E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 00/39 din 21 noiembrie 2000

pentru aprobarea Regulamentului privind controlul de calitate si a Normelor privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei

ACT EMIS DE: CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA


SmartCity3

              CONSILIUL SUPERIOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 38 din 23 ianuarie 2001

    In baza:
    - art. 26 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - pct. 18 si 152 din Regulamentul de organizare si functionare a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, modificat si completat prin Hotararea Consiliului superior al Corpului nr. 00/36/2000;
    - rapoartelor si materialelor prezentate si discutate in sedinta din data de 21 noiembrie 2000,

    Consiliul superior al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind controlul de calitate si Normele nr. 6.707/2000 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, anexate la prezenta hotarare.
    Art. 2
    In temeiul art. 3 din Hotararea Consiliului superior al Corpului nr. 31/2000, Secretariatul general al Corpului va asigura publicarea regulamentului si a normelor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    Presedintele Consiliului superior
                    al Corpului Expertilor Contabili
                 si Contabililor Autorizati din Romania,
                            dr. ec. Marin Toma

                              REGULAMENT
                     privind controlul de calitate

    CAP. 1
    Temeiuri normative

    Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995:
    - art. 19: "Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati are urmatoarele atributii:
    c) asigura buna desfasurare a activitatii expertilor contabili si a contabililor autorizati;
    j) alte atributii stabilite prin lege sau regulament."

    Regulamentul de organizare si functionare a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, aprobat prin Hotararea Conferintei nationale a expertilor contabili si contabililor autorizati nr. 1/1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 276 din 27 noiembrie 1995, modificat prin Hotararea Consiliului superior al Corpului nr. 00/36/2000:
    - pct. 67: "Consiliul filialei are urmatoarele atributii:
    a) supravegheaza asupra modului de exercitare a profesiilor de expert contabil si de contabil autorizat in raza de activitate a filialei;"
    - pct. 115: "Adunarea generala are urmatoarele atributii:
    c) ia cunostinta de raportul consiliului filialei privind rezultatul analizei activitatii profesionale a expertilor individuali si a societatilor comerciale controlate, in vederea asigurarii bunei exercitari a profesiei de expert contabil si de contabil autorizat pe teritoriul filialei. Adunarea generala aproba lista expertilor individuali si a societatilor comerciale ce vor fi analizate in anul urmator;"
    - pct. 134: "Sunt abateri disciplinare urmatoarele fapte:
    j) refuzul de a pune la dispozitie organelor de control ale Corpului documentele privind activitatea profesionala;"

    Codul privind conduita etica si profesionala a expertilor contabili si contabililor autorizati din Romania, aprobat prin Hotararea Conferintei nationale a expertilor contabili si contabililor autorizati nr. 1/1995:
    - titlul II, cap. 2, sectiunea a 2-a, pct. 42: "Calitatea lucrarilor membrilor Corpului si ale colaboratorilor acestora consta in constiinciozitatea si competenta acestora in realizarea lor.
    In acest sens expertii contabili si contabilii autorizati aplica:
    a) principiile contabilitatii;
    b) normele Corpului privind exercitarea profesiei si executarea lucrarilor, care trebuie sa fie in masura sa justifice aplicarea acestora prin documente corespunzatoare."
    - titlul II, cap. 4, sectiunea 1, pct. 68: "Consiliul filialei poate sa verifice si sa se asigure ca societatea comerciala de expertiza contabila, sucursalele si birourile secundare ale acesteia sunt sub conducerea si supravegherea permanenta si efectiva a unui expert contabil sau contabil autorizat, membru al Corpului."
    - pct. 69: "Consiliul superior si consiliile filialelor au obligatia organizarii si exercitarii examinarii profesionale a persoanelor fizice membre ale Corpului, potrivit Regulamentului de organizare si functionare a Corpului."

    Normele nationale de audit, aprobate prin Hotararea Consiliului superior al Corpului nr. 99/24/1999, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 bis din 23 februarie 1999:
    - Norma de audit nr. 22 "Controlul de calitate intr-o misiune de audit" - pct. 4: "Societatea de expertiza contabila trebuie sa defineasca si sa puna in lucru politici si proceduri de control de calitate."

    CAP. 2
    Definitii

    2.1. Expresia control de calitate desemneaza un ansamblu de masuri luate de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania vizand analiza modalitatilor de organizare si functionare a unui cabinet si aprecierea modului de aplicare in cadrul acestuia a normelor profesionale emise de Corp.
    Controlul de calitate se exercita asupra cabinetului si fiecarui liber-profesionist contabil inscris in Tabloul Corpului. El se exercita atat la sediul principal al cabinetului, cat si la sediile birourilor secundare, inscrise sau neinscrise in Tabloul Corpului.
    2.2. Expresia cabinet desemneaza fie un cabinet individual condus de un expert contabil sau de un contabil autorizat membru al Corpului, fie o societate de expertiza contabila si/sau de contabilitate recunoscuta de Corp.
    2.3. Prin control de calitate la un cabinet cu birouri secundare instalate pe teritoriul mai multor filiale ale Corpului se intelege controlul efectuat atat la sediul cabinetului, cat si la sediile biroului sau ale birourilor sale secundare.
    2.4. Controlorii sunt membri activi ai Corpului, cu atributii de efectuare a controlului de calitate.
    2.5. Controlul de calitate are drept scop asigurarea respectarii de catre toti membrii activi ai Corpului a normelor si regulilor in vigoare emise de acesta.

    CAP. 3
    Obiective, principii si metodologia controalelor de calitate

    3.1. Obiective
    Controalele de calitate in cadrul profesiei contabile raspund urmatoarelor obiective:
    - oferirea catre public a unei bune perceptii despre calitatea serviciilor prestate;
    - armonizarea comportamentelor profesionale ale membrilor;
    - contribuirea la buna organizare a cabinetelor si la perfectionarea metodelor de lucru;
    - aprecierea modului de aplicare a regulilor si normelor profesionale;
    - dezvoltarea solidaritatii in randul profesiei prin favorizarea contactelor dintre colegi, apropierea si respectul profesionistilor fata de organismele Corpului.
    3.2. Principii
    Controlul de calitate se intemeiaza pe 5 principii fundamentale:
    - universalitate: controlul se aplica tuturor cabinetelor definite ca atare;
    - confidentialitate: nici o informatie privind un cabinet sau un membru al acestuia nu poate fi adusa la cunostinta tertilor;
    - adaptarea controlului: este corespunzator naturii misiunilor exercitate si marimii cabinetului;
    - colegialitate: controlul este efectuat din initiativa filialei de catre membrii activi ai Corpului anume desemnati;
    - armonizarea: pe cat posibil, cabinetele care executa activitati reglementate de mai multe organisme profesionale pot face obiectul unui control cu obiective stabilite de comun acord cu aceste organisme.
    3.3. Metodologie
    Controalele de calitate impun:
    - cunoasterea modului de organizare a cabinetului, a sistemelor si procedurilor in vigoare in cadrul acestuia (control structural);
    - aprecierea modului in care sunt aplicate normele profesionale, examinandu-se prin sondaj dosarele de lucru corespunzatoare misiunilor selectionate pentru control (control tehnic).
    Controlul de calitate are drept referinta regulile si normele profesionale in vigoare in momentul exercitarii misiunilor si uzantele profesionale.
    Prezentul regulament se refera atat la misiunile normalizate de Corp, cat si la misiunile cerute de anumite reglementari in vigoare.

    CAP. 4
    Organizarea controlului de calitate

    4.1. Subcomisia controlului de calitate
    Presedintele Corpului numeste dintre membrii Consiliului superior al Corpului Subcomisia controlului de calitate, nominalizand:
    - presedintele;
    - 8 membri ca reprezentanti teritoriali.
    4.1.1. Subcomisia controlului de calitate are urmatoarele responsabilitati:
    a) supravegheaza prin reprezentantii teritoriali stabilirea listei cuprinzand controlorii, hotarata de consiliul filialei;
    b) supravegheaza prin reprezentantii teritoriali alegerea cabinetelor de controlat, hotarata de consiliul filialei;
    c) pregateste si adapteaza la conditiile conjuncturale (marirea sau micsorarea misiunilor liber-profesionistilor contabili) metodologia controlului de calitate;
    d) rezolva prin reprezentantii teritoriali, in teritoriul afectat, problemele privind punerea in aplicare a controlului de calitate;
    e) formuleaza, la propunerea reprezentantilor teritoriali, recomandarile catre filiale, rezultate in urma sintezei controalelor efectuate;
    f) intocmeste sinteza anuala a controlului de calitate si raportul anual destinat presedintelui Corpului si Conferintei nationale;
    g) elaboreaza bugetul anual de cheltuieli privind realizarea controlului de calitate, care este incorporat distinct in bugetul anual al Corpului.
    4.1.2. Repartitia filialelor pe cei 8 reprezentanti teritoriali, efectuata conform criteriului ariei geografice, este urmatoarea:
___________________________________________________________________________
Nr.    Zona                            Filiale
crt.
___________________________________________________________________________
  1. Nord       Satu Mare, Maramures, Suceava, Botosani, Iasi
  2. Nord-vest  Bihor, Cluj, Mures, Salaj, Bistrita
  3. Nord-est   Bacau, Galati, Neamt, Vaslui, Vrancea
  4. Vest       Arad, Alba, Caras-Severin, Hunedoara, Sibiu, Timis
  5. Centru     Arges, Brasov, Buzau, Covasna, Dambovita, Harghita, Prahova
  6. Sud        Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Teleorman, Valcea
  7. Sud-est    Braila, Calarasi, Constanta, Giurgiu, Ialomita, Tulcea
  8. Bucuresti  Bucuresti
___________________________________________________________________________

    4.2. Controlorii
    4.2.1. Candidaturi si desemnare
    Persoanele fizice membre ale Corpului pot depune la consiliul filialei candidaturi pentru obtinerea calitatii de controlor. Candidaturile sunt analizate in consiliul filialei.
    4.2.2. Stabilirea listelor
    Fiecare consiliu de filiala stabileste lista cuprinzand controlorii; candidatii la functia de controlor se inscriu in lista prin hotarare a consiliului filialei. Numarul de controlori se stabileste in functie de programul de control.
    4.2.3. Conditii prealabile desemnarii
    Membrul Corpului care candideaza la functia de controlor nu trebuie sa fi facut obiectul vreunei sanctiuni disciplinare.
    Nici un membru al Corpului nu poate fi inscris in lista cuprinzand controlorii fara sa fi urmat in prealabil un stagiu de formare organizat de Corp. Costurile cu organizarea stagiului sunt suportate din bugetul Corpului.
    Controlorii trebuie sa fi fost inscrisi in Tabloul Corpului in calitate de membru activ de cel putin 3 ani, iar activitatea lor profesionala sa fi facut obiectul a cel putin unui control de calitate.
    4.2.4. Durata mandatului
    Fiecare controlor este mandatat pentru o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinnoirii mandatului, la cererea acestuia, hotarata de consiliul filialei.
    4.2.5. Drepturi si obligatii
    Personalizare. Misiunea de controlor este o misiune personala, incredintata de consiliul filialei; controlorul nu poate in nici un caz sa delege aceasta misiune altei persoane.
    Disponibilitate. Candidatura la functia de controlor presupune angajamentul ca persoana respectiva va aloca anual pentru controlul de calitate minimum 50 de ore. Pentru a pastra caracterul colegial al controalelor de calitate activitatea fiecarui controlor nu va putea depasi 200 de ore pe an.
    Independenta. Controlorul nu trebuie sa aiba sau sa fi avut in ultimii 3 ani vreun interes in cabinetul controlat.
    Radierea unui controlor din lista cuprinzand controlorii se face prin hotarare a consiliului filialei, la recomandarea Subcomisiei controlului de calitate sau la cererea controlorului, motivata de aparitia unei stari de incompatibilitate profesionala sau de starea precara a sanatatii.
    Controlorul isi organizeaza singur misiunea, stabilind fara vreo influenta intinderea investigatiilor ce urmeaza sa fie efectuate.
    Obligatii. Controlorul trebuie sa tina in secret informatiile despre care a luat cunostinta cu ocazia controlului unui cabinet. El nu poate sa scrie observatiile si concluziile legate de un control decat in raportul de control prevazut de prezentul regulament.
    Timp de 3 ani de la inceperea controlului controlorul nu trebuie sa accepte, direct sau indirect, nici o misiune de la un client al cabinetului controlat fara acordul expres al cabinetului respectiv. Orice litigiu care poate sa apara in aceasta perioada intre controlor si cabinet este supus arbitrajului presedintelui consiliului filialei din raza teritoriala a cabinetului controlat.
    Controlorul se angajeaza, in scris, sa isi exercite misiunea de control de calitate in conformitate cu prevederile prezentului regulament si sa se supuna el insusi unui control de calitate prealabil desemnarii sale.

    CAP. 5
    Derularea controalelor de calitate

    5.1. Alegerea cabinetelor de controlat
    Presedintii consiliilor filialelor intocmesc din proprie initiativa lista cuprinzand cabinetele de controlat si definitiveaza impreuna cu reprezentantul teritorial, inainte de data de 30 iunie a anului in curs, lista si programul controalelor ce se vor realiza in anul urmator, care va cuprinde:
    - numarul cabinetelor de controlat;
    - numarul orelor necesare pentru efectuarea controlului;
    - numarul de controlori necesari.
    Programul de control tine seama de cabinetele care au cerut voluntar sa beneficieze de un control de calitate si care au facut cerere in acest sens inainte de data de 30 iunie a anului in curs fie catre Subcomisia controlului de calitate, fie catre presedintele consiliului filialei.
    5.2. Etapele controlului de calitate
    Pregatire. Numarul de controlori necesari este in functie de importanta cabinetului si se stabileste numai dupa completarea si analiza chestionarului de ancheta.
    Cand numarul de controlori la un cabinet este mai mare de 2, unul dintre ei este desemnat ca raportor; acesta conduce controlul de calitate si prezinta raportul final care reia concluziile celorlalti controlori.
    Cabinetul ales pentru control de calitate este informat prin scrisoare cu cel putin 60 de zile inainte de data fixata pentru inceperea controlului. Scrisoarea este insotita de un chestionar care cuprinde un ansamblu de informatii referitoare, pe de o parte, la organizarea generala a cabinetului, iar pe de alta parte, la misiunile pe care acesta le deruleaza.
    Chestionarul completat trebuie retrimis consiliului filialei impreuna cu confirmarea de independenta, in termen de 30 de zile de la data primirii lui. O data cu returnarea chestionarului cabinetul poate cere sa beneficieze de dispozitiile prezentului regulament referitoare la recuzarea controlorilor.
    O vizita prealabila poate fi decisa de consiliul filialei in scopul completarii informatiilor cuprinse in chestionar; aceasta nu presupune control. Despre vizita cabinetul trebuie sa fie informat printr-o scrisoare care sa cuprinda data vizitei prealabile, durata si numele persoanei care a fost desemnata pentru aceasta vizita.
    Pe baza chestionarului si dupa vizita prealabila consiliul filialei desemneaza controlorul sau echipa de control si, respectiv, raportorul, fixeaza durata controlului si costul acestuia.
    Cabinetul este informat printr-o noua scrisoare despre numele controlorilor si al raportorului, daca este cazul, precum si despre durata controlului. De la primirea acestei scrisori cabinetul dispune de un termen de 30 de zile in care poate sa isi exercite dreptul de recuzare a controlorilor, conform procedurii prevazute de prezentul regulament.
    Modalitati de control. Fiecare control de calitate cuprinde doua faze complementare: controlul structural si controlul tehnic. Controlul de calitate se efectueaza conform Ghidului aprobat de Consiliul superior al Corpului.
    Controlul structural consta intr-un diagnostic de organizare a cabinetului, in scopul aprecierii daca modul de organizare asigura indeplinirea de misiuni conform normelor, regulilor si uzantelor profesionale, emise sau recunoscute de Corp, scotand in relief atat aspectele pozitive, cat si lipsurile in ceea ce priveste metodele si procedurile existente in cabinet.
    Controlul tehnic consta in revederea unui numar de dosare de lucru si permite aprecierea calitatii metodelor efectiv puse in lucru de cabinet. Alegerea dosarelor se face pe baza concluziilor si informatiilor rezultate din controlul structural. Controlul tehnic se face prin referire la normele si regulile in vigoare, precum si la uzantele profesionale.
    Concluzii si rapoarte. La sfarsitul unui control de calitate controlorii intocmesc o nota de sinteza care se trimite cabinetului controlat. Cabinetul dispune de un termen de 30 de zile pentru a prezenta, in scris, controlorilor observatiile sale.
    Raportul de control este intocmit de controlori sau de raportori si are ca anexe nota de sinteza si eventualele observatii ale cabinetului.
    Raportul scoate in evidenta lipsurile descoperite in cursul controlului efectuat si abaterile grave si repetate de la reglementarile profesionale.
    Raportul trebuie sa cuprinda si recomandari sau alte masuri de remediere a deficientelor.
    Raportul, anexele si dosarul de control sunt trimise reprezentantului teritorial din cadrul Subcomisiei controlului de calitate, in termen de 15 zile de la expirarea perioadei in care cabinetul avea posibilitatea sa depuna observatii.
    Dupa verificarea raportului controlorilor si a notei de sinteza reprezentantul teritorial propune Subcomisiei controlului de calitate formularea recomandarilor catre filiala, iar dupa aprobarea acestora trimite presedintelui consiliului filialei dosarul privind controlul efectuat.
    Presedintele consiliului filialei decide in legatura cu modul de valorificare si comunicare a rezultatelor controlului de calitate respectiv, dupa cum urmeaza:
    - poate trimite o scrisoare de concluzii fara observatii;
    - poate trimite o scrisoare de concluzii cu simple observatii, anexand eventual o convocare la biroul presedintelui;
    - poate trimite o scrisoare de concluzii cu observatii, insotita de o decizie de organizare a unui nou control dupa un an, pentru a se asigura ca s-a tinut seama de observatiile facute.
    Raportul controlorilor, dosarul de control si scrisorile prevazute la alineatul precedent nu pot fi divulgate si comunicate decat:
    - fie noului controlor, atunci cand un nou control trebuie sa aiba loc la expirarea perioadei de un an de la incheierea controlului efectuat;
    - fie consiliului filialei, atunci cand presedintele decide acest lucru.
    In cazul unor repetari ale abaterilor constatate, presedintele consiliului filialei va sesiza comisia de disciplina a filialei Corpului.
    Dosarul de control se distruge la implinirea termenului de 3 ani de la incheierea controlului. Concluziile presedintelui consiliului filialei si raportul controlorului sunt pastrate de presedintele consiliului filialei pana la data la care cabinetul va face obiectul unui nou control de calitate.

    CAP. 6
    Drepturile si obligatiile cabinetului

    6.1. Cabinetul ales pentru control de calitate este obligat sa puna la dispozitie controlorilor, la sediul sau social sau/si al biroului secundar, toate piesele si documentele necesare in vederea efectuarii controlului si sa furnizeze orice explicatie utila.
    6.2. Cabinetul informat despre un control de calitate are dreptul de a recuza controlorii desemnati. Recuzarea poate fi ceruta in termen de 30 de zile de la primirea scrisorii prin care a luat cunostinta despre control si despre numele controlorilor desemnati prin scrisoare adresata presedintelui consiliului filialei. Cererea este supusa aprecierii presedintelui consiliului filialei, care va informa cabinetul in legatura cu acceptarea sau neacceptarea acesteia.
    6.3. Un cabinet nu poate fi controlat decat la expirarea unei perioade de 3 ani de la incheierea controlului precedent.
    Atunci cand presedintele consiliului filialei decide ca un cabinet trebuie supus unui nou control pentru a se asigura ca deficientele din raportul de control au fost remediate, acest control nu poate avea loc decat la expirarea perioadei de un an.
    Durata controlului de calitate se stabileste in functie de marimea cabinetului controlat.

    CAP. 7
    Controlul de calitate al cabinetelor instalate in mai multe filiale

    Controlul de calitate al cabinetelor instalate in mai multe filiale se caracterizeaza prin separarea controlului structural, care se desfasoara la sediul cabinetului, de controlul tehnic realizat la nivelul birourilor secundare, pornindu-se de la sinteza controlului structural.
    Subcomisia controlului de calitate supravegheaza controalele structurale la cabinetele instalate - cu birourile lor - in doua sau mai multe filiale.

    CAP. 8
    Finantarea

    8.1. Costurile controlului de calitate sunt in sarcina Consiliului superior al Corpului.
    8.2. Un barem al remuneratiilor controlorilor si reprezentantilor teritoriali este stabilit anual la nivel national de catre Subcomisia controlului de calitate, cu aprobarea Consiliului superior al Corpului.
    8.3. Pe baza acestuia si a programului de control al filialelor Subcomisia controlului de calitate elaboreaza bugetul anual de costuri (retributii, cheltuieli de transport si cazare) care este supus spre aprobare Consiliului superior al Corpului in vederea inglobarii lui distincte in bugetul anual al Corpului.

    CAP. 9
    Informarea Conferintei nationale

    Subcomisia controlului de calitate intocmeste sinteza anuala a controlului de calitate si raportul anual destinat presedintelui Consiliului superior al Corpului.
    Dupa insusirea acestora de catre Consiliul superior al Corpului presedintele acestuia le incorporeaza in raportul anual destinat informarii si aprobarii de catre Conferinta nationala anuala.

      CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
    CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA
      Nr. 6.707/29 decembrie 2000

                               NORME
    privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei

    I. Atributiile si raspunderile filialelor Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania

    In vederea organizarii evidentei expertilor contabili, a contabililor autorizati si a societatilor comerciale de profil, precum si pentru asigurarea conditiilor bunei desfasurari a activitatii acestora, filialele Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, denumit in continuare Corpul, au urmatoarele atributii:

    A. Cu privire la expertii contabili si contabilii autorizati
    Pentru acordarea vizei anuale expertilor contabili si contabililor autorizati consiliile filialelor, presedintii si secretarii acestora au urmatoarele obligatii si sarcini:
    1. difuzarea sub semnatura catre toti expertii contabili si contabilii autorizati aflati in evidenta a formularului "Fisa pentru persoane fizice", potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentele norme, pana la data de 15 decembrie a anului pentru care se intocmeste aceasta fisa;
    2. in scopul evidentei si urmaririi depunerii formularului "Fisa pentru persoane fizice" filiala va intocmi tabele nominale, separat pentru expertii contabili si pentru contabilii autorizati, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezentele norme;
    3. termenul de depunere la filiala Corpului a formularului "Fisa pentru persoane fizice" de catre expertii contabili si contabilii autorizati este 31 decembrie a anului pentru care se intocmeste aceasta fisa;
    4. in cazuri justificate, atunci cand expertii contabili si contabilii autorizati anunta in termenul prevazut la pct. 3 ca nu pot depune formularul "Fisa pentru persoane fizice", filiala este in drept sa acorde un alt termen de inca 5 zile. Daca nici in acest termen nu a fost depusa fisa, presedintele consiliului filialei nu va acorda viza anuala pentru exercitarea profesiei;
    5. viza anuala pentru exercitarea profesiei de catre expertii contabili si contabilii autorizati se acorda daca au fost indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
    a) achitarea in intregime a obligatiilor fata de Corp pe anul curent;
    b) plata la bugetul de stat, in cuantumul si la termenul prevazute de lege, a impozitelor cuvenite statului asupra onorariilor incasate de la beneficiari;
    c) dovada asigurarii pentru riscul profesional;
    d) dovada ca nu au suferit nici o condamnare care, potrivit legislatiei in vigoare, interzice dreptul de gestiune si de administrare a societatilor comerciale (prezentarea certificatului de cazier judiciar sau declaratie pe propria raspundere);
    e) nu au savarsit fapte care sa incalce obligatiile prevazute de lege, precum si regulile privind conduita si etica profesionala, pentru care sa fi fost sanctionati de Comisia de disciplina, potrivit pct. 124 din Regulamentul de organizare si functionare a Corpului;
    f) depunerea fisei individuale prezentate in anexa nr. 1 la prezentele norme;
    g) pregatire profesionala;
    6. in baza datelor declarate pe propria raspundere de catre expertii contabili si contabilii autorizati secretarul filialei va verifica exactitatea datelor si a informatiilor prezentate, va lua masuri pentru incasarea taxelor si a cotizatiilor datorate si va propune presedintelui consiliului filialei acordarea vizei anuale. Acordarea vizei anuale se concretizeaza prin semnatura si prin stampila filialei pusa in casuta special rezervata in carnetul de membru al Corpului, precum si prin eliberarea autorizatiei de exercitare a profesiei pe anul respectiv (conform modelului prezentat in anexa nr. 1A);
    7. actiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se desfasoara pana la data de 15 ianuarie, data dupa care filialele au obligatia:
    a) sa afiseze la sediul filialei, la instantele de judecata, la Camera de comert si industrie etc. lista cuprinzand expertii contabili si contabilii autorizati care au obtinut viza anuala si care au dreptul sa exercite profesia;
    b) sa inainteze pana la data de 1 februarie Secretariatului general al Corpului o informare care sa cuprinda urmatoarele date:
    - numarul total al expertilor contabili aflati in evidenta Corpului, din care numarul celor carora li s-a acordat viza anuala;
    - numarul total al contabililor autorizati aflati in evidenta Corpului, din care numarul celor carora li s-a acordat viza anuala;
    - principalele aspecte, greutati si propuneri in legatura cu activitatea desfasurata in acest domeniu.

    B. Cu privire la societatile comerciale autorizate
    1. Pentru societatile comerciale de profil filialele transmit, sub semnatura reprezentantului legal al societatii comerciale, fisa acesteia, intocmita dupa modelul prezentat in anexa nr. 3 care face parte integranta din prezentele norme, pana la data de 31 decembrie a anului pentru care se intocmeste aceasta fisa.
    2. In scopul evidentei si urmaririi depunerii fisei societatii comerciale filiala Corpului va intocmi un tabel, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 4 care face parte integranta din prezentele norme.
    3. Prevederile lit. A pct. 3, 4 si 5 se aplica in mod corespunzator si societatilor comerciale de profil care sunt in evidenta filialelor Corpului, cu exceptia dispozitiilor pct. 5 lit. c), conform carora societatea comerciala, membra a Corpului, trebuie sa prezinte polita de asigurare a riscului profesional.
    In mod asemanator, societatea comerciala trebuie sa faca dovada depunerii fisei prezentate in anexa nr. 3 la prezentele norme.
    4. In baza datelor declarate de societatea comerciala pe propria raspundere secretarul filialei va verifica exactitatea datelor prezentate in fisa si va face propuneri presedintelui consiliului filialei privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei.
    Acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei se comunica de catre filiala prin adresa, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 5 care face parte integranta din prezentele norme.
    5. Actiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se desfasoara pana la data de 15 ianuarie, data dupa care filialele au obligatia sa afiseze la sediul lor, la camera de comert si industrie, la instantele de judecata etc. lista cuprinzand societatile comerciale care au obtinut viza anuala si care au dreptul sa exercite profesia.

    II. Dispozitii finale

    1. Secretariatul general al Corpului impreuna cu sectiunile si departamentele Corpului vor initia masuri pentru indrumarea, sprijinul si controlul modului de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei.
    2. Pe baza informarilor primite de la filiale Secretariatul general al Corpului impreuna cu sectiunile Corpului vor prezenta Biroului permanent al Consiliului superior al Corpului rapoarte anuale cuprinzand rezultatele si masurile luate, precum si directiile de actiune in legatura cu acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei.
    3. Pentru perioada in care nu s-a acordat viza, ca urmare a nesolicitarii sau neindeplinirii conditiilor, membrii Corpului nu sunt exonerati de plata obligatiilor fata de acesta.
    4. Contestatiile la masura luata de filiala Corpului de neacordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se solutioneaza in baza prevederilor art. 32 si 35 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, si ale pct. 43 - 50 si 124 - 130 din Regulamentul de organizare si functionare a Corpului.
    Prezentele norme intra in vigoare incepand cu data de 3 ianuarie 2001. Pe aceeasi data isi inceteaza valabilitatea Normele nr. 2.120/1997 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 322 bis din 21 noiembrie 1997.

    ANEXA 1
    la norme

      CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
    CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA

    Filiala ...........................

                       FISA PENTRU PERSOANE FIZICE

                         1. Date de identificare
                                         __________________________________
 1.1. Numele si prenumele               |__________________________________|
                                             ______________________________
 1.2. Numarul carnetului emis de Corp       |______________________________|
                                             ______________________________
 1.3. Numarul autorizatiei C.E.C.C.A.R.     |______________________________|
                                                    _______________________
 1.4. Data nasterii                                |_______________________|
                                             ______________________________
 1.5. Locul nasterii                        |______________________________|
                                         __________________________________
 1.6. Domiciliul                        |__________________________________|
                                             ______________________________
 1.7. Telefon                               |______________________________|

                             2. Calitatea
       ___________________________              ____________________________
 2.1. | Expert contabil |         |       2.2. | Contabil autorizat |   |   |
      |_________________|_________|            |____________________|___|___|

         3. Modul de desfasurare a activitatii de expert contabil
                         sau contabil autorizat
       _______________________________________________________________________
 3.1. | Prin cabinete proprii cu angajare de colaboratori |                   |
      |___________________________________________________|___________________|
       _______________________________________________________________________
 3.2. | Salariati in societati comerciale de expertiza contabila |            |
      |__________________________________________________________|____________|
                                       _______________________________________
 3.2.1. Denumirea cabinetului sau     |                                       |
        a societatii comerciale       |_______________________________________|
                                       _______________________________________
 3.2.2. Codul fiscal                  |                                       |
                                      |_______________________________________|
                                       _______________________________________
 3.2.3. Sediul cabinetului sau        |                                       |
        al societatii comerciale      |_______________________________________|
                 _________________                   _________________
 3.2.4. Telefon |_________________|      3.2.5. Fax |_________________|
       __________________________________
 3.3. | Cu titlu individual |            |
      |_____________________|____________|
       __________________________________
 3.4. | Cenzor     |                     |
      |____________|_____________________|
                                            __________________________
 3.4.1. Denumirea societatii comerciale    |     1/     2/     3/     |
                                           |__________________________|
                                            __________________________
 3.4.2. Sediul societatii comerciale       |     1/     2/     3/     |
                                           |__________________________|
                 __________________                 __________________
 3.4.3. Telefon |   1/   2/   3/   |    3.4.4. Fax |   1/   2/   3/   |
                |__________________|               |__________________|
       _____________________________________
 3.5. | Cenzor extern independent |         |
      |___________________________|_________|
                                            __________________________
 3.5.1. Denumirea societatii comerciale    |     1/     2/     3/     |
                                           |__________________________|
                                            __________________________
 3.5.2. Sediul societatii comerciale       |     1/     2/     3/     |
                                           |__________________________|
                 __________________                 __________________
 3.5.3. Telefon |   1/   2/   3/   |    3.5.4. Fax |   1/   2/   3/   |
                |__________________|               |__________________|
                                                                  ____________
 3.6. Numarul de contracte de audit:    Total, din care:         |____________|
                                        - in industrie, comert    ____________
                                        si prestari de servicii  |____________|
                                        - in banci si societati   ____________
                                        de asigurari             |____________|
                                                                  ____________
 3.7. Numarul de clienti pentru lucrari contabile                |____________|
                                                                  ____________
 3.8. Numarul lucrarilor de expertiza   Total, din care:         |____________|
      contabila:                                                  ____________
                                        - judiciare              |____________|
                                                                  ____________
                                        - nejudiciare            |____________|
                                                                  ____________
 3.9. Numarul de evaluari la care s-a participat                 |____________|
                                                                  ____________
 3.10. Alte lucrari - numarul de clienti                         |____________|

           4. Pregatire profesionala realizata in anul anterior
 ____________________________________________________________________________
| Cursuri sau |            |             |                 |                 |
| seminarii*) |  Profilul  |  Denumirea  |  Organizatorul  |   Durata (ore)  |
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
|_____________|____________|_____________|_________________|_________________|
    *) In coloana respectiva veti marca "C" pentru cursuri sau "S" pentru seminarii.

             5. Necesitati de pregatire profesionala in viitor*)
 ___________________________________________________________________________
|\            |       |             |           |        |        |Piete de |
|  \  Nivelul | Audit |Contabilitate|Fiscalitate|Gestiune|Evaluari| capital |
|    \        |_______|_____________|___________|________|________|_________|
|      \      |   |   |      |      |     |     |    |   |    |   |   |     |
|        \    | 1 | 2 |  1   |   2  |  1  |  2  |  1 | 2 |  1 | 2 | 1 |  2  |
| Profilul \  |   |   |      |      |     |     |    |   |    |   |   |     |
|____________\|___|___|______|______|_____|_____|____|___|____|___|___|_____|
|Initiere     |   |   |      |      |     |     |    |   |    |   |   |     |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|____|___|____|___|___|_____|
|Perfectionare|   |   |      |      |     |     |    |   |    |   |   |     |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|____|___|____|___|___|_____|
|Reciclare    |   |   |      |      |     |     |    |   |    |   |   |     |
|_____________|___|___|______|______|_____|_____|____|___|____|___|___|_____|
    *) In casutele corespunzatoare profilului si nivelului pentru care optati, completati:
    - in coloana 1: "N" - daca doriti ca aceste actiuni sa se desfasoare la
                          nivel national; sau
                    "F" - daca doriti ca ele sa se desfasoare la nivelul
                          filialei;
    - in coloana 2: completati numarul de zile pe care sunteti dispus sa le efectuati pentru domeniul respectiv.

                  6. Achitarea obligatiilor fata de Corp
                                                _____________________________
 6.1. Suma achitata in contul cotizatiilor     |_____________________________|
                                                _____________________________
 6.2. Venitul anual realizat (fara T.V.A.)     |_____________________________|
                                                            _________________
 6.3. Are polita de asigurare                              |   DA   |   NU   |
                                                           |________|________|

 - denumirea societatii de asigurare ........................................

                           7. Alte informatii

    7.1. Limbi straine cunoscute:
                                           ___________________________________
                                          | Satisfacator | Bine | Foarte bine |
 _________________________________________|______________|______|_____________|
| Limba engleza  | - scris                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
|                | - citit                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Limba franceza | - scris                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
|                | - citit                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Limba spaniola | - scris                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
|                | - citit                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Limba italiana | - scris                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
|                | - citit                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Limba araba    | - scris                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
|                | - citit                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Limba rusa     | - scris                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
|                | - citit                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
| Alte limbi     | - scris                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
|                | - citit                |              |      |             |
|________________|________________________|______________|______|_____________|
                                                            _________________
 7.2. Abonamente la revista Corpului pe anul in curs       |   DA   |   NU   |
                                                           |________|________|
 7.3. Daca este membru si al altor
      organisme profesionale (denumirea) .....................................
                                                            _________________
 7.4. Daca face parte din organele de conducere ale altor  |   DA   |   NU   |
      organisme profesionale                               |________|________|

                                                                Semnatura
                                                           ...................
                                                                (Parafa)

    ANEXA 1A
    la norme

    CORPUL EXPERTILOR CONTABILI                 CORPUL EXPERTILOR CONTABILI
    SI CONTABILILOR AUTORIZATI                  SI CONTABILILOR AUTORIZATI
           DIN ROMANIA                                  DIN ROMANIA

Filiala .....................           Filiala .....................

       MATCA AUTORIZATIEI                            AUTORIZATIE
de exercitare a profesiei de expert     de exercitare a profesiei de expert
contabil/contabil autorizat in cursul   contabil/contabil autorizat in cursul
     anului .................                anului .................

    In baza Ordonantei Guvernului           In baza Ordonantei Guvernului
nr. 65/1994, aprobata prin Legea        nr. 65/1994, aprobata prin Legea
nr. 42/1995, modificata si              nr. 42/1995, modificata si completata
completata prin Ordonanta               prin Ordonanta Guvernului nr. 89/1998,
Guvernului nr. 89/1998, aprobata        aprobata prin Legea nr. 186/1999, si a
prin Legea nr. 186/1999, si a           Normelor nr. 5.952/2000 privind
Normelor nr. 5.952/2000 privind         acordarea vizei anuale pentru
acordarea vizei anuale pentru           exercitarea profesiei, aprobate prin
exercitarea profesiei, aprobate         Hotararea Consiliului superior al
prin Hotararea Consiliului superior     Corpului Expertilor Contabili si
al Corpului Expertilor Contabili si     Contabililor Autorizati din Romania
Contabililor Autorizati din Romania     nr. 39/2000,
nr. 39/2000,
    Domnul/Doamna ................,         Domnul/Doamna ................,
expert contabil/contabil autorizat      expert contabil/contabil autorizat cu
cu studii superioare/medii,             studii superioare/medii, posesor/
posesor/posesoare al/a carnetului       posesoare al/a carnetului nr. .........,
nr. ..............., poate exercita     poate exercita atributiile conferite de
atributiile conferite de calitatea      calitatea de expert contabil/
de expert contabil/contabil autorizat   contabil autorizat in cursul anului
in cursul anului .................. .   ......... .
    Prezenta autorizatie este               Prezenta autorizatie este valabila
valabila numai insotita de carnetul     numai insotita de carnetul de expert
de expert contabil/contabil autorizat   contabil/contabil autorizat vizat pe
vizat pe anul ......... .               anul ......... .
    Data eliberarii .................       Data eliberarii .................
    Seria ......... nr. .............       Seria ......... nr. .............

    Presedinte,          Secretar,          Presedinte,          Secretar,

         Semnatura titularului,

    ANEXA 2
    la norme

      CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
    CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA

    Filiala ...........................

                                 TABEL
cuprinzand expertii contabili/contabilii autorizati aflati in evidenta Corpului, care au primit si au depus fisa personala privind activitatea desfasurata in anul ..........
 ____________________________________________________________________________
|Nr. | Numele si |   Data    |           |    Data   |           |   Data    |
|crt.| prenumele | primirii  | Semnatura | depunerii | Semnatura | acordarii |
|    |           |   fisei   |           |  fisei la |           |   vizei   |
|    |           | personale |           |   filiala |           |           |
|    |           |           |           |  Corpului |           |           |
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|  0 |      1    |      2    |     3     |     4     |     5     |     6     |
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|
|____|___________|___________|___________|___________|___________|___________|

               Presedinte,                             Secretar,

    ANEXA 3
    la norme

      CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
    CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA

    Filiala ...........................

                    FISA PENTRU SOCIETATI COMERCIALE

                          1. Date de identificare
                                             __________________________________
 1.1. Denumirea societatii comerciale       |__________________________________|
                                                              _________________
 1.2. Numarul autorizatiei C.E.C.C.A.R.                      |_________________|
                                             __________________________________
 1.3. Sediul (strada, numarul, localitatea) |__________________________________|
               ____________         ____________             ____________
 1.4. Telefon |____________|   Fax |____________|    E-mail |____________|
                                _________________                 _____________
 1.5. Numarul de inmatriculare |_________________|  Codul fiscal |_____________|
      in registrul comertului

 1.6. Birouri, filiale, sucursale, agentii, puncte de lucru:
 ___________________________________________________________________________
| Nr.  |             |                                |                     |
| crt. |  Denumirea  |             Adresa             |     Telefon/Fax     |
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
|______|_____________|________________________________|_____________________|
                             _________________   _______________   ____________
 1.7. Statutul              | in exercitiu |  | | suspendata |  | | radiata |  |
      societatii comerciale |______________|__| |____________|__| |_________|__|

                       2. Repartitia capitalului social
                                             __________________________________
 2.1. Total capital social (mii lei):       |__________________________________|
                                                            ___________________
 2.2. Numarul total de actionari sau de asociati,          |___________________|

 din care:
                                                            ___________________
 experti contabili si/sau contabili autorizati,            |___________________|
 membri ai Corpului

 2.3. Datele de identificare a actionarilor/asociatilor (anexa nr. 3A)
                                  _________________           _________________
 2.4. Actiunile sunt nominale?   |________|________|         |________|________|

                     3. Obiectul activitatii*)
     _________________________________________________
    |  Prevazut in statut  |  Executat in ultimul an  |
    |                      |       calendaristic      |
    |______________________|__________________________|
    |______________________|__________________________|
    |______________________|__________________________|
    |______________________|__________________________|
    |______________________|__________________________|
    |______________________|__________________________|
    |______________________|__________________________|
    |______________________|__________________________|
    |______________________|__________________________|
    |______________________|__________________________|
    *) Pentru completarea tabelului de mai sus folositi numai codurile din anexa nr. 3B, fara a mai inscrie continutul activitatii.

                       4. Consiliul de administratie

 4.1. Numarul total de membri                __________________________________
      in consiliul de administratie,        |__________________________________|

 din care:

 actionari/asociati experti contabili si/sau             ______________________
 contabili autorizati, membri ai Corpului               |______________________|

 4.2. Datele de identificare a membrilor consiliului de administratie:
 ______________________________________________________________________________
| Nr.  | Numele si |                |        |             | Functia in cadrul |
| crt. | prenumele | Nationalitatea | Adresa | Calitatea*) |  consiliului de   |
|      |           |                |        |             |   administratie   |
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
|______|___________|________________|________|_____________|___________________|
    *) Pentru calitatea de expert contabil se va completa "EC", iar pentru cea de contabil autorizat "CA".

          5. Modificari statutare si evolutia societatilor comerciale

 5.1. Modificarea sediului                    Data efectuarii modificarii
      societatii comerciale
      (se va mentiona noul sediu)
    _____________________________________     ___________________________
   |_____________________________________|   |___________________________|

 5.2. Modificarea repartitiei capitalului social prin:
 5.2.1. cesionare de parti sociale sau vanzare de actiuni la alti
        asociati/actionari din aceeasi societate comerciala
 ___________________________________________________________________________
| Nr.  |   Numele si   |   Numarul de parti   |   Valoarea   |     Data     |
| crt. |   prenumele   |   sociale/actiuni    |    totala    |   vanzarii   |
|______|_______________|______________________|______________|______________|
|______|_______________|______________________|______________|______________|
|______|_______________|______________________|______________|______________|
|______|_______________|______________________|______________|______________|
|______|_______________|______________________|______________|______________|
|______|_______________|______________________|______________|______________|

 5.3. Modificarea componentei consiliului de administratie:

 5.3.1. persoane inlocuite
 ___________________________________________________________________________
| Nr.  |   Numele si   |    Functia in consiliul    |    Data inlocuirii    |
| crt. |   prenumele   |      de administratie      |                       |
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|

 5.3.2. membri noi
 ___________________________________________________________________________
| Nr.  |   Numele si   |    Functia in consiliul    |    Data validarii     |
| crt. |   prenumele   |      de administratie      |                       |
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|
|______|_______________|____________________________|_______________________|

 5.4. Modificarea formei juridice prin transformare in*):    Data efectuarii
                                                               modificarii:
                ______________________________________      __________________
 - S.R.L.      |______________________________________|    |__________________|
                ______________________________________      __________________
 - S.A.        |______________________________________|    |__________________|
                ______________________________________      __________________
 - S.N.C.      |______________________________________|    |__________________|
                ______________________________________      __________________
 - alte forme  |______________________________________|    |__________________|
------------
    *) Se va completa prin inscrierea semnului "X" pe randul respectiv.

                   6. Efectivul personalului angajat*)
 __________________________________________________________________
| Nr.  |   Numele si prenumele   |   Partea in care este inscris   |
| crt. |                         |        in Tabloul Corpului      |
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
|______|_________________________|_________________________________|
    *) Nu se inscriu persoanele din aparatul administrativ.

                    7. Asigurarea societatii comerciale

 7.1. Societatea de asigurare la care s-a facut asigurarea
  _____________________________________________________________________________
 |_____________________________________________________________________________|
                                        _______________________________________
 7.1.2. Adresa societatii de asigurare |_______________________________________|
                                    ____________                  _____________
 7.2. Numarul politei de asigurare |____________|  Suma achitata |_____________|

                    8. Achitarea obligatiilor fata de Corp
                                                               ________________
 8.1. Suma achitata                                           |________________|

 8.2. Numarul de salariati (cu exceptia stagiarilor si a       ________________
      personalului administrativ)                             |________________|
                                                               ________________
 8.3. Venitul anual realizat (fara T.V.A.)                    |________________|

 9. Daca societatea comerciala mai este inscrisa si in alte organisme profesionale de profil se vor indica aceste organisme
  _____________________________________________________________________________
 |_____________________________________________________________________________|
    _________
   |         |
   |   L.S.  |                                            Semnatura,
   |_________|

    ANEXA 3A
    la norme

      CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
    CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA

    Filiala ...........................

                                SITUATIA
privind actionarii (asociatii) la Societatea Comerciala .....................

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Calitatea (cenzor sau membru in consiliul de administratie)
    B - Data la care a devenit asociat sau actionar
    C - Numarul de actiuni/parti sociale
    D - Valoarea totala a actiunilor
    E - Ponderea actiunilor in valoarea totala %
_______________________________________________________________________________
Nr.  Numele si  Nationalitatea     Adresa     Telefon    A    B    C    D    E
crt. prenumele                   (str. nr.,
                                localitatea)
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
    _________
   |         |
   |   L.S.  |                                            Semnatura,
   |_________|

    ANEXA 3B
    la norme

      CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
    CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA

    Filiala ...........................

                              CODIFICAREA
lucrarilor ce se pot executa, fara a fi limitative, de catre societatile de expertiza

    1. Tinerea sau supravegherea contabilitatii si intocmirea bilantului contabil:
    1.1. acordarea asistentei privind organizarea si tinerea contabilitatii, inclusiv in cazul sistemelor informatice;
    1.2. elaborarea si punerea in aplicare a: procedeelor contabile, planului de conturi adaptat unitatii, contabilitatii de gestiune, tabloului de bord, controlul de gestiune si controlului prin buget, in baza si cu respectarea normelor generale.

    2. Efectuarea de analize economico-financiare, ca de exemplu:
    2.1. analiza structurilor financiare;
    2.2. analiza gestiunii financiare si a rentabilitatii capitalului investit;
    2.3. tehnici de analiza si de gestiune a fondului de rulment;
    2.4. sisteme de credit - leasing, factoring etc.;
    2.5. determinarea situatiilor financiare si de gestiune prin rapoarte procentuale;
    2.6. elaborarea de tablouri de finantare si planuri de trezorerie;
    2.7. elaborarea de tablouri si resurse;
    2.8. asistenta in prevenirea si inlaturarea dificultatilor unitatilor.

    3. Efectuarea de audit financiar-contabil, ca de exemplu:
    3.1. diagnostic financiar - cresterea, rentabilitatea, echilibrul si riscurile financiare;
    3.2. audit intern - organizarea sau controlul regularitatii si sinceritatii sistemului;
    3.3. studii, asistenta pentru realizarea de investitii financiare;
    3.4. audit si certificarea bilantului contabil.

    4. Efectuarea de evaluari patrimoniale:
    4.1. evaluari de bunuri si de active patrimoniale;
    4.2. evaluari de intreprinderi si de valori mobiliare, pentru vanzari, succesiuni, partaje, donatii sau la cererea celor interesati;
    4.3. evaluari de elemente intangibile.

    5. Efectuarea de expertize contabile dispuse de organele judiciare sau solicitate de persoanele fizice ori juridice, in conditiile prevazute de lege, ca de exemplu:
    5.1. expertize amiabile;
    5.2. expertize contabil-judiciare;
    5.3. arbitraje in cauze civile;
    5.4. expertize de gestiune.

    6. Executarea de lucrari cu caracter financiar-contabil, ca de exemplu:
    6.1. intocmirea de situatii periodice;
    6.2. consolidarea conturilor si a bilantului contabil;
    6.3. intocmirea de planuri de finantare pe termen mediu si lung.

    7. Executarea de lucrari cu caracter fiscal, ca de exemplu:
    7.1. studii si consultatii pe probleme de ordin fiscal;
    7.2. participarea la intocmirea si depunerea declaratiilor fiscale;
    7.3. asistenta in probleme de T.V.A. si impozite;
    7.4. fiscalitate imobiliara;
    7.5. asistenta in aplicarea tarifului vamal;
    7.6. asistarea contribuabilului cu ocazia verificarilor.

    8. Efectuarea de lucrari de organizare administrativa si informatica, cum ar fi:
    8.1. organigrame, structuri, definiri de functii;
    8.2. legaturi intre servicii, circulatia documentelor si informatiilor;
    8.3. automatizarea prelucrarii informatiilor, alegerea echipamentelor;
    8.4. analiza si organizarea fluxului informational;
    8.5. alegerea softurilor necesare;
    8.6. formarea profesionala continua;
    8.7. contributii la protectia patrimoniului unitatii.

    9. Indeplinirea atributiilor prevazute in mandatul de cenzor la societatile comerciale, conform prevederilor legale.

    ANEXA 4
    la norme

      CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
    CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA

    Filiala ...........................

                                 TABEL
cuprinzand societatile comerciale de expertiza din evidenta Corpului care au primit si au depus fisa privitoare la activitatea desfasurata in anul ........
 ____________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea |      |  Data   |         |   Data  |           |    Data   |
|crt.|societatii|Sediul|primirii |Semnatura|depunerii| Semnatura | acordarii |
|    |comerciale|      |  fisei  |         |   la    |           |  vizei si |
|    |          |      |         |         | filiala |           |  numarul  |
|    |          |      |         |         |Corpului |           |comunicarii|
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
|  0 |     1    |   2  |    3    |    4    |    5    |     6     |      7    |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
|    |          |      |         |         |         |           |           |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
|    |          |      |         |         |         |           |           |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
|    |          |      |         |         |         |           |           |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
|    |          |      |         |         |         |           |           |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
|    |          |      |         |         |         |           |           |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
|    |          |      |         |         |         |           |           |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
|    |          |      |         |         |         |           |           |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|
|    |          |      |         |         |         |           |           |
|____|__________|______|_________|_________|_________|___________|___________|

              Presedinte,                            Secretar,

    ANEXA 5
    la norme

      CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI
    CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA

    Filiala ...........................        Nr. ....... din .............

                                   AVIZ

    Se acorda viza pentru exercitarea profesiei pe anul ........... Societatii Comerciale ..............................., cu sediul in ......................, codul fiscal nr. ....................., inregistrata la registrul comertului sub nr. ................ .
    Acordarea vizei anuale nu exonereaza de raspundere ......................... pentru eventualele date nereale privitoare la raportarea veniturilor constatate ulterior acordarii vizei.

              Presedinte,                            Secretar,



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 39/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 39 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu