Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 302 din 14 aprilie 2005

privind aprobarea termenilor si conditiilor Acordului de sprijin guvernamental dintre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerul Finantelor Publice si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Constanta la 21 septembrie 2004

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 366 din 29 aprilie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    (1) Se aproba termenii si conditiile Acordului de sprijin guvernamental dintre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerul Finantelor Publice si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Constanta la 21 septembrie 2004, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (2) Prin acordul de sprijin guvernamental prevazut la alin. (1) se aproba suportul Guvernului Romaniei pentru Proiectul Portului Constanta privind dezvoltarea si comercializarea, finantat in baza creditelor proprii contractate de catre Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       p. Ministrul finantelor publice,
                       Sebastian Bodu,
                       secretar de stat

                       Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                       Gheorghe Dobre

                       Ministrul afacerilor externe,
                       Mihai Razvan Ungureanu

    ANEXA 1

                     ACORD DE SPRIJIN GUVERNAMENTAL

    Prezentul acord de sprijin guvernamental, denumit in continuare acord de sprijin guvernamental sau acord, este incheiat in data de 21 septembrie 2004 intre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului din Romania, minister si entitate juridica care este organizata si functioneaza in conformitate cu legile din Romania, denumit in continuare Ministerul Transporturilor, Ministerul Finantelor Publice din Romania, minister si entitate juridica care este organizata si functioneaza in conformitate cu legile din Romania, denumit in continuare Ministerul Finantelor (Ministerul Transporturilor si Ministerul Finantelor fiind denumite impreuna ministere si separat fiecare fiind denumit Minister), si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, denumita in continuare Banca.
    Avand in vedere ca:
    A. Printr-un acord de imprumut (denumit in continuare Acordul de imprumut) datat 21 septembrie 2004, incheiat intre Banca si Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta (denumita in continuare Compania), Banca a acceptat sa acorde Companiei un imprumut (denumit in continuare imprumut) in valoare de saisprezece milioane euro (16.000.000 euro), in termenii si in conditiile prevazute in Acordul de imprumut.
    B. In conformitate cu sectiunea 5.01(b) a Acordului de imprumut, semnarea prezentului acord de sprijin guvernamental de catre Ministerul Transporturilor si Ministerul Finantelor reprezinta o conditie pentru efectuarea tragerilor din imprumut.
    C. Statul roman este singurul detinator al intregului capital social subscris al Companiei si isi exercita drepturile si obligatiile in calitate de actionar prin Ministerul Transporturilor.
    D. Ministerul Transporturilor stabileste politica in domeniul porturilor maritime si fluviale din Romania.
    E. Ministerul Finantelor este administratorul bugetului Romaniei si asigura finantarea Companiei prin Ministerul Transporturilor.
    F. Romania, prin Ministerul Transporturilor si/sau Ministerul Finantelor, a incheiat acordurile de stat existente in beneficiul Companiei.
    G. Ministerul Transporturilor si Ministerul Finantelor, luand in considerare faptul ca Banca incheie Acordul de imprumut si convine prin acesta sa acorde sumele, au convenit sa incheie prezentul acord de sprijin guvernamental.
    Prin urmare, Ministerul Transporturilor si Ministerul Finantelor convin urmatoarele:

    Art. 1
    Interpretare

    Sectiunea 1.01
    Definitii

    a) Oriunde sunt utilizati in prezentul acord de sprijin guvernamental, cand contextul nu impune altfel sau nu sunt altfel definiti in prezentul acord, termenii definiti in Acordul de imprumut au acelasi inteles si in prezentul acord. Ministerelor le-a fost transmisa si confirma prin prezenta primirea cate unei copii a Acordului de imprumut.
    b) Oriunde sunt utilizati in prezentul acord, cand contextul nu impune altfel, urmatorii termeni au urmatoarele intelesuri:
    - consiliu de administratie inseamna consiliul directorilor Companiei, a carui componenta actuala este stabilita in sectiunea 2.02 (d) a Acordului de imprumut;
    - imprumuturi de stat existente inseamna, colectiv: (i) Contractul de finantare incheiat intre Romania, Regia Autonoma "Administratia Portului Constanta" (entitatea predecesoare a Companiei) si Banca Europeana pentru Investitii in data de 18 decembrie 1995 cu privire la reabilitarea Portului Constanta; si (ii) Acordul de imprumut incheiat intre Fondul pentru Cooperare Economica Japonia (in prezent Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala) si Romania din data de 27 februarie 1998 cu privire la dezvoltarea Portului Constanta Sud;
    - personal executiv principal inseamna angajatii pe pozitii superioare ai Companiei, mentionati in sectiunea 2.02 (d) (2) din Acordul de imprumut, sau alti angajati pe pozitii superioare ai Companiei, care pot fi numiti periodic sa inlocuiasca persoanele mentionate in sectiunea 2.02 (d) (2) din Acordul de imprumut;
    - garantii inseamna garantiile constituite sau cele convenite a se constitui in conformitate cu documentele de garantare, pentru garantarea tuturor sumelor datorate Bancii in conformitate cu acordurile de finantare;
    - Statut are intelesul atribuit in sectiunea 2.03 b) din prezentul acord.

    Sectiunea 1.02
    Interpretare

    a) In prezentul acord de sprijin guvernamental, cand contextul nu impune altfel, cuvintele care indica singularul includ si pluralul si invers, cuvintele care indica persoane includ si corporatiile, parteneriatele sau alte entitati juridice, iar referirile la o persoana includ si succesorii si cesionarii desemnati ai acesteia.
    b) In prezentul acord de sprijin guvernamental, o referire la un anumit articol sau la o anumita sectiune va fi interpretata ca referire la respectivul articol sau la respectiva sectiune din prezentul acord de sprijin guvernamental.
    c) In prezentul acord de sprijin guvernamental, o referire la un acord va fi interpretata ca referire la respectivul acord, care poate fi amendat, modificat, suplimentat, inlocuit sau cesionat periodic.
    d) In prezentul acord de sprijin guvernamental, titlurile si tabla de materii sunt incluse doar pentru referinte si nu vor influenta interpretarea prezentului acord de sprijin guvernamental.

    Art. 2
    Obligatii asumate de ministere

    Luand in considerare faptul ca Banca incheie Acordul de imprumut, Ministerul Transporturilor, in calitate de minister responsabil cu politica si reglementarea activitatii in porturile maritime si fluviale din Romania si in calitate de imputernicit al singurului actionar al Companiei, si Ministerul Finantelor, in calitate de minister responsabil cu asigurarea finantarii Companiei, isi asuma solidar sau separat, dupa cum este cazul, urmatoarele obligatii fata de Banca:

    Sectiunea 2.01
    Asumarea tuturor obligatiilor decurgand din imprumuturile de stat existente

    Ministerele convin sa isi asume intreaga responsabilitate pentru rambursarea ratelor imprumuturilor, a tuturor dobanzilor, taxelor, comisioanelor si a altor sume datorate in cadrul imprumuturilor de stat existente, ca urmare si in conformitate cu prevederile oricarei legi, ordonante a Guvernului, reglementari sau ale altui act normativ stabilind astfel de obligatii in sarcina ministerelor, si nu pretind, nu solicita sau nu impun cu privire la aceste imprumuturi nici o suma asupra Companiei.

    Sectiunea 2.02
    Restrictii cu privire la declararea platilor de dividende

    a) Ministerul Transporturilor, in calitate de reprezentant al singurului actionar al Companiei, va autoriza Compania sa retina acea parte din profiturile sale nete inregistrate la sfarsitul fiecarui an financiar, pe care Compania o poate considera necesara in vederea contribuirii la planul de finantare a Proiectului, prevazut in sectiunea 2.01 (c) din Acordul de imprumut, si nu va autoriza declararea nici unui dividend de o valoare care ar putea impiedica Compania sa contribuie in acest mod la Proiect, in fiecare caz actionand in conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 (privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome), asa cum poate fi acesta amendat, modificat sau inlocuit periodic prin orice alt act normativ ulterior.
    b) Atat timp cat vor exista sume restante cu privire la Acordul de imprumut, ministerele vor determina si vor permite Companiei sa retina acea parte din profiturile sale nete inregistrate la sfarsitul fiecarui an financiar, care poate fi necesara pentru a-i permite Companiei sa se incadreze in indicii de blocare a dividendelor prevazuti in sectiunea 7.01 din Acordul de imprumut.
    c) Fara a contraveni prevederilor sectiunii 2.02 a) si ale sectiunii 2.02 b) de mai sus, ministerele vor avea permisiunea de a autoriza Compania sa distribuie dividende catre angajati in conformitate si in limitele stabilite de Ordonanta Guvernului nr. 64/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
    d) Ministerele vor depune toate eforturile pentru ca statul roman sa adopte toate masurile necesare, prin amendamente legislative, ordonante ale Guvernului, ordine de derogare, sau alte masuri corespunzatoare, pentru a permite Companiei sa declare si sa plateasca dividende numai in conformitate cu prevederile prezentei sectiuni si ale sectiunii 7.01 din Acordul de imprumut.

    Sectiunea 2.03
    Adoptarea masurilor de guvernare corporatista

    a) Ministerul Transporturilor se va asigura ca Compania adopta si mentine pe toata perioada derularii Acordului de imprumut standarde de guvernare corporatista care respecta practicile internationale.
    b) In special, Ministerul Transporturilor va determina Compania sa respecte in permanenta regulile de guvernare corporatista prevazute in Statutul (denumit in continuare Statut) anexat la Hotararea Guvernului nr. 464/2003 (care modifica Hotararea Guvernului nr. 517/1998) si sa adopte orice alte masuri corporatiste suplimentare care pot fi necesare, pentru a se asigura ca:
    1. structura generala a consiliului de administratie reflecta in permanenta vasta diversitate de experienta si expertiza profesionala impusa de prevederile art. 20 alin. (1) din Statut;
    2. nici un membru al consiliului de administratie nu se afla in vreun conflict de interese, in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (14) din Statut;
    3. nici un membru al consiliului de administratie nu este numit pentru mai mult de doua termene succesive;
    4. consiliul de administratie este in mod exclusiv responsabil de numirea directorilor executivi ai Companiei, in conformitate cu art. 21 alin. (1) si (2) din Statut;
    5. consiliul de administratie, in procesul de aprobare a oricarei actiuni ce influenteaza Compania, ia in considerare si urmareste interesele Companiei, dupa cum impun prevederile art. 20 alin. (19) din Statut;
    6. reprezentantilor Bancii li se permite sa participe la sedintele consiliului de administratie in calitate de observatori atunci cand: a) agenda sedintei include probleme care, in opinia Bancii, ar putea influenta capacitatea Companiei de a-si indeplini obligatiile asumate prin Acordul de imprumut; sau b) evenimente sau circumstante anterioare acelei sedinte ar putea, in opinia Bancii, sa fi influentat capacitatea Companiei de a asigura implementarea Acordului de imprumut si daca participarea la sedinte este solicitata de catre Banca, in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (6) din Statut;
    7. personalul executiv principal este numit si opereaza in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) din Statut; si
    8. in cazul in care ministerele sau Banca sesizeaza o comportare defectuoasa voita a vreunuia dintre directorii executivi ai Companiei sau in cazurile in care deciziile de natura comerciala au fost sau sunt luate de catre directorii executivi in detrimentul Companiei, oricare dintre directorii executivi sunt avertizati, inlocuiti sau propusi pentru inlocuire intr-o maniera reciproc satisfacatoare pentru Banca si ministere.

    Sectiunea 2.04
    Mentinerea formei corporatiste si a autonomiei manageriale

    a) Ministerul Transporturilor si, daca este cazul, Ministerul Finantelor vor intreprinde toate actiunile si vor adopta toate masurile necesare pentru: (i) a mentine existenta juridica a Companiei in forma sa actuala si (ii) a permite Companiei sa isi desfasoare activitatea si sa obtina, sa mentina si sa reinnoiasca toate drepturile, proprietatile, prerogativele si privilegiile, inclusiv contractul de concesiune, care sunt necesare pentru derularea activitatii si pentru implementarea Proiectului.
    b) Ministerul Transporturilor si, daca este cazul, Ministerul Finantelor vor permite Companiei sa continue sa stabileasca tarife si taxe pentru serviciile sale (inclusiv tarifele asupra marfurilor pe care Compania intentioneaza sa le introduca in cursul anului financiar curent), fara nici o interventie din partea Guvernului decat cea prevazuta in reglementarile existente si avand in vedere doar considerente de afaceri.
    c) Ministerul Transporturilor si, daca este cazul, Ministerul Finantelor vor permite Companiei sa trateze tarifele asupra marfurilor ca venituri din exploatare si sa retina aceste venituri in conturile Companiei.
    d) Ministerul Transporturilor si, daca este cazul, Ministerul Finantelor vor permite Bancii sa revizuiasca, sa faca observatii si sa isi exprime punctul de vedere "fara obiectii" inainte de orice actiune referitoare la: (i) aprobarea planului de afaceri; (ii) orice amendament sau modificare a Statutului; (iii) orice modificare sau amendament al contractului de concesiune; sau (iv) aprobarea oricarei decizii care ar conduce la o modificare materiala a activitatii sau a operatiunilor Companiei; sau (v) orice fuziune, consolidare, expropriere sau reorganizare ori modificare in controlul Companiei.
    e) Ministerul Transporturilor si, daca este cazul, Ministerul Finantelor vor incerca sa determine ca oricare dintre institutiile publice din Romania ce detin puteri de reglementare, administrative sau legislative asupra Companiei sa nu impuna nici o lege sau reglementare, sa nu intreprinda nici o actiune si sa nu aprobe nici o masura care sa contravina legilor si reglementarilor aplicabile in general activitatii economice din Romania si care ar limita sau ar constrange capacitatea Companiei de a-si desfasura operatiunile in conformitate cu practici comerciale judicioase, inclusiv prin restrictionarea libertatii Companiei de a opera in cadrul oricarui segment al pietei.
    f) Ministerul Transporturilor si, daca este cazul, Ministerul Finantelor nu vor intreprinde nici o actiune care sa impiedice sau sa diminueze capacitatea Companiei de a implementa planul de afaceri.

    Sectiunea 2.05
    Obligatii privind reglementarile

    a) Ministerul Transporturilor si, daca este cazul, Ministerul Finantelor vor depune toate eforturile pentru a determina statul roman sa adopte si sa implementeze masuri legislative cu privire la reglementarea traficului maritim si portuar, care sunt in conformitate cu acquisul comunitar.
    b) Ministerul Transporturilor si, daca este cazul, Ministerul Finantelor vor depune toate eforturile pentru a determina statul roman sa nu abroge sau sa nu amendeze nici o lege ori reglementare cu privire la desfasurarea operatiunilor de transport maritim si fluvial in Romania, intr-un mod care ar putea avea un impact material advers asupra capacitatii Companiei de a-si respecta obligatiile asumate prin acordurile de finantare sau documentele de garantie.
    c) Ministerul Transporturilor nu va intrerupe, prejudicia sau retrage - si va depune eforturi pentru a determina statul roman sa nu intrerupa, prejudicieze sau retrage - drepturi semnificative prevazute in contractul de concesiune.

    Sectiunea 2.06
    Masuri de sprijin financiar

    Ministerele vor lua masurile corespunzatoare pentru a asigura ca resursele de capital ale Companiei, cuprinzand orice alocatie bugetara necesara, precum si resursele proprii ale Companiei, sunt utilizate eficient pentru a da posibilitate Companiei sa raspunda cerintelor de investitii de capital prevazute in planul de afaceri.

    Sectiunea 2.07
    Mentinerea capacitatii Companiei de a respecta Acordul de imprumut si de a implementa Proiectul

    a) Ministerele vor adopta si vor depune toate eforturile pentru a determina statul roman sa aprobe masuri corespunzatoare pentru a se asigura ca Compania are capacitatea de a-si indeplini obligatiile asumate prin acordurile de finantare si documentele de garantie.
    b) Ministerul Transporturilor si, daca este cazul, Ministerul Finantelor nu vor determina sau permite Companiei sa vanda, sa inchirieze sau sa instraineze in alt mod vreunul dintre activele sale necesare pentru desfasurarea activitatii si operatiunilor sale sau a caror instrainare poate prejudicia capacitatea Companiei de a-si respecta obligatiile asumate prin acordurile de finantare.
    c) Ministerul Finantelor si, daca este cazul, Ministerul Transporturilor vor depune toate eforturile pentru a se asigura ca in permanenta Companiei ii este permis sa remita in acest scop fara intarziere valuta imprumutului in afara Romaniei.
    d) Ministerele nu vor intreprinde nici o actiune care ar impiedica sau ar diminua capacitatea Companiei de a implementa Proiectul sau de a-si indeplini vreuna dintre obligatiile asumate prin acordurile de finantare.
    e) In cazul in care Banca isi exercita dreptul de a suspenda tragerile prevazute in Acordul de imprumut sau de a accelera platile stipulate in acesta, ministerele vor sustine orice actiune pe care Banca poate fi nevoita sa o ia sau o poate considera necesara pentru a-si asigura si a-si exercita drepturile prevazute de garantii.
    f) Ministerele nu vor intreprinde nici o actiune discriminatorie si vor face demersuri pentru ca statul roman sa nu intreprinda nici o actiune discriminatorie care ar putea avea efecte adverse asupra intereselor Bancii in calitate de imprumutator al Companiei.

    Art. 3
    Recunoasteri

    Sectiunea 3.01
    Recunoasterea consecintelor neindeplinirii obligatiilor

    Atat Ministerul Transporturilor, cat si Ministerul Finantelor recunosc in mod expres ca orice neindeplinire de catre Ministerul Transporturilor sau de catre Ministerul Finantelor a obligatiilor asumate prin prezentul acord sau orice declaratie falsa facuta in acesta poate, la alegerea Bancii, sa conduca la: (i) anularea tragerii si, eventual, a imprumutului; si/sau (ii) declararea unui caz de neindeplinire a obligatiilor sau o notificare de plata anticipata obligatorie conform Acordului de imprumut.

    Sectiunea 3.02
    Recunoasterea consecintelor actiunilor

    Atat Ministerul Transporturilor, cat si Ministerul Finantelor recunosc in mod expres ca urmatoarele actiuni intreprinse de Minister sau de statul roman pe perioada derularii Acordului de imprumut pot, la alegerea Bancii, sa conduca la: (i) anularea tragerii si, eventual, a imprumutului; si/sau (ii) declararea unui caz de neindeplinire a obligatiilor sau o notificare de plata anticipata obligatorie conform Acordului de imprumut: orice actiune intreprinsa care poate conduce la renationalizare, confiscare, condamnare, expropriere sau actiuni similare cu privire la Companie sau la o parte substantiala a activelor sale.

    Sectiunea 3.03
    Recunoasterea preconditiilor

    Ministerul recunoaste in mod expres ca este informat cu privire la faptul ca urmatoarele reprezinta conditii inter alia ce preceda tragerile din imprumut:
    a) Acordurile de finantare. Banca va primi originalele semnate ale prezentului acord de sprijin guvernamental, iar acesta va intra in deplina efectivitate in conformitate cu prevederile sale.
    b) Taxele asupra marfurilor. Banca va fi primit dovezi privind introducerea si implementarea cu succes de catre Companie a tarifelor asupra marfurilor pentru o perioada de cel putin 6 luni, intr-o maniera si la niveluri de pret satisfacatoare pentru Banca.
    c) Ratificarea amendamentelor legislative si a ordinelor de derogare. Banca va fi primit dovezi privind masurile adoptate de Guvernul Romaniei prin amendamente legislative, ordonante ale Guvernului, ordine de derogare sau alte masuri adecvate, pentru a permite Companiei sa declare si sa plateasca dividende in conformitate cu prevederile sectiunii 7.01 din Acordul de imprumut.
    d) Avizele juridice. Banca va fi primit de la Ministerul Transporturilor si Ministerul Finantelor, respectiv de la fiecare dintre departamentele juridice ale celor doua ministere, avize juridice redactate conform modelului prevazut in anexa A la prezentul acord.

    Art. 4
    Declaratii si garantii; obligatii

    Atat Ministerul Transporturilor, cat si Ministerul Finantelor declara si garanteaza prin prezenta Bancii ca:
    a) este o entitate juridica care este organizata corespunzator si functioneaza in conformitate cu legile Romaniei;
    b) cunoaste si este de acord pe deplin cu toate prevederile Acordului de imprumut si cu faptul ca acordarea prezentului acord de sprijin guvernamental este in beneficiul sau comercial;
    c) are putere si autoritate deplina: (i) sa execute si sa prezinte prezentul acord de sprijin guvernamental si toate notificarile, certificatele si alte documente referitoare la aceasta tranzactie; si (ii) sa respecte prevederile si sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin prezentul acord de sprijin guvernamental, cu conditia sa fie convenit si inteles de catre partile semnatare ale prezentului acord ca trebuie adoptate de catre anumite subdiviziuni sau institutii publice din Romania anumite masuri (sub forma de ordonante ale Guvernului, ordine de derogare, modificari legislative si alte actiuni similare) care sa permita intrarea in vigoare sau indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul acord;
    d) a intreprins toate actiunile necesare pentru a autoriza executarea si semnarea prezentului acord de sprijin guvernamental, iar acest acord reprezinta angajamentele legale, valide si obligatorii ale Ministerului, executabile in conformitate cu termenii sai;
    e) incheierea si executarea de catre Minister a prezentului acord de sprijin guvernamental nu incalca si nu vor incalca sub nici un aspect: (i) nici o lege sau reglementare a nici unei autoritati sau organism oficial ori guvernamental; sau (ii) documentele constitutionale ale Ministerului; sau (iii) orice acord, contract ori alta obligatie la care Ministerul sau alta entitate controlata de Minister este parte ori care este executabila asupra Ministerului sau oricarei entitati controlate de Minister sau oricaror active ale sale, cu conditia ca partile semnatare ale prezentului acord sa convina si sa inteleaga ca trebuie adoptate de catre anumite subdiviziuni sau institutii publice din Romania anumite masuri (sub forma de ordonante ale Guvernului, ordine de derogare, modificari legislative si alte actiuni similare) care sa permita intrarea in vigoare sau indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul acord;
    f) au fost obtinute si sunt in vigoare toate licentele, aprobarile si autorizatiile necesare cu privire la intrarea in vigoare, indeplinirea, validitatea si aplicabilitatea prezentului acord de sprijin guvernamental si a tranzactiilor prevazute de acesta; si
    g) nu este necesar pentru legalitatea, validitatea, aplicabilitatea sau acceptabilitatea prezentului acord de sprijin guvernamental ca acest acord sau alt document referitor la acesta sa fie inregistrat, depus sau inscris la o instanta ori autoritate intr-o jurisdictie importanta si nu trebuie platit nici un timbru, nici o inregistrare sau alte taxe similare pentru sau privind prezentul acord de sprijin guvernamental.

    Art. 5
    Diverse

    Sectiunea 5.01
    Notificari

    Orice notificare, cerere sau alta informare ce va fi intocmita sau transmisa Bancii ori Ministerului cu privire la prezentul acord de sprijin guvernamental se va face in scris. Aceasta notificare, cerere sau corespondenta va fi considerata transmisa ori intocmita corespunzator in momentul in care este inmanata direct, trimisa par avion, prin fax ori telex partii careia trebuie transmisa sau este permis a fi intocmita ori transmisa partii la adresa mentionata mai jos sau la o alta adresa pe care partea respectiva o desemneaza prin anuntarea partii care expediaza sau intocmeste aceasta notificare, cerere sau informare.
    Pentru ministere:
    - Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
      Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucuresti
      In atentia: Director general
                  Directia generala de relatii financiare externe
      Fax: +40 21 222 20 70
    - Ministerul Finantelor Publice
      Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucuresti
      In atentia: Director general
                  Directia generala a finantelor publice externe
      Fax: +40 21 312 67 92
    Pentru Banca:
      Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare
      One Exchange Square
      Londra EC2A 2JN
      Marea Britanie
      In atentia: Departamentul administrare operatii
      Raspuns: EBRD L G

    Sectiunea 5.02
    Limba engleza

    Toate documentele ce vor fi transmise sau toate informarile ce vor fi facute in cadrul prezentului acord se vor intocmi in limba engleza sau, in cazul intocmirii in alta limba, acestea vor fi insotite de o traducere in limba engleza facuta de un traducator acceptat de Banca, traducere care va reprezenta versiunea ce prevaleaza intre fiecare Minister si Banca.

    Sectiunea 5.03
    Legea aplicabila

    Prezentul acord va fi guvernat si interpretat in conformitate cu legile engleze.

    Sectiunea 5.04
    Solutionarea litigiilor

    Toate litigiile aparute intre partile semnatare ale prezentului acord vor fi solutionate in mod amiabil; daca totusi partile nu reusesc sa solutioneze aceste dispute in mod amiabil in termen de 30 de zile, acestea vor fi rezolvate prin arbitraj in conformitate cu Regulile de arbitraj UNCITRAL in vigoare in prezent. Va exista un arbitru, iar autoritatea desemnata va fi Curtea de Arbitraj International de la Londra. Locul arbitrajului va fi Londra, Marea Britanie, iar limba folosita pe parcursul procedurilor de arbitraj va fi limba engleza, cu traducere simultana in limba romana.

    Sectiunea 5.05
    Privilegii si imunitati ale Bancii

    Nici o prevedere din prezentul acord de sprijin guvernamental nu va fi interpretata ca o renuntare sau modificare a imunitatilor, privilegiilor ori exonerarilor Bancii acordate in baza Acordului de infiintare a Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare, a conventiilor internationale sau a altor legi aplicabile.

    Sectiunea 5.06
    Renuntarea la imunitatea de stat

    Atat Ministerul Transporturilor, cat si Ministerul Finantelor declara si garanteaza ca prezentul acord de sprijin guvernamental si asumarea de catre ministere a obligatiilor pe care le prevede sunt mai mult de natura comerciala decat acte publice sau guvernamentale si ca aceste ministere nu sunt indreptatite sa solicite imunitate fata de actiunile de natura judiciara cu privire la ministere ori la activele lor in temeiul suveranitatii sau altfel, in baza unei legi ori intr-o jurisdictie in care ar putea fi inaintata o actiune pentru respectarea obligatiilor asumate prin sau referitoare la prezentul acord de sprijin guvernamental. In masura in care fie Ministerul Transporturilor, fie Ministerul Finantelor sau oricare dintre activele lor detine sau poate obtine dreptul de imunitate din compensari, proceduri judiciare, sechestru anterior judecarii, alte sechestre sau executii judecatoresti in temeiul suveranitatii sau altfel, ministerele renunta prin prezentul acord in mod irevocabil la aceste drepturi la imunitate privind obligatiile ce decurg din sau in legatura cu prezentul acord de sprijin guvernamental.

    Sectiunea 5.07
    Succesori si cesionari; drepturi ale tertilor

    a) Prezentul acord de sprijin guvernamental va fi obligatoriu si in beneficiul succesorilor si cesionarilor partilor la acesta, cu exceptia faptului ca nici Ministerul Transporturilor, nici Ministerul Finantelor nu poate sa cesioneze sau sa transfere pe alta cale, in totalitate sau in parte, obligatiile asumate prin acest acord de sprijin guvernamental sau sa incheie o tranzactie care ar conduce la transmiterea acestor drepturi sau obligatii altei persoane.
    b) Nici unul dintre termenii prevazuti in prezentul acord de sprijin guvernamental nu poate fi aplicat de catre nici o terta parte, cu exceptia prevederilor sectiunii 5.07 a).

    Sectiunea 5.08
    Divulgarea de informatii

    Banca poate face publice acele documente, informatii si inregistrari privind Ministerul si aceasta tranzactie (inclusiv - fara a se limita la - copii ale acestui acord de sprijin guvernamental si ale oricarui acord de finantare), pe care Banca le considera adecvate referitor la orice litigiu ce implica Ministerul, Compania sau orice alta parte la un acord de finantare, in scopul conservarii si aplicarii oricaruia dintre drepturile Bancii conform oricarui acord de finantare ori in scopul incasarii oricarei sume datorate Bancii sau avand legatura cu orice participare propusa sau orice propunere de vanzare, transfer, cesiune, inlocuire ori alta instrainare prevazuta in sectiunea 5.07.

    Sectiunea 5.09
    Conditii pentru intrarea in efectivitate

    Prezentul acord de sprijin guvernamental va intra in vigoare si isi va produce efectele nu mai tarziu de:
    a) data la care Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 (privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome) va fi fost aprobata si modificata prin lege, in forma si continut satisfacatoare pentru Banca;
    b) data la care fiecare dintre ministere a fost legal autorizat sa incheie si sa isi asume obligatiile stabilite prin prezentul acord de sprijin guvernamental, in mod satisfacator pentru Banca ca forma si continut.

    Prin urmare, partile la prezentul acord de sprijin guvernamental, prin reprezentantii lor legal autorizati, au convenit semnarea in numele lor a acestuia la data mentionata mai sus.

                    Pentru Ministerul Transporturilor,
                    Constructiilor si Turismului din Romania,
                    Miron Tudor Mitrea,
                    ministrul transporturilor, constructiilor
                    si turismului

                    Pentru Ministerul Finantelor Publice
                    din Romania,
                    Mihai Nicolae Tanasescu,
                    ministrul finantelor publice

                    Pentru Banca Europeana
                    pentru Reconstructie si Dezvoltare,
                    Riccardo Puliti,
                    director, transport

    ANEXA A

                               FORMA
    avizului juridic emis de directiile juridice ale ministerelor

    [A se tipari cu antetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sau al Ministerului Finantelor Publice, dupa caz]

    Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare
    One Exchange Square
    Londra EC2A 2JN
    Marea Britanie

    [Data]

    Doamnelor si domnilor:

    Re: Aviz juridic privind Acordul de sprijin guvernamental dintre Ministerul
        Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerul Finantelor
        Publice si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare referitor
        la Acordul de imprumut aferent Proiectului privind dezvoltarea
        terminalului de barje in Portul Constanta

    La data de [data Acordului de imprumut] Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (denumita in continuare Banca) a incheiat un acord de imprumut cu Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" - S.A. Constanta (denumita in continuare Imprumutat) in vederea finantarii Proiectului privind dezvoltarea terminalului de barje in Portul Constanta (denumit in continuare Proiectul) prin acordarea unui imprumut in valoare de 16.000.000 euro.
    La data de [data Acordului de sprijin guvernamental], tinand seama ca Banca a incheiat Acordul de imprumut, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, denumit in continuare Ministerul Transporturilor, si Ministerul Finantelor Publice, denumit in continuare Ministerul Finantelor (si amandoua denumite in continuare ministere), au incheiat Acordul de sprijin guvernamental (denumit in continuare Acordul de sprijin guvernamental) cu Banca.
    Termenii definiti in Acordul de imprumut si in Acordul de sprijin guvernamental sunt folositi in aceasta scrisoare avand intelesul atribuit lor in aceste documente.
    In conformitate cu sectiunea 4.01(b) si sectiunea 4.01(t) din Acordul de imprumut si cu sectiunea 3.03 d) din Acordul de sprijin guvernamental, reprezinta preconditie pentru efectuarea tragerilor conform Acordului de imprumut primirea de catre Banca: (i) a originalului semnat al Acordului de sprijin guvernamental; precum si (ii) avize (satisfacatoare pentru Banca ca forma si continut) emise de catre departamentele juridice ale Ministerului Transporturilor si Ministerului Finantelor cu referire la, inter alia, autorizarea, ratificarea, semnarea si transmiterea in mod corespunzator a Acordului de sprijin guvernamental de catre sau in numele Ministerului Transporturilor si Ministerului Finantelor.
    Conform prevederilor Acordului de sprijin guvernamental, [Ministerul Transporturilor/Ministerul Finantelor] a declarat si a garantat Bancii ca are puterea si autoritatea de a incheia si executa Acordul de sprijin guvernamental si ca Acordul de sprijin guvernamental constituie un angajament valabil si obligatoriu din punct de vedere juridic pentru [Ministerul Transporturilor/Ministerul Finantelor], aplicabil in conformitate cu prevederile sale.
    In calitate de [functia persoanei care acorda avizul] al [Ministerului Transporturilor/Ministerului Finantelor] am examinat un exemplar semnat al Acordului de sprijin guvernamental si alte documente relevante, am analizat legile, statutele, documentele si alte aspecte si am intreprins alte cercetari pe care le-am considerat necesare si utile pentru a emite acest aviz. Pe baza celor de mai sus, sunt de parere si deci declar ca:
    1. Statul roman este singurul proprietar al intregului capital subscris al Imprumutatului si isi exercita drepturile si obligatiile sale ca actionar prin Ministerul Transporturilor.
    2. In conformitate cu [se va cita legea, statutul, decretul sau ordonanta romana relevanta], [Ministerul Transporturilor/Ministerul Finantelor] este imputernicit sa semneze si sa incheie Acordul de sprijin guvernamental si sa intreprinda toate actiunile necesare pentru a-si asuma si a implementa obligatiile continute in Acordul de sprijin guvernamental si aceasta autoritate de a intreprinde astfel de actiuni continua sa fie in deplina efectivitate.
    3. Acordul de sprijin guvernamental a fost autorizat si aprobat, semnat si livrat legal de catre [Ministerul Transporturilor/Ministerul Finantelor] si constituie o obligatie valida cu efecte juridice pentru [Ministerul Transporturilor/Ministerul Finantelor], aplicabila in conformitate cu prevederile sale.
    4. Nu este necesara nici o autorizare pentru semnarea, incheierea si executarea de catre [Ministerul Transporturilor/Ministerul Finantelor] a Acordului de sprijin guvernamental sau in ceea ce priveste valabilitatea si aplicabilitatea acestuia, alta decat [se va cita orice autorizare necesara pentru statul roman si data emiterii acesteia].
    5. Nu se va incalca nici o lege, ordonanta, nici un statut sau nici o reglementare a statului roman prin efectuarea tranzactiilor prevazute de Acordul de sprijin guvernamental, precum si prin semnarea si executarea Acordului de sprijin guvernamental mentionat, prin indeplinirea sau respectarea oricarora dintre clauzele aici invocate.
    6. Orice cerinta legata de publicarea oricarei informari privind semnarea, executarea, aprobarea si indeplinirea Acordului de sprijin guvernamental in conformitate cu [se va cita actul normativ aplicabil, daca este cazul] a fost respectata si indeplinita.
    7. Ministerele si-au asumat in mod valabil responsabilitatea integrala si exclusiva pentru plata tuturor sumelor si taxelor datorate in conformitate cu imprumuturile de stat existente si nu exista nici o alta obligatie a Imprumutatului, in conformitate cu legislatia romana, pentru plata oricaror sume datorate conform imprumuturilor de stat existente.
    8. Nu exista nici un principiu in dreptul roman care ar putea face ca prevederile Acordului de sprijin guvernamental sa contravina legii referitoare la ordinea publica.
    9. Nu exista nici un principiu in dreptul roman care ar putea face ca renuntarea in mod irevocabil si neconditionat la imunitatea de stat a [Ministerului Transporturilor/Ministerului Finantelor], ca urmare a prevederilor sectiunii 5.06 din Acordul de sprijin guvernamental, sa contravina legii sau sa fie integral ori partial neaplicabila.
    10. Nu exista nici un principiu in dreptul roman care ar putea face ca:
    a) alegerea legii engleze ca lege care sa guverneze Acordul de sprijin guvernamental, conform sectiunii 5.03; sau
    b) rezolvarea oricaror dispute, controverse sau litigii ce pot aparea in legatura cu clauzele Acordului de sprijin guvernamental, prin arbitraj, asa cum se stipuleaza in sectiunea 5.04,
sa contravina legii sau sa fie integral ori partial neaplicabile.
    Acest aviz juridic este dat in conformitate cu legile din Romania. Se adreseaza si este dat in beneficiul exclusiv al Bancii si nu poate fi preluat ca atare de o alta persoana fara consimtamantul nostru prealabil [si nu poate fi dezvaluit sau citat fara consimtamantul nostru prealabil].
    Anexat sunt prezentate traduceri corecte in limba engleza ale prevederilor relevante ale [se va cita fiecare lege, statut, ordonanta sau regulament la care se face referire in acest aviz] pe baza carora a fost emis prezentul aviz. Fiecare dintre aceste documente este integral in vigoare si nu a fost modificat.

    Cu deosebita stima,
    ................................................................
    [se vor mentiona numele si pozitia oficialului semnatar al acestui aviz juridic]

    [lista anexelor]

                              Tabla de materii

Articolul I - Interpretare
       Sectiunea 1.01. Definitii .............................................
       Sectiunea 1.02. Interpretare ..........................................
Articolul II - Obligatii asumate de ministere ................................
       Sectiunea 2.01. Asumarea tuturor obligatiilor decurgand din
                       imprumuturile de stat existente .......................
       Sectiunea 2.02. Restrictii cu privire la declararea platilor de
                       dividende .............................................
       Sectiunea 2.03. Adoptarea masurilor de guvernare corporatista
                       .......................................................
       Sectiunea 2.04. Mentinerea formei corporatiste si a autonomiei
                       manageriale ...........................................
       Sectiunea 2.05. Obligatii privind reglementarile ......................
       Sectiunea 2.06. Masuri de sprijin financiar ...........................
       Sectiunea 2.07. Mentinerea capacitatii Companiei de a respecta
                       Acordul de imprumut si de a implementa Proiectul
                       .......................................................
Articolul III - Recunoasteri
       Sectiunea 3.01. Recunoasterea consecintelor neindeplinirii obligatiilor
                       .......................................................
       Sectiunea 3.02. Recunoasterea consecintelor actiunilor ................
       Sectiunea 3.03. Recunoasterea preconditiilor ..........................
Articolul IV - Declaratii si garantii; obligatii .............................
Articolul V - Diverse ........................................................
       Sectiunea 5.01. Notificari ............................................
       Sectiunea 5.02. Limba engleza .........................................
       Sectiunea 5.03. Legea aplicabila ......................................
       Sectiunea 5.04. Solutionarea litigiilor ...............................
       Sectiunea 5.05. Privilegii si imunitati ale Bancii ....................
       Sectiunea 5.06. Renuntarea la imunitatea de stat ......................
       Sectiunea 5.07. Succesori si cesionari; drepturi ale tertilor .........
       Sectiunea 5.08. Divulgarea de informatii ..............................
       Sectiunea 5.09. Conditii pentru intrarea in efectivitate ..............
Anexa A   Forma avizului juridic emis de directiile juridice ale ministerelor
          ....................................................................



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 302/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 302 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 302/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu