HOTARARE Nr.
46 din 13 iulie 2007
Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private nr. 46/2007 pentru aprobarea Normei nr. 18/2007
privind aderarea initiala si evidenta participantilor la fondurile de pensii
administrate privat*)
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 445 din 13 iunie 2008
Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 18/2007 privind aderarea
iniţială şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate
privat, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Prezenta hotărâre şi norma menţionată la art.
1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea
I, şi pe site-ul Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
Art. 3. - Departamentul autorizare-reglementare
împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmări ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
ANEXA
NORMA Nr. 18/2007
privind aderarea şi evidenţa participanţilor la
fondurile de pensii administrate privat
TITLUL I
Dispoziţii comune privind aderarea iniţială şi cea
continuă la fondurile de pensii administrate privat
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta normă reglementează:
a) condiţiile de eligibilitate care trebuie îndeplinite
în vederea dobândirii calităţii de participant la un fond de pensii administrat
privat;
b) procedura care trebuie îndeplinită pentru dobândirea
sau încetarea calităţii de participant;
c) actul-cadru de aderare şi procedura de modificare a
acestuia;
d) procedura de aderare la un fond de pensii
administrat privat;
e) procedura de validare şi
repartizare aleatorie a participanţilor;
f) evidenţa participanţilor la fondul de pensii
administrat privat.
Art. 2. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în
prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004
privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.
(2) Termenii de mai jos au următoarea semnificaţie:
1. aderare iniţială - procesul cu durată limitată de timp, desfăşurat într-o perioadă
anterioară începerii activităţii de colectare a contribuţiilor la fondurile de
pensii administrate privat, prin care persoanele eligibile devin participanţi
din proprie iniţiativă sau prin repartizarea aleatorie de către CNPAS la un
fond de pensii administrat privat;
2. aderare continuă - procesul prin care persoanele eligibile devin participanţi la un
fond de pensii administrat privat, din proprie iniţiativă, prin semnarea unui
act individual de aderare, sau prin repartizarea aleatorie de către CNPAS,
ulterior procesului de aderare iniţială la fondurile de pensii administrate
privat;
3. contractul de asigurare
socială - contractul prevăzut la art. 5 alin. (2)
din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de
asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în
continuare Legea pensiilor publice, aşa cum este prevăzut în anexa nr. 3 la norma de aplicare a Legii
pensiilor publice;
4. declaraţii la sistemul
public de pensii - declaraţia privind evidenţa
nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor
sociale de stat, declaraţia de asigurare depusă de persoanele prevăzute la art.
5 alin. (1) pct. IV şi V din Legea pensiilor publice sau
contractul de asigurare socială încheiat cu persoanele prevăzute la art. 5
alin. (2) din aceeaşi lege;
5. instituţia de evidenţă - Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale,
denumită în continuare CNPAS;
6. persoană eligibilă - persoana în vârstă de până la 35 de ani la data luării în
evidenţă de către CNPAS în sistemul asigurărilor sociale, în baza declaraţiei
la sistemul public de pensii, precum şi persoana care nu a împlinit vârsta de
45 de ani la data semnării actului individual de aderare la un fond de pensii
administrat privat şi care este asigurată la sistemul public de pensii;
7. repartizare aleatorie - procesul prin care persoanele eligibile în vârstă de până la 35
de ani care nu au aderat din proprie iniţiativă la un fond de pensii
administrat privat în termenul stabilit de Lege şi de prezenta normă sau care
au semnat mai multe acte individuale de aderare înregistrate de către CNPAS
sunt repartizate aleatoriu de către aceasta la finalul
perioadei de aderare;
*) Republicată în temeiul art.II din anexa la Hotărârea
Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 20/2008 privind aprobarea
Normei nr. 10/2008 pentru modificarea şi completarea Normei nr. 18/2007 privind
aderarea iniţială şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii
administrate privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 25 aprilie 2008, dându-se
textelor o nouă numerotare.
Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private nr. 46/2007 a fost publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 503 din 27 iulie
2007, şi a mai fost modificată şi completată prin:
- Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private nr. 65/2007 privind aprobarea Normei nr. 31/2007 pentru
modificarea şi completarea Normei nr. 18/2007 privind aderarea iniţială şi
evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 746 din
2 noiembrie 2007;
- Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private nr. 13/2008 privind aprobarea Normei nr. 6/2008 pentru
modificarea Normei nr. 18/2007 privind aderarea iniţială şi evidenţa
participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi
completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 27 februarie 2008
8. validarea -
înregistrarea unei persoane de către CNPAS în Registrul participanţilor ca
participant la un fond de pensii administrat privat.
CAPITOLUL II
Dobândirea sau încetarea calităţii de participant la un fond de pensii administrat privat
SECŢIUNEA 1
Dobândirea calităţii de participant
Art. 3. - Persoana care îndeplineşte condiţiile
prevăzute de Lege şi de prezenta normă dobândeşte calitatea de participant la
un fond de pensii administrat privat prin îndeplinirea cumulativă a
următoarelor condiţii:
a) a semnat un act individual de aderare sau a fost
repartizată aleatoriu de către CNPAS la un fond de pensii administrat privat;
b) conţinutul actului individual de aderare a fost
validat de CNPAS;
c) a contribuit la un fond de
pensii administrat privat şi/sau în numele său au fost plătite contribuţii la
un fond de pensii administrat privat.
SECŢIUNEA a 2-a
Incetarea calităţii de participant
Art. 4. - Calitatea de participant la un fond de pensii
administrat privat încetează în următoarele cazuri:
a) prin deschiderea dreptului la pensia privată;
b) prin decesul participantului;
c) prin pensionarea de invaliditate pentru afecţiuni
care nu mai permit reluarea activităţii, definită potrivit Legii pensiilor
publice.
