HOTARARE Nr. 405 din 27 iulie 1992
privind infiintarea Fundatiei "Centrul Roman pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii"
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 196 din 13 august 1992
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se infiinteaza Fundatia "Centrul Roman pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii", persoana juridica romana, apolitica, neguvernamentala, fara
scop lucrativ, cu sediul in municipiul Bucuresti.
Art. 2
Fundatia poate infiinta filiale in tara si reprezentante in strainatate.
Art. 3
Fundatia "Centrul Roman pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii"
are ca obiective principale:
a) promovarea, stimularea, coordonarea politicii de dezvoltare a sectorului
de intreprinderi mici si mijlocii;
b) promovarea comunicarii si cooperarii cu institutii si organizatii
romane, straine si internationale, care au ca scop primordial dezvoltarea
sectorului de intreprinderi mici si mijlocii.
Art. 4
Fundatia se organizeaza si functioneaza conform legii si statutului propriu
prevazut in anexa nr. 1.
Art. 5
Structura organizatorica si numarul de personal sunt prevazute in anexa nr.
2, care face parte integranta din prezenta hotarare. Salarizarea personalului
din cadrul Fundatiei "Centrul Roman pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii", care se finanteaza potrivit art. 7 din prezenta hotarare, este
cea prevazuta in anexa nr. 10 la Hotararea Guvernului nr. 307/1991, republicata
in temeiul art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 314/1992.
Art. 6
Sursele de finantare ale Fundatiei "Centrul Roman pentru Intreprinderi
Mici si Mijlocii" vor fi asigurate din cotizatii si alte venituri proprii,
din donatii sau ajutoare ale persoanelor fizice si juridice din tara si
strainatate, potrivit propriului statut, sau prin alte mijloace prevazute de
lege.
Art. 7
Fondurile necesare finantarii cheltuielilor de functionare si intretinere
ale Fundatiei "Centrul Roman pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii"
pentru anul 1992, in suma de 20 mil. lei, se asigura din bugetul
Secretariatului General al Guvernului, care se majoreaza cu suma respectiva din
fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului.
Art. 8
Fundatia "Centrul Roman pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii"
isi va desfasura activitatea in sediul pus la dispozitie de catre Secretariatul
General al Guvernului.
Art. 9
Departamentul pentru Strategia Reformei si Integrare Economica va urmari
aducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotarari.
PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN
Contrasemneaza:
Ministrul economiei
si finantelor,
George Danielescu
Ministrul bugetului,
veniturilor statului
si controlului financiar,
Florian Bercea
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Dan Mircea Popescu
ANEXA 1
STATUTUL
Fundatiei "Centrul Roman pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii"
- Fundatia C.R.I.M.M.
I. Dispozitii generale
Art. 1
Centrul Roman pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii (denumit in prezentul
statut Fundatia C.R.I.M.M.) se constituie ca persoana juridica romana,
neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, in vederea sprijinirii
infiintarii de intreprinderi mici si mijlocii si dezvoltarii sectorului de
intreprinderi mici si mijlocii.
Art. 2
Fundatia C.R.I.M.M. are sediul in Bucuresti si isi desfasoara activitatea
la nivel national.
Fundatia C.R.I.M.M. poate infiinta filiale in tara si reprezentante in
strainatate.
Art. 3
Patrimoniul initial al Fundatiei C.R.I.M.M. este constituit potrivit
hotararii Guvernului prin care aceasta ia fiinta.
Art. 4
Fundatia C.R.I.M.M. se constituie pe durata nedeterminata.
II. Scopurile si atributiile Fundatiei C.R.I.M.M.
Art. 5
Scopurile Fundatiei C.R.I.M.M. constau in promovarea crearii si sprijinirea
dezvoltarii sectorului de intreprinderi mici si mijlocii din sfera privata,
constituite pe teritoriul Romaniei. In acest sens, Fundatia C.R.I.M.M.
indeplineste urmatoarele atributii:
a) elaboreaza strategii si directii generale de actiune si adopta masuri
concrete pentru sprijinirea crearii si dezvoltarii sectorului de intreprinderi
mici si mijlocii. In acest scop, coopereaza cu autoritati ale administratiei
publice centrale si locale, precum si cu institutii publice si organizatii
neguvernamentale din Romania si din strainatate;
b) promoveaza si stimuleaza constituirea, in teritoriu, a centrelor de
dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii, in conformitate cu prevederile
art. 29;
c) sprijina centrele de dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii prin
activitati de indrumare, monitorizare, coordonare, asistenta tehnica, precum si
de dezvoltare a resurselor umane:
d) culege si pune la dispozitia celor interesati informatii, documente si
alte date utile pentru buna desfasurare a activitatii intreprinderilor mici si
mijlocii;
e) acorda asistenta tehnica de specialitate, in vederea realizarii de
studii si programe, si efectueaza expertize tehnice pentru intreprinzatorii
particulari;
f) studiaza aspectele legislative legate de intreprinderile mici si
mijlocii si fundamenteaza initiative legislative, prezentand, in acest sens,
documentatii si propuneri Guvernului si Parlamentului;
g) promoveaza cooperarea si mentine contacte cu alte institutii nationale
si internationale, in scopul dezvoltarii sectorului intreprinderilor mici si
mijlocii;
h) atrage si utilizeaza, in conditiile legii, surse financiare sub forma de
donatii, subventii, contributii, taxe, cotizatii pentru prestatii si asistenta;
i) administreaza donatiile, subventiile si alte categorii de resurse
primite de la persoane fizice sau juridice, din tara si din strainatate;
j) se ocupa de transpunerea in practica a strategiilor de dezvoltare a
intreprinderilor mici si mijlocii, rezultate din cercetari proprii si din
programele de cercetare finantate de persoane fizice si juridice, din tara si
strainatate;
k) desfasoara alte activitati de natura sa influenteze realizarea scopului
propus, potrivit dispozitiilor legale in vigoare;
l) editeaza publicatii de specialitate privind intreprinderile mici si
mijlocii;
m) acorda burse pentru studii in tara si in strainatate;
n) anual, prezinta rapoarte de activitate Parlamentului, iar semestrial,
prezinta o informare Guvernului Romaniei; raportul anual se da publicitatii;
o) promoveaza si dezvolta activitatea educationala prin organizarea de
colocvii, simpozioane, conferinte, dezbateri si cursuri, inclusiv prin
intermediul unor programe externe in acest domeniu;
p) incurajeaza spiritul de cooperare si asocierea intre intreprinzatorii
privati, in vederea promovarii intereselor lor comune.
III. Membrii
Art. 6
Membrii Fundatiei C.R.I.M.M. pot fi persoanele care, cunoscand statutul
acesteia, sunt de acord cu prevederile sale si inteleg ca prin propria
activitate sa contribuie si sa sprijine realizarea scopului Fundatiei
C.R.I.M.M.
Poate deveni membru al Fundatiei C.R.I.M.M. orice persoana fizica,
indiferent de varsta, profesie, religie, rasa, nationalitate, cetatenie,
origine sociala avere, care indeplineste conditiile prevazute in alineatul
precedent si isi manifesta expres, prin cerere scrisa, aceasta dorinta.
Poate, de asemenea, deveni membru al Fundatiei C.R.I.M.M. orice persoana
juridica, prin cerere scrisa la aderare, formulata de organul sau de conducere.
La aderare se percepe o taxa de inscriere, al carei cuantum se stabileste
de catre adunarea generala. Pana la constituirea adunarii generale aceasta
atributie revine primului consiliu de administratie.
Art. 7
Pot fi membri de onoare ai Fundatiei C.R.I.M.M. personalitati ale vietii
social-politice, oameni de stiinta si cultura, din tara sau strainatate, care
prin activitatea lor sprijina activitatea Fundatiei C.R.I.M.M. sau reprezinta
un domeniu de referinta pentru viata stiintifica, sociala si economica din
Romania sau din lume.
Calitatea de membru de onoare se acorda de catre presedinte, la propunerea
a cel putin 5 membri din consiliul de administratie.
Art. 8
Membrii Fundatiei C.R.I.M.M. au urmatoarele drepturi:
a) sa participe la actiunile organizate de fundatie si sa faca propuneri in
adunarea generala a acesteia;
b) sa aleaga si sa fie alesi in organele de conducere ale Fundatiei
C.R.I.M.M.;
c) sa fie desemnati ca membri de onoare ai Fundatiei C.R.I.M.M.
Art. 9
Membrii Fundatiei C.R.I.M.M. au urmatoarele obligatii:
a) sa respecte prevederile statutului si hotararile organelor de conducere
ale Fundatiei C.R.I.M.M.;
b) sa actioneze pentru cresterea prestigiului Fundatiei C.R.I.M.M.;
c) sa nu intreprinda actiuni care, prin natura lor, pot leza scopurile sau
interesele Fundatiei C.R.I.M.M.
Art. 10
Calitatea de membru al Fundatiei C.R.I.M.M. se pierde:
a) prin excludere, in urmatoarele cazuri:
- producerea de prejudicii morale si materiale Fundatiei C.R.I.M.M. prin
activitatea proprie desfasurata;
- angajarea persoanei respective in activitati ce contravin statutului si
hotararilor organelor de conducere ale Fundatiei C.R.I.M.M.;
- angajarea persoanei respective in activitati contrare legii si ordinii de
drept;
- condamnarea pentru fapte penale.
Excluderea se dispune de catre Consiliul de administratie al Fundatiei
C.R.I.M.M., la propunerea motivata a presedintelui;
b) la cerere.
IV. Organizare; conducere
Art. 11
Fundatia C.R.I.M.M. are urmatoarele organe de conducere:
a) adunarea generala;
b) consiliul de administratie;
c) presedinte;
d) vicepresedintii;
e) directorul general.
Art. 12
Adunarea generala a membrilor Fundatiei C.R.I.M.M. se intruneste o data pe
an (in primul trimestru), in adunare ordinara si, ori de cate ori este cazul,
in adunare extraordinara.
Art. 13
Convocarea adunarii generale se face in scris sau prin publicare intr-un
ziar de mare tiraj, cu 15 zile inainte de data desfasurarii adunarii.
Convocatorul trebuie sa contina ziua, locul unde se desfasoara adunarea si
ordinea de zi.
Convocarea adunarilor extraordinare se poate face la initiativa consiliului
de administratie sau la propunerea a o treime din membrii Fundatiei C.R.I.M.M.
Art. 14
Adunarea generala este statutar intrunita in prezenta a 2/3 din numarul
membrilor Fundatiei C.R.I.M.M. Daca la prima convocare nu se intruneste numarul
statutar de participanti, se stabileste un nou termen. La a doua convocare,
adunarea generala lucreaza statutar, indiferent de numarul membrilor prezenti.
Hotararile se adopta cu votul a jumatate plus unu din numarul membrilor
Fundatiei C.R.I.M.M. prezenti la adunare.
Sedintele adunarii generale sunt conduse de presedinte sau de un membru al
Fundatiei C.R.I.M.M., desemnat de acesta, si de un prezidiu alcatuit din
minimum 4 membri alesi. Dezbaterile si hotararile vor fi consemnate intr-un
registru special de catre un secretar, desemnat de presedinte, si certificate
prin semnatura membrilor prezidiului.
Art. 15
Adunarea generala indeplineste urmatoarele atributii:
a) alege Consiliul de administratie al Fundatiei C.R.I.M.M.;
b) analizeaza si aproba rapoartele intocmite si prezentate de catre
consiliul de administratie;
c) aproba programele anuale de activitate, precum si modificarile si
completarile acestora, urmarind realizarea scopurilor Fundatiei C.R.I.M.M.;
d) aproba bugetul de venituri si cheltuieli al Fundatiei C.R.I.M.M.;
e) aproba afilierea Fundatiei C.R.I.M.M. la alte organisme nationale si
internationale;
f) face propuneri pentru modificarea sau completarea statutului;
g) hotaraste infiintarea de filiale in tara sau reprezentante in
strainatate, urmarind realizarea scopurilor Fundatiei C.R.I.M.M.;
h) aproba lichidarea Fundatiei C.R.I.M.M. in cazul in care se constata ca
nu sunt intrunite conditiile necesare pentru continuarea activitatii, inclusiv
lipsa de fonduri;
i) hotaraste in orice alt domeniu de interes pentru fundatie.
Art. 16
Consiliul de administratie al Fundatiei C.R.I.M.M. este ales de catre
adunarea generala pentru o perioada de 3 ani si este compus din 15 membri.
Membrii primului consiliu si primul presedinte sunt numiti de
primul-ministru.
Structura primului consiliu de administratie este urmatoarea:
a) un reprezentant al primului-ministru;
b) un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului;
c) un reprezentant al Agentiei Romane de Dezvoltare;
d) un reprezentant al Agentiei Nationale pentru Privatizare si Dezvoltarea
Intreprinderilor Mici si Mijlocii;
e) un reprezentant al Ministerului Economiei si Finantelor;
f) un reprezentant al Asociatiei Romane a Bancilor;
g) un reprezentant al Camerei de Comert si Industrie;
h) 2 personalitati ale vietii publice;
i) 3 intreprinzatori particulari;
j) 2 cadre didactice din invatamantul superior economic;
k) un cadru didactic din invatamantul superior tehnic.
Cei 3 intreprinzatori particulari sunt numiti provizoriu pana la
desemnarea, de catre organizatiile de intreprinzatori privati legal
constituite, a 3 reprezentanti.
La expirarea mandatului primului consiliu de administratie, adunarea
generala poate schimba structura prevazuta mai sus.
Art. 17
In prima sedinta, consiliul de administratie va desemna 1-3 vicepresedinti,
dintre care unul va fi in mod obligatoriu un intreprinzator privat, urmand ca
acestia sa fie confirmati de catre prima adunare generala a membrilor Fundatiei
C.R.I.M.M.
La sfarsitul mandatului, membrii consiliului de administratie pot fi
reconfirmati de adunarea generala pentru un nou mandat, fara sa poata detine
mai mult de doua mandate consecutive.
Art. 18
Consiliul de administratie este statutar intrunit in prezenta a doua treimi
din numarul membrilor sai.
Daca la prima convocare nu se intruneste acest cvorum, se procedeaza la o
noua convocare, in termen de cel mult 10 zile de la cea anterioara. La a doua
convocare, consiliul de administratie este intrunit statutar indiferent de
numarul membrilor prezenti.
Consiliul de administratie ia hotarari valabile cu o majoritate de jumatate
plus unu din numarul membrilor prezenti.
In cazul unui balotaj, votul presedintelui este decisiv.
La cinci absente nemotivate in decursul unui an calendaristic se pierde
calitatea de membru al consiliului de administratie, urmand ca la prima adunare
generala sa se aleaga un nou membru.
Art. 19
Consiliul de administratie gestioneaza activitatea Fundatiei C.R.I.M.M.,
indeplinind scopurile pentru care a fost constituita.
Consiliului de administratie ii revin urmatoarele atributii:
a) elaboreaza strategiile de folosire a fondurilor, conform destinatiei si
normelor continute in statut;
b) numeste directorul general;
c) alege si revoca, din randul membrilor sai, presedintele si
vicepresedintii prin vot deschis, cu majoritate absoluta, cu exceptia prevazuta
la art. 16 alin. 2;
d) aproba regulamentul de functionare a Fundatiei C.R.I.M.M.;
e) aproba mandatele pentru delegatii Fundatiei C.R.I.M.M., care participa la
reuniuni pe plan national si international;
f) pregateste adunarile generale ordinare si extraordinare si se ingrijeste
de buna lor desfasurare;
g) intocmeste raportul anual privind activitatea desfasurata de Fundatia
C.R.I.M.M.;
h) aproba proiectele programelor anuale de activitate si proiectul
bugetului de venituri si cheltuieli;
i) aproba regulamentul de ordine interioara si statul de functii al
salariatilor Fundatiei C.R.I.M.M.;
j) aproba infiintarea de comisii de specialitate pe domenii de activitate;
k) asigura colaborarea Fundatiei C.R.I.M.M. cu organizatiile de
intreprinzatori privati;
l) exercita orice alte atributii necesare realizarii scopurilor Fundatiei
C.R.I.M.M.
Art. 20
Consiliul de administratie se reuneste, de regula, o data pe luna sau ori
de cate ori este necesar.
Convocarea este facuta de catre presedinte sau unul dintre vicepresedinti,
prin intermediul unui convocator scris, cu cel putin 5 zile inainte de data
fixata a adunarii. In caz de urgenta, convocarea se poate face cu 48 de ore
inainte, fie telefonic, fie in scris. Convocatorul trebuie sa contina
informatii privind locul, ziua, ora la care va avea loc reuniunea, motivul
convocarii si ordinea de zi.
Art. 21
Membrii consiliului de administratie pot primi o indemnizatie lunara, care
va stabili, in functie de resursele financiare si legislatia in vigoare, de
catre presedinte, sub rezerva ratificarii in prima adunare generala.
Presedintele si membrii consiliului de administratie pot fi incadrati cu
contract de munca sau, dupa caz, prin conventie civila, potrivit dispozitiilor
legale in vigoare.
Art. 22
Presedintele este ales prin vot deschis de catre consiliul de
administratie, din randul membrilor sai, pentru o perioada de 3 ani, cu
exceptia prevazuta la art. 16 alin. 2, referitoare la primul consiliu de
administratie. Alegerea presedintelui este supusa ratificarii adunarii generale
a membrilor Fundatiei C.R.I.M.M.
Art. 23
Presedintele consiliului de administratie are urmatoarele atributii:
a) prezideaza reuniunile consiliului de administratie si reprezinta
Fundatia C.R.I.M.M. in relatiile cu tertii.
Pentru reprezentarea Fundatiei C.R.I.M.M. in activitatea curenta a acesteia
sau in caz de indisponibilitate temporara, presedintele poate da mandat, cu
caracter permanent sau temporar, unuia dintre vicepresedinti sau directorului
general, precizand in scris sfera, durata si limitele competentelor conferite;
b) asigura cunoasterea si aplicarea statutului, adoptand in acest sens
masurile necesare;
c) convoaca consiliul de administratie;
d) exercita intreaga sa autoritate si competenta pentru a determina
infaptuirea scopurilor Fundatiei C.R.I.M.M. si a hotararilor consiliului de
administratie.
Art. 24
Vicepresedintii sunt alesi prin vot deschis de catre consiliul de
administratie pentru o perioada de 3 ani. Ei indeplinesc urmatoarele atributii:
a) actioneaza pentru a determina infaptuirea scopurilor Fundatiei
C.R.I.M.M. si a hotararilor consiliului de administratie;
b) inlocuiesc in functie pe presedinte atunci cand acesta lipseste
temporar, in conditiile art. 23 lit. a) alin. 2.
Art. 25
Directorul general este numit de consiliul de administratie si are
urmatoarele atributii:
a) participa la sedintele consiliului de administratie, fara a avea drept
de vot, cu exceptia cazului in care cumuleaza si functia de membru al
consiliului de administratie;
b) asigura conducerea operativa curenta a Fundatiei C.R.I.M.M. intre
sedintele consiliului de administratie;
c) urmareste si sprijina realizarea programului anual de activitate al
Fundatiei C.R.I.M.M. si a bugetului de venituri si cheltuieli;
d) elaboreaza si aplica regulamentul de ordine interioara;
e) faciliteaza legaturile cu celelalte organisme, asociatii, institute si
agenti economici interesati, din tara si din strainatate;
f) faciliteaza participarea la reuniuni, simpozioane, colocvii, conferinte,
pe plan national si international, a caror problematica prezinta interes pentru
Fundatia C.R.I.M.M.;
g) reprezinta si angajeaza Fundatia C.R.I.M.M. in relatiile cu tertii, in
limitele competentei ce-i este conferita de presedinte, potrivit art. 23 lit.
a) alin. 2;
h) intocmeste schemele de organizare si salarizare, pe care le supune
aprobarii consiliului de administratie;
i) primeste, analizeaza si rezolva reclamatiile cu privire la prestatiile
pe care le fac salariatii in domeniul serviciilor si asistentei;
j) angajeaza si concediaza personalul;
k) supravegheaza functionarea tuturor serviciilor.
Art. 26
In caz de urgenta, directorul general poate lua decizii, sub rezerva
ratificarii acestora de catre consiliul de administratie in prima sedinta.
Directorul general este raspunzator direct, in fata consiliului de
administratie, pentru actele si faptele sale, in cazul incalcarii legislatiei
sau a dispozitiilor primite.
Directorul general prezinta, lunar sau ori de cate ori i se solicita,
rapoarte de activitate consiliului de administratie.
Art. 27
Organul de control al Fundatiei C.R.I.M.M. este comisia de cenzori, compusa
din 3 membri, dintre care 2 vor fi desemnati de catre adunarea generala din
randul membrilor sai, iar unul va fi nominalizat de Ministerul Economiei si
Finantelor.
Pana la constituirea adunarii generale, cenzorii vor fi numiti de catre
Ministerul Economiei si Finantelor, Secretariatul General al Guvernului si
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
Cenzorii pot primi o indemnizatie lunara, in aceleasi conditii ca si
membrii consiliului de administratie.
Nu pot fi cenzori:
a) rudele si afinii pana la al patrulea grad inclusiv sau sotii membrilor
consiliului de administratie;
b) persoanele care primesc sub orice forma, pentru alte functii decat aceea
de cenzor, un salariu sau o remuneratie de la fundatie sau de la membrii
consiliului de administratie.
Art. 28
Fundatia C.R.I.M.M. poate constitui comisii consultative de specialitate,
permanente sau temporare, in baza hotararii consiliului de administratie.
V. Centrele de dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii
Art. 29
Fundatia C.R.I.M.M. are ca scop sprijinirea constituirii si functionarii,
in fiecare resedinta de judet si in municipiul Bucuresti, a centrelor de
dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii.
Centrele de dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii isi propun
promovarea si dezvoltarea, in plan local, a intreprinderilor mici si mijlocii
prin:
a) elaborarea, in cadrul strategiei generale furnizate de Centrul Roman
pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, a unor programe locale specifice;
b) coordonarea, la nivelul judetului si al municipiului Bucuresti, a
actiunilor in favoarea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii;
c) asigurarea cu suport si asistenta tehnica a intreprinderilor mici si
mijlocii;
d) formarea si perfectionarea personalului de specialitate, a
consultantilor pentru intreprinderi mici si mijlocii;
e) colectarea si distribuirea de informatii statistice privind dezvoltarea
intreprinderilor mici si mijlocii din zona respectiva.
Art. 30
Organizatiile constituite din initiativa proprie sau din initiativa
Fundatiei C.R.I.M.M., care isi insusesc scopurile acesteia, vor putea primi un
ajutor financiar de la Fundatia C.R.I.M.M.
Acest ajutor se acorda, pe baza cererii organizatiei interesate, insotite
de documente dovedind indeplinirea conditiilor prevazute la primul alineat,
prin hotarare a consiliului de administratie.
VI. Patrimoniul Fundatiei C.R.I.M.M.
Art. 31
Patrimoniul Fundatiei C.R.I.M.M. se completeaza cu donatii, subventii,
contributii, legate, bunuri mobile si imobile, fonduri obtinute din tara si din
strainatate, in lei si in valuta, de la persoane fizice si juridice, din
activitati proprii si din orice mijloace prevazute de lege.
Art. 32
Veniturile Fundatiei C.R.I.M.M. provin din:
a) donatii ale membrilor sau tertilor, persoane fizice si juridice din
Romania si din strainatate;
b) vanzarea publicatiilor proprii si a celor obtinute prin schimb;
c) taxe pentru executarea unor lucrari, studii, programe, expertize,
angajate pe baze contractuale, in conditiile legii;
d) taxe pentru participarea la cursuri sau alte activitati stiintifice
organizate de fundatie sau in cooperare.
Art. 33
Fundatia C.R.I.M.M. elaboreaza bugetul de venituri si cheltuieli si
intocmeste bilantul contabil, conform dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 34
Gestiunea Fundatiei C.R.I.M.M. se va tine de catre personal calificat si
este supusa controlului membrilor comisiei de cenzori.
Fundatia C.R.I.M.M. poate deschide cont la orice banca din Romania sau din
strainatate, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Operatiunile financiare ale Fundatiei C.R.I.M.M. se vor putea face numai cu
semnatura presedintelui sau a persoanei desemnate de acesta, in mod expres,
prin imputernicire scrisa si purtand sigiliul Fundatiei C.R.I.M.M.
Art. 35
Fundatia C.R.I.M.M. are sigiliu si insemne proprii.
Art. 36
Prezentul statut este valabil pe toata durata Fundatiei C.R.I.M.M.,
modificarea sau completarea sa urmand a se face in forma scrisa si cu
indeplinirea conditiilor legale de fond si de forma.
Prevederile art. 16 alin. 2 si 3 au drept scop initierea activitatii
Fundatiei C.R.I.M.M. si nu afecteaza in nici un fel caracterul neguvernamental
al acesteia.
Membrii Fundatiei C.R.I.M.M. recunosc prin aderare prevederile prezentului
statut.
Art. 37
Prevederile prezentului statut se completeaza cu celelalte dispozitii
legale in vigoare.
ANEXA 2
FUNDATIA
"CENTRUL ROMAN PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII"
Numar total de personal 53
Consiliul de administratie
|
|
Presedinte
|
|
Vicepresedinte
|
|
Director general-----------Serviciul de
| contencios
| Oficiul juridic
---------------------------------------------------------------
| | |
| -------------------------------- |
| | | | |
Directia | | | |
economica | | | |
------------ Directia Directia Directia |
| | studii informatii, dezvoltarea Directia
| | economice relatii cu resurselor operationala
| | si legislative publicul si umane
| | mass-media
Biroul Serviciul
financiar secretariat,
contabilitate administratie,
personal protocol
salarizare
NOTA:
In numarul maxim de posturi prevazut nu se include personalul aferent
activitatilor de dactilografiere, secretariat, administrativ, de deservire,
paza, curierii si muncitorii, care poate fi de cel mult 15% din numarul total
de posturi aprobat.