Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 490 din 16 iulie 1991

privind conceptia generala a informatizarii societatii romanesti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 188 din 18 septembrie 1991


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba conceptia generala a informatizarii societatii romanesti cuprinsa in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Comisia Nationala de Informatica, impreuna cu ministerele si celelalte organe centrale implicate, va elabora, in termen de 9 luni, proiectul director de informatizare a societatii romanesti, care va defini strategia, optiunile tehnologice, solutiile si mijloacele de actiune pentru aplicarea acestei strategii.
    Art. 3
    Informatizarea institutiilor publice se finanteaza, potrivit legii, pe baza proiectelor directoare. Ministerele si celelalte organele centrale raspund de elaborarea acestora, in conformitate cu conceptia generala a informatizarii societatii romanesti.
    Comisia Nationala de Informatica, impreuna cu Ministerul Economiei si Finantelor, va elabora, in termen de 2 luni, o procedura de finantare a informatizarii institutiilor publice.
    Art. 4
    Echipamentele, sistemele de tehnica de calcul si produsele informatice, care se achizitioneaza de catre institutiile publice vor corespunde standardelor si recomandarilor tehnice nationale si internationale, astfel incat sa se asigure integrarea acestora intr-un sistem informational unitar la nivelul societatii romanesti.
    In acest scop, achizitionarea din fondurile bugetare a echipamentelor, sistemelor de tehnica de calcul si produselor informatice se face prin licitatie publica.
    Art. 5
    Anexa nr. 1 face parte integranta din prezenta hotarare.

                   PRIM-MINISTRU
                    PETRE ROMAN

    ANEXA 1

         CONCEPTIA GENERALA A INFORMATIZARII SOCIETATII ROMANESTI

    1. Obiective
    Informatizarea, componenta a dezvoltarii societatii romanesti, va asigura suportul informatic necesar rezolvarii eficiente a problemelor trecerii la economia de piata si a dezvoltarii economico-sociale in perspectiva inceputului mileniului trei, avand urmatoarele obiective principale:
    a) pe termen lung: realizarea suportului informatic necesar cresterii capacitatii competitionale a economiei romanesti si cresterii permanente a nivelului de civilizatie al populatiei;
    b) pe termen mediu: reorientarea dezvoltarii transmisiei datelor, tehnicii de calcul si informaticii romanesti pe o traiectorie convergenta cu cea a tarilor dezvoltate industrial;
    c) pe termen scurt: rezolvarea principalelor prioritati si a premiselor tehnico-organizatorice si normative necesare trecerii la informatizarea societatii romanesti, in stransa corelatie cu Programul reformei economico-sociale. Liniile directoare privind implicarea informaticii in acest program sunt cuprinse in anexa nr. 1.1.
    Informatizarea societatii romanesti urmareste:
    a) In domeniul social:
    - sa asigure conditii pentru facilitarea accesului larg al populatiei la informatii si la serviciile administratiei publice;
    - sa faciliteze agentilor economici accesul rapid la informatii privind nevoile si cererea de consum, in scopul satisfacerii la nivel inalt a necesarului de marfuri si servicii;
    - sa contribuie la intarirea sanatatii populatiei si la cresterea perioadei de viata creatoare, prin folosirea pe scara larga in sistemul ocrotirii sanatatii a sistemelor medicale informatizate de expertiza, diagnoza, investigatie si tratament;
    - sa creasca nivelul de cultura si calitatea invatamantului, prin integrarea noilor tehnologii in activitatile educationale;
    - sa realizeze o evidenta si o prognoza a populatiei si fortei de munca, precum si asistarea pe calculator a rezolvarii cererii si ofertelor de serviciu, precum si a reorientarilor profesionale necesare evitarii somajului;
    - sa creeze conditii necesare pentru reducerea si usurarea muncii fizice si stimularea capacitatilor creatoare ale oamenilor;
    - sa realizeze o supraveghere a situatiei mediului inconjurator, in scopul luarii masurilor de prevenire si solutionare a problemelor intervenite, precum si de informare a populatiei;
    - sa modeleze si sa evalueze consecintele proiectelor economico-sociale de mari dimensiuni;
    - sa contribuie la transparenta pluralismului politic, la consolidarea democratiei si asigurarea drepturilor si libertatilor cetatenilor.
    b) In domeniul economiei:
    - sa asigure perfectionarea relatiilor inter-ramuri si in cadrul ramurilor;
    - sa permita agentilor economici cunoasterea proceselor de la nivel macro si microeconomic, in vederea alegerii celei mai favorabile variante de dezvoltare;
    - sa permita realizarea unitatii continutului sistemului informational economico-social prin crearea si intretinerea fisierelor si bazelor de metainformatie, a registrelor permanente si bazelor de date publice comune mai multor activitati si departamente, precum si accesul institutiilor publice, societatilor comerciale si populatiei la acestea;
    - sa asigure schimbul de informatie automatizat, inclusiv pentru decontarile cu institutiile publice, agentii economici si cu populatia, precum si schimbul interbancar informatizat;
    - sa dezvolte utilizarea culegerii automate a datelor, inclusiv prin generalizarea folosirii tehnologiilor si suporturilor de informatie avansate (coduri cu bare, cartele magnetice);
    - sa asigure desfasurarea eficienta a activitatilor de transport, circulatie a marfurilor, comunicatii, productie si gospodarire a energiei electrice si a celorlalte domenii de interes general pentru activitatea economica;
    - sa asigure agentii economici cu metode si instrumente de prognozare si orientare a activitatii economice, in concordanta cu cerintele pietei, si folosirea metodelor de conducere, de evidenta si analiza bazate pe tehnologiile informatiei si telecomunicatiilor;
    - sa asigure accelerarea progresului tehnico-stiintific, reducerea termenelor de realizare si ridicarea nivelului cercetarilor stiintifice, lucrarilor de proiectare si de pregatire tehnologica a productiei;
    - sa permita intensificarea productiei pe baza integrarii sistemelor informatizate de conducere si prelucrare a datelor in toate etapele ciclului de viata al produselor.
    c) In domeniul apararii nationale si al securitatii statului:
    - sa asigure suportul informatic necesar desfasurarii activitatilor specifice.
    2. Principiile privind implicarea statului in informatizarea societatii
    Principiile referitoare la modul in care statul se implica in realizarea obiectivelor informatizarii societatii romanesti sunt:
    a) promovarea si sprijinirea, prin intermediul pirghiilor economice si legislative, a informatizarii tuturor activitatilor economice si sociale, inclusiv prin promovarea teleinformaticii bazate pe reteaua nationala de transport al datelor;
    b) sustinerea si promovarea integrarii regionale si mondiale a fluxurilor transfrontiere de date, in domeniile esentiale al activitatilor economico- sociale;
    c) promovarea si sprijinirea cercetarii-dezvoltarii in domeniul informaticii, in raport cu tendintele in domeniu si cu resursele umane si financiare disponibile;
    d) dezvoltarea industriei si pietei produselor informatice;
    e) sustinerea si incurajarea cooperarii stiintifice si economice internationale;
    f) crearea si promovarea cadrului legislativ necesar stimularii initiativelor, asigurarii protectiei drepturilor intelectuale in domeniul informaticii, prevenirii afectarii vietii private si libertatilor individuale;
    g) asigurarea formelor si cadrului necesar pregatirii profesionale si perfectionarii continue, corespunzatoare pozitiei oamenilor in raport cu informatica, respectiv specialist sau utilizator;
    h) realizarea informatizarii administratiei de stat si a unitatilor aflate sub controlul statului, prin:
    - elaborarea in cadrul fiecarei institutii publice si regii autonome de proiecte directoare;
    - evitarea situatiei de dependenta fata de un singur producator, inclusiv prin alinierea consecventa la standardele si recomandarile tehnice internationale;
    - realizarea de interfate tipizate pentru a permite interconectarea tuturor sistemelor informatice de interes national.
    Prin aplicarea acestor principii se urmareste asigurarea directionarii generale a procesului de informatizare, realizarea informatizarii activitatilor administratiilor de stat si crearea conditiilor pentru satisfacerea cererii curente de produse si servicii informatice.
    Se vor promova, in continuare, masuri legislative si administrative care sa asigure agentilor economici din tara si strainatate conditii egale de participare la realizarea obiectivelor de informatizare a societatii.
    3. Dezvoltarea infrastructurii informatizarii
    Obiectivele principale ale dezvoltarii infrastructurii informatizarii constau in:
    a) realizarea unei retele nationale de transmisie a datelor la distanta, care sa permita asigurarea de servicii telematice oferite persoanelor juridice si fizice care se conecteaza la retea;
    b) realizarea unor servicii informatice publice, banci si baze de date si de cunostinte, cu diverse destinatii la nivel de ramuri, interramuri, orientate pe domenii si pe probleme; realizarea de sisteme informatice de interes national, regional, sectorial si public, prin conectarea bancilor si bazelor de date, sistemelor de transmisie a datelor si capacitatilor de calcul electronic tip infocentre;
    c) imbunatatirea structurii ofertei de mijloace ale tehnicii de calcul prin: majorarea volumului la echipamentele de calcul cerute pe piata interna, cresterea calitatii, respectiv a performantelor, reducerea pretului prin specializarea si reechiparea tehnologica a intreprinderilor producatoare, cooperarea cu firme din strainatate, importul produselor a caror fabricatie interna nu este posibila la nivelul tehnic necesar sau nu este eficienta economic, practicarea metodei inchirierii echipamentelor de calcul;
    d) imbunatatirea calitatii si promptitudinii activitatii de service, inclusiv prin diversificarea formelor organizatorice, elaborarea si promovarea unor noi metode de depanare-intretinere;
    e) imbunatatirea ofertei de produse generale, orientate pe tipuri de echipamente si domenii de utilizare;
    f) perfectionarea sistemului de pregatire a cadrelor de specialisti in informatica si stimularea participantilor la viata economica si sociala in utilizarea tehnologiilor informatice;
    g) adaptarea cadrului institutional al informatizarii administratiei de stat pe baza proiectelor directoare.
    4. Aria de cuprindere a informatizarii societatii
    Informatizarea societatii romanesti va lua in considerare trei zone de informatizare:
    A. Zona centrala, macroeconomica, reprezentand cadrul asigurat de catre institutiile publice, avand urmatoarele functiuni:
    1. Asigurarea integrarii sistemului informational economico-social prin:
    - promovarea alinierii clasificarilor, nomenclatoarelor, definitiilor continutului, documentelor primare la recomandarile si practica O.N.U. si C.E.E.;
    - crearea conditiilor metodologice si tehnice pentru folosirea suporturilor de informatie avansate (etichete cu cod de bare, cartele magnetice etc.).
    2. Asigurarea transmiterii automate, fiabile si cu viteza mare a informatiilor economico-sociale intre diferite organizatii prin intermediul unor retele nationale de transport al datelor ca un serviciu public.
    3. Asigurarea informatiilor necesare institutiilor publice, societatilor comerciale, celorlalte institutii si populatiei, sub forma unor registre permanente, baze si banci de date, accesibile prin reteaua nationala de transport al datelor.
    4. Asigurarea modelelor necesare pregatirii deciziilor la nivelul institutiilor publice.
    5. Asigurarea conducerii asistate de calculator a institutiilor publice prin:
    a) sistemul informatic al Parlamentului, Presedintiei si Guvernului;
    b) sistemele informatice ale ministerelor si departamentelor;
    c) sistemul informatic statistic (aliniat cu cel contabil);
    d) sistemul informatic financiar (inclusiv vamal) si al preturilor;
    e) sistemul informatic bancar, precum si al C.E.C. si al asigurarilor;
    f) sistemul informatic al resurselor naturale si al protectiei ecologice;
    g) sistemul informatic al teritoriului (geografic);
    h) sistemul informatic al administratiei de stat locale;
    i) sistemul informatic al documentarii tehnico-stiintifice;
    j) sistemele informatice ale macrosistemelor functionale, precum: sistemul energetic national, sistemul transporturilor, al telecomunicatiilor, comertului exterior etc.;
    k) sistemele informatice speciale pentru asigurarea securitatii si apararii nationale.
    6. Asigurarea unor servicii informatice la nivel macroeconomic (inclusiv baze de date publice).
    B. Zona agentilor economici
    Aceasta zona se refera la sistemele informatice ale unitatilor si organizatiilor, cu ajutorul carora se realizeaza conducerea acestora (de exemplu: sisteme informatice integrate ale intreprinderilor) sau automatizarea totala sau partiala a unor activitati (de exemplu cercetare-proiectare asistata de calculator etc.)
    Actiunile statului pentru informatizarea acestei zone se refera la facilitarea si stimularea informatizarii agentilor economici din sectorul de stat si particular.
    C. Zona populatiei
    Aceasta zona se refera la asigurarea serviciilor informatice pentru populatie, in sensul asigurarii accesului populatiei la baze de date publice tip videotex, servicii tip ghiseu la institutiile publice, centrale si locale, asigurarea instruirii informatice, dezvoltarea instruirii asistate de calculator.
    5. Etapizarea informatizarii societatii romanesti
    Se preconizeaza trei etape: 1991-1993; 1994-1996; 1997-2000, obiectivele cuprinse in anexa nr. 1.2 considerandu-se a fi prioritare.
    A. Prioritatile etapei actuale (1991-1993) urmaresc implicarea directa a informaticii in reforma, definitivarea obiectivelor generale pana in anul 2000 si tratarea cerintelor urgente:
    a) realizarea sistemului statistic perfectionat, inclusiv a nomenclatoarelor si clasificarilor nationale generale; furnizarea de informatii pertinente, in mod sistematic, pentru evaluarea evolutiei reformei, cu accent pe indicatori economici si sociali;
    b) elaborarea proiectelor directoare pentru administratia centrala si locala si pentru teme transversale, cu caracter multisectorial: protectia mediului, forta de munca, asistenta sociala;
    c) crearea cadrului legislativ si normativ-tehnic adecvat, cu accent pe alinierea la reglementarile internationale si europene in domeniul tehnologiilor informatiei;
    d) demararea realizarii in regim de urgenta si la nivel tehnic ridicat a retelei nationale pentru transmiterea datelor;
    e) elaborarea studiului de fezabilitate pentru industria nationala de tehnica de calcul si echipament de telecomunicatii;
    f) realizarea si punerea in functiune a sistemului national pentru evidenta populatiei;
    g) elaborarea studiului preliminar pentru sistemul informatic al cadastrului general si declansarea efortului de realizare;
    h) elaborarea de studii preliminare pentru toate obiectivele a caror realizare este prevazuta in etapa a II-a.
    B. Etapa 1994-1996 vizeaza consolidarea si continuarea eforturilor din etapa anterioara conducand la cresterea gradului de informatizare a societatii:
    a) punerea in functiune si exploatarea retelei nationale pentru transmiterea datelor;
    b) realizarea sistemului informatic al cadastrului general;
    c) informatizarea bancilor si introducerea transferului electronic de fonduri;
    d) introducerea tehnologiilor moderne pentru culegerea datelor: coduri cu bare, cartele magnetice;
    e) dezvoltarea de servicii informatice cu valoare adaugata, de interes public si privat, bazate pe reteaua nationala de transmisie a datelor;
    f) realizarea de sisteme si aplicatii pe baza prevederilor din proiectele directoare elaborate in etapa anterioara: agricultura, turism, invatamant, sanatate, transport, circulatia marfurilor, protectia mediului, vama si pasapoarte etc.
    C. Etapa 1997-2000 va continua eforturile din etapa anterioara prin modernizarea aplicatiilor existente si realizarea altor aplicatii, tinand cont de evolutia tehnologiilor informatiei si cerintelor de utilizare a acestora. Se va pune accent pe:
    - integrarea internationala in domeniul transferului de date si al exportului de servicii informatice;
    - promovarea informaticii la domiciliu pentru necesitatile habitatului, nevoi culturale si exercitarea profesiunii de la distanta;
    - aplicarea de mare diversitate ce graviteaza in jurul inteligentei artificiale, a sistemelor expert si a invatarii asistate de calculator.
    6. Evaluarea resurselor financiare
    Cheltuielile estimative pentru realizarea informatizarii pentru urmatorii 10 ani prezinta urmatoarele ordine de marime:
    a) dotare cu echipamente de tehnica de calcul (cresterea cu un ordin de marime fata de cea actuala), implementare aplicatii informatice, cercetare stiintifica: cca 120 mld. lei;
    b) cheltuieli de exploatare: cca 30 mld. lei;
    c) modernizarea retelelor de telecomunicatie si fabricatie de echipamente de calcul: cca 20 mld. lei.
    Cheltuielile reprezinta cca 170 mld. lei si cca 320 mil. $.
    Valorile de mai sus, calculate in preturi 1990, se vor actualiza pe masura realizarii programului de informatizare.
    Finantarea informatizarii societatii romanesti se va realiza de catre stat si agentii economici in functie de gradul de implicare a acestora in procesul de informatizare a societatii romanesti si de aria de cuprindere a sistemelor informatice realizate.
    Anexa 1.1. se afla in Monitorul Oficial nr. 188 din 18 septembrie 1991.

    ANEXA 1.2.

                                LISTA
obiectivelor prioritare pentru informatizarea societatii romanesti
-------------------------------------------------------------------------------
                         Denumire
Nr.   ----------------------------------------------          Observatii
crt.            Scurta descriere a continutului
-------------------------------------------------------------------------------
 1                              2                                     3
-------------------------------------------------------------------------------
        A. Realizarea suportului necesar asigurarii unitatii
           continutului informational si a performantei
           sistemului informational economico-social
 1. Baze de date de clasificari si nomenclatoare               1991 (etapa 1)
    Clasificari si nomenclatoare generale
 2. Proceduri standard pentru schimbul automat de date        incepand cu 1992
    Aplicarea recomandarilor O.N.U. si C.E.E. (E.D.I.)
    pentru schimbul electronic de date in activitatile
    respective
 3. Introducerea tehnologiilor moderne de automatizare
    a culegerii datelor                                                1995
    Utilizarea cartelelor magnetice, codului de bare,
    cartelelor de credit
        B. Realizarea premiselor tehnice ale informatizarii
           societatii
 4. Reteaua nationala de transport al datelor                   1992 (etapa 1)
    Suportul de teletransmisie date asigurat la bornele
    utilizatorului; posibilitatea conectarii pentru
    servicii publice de prelucrare/informare
 5. Sistemul de standarde si recomandari tehnice specific      activitate
    informatizarii                                          permanenta cu
                                                            recomandari anuale
    Asigurarea calitatii si compatibilitatii produselor
    de tehnica de calcul si informatica, precum si a
    sistemelor informatice, tinand seama si de cerintele
    utilizatorilor romani, inclusiv in domeniul depanarii,
    intretinerii, reparatiilor, precum si al proiectarii
 6. Introducerea tehnologiilor informationale in            incepand cu 1992
    activitatile educationale de toate gradele
    Instruire asistata de calculator, inclusiv formarea
    cadrelor didactice
 7. Introducerea mediilor de instruire si a tehnologiilor
    de invatare a meseriilor si profesiilor cu suportul
    tehnologiilor informatice pentru reorientarea           incepand cu 1991
    profesionala
    Interfete pentru structuri de instruire multimedia;
    programe educationale de autoinstruire; selectare/
    testare/educare profesionala asistata informatic;
    simulatoare
 8. Metode de proiectare a sistemelor informatice            1991 - pot fi
    Metodologii si produse-program standardizate             utilizate si de
    pentru analiza si sinteza sistemelor informatice         agenti economici
    si conducerea proiectelor pentru informatizarea
    administratiei de stat
 9. Instrumente tehnologice informatice                      1991-1996 vizeaza
                                                             retehnologizarea
                                                             in domeniu
    Proiectarea asistata de calculator a sistemelor
    informatice si produselor-program, inclusiv elaborarea
    documentatiei asistata de calculator
10. Modernizarea productiei de tehnica de calcul             conform orientarii
                                                             Ministerului
                                                             Industriei
    Oferirea de produse de tehnica de calcul competitive,
    dezvoltarea microelectronicii
       C. Realizarea suportului necesar cunoasterii stadiului
          si evolutiei proceselor economico-sociale
11. Registrul permanent al populatiei                          incepand cu 1991
    Baza de date individuale partajate, utilizate de
    sistemele informatice
12. Registrul permanent al institutiilor publice si agentilor
    economici                                                         1991
    Baza de date individuale partajate, utilizate de sistemele
    informatice
13. Registrul permanent al unitatilor teritorial-administrative       1991
    Baza de date individuale partajate, utilizate de sistemele
    informatice
14. Registrul permanent al produselor, marfurilor si serviciilor 1992 (etapa 1)
    Baza de date individuale partajate, utilizate de sistemele
    informatice (mai multe sisteme de codificare pentru
    compatibilizare)
15. Sistemele informatice geografice                          incepand cu 1992
    Modelarea matematica a teritoriului national, cadastru
    extravilan, cadastru intravilan, sisteme de teledetectie,
    baze de date geografice
16. Alte baze de date de interes general
    Brevete, inventii, marci, firme, embleme etc.             incepand cu 1993
    Documentare stiintifica si tehnica
    Stocuri disponibile/cereri urgente
      D. Sisteme informatice prioritare pentru dezvoltarea
         economico-sociala
17. Sistemul informatic al conducerii statului                    1991-1993
    Sistemele informatice ale Parlamentului, Presedintiei
    si Guvernului
18. Sistemul informatic statistic perfectionat,                     1992
    integrat informational cu informatia contabila, distribuit
    teritorial
19. Sistemul informatic financiar-contabil                          1993
    Sistemele informatice ale administratiilor financiare,
    sistemul vamilor
20. Sistemele informatice bancare, C.E.C., asigurari         incepand cu 1993
    Sistemele in timp real ale bancilor; sistemul de
    interschimb bancar; sistemul de decontare cu unitatile;
    subsistemul C.E.C., subsistemele asigurarilor
21. Sistemele informatice de tip distribuire/rezervare       incepand cu 1993
    Sistemul informatic al energiei electrice, gazelor
    naturale, apelor, transporturilor aero, auto, feroviare,
    fluviale, maritime, circulatia marfurilor
22. Sistemul informatic al mediului                           1993 (etapa 1)
    Suportul informatic al cunoasterii starii si tendintelor
    evolutiei mediului inconjurator, inclusiv incadrarea
    in sisteme mondiale
23. Sistemele informatice ale apararii si securitatii nationale
    Asistarea informatica a sistemelor de aparare si securitate
    a statului
      E. Asistarea informatica a populatiei
24. Registrul permanent al cererilor si ofertelor de munca              1993
    Fisier distribuit geografic, cu confirmarea rezolvarilor
25. Asistenta medicala si ocrotirile sociale                   incepand cu 1991
    Baze de date si de cunostinte specifice, sisteme de
    gestiune spitaliera, diagnoza si/sau tratament asistate
    de calculator
26. Servicii informatice publice bazate retea telematica                1994
    Videotext, posta electronica, rezervare locuri;
    baze de date pe domenii
      F. Sisteme microeconomice                                 Se realizeaza
                                                                direct de
                                                                agentii
27. Sistemele informatice pentru productia integrata            economici,
    de calculator                                               conform
    Cercetare-proiectare asistata de calculator;                strategiilor
    conducere procese tehnologice; sisteme flexibile de         proprii
    fabricatie; robotica
28. Sistemele informatice pentru conducerea activitatii
    economice
    Informatica economica
    Birotica etc.
-------------------------------------------------------------------------------
--------------------
    NOTA:
    Mentiunile facute la "Observatii" sunt orientative, in raport cu etapizarea generala avuta in vedere, termene precise rezultand in urma elaborarii proiectelor directoare si alocarii prioritatilor si resurselor necesare realizarii obiectivelor respective.

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 490/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 490 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 490/1991
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu