Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.53 din 09.05.2017

referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind promovarea utilizării energiei din surse regenerabile (reformare) - COM (2016) 767 final
ACT EMIS DE: Senatul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 357 din 15 mai 2017



SmartCity1

În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. XXXV/297 din 4.05.2017,Senatul adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Senatul României 1. Constată că: a)Prezenta propunere de regulament respectă principiul subsidiarităţii. Deşi Uniunea nu are competenţe exclusive, problema protecţiei mediului, la care energiile regenerabile contribuie, are un puternic caracter transfrontalier, iar obligaţiile privind clima sunt asumate de UE şi de fiecare stat membru. Propunerea se bazează pe importanţa din ce în ce mai mare a energiei ca provocare politică şi economică şi pe interrelaţia strânsă a acesteia cu domeniile de politică ale siguranţei alimentării cu energie, schimbărilor climatice, pieţei interne şi dezvoltării economice şi sociale. b)Temeiul juridic al măsurilor propuse este articolul 194 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE), care a consolidat şi a clarificat competenţele UE în domeniul energiei.Prezenta iniţiativă se bazează, de asemenea, pe un set cuprinzător de acte legislative care se referă la o gamă largă de aspecte, de la accesul la piaţă până la transparenţă, drepturile consumatorilor şi independenţa autorităţilor de reglementare. Domeniul energiei nu face parte din competenţele exclusive ale Uniunii Europene, ci din competenţele partajate de Uniune cu statele membre şi, în acest caz, statele membre îşi pot exercita competenţa în măsura în care Uniunea nu şi-a exercitat competenţa sau în măsura în care Uniunea a decis să înceteze să îşi exercite această competenţă (articolul 2 TFUE). Alegerea formei juridice este generată de faptul că propunerea va modifica principalele acte legislative care făceau parte din cel de al treilea pachet privind energia. Printre acestea se numără Regulamentul privind energia electrică (nr. 714/2009) şi Directiva privind energia electrică (2009/72/CE), precum şi Regulamentul de instituire a ACER (nr. 713/2009). Alegerea instrumentului necesită prin urmare o revizuire a normelor deja adoptate şi puse în aplicare, ca evoluţie naturală a legislaţiei în vigoare. 2. Apreciază că: a)Iniţiativele cuprinse în Pachetul de iarnă privind energia curată, inclusiv această propunere de regulament, ar trebui să conducă la consolidarea securităţii în aprovizionarea cu energie a Uniunii Europene, la reformarea pieţei de energie electrică, precum şi la conturarea unui proces de guvernanţă şi de monitorizare integrat, în vederea realizării obiectivelor Uniunii Energiei. b)Restructurarea cadrului de piaţă trebuie să răspundă atât nevoilor specifice surselor de energie convenţională, cât şi tehnologiilor aferente noi, precum şi utilizării eficiente a capacităţilor de interconexiune.3. Consideră că: a)Iniţiativele cuprinse în pachet trebuie să conducă la consolidarea securităţii în aprovizionarea cu energie a Uniunii Europene, aducând o reformă a pieţei de energie electrică, precum şi la conturarea unui proces de guvernanţă şi de monitorizare integrat, pentru a se asigura că acţiunile în domeniul energiei vor contribui la realizarea obiectivelor Uniunii Energiei. b)Fiecare stat membru trebuie să aibă în continuare libertatea de decizie în crearea propriului mix energetic prin promovarea surselor de producere a energiei predictibile, eficiente şi cu emisii reduse de carbon. c)În vederea asigurării stabilităţii, competitivităţii şi accesibilităţii preţurilor la nivel naţional şi european, fiecare stat membru ar trebui să îşi identifice propriul echilibru între utilizarea eficientă a capacităţilor de producţie existente, a tehnologiilor şi resurselor de care dispune şi continuarea efortului de promovare a surselor regenerabile de energie, fără afectarea echilibrului şi stemului energetic naţional. d)Energia obţinută din surse regenerabile trebuie să funcţioneze în condiţii de piaţă şi să îşi asume, alături de celelalte tehnologii energetice, responsabilitatea privind siguranţa sistemului electroenergetic naţional. e)Flexibilitatea sistemului reprezintă elementul-cheie. f)Pe de altă parte, sursele convenţionale continuă să rămână un element-cheie în mixul energetic, din motive de securitate energetică. g)România a depus eforturi pentru a îndeplini obiectivele de energie regenerabilă şi şi-a atins obiectivul încă din anul 2015. h)Pentru atingerea ţintei medii în anul 2030, efortul nu trebuie să fie suportat tot de statele care şi-au îndeplinit obiectivele pentru anul 2020, punând povara pe consumatorii din statele performante. i)Mecanismele de cooperare din Directiva actuală şi-au dovedit ineficienţa şi ar necesita îmbunătăţiri în propunerea de Directivă, iar obligaţiile sectoriale să devină indicative şi să nu fie stabilite uniform pentru toate statele membre. j)Având în vedere ţinta comună la nivelul Uniunii Europene de 27%, ca pondere a energiei regenerabile în consumul final brut de energie în anul 2030, obligaţia de a creşte cu 1 procent pe an energia regenerabilă pentru încălzire şi răcire care ar afecta dreptul fiecărui stat membru de a-şi alege cea mai potrivită strategie pentru a contribui la atingerea ţintei comune. k)Cheltuielile aferente proiectelor construite de un stat pe teritoriul altui stat trebuie să fie suportate integral de statul care beneficiază de aceste cote, inclusiv cheltuielile aferente întăririi reţelelor, transportului la locul de consum, stocării energiei şi capacităţilor de back-up, precum şi eventualelor congestii în reţea. l)Având în vedere ţinta comună obligatorie la nivelul Uniunii Europene de 27% de energie regenerabilă în anul 2030, considerăm că nu sunt necesare ţinte obligatorii la nivelul fiecărui stat membru UE, însă sunt necesare studii şi scenarii privind impactul transpunerii unei astfel de ţinte, având în vedere disponibilitatea surselor regenerabile, gradul de dezvoltare al statelor membre şi gradul de suportabilitate la nivelul consumatorilor. m)Deşi nu se mai propun ţinte obligatorii la nivel de stat membru, prin proiectul de Directivă se impun sarcini şi obligaţii la nivel sectorial, având ca o consecinţă directă schimbarea profundă şi radicală de abordare la nivelul statului membru. n)Obligaţiile sectoriale să devină indicative şi să nu fie stabilite uniform pentru toate statele membre, ţinând seama de faptul că o parte dintre acestea şi-au îndeplinit până în prezent obligaţiile asumate. o)Anumite mecanisme, care sunt promovate în proiectul de Directivă, cum sunt cele de cooperare între statele membre, sunt definite şi în Directiva în vigoare, ineficienţa şi definirea incompletă putând fi cauza lipsei aplicării acestora până în prezent. p)Pentru o angajare suplimentară în efortul comun al statelor membre UE de dezvoltare în continuare a promovării E-SRE sunt necesare precizări suplimentare privind mecanismele de cooperare între state. q)Ca urmare, statul membru care beneficiază de E-SRE obţinută din capacităţi instalate pe teritoriul altui stat membru/non-membru UE trebuie să suporte integral cheltuielile suplimentare aferente proiectelor dezvoltate în baza noii Directive, inclusiv cheltuielile aferente congestiilor în reţea şi de echilibrare în piaţa de energie electrică. Articolul 2 Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituţiilor europene. Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 9 mai 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată. p. PREŞEDINTELE SENATULUI, IULIAN-CLAUDIU MANDA



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 53/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 53 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 53/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu