Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 643 din 7 iulie 2010

privind aprobarea Actului aditional pe anul 2010 la Contractul de activitate a Companiei Nationale de Cai Ferate „C.F.R." - S.A. pentru perioada 2008-2011, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.667/2008

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 556 din 6 august 2010



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 37 şi 39 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.667/2008 privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. pentru perioada 2008-2011, cu modificările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Se aprobă Actul adiţional pe anul 2010 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. pentru perioada 2008-2011, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.667/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 9 ianuarie 2009, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

Radu Mircea Berceanu

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA

ACTUL ADIŢIONAL PE ANUL 2010

la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A. pentru perioada 2008-2011, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.667/2008

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

ARTICOLUL 1

Părţile contractante

Prezentul act adiţional pe anul 2010 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. pentru perioada 2008-2011, denumit în continuare Contractele activitate a C.F.R. - S.A., se încheie între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în numele statului, şi Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A., administratorul infrastructurii feroviare publice din România, denumită în continuare C.F.R. - S.A., în concordanţă cu prevederile art. 37 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 19 din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.667/2008 privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. pentru perioada 2008-2011.

ARTICOLUL 2

Obiectul şi durata actului adiţional la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A.

(1) Prezentul act adiţional conţine prevederile specifice pe anul 2010 ale Contractului de activitate a C.F.R. - S.A.

(2) Prezentul act adiţional la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A. se încheie pentru anul 2010.

CAPITOLUL II

Obligaţiile specifice ale părţilor pe anul 2010

ARTICOLUL 3

Obligaţii specifice ale C.F.R. - S.A. pe anul 2010

(1) Având la bază valorile bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat conform legii, C.F.R. - S.A. va asigura desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.

(2) C.F.R. - S.A. va executa lucrări în conformitate cu programele de investiţii, de reabilitare şi reparaţii, în limita alocaţiilor bugetare acordate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

(3) C.F.R. - S.A., prin programul de întreţinere, reparaţii şi modernizări în anul 2010, va diminua numărul de zone şi numărul de kilometri cu restricţii de viteză, precum şi de puncte periculoase de pe infrastructura feroviară publică şi va contribui la creşterea vitezei existente, în limita alocaţiilor bugetare alocate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

(4) Prin aplicarea programelor de menţinere şi/sau creştere a parametrilor tehnici şi de exploatare optimă a infrastructurii feroviare, C.F.R. - S.A. va acţiona în sensul cointeresării operatorilor feroviari de creşterea cerinţelor pieţei de transport feroviar prin:

a) eficientizarea transportului feroviar prin aplicarea unei tarifari (tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice şi alte servicii) echitabile şi stimulatoare;

b) abordarea unor soluţii tehnice în transportul feroviar compatibile/corelate cu cele din Uniunea Europeană, corespunzătoare programelor prioritare aprobate anual prin acte adiţionale.

(5) In scopul creşterii eficienţei funcţionării, C.F.R. - S.A. se obligă să realizeze în anul 2010 măsurile postaderare aferente domeniului său de activitate, prevăzute în tabelul nr. 1.

Tabelul nr. 1

Măsuri postaderare pe anul 2010

Prioritate/Măsură

Termen

(lună/an)

Capacitatea de a face faţă presiunii concurenţiale din cadrul pieţei UE

Monitorizarea C.F.R. - S.A. pentru încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli (BVC) aprobat pe anul 2010

decembrie 2010

ARTICOLUL 4

Obligaţii specifice ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2010

(1) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va susţine includerea în bugetul său, în fiecare an, a sumelor necesare pentru execuţia reparaţiilor infrastructurii feroviare publice şi pentru stoparea degradării tehnice a acesteia.

(2) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va susţine, în fiecare an, continuarea investiţiilor la infrastructura feroviară publică, inclusiv a celor aflate în curs de realizare, acordându-se prioritate modernizării traseelor coridoarelor europene de transport feroviar, prin includerea în bugetul său a sumelor necesare finanţării acestora.

(3) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va sprijini din punctul de vedere al obţinerii resurselor financiare stabilite prin prezentul act adiţional, al iniţiativelor legislative menite să îmbunătăţească activitatea de întreţinere a infrastructurii feroviare şi în relaţiile cu alte ministere şi structuri ale administraţiei centrale şi locale realizarea de către C.F.R. - S.A. în anul 2010 a măsurilor postaderare aferente domeniului său de activitate prevăzute în tabelul nr. 1.

CAPITOLUL III

Condiţiile specifice de funcţionare a infrastructurii feroviare pe anul 2010

ARTICOLUL 5

Parametrii de performanţă ai infrastructurii feroviare publice pe anul 2010

(1) Principalele lucrări de reparaţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2010, necesare pentru menţinerea stării tehnice la parametrii tehnici proiectaţi şi în concordanţă cu normativele privind uzura elementelor componente ale infrastructurii feroviare publice şi intensitatea traficului feroviar, sunt prevăzute în anexa nr. 1.

(2) Indicatorii de calitate şi performanţă privind funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2010 sunt prevăzuţi în anexa nr. 2.

(3) Pe perioada de valabilitate a prezentului act adiţional, C.F.R. - S.A. va asigura alocarea capacităţilor de infrastructură în limita capacităţilor de circulaţie existente pe infrastructura feroviară publică pentru transportul feroviar de călători şi marfă la nivelul cerinţelor pieţei de transport.

(4) Prin programul pe anul 2010, de întreţinere şi reparaţii curente, C.F.R. - S.A. va menţine infrastructura feroviară de pe traseele coridoarelor europene la parametrii realizaţi prin modernizare.

(5) Pentru realizarea prevederilor alin. (4), C.F.R. - S.A. va aplica numai proceduri de întreţinere care să menţină linia la nivelul parametrilor proiectaţi şi realizaţi prin modernizarea liniei.

(6) C.F.R. - S.A. va derula, în limita resurselor financiare alocate, programe de reabilitare şi modernizare a Coridorului IV în perioada 2010-2011, prin care viteza maximă pe calea ferată aflată pe traseul coridoarelor transeuropene să ajungă la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

ARTICOLUL 6

Fonduri alocate pentru funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2010

(1) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va aloca prin bugetul său anual, în limita sumelor aprobate în bugetul său cu această destinaţie, pe perioada valabilităţii Contractului de activitate a C.F.R. - S.A., sumele de la bugetul de stat şi din credite externe necesare pentru asigurarea reparaţiilor infrastructurii feroviare publice şi pentru stoparea degradării tehnice a acesteia, care, pentru anul 2010, sunt prevăzute la pct. 1.2 lit. A din anexa nr. 1.

(2) C.F.R. - S.A. îşi va asigura, conform prevederilor art. 22 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, venituri proprii care să acopere costul lucrărilor de reparaţii la infrastructura feroviară privată, cu precădere la elementele infrastructurii feroviare private care concură la siguranţa circulaţiei trenurilor, care, pentru anul 2010, sunt prevăzute la pct. 1.2 lit. B din anexa nr. 1.

CAPITOLUL IV

Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2010

ARTICOLUL 7

Corelarea programelor prioritare pe anul 2010

Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pentru anul 2010 se stabilesc conform prevederilor Legii nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, republicată, şi în concordanţă cu prevederile privind domeniul feroviar din Programul de guvernare 2009-2012, prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Parlamentului României nr. 39/2009 pentru acordarea încrederii Guvernului.

ARTICOLUL 8

Lista programelor prioritare pe anul 2010

(1) Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2010 sunt prevăzute în tabelul nr. 2.

Tabelul nr. 2

Nr. crt.

Denumirea programului prioritar

1.

Program de reabilitare şi modernizare a Coridorului transeuropean IV

2.

Program de modernizare a staţiilor de cale ferată

3.

Program de realizare a instalaţiilor de centralizare electronică ale staţiilor de cale ferată

4.

Program de realizare a infrastructurii de acces a noului pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin

5.

Program de realizare a interoperabilităţii feroviare din România cu infrastructura feroviară europeană

6.

Program pentru electrificarea liniilor de cale ferată

7.

Program de modernizare a sistemului financiar-contabil şi a managementului proiectelor de infrastructură feroviară

8.

Program pentru eliminarea efectelor inundaţiilor, prevenirea şi stoparea degradării infrastructurii feroviare ca urmare a calamităţilor naturale

9.

Program de implementare a cerinţelor Schengen pentru controlul în punctele de trecere a frontierei terestre cu ţările non-UE

10.

Program pentru creşterea eficienţei şi performanţei operaţionale a reţelei feroviare

11.

Program de reabilitare şi modernizare a Coridorului transeuropean IX

12.

Program de realizare a căii ferate de mare viteză

13.

Program de modernizare şi dezvoltare a reţelei de telecomunicaţii digitale şi a informaticii feroviare pentru integrarea în sistemele europene

14.

Program pentru mentenanţa elementelor infrastructurii feroviare pentru aducerea stării tehnice a acestora la parametrii operaţionali şi de siguranţă conform normelor UE de transport feroviar

15.

Program de creştere a calităţii serviciului public de transport şi protecţie a mediului înconjurător

16.

Program de promovare a proiectelor pentru reabilitarea, modernizarea şi mentenanţa infrastructurii feroviare din România

17.

Program de realizare a liniei noi de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele

18.

Program de reabilitare, consolidare şi supraînălţare terasamente feroviare în zona SHEN Porţile de Fier I - rest de executat

19.

Program de reabilitare şi modernizare a unor elemente ale infrastructurii feroviare publice de pe liniile în exploatare

20.

Program de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii publice în zona Bucureşti

21.

Program pentru creşterea siguranţei traficului

22.

Program de promovare a transportului intermodal

(2) Lista proiectelor din cadrul programelor prioritare ale C.F.R. - S.A. pentru perioada 2010-2013, care în prezent sunt în stadiul de execuţie sau de pregătire, este prevăzută la pct. 3.1.1 din anexa nr. 3.

(3) Lista proiectelor şi obiectivelor de investiţii ale C.F.R. - S.A. şi repartizarea creditelor bugetare aprobate înscrise în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2010 sunt prevăzute la pct. 3.1 din anexa nr. 3.

(4) Ca urmare a aprobării de către Comisia Europeană în 11 iulie 2007 a Programului operaţional sectorial în transporturi 2007-2013, au fost prevăzute alocaţii estimative conform raportului Comitetului de monitorizare al POS-T din luna noiembrie 2009 şi alocaţiile prevăzute în bugetul de stat pentru anul 2010, menţionate la pct. 3.2 din anexa nr. 3.

CAPITOLUL V

Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare pentru traficul feroviar intern

ARTICOLUL 9

Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare

(1) Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice, denumit în continuare TUI, se aplică pentru accesul pe infrastructura feroviară publică conform art. 12 alin. (2) şi (3) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Valoarea TUI este cea obţinută din aplicarea metodologiei de tarifare a utilizării infrastructurii feroviare publice, prevăzută în anexa nr. 4. Lista cu încadrarea secţiilor de circulaţie încadrate pe clase de linii este prevăzută în anexa nr. 5 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. pentru perioada 2008-2011, iar valoarea elementelor tarifare de bază pentru calculul TUI este prezentată în tabelul din anexa nr. 5.

(3) In scopul atragerii de trafic feroviar de tranzit şi al administrării infrastructurii feroviare pe principii comerciale, C.F.R. - S.A. poate aplica tarife reduse faţă de cele prevăzute în anexa nr. 5, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

ARTICOLUL 10

Aplicarea TUI

(1) Tarifele prevăzute în anexa nr. 5 sunt nediscriminatorii pentru toţi operatorii de transport feroviar.

(2) Se interzice C.F.R. - S.A. să presteze servicii în pierdere, practicând tarife necomerciale care să conducă la eforturi financiare suplimentare ale statului în susţinerea bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia.

(3) Plăţile operatorilor feroviari către C.F.R. - S.A. se vor efectua conform contractelor de acces pe infrastructura feroviară. Pentru întârzieri la plata TUI, C.F.R. - S.A. poate decide suspendarea accesului operatorului în cauză la infrastructura feroviară, conform prevederilor art. 12 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

CAPITOLUL VI

Alte dispoziţii

ARTICOLUL 11

Tarife pentru activităţi conexe

(1) Lista completă a denumirii tarifelor ce pot fi percepute de C.F.R. - S.A. de la operatorii de transport feroviar sau de la alţi operatori economici pentru activităţile conexe activităţii de transport feroviar este prevăzută în anexa nr. 7.

(2) Nivelul tarifelor prevăzute la alin. (1) se aprobă conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile legii.

ARTICOLUL 12

Tarif pentru circulaţia trenurilor pe secţiile neinteroperabile închiriate

(1) Tariful de conducere operativă a circulaţiei trenurilor pe secţiile neinteroperabile închiriate, pe anul 2010, prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 1.409/2007 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora, are următoarele valori fără TVA:

- pentru trenurile de călători: 2,72 lei tren-staţie;

- pentru trenurile de marfă: 4,32 lei tren-staţie.

(2) Tariful prevăzut la alin. (1) se aplică pentru punctele de secţionare prevăzute cu impiegaţi de mişcare şi/sau revizori de ace (acari).

ARTICOLUL 13

Pachetul minim social

(1) Lista completă a trenurilor de călători care reprezintă pachetul minim social pe anul 2010 care face obiectul contractelor de servicii publice este prevăzută în anexa nr. 6.

(2) In scopul adaptării la cerinţele concrete de piaţă ale serviciului public social de transport feroviar de călători, operatorii de transport feroviar pot face modificări în lista prevăzută la alin. (1), cu respectarea instrucţiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulaţie şi fără a depăşi volumul total de tren-km din listă.

(3) In cazul închirierii în condiţiile legii a altor secţii feroviare neinteroperabile de circulaţie, pachetul minim social aferent acestor secţii va fi preluat de operatorul de transport feroviar implicat, cu plata corespunzătoare a compensaţiei de la bugetul de stat, conform prevederilor legale în vigoare.

ARTICOLUL 14

Restul clauzelor contractuale rămân neschimbate, valabile şi executabile conform înţelesului lor iniţial stabilit de către părţi.

ARTICOLUL 15

Alte prevederi

Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul act adiţional.

ANEXA Nr. 1 la actul adiţional

1. Principalele lucrări de reparaţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2010

1.1. Alocaţiile pentru lucrările de reparaţii ale infrastructurii feroviare publice în anul 2010:

1.1.1. De la bugetul de stat, ca „Alte cheltuieli asimilate investiţiilor - reparaţii capitale":

Nr. crt.

U.M.

Total

Din care:

credit extern

buget de stat/ componenta locală

0

1

2

3=4+5

4

5

1.

Alocaţie 2010

mii lei fără TVA

56.000

-

56.000

1.1.1.1. De la bugetul de stat, ca „Alte cheltuieli asimilate reparaţiilor curente" prevăzute în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii:

Nr. crt.

U.M.

Total

Din care:

credit extern

buget de stat/ componenta locală

0

1

2

3=4+5

4

5

1.

Alocaţie 2010

mii lei fără TVA

50.000

-

50.000

1.1.1.2. Prin Programul TSSP pentru sectorul feroviar în anul 2010:

Nr. crt.

Indicatorul

U.M.

Total

Din care:

credit extern (80%)

buget de stat/ componenta locală (20%)

0

1

2

3=4+5

4

5

1.

Program 2010

mii lei cu TVA*

15.000

12.300

2.700

mii USD cu TVA

4.644

3.808

836

* La cursul de 3,23 lei/USD din data de 15 martie 2010.

1.1.2. Principalele lucrări de reparaţii ale infrastructurii feroviare publice finanţate de la bugetul de stat în anul 2010:

Nr. crt.

Obiectivul

U.M.

Fizic

Valoric

(mii lei fără TVA)

0

1

2

3

4

1.

Linii

km

63

27.375

2.

Poduri

buc.

4

6.059

3.

Terasamente

zonă

1

46

4.

Tuneluri

buc.

5

14.822

5.

Instalaţii SCB + IFTE

buc.

4

4.121

6.

Manipulări materiale în baze

-

-

1.370

7.

Proiectare

-

-

1.600

8.

Expertize

-

-

102

9.

Material mărunt (cleme elastice)

set

45.000

505

TOTAL

-

-

56.000

1.1.3. Principalele lucrări de reparaţii curente ale infrastructurii feroviare publice finanţate de la bugetul de stat în anul 2010:

Nr. crt.

Obiectivul

U.M.

Fizic

Valoric

(mii lei fără TVA)

0

1

2

3

4

1.

Linii - materiale

-

-

20.880

2.

Linii - lucrări

km

2.450

10.700

3.

Poduri - revopsire

m2

90.000

3.420

4.

Instalaţii SCB + IFTE

-

-

15.000

TOTAL

50.000

1.1.4. Principalele lucrări de reparaţii/întreţinere ale/a infrastructurii feroviare publice finanţate prin Programul TSSP (creditul extern + componenta locală) pentru sectorul feroviar în anul 2010:

Nr crt.

Obiectivul

U.M.

Fizic

Valoric

(mii lei cu TVA)

Total

Credit extern

Componenta locală

0

1

2

3

4=5+6

5

6

1.

Poduri

buc.

1

209

167

42

2.

Peroane şi infrastructuri adiacente în staţii de cale ferată

buc.

2

1.262

942

320

3.

Terasamente

buc.

3

2.799

2.439

360

4.

Linii/instalaţii în staţii de cale ferată pentru introducerea centralizării electronice

buc.

3

4.300

3.441

859

5.

Instalaţii de semnalizare

buc.

3

979

825

154

6.

Cabluri

buc.

3

676

561

115

7.

Substaţii de tracţiune electrică

buc.

1

559

467

92

8.

Bariere automate

buc.

1

620

454

166

9.

Separatoare

buc.

1

447

377

70

10.

Materiale:

- traverse beton

buc.

16.000

1.072

957

115

- traverse lemn

buc.

9.240

1.233

987

246

- circuite de cale

140

112

28

- transformatoare electrice

65

52

13

- armături pentru linia de contact

450

360

90

Total materiale:

2.960

2.468

492

11.

Proiectare

buc.

1

189

159

30

TOTAL GENERAL

15.000

12.300

2.700

1.2. Principalele lucrări de reparaţii ale infrastructurii feroviare necesare în anul 2010:

Nr. crt.

Obiectivul

U.M.

Cantitatea

Valoric

(mii lei fără TVA)

TOTAL INFRASTRUCTURĂ FEROVIARĂ

-

-

823.000

A. Reparaţii la infrastructura feroviară publică - total, din care:

-

780.000

1.

Linii

km

270

460.804

2.

Poduri

buc.

28

125.319

3.

Terasamente

zonă

24

64.439

4.

Tuneluri

buc.

10

36.161

5.

Instalaţii SCB + IFTE

buc.

17

53.728

6.

Manipulări materiale în baze

bază

12

2.444

7.

Expertiză/Proiectare

-

-

3.000

8.

Şine

t

6.000

30.000

9.

Material mărunt (cleme elastice)

set

45.000

505

B. Reparaţii la infrastructura feroviară privată - total, din care:

-

-

43.000

1.

Clădiri

buc.

45

26.486

2.

Maşini grele de cale

buc.

23

7.587

3.

Utilaje

buc.

4

463

4.

Material rulant (vagoane)

buc.

45

3.150

5.

Expertiză/Proiectare

-

-

5.314

1.3. Reducerea restricţiilor de viteză şi a punctelor periculoase şi creşterea vitezelor Ve şi Vpi în funcţie de lucrările ce se execută din fondurile alocate anual infrastructurii feroviare publice

1. In prezent, raportul dintre viteza existentă (Ve) şi viteza proiectată iniţial (Vpi) este:

Ve/Vpi = 0,735

unde:

- Ve - viteza asigurată (existentă) = viteza maximă de circulaţie actuală (afectată de restricţii de viteză);

- Vpi = viteza proiectată iniţial (maximă de circulaţie) = viteza maximă admisă de linie (afectată de limitări de viteză constructive).

Pentru menţinerea raportului Ve/Vpi la acest nivel, este necesară alocarea resursei financiare x, compusă din:

x1 = întreţinere linii................................580.000.000 lei;

x2 = întreţinere instalaţii.........................351.398.000 lei;

x3 = reparaţii capitale linii şi instalaţii..........135.065.000 lei.

TOTAL x = x1 +x2 + x3=....................... 1.066.463.000 lei

2. Pentru ameliorarea raportului Ve/VPi la valoarea 1,0 este necesară alocarea resursei financiare (x + y).

Resursa y, pentru ridicarea restricţiilor de viteză şi eliminarea punctelor periculoase, este compusă din:

y1 = alte cheltuieli de investiţii - reparaţii capitale linii şi instalaţii pentru recuperarea restanţelor ...........................................................780.000.000 lei;

y2 = refacere linii şi instalaţii afectate de calamităţi (BDCE).....35.000.000 lei;

y3 = reabilitare poduri şi tuneluri.................................................80.689.000 lei;

y4 = proiect sectorial de sprijinire a transporturilor (TSSP).........15.435.319 lei.

TOTAL y = y1 + y2 + y3 + y4 =...................................................911.124.319 lei

3. Pentru creşterea raportului Ve/Vpi peste valoarea 1,0 este necesară alocarea resursei financiare (x+y+z), în care z este compus din:

- fonduri pentru modernizări prin investiţii pentru V = 160 km/h......1.669.524.000 lei.

ANEXA Nr. 2 la actul adiţional

Indicatorii de calitate şi performanţă privind funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2010

Indicator

U.M.

Prevederi 2010

1.0. Infrastructura feroviară

Reţea (lungimea reţelei)

km x linii

10.800

Lungimea desfăşurată a liniilor

km x linii

20.210

Staţii şi halte de mişcare

număr

960

2.0. Personal

Total personal

număr

26.000

3.0. Tren-km

3.1. Călători

mil. tren x km

64,03

3.2. Marfă

mil. tren x km

19,67

Total

mil. tren x km

83,70

4.0. Indicatori privind performanţele activităţii

4.1. Viteza medie de circulaţie pe reţeaua feroviară

- proiectată iniţial

km/h

90,1

- asigurată

km/h

66,25

4.2. Regularitatea

- marfă

minute întârziere

100 tren x km

1,6*)

- călători

minute întârziere

100 tren x km

1,9*)

4.3. Productivitatea

tren convenţional x km/salariat

4.544

*) Acest parametru poate fi influenţat de consecinţele perturbărilor datorate calamităţilor naturale şi lucrărilor ce se execută pentru reabilitarea Coridorului IV paneuropean pe tronsoanele Câmpina-Predeal şi Bucureşti Băneasa-Constanţa.

ANEXA Nr. 3  la actul adiţional

3.1. Lista proiectelor şi obiectivelor de investiţii ale „CFR” - S.A. şi repartizarea creditelor bugetare aprobate înscrise în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2010*)

                                                                                                                       mii lei

Nr. crt

Denumire indicator

Program

aprobat

2010

0

1

2

TOTAL CHELTUIELI (I +II + III)

1.244.305

I

BUGET DE STAT ( I.1 + II.2 )

981.755

I.1

CHELTUIELI CURENTE (A + B + C + D + E)

880.039

A

Titlul II. BUNURI ŞI SERVICII

435

- Comisioane şi alte cosiuri aferente împrumuturilor

435

- Comisioane şi alte cosiuri aferente împrumuturilor externe

435

1

- Proiectul de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757)

435

B

Titlul III. DOBÂNZI

44.931

- Dobânzi aferente datoriei publice externe

44.931

- Dobânzi aferente creditelor externe contractate de ordonatorii de credite

44.931

1

- Reabilitare linie calc ferată Bucureşti-Constanţa (Imprumut JBIC ROM-P3/2001)

20.000

2

- Proiect de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757)

7.000

3

- Proiect de reabilitare cale ferată (împrumut BIRD 3976/1993)

10.000

4

- Stoparea degradării infrastructurii feroviare {Împrumut cf H.G. 1201/2004 - CSFB 120 mil USD)

7.931

C

Titlul VII. ALTE TRANSFERURI (C1 + C2 + C3 + C4 + C5 + C6)

457.053

- Transferuri interne

457.053

C1

- Programe eu finanţare rambursabilă

1.000

1

- Proiect de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757)

1.000

C2

- Programe Phare si alte programe cu finanţare nerambursabilă

2.654

1

PHARE 2004/016-772.03.14-Subproicct 9-.. Consolida rea procesului de restructurare a căilor ferate române, partea aferentă CFR SA" 9.2-Asistenţă tehnică pentru mersul trenurilor pentru călători"

678

2

PHARE 2004/016-772.03.14-Sub proiect 9-.. Consolidarea procesului de restructurare a căilor ferate române, partea aferentă CFR SA" 9.5-Asistenţă tehnică pentru reabilitarea de gări ( 5 gări CFR)"

567

3

PHARE CES 2005 -" Asistenţă tehnică pentru lucrări de reabilitare pentru poduri şi tunele de pe reţeaua TEN- T feroviară"

1.409

4

PHARE CES 2006 - "Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate

române""

0

5

PHARE CES 2006 - "Asistenţă tehnică pentru pregătirea unor lucrări de modernizare a unor staţii de calc ferată din România "

0

C3

- Programe ISPA

207.724

- cheltuieli neeligibile

84.217

1

- ISPA 2000, RO/16/P/PT/001 - "Reabilitarea secţiunii Băneasa - Feteşti, de pe linia CF Bucureşti -Constanţa"

14.759

2

- ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 - "Reabilitarea secţiunii Câmpina - Predeal de pe linia de CF Bucureşti - Braşov."

43.649

3

- ISPA 2005/RO/l 6/P/P A/003 - "Asistenţă tehnica pentru pregătirea proiectelor din sectorul feroviar finanţate din Fondul de Coeziune"

25.809

- cheltuieli eligibile

123.507

1

- ISPA 2000/RO/l 6/P/PT/001 - "Reabilitarea secţiunii Băneasa - Feteşti, de pe linia CF Bucureşti -Constanţa"

48.940

2

- ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 - "Reabilitarea secţiunii Câmpina - Predeal de pe linia de CF Bucureşti -Braşov."

73.079

3

- ISPA 2005/RO/l 6/P/P A/003 - "Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din sectorul feroviar finanţate din Fondul de Coeziune"

1.488

C4

- Investiţii ale operatorilor economici cu capital de stat, din care:

150.000

Obiective de investiţii în continuare

90.000

1

Electrificarea liniei de cale ferată Doaga-Tccuci-Bărboşi, inclusiv Dispecerat pentru coordonarea activitaţii de exploatare în Complexul CF. Galaţi

4.000

2

Supraînaltare şi consolidare terasamente în zoua S.H.E.N. Porţile de Fier 1

0

3

Modernizarea staţiei CF Focşani la standarde europene

489

4

Linie nouă CF Vâlcele - Râmnicu Vâlcea

30.000

5

Tunel la zi km. 352+850/970 şi km. 353+006/024. linia CF Piatra Olt - Podu Olt

1.125

6

Reabilitare linie cale ferată Bucureşti-Constanţa

51.567

*) Tabelul de la pct. 3.1 este reprodus în facsimil.

0

1

7

Reconstrucţie pod Gura Lotrului km 325+704. linia Piatra Olt - Podul Olt

2819

8

Reabilitarea si modernizarea liniei calc ferată Craiova -Calafat

0

9

Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia CF Bucureşti -Giurgiu între staţiile CF Vidra şi Grădiştea

0

Alte cheltuieli de investiţii, clin care:

60.000

b)

Dotări independente

0

c)

Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabililate, fezabilitate şi altor studii

4.000

e)

Consultanţă, asistenţă tehnică şi alte cheltuieli asimilate investiţiilor (reparaţii capitale)

56.000

C5

- Cheltuieli neeligibile ISPA

45.675

1

- ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 - "Reabilitarea secţiunii Băneasa - Feteşti, de pe linia CF Bucureşti -Constanţa"

20.000

2

- ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 - "Reabilitarea secţiunii Câmpina - Predeal de pe linia de CF Bucureşti - Braşov"

7.348

3

- ISPA 2004/RO/16/F7PA/003 - "Asistentă tehnică pentru pregătirea proiectelor din sectorul feroviar finanţate din Fondul de Coeziune"

6.290

4

- ISPA 2004/RO/l 6/P/PT/009 - "Construcţia infrastructurii feroviare şi rutiere de acces la cel de-al doilea pod peste Dunăre de la Calafal-Vidin

4.037

5

- ISPA 2005/RO/16/P/PT/002 - "Reconstrucţia infrastructurii rutiere şi feroviare afectată de inundaţiile din luna iulie 2005"

8.000

C6

- Reparaţii curente la infrastructura feroviară publica

50.000

D

Titlul VIII. PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE

150.300

- Programe din FEDR ( Cheltuieli contribuţia UE + Contribuţia României)

77.300

1

- Reabilitarea a 5 staţii de cale ferată (Baia Mare. Satu Mare. Miercurea Ciuc. Târgovişle. Târgu-Jiu)

8.000

2

-Modernizarea unor staţii de cale ferată importante din România - 16 staţii (Piteşti, Râmnicu Vâlcea. Vaslui. Brăila. Târgu Mureş. Giurgiu. Călăraşi. Reşiţa Sud. Piatra Neamţ. Zalău. Bistriţa, Alexandria. Slatina. Slobozia. Sfântu Gheorghe. Botoşani)

6.300

3

- Lucrări de îmbunătăţire a siguranţei traficului pe căile ferate române

4.200

4

- Lucrări de reabilitare poduri si tunele CF pe reţeaua TEN - T

58.800

- Programe din FC ( Cheltuieli contribuţia UE + Contribuţia României)

73.000

1

- Modernizarea liniei de cale ferată Curtici - Simcria - Frontiera pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h{ tronsonul Frontiera Curtici la km 614)

10.000

2

- Instalarea sistemului ERTMS nivel 2 ( Sistem European de management al traficului feroviar) pe tronsonul de cale ferată Ramificaţia Buciumeni - semnal de intrare în staţia CF Brazi

63.000

3

- Modernizarea liniei de calc ferată Costariu - Simeria pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h

0

4

- Modernizarea liniei de calc ferată Sighişoara - Coştariu pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km*

0

E

Titlul XI. CHELTUIELI AFERENTE PROCRAMELOR CU FINANŢARE RAMBURSABILA

227.320

-intrări de credite

178.459

1

- împrumut BEI 23.372-Proiect de reabilitare Curtici-Simeria

62.629

2

- împrumut BIRD 4842- Proiect TSSP-domeniu feroviar

12.300

3

- Imprumut BDCE-Proiect eliminarea efectelor inundaţiilor

23.530

4

- Imprumut DEXIA 51 MEUR-Proicct informatizare gări ALCATEL

80.000

- componenta locala

48.861

1

- Imprumut BEI 23.372-Proiect de reabilitare Curtici-Simeria

14.691

2

- împrumut BIRD 4X42- Proiect TSSP-domeniu feroviar

2.700

3

- împrumut BDCE-Proiect eliminarea efectelor inundaţiilor

11.470

4

- împrumut DEXIA 51 MEUR-Proicct informatizare gări ALCATEL

20.000

I.2

OPERAŢIUNI FINANCIARE

101.716

Titlul XIII. RAMBURSĂRI DE CREDITE

101.716

- Rambursări de credite externe

101.716

- Rambursări de credite exieme contractate de ordonatorii de credite

101.716

1

- Proiect de reabilitare calc ferată (împrumut BIRD 3976/1993)

25.000

2

- Stoparea degradării infrastructurii feroviare (împrumut cf. H.G. 1201/2004 - CSFB 120 mil USD)

65.000

3

- Proiect de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757)

11.716

II

INTRĂRI DE CREDITE EXTERNE ( A + B )

17.000

A

Administraţia centrală

12.000

CHELTUIELI CURENTE

12.000

Titlul VII. ALTE TRANSFERURI

12.000

- Programe cu finanţare rambursabilă

12.000

-Proiect reabilitare staţii de calc ferată (Împrumut CSFB 60 Mil. USD)

12.000

B.

Transport pe calea ferată

5.000

CHELTUIELI CURENTE

5.000

0

1

2

Titlul VII. ALTE TRANSFERURI

5.000

- Transferuri interne

5.000

- Programe cu finanţare rambursabila

5.000

1

- Proiect de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757)

5 000

III

FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (A + B)

245.550

Titlul VII. ALTE TRANSFERURI

245.550

- Transferuri interne

245.550

A

- Programe PHARE şi alte programe cu finanţare nerambursabilă (Contribuţia UE) -alocaţiile sunt prevăzute în bufetul MFP

11.108

1

- PHARE CES 2005 - "Asistenţă tehnică pentru lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri de pe reţeaua TEN -T feroviară"

0

2

- PHARE CES 2006 - "Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române"

2.266

3

- PHARE CES 2006- "Asistenţă tehnică pentru pregătirea unor lucrări de moderni/are a unor staţii de cale ferată din România "

8.842

B

- Programe ISPA

234.442

1

- ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 - "Reabilitarea secţiunii Băneasa - Feteşti, de pe linia CF Bucureşti -Constanţa"

107.595

2

- ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 - "Reabilitarea secţiunii Câmpina - Predeal de pe linia de CF Bucureşti - Braşov. "

102.617

3

- ISPA 2004/RO/16/P/PA/003 - "Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din sectorul feroviar finanţate din Fondul de Coeziune"

24.230

Notă: măsurile ISPA 2004/RO/16/P/PT/009 - "Construcţia infrastructurii feroviare şi rutiere de acces la cel de-al doilea pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin şi ISPA 2005/RO/16/P/PT/002 - "Rcconslnicţia infrastniclurii feroviare afectată de inundaţiile din judeţele Vrancea. Bacău şi Giurgiu" sunt comune pentru cei 2 beneficiari - Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" S.A, şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.. Autoritate Contractantă fiind Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (Direcţia generală de relaţii financiare externe), iar beneficiarii gestionează doar componenta de cheltuieli neeligibile.

3.1.1. Lista proiectelor din cadrul programelor prioritare ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. pentru perioada 2010-2013, care în prezent sunt în stadiul de execuţie sau de pregătire

1. Programul de reabilitare şi modernizare a Coridorului transeuropean IV*)

Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică şi de licitaţie):

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Predeal-Braşov

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Braşov-Sighişoara

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Sighişoara-Coşlariu

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Coşlariu-Simeria

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Simeria-Curtici-frontieră

- Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat

- Reabilitarea liniei de cale ferată Craiova-Drobeta-Turnu Severin

- Reabilitarea liniei de cale ferată Drobeta-Turnu Severin-Arad

Proiecte în stadiu de execuţie lucrări:

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord-Bucureşti Băneasa şi Feteşti- Constanţa

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Băneasa-Feteşti

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Câmpina-Predeal de pe linia de cale ferată Bucureşti-Braşov

2. Program de modernizare a staţiilor de cale ferată*)

Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică şi de licitaţie):

- Reabilitarea şi modernizarea complexului CF Bucureşti Nord cu transformarea zonelor adiacente în centru comercial

- Reabilitarea unor staţii de cale ferată din România - etapa a III-a (Baia Mare, Satu Mare, Târgu Mureş, Miercurea-Ciuc, Târgovişte)

- Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - etapa a IV-a (16 staţii)

- Reabilitare peroane şi dispozitiv de linii din grupele A+B din Complexul Bucureşti Nord

Proiecte în stadiu de execuţie lucrări:

- Reabilitarea a 15 staţii de cale ferată: Ploieşti Sud, Arad, Alba Iulia, Braşov, Bacău, Suceava, Buzău, Sighişoara, Drobeta-Turnu Severin, Feteşti, Sibiu, Oradea, Tulcea, Focşani, Galaţi - etapa I

- Reabilitarea staţiilor de cale ferată Constanţa, Craiova, Timişoara, laşi şi Cluj-Napoca - 5 staţii - BERD 12936 - etapa a II-a

- Modernizarea staţiei de cale ferată Focşani la standarde europene - Corpul B

3. Programul de realizare a instalaţiilor de centralizare electronică ale staţiilor de cale ferată*)

Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică şi de licitaţie):

- Lucrări de modernizare a instalaţiilor de centralizare electrodinamică - informatizarea postului de comandă

- Supervizarea lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de centralizare electrodinamică

- Introducerea sistemelor de centralizare electronică în 10 staţii de cale ferată mari (etapa I staţiile Brăila, Videle)

- Centralizarea electronică a staţiei Făurei şi proiect-pilot dispecer. Proiecte în stadiu de execuţie lucrări:

- Introducerea sistemelor de centralizare electronică Alcatel în 11 staţii de cale ferată: Lugoj, Caransebeş, Drobeta-Turnu Severin, Craiova, Chiajna, Buciumeni, Chitila, Focşani, Feteşti, Constanţa, Palas

4. Program de realizare a infrastructurii feroviare de acces a noului pod peste Dunăre de la Calafat- Vidin*)

Proiect în stadiu de execuţie lucrări:

- Infrastructura feroviară de acces la noul pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin

5. Programul de realizare a interoperabilităţii infrastructurii feroviare din România cu infrastructura feroviară europeană*)

Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică şi de licitaţie):

- Implementarea specificaţiilor tehnice de interoperabilitate

- Dezvoltarea reţelei feroviare de telecomunicaţii pentru sistemul GSM-R

Proiecte în stadiu de execuţie (licitaţie lucrări):

- Instalarea sistemului ERTMS nivel 2 (Sistem european de management al traficului feroviar) - proiect-pilot - pe tronsonul de cale ferată Ramificaţia Buciumeni - semnal intrare staţia de cale ferată Brazi, cu dezvoltare ulterioară pe toată reţeaua

6. Programul pentru electrificarea liniilor de cale ferată*) Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică):

- Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Timişoara-Stamora Moraviţa

- Reabilitarea şi electrificarea liniei de cale ferată Constanţa-Mangalia

- Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor

- Electrificarea liniei de cale ferată Chitila-Piteşti-Râmnicu Vâlcea-Vinţu de Jos

Proiect în stadiu de execuţie lucrări:

- Electrificarea liniei de cale ferată Doaga-Tecuci-Bărboşi, inclusiv dispecer pentru coordonarea activităţii de exploatare a Complexului Feroviar Galaţi

7. Programul de modernizare a sistemului financiar-contabil şi a managementului proiectelor de infrastructură feroviară*)

Proiecte în stadiu de execuţie:

- Sistem informatic de management financiar pentru calea ferată - Oracle Financials (achiziţie de licenţe pentru upgradare; extinderea cu noi module; mentenanţă)

- Asistenţă tehnică pe termen lung pentru echipamentele IT

8. Programul pentru eliminarea efectelor inundaţiilor, prevenirea şi stoparea degradării infrastructurii feroviare ca urmare a calamităţilor naturale

Proiecte în stadiu de execuţie:

- Reconstrucţia infrastructurii rutiere şi feroviare afectate de inundaţii din judeţele Vrancea, Giurgiu şi Bacău (pod Focşani - Putna Seacă; Pod Şibot - Blandiana)

- Proiect privind eliminarea efectelor inundaţiilor (BDCE)

Proiecte în stadiu de pregătire:

- Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia de cale ferată Bucureşti-Giurgiu între staţiile de cale ferată Vidra şi Grădiştea

- Program pentru prevenirea daunelor provocate de inundaţii

9. Programul de implementare a cerinţelor Schengen pentru controlul în punctele de trecere a frontierei terestre cu ţările non-UE

Proiecte în stadiu de pregătire

10. Programul pentru creşterea eficienţei şi performanţei operaţionale a reţelei feroviare Proiecte în stadiu de pregătire:

- Centru-pilot pentru managementul traficului

- Centrul Naţional de Management al Traficului

11. Programul de reabilitare şi modernizare a Coridorului transeuropean IX*)

Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică şi de licitaţie):

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Paşcani-Cristeşti Jijia

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti-Grădiştea-Giurgiu şi Bucureşti- Videle-Giurgiu

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Ploieşti-Focşani

- Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Focşani-Bacău

- Reabilitarea şi modernizarea linie de cale ferată Bacău-Paşcani

- Linia nouă Bucureşti Nord - Bucureşti Progresu

12. Programul de realizare a căii ferate de mare viteză

Linia feroviară de mare viteză Budapesta-Bucureşti-Constanţa

Proiect în stadiu de pregătire (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate)

13. Programul de modernizare şi dezvoltare a reţelei de telecomunicaţii digitale şi a informaticii feroviare pentru integrarea în sistemele europene*)

Proiecte în stadiu de execuţie:

- Modernizarea sistemului de telecomunicaţii al Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A.

Extinderea reţelei magistrale de cabluri cu fibre optice (fibra optică) - etapele a III-a şi a IV-a

- Dezvoltarea reţelei feroviare de telecomunicaţii digitale pentru integrarea în sistemul european (echipamente)

- Dezvoltarea sistemului IRIS

Proiecte în stadiu de pregătire:

- Introducerea de sisteme informatice pentru managementul infrastructurii (Centrul naţional de management al infrastructurii)

- Elaborarea sistemului geografic de informaţii pentru calea ferată (GIS)

14. Programul pentru mentenanţa elementelor infrastructurii feroviare pentru aducerea stării tehnice a acestora la parametri operaţionali şi de siguranţă conform normelor UE de transport feroviar

Proiect în stadiu de execuţie:

- Program de reparaţie capitală a elementelor infrastructurii feroviare publice

- Reabilitarea utilajelor de întreţinere mecanizată a căii (maşini grele, de mică mecanizare, UAM şi drezine)

- Proiect de reabilitare cale ferată - achiziţii maşini de cale Proiecte în stadiu de pregătire:

- Program de mentenanţa dispecerizată a instalaţiilor de centralizare electronică din staţiile de cale ferată de pe coridoarele paneuropene

- Program de mentenanţa a liniilor de cale ferată reabilitate/modernizate din fonduri europene, conform solicitărilor organismelor financiare internaţionale

- Reabilitare/achiziţionare de vagoane Faccpps

- Dotarea cu aparate de măsură, echipamente şi mijloace de transport necesare optimizării proceselor de întreţinere a infrastructurii feroviare publice

- Sistem de monitorizare şi supraveghere a stării infrastructurii feroviare (prin vagon TMC)

15. Programul de creştere a calităţii serviciului public de transport şi protecţie a mediului înconjurător Proiecte în stadiu de pregătire:

- Reducerea impactului activităţii de transport asupra mediului

- Integrarea sistemului de management al calităţii cu alte sisteme de management (sănătate, securitate ocupaţională, siguranţă feroviară)

- Elaborarea GIS (sistem informatic geografic) în vederea realizării hărţilor strategice de zgomot pentru liniile cu mai mult de 30.000 de treceri de trenuri/an

16. Programul de promovare a proiectelor pentru reabilitarea, modernizarea şi mentenanţa infrastructurii feroviare din România

Documentaţii în stadiu de pregătire:

- Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din domeniul feroviar pentru finanţare din Fondul de coeziune

- Servicii pentru cadastru CFR (lucrările de reabilitare şi de modernizare a infrastructurii feroviare nu se pot realiza fără prezentarea extraselor de carte funciară)

- Elaborare de documentaţii în vederea exproprierilor şi plata exproprierilor aferente, studii de fezabilitate, proiecte tehnice, detalii de execuţie

- Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române

- Asistenţă tehnică pentru pregătirea unor lucrări de modernizare a unor staţii de cale ferată din România

17. Programul de realizare a liniei noi de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele*)

Proiect în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică):

- Linie nouă de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele

18. Programul de reabilitare, consolidare şi supraînălţare terasamente feroviare în zona SHEN Porţile de Fier I*)

Proiect în stadiu de pregătire:

- Supraînălţarea şi consolidarea terasamentelor feroviare în zona SHEN Porţile de Fier I*)

19. Programul de reabilitare şi modernizare a unor elemente ale infrastructurii feroviare publice de pe liniile în exploatare

- Reabilitări de lucrări de artă Proiecte în stadiu de pregătire:

• Lucrări de reabilitare pentru tunele, poduri şi podeţe de cale ferată

• Reabilitarea podurilor dunărene Feteşti şi Cernavodă

Proiecte în stadiu de execuţie:

- Reconstrucţie pod Gura Lotrului km 325 + 701 linia Piatra-Olt - Podu Olt

- Tunel km 352 + 850/970 şi km 353 + 006 Piatra-Olt-Podu Olt

- Reabilitarea şi modernizarea reţelei energetice feroviare

Proiecte în stadiu de pregătire:

- Retehnologizarea a 10 centre de electrificare

- Modernizarea instalaţiilor de energoalimentare şi conducere prin dispecer pe tronsonul Craiova- Videle-Bucureşti şi Târgu Jiu-Deva

- Reabilitarea instalaţiilor de electroalimentare CED în staţii de cale ferată

- Modernizare celule 110 kV Lehliu, Ciulniţa, Feteşti

- Informatizare dispecer energetic feroviar laşi şi Câmpulung Moldovenesc

- Implementarea unui sistem de telegestiune a energiei electrice şi de compensare a factorului de putere la substaţie de tracţiune

- Aducerea substaţiilor de tracţiune Chitila şi Ploieşti Vest la soluţia tehnică aprobată pentru Coridorul IV

Proiecte în stadiu de execuţie:

- Modernizarea reţelei energetice - 4 centre, 8 vehicule

- Reabilitarea a 8 instalaţii automate de triere Proiect în stadiu de pregătire

20. Programul de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii publice în zona Bucureşti Proiecte în stadiu de pregătire (elaborare documentaţie tehnică):

- Modernizarea reţelei de cale ferată în zona Bucureşti şi perspectiva de dezvoltare a reţelei existente pentru transportul de călători în zona metropolitană (centura Bucureşti)

- Linia de cale ferată Bucureşti Nord-Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti

21. Program pentru creşterea siguranţei traficului Proiecte în stadiu de pregătire:

- Instalaţii CED cu costuri reduse şi controlul liniilor din staţie şi dintre staţii cu numărătoarea de osii în 12 staţii - etapa I (înlocuirea instalaţiilor CEM pe liniile interoperabile)

- Centralizare electronică de linie în 32 de staţii (înlocuirea instalaţiilor CEM pe liniile interoperabile)

- Controlul stării de liber a liniei curente între staţiile de cale ferată, utilizând numărătoarea de osii, pe 42 de intervale feroviare de staţie

- Imbunătaţirea siguranţei traficului pe căile ferate române

     - Instalaţii automate pentru treceri la nivel

     - Introducerea pe linii neelectrificate a circuitelor de cale protejate la climatizarea electrică a vagoanelor trenurilor de călători

     - Modernizarea trecerilor la nivel

22. Programul de promovare a transportului intermodal Proiecte în stadiu de pregătire:

- Terminale intermodale (marfă)

- Centre logistice de transbordare (pasageri)

*) Programe prioritare conform Hotărârii Guvernului nr. 924/2006 privind aprobarea Actului adiţional pe anul 2006 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. pentru perioada 2004-2007, care, în prezent, sunt în diverse stadii de execuţie sau de pregătire.

3.2. Proiecte din cadrul programelor prioritare ale „C.F.R." - S.A. cuprinse în Programul operaţional sectorial în transporturi 2007-2013 - alocaţii estimative conform raportului Comitetului de monitorizare al POS-T din luna noiembrie 2009 şi alocaţiile prevăzute în bugetul de stat pentru anul 2010

Axa prioritară/Domeniul de intervenţie/ Titlul proiectului

Alocări estimative în POS-T pentru perioada

2007-2013

Contribuţia UE

Contribuţia

României

(cheltuieli eligibile şi neeligibile)

Alocaţie buget de stat pe anul 2010

(euro)

(euro)

(euro)

(lei)

1

2

3

4

5

Total proiecte de infrastructură feroviară finanţate din POS-T 2007-2013

3.199.814.211

1.826.414.519

1.373.399.693

150.300.000

Axa prioritară 1

„Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem de transport durabil şi integrării acestuia cu reţelele de transport ale UE"

2.666.703.572

1.508.786.701

1.157.916.872

73.000.000

Domeniul major de intervenţie 1.2 „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de cale ferată de-a lungul axei prioritare TEN-T nr. 22"

2.666.703.572

1.508.786.701

1.157.916.872

73.000.000

Modernizarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h (tronsonul de cale ferată Frontieră-Curtici-km 614)*)

350.000.019

151.811.652

198.188.367

10.000.000

Modernizarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h (tronsonul de cale ferată Gurasada-Simeria)*)

720.041.000

216.484.831

503.556.169

0

Modernizarea liniei de cale ferată Sighişoara-Coşlariu pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h

813.255.603

580.896.849

232.358.755

0

Modernizarea liniei de cale ferată Coşlariu-Simeria pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h

655.152.233

467.982.857

187.169.376

0

Instalarea sistemului ERTMS nivel 2 (Sistem european de management al traficului feroviar) pe tronsonul de cale ferată Ramificaţia Buciumeni -semnal de intrare în staţia de cale ferată Brazi

61.228.476

43.734.626

17.493.850

63.000.000

Reabilitarea podurilor dunărene Feteşti şi Cernavodă**)

67.026.241

47.875.886

19.150.355

0

*) Realizarea investiţiei la proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h" a fost împărţită în 3 tronsoane, astfel: Frontieră-Curtici-km 614, km 614-Gurasada şi Gurasada- Simeria. Pentru realizarea acestei investiţii, Compania Naţionala de Căi Ferate „C.F.R." - S.Aa contractat, prin Ministerul Finanţelor Publice, un împrumut de 300.000.000 euro, aprobat prin Legea nr. 217/2006 pentru ratificarea Contractului de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii şi Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A. privind finanţarea Proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Curtici-Simeria, semnat la Bucureşti la 22 decembrie 2005 şi la Luxemburg la 27 decembrie 2005, cu completările ulterioare. Imprumutul asigură cofinanţarea pentru reabilitarea şi modernizarea a 185 km linie feroviară pe tronsonul Frontieră-Curtici-Simeria, de-a lungul Coridorului IV paneuropean. In POS-T 2007-2013 sunt propuse pentru modernizare tronsoanele Frontieră-Curtici-km 614 si Gurasada-Simeria, iar tronsonul km 614-Gurasada este propus pentru modernizare în POS-T 2014-2020.

In coloana „Contribuţia României" sunt incluse alocaţii egale de 150.000.000 euro pentru cele două tronsoane în perioada 2007-2013.

**) Poziţia „Reabilitarea podurilor dunărene Feteşti şi Cernavodă" a fost inclusă în capitolul „Programe din fonduri de coeziune" în cadrul domeniului de intervenţie 1.2 „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de cale ferată de-a lungul axei prioritare TEN-T nr. 22", deoarece este un proiect major care este supus procedurilor de evaluare internă şi aprobare ale Autorităţii de management POS-T 2007-2013 din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi ale Comisiei Europene.

1

2

3

4

5

Axa prioritară 2 „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul creării unui sistem naţional de transport durabil"

405.876.871

244.617.000

161.259.871

73.100.000

Domeniul major de intervenţie

2.2 „Modernizarea şi dezvoltarea

infrastructurii de cale ferată"

405.876.871

244.617.000

161.259.871

73.100.000

Reabilitarea unor staţii de cale ferată din România-5 staţii

51.529.380

32.477.000

19.052.380

8.000.000

Modernizarea unor staţii de cale ferată din România-16 staţii

164.875.691

103.913.000

60.962.691

6.300.000

Reabilitare poduri şi tuneluri de cale ferată pe reţeaua TEN-T

189.471.800

108.227.000

81.244.800

58.800.000

Axa prioritară 3

„Modernizarea sectorului de transport în scopul creşterii protecţiei mediului şi a sănătăţii publice şi siguranţei pasagerilor"

127.233.768

73.010.818

54.222.950

4.200.000

Domeniul major de intervenţie

3.1 „Promovarea transportului intermodal"

34.132.748

12.814.778

21.317.970

0

Terminale intermodale

34.132.748

12.814.778

21.317.970

0

Domeniul de intervenţie

3.2 „Imbunătăţirea siguranţei traficului pentru toate modurile de transport"

93.101.020

60.196.040

32.904.980

4.200.000

Lucrări pentru îmbunătăţirea siguranţei feroviare

92.773.000

60.000.000

32.773.000

4.200.000

Elaborarea planurilor de acţiune ale hărţilor strategice de zgomot pentru căile ferate principale cu un trafic mai mare de 60.000 treceri de trenuri/an - (finalizat)

328.020

196.040

131.980

0

Pentru pregătirea proiectelor prevăzute în axa prioritară nr. 1, cu finanţare din fonduri de coeziune, în anul 2010 au fost alocate următoarele sume pentru pregătirea proiectelor în conformitate cu procedurile europene:

Nr. crt.

Titlul proiectului

Valoarea contractului

Alocaţie 2010

componenta

externă

Alocaţie 2010 Guvernul României

(euro)

(lei)

(lei)

0

1

2

3

4

1.

Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor feroviare propuse pentru finanţare din fonduri de coeziune - măsura ISPA2004/RO/16/P/PA/003

21.847.171

24.230.000

33.587.000

2.

Servicii de proiectare pentru reabilitarea liniei de cale ferată Graniţa Ungară-Curtici- Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h - credit BEI 23372

14.000.000

62.629.000

14.691.000

Pentru pregătirea proiectelor prevăzute în axele prioritare nr. 2 şi 3, cu finanţare din fonduri de dezvoltare regională, în anul 2010 următoarele sume au fost alocate pentru derularea contractelor de asistenţă tehnică în conformitate cu procedurile europene:

Nr. crt.

Proiectul

Total contract PHARE

Total contract Guvernul României

Alocaţie

2010 PHARE

Alocaţie

2010 Guvernul României

(euro)

(euro)

(lei)

(lei)

0

1

2

3

4

5

Total

10.407.404,60

1.278.632,90

1.409.000

11.108.000

1.

PHARE CES 2005 - „Asistenţă tehnică pentru lucrări de reabilitare pentru poduri şi tunele de pe reţeaua TEN -T feroviară"

6.800.504,60

76.332,90

1.409.000

0

2.

PHARE CES 2006 - „Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române"

599.400

199.800

0

2.266.000

3.

PHARE CES 2006 - „Asistenţă tehnică pentru pregătirea unor lucrări de modernizare a unor staţii de cale ferată din România"

3.007.500

1.002.500

0

8.842.000

In Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Arad- Timişoara-Caransebeş-Drobeta-Turnu Severin-Craiova" a fost inclus la poziţia „Alte facilităţi şi instrumente postaderare", cu alocaţie 0 pe anul 2010. In fila de buget pe anul 2010, proiectul are alocaţie pentru perioada 2011-2013.

Nr. crt.

Proiectul

Total contribuţie UE

Total contribuţie Guvernul României

TVA

Alocaţie

2010 Guvernul României

(euro)

(euro)

(euro)

(lei)

0

1

2

3

4

5

1.

Studii pentru dezvoltarea proiectului prioritar pentru infrastructura feroviară nr. 22 - 2007 EU 22070-S în domeniul reţelelor transeuropene de transport (TEN-T)

1.500.000

1.500.000

570.000

0

ANEXA Nr. 4 la actul adiţional

Metodologia de tarifare a utilizării infrastructurii feroviare publice

Art. 1. -Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice, denumit în continuare TUI, reprezintă suma plătită de către operatorul de transport feroviar, denumit în continuare OTF, pentru punerea la dispoziţie a infrastructurii feroviare prin asigurarea setului minim de prestaţii pentru circulaţia trenurilor aparţinând OTF şi accesul prin intermediul reţelei la infrastructurile de servicii şi serviciile furnizate în conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2. - Pentru infrastructura feroviară publică administrată de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R." - S.A., denumită în continuare C.F.R. - S.A., calculul şi încasarea TUI revin în sarcina C.F.R. - S.A., în calitate de administrator al infrastructurii feroviare, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. -TUI se aplică în mod nediscriminatoriu pentru toţi OTF pentru condiţii similare de transport, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 4. - Metodologia de calcul a TUI se bazează pe următoarele elemente tarifare:

a) distanţa parcursă de tren;

b) tonajul brut al trenului;

c) tipul de trafic: marfă sau călători;

d) ruta de circulaţie;

e) clasa secţiei de circulaţie şi dotarea cu sisteme de electrificare pentru asigurarea curentului de tracţiune.

Art. 5. - TUI se calculează şi se aplică pentru fiecare tren circulat, pe baza elementelor tarifare prevăzute la art. 4.

Art. 6. - Secţiile de circulaţie ale infrastructurii feroviare publice se împart pe clase pe baza caracteristicilor tehnice ale fiecărei secţii, conform tabelului nr. 1 - Clasificarea secţiilor de circulaţie, astfel:

Tabelul nr. 1 -Clasificarea secţiilor de circulaţie

Regimul de viteză

(km/h)

Clasa secţiei de circulaţie

de la

la

A

121

200

B

101

120

C

61

100

D

0

60

E

Pentru linii cu trafic exclusiv de marfă

0

60

R

Pentru linii cu trafic redus: volum de circulaţie mai mic de 5 trenuri pe zi

-

-

I

Pentru linii cu ecartament îngust

-

-

Art. 7. - (1) Lista cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase este elaborată de C.F.R. - S.A. şi se include în contractul de activitate al companiei naţionale care administrează infrastructura feroviară, încheiat cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, conform prevederilor art. 23 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Lista prevăzută la alin. (1) se actualizează în situaţia în care încadrarea unor secţii de circulaţie în categoriile prevăzute la art. 6 nu mai corespunde datorită modificării caracteristicilor tehnice ale acestora.

Art. 8. - Pentru stabilirea tarifului pentru fiecare categorie de linie, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se va avea în vedere costul direct rezultat din exploatarea trenurilor, care se repartizează corespunzător tipului de trafic de marfă sau călători, astfel:

a) costuri fixe în funcţie de trasa folosită, reprezentând costuri cu conducerea circulaţiei pe liniile infrastructurii feroviare publice;

b) costuri variabile în funcţie de masa brută a trenului, reprezentând costuri cu întreţinerea şi funcţionarea infrastructurii feroviare publice.

Art. 9. - (1) Elementele tarifare de bază aplicabile pentru determinarea TUI sunt conform tabelului nr. 2 - Elementele tarifare de bază pentru TUI, astfel:

Tabelul nr. 2 - Elementele tarifare de bază pentru TUI

Elemente tarifare de bază pentru TUI

Tarif de bază

Elemente tarifare în funcţie de tonajul trenului

Tarif pe tren-kilometru în funcţie de tonaj (lei/tren-km)

Clasa secţiei de circulaţie

A

B

C

D

E

R

I

Secţii electrificate

Ttse

Ttse

Ttse

Ttse

Ttse

Ttse

Ttse

Secţii neelectrificate

Ttsn

Ttsn

Ttsn

Ttsn

Ttsn

Ttsn

Ttsn

Tonaj minim

Tmin

Tmin

Tmin

Tmin

Tmin

Tmin

Tmin

Factor de tonaj

Ft

Ft

Ft

Ft

Ft

Ft

Ft

Elemente tarifare în funcţie de distanţa parcursă

Tarif pe tren-kilometru în funcţie de distanţă (lei/tren-km)

Clasa secţiei de circulaţie

A

B

C

D

E

R

I

Circulaţie

Tc

Tc

Tc

Tc

Tc

Tc

Tc

Elementele tarifare de bază din tabel au următoarea semnificaţie:

Ttse = tariful în funcţie de tonaj pentru fiecare clasă de secţii electrificate; nu include valoarea energiei electrice de tracţiune;

Ttsn = tariful în funcţie de tonaj pentru fiecare clasă de secţii neelectrificate;

Tmin = tonajul brut al trenului începând de la care se aplică factorul de tonaj;

Ft = factorul de tonaj; reprezintă un coeficient de corecţie care se aplică la tonajul brut al trenului;

Tc - tariful pentru circulaţie în funcţie de distanţă pentru fiecare clasă de secţii.

(2) Valoarea TUI pentru un tren care parcurge o rută de circulaţie se calculează prin suma tarifelor pentru fiecare distanţă parcursă pe o secţie de circulaţie (TUI secţie), în funcţie de clasa acesteia, aplicând următoarea formulă:

TUI = SUMTUI secţie,

unde:

TUI secţie = TUI tonaj + TUI circulaţie

iar:

• TUI tonaj - tariful pentru utilizarea infrastructurii feroviare pe o clasă de secţie de circulaţie în funcţie de distanţa parcursă şi de existenţa sistemului de electrificare, precum şi de tonajul ponderat al trenului; se calculează cu formula:

TUI tonaj = km x Tts [1 + (Tonaj brut - Tmin) x Ft],

unde:

Km = numărul de km parcurşi pe secţia de circulaţie;

Tts = Ttse, dacă secţia este electrificată;

Ft = 0 pentru trenurile cu tonaj brut mai mic decât Tmin;

Tts = Ttsn, dacă secţia este neelectrificată;

Tonaj brut = tonajul brut al trenului conform formularului „Arătarea vagoanelor", inclusiv al locomotivelor în acţiune, sau tonajul locomotivelor ori automotoarelor, în cazul circulaţiei fără material rulant tractat;

• TUI circulaţie - tariful pentru conducerea circulaţiei în funcţie de distanţa parcursă; se calculează cu formula:

TUI circulaţie = km x Tc,

unde:

km = numărul de km parcurşi pe secţia de circulaţie.

Art. 10. -Valoarea elementelor tarifare de bază va fi determinată de C.F.R. - S.A. pentru fiecare clasă de secţie de circulaţie şi pe tip de trafic de marfă sau călători şi va fi prevăzută în contractul de activitate împreună cu modul de aplicare a TUI.

Art. 11. - (1) TUI va fi calculat de C.F.R. - S.A. prin mijloace informatice proprii, pe baza datelor furnizate de sistemele specifice de urmărire a circulaţiei trenurilor.

(2) Situaţia detaliată a trenurilor circulate va fi prezentată lunar fiecărui OTF în vederea analizării, convenirii şi avizării acesteia în condiţiile stabilite în contractul de acces prevăzut la art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 12. -In contractul de acces se vor menţiona trasele alocate OTF, precum şi metodologia de determinare a TUI.

Art. 13. - (1) In scopul utilizării eficiente a infrastructurii feroviare, C.F.R. - S.A. poate aplica tarife pentru asigurarea respectării utilizării eficiente a traselor alocate în conformitate cu prevederile art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Lista cu denumirile tarifelor prevăzute la alin. (1) va fi prevăzută în contractul de activitate.

Art. 14. - (1) După aprobarea elementelor tarifare de bază prevăzute la art. 9 şi a listei cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase prevăzute la art. 7, C.F.R. - S.A. va pune la dispoziţia OTF cu care a încheiat contract de acces un sistem pentru calcularea TUI.

(2) Sistemul de calcul prevăzut la alin. (1) nu garantează însă alocarea trăsei.

Art. 15. - (1) In cazul indisponibilităţii sistemului informatic pentru calculul TUI prevăzut la art. 11 alin. (1), TUI se va calcula la valoarea medie statistică a ultimelor 3 luni de trafic pentru fiecare OTF, începând de la data declarării indisponibilităţii sistemului informatic.

(2) Declararea indisponibilităţii sistemului informatic se va face de către C.F.R. - S.A., cu informarea OTF şi a conducerii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în cazul în care indisponibilitatea depăşeşte 10 zile.

ANEXA Nr. 5*) la actul adiţional

Valoarea elementelor tarifare de bază pentru calculul TUI

Trafic de marfă

Elemente tarifare de bază pentru TUI

Tarif de bază

Elemente tarifare în funcţie de tonajul trenului

Tarif pe tren kilometru în funcţie de tonaj (lei/tren-km)

Clasa secţiei de circulaţie

A

B

C

D

E

R

I

Secţii electrificate (Ttse)

5.49

5.16

5.03

4.76

4.74

3.70

Secţii neelectrificate (Ttsn)

4.65

4.35

4.23

4.00

4.00

3.20

3.00

Tonaj minim (Tmin)

60

60

60

60

60

60

60

Factor de tonaj (Ft)

0.00025

0.00025

0.00025

0.00025

0.00025

0.00025

0.00025

Elemente tarifare in funcţie de distanţa parcursă

Tarif pe tren kilometru în funcţie de distanţă (lei/tren-km)

Clasa secţiei de circulaţie

A

B

C

D

E

R

I

Circulaţie (Tc)

8.49

8.22

8.03

7.59

7.22

5.63

3.16

Trafic de călători

Elemente tarifare de bază pentru TUI

Tarif de bază

Elemente tarifare în funcţie de tonajul trenului

Tarif pe tren kilometru în funcţie de tonaj (lei/tren-km)

Clasa secţiei de circulaţie

A

B

C

D

E

R

I

Secţii electrificate (Ttse)

5.54

5.20

5.05

4.76

3.70

Secţii neelectrificate (Ttsn)

4.70

4.39

4.25

4.00

3.20

3.00

Tonaj minim (Tmin)

60

60

60

60

-

60

60

Factor de tonaj (Ft)

0.00014

0.00014

0.00014

0.00014

0.00014

0.00014

0.00014

Elemente tarifare în funcţie de distanţa parcursă

Tarif pe tren kilometru în funcţie de distanţă (lei/tren-km)

Clasa secţiei de circulaţie

A

B

C

D

E

R

I

Circulaţie (Tc)

4.54

4.34

4.29

4.18

-

3.79

2.66

*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 6*) la actul adiţional

Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă pachetul minim social pe anul 2010 care face obiectul contractelor de servicii publice

Trenuri cu circulaţie regulată

Nr. crt.

Ruta de circulaţie

Distanţa

(km )

Rang tren

Regim de circulaţie

Nr. zile

circ/ an

Nr. tren/zi

Tren km/zi (col 2 x col 6)

Tren km/an (col 5 x col 7)

0

1

2

3

4*

5

6

7

8

l

Adjud - Iaşi via Crasna

211,90

accelerat

Z

365

2

423,80

154.687,00

Total

2

423,80

154.687,00

2

Adjud - Iaşi via Roman

216,10

accelerat

Z

365

2

432,20

157.753,00

Total

2

432,20

157.753,00

3

Adjud - Paşcani

142,20

personal

Z

365

5

711.00

259.515,00

Total

5

711,00

259.515,00

4

Adjud - Ploieşti Sud

184,80

personal

Z

365

1

184,80

67.452,00

Total

1

184,80

67.452,00

5

Alunu Hm. - Băbem

40,60

personal

G

305

2

81,20

24.766,00

Total

2

81,20

24.766,00

6

Alunu Hm. - Râmnicu Vâlcea

60,20

personal

G

305

2

120,40

36.722,00

Total

2

120,40

36.722,00

7

Anina - Oraviţa

33,40

personal

Z

365

6

200,40

73.146,00

Total

6

200,40

73.146,00

8

Arad - Bucureşti Nord Gr A

603,80

accelerat

Z

365

1

603,80

220.387.00

Total

1

603,80

220.387,00

9

Arad - Chişineu Criş

47,50

personal

Z

365

2

95,00

34.675,00

Total

2

95,00

34.675,00

10

Arad - Curtici

17,00

personal

Z

365

16

272,00

99.280,00

Total

16

272,00

99.280,00

11

Arad - Nădab

42,60

personal

Z

365

2

85,20

31.098,00

Total

2

85,20

31.098,00

12

Arad - Oradea

120,60

personal

Z

365

3

361,80

132.057,00

personal

D

313

2

241.20

75.495.60

Total

5

603,00

207.552,60

13

Arad - Radna

34,50

personal

Z

365

2

69,00

25.185.00

Total

2

69,00

25.185,00

14

Arad - Santana

23,50

personal

Z

365

12

282.00

102.930,00

Total

12

282,00

102.930,00

15

Arad - Simeria

157.40

personal

Z

365

9

1.416,60

517.059.00

Total

9

1.416,60

517.059,00

16

Arad - Teiuş

230,10

IC

Z

365

2

460.20

167.973,00

personal

E

261

2

460.20

120.112,20

Total

4

920,40

288.085,20

17

Raia Mare - Cluj Napoca

192,80

personal

Z

365

1

192.80

70.372,00

Totul

1

192,80

70.372,00

18

Baia Marc - Dej Călători

134,00

personal

Z

365

1

134.00

48.910,00

Total

1

134,00

48.910,00

19

Raia Mare - Jibou

57.80

personal

Z

365

6

346.80

126.582,00

personal

A

256

4

231.20

59.187.20

Total

10

578,00

185.769,20

*) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.

20

Baia Maro - Nyirabrany

126,60

internaţional

Z

365

2

253,20

92.418,00

Total

2

253,20

92.418,00

21

Raia Mare - Satu Mare

59,40

personal

Z

365

6

356,40

130.086.00

personal

G

305

2

118.80

36.234.00

Total

8

475,20

166.320,00

22

Bacău- Adjud

58,20

personal

Z

365

1

58,20

21.243,00

Total

1

58,20

21.243,00

23

Bacău - Bicaz

86,00

personal

Z

365

6

516.00

188.340,00

Total

6

516,00

188.340,00

24

Bacău - laşi

159,70

personal

Z

365

2

319,40

116.581,00

Total

2

319,40

116.581,00

25

Bacău - Paşcani

84,00

personal

Z

365

6

504,00

183.960,00

Total

6

504,00

183.960,00

26

Bacău - Piatra Neamţ

60,20

rapid

Z

365

2

120,40

43.946,00

personal

Z

365

4

240,80

87.892,00

personal

D

313

2

120,40

37.685.20

Total

8

481,60

169.523,20

27

Balş - Piatra Olt

12,90

personal

A

256

4

51,60

13.209,60

Total

4

51,60

13.209,60

28

Băbcni - Călimăneşti Hm.

35,80

personal

Z

365

1

35,80

13.067,00

personal

G

305

2

71.60

21.838,00

Total

3

107,40

34.905,00

29

Bârlad - FălciuNord hcv.

69,70

personal

Z

365

4

278,80

101.762,00

Total

4

278,80

101.762,00

30

Bârlad - laşi

119,80

personal

Z

365

6

718,80

262.362,00

Total

6

718,80

262.362,00

31

Bârlad - Tecuci

50,30

personal

Z

365

2

100.60

36.719,00

Total

2

100,60

36.719,00

32

Bcia Hm. - Sibiu

128,70

personal

Z

365

1

128,70

46.975,50

Total

1

128,70

46.975,50

33

Beia Hm. - Teiuş

135,10

personal

Z

365

1

135.10

49.311 ,50

Total

1

135,10

49.311,50

34

Bistriţa Nord - Cluj Napoca

119,00

personal

Z

365

5

595.00

217.175,00

Total

5

595,00

217.175,00

35

Bistriţa Nord - Dej Călători

60,20

accelerat

A

256

2

120.40

30.822,40

personal

Z

365

3

180,60

65.919,00

personal

A

256

2

120,40

30.822,40

Total

7

421,40

127.563,80

36

Bistriţa Nord - Deda

57,50

personal

Z

365

4

230,00

83.950.00

personal

D

313

2

115.00

35.995.00

Total

6

345,00

119.945,00

37

Bistriţa Nord - Sărăţel

10,70

accelerat

Z

365

2

21.40

7.81 1.00

sezoniere

92

2

21,40

1.968.80

Total

4

42,80

9.779,80

38

Bistriţa Nord - Vatra Dornei

158,70

personal

Z

365

2

317,40

115.851,00

Total

2

317,40

115.851,00

39

Botoşani - Vereşti

44,50

sezoniere

92

1

44,50

4.094,00

accelerat

Z

365

2

89.00

32.485,00

Total

3

133,50

36.579,00

40

Braşov - Arpaş

94,70

personal

Z

365

5

473,50

172.827,50

Total

5

473,50

172.827,50

41

Braşov - Biharkerestesz via Episeopia Bihor

541,10

internaţional

Z

365

4

2.164,40

790.006,00

Total

4

2.164,40

790.006,00

42

Braşov - Lokoshaza

449.90

sezoniere

174

2

899,80

156.565,20

Total

2

899,80

156.565,20

43

Braşov - Caţa

82,40

personal

Z

365

2

164,80

60.152,00

Total

2

164,80

60.152,00

44

Braşov - Deda

228,20

personal

Z

365

1

228,20

83.293.00

Total

1

228,20

83.293,00

45

Braşov - Făgăraş

65,00

personal

Z

365

3

195,00

71.175.00

personal

D

313

4

260,00

81.380,00

Total

7

455,00

152.555,00

46

Braşov - Galaţi

310.50

accelerai

Z

365

2

621,00

226.665.00

Total

2

621,00

226.665,00

47

Braşov - Izvoru Oltului

120,30

personal

Z

365

2

240,60

87.819,00

Total

2

240,60

87.819,00

48

Braşov - Miercurea Ciuc

95,00

personal

Z

365

2

190,00

69.350,00

Total

2

190,00

69.350,00

49

Braşov - Ploieşti Sud

110.40

personal

Z

365

3

331,20

120.888,00

Total

3

331,20

120.888,00

50

Braşov - Racoş

59,80

personal

A

256

3

179,40

45.926,40

Total

3

179,40

45.926,40

51

Braşov - Razboieni

341,80

personal

Z

365

1

341,80

124.757,00

Total

1

341,80

124.757,00

52

Braşov - Stântu Gheorghe

32,10

personal

Z

365

2

64,20

23.433,00

personal

D

313

2

64.20

20.094.60

Total

4

128,40

43.527,60

53

Braşov - Sicilieni

103,20

accelerai

Z

365

4

412,80

150.672,00

Total

4

412,80

150.672,00

54

Braşov - Suceava

456,10

accelerat

Z

365

2

912,20

332.953,00

Total

2

912,20

332.953,00

55

Braşov - Târgu Mureş

282,50

IC

Z

365

2

565,00

206.225,00

personal

Z

365

2

565,00

206.225,00

Total

4

1.130,00

412.450,00

56

Braşov - Teiuş

227,50

personal

Z

365

4

910,00

332.150,00

Total

4

910,00

332.150,00

57

Braşov - Topliţa

184,30

personal

Z

365

2

368,60

134.539.00

Total

2

368,60

134.539,00

58

Bucureşti Nord Gr.A - Bacău

302,50

IC

Z

365

2

605,00

220.825,0!)

accelerat

Z

365

2

605.00

220.825.00

Total

4

1.210,00

441.650,00

59

Bucureşti Nord Gr. A - Baia Marc via Deda

624,80

accelerat

Z

365

2

1.249.60

456.104.00

Total

2

1.249,60

456.104,00

60

Bucureşti Nord Gr A - Baloteşti

22.30

personal

Z

365

28

624,40

227.906,00

Total

28

624,40

227.906,00

61

Bucureşti Nord Gr.A - Bicaz

388,50

IC

Z

365

2

777,00

283.605.00

Total

2

777,00

283.605,00

62

Bucureşti Nord Gr A - Botoşani

476,80

rapid

Z

365

4

1.907,20

696.128,00

Total

4

1.907,20

696.128,00

63

Bucureşti Nord Gr.A - Braşov

166,30

rapid

Z

365

2

332,60

121.399.00

personal

Z

365

5

831,50

303.497,50

Total

7

1.164,10

424.896,50

64

Bucureşti Nord Gr.A -Bucureşti Obor

22.20

personal

Z

365

2

44,40

16.206,00

personal

D

313

6

133.20

41.691.60

Total

8

177,60

57.897,60

65

Bucureşti Nord Gr.A - Buzău

128,10

accelerat

D

313

2

256,20

80.190.60

personal

Z

365

2

256,20

93.513.00

Total

4

512,40

173.703,60

66

Bucureşti Nord Gr.A -Constanţa via Buc. Băneasa

225,00

sezoniere

273

4

900,00

245.700,00

rapid

Z

365

2

450.00

164.250.00

Total

6

1.350,00

409.950,00

67

Bucureşti Nord Gr.A - Gâmpina via Ploieşti Sud

95,30

personal

Z

365

1

95.30

34.784,50

Total

1

95,30

34.784,50

68

Bucureşti Nord Gr.A - Câmpina

via Ploieşti Vest

91.70

accelerat

Z

365

1

91,70

33.470,50

accelerat

E

261

2

185.40

47.867.40

Total

3

275,10

81.337,90

69

Bucureşti Nord Gr.A - Craiova via Piteşti

250,10

accelerat

Z

365

6

1.500,60

547.719,00

Total

6

1.500,60

547.719,00

70

Bucureşti Nord Gr.A - Craiova via Videle

209,00

rapid

Z

365

2

418,00

152.570,00

Total

2

418,00

152.570,00

71

Bucureşti Nord Gr.A - Drobeta Tr. Severin

322,70

rapid

Z

365

2

645,40

235.571,00

Total

2

645,40

235.571,00

72

Bucureşti Nord Gr.A - Fieni

107,10

personal

Z

365

2

214,20

78.183,00

Total

2

214,20

78.183,00

73

Bucureşti Nord Gr.A - Galaţi via Buzău

259,60

IC