TITLUL II
Aderarea iniţială şi evidenţa participanţilor la
fondurile de pensii administrate privat
CAPITOLUL I
Condiţii de eligibilitate a participanţilor în
cadrul perioadei
de aderare iniţială
Art. 5. - Participantul la un fond de pensii administrat privat trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) condiţiile de eligibilitate prevăzute de Lege,
precum şi de prezenta normă;
b) să adere la un fond de pensii administrat privat sau
să fie repartizat aleatoriu de către CNPAS.
Art. 6. - (1) Persoanele care
până la data de 31 decembrie 2007 nu au împlinit vârsta de 35 de ani şi care
îndeplinesc prevederile art. 5 trebuie să adere la un fond de pensii
administrat privat.
(2) Persoanele, altele decât cele prevăzute la alin.
(1), în vârstă de până la 45 de ani şi care îndeplinesc cumulativ condiţiile de
eligibilitate prevăzute de Lege pot să adere la un fond de pensii administrat
privat.
Art. 7. - (1) Alegerea unui fond de pensii administrat
privat este o opţiune individuală a participantului.
(2) Aderarea la un fond de
pensii administrat privat se face din propria iniţiativă a participantului sau
în urma repartizării sale aleatorii de către CNPAS, în situaţia în care
aderarea la un fond de pensii administrat privat este obligatorie.
(3) Persoanele prevăzute la
art. 6 alin. (1) trebuie să adere la un fond de pensii administrat privat în
termen de 4 luni de la data iniţierii procedurii de aderare iniţială.
(4) Persoanele prevăzute la art. 6 alin. (1) care nu
aderă la un fond de pensii administrat privat în termen de 4 luni de la data
iniţierii procedurii de aderare iniţială sunt repartizate aleatoriu de către
CNPAS la un fond de pensii administrat privat.
(5) Toţi administratorii autorizaţi de către Comisie
încep activitatea de publicitate şi marketing la aceeaşi dată la care începe
procedura de aderare iniţială la fondurile de pensii administrate privat.
(6) Procedura de aderare iniţială la fondurile de
pensii administrate privat începe la data de 17 septembrie 2007 şi se
finalizează la data de 17 ianuarie 2008.
CAPITOLUL II
Actul-cadru de aderare şi actul individual de
aderare utilizate în cadrul procesului de aderare iniţială
SECŢIUNEA 1
Actul-cadru de aderare utilizat în cadrul
procesului de aderare iniţială
Art. 8. - (1) Forma şi conţinutul actului-cadru de
aderare sunt aceleaşi pentru toţi administratorii fondurilor de pensii
administrate privat.
(2) Forma şi conţinutul actului-cadru de aderare sunt
prevăzute în anexa nr. 1.
(3) Pe baza formei şi conţinutului actului-cadru de
aderare prevăzute în anexa nr. 1, administratorul elaborează actul individual
de aderare al fondului de pensii administrat privat pe care îl administrează.
SECŢIUNEA a 2-a
Actul individual de aderare utilizat în cadrul
procesului de aderare iniţială
Art. 9. - (1) Actul individual
de aderare este avizat de către Comisie odată cu autorizarea prospectului
schemei de pensii private.
(2) Actul individual de aderare utilizat în cadrul
procedurii de aderare iniţială are forma şi conţinutul actului-cadru de aderare
prevăzut în anexa nr. 1 şi cuprinde:
a) seria şi numărul unic alocate de Comisie;
b) sigla administratorului;
c) logoul administratorului;
d) datele de contact ale administratorului.
(3) Seriile şi numerele unice necesare fondatorilor în
vederea obţinerii deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat
privat sunt alocate de Comisie la momentul obţinerii deciziei de avizare a
actului individual de aderare.
(4) Serii şi numere unice, altele decât cele prevăzute
la alin. (3), sunt alocate de Comisie administratorilor autorizaţi în vederea
iniţierii procesului de aderare la data de 10 septembrie 2007, fără a mai fi
necesară îndeplinirea unei alte proceduri de avizare a actului individual de
aderare.
(5) Este interzisă introducerea de către
administratori în actele individuale de aderare a altor informaţii decât cele
prevăzute la alin. (2).
(6) Actul individual de aderare poate fi modificat de
către administrator conform procedurii prevăzute în secţiunea a 3-a din
prezentul capitol.
Art. 10. - (1) Actul individual de aderare este un contract scris încheiat între o persoană şi
administratorul unui fond de pensii administrat privat şi produce efecte de la
momentul validării de către CNPAS.
(2) Actul individual de aderare conţine acordul
persoanei referitor la contractul de societate civilă şi la prospectul schemei
de pensii private, precum şi faptul că a acceptat conţinutul acestora.
(3) Actul individual de aderare este completat de către
agenţii de marketing pe baza datelor furnizate de către persoana interesată să
adere la un fond de pensii administrat privat.
(4) La momentul semnării actului individual de
aderare, agentul de marketing are următoarele obligaţii:
a) să solicite o copie a actului de identitate, cu
semnătura olografă a persoanei, pe aceeaşi filă cu imaginea reprodusă prin
copiere;
b) să prezinte prospectul şi să înmâneze gratuit un
exemplar persoanei care aderă.
(5) Este interzisă delegarea, împuternicirea sau
reprezentarea participantului în relaţia cu agentul de marketing.
Art. 11. -Actul individual de
aderare se redactează în două exemplare, se semnează în original fiecare
exemplar şi se distribuie astfel:
a) un exemplar se păstrează de către administratorul
fondului de pensii administrat privat la care persoana a aderat;
b) un exemplar se păstrează de către persoana care a
aderat la un fond de pensii administrat privat.
SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de modificare a actului individual de
aderare utilizat în cadrul procesului de aderare iniţială
Art. 12. - (1) Administratorul trebuie să obţină avizul
Comisiei pentru propunerile de modificare a actului
individual de aderare.
(2) Decizia de avizare a modificării actului
individual de aderare se eliberează de Comisie în baza unei cereri scrise.
(3) Cererea, însoţită de modificările propuse şi de
nota de fundamentare, se depune şi se înregistrează la Comisie de către
administrator.
Art. 13. - (1) Comisia hotărăşte cu privire la
eliberarea avizului de modificare a actului individual de aderare, în termen de
10 zile lucrătoare de la înregistrarea dosarului complet
al solicitantului.
(2) Orice solicitare din partea Comisiei privind
informaţii suplimentare sau modificarea documentelor prezentate iniţial
întrerupe termenul prevăzut la alin. (1), un nou termen începând să curgă de la
data depunerii respectivelor informaţii sau modificări.
(3) Depunerea informaţiilor suplimentare sau a
documentelor cu modificări solicitate de Comisie nu poate fi făcută, sub
sancţiunea respingerii cererii, mai târziu de 10 zile lucrătoare de la data
solicitării Comisiei.
(4) în situaţia în care se
constată lipsa unor documente solicitate sau că documentele depuse sunt
incomplete, ilizibile sau au
o formă necorespunzătoare, documentele depuse sunt returnate solicitantului
spre completare ori înlocuire, după caz.
Art. 14. - (1) Neîndeplinirea
uneia dintre condiţiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii
de eliberare a avizului pentru modificarea actului individual de aderare.
(2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se
comunică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la adoptarea
acesteia.
(3) Decizia de respingere poate fi contestată în
termen de 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia
în vigoare privind contenciosul administrativ.
Art. 15. - O nouă cerere de eliberare a avizului pentru
modificarea actului individual de aderare poate fi adresată Comisiei numai după
ce au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a
cererii iniţiale.
CAPITOLUL III
Evidenţa participanţilor şi procedura de validare şi repartizare aleatorie a
participanţilor în cadrul procesului de aderare iniţială
SECŢIUNEA 1
Evidenţa participanţilor în cadrul procesului de
aderare iniţială
Art. 16. - (1) Pe baza datelor existente în sistemul de
evidenţă a asiguraţilor din sistemul public de pensii, în vederea identificării
tuturor persoanelor eligibile conform prevederilor legale să adere la un fond
de pensii administrat privat, CNPAS întocmeşte Registrul participanţilor.
(2) Registrul participanţilor la fondurile de pensii
administrate privat cuprinde:
a) numele şi prenumele tuturor persoanelor aflate în
evidenţa CNPAS cu vârsta până la 45 de ani, care au fost înregistrate cel puţin
o dată prin declaraţia privind evidenţa nominală a obligaţiilor de plată către
bugetul asigurărilor sociale de stat, precum şi prin declaraţia de asigurare,
începând cu anul 2001 şi până în prezent;
b) codul numeric personal al acestora;
c) seria şi numărul actului de identitate;
d) seria şi numărul unic ale actului individual de
aderare;
e) data semnării actului
individual de aderare;
f) numărul de registru al administratorului;
g) numărul de registru al fondului de pensii
administrat privat;
h) codul unic de identificare şi denumirea
angajatorului sau a
angajatorilor, după caz;
i) numărul de registru al
agentului de marketing;
j) rezultatul validării.
(3) Pe baza rapoartelor transmise de către
administratori, CNPAS actualizează bilunar Registrul participanţilor.
(4) CNPAS înscrie în Registrul participanţilor ca
„validat temporar" persoanele care sunt înregistrate în sistemul de
evidenţă a asiguraţilor şi care au semnat un singur act individual de aderare,
urmând ca la termenele prevăzute la art. 19 alin. (2) să le înregistreze ca
validate în Registrul participanţilor.
(5) Persoanele care au semnat un singur act individual de aderare, nu sunt înregistrate în sistemul
de evidenţă a asiguraţilor şi pentru care CNPAS nu primeşte declaraţii la
sistemul public de pensii sunt înscrise de către CNPAS în Registrul
participanţilor ca „validat cu rezervă", urmând a fi validate la momentul
primirii acestora. In cazul în care până la data de 25 ianuarie 2008 inclusiv
CNPAS nu a primit declaraţiile la sistemul public de pensii mai sus menţionate, aceste
persoane nu vor mai fi evidenţiate în Registrul participanţilor.
(6) La finalizarea procesului de aderare iniţială, în
vederea repartizării aleatorii a persoanelor eligibile care nu au semnat un act
individual de aderare, CNPAS menţine în Registrul participanţilor persoanele
care au fost înregistrate în intervalul septembrie - decembrie 2007 prin
declaraţii la sistemul public de pensii, depuse în intervalul septembrie 2007 -
ianuarie 2008, şi identifică persoanele care sunt obligate să adere la un fond
de pensii administrat privat şi ale căror date nu au fost transmise de către
niciun administrator.
(7) Actele de aderare încheiate până la data de 17
ianuarie 2008 sunt valabile numai în cadrul procesului de aderare iniţială.
(8) Până la începerea procesului de aderare iniţială,
în vederea asigurării schimbului de informaţii privind participanţii la
fondurile de pensii administrate privat, precum şi a stabilirii procedurilor de
actualizare, modificare şi control al modului de completare a Registrului
participanţilor, Comisia încheie un protocol de colaborare cu CNPAS.
SECŢIUNEA a 2-a
Procedura de validare a participanţilor în cadrul
procesului de aderare iniţială
Art. 17. - (1) Procesul de aderare iniţială a
persoanelor la un fond de pensii administrat privat se derulează pe parcursul a
4 luni.
(2) In cursul procesului de
aderare iniţială, persoanele pot adera la un singur fond de pensii administrat
privat care a fost autorizat de Comisie.
Art. 18. - (1) De la data iniţierii procesului de
aderare, administratorii au obligaţia să transmită către CNPAS în datele de 1
şi 15 ale fiecărei luni, pe suport electronic, sub semnătură electronică
extinsă, un raport care să cuprindă informaţii privind persoanele care au
semnat un act individual de aderare în cele două săptămâni precedente
raportării.
(2) Primul raport bilunar este
transmis către CNPAS la data de 1 octombrie 2007.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), ultimul
raport bilunar valabil, înaintea repartizării aleatorii, va fi transmis către
CNPAS în data de 25 ianuarie 2008 şi va cuprinde informaţii privind persoanele
care au semnat un act individual de aderare până la data de 17 ianuarie 2008
inclusiv.
(4) Raportul bilunar conţine următoarele informaţii:
a) numele şi prenumele persoanelor care au semnat un
act individual de aderare;
b) codul numeric personal al acestora;
c) seria şi numărul actului de identitate;
d) seria şi numărul unic ale actului individual de
aderare;
e) data semnării actului individual de aderare;
f) numărul de registru al administratorului;
g) numărul de registru al fondului de pensii administrat privat;
h) codul unic de identificare şi denumirea
angajatorului;
i) numărul de registru al agentului de marketing.
(5) Odată cu transmiterea raportului bilunar către
CNPAS, administratorii au obligaţia să transmită către Comisie, pe suport
electronic, sub semnătură electronică extinsă, imaginea scanată a actelor
individuale de aderare şi a actelor de identitate ale participanţilor ale căror
date au fost înregistrate în raportul bilunar, cu semnătura olografă a persoanei, pe aceeaşi filă cu
imaginea reprodusă prin copiere.
(6) Imaginea scanată a documentelor prevăzute la alin.
(5) este memorată în fişiere de tip TIF, după forma xxx CNP, unde xxx
reprezintă seria unică alocată de Comisie administratorului la momentul
obţinerii deciziei de avizare a actului individual de aderare şi CNP reprezintă
codul numeric personal al fiecărei persoane înregistrate în raportul bilunar.
(7) In cazul nerespectării termenului de depunere a
raportului bilunar de către administratori, acesta se depune numai la următorul
termen prevăzut la alin. (1).
Art. 19. - (1) Pe baza rapoartelor bilunare transmise
pe datele de 1 şi 15 ale fiecărei luni de către administratori, CNPAS verifică:
a) ca persoana să fie înscrisă în Registrul participanţilor;
b) ca persoana să figureze cu
un singur act individual de aderare raportat la CNPAS.
(2) Persoanele care figurează ca „validat
temporar" sunt înscrise de CNPAS în Registrul participanţilor ca
„validat", astfel:
a) pentru rapoartele bilunare din 1 octombrie 2007, 15
octombrie 2007, 1 noiembrie 2007 şi 15 noiembrie 2007,
cu data de 15 noiembrie 2007;
b) pentru rapoartele bilunare din 1 decembrie 2007 şi
15 decembrie 2007, cu data de 15 decembrie 2007;
c) pentru rapoartele bilunare din 1 ianuarie 2008 şi
25 ianuarie 2008, cu data de 17 ianuarie 2008.
(3) CNPAS invalidează la termenele prevăzute la alin.
(2) persoanele care au semnat mai multe acte individuale de aderare.
Art. 20. - (1) Rezultatul procesului de validare este
după cum urmează:
a) „validat", dacă sunt întrunite cumulativ
condiţiile prevăzute la art. 19 alin. (1)şi (2);
b) „validat cu rezervă", dacă sunt îndeplinite
condiţiile prevăzute la art. 16 alin. (5);
c) „invalidat", dacă este îndeplinită condiţia
prevăzută la art. 19 alin. (3).
(2) Administratorul căruia i-au fost validaţi
participanţi de către CNPAS are obligaţia de a le notifica acestora, în termen
de 15 zile calendaristice de la data înregistrării lor ca participanţi la
fondul de pensii administrat privat, denumirea fondului de pensii administrat
privat şi a administratorului acestuia.
(3) Participanţii notificaţi potrivit alin. (2) şi care
nu au semnat un act individual de aderare la fondul respectiv pot să depună la
Comisie o sesizare scrisă, în termen de 15 zile de la data notificării.
(4) Comisia analizează şi
hotărăşte soluţionarea sesizării în termen de 30 de zile calendaristice de la
primirea acesteia.
(5) In termen de 5 zile lucrătoare de la soluţionarea
sesizării, Comisia notifică CNPAS şi administratorilor apartenenţa sau
neapartenenţa participantului la fondul de pensii
administrat privat.
Art. 21. - (1) In cazul în care o persoană este
raportată, în cadrul unei raportări bilunare, de unul sau mai mulţi
administratori cu mai multe acte individuale de aderare semnate sau se constată
că este validată temporar în cadrul unei raportări bilunare anterioare, CNPAS
înscrie persoana respectivă în tabelul electronic al dublurilor.
(2) CNPAS transmite tabelul electronic al dublurilor
către administratori şi Comisie în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii raportului bilunar.
(3) Tabelul electronic al dublurilor cuprinde
următoarele informaţii:
a) numele şi prenumele persoanei;
b) codul numeric personal al acesteia;
c) seria şi numărul unic ale actului individual de
aderare;
d) numărul de registru al
agentului de marketing.
(4) Administratorii au obligaţia de a verifica
autenticitatea actului individual de aderare şi a copiei actului de identitate
având semnătura olografă a persoanei care figurează în tabelul electronic al
dublurilor.
(5) In cazul în care
administratorii constată autenticitatea actului individual de aderare şi a
copiei actului de identitate, aceştia pot retransmite către CNPAS, în următorul
raport bilunar, informaţiile de aderare aferente persoanei care a figurat cu
mai multe acte individuale de aderare semnate.
(6) Procesul prevăzut în prezentul articol se derulează
pe toată durata procesului de aderare iniţială.
Art. 22. - (1) Dacă în cadrul procesului de raportare
bilunară un administrator transmite un act individual de aderare pentru o
persoană care figurează în Registrul participanţilor ca fiind validată
temporar, CNPAS procedează în conformitate cu prevederile art. 21.
(2) Procesul prevăzut în prezentul articol se derulează
pe durata fiecărei etape a procedurii de aderare iniţială.
Art. 23. - (1) CNPAS actualizează Registrul
participanţilor şi completează tabelul centralizator prevăzut în anexa nr. 3
pentru fiecare fond de pensii administrat privat, în termen de 7 zile
lucrătoare de la data ultimei validări efectuate.
(2) CNPAS transmite fiecărui
administrator, pe suport electronic, sub semnătură electronică extinsă, tabelul
centralizator prevăzut în anexa nr. 3, în termen de 3 zile lucrătoare de la
expirarea termenului prevăzut la alin. (1).
Art. 24. - (1) Fiecare etapă a procedurii de aderare,
derulată conform prevederilor art. 19, este finalizată prin întocmirea de către
CNPAS a unui proces-verbal în care sunt menţionate următoarele informaţii:
a) numărul persoanelor validate;
b) numărul persoanelor validate cu rezervă;
c) numărul persoanelor
invalidate.
(2) Rezultatul fiecărei etape a procedurii de aderare
este comunicat în scris Comisiei, în termen de 3 zile lucrătoare de la
expirarea termenului prevăzut la art. 23 alin. (1).
Art. 25. - (1) Ulterior datei de 25 ianuarie 2008 şi
până la data efectuării repartizării aleatorii, CNPAS modifică Registrul
participanţilor conform solicitărilor Comisiei, rezultate în urma soluţionării
sesizărilor formulate în condiţiile prezentei norme.
(2) Procedura de aderare derulată în perioada
prevăzută la art. 7 alin. (6) este finalizată prin întocmirea de către CNPAS a
unui proces-verbal în care sunt menţionate următoarele informaţii:
a) numărul total al persoanelor validate;
b) numărul total al persoanelor
invalidate;
c) numărul total al persoanelor care urmează a fi
repartizate aleatoriu;
d) valorile cotelor de piaţă ale fondurilor de pensii
administrate privat, în funcţie de numărul participanţilor, exprimate
procentual şi calculate cu 6 zecimale.
(3) La procesul-verbal prevăzut la alin. (2), CNPAS va
anexa structura la zi a Registrului participanţilor.
(4) Rezultatul procedurii de aderare prevăzute la art.
7 alin. (6) este comunicat în scris Comisiei, în data de 5 martie 2008.
Art. 26. - Persoanele care vor
fi repartizate aleatoriu conform dispoziţiilor legale şi ale prezentei norme
sunt cele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt înregistrate în Registrul participanţilor în
conformitate cu prevederile art. 16 alin. (6);
b) au obligaţia să adere la un
fond de pensii administrat privat şi au fost invalidate de către CNPAS în
condiţiile art. 19 alin. (3) sau nu au semnat un act individual de aderare.
SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de repartizare aleatorie a
participanţilor în cadrul procesului de aderare iniţială
Art. 27. -In vederea organizării procedurii de
repartizare aleatorie, CNPAS clasifică persoanele care urmează a fi repartizate
în funcţie de următoarele criterii:
a) vârstă;
b) gen.
Art. 28. - (1) CNPAS organizează datele persoanelor după
criteriul de vârstă astfel:
a) persoanele cu vârsta de până la 25 de ani;
b) persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-35 de ani.
(2) Fiecare categorie de persoane prevăzută la alin.
(1) este împărţită în funcţie de gen, prima grupă fiind cea a persoanelor de gen feminin.
(3) Categoriile de persoane care urmează a fi
repartizate aleatoriu de către CNPAS sunt:
a) prima grupă de persoane ce urmează a fi repartizată
către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt persoanele
prevăzute la alin. (1) lit. a) de genul feminin;
b) a doua grupă de persoane ce urmează a fi
repartizată către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt
persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a) de genul masculin;
c) a treia grupă de persoane ce urmează a fi repartizată
către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt persoanele
prevăzute la alin. (1) lit. b) de genul feminin;
d) a patra grupă de persoane ce urmează a fi
repartizată către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt
persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b) de genul masculin.
Art. 29. - (1) CNPAS repartizează persoanele din
fiecare categorie prevăzută la art. 28 alin. (3) direct proporţional cu numărul
persoanelor validate pe fiecare fond de pensii administrat privat în parte, raportat la totalul persoanelor validate pentru
toate fondurile de pensii administrate privat.
(2) Repartizarea persoanelor din cadrul fiecărei grupe
se efectuează, una câte una, în ordinea crescătoare a vârstei, începând cu
fondul de pensii administrat privat cu cel mai mare număr de persoane validate.
Art. 30. - La finalizarea procesului de repartizare
aleatorie, CNPAS validează persoanele pentru fiecare fond de pensii administrat
privat în parte şi actualizează informaţiile în Registrul participanţilor.
Art. 31. - (1) In termen de 5 zile lucrătoare de la
înregistrarea în Registrul participanţilor a persoanelor repartizate aleatoriu,
CNPAS notifică fiecărui administrator în parte lista cu persoanele repartizate
aleatoriu şi validate la fondul de pensii administrat privat de către acesta.
(2) In termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea
repartizării aleatorii, CNPAS comunică în scris Comisiei rezultatele finale ale
procesului.
(3) După finalizarea procesului de repartizare
aleatorie, CNPAS menţine şi actualizează Registrul participanţilor.
Art. 32. -Administratorul căruia i-au fost repartizaţi
aleatoriu participanţi de către CNPAS are obligaţia de a le notifica acestora,
în termen de 15 zile calendaristice de la data înregistrării lor ca
participanţi la fondul de pensii administrat privat, denumirea fondului de
pensii administrat privat şi a administratorului acestuia.
Art. 33. - Până la plata contribuţiei la un fond de
pensii administrat privat, persoanei care a aderat sau care a fost repartizată
aleatoriu de către CNPAS la un fond de pensii administrat privat îi este
interzis să solicite transferul la un alt fond de pensii administrat privat.
Art. 34. - (1) In termen de 6 luni de la data primirii
notificării prevăzute la art. 32, participanţii care au semnat un singur act
individual de aderare şi care au fost repartizaţi aleatoriu de către CNPAS la
un alt fond de pensii administrat privat pot să depună la administratorul
fondului la care a aderat o sesizare scrisă, la care ataşează copia actului
individual de aderare semnat şi o copie a actului de identitate.
(2) Administratorul soluţionează sesizarea în termen de
30 de zile calendaristice de la primirea acesteia şi raportează Comisiei
rezultatele verificărilor.
(3) Până cel târziu la data de 20 a lunii în care a
primit raportul asupra sesizării, Comisia notifică CNPAS apartenenţa
participantului la un fond de pensii administrat privat.
TITLUL III
Aderarea continuă a participanţilor la fondurile de
pensii administrate privat
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 35. - (1) Procedura prevăzută în prezentul titlu
se derulează continuu.
(2) In procesul de aderare continuă sunt deplin
aplicabile prevederile Titlului II, referitoare la:
a) actul individual de aderare, procedura de avizare
şi modificare a acestuia;
b) dobândirea sau încetarea calităţii de participant la
un fond de pensii administrat privat.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), de la
data intrării în vigoare a prezentei norme actul individual de aderare utilizat
în cadrul procedurii de aderare continuă are forma şi conţinutul actului-cadru
de aderare prevăzut în anexa nr. 2 şi cuprinde:
a) seria şi numărul unic alocate de Comisie;
b) sigla administratorului;
c) logo-ul administratorului;
d) datele de contact ale administratorului.
(4) Este interzisă introducerea de către
administratori în actele individuale de aderare a altor informaţii decât cele
prevăzute la alin. (3).
Art. 36. -Administratorii pot utiliza actele
individuale de aderare în forma şi având conţinutul actului-cadru de aderare
prevăzut la anexa nr. 1 numai până la data intrării în vigoare a prezentei
norme.
CAPITOLUL II
Condiţii de eligibilitate a participanţilor în
cadrul procesului de aderare continuă
Art. 37. - In vederea dobândirii calităţii de
participant, o persoană trebuie:
a) să fie eligibilă conform prevederilor Legii şi ale
prezentului titlu;
b) să adere la un fond de pensii administrat privat sau
să fie repartizată aleatoriu de către CNPAS.
Art. 38. - (1) Ulterior procedurii de aderare iniţială
prevăzute la Titlul II -
„Aderarea iniţială şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii
administrate privat", persoanele eligibile care nu au împlinit vârsta de
35 de ani sunt obligate să adere la un fond de pensii administrat privat.
(2) Persoanele eligibile,
altele decât cele prevăzute la alin. (1), care până la data semnării unui act
individual de aderare nu au împlinit vârsta de 45 de ani pot să adere în orice
moment la un fond de pensii administrat privat.
Art. 39. - (1) Alegerea unui fond de pensii administrat privat este o opţiune individuală a participantului.
(2) O persoană poate adera la un singur fond de pensii
administrat privat care a fost autorizat de Comisie.
(3) Persoanele prevăzute la art. 38 alin. (1) sunt
obligate să adere la un fond de pensii administrat
privat în termen de 4 luni de la data la care devin eligibile.
(4) Persoanele prevăzute la art. 38 alin. (1), care nu
aderă la un fond de pensii administrat privat în termen de 4 luni de la data la
care sunt obligate prin efectul Legii, sunt repartizate aleatoriu de către
CNPAS la un fond de pensii administrat privat, conform prezentei norme.
Art. 40. -Actele individuale de aderare la un fond de
pensii administrat privat, semnate în perioada cuprinsă între data de 18 ianuarie
2008 şi data intrării în vigoare a prezentei norme,*) vor fi transmise către
CNPAS în cadrul primului raport lunar întocmit în baza prevederilor cap. III.
CAPITOLUL III
Procedura de validare şi repartizare aleatorie a
participanţilor în cadrul procesului de aderare continuă
SECŢIUNEA 1
Procedura de validare a participanţilor în cadrul
procesului de aderare continuă
Art. 41. - După finalizarea procesului de aderare
iniţială, CNPAS menţine şi actualizează lunar Registrul participanţilor
prevăzut la art. 34 din Lege.
Art. 42. - (1) In cadrul procesului de aderare
continuă, administratorii au obligaţia să întocmească lunar un raport care să
cuprindă informaţii privind persoanele eligibile care au semnat un act
individual de aderare.
(2) Administratorii transmit raportul lunar, prevăzut la alin. (1), către CNPAS şi către Comisie la
data de 20 a fiecărei luni pentru luna precedentă, pe suport electronic, sub
semnătură electronică extinsă.
(3) Raportul lunar conţine următoarele informaţii:
a) numele şi prenumele persoanelor care au semnat un act individual de aderare;
b) codul numeric personal al acestora;
c) seria şi numărul actului de identitate;
*) Textul a fost introdus ca art. 336 prin Norma nr. 10/2008 pentru modificarea şi completarea Normei
nr. 18/2007 privind aderarea iniţială şi evidenţa participanţilor la fondurile
de pensii administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private nr. 20/2008, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 331 din 25 aprilie 2008.
d) seria şi numărul unic ale actului individual de
aderare;
e) data semnării actului individual de aderare;
f) codul de înregistrare al administratorului în
registrul Comisiei;
g) codul de înregistrare al fondului de pensii administrat
privat în registrul Comisiei;
h) codul unic de identificare şi denumirea
angajatorului; i) codul de înregistrare al agentului de marketing în registrul
Comisiei.
(4) Odată cu transmiterea raportului prevăzut la alin.
(1), administratorii au obligaţia să transmită către Comisie prin intermediul
mijloacelor tehnice oferite de către aceasta sau pe suport electronic, sub
semnătură electronică extinsă, imaginea scanată a actelor individuale de
aderare şi a actelor de identitate ale participanţilor ale căror date au fost înregistrate în raport.
(5) Imaginea scanată a documentelor prevăzute la alin.
(4) este memorată în fişiere tip TIF, după forma xxx CNP, unde xxx reprezintă
seria unică alocată de Comisie administratorului la momentul obţinerii deciziei
de avizare a actului individual de aderare şi CNP reprezintă codul numeric
personal al fiecărei persoane înregistrate în raport.
(6) In cazul nerespectării termenului de depunere a
raportului de către administratori, acesta se depune numai la următorul termen
prevăzut la alin. (2).
(7) Un administrator trebuie să întocmească şi să
transmită raportul lunar prevăzut la alin. (1) şi în situaţia în care în luna
respectivă nu s-au încheiat acte de aderare la fondul de pensii administrat de
acesta.
Art. 43. - (1) Pe baza raportului
lunar transmis de către administratori, CNPAS verifică:
a) dacă persoana este înscrisă în Registrul
participanţilor;
b) dacă persoana figurează cu un singur act individual
de aderare raportat la CNPAS.
(2) In termen de 10 zile lucrătoare de la primirea
raportului, CNPAS înscrie în Registrul participanţilor ca „validat"
persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1).
(3) CNPAS înscrie în Registrul participanţilor ca
„invalidat" persoanele care:
a) deşi au semnat un singur act individual de aderare,
nu sunt înregistrateîn Registrul participanţilor;
b) au semnat mai multe acte individuale de aderare.
Art. 44. - (1) In data de 10 a fiecărei luni, în baza
rapoartelor prevăzute la art. 42 şi primite de la administratori, CNPAS întocmeşte
un proces-verbal în care sunt menţionate următoarele informaţii:
a) numărul total al persoanelor validate;
b) numărul total al persoanelor invalidate.
(2) Rezultatul procesului de aderare este comunicat în
scris Comisiei în termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului
prevăzut la alin. (1).
SECŢIUNEA a 2-a
Procedura de repartizare aleatorie a
participanţilor în cadrul procesului de aderare continuă
Art. 45. - (1) Pe data de 10 a fiecărei luni, CNPAS
începe procedura de repartizare aleatorie, prin identificarea
persoanelor eligibile care:
a) sunt obligate să adere la un fond de pensii, nu au
semnat niciun act individual de aderare la un fond de pensii administrat privat
şi pentru care niciun administrator nu a transmis informaţii în rapoartele
aferente ultimelor 4 luni de la data la care acestea au
devenit eligibile;
b) sunt obligate să adere la un fond de pensii şi au
semnat mai multe acte individuale de aderare.
(2) In termen de 3 zile lucrătoare de la data prevăzută
la alin. (1), CNPAS va transmite Comisiei un proces-verbal conţinând numărul
persoanelor care vor face obiectul procedurii de repartizare aleatorie.
Art. 46. - Repartizarea aleatorie se face conform
procedurii prevăzute la art. 27-34 din prezenta normă.
Art. 47. - (1) La finalizarea procesului de repartizare aleatorie, CNPAS validează persoanele pentru
fiecare fond de pensii administrat privat şi actualizează informaţiile în
Registrul participanţilor.
(2) Procedura lunară de repartizare aleatorie va fi
finalizată de către CNPAS până cel târziu la data de 20
a lunii respective.
Art. 48. - In termen de 5 zile lucrătoare de la
înregistrarea în Registrul participanţilor a persoanelor repartizate aleatoriu,
CNPAS notifică fiecărui administrator lista cu datele de identificare, datele
de contact ale persoanelor repartizate aleatoriu şi validate la fondul de
pensii administrat de către acesta.
Art. 49. - In termen de 30 de zile calendaristice de la
data primirii notificării CNPAS prevăzute la art. 48, administratorul căruia
i-au fost repartizaţi aleatoriu participanţi de către CNPAS are obligaţia de a
le notifica acestora denumirea fondului de pensii administrat privat şi
administratorul acestuia.
Art. 50. - (1) In termen de 7 zile lucrătoare de la
data actualizării Registrului participanţilor conform art. 41, CNPAS
completează anexa nr. 3 la prezenta normă.
(2) In termen de 10 zile lucrătoare de la data
actualizării Registrului participanţilor conform art. 41, CNPAS transmite
Comisiei, precum şi fiecărui administrator, pe suport electronic, sub semnătură
electronică extinsă, anexa prevăzută la alin. (1).
Art. 51. - In cadrul procesului de aderare continuă,
transferul la un alt fond de pensii administrat privat se poate solicita doar
după plata primei contribuţii la fondul de pensii administrat privat la care
persoana a aderat sau la care a fost repartizată aleatoriu de către CNPAS.
TITLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 52. - (1) Prezenta normă se aplică numai în cazul
primei aderări a unei persoane la un fond de pensii administrat privat.
(2) Ulterior primei aderări a
unei persoane la un fond de pensii administrat privat, se vor aplica exclusiv
prevederile Normei nr. 3/2008 privind transferul participanţilor între
fondurile de pensii administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 4/2008.
Art. 53. - Termenele prevăzute de prezenta normă, care
expiră într-o zi de sărbătoare legală sau într-o zi nelucrătoare, se vor
prelungi până la sfârşitul următoarei zile lucrătoare.
Art. 54. - Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în
prezenta normă se sancţionează în conformitate cu prevederile legislaţiei în
vigoare, respectiv art.16, art. 81 alin. (1) lit. c), art. 140 alin. (1), art.
141 alin. (1) lit. g), art. 141 alin. (2)-(11), art. 142 şi 143 din lege.
Art. 55. - Anexele nr. 1, 2 şi
3 fac parte integrantă din prezenta normă.
ANEXA Nr. 1 la normă
ACT-CADRU DE ADERARE
Nr. deciziei de autorizare ca administrator
.........................................................................................................................................................
Nr. deciziei de autorizare a prospectului schemei de pensii
private
......................................................................................................................
Nr. deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat privat
..........................................................................................................................
Numele şi prenumele participantului:
..................................................................................................................................................................
Cod numeric personal.................................., B.I./C.I.
seria..........nr......................, data naşterii:
zz/ll/aaaa:........................................................
Adresa de domiciliu ........................................................................................................................................................................ ..............
(localitate, judeţ/sector) (stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod
poştal)
Adresa de corespondenţă
........................................................................................................................................................................ .......
(localitate, judeţ/sector) (stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod
poştal)
Numărul de telefon:.....................................................................,
adresă e-mail................................................................................................
Denumirea fondului de pensii administrat
privat...................................................................................................................................................
Administrat de
........................................................................................................................................................................ .........................
(denumirea
administratorului)
Denumirea
angajatorului...............................................................................CUI...............................................................................................
Conform prevederilor Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, „administratorului, agentului de marketing şi
persoanelor afiliate acestora le este interzis:
a) să ofere beneficii colaterale în scopul de a convinge o
persoană să adere la un fond de pensii sau să rămână participant la acesta;
b) să acorde foloase pentru facilitarea aderării potenţialilor
participanţi." Declaraţia participantului:
Declar pe propria răspundere că nu am semnat un alt act
individual de aderare la un fond de pensii
administrat privat.
Am luat cunoştinţă de prevederile prospectului schemei de pensii
private şi sunt de acord să fiu parte la contractul de societate civilă şi la contractul de administrare
al fondului de pensii...............................
Am luat cunoştinţă de toate informaţiile
prevăzute la art. 12 din Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulaţie a
acestor date, cu modificările si completările ulterioare.
Administrator
Participant
.........................................................
...........................................
(nume şi prenume)
Reprezentant legal
............................................................
...........................................
(nume şi prenume, semnătură şi
ştampilă) (semnătura)
Broker de pensii
private
Data....................................
...............................................................
(denumire)
Agent
Nr. de Registru agent.......................
...............................................................
(nume, prenume şi semnătură)
|
ANEXA Nr. 2 la normă
ACT-CADRU DE ADERARE
Nr. deciziei de autorizare ca administrator
.........................................................................................................................................................
Nr. deciziei de autorizare a prospectului schemei de pensii
private
......................................................................................................................
Nr. deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat privat
..........................................................................................................................
Numele şi prenumele participantului:
..................................................................................................................................................................
Cod numeric
personal...........................................................B.I./C.I.
seria................nr.....................data naşterii:
zz/ll/aaaa:..............................
Adresa de domiciliu
........................................................................................................................................................................ ................
(localitate, judeţ/sector) (strada,
număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod poştal)
Adresa de corespondenţă ........................................................................................................................................................................ .......
(localitate, judeţ/sector)(strada, număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod
poştal)
Numărul de telefon:......................................................................................adresa
e-mail.................................................................................
Denumirea fondului de pensii administrat
privat..................................................................................................................................................
Administrat de(denumirea administratorului)
.....................................................................................................................................................
Adresa de corespondenţă a administratorului .................................................................................................................................................
(localitate,
judeţ/sector)(strada, număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod poştal)
Denumirea
angajatorului.............................................................................................CUI................................................................................
Conform prevederilor Legii nr. 411/2004 privind fondurile de
pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, „administratorului, agentului de marketing şi persoanelor
afiliate acestora le este interzis:
1. să ofere beneficii colaterale în scopul de a convinge o
persoană să adere la un fond de pensii sau să rămână participant la acesta;
2. să acorde foloase pentru facilitarea aderării potenţialilor
participanţi."
Declaraţia participantului:
1. Declar pe propria răspundere că mă
aflu la prima aderare la un fond de pensii administrat privat şi că nu am mai
semnat un alt act individual de aderare la un astfel de fond. |_|
(Se marchează cu X de către participant numai în situaţia în care se află la prima
aderare)
2. Declar pe propria răspundere că am
semnat acest act individual de aderare în vederea transferului meu de la un
alt fond de pensii administrat privat. |_|
(Se marchează cu X de către participant numai în situaţia în care se transferă de la
un alt fond de pensii administrat privat.)
3. Am luat cunoştinţă de prevederile prospectului schemei de
pensii private şi sunt de acord să fiu parte la contractul de societate
civilă şi la contractul de administrare al fondului de pensii administrat
privat.
Conform Legii nr. 677/2001 pentru
protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare,
participantul beneficiază de dreptul de acces, de intervenţie, de a nu fi
supus unei decizii individuale şi de ase adresa justiţiei. Participantul are
dreptul de a se opune prelucrării datelor personale care îl privesc şi de a solicita ştergerea datelor,
printr-o cerere scrisă, datată şi semnată, adresată(denumirea
administratorului)
................................................................... care prelucrează datele participantului conţinute în prezenta
anexă, în scopul prevăzut de Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
Administrator
Participant
.........................................................
...........................................
(nume şi prenume)
Reprezentant legal
............................................................
...........................................
(nume şi prenume, semnătură şi
ştampilă) (semnătura)
Broker de pensii
private
...............................................................
(denumire)
Agent
Nr. de Registru agent.......................
...............................................................
(nume, prenume şi semnătură)
|
ANEXA Nr. 3 la normă
TABEL CENTRALIZATOR
Nr. crt.
|
Fond de pensii administrat privat
|
Participant
|
Rezultat validare
|
Denumire
|
Număr de registru
|
Nume şi prenume
|
Serie şi număr act de identitate
|
CNP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|