Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 382 din 28 aprilie 2005

privind introducerea specificatiilor detaliate pentru dispozitivele medicale produse prin utilizarea tesuturilor de origine animala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 412 din 16 mai 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 5 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Prezenta hotarare stabileste specificatiile detaliate privind riscul transmiterii encefalopatiilor spongiforme transmisibile, denumite in continuare EST, la pacienti sau la alte persoane, prin intermediul dispozitivelor medicale produse prin utilizarea tesuturilor de origine animala neviabile sau a produselor neviabile derivate din tesuturile de origine animala, in conditii normale de utilizare a acestor dispozitive.
    (2) Tesuturile de origine animala carora li se aplica prezenta hotarare sunt cele provenite de la bovine, ovine, caprine, precum si de la caprioare, elani, nurci si pisici.
    (3) Colagenul, gelatina si seul utilizate la producerea dispozitivelor medicale trebuie sa indeplineasca, cel putin, conditiile necesare pentru a fi considerate corespunzatoare consumului uman.
    (4) Prezenta hotarare nu se aplica dispozitivelor medicale prevazute la alin. (1), care nu sunt proiectate sa vina in contact cu corpul uman sau care sunt proiectate sa vina in contact numai cu tegumentele intacte.
    Art. 2
    (1) In sensul prezentei hotarari, urmatorii termeni se definesc dupa cum urmeaza:
    a) celula - cea mai mica unitate organizata a oricarei forme de viata, care este apta, intr-un mediu adecvat, sa aiba o existenta independenta si sa-si inlocuiasca propria substanta;
    b) tesut - orice organizare de celule si/sau de constituenti extracelulari;
    c) derivat - orice material obtinut dintr-un tesut de origine animala printr-un procedeu de prelucrare, de exemplu colagenul, gelatina sau anticorpii monoclonali;
    d) neviabil - lipsit de metabolism sau de posibilitatea multiplicarii;
    e) agenti transmisibili - entitati patogene neclasificate, prionii, precum si agentii encefalopatiei spongiforme bovine, denumite in continuare ESB, agentii encefalopatiei spongiforme transmisibile la ovine si caprine;
    f) reducere, eliminare sau indepartare - un proces prin care numarul agentilor transmisibili este redus, eliminat sau indepartat in scopul prevenirii unei infectii sau reactii patogene;
    g) inactivare - un proces prin care se reduce capacitatea agentilor transmisibili de a cauza o infectie sau o reactie patogena;
    h) tara de origine - tara in care animalul s-a nascut, a fost crescut si/sau sacrificat;
    i) materii initiale - materii prime sau orice alt produs de origine animala pornind de la care sau cu ajutorul caruia sunt produse dispozitivele prevazute la art. 1 alin. (1).
    (2) Termenii prevazuti la alin. (1) se completeaza cu termenii definiti in Hotararea Guvernului nr. 190/2003 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata si de utilizare a dispozitivelor medicale, cu modificarile ulterioare.
    Art. 3
    Inainte de a formula o cerere pentru evaluarea conformitatii potrivit art. 18 din Hotararea Guvernului nr. 190/2003, cu modificarile ulterioare, producatorul dispozitivelor medicale prevazute la art. 1 alin. (1) trebuie sa implementeze sistemul de analiza si de gestiune a riscului stabilit in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 4
    (1) Ministerul Sanatatii verifica daca organismele notificate potrivit art. 43 din Hotararea Guvernului nr. 190/2003, cu modificarile ulterioare, si-au actualizat cunostintele referitoare la dispozitivele medicale prevazute la art. 1 alin. (1), in scopul evaluarii conformitatii acestor dispozitive cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 190/2003, cu modificarile ulterioare, si cu specificatiile din anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (2) Daca, pe baza verificarilor de la alin. (1), este necesar ca Ministerul Sanatatii sa modifice atributiile unui organism notificat, atunci aceasta institutie va informa Comisia Europeana si celelalte state membre ale Uniunii Europene.
    Art. 5
    (1) Procedura de evaluare a conformitatii dispozitivelor prevazute la art. 1 alin. (1) cuprinde evaluarea conformitatii cu cerintele esentiale prevazute in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 190/2003, cu modificarile ulterioare, si cu specificatiile din anexa la prezenta hotarare.
    (2) Organismele notificate evalueaza strategia de analiza si de gestiune a riscului aplicata de catre producator si, in special:
    a) informatiile furnizate de catre producator;
    b) motivatia utilizarii tesuturilor sau derivatelor de origine animala;
    c) rezultatele studiilor de eliminare si/sau de inactivare ori ale cercetarilor documentare;
    d) controlul realizat de catre producator asupra surselor de materii prime, produselor finite si subcontractorilor;
    e) necesitatea verificarii originii materiilor, inclusiv a celor furnizate de terti.
    (3) Pentru evaluarea analizei si gestiunii riscului in cadrul procedurii de evaluare a conformitatii, organismele notificate trebuie sa tina seama de certificatul de conformitate, denumit in continuare certificat EST, instituit de Directoratul European al Calitatii Medicamentelor, pentru materiile initiale.
    (4) Organismele notificate trebuie sa solicite, prin intermediul Ministerului Sanatatii, opinia autoritatilor competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene asupra evaluarii lor, precum si concluziile analizei si gestiunii riscurilor tesuturilor sau derivatelor destinate sa fie incorporate in dispozitivele medicale potrivit indicatiilor producatorilor.
    (5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (4) dispozitivele medicale care utilizeaza materii prime pentru care au fost eliberate certificatele EST prevazute la alin. (3).
    (6) Inaintea eliberarii certificatului EC de examinare a proiectului sau a certificatului de examinare EC de tip, organismele notificate trebuie sa ia in considerare orice comentariu primit intr-un termen de 12 saptamani de la data la care a fost solicitata opinia autoritatilor nationale competente.
    Art. 6
    Ministerul Sanatatii va lua toate masurile necesare pentru a se asigura ca dispozitivele medicale prevazute la art. 1 alin. (1) sunt introduse pe piata si puse in functiune numai daca acestea corespund prevederilor Hotararii Guvernului nr. 190/2003, cu modificarile ulterioare, si specificatiilor din anexa la prezenta hotarare.
    Art. 7
    (1) Detinatorii certificatului EC de examinare a proiectului sau ai certificatului de examinare EC de tip, eliberat inainte de 1 aprilie 2004 pentru dispozitivele medicale prevazute la art. 1 alin. (1), trebuie sa solicite suplimentar un certificat EC de examinare a proiectului sau un certificat de examinare EC de tip, astfel incat sa se asigure respectarea specificatiilor din anexa la prezenta hotarare.
    (2) Pana la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, pe teritoriul Romaniei se accepta introducerea pe piata si punerea in functiune a dispozitivelor medicale prevazute la art. 1 alin. (1) pentru care s-a eliberat un certificat EC de examinare a proiectului sau un certificat de examinare EC de tip inainte de 1 aprilie 2004.
    Art. 8
    Ministerul Economiei si Comertului comunica Comisiei Europene prevederile prezentei hotarari si dispozitiile nationale care se adopta in domeniul de aplicare a acesteia.
    Art. 9
    Prezenta hotarare transpune Directiva Comisiei Europene nr. 2003/32/CE din 23 aprilie 2003 privind specificatiile detaliate pentru cerintele reglementate in Directiva Consiliului Uniunii Europene nr. 93/42/CEE referitoare la dispozitivele medicale produse utilizand tesuturi de origine animala, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOCE), L105 din 26 aprilie 2003.
    Art. 10
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 3 luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul sanatatii,
                       Mircea Cinteza

                       Ministrul economiei si comertului,
                       Codrut Ioan Seres

                       Ministrul integrarii europene,
                       Ene Dinga

    ANEXA 1

    1. Analiza si gestiunea riscului

    1.1. Motivatia utilizarii tesuturilor sau derivatelor de origine animala
    Producatorul trebuie sa motiveze, pe baza strategiei sale globale de analiza si de gestiune a riscului unui dispozitiv medical specific, decizia de a utiliza tesuturile sau derivatele de origine animala la care se refera art. 1 din hotarare (indicarea speciei animale si a tesuturilor de origine animala), luand in considerare beneficiile clinice asteptate, riscurile reziduale potentiale si inlocuitorii adecvati.

    1.2. Procedura evaluarii
    In scopul garantarii unui nivel inalt de protectie a pacientilor sau utilizatorilor, producatorul dispozitivelor care utilizeaza tesuturile ori derivatele de origine animala prevazute la pct. 1.1 are obligatia de a pune in aplicare o strategie adecvata si bine documentata de analiza si de gestiune a riscului, astfel incat sa se tina seama de toate aspectele relevante legate de EST. Producatorul trebuie sa identifice pericolele asociate acestor tesuturi sau derivate, sa adune toate documentele privind masurile luate in vederea minimizarii riscului de transmitere si sa probeze caracterul acceptabil al riscurilor reziduale asociate dispozitivelor care utilizeaza asemenea tipuri de tesuturi sau derivate, tinand seama de scopul propus si de beneficiile dispozitivului.
    Siguranta unui dispozitiv, din punct de vedere al potentialului sau de a raspandi un agent transmisibil, depinde de factorii enumerati la pct. 1.2.1 - 1.2.7, care trebuie sa fie analizati, evaluati si gestionati. Siguranta unui dispozitiv este determinata de respectarea tuturor acestor masuri combinate.
    Doua elemente importante trebuie luate in considerare:
    - selectarea materiilor initiale - tesuturi sau derivate -, considerate corespunzatoare, avandu-se in vedere potentiala lor contaminare cu agenti transmisibili, tinandu-se seama de prelucrarile ulterioare, potrivit prevederilor pct. 1.2.1, 1.2.2 si 1.2.3;
    - aplicarea unui proces de productie, in conformitate cu prevederile pct. 1.2.4, care sa permita eliminarea sau inactivarea agentilor transmisibili care se gasesc in tesuturile ori in derivatele-sursa controlate.
    De asemenea, trebuie sa se tina seama de caracteristicile si de scopul propus al dispozitivului, potrivit prevederilor pct. 1.2.5, 1.2.6 si 1.2.7.
    La punerea in aplicare a strategiei de analiza si gestiune a riscului trebuie sa se tina seama de avizele comitetelor stiintifice competente si, unde este cazul, de avizele Comitetului Proprietarilor de Produse Medicinale (C.P.P.M.), ale caror referinte au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

    1.2.1. Animalele ca sursa de materie initiala
    Riscul EST este legat de speciile-sursa, de rasele si de natura tesutului folosit ca materie initiala. Tinandu-se seama de faptul ca acumularea conditiilor de infectie se realizeaza de-a lungul unei perioade de incubatie de mai multi ani, selectarea animalelor tinere si sanatoase este considerata un factor de reducere a riscului. Animalele considerate ca prezentand riscuri, precum animalele moarte natural, sacrificate de urgenta sau suspectate de EST, trebuie excluse.

    1.2.2. Zona geografica de origine
    In asteptarea clasificarii tarilor potrivit statutului lor privind riscul de transmitere a encefalopatiei spongiforme bovine (ESB) din Regulamentul CE nr. 999/2001 din 22 mai 2001, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 147 din 31 mai 2001, care stabileste regulile de prevenire si combatere privind anumite encefalopatii spongiforme transmisibile, se utilizeaza riscul geografic al ESB (RGE) pentru a evalua riscul legat de tara de origine a animalului. RGE este un indicator calitativ al probabilitatii existentei uneia sau mai multor bovine infectate cu ESB, intr-un stadiu preclinic sau clinic, la un moment dat, intr-o tara data. Daca o asemenea existenta se confirma, RGE da un indiciu asupra nivelului infectiei, asa cum este el descris in tabelul de mai jos.

______________________________________________________________________________
Nivelul RGE   Prezenta uneia sau mai multor bovine care, clinic sau preclinic,
              sunt purtatoare ale agentului ESB intr-o regiune geografica sau
              intr-o tara
______________________________________________________________________________
  I           Foarte putin probabil
______________________________________________________________________________
 II           Improbabil, dar nu exclus
______________________________________________________________________________
III           Probabil, dar neconfirmat sau confirmat la un nivel scazut
______________________________________________________________________________
 IV           Confirmat la un nivel superior
______________________________________________________________________________

    Anumiti factori influenteaza riscul geografic de infectie cu ESB, asociat utilizarii tesuturilor sau derivatelor provenite din anumite tari. Acesti factori sunt definiti in cadrul art. 2.3.13.2 pct. 1 din Codul international al sanatatii animalelor al Oficiului International pentru Epizootii (OIE), care este disponibil pe site-ul www.oie.int/eng/normes/Mcode/A_00067.htm.
    Comitetul stiintific director a evaluat riscul geografic al ESB (RGE) in mai multe state terte si state membre ale Uniunii Europene si va realiza o asemenea evaluare pentru toate tarile care au cerut determinarea statutului lor in ceea ce priveste ESB, luand in considerare principalii factori utilizati de OIE.

    1.2.3. Natura tesuturilor materie initiala
    Producatorul trebuie sa ia in considerare clasificarea riscurilor legate de diferitele tipuri de tesuturi folosite ca materie initiala. Selectarea tesuturilor de origine animala trebuie sa faca obiectul unui control si al unei inspectii individuale efectuate de un veterinar, iar animalele sacrificate trebuie sa fie certificate ca fiind corespunzatoare pentru consumul uman.
    Producatorul trebuie sa se asigure ca orice risc de contaminare incrucisata, in momentul sacrificarii animalului, este exclus.
    Producatorul nu trebuie sa selectioneze tesuturi sau derivate de origine animala considerate ca prezentand un potential ridicat de infectie cu EST, cu exceptia cazurilor in care utilizarea acestor materii este necesara in conditii exceptionale, tinand seama de beneficiul important pentru pacient si de inexistenta unui tesut materie initiala care sa il poata inlocui.
    De asemenea, trebuie aplicate prevederile Regulamentului (EC) al Consiliului si Parlamentului European nr. 1.774/2002 din 3 octombrie 2002, care instituie regulile sanitare aplicabile produselor animale secundare care nu sunt destinate consumului uman.

    1.2.3.1. Ovine si caprine
    O clasificare a gradului de infectare a tesuturilor de ovine si caprine a fost realizata pe baza cunostintelor actuale, potrivit concentratiei agentilor transmisibili in tesuturile si in fluidele corpului provenite de la ovine si caprine infectate natural cu aceasta maladie. Un tabel este prezentat ca anexa la avizul emis pe data de 22 - 23 iulie 1999 de catre Comitetul stiintific director (CSD) asupra politicii de crestere si de genotipizare a ovinelor si actualizat prin avizul emis pe data de 10 - 11 ianuarie 2002 de catre CSD asupra raspandirii infectiei cu EST in tesuturile rumegatoarelor.
    Ambele studii sunt disponibile pe site-ul http://europa.eu.int/comm/food/fs/sc/ssc/outcome_en.html.
    Aceasta clasificare va putea fi revizuita, in lumina noilor dovezi stiintifice, pe baza avizelor pertinente ale comitetelor stiintifice, ale C.P.P.M. si a masurilor Comisiei pentru utilizarea materiilor care prezinta risc EST. Referirile la documentele/avizele relevante vor fi grupate si publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, iar o lista va fi intocmita atunci cand va fi adoptata o decizie a Comisiei.

    1.2.3.2. Bovine
    Materialele cu risc specific (MRS) definite in Regulamentul Comunitatii Europene nr. 999/2001 sunt considerate ca prezentand un potential ridicat de infectie cu EST.

    1.2.4. Inactivarea sau eliminarea agentilor transmisibili
    1.2.4.1. Pentru dispozitivele care nu pot rezista procesului de inactivare/eliminare fara a suporta degradari inacceptabile, producatorul trebuie sa se bazeze, in principal, pe controlul materiei initiale.
    1.2.4.2. Pentru celelalte dispozitive producatorul trebuie sa probeze, printr-o documentatie corespunzatoare, faptul ca procedeele de fabricatie au capacitatea de a elimina sau de a inactiva agentii transmisibili.
    Informatii relevante ale studiilor si analizelor din literatura stiintifica pot fi utilizate pentru a justifica factorii de inactivare/eliminare, in situatia in care procedeele specifice descrise de literatura de specialitate sunt comparabile cu cele utilizate pentru dispozitiv. De asemenea, aceste studii sau analize trebuie sa acopere eventualele avize stiintifice emise de un comitet stiintific al Uniunii Europene. Acestea din urma servesc drept referinta in cazul unor opinii contradictorii.
    Daca studiile nu furnizeaza o justificare satisfacatoare, producatorul trebuie sa realizeze un studiu specific asupra inactivarii si/sau eliminarii, pe o baza stiintifica, tinand seama de urmatoarele elemente:
    - riscul identificat asociat tesuturilor;
    - identificarea agentilor-model relevanti;
    - motivul alegerii unor anumite combinatii ale agentilor-model;
    - determinarea stadiului ales pentru eliminarea si/sau inactivarea agentilor transmisibili;
    - calculul factorilor de reducere.
    Un raport final trebuie sa identifice parametrii si limitele critice de fabricatie pentru eficacitatea procesului de inactivare sau eliminare.
    Pentru asigurarea respectarii parametrilor de prelucrare validati in timpul procesului de productie trebuie sa fie aplicate proceduri documentate, bine stabilite.

    1.2.5. Cantitatile de materii initiale din tesuturi sau derivate necesare pentru producerea unei unitati a dispozitivului medical
    Producatorul trebuie sa evalueze cantitatea tesuturilor initiale sau derivatelor de origine animala necesara pentru fabricarea unei singure unitati a dispozitivului medical. In situatia in care este aplicat un procedeu de purificare, producatorul trebuie sa evalueze daca acesta este in masura sa concentreze nivelul agentilor transmisibili prezenti in tesuturile de materie initiala sau in derivatele de origine animala.

    1.2.6. Tesuturile sau derivatele de origine animala in contact cu pacientii si cu utilizatorii
    Producatorul trebuie sa tina seama de:
    a) cantitatea tesuturilor sau derivatelor de origine animala;
    b) zona de contact: suprafata, tipul (de exemplu: pielea, mucoasa, creierul etc.) si starea (de exemplu: sanatoasa sau afectata);
    c) tipul tesuturilor sau derivatelor care vin in contact cu pacientii si/sau cu utilizatorii;
    d) intervalul de timp in care dispozitivul este destinat sa ramana in contact cu organismul (incluzand efectul bioresorbtiei).
    Totodata trebuie sa se tina seama de numarul dispozitivelor medicale susceptibile a fi utilizate in cadrul unei proceduri date.

    1.2.7. Calea de administrare
    Producatorul trebuie sa tina seama de calea de administrare recomandata in cadrul informatiilor privind produsul, de la cel mai inalt grad de risc pana la cel mai scazut.

    1.3. Revizuirea evaluarii
    Producatorul trebuie sa instituie si sa mentina o procedura sistematica de revizuire a informatiilor privind dispozitivele medicale sau dispozitivele similare obtinute in faza ulterioara producerii dispozitivelor. Informatiile trebuie evaluate pentru a determina posibila lor relevanta in materie de siguranta. Trebuie, in special, sa se determine:
    a) daca riscuri neobservate anterior au fost detectate;
    b) daca riscul estimat, derivand dintr-un pericol, nu mai este acceptabil;
    c) daca evaluarea initiala este invalidata in orice alt mod.
    Daca exista una dintre situatiile mai sus mentionate, rezultatele evaluarii trebuie sa fie luate in considerare in procesul de gestiune a riscului.
    In lumina acestor noi informatii, trebuie avuta in vedere revizuirea masurilor de gestiune a riscului aplicate dispozitivelor medicale, in special reexaminarea motivului care a stat la baza alegerii tesuturilor sau derivatelor de origine animala. Daca este posibil ca riscul rezidual sau gradul de acceptare al acestuia sa fie modificat, trebuie sa se reevalueze si sa se justifice impactul asupra masurilor de control al riscului puse in aplicare anterior.
    Rezultatele acestei evaluari trebuie sa fie justificate pe baza documentelor.

    2. Evaluarea dispozitivelor medicale de clasa III de catre organismele notificate
    Pentru dispozitivele incadrate in clasa III potrivit prevederilor regulii 17 din anexa nr. 9 la Hotararea Guvernului nr. 190/2003, producatorii trebuie sa furnizeze organismelor notificate la care se refera art. 4 din hotarare toate informatiile care permit o evaluare a strategiei lor de analiza si de gestiune a riscului. Orice noua informatie asupra riscurilor EST obtinuta de producator si prezentand relevanta pentru dispozitivele sale trebuie sa fie transmisa spre informare organismelor notificate.
    Orice schimbare privind procedurile de prelevare, colectare, prelucrare si inactivare/eliminare, care ar putea modifica rezultatul dosarului de gestiune a riscului elaborat de producator, trebuie comunicata organismului notificat in vederea unei aprobari suplimentare inainte de implementarea ei.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 382/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 382 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 382/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu