Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 253 din  2 iunie 1997

privind aprobarea Acordului de finantare nerambursabila dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind studiul de fezabilitate pentru facilitarea transportului combinat in Portul Constanta, semnat la Bucuresti la 17 septembrie 1996

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 113 din  6 iunie 1997


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Acordul de finantare nerambursabila dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind studiul de fezabilitate pentru facilitarea transportului combinat in Portul Constanta, semnat la Bucuresti la 17 septembrie 1996.

             PRIM-MINISTRU
             VICTOR CIORBEA

                    Contrasemneaza:
                    Ministrul transporturilor,
                    Traian Basescu

                    p. Ministru de stat,
                    ministrul afacerilor externe,
                    Dumitru Ceausu,
                    secretar de stat


                                 ACORD
                    de finantare nerambursabila*)

    *) Traducere.

    Intre Guvernul Romaniei, reprezentat de Ministerul Transporturilor (Beneficiarul), si Guvernul Statelor Unite ale Americii, reprezentat de Agentia Statelor Unite pentru Comert si Dezvoltare (TDA). TDA este de acord sa furnizeze Beneficiarului, in termenii acestui acord, 450.000 dolari S.U.A. pentru a finanta costul bunurilor si al serviciilor necesare pentru un studiu de fezabilitate (studiu), propus in cadrul proiectului privind facilitarea transportului intermodal in Portul Constanta.

    1. Termeni de referinta
    Termenii de referinta pentru studiu (termenii de referinta) sunt prezentati in anexa nr. I si sunt parte a acestui Acord de finantare nerambursabila. Studiul va analiza aspectele tehnice, financiare, de mediu, precum si alte aspecte importante ale proiectului propus. Termenii de referinta pentru studiu vor fi inclusi si in contractul dintre Beneficiar si firma americana selectata de Beneficiar pentru a efectua studiul (contractantul).
    2. Finantarea TDA
    Fondurile care vor fi furnizate in cadrul Acordului de finantare nerambursabila vor fi folosite pentru finantarea, in dolari S.U.A. sau in moneda locala, a contractului in baza caruia contractantul va realiza studiul. Platile catre contractant vor fi facute direct de catre TDA, in numele Beneficiarului, din fondurile furnizate in cadrul acestui Acord de finantare nerambursabila.
    3. Sprijinul acordat de Beneficiar
    Beneficiarul va depune toate eforturile pentru a asigura un sprijin rezonabil contractantului, cum ar fi: transport local, spatiu pentru birou si sprijin pentru activitatea de secretariat.
    4. TDA ca finantator
    (A) Aprobarea de catre TDA a procedurilor de selectie competitiva
    Selectarea contractantului american se va realiza de catre Beneficiar, in baza procedurilor sale stabilite pentru selectarea competitiva a contractorilor, printr-un anunt prealabil privind cererea de oferta, publicat in U.S. Journal of Commerce Business Daily. Beneficiarul va prezenta TDA, la cerere, aceste proceduri de contractare si documentele aferente spre informare si/sau aprobare.
    (B) Aprobarea de catre TDA a selectiei contractantului
    Beneficiarul va notifica TDA, la adresa de inregistrare prevazuta la art. 17, asupra selectarii contractantului pentru realizarea studiului. Dupa aprobarea acestei selectii de catre TDA, Beneficiarul si contractantul vor incheia un contract pentru realizarea studiului.
    Beneficiarul va notifica in scris firmele americane, ale caror propuneri pentru realizarea studiului au fost respinse, asupra faptului ca nu au fost selectate.
    (C) Aprobarea de catre TDA a contractului dintre beneficiar si contractant
    Toate contractele finantate in baza Acordului de finantare nerambursabila si orice amendamente la acesta, inclusiv transferuri sau schimbari in termenii de referinta, trebuie sa aiba acordul TDA, in scris, pentru a deveni efective in ceea ce priveste cheltuirea fondurilor finantarii nerambursabile, acordate de TDA. Pentru a urgenta aceasta aprobare, Beneficiarul (sau contractantul in numele Beneficiarului) va transmite TDA o fotocopie a versiunii in limba engleza a contractului semnat sau a versiunii finale a proiectului negociat al contractului, la adresa de inregistrare prevazuta la art. 17.
    (D) TDA nu este parte la contract
    Este inteles de catre parti ca TDA si-a rezervat anumite drepturi ca, dar nu limitate la, dreptul de a aproba conditiile contractului si ale oricaror amendamente la acesta, inclusiv transferurile, selectarea tuturor contractantilor, termenii de referinta si oricare sau toate documentele legate de orice contract finantat in baza Acordului de finantare nerambursabila. De aici inainte partile inteleg si sunt de acord ca TDA, prin rezervarea anumitor sau a tuturor drepturilor de aprobare anterioara, a actionat numai ca o entitate finantatoare pentru asigurarea folosirii corecte a fondurilor Guvernului Statelor Unite ale Americii si ca orice decizie a TDA, de a exercita sau de a se abtine de la exercitarea acestor drepturi de aprobare, va fi luata ca un finantator in cursul finantarii studiului si nu va fi inteles ca TDA este parte a contractului. Partile inteleg si sunt de acord ca TDA poate, din cand in cand, sa exercite drepturile sale de aprobare anterioara sau sa discute probleme legate de aceste drepturi si de proiect cu partile contractante, impreuna sau separat, fara ca acest lucru sa implice vreo responsabilitate sau obligatie fata de partile contractante sau fata de oricare dintre ele. Orice aprobare sau lipsa de aprobare din partea TDA nu va opri Beneficiarul sau TDA de la afirmarea oricarui drept pe care acestia l-ar putea avea fata de contractant sau sa scuteasca contractantul de vreo obligatie pe care acesta ar putea sa o aiba fata de Beneficiar sau de TDA.
    (E) Controlul Acordului de finantare nerambursabila
    Indiferent de aprobarea TDA, drepturile si obligatiile oricarei parti la contract sau subcontract, in baza acestuia, trebuie sa fie in conformitate cu Acordul de finantare nerambursabila. In cazul oricarei neconformitati intre Acordul de finantare nerambursabila si orice contract sau subcontract emis in baza acestuia, Acordul de finantare nerambursabila va prevala.
    5. Proceduri de plata
    (A) Aprobarea de catre TDA a contractului necesar
    TDA va efectua plati din fondurile finantarii nerambursabile direct catre contractant, numai dupa ce TDA va aproba contractul Beneficiarului cu contractantul.
    (B) Conditiile pentru facturile contractantului
    Beneficiarul poate solicita plata fondurilor de catre TDA catre contractantul care realizeaza studiul, prin prezentarea catre TDA a urmatoarelor:
    (1) Factura contractantului
    Factura contractantului va contine referinte la un punct din graficul de plata al contractului, suma solicitata la plata si, cu exceptia cazurilor de mobilizare a platii, urmatoarea declaratie/certificare a contractantului:
    "Contractantul a realizat lucrarea descrisa in aceasta factura in conformitate cu termenii contractului sau cu clientul si este indreptatit la plata corespunzatoare.
    In cazul in care contractantul nu s-a conformat termenilor si conditiilor contractului, inclusiv prevederilor obligatorii impuse de TDA, continute in acesta, va face, la solicitarea TDA, o rambursare adecvata catre TDA."
    Factura contractantului pentru o mobilizare a platii, daca este cazul, va include urmatoarea declaratie/certificare a contractantului:
    "Ca o conditie pentru aceasta mobilizare a platii, contractantul certifica ca va realiza toata lucrarea in conformitate cu termenii contractului sau cu clientul. In cazul in care contractantul nu se conformeaza cu termenii si conditiile contractului, inclusiv cu prevederile obligatorii impuse de TDA, continute de acesta, va face, la solicitarea TDA, o rambursare adecvata catre TDA."
    (2) Aprobarea facturii contractantului de catre Beneficiar
    Factura pentru mobilizarea platii trebuie sa fie aprobata in scris de catre Beneficiar. Pentru toate celelalte facturi, Beneficiarul trebuie sa certifice in factura sau separat urmatoarele:
    "Serviciile pentru care contractantul solicita plata au fost realizate satisfacator, in conformitate cu prevederile aplicabile ale contractului si cu termenii si conditiile Acordului de finantare nerambursabila al TDA."
    (C) Adresa TDA pentru solicitarile de plata
    Toate solicitarile de plata vor fi transmise prin curier sau posta, catre:
    U.S. Trade and Development Agency
    FM/CMP/DCB
    Room 700, SA-02
    515 22nd Street, N.W.
    Washington, D.C. 20522-0209.
    6. Data intrarii in vigoare
    Data intrarii in vigoare a acestui Acord de finantare nerambursabila va fi data semnarii de catre ambele parti (data intrarii in vigoare).
    7. Perioadele limita pentru plata
    Cu exceptia cazurilor in care TDA ar putea conveni altfel:
    a) nici un fond nu poate fi platit in baza Acordului de finantare nerambursabila pentru bunuri si servicii care sunt asigurate in baza unui contract incheiat inaintea datei de intrare in vigoare a Acordului de finantare nerambursabila; si
    b) toate fondurile disponibilizate in baza acestui Acord de finantare nerambursabila trebuie sa fie platite in decurs de 4 (patru) ani de la data intrarii in vigoare a acestui Acord de finantare nerambursabila.
    8. Clauze obligatorii impuse de TDA
    Toate contractele finantate in baza acestui Acord de finantare nerambursabila vor include clauzele obligatorii impuse de TDA, prevazute in anexa nr. II la acest acord. Toate subcontractele finantate in baza acestui Acord de finantare nerambursabila vor include clauzele obligatorii impuse de TDA, cu exceptia clauzelor H, I si J.
    9. Folosirea transportatorilor aerieni americani
    Transportul aerian al persoanelor si proprietatilor finantate de Acordul de finantare nerambursabila va fi facut de catre transportatori americani, in conformitate cu Fly America Act, 49 U.S.C. 1517, in masura in care serviciile unor astfel de transportatori sunt disponibile, asa dupa cum sunt stipulate in reglementarile Guvernului S.U.A., in vigoare.
    10. Nationalitatea, sursa si originea
    Cu exceptia cazurilor in care TDA stabileste altfel, urmatoarele prevederi vor guverna livrarea bunurilor si a serviciilor finantate de TDA in conformitate cu acest Acord de finantare nerambursabila:
    a) pentru serviciile profesionale, contractantul trebuie sa fie o firma americana sau un consultant american;
    b) contractantul poate folosi subcontractanti americani, fara limita, dar folosirea subcontractantilor din Romania este limitata la douazeci la suta (20%) din suma finantarii nerambursabile, oferita de TDA;
    c) angajatii contractantului american sau ai firmelor americane subcontractante, responsabile pentru serviciile profesionale, vor fi cetateni americani sau neamericani, admisi in mod legal, cu resedinta permanenta in Statele Unite ale Americii;
    d) bunurile cumparate pentru implementarea studiului si serviciile de livrare asociate (exemplu: transportul international si asigurarea) trebuie sa aiba nationalitatea, sursa si originea in Statele Unite ale Americii; si
    e) bunurile si serviciile relative la sprijinirea studiului in Romania (exemplu: cazare, masa si transport) nu fac obiectul restrictiilor de mai sus. TDA va pune la dispozitie partilor interesate, la cerere, si alte detalii privitoare la aceste standarde de eligibilitate.
    11. Cea mai favorabila rata de schimb
    Fondurile furnizate in cadrul Acordului de finantare nerambursabila vor fi schimbate in moneda locala la cea mai inalta rata de schimb legala, existenta in Romania in momentul realizarii schimbului.
    12. Taxe
    Fondurile furnizate in baza Acordului de finantarea nerambursabila nu vor fi folosite pentru plata nici unor taxe, tarife, datorii sau a altor impozite, impuse pe baza legilor romane. Prin extensie, daca un contractant sau un subcontractant oarecare, finantat prin Acordul de finantare nerambursabila, sau orice personal al contractantului sau al subcontractantului si orice proprietate sau tranzactie legata de un astfel de contract finantat prin Acordul de finantare nerambursabila nu sunt exceptate de taxe, tarife, datorii sau de alte impozite impuse pe baza legilor din Romania, contractantul, finantat prin Acordul de finantare nerambursabila, le va plati din alte fonduri, altele decat cele furnizate prin Acordul de finantare nerambursabila. Nici Beneficiarul, nici contractantul nu vor solicita rambursarea din partea TDA a cheltuielilor legate de astfel de taxe, tarife, datorii sau alte impozite.
    13. Cooperarea dintre parti si in continuare
    Partile vor coopera pentru a asigura ca scopurile Acordului de finantare nerambursabila sa fie realizate. In acest scop, partile, la cererea uneia dintre ele, vor analiza progresul realizat de studiu, realizarea obligatiilor din Acordul de finantare nerambursabila, realizarile contractantului si alte probleme legate de studiu. In continuare, timp de 5 (cinci) ani de la primirea raportului final de catre TDA (asa cum este definit in clauza J a anexei nr. II), Beneficiarul este de acord sa raspunda oricaror intrebari rezonabile din partea TDA despre stadiul proiectului.
    14. Scrisori de implementare
    Pentru a sprijini Beneficiarul in implementarea studiului, TDA poate, din cand in cand, sa emita scrisori de implementare, care vor furniza informatii suplimentare despre probleme cuprinse in cadrul Acordului de finantare nerambursabila. Ambele parti pot folosi, de asemenea, intelegeri comune asupra scrisorilor de implementare, pentru a confirma si a inregistra intelegerea lor mutuala asupra problemelor acoperite de Acordul de finantare nerambursabila.
    15. Registre si inregistrari
    Beneficiarul este de acord sa pastreze independent, in conformitate cu principiile si cu practicile contabile corespunzatoare, registre, inregistrari si documente adecvate, legate de studiu si de Acordul de finantare nerambursabila, pentru a arata receptionarea si folosirea bunurilor si serviciilor obtinute in cadrul Acordului de finantare nerambursabila. Astfel de registre, inregistrari si alte documente vor fi pastrate independent pe o perioada de 3 (trei) ani, dupa data platii finale de catre TDA. Beneficiarul va permite TDA sau reprezentantilor sai autorizati, in momente justificate, sa verifice registrele, inregistrarile si alte documente legate de studiul de fezabilitate si de Acordul de finantare nerambursabila.
    16. Reprezentarea partilor
    Pentru toate scopurile legate de Acordul de finantare nerambursabila, Guvernul Beneficiarului va fi reprezentat de Ministerul Transporturilor, iar Guvernul Statelor Unite ale Americii va fi reprezentat de Ambasadorul Statelor Unite ale Americii in Romania, fiecare putand, prin notificare scrisa, sa desemneze reprezentanti suplimentari pentru toate obiectivele din Acordul de finantare nerambursabila.
    17. Adresele pentru inregistrarea partilor
    Orice instiintare, cerere, document sau alta comunicare inaintata de oricare parte catre cealalta, in cadrul Acordului de finantare nerambursabila, va fi facuta in scris, prin cablu sau un mediu electronic care produce inregistrarea palpabila a transmisiei, ca de exemplu: telegrame, telex sau fax, care vor fi predate sau transmise in mod corespunzator cand sunt inmanate uneia dintre parti la urmatoarele adrese:
    Catre:
    Ministerul Transporturilor
    bd Dinicu Golescu nr. 38
    Bucuresti
    Telefon: (+40-1) 638-6868
    Fax: (+40-1) 638-4597
    To:
    U.S. Trade and Development Agency
    SA-16, Room 309
    Washington, D.C. 20523-1602
    Phone: (+1 202 703) 875-4357
    Fax:   (+1 202 703) 875-4009
    Toate aceste comunicari vor fi facute in limba engleza, exceptand cazurile cand partile stabilesc altfel, in scris. In plus, Beneficiarul va furniza sectiei comerciale a Ambasadei Statelor Unite ale Americii la Bucuresti o copie de pe fiecare comunicare trimisa TDA.
    Fiecare comunicare, legata de acest acord specific, va cuprinde urmatoarele date fiscale:
    Appropriation No: 1151001
    Budget Plan: 2TDA-95-71004-DG71
    Project No: 95-729B
    TDA No: TDA-5729-G-00-5374-00
    Obligation No: 5713225
    18. Clauza de incetare
    Fiecare parte poate inceta Acordul de finantare nerambursabila prin trimiterea unei instiintari scrise celeilalte parti, cu 30 (treizeci) de zile in avans. Incetarea Acordului de finantare nerambursabila va duce la incetarea oricarei obligatii a partilor de a furniza resurse financiare sau de alt fel pentru studiu, exceptand platile care sunt angajate pentru indeplinirea angajamentelor care nu pot fi anulate, angajate cu o terta parte, anterior instiintarii scrise de incetare.
    19. Necedarea drepturilor si compensatiilor
    Nici o intarziere in exercitarea oricarui drept sau compensatie datorata oricarei parti, in legatura cu Acordul de finantare nerambursabila, nu va fi considerata ca o anulare a acestui drept sau ca o compensatie.
    20. Echipament si tehnologie americana
    Ca o recunoastere a eforturilor TDA in finantarea studiului, Beneficiarul, de altfel, in conditii egale, va acorda prioritate furnizorilor americani pentru procurarea tehnologiei si a echipamentelor necesare pentru proiect.
    21. Graficul studiului
    Data pentru finalizarea studiului, care este 31 decembrie 1997, este data la care partile estimeaza ca toate bunurile si serviciile finantate prin Acordul de finantare nerambursabila vor fi fost furnizate.
    Drept pentru care, Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii, fiecare actionand prin reprezentantul sau autorizat in mod corespunzator, au convenit semnarea acestui acord in limba engleza, in numele lor, incheiat la Bucuresti la 17 septembrie 1996.

              Pentru
              Guvernul Romaniei,
              Aurel Novac,
              ministrul transporturilor

              Pentru
              Guvernul Statelor Unite ale Americii,
              Michael Einik,
              sef adjunct al misiunii

    ANEXA 1

                        TERMENI DE REFERINTA
    Suplimentar fata de importurile si exporturile Romaniei, scopul studiului de fezabilitate trebuie sa includa o zona geografica larga ca un hinterland potential pentru serviciile de tranzit ale acestei porti romanesti. O atentie speciala trebuie acordata comertului exterior al tarilor din Asia Centrala si Caucaz, care utilizeaza operatiuni RO-RO la Samsung in Turcia, Poti in Georgia si in alte porturi la Marea Neagra. De asemenea, pentru vasele RO-RO trebuie tinut seama si de echipamentele pentru transpunerea vagoanelor pe calea ferata larga, ruseasca, respectiv calea ferata standard europeana.
    Toate operatiunile de transport intermodal, identificate anterior, trebuie introduse in studiu. Facilitatile terminalului, care urmeaza a fi considerate in Portul Constanta pentru studiul de fezabilitate, includ: terminalul RO-RO, imprejmuirea cu gard a zonei libere si zona noului terminal de containere.
    Teme propuse
    Studiul de fezabilitate trebuie sa includa cel putin urmatoarele teme:
    1. Sa asigure o analiza a activitatilor din trecut si din prezent
    Consultantul va colecta date asupra deplasarilor de marfuri in containere, in trecut si in prezent, pe tipuri de marfuri si operatiuni. Modelele de analiza, origine-destinatie, si moduri de transport vor fi identificate si descrise pentru a realiza un inventar de fond al deplasarilor de marfuri, in trecut si in prezent, prin Portul Constanta. Transporturile vor fi caracterizate in functie de serviciile ferry pentru transport vagoane si camioane de-a lungul Marii Negre, care realizeaza legatura la retelele de cale ferata si autostrada din port, precum si incarcarea/descarcarea marfurilor generale si containerizate in portul principal.
    2. Sa pregateasca un inventar detaliat al facilitatilor existente
    Consultantul va realiza o evaluare inginereasca si tehnica a facilitatilor existente in sau langa terminalul RO-RO. Aceasta evaluare va tine seama de conditiile curente la docurile existente, de echipamentul de manevrare a marfii, de legaturile feroviare/rutiere si de alte facilitati. Va fi pregatita o descriere detaliata a facilitatilor existente, care sa prezinte legaturile feroviare si rutiere in terminalul RO-RO. Consultantul va realiza o analiza topografica a zonei si va pregati harti, planuri si descrieri ale tuturor facilitatilor, cladirilor, tipurilor de pavaj, utilitatilor, piedicilor si ale infrastructurii adiacente. Totodata, va fi realizata o analiza completa a conditiei in care se afla docurile si pavajele existente, in scopul identificarii si cuantificarii oricarei deteriorari a facilitatilor existente. Vor fi facute recomandari pentru repararea deteriorarilor sau inlocuirea sectiunilor deteriorate, in functie de necesitati.
    3. Sa pregateasca previziuni de trafic
    Consultantul va pregati previziuni de trafic pentru operatiunile intermodale RO-RO si pentru marfurile containerizate, pe baza analizelor activitatii economice din zona de influenta (hinterland) si a sistemului de transport, prezent si viitor, care deserveste portul. Consultantul va tine seama de rolul care este asteptat sa fie jucat de port ca poarta de tranzit pentru comertul tarilor terte. Pentru fiecare tip de marfa si operatiune intermodala, cum ar fi transportul vagoanelor pe RO-RO, transportul camioanelor pe RO-RO, transportul general, vrac si al marfurilor containerizate, vor fi pregatite previziunile de trafic pe care consultantul le va determina ca fiind necesare. Previziunile vor acoperi o perioada de 20 (douazeci) de ani.
    4. Sa determine componentele specifice noilor facilitati intermodale
    Consultantul va evalua productivitatea si conditiile facilitatilor existente in lumina previziunilor fluxurilor de marfuri si va recomanda imbunatatirile necesare facilitatilor existente. Consultantul va evalua noile facilitati care sa fie construite. Consultantul va recomanda toate masurile care trebuie luate de catre S.N.C.F.R. pentru a asigura implementarea celei mai eficiente metode de manevrare a marfurilor in terminal, impreuna cu tipurile specifice de echipamente pentru manevrarea marfurilor si facilitatile de la mal, necesare sprijinirii viitoarelor deplasari de marfuri. Pentru determinarea configuratiei facilitatilor viitoare, necesare deservirii deplasarilor previzionate a marfurilor, consultantul va tine seama de serviciile RO-RO de-a lungul Marii Negre, precum si de facilitatile de incarcare/descarcare din terminalul intermodal si de amplasamentele din teritoriu pentru serviciile TTOFC.
    5. Sa determine cerintele privind sistemele de comunicatie si mijloacele de navigatie
    Consultantul va pregati un plan cu specificatiile generale pentru un sistem de comunicatii intern si extern eficient, inclusiv pentru sistemele nava la mal. Consultantul va analiza studiile hidrografice ale portului si canalul de acces al acestuia si va analiza necesarul de imbunatatiri pentru mijloacele de navigatie. De asemenea, va fi facuta si o analiza privind adancimea apei cerute pentru traficul viitor al navelor si, daca va fi necesar, va fi pregatit un plan de dragaj pentru mentinerea adancimilor necesare.
    6. Sa pregateasca un "Master Plan"
    Pe baza determinarii noilor facilitati necesare, asa cum au fost identificate in tema 4 de mai sus, consultantul va pregati un "Master Plan", care va reprezenta un ghid pentru S.N.C.F.R. in planurile sale pentru eficientizarea terminalului si pentru imbunatatirile viitoare. Planul va indica ce imbunatatiri si masuri administrative vor trebui aplicate imediat si va prezenta o planificare de realizare in timp a imbunatatirilor viitoare. Planul va include o analiza a asteptarilor privind rata de utilizare a docului si timpul mediu de asteptare pentru navele care asteapta in spatiul docului. Vor fi recomandate reguli pentru primirea la doc a diferitelor tipuri de vase.
    7. Sa asigure previziuni economice si financiare
    Consultantul va efectua estimari detaliate ale costurilor pentru fiecare componenta identificata in proiect, precum si pentru reabilitarea facilitatilor existente. O analiza economica cost/beneficiu va fi realizata pe baza costurilor proiectate si a veniturilor anticipate a fi obtinute. Va fi pregatit un bilant financiar pro forma, care sa arate fluxul de numerar anticipat, bilantul contabil si contul de venituri si cheltuieli, care sa acopere un orizont planificat de 20 (douazeci) de ani. Fezabilitatea financiara a proiectului va fi evaluata in termenii amortizarii investitiei, ratei interne a rentabilitatii, perioadei de rambursare si ai altor criterii de performanta financiara. Consultantul va recomanda alternative de finantare pentru proiect, inclusiv raportul datorie fata de capital, dobanda anuala si programul de plata a imprumutului, precum si alti factori, cu scopul de a ajuta institutiile finantatoare in evaluarea pe care o vor face fezabilitatii financiare a proiectului. In scopul realizarii obiectivelor proiectului si a profitabilitatii acestuia, va fi descrisa o strategie de marketing, inclusiv organizarea marketingului.
    8. Sa realizeze o evaluare a impactului asupra mediului
    Consultantul va evalua impactul negativ previzibil asupra mediului pe perioada construirii si a stadiilor de operare a noilor facilitati de transport intermodal. Va fi evaluata si inclusa ca un component al proiectului necesitatea eliminarii pierderilor de apa din canalizare si a unei statii de tratare, in cazul in care va fi justificata. Va fi evaluat orice impact negativ asupra mediului, in ceea ce priveste aruncarea deseurilor solide si, in cazul in care va fi necesar, vor fi prezentate in detaliu, impreuna cu costurile aferente, masurile de reducere a acestor efecte.
    9. Sa determine cerintele care trebuie indeplinite de catre personal
    Consultantul va realiza o evaluare a capacitatii, calificarii si experientei personalului de executie si administrativ din cadrul S.N.C.F.R. Un program de instruire corespunzator sau cerinte noi la nivelul personalului vor fi schitate si prezentate S.N.C.F.R.
    10. Sa determine cerintele MIS
    Consultantul va propune metode pentru colectarea informatiilor in materie de navigatie, depozitare si deplasare a marfurilor, folosirea fortei de munca si alte date statistice, de preferat sub forma electronica, astfel incat sa faciliteze integrarea cu informatiile referitoare la declaratiile vamale, facturile pentru taxele din terminal, documentele de declaratie vamala, software de urmarire, pentru vagoanele de marfa, al S.N.C.F.R. Consultantul va pregati o evaluare a personalului necesar si a costurilor pentru aplicarea unui astfel de sistem informational. Consultantul va analiza structura tarifelor, taxelor si a chiriilor pentru facilitatile terminalului si serviciile S.N.C.F.R. si va face recomandari pentru schimbarea lor, in cazul in care vor fi necesare.
    11. Sa identifice structura institutionala
    Daca analizele economice si financiare, realizate conform temei 7 de mai sus, vor arata un profit favorabil, consultantul va analiza structura institutionala care ar fi de dorit pentru implementarea proiectului. Totodata, vor fi evaluate si structuri institutionale alternative, cum ar fi: operarea exclusiva de catre S.N.C.F.R., operarea in joint-venture cu o alta parte straina si/sau romana, construirea si operarea terminalului de containere, exclusiv de catre un investitor/operator strain, prin concesiune etc. Vor fi identificate sistemele de taxare tarifare si alte aspecte financiare privind conducerea afacerilor in Romania. Va fi prezentata si o evaluare a activelor societatii mixte.
    Predari si program
    Consultantul va preda S.N.C.F.R. 3 (trei) copii de pe rapoartele lunare privind progresul studiului in decurs de 5 (cinci) zile lucratoare de la terminarea fiecarei luni. Rapoartele lunare privind progresul studiului vor include o descriere a temei definitivate in cursul lunii anterioare, a temei planificate pentru luna in curs, problemele intalnite si sugestii privind caile de actiune.
    In plus fata de rapoartele lunare privind progresul studiului, consultantul va preda S.N.C.F.R. cate 5 (cinci) copii de pe urmatoarele rapoarte, sub forma de proiect, pentru analiza si comentarii:
         Tema                                             Data
     (descriere)                                         (luni de
                                                         la incepere)
    1. Analiza activitatilor din trecut si din prezent      1
    2. Inventarierea facilitatilor existente                2
    3. Previziuni de trafic                                 3
    4. Componente ale noilor facilitati intermodale         4
    5. Sistem de comunicatii si mijloace de navigatie       4
    6. Master Plan                                          5
    7. Previziuni economice si financiare                   5
    8. Impactul asupra mediului                             5
    9. Personalul necesar                                   6
    10. Cerintele MIS                                       6
    11. Structura institutionala                            6
    In decurs de 20 (douazeci) de zile de la primirea comentariilor S.N.C.F.R., consultantul va preda S.N.C.F.R  5 (cinci) copii de pe fiecare raport, legat in forma finala, si o copie reproductibila nelegata. De asemenea, consultantul va mai preda 4 (patru) copii de pe raportul final catre TDA, in conformitate cu clauza J a anexei nr. II - Clauze obligatorii la contract ale Acordului de finantare nerambursabila.


    ANEXA 2

            CLAUZELE OBLIGATORII ALE CONTRACTULUI, IMPUSE DE TDA
    A. Clauzele obligatorii TDA de control
    Partile la acest contract confirma faptul ca acesta este finantat de catre Agentia Statelor Unite pentru Comert si Dezvoltare (TDA) in baza Acordului de finantare nerambursabila dintre Guvernul Romaniei (clientul) si Guvernul Statelor Unite ale Americii, actionand prin TDA, din data de ... (Acord de finantare nerambursabila). Clientul a selectat firma americana ............... (contractorul) pentru a realiza studiul de fezabilitate (studiul). In ciuda oricaror alte prevederi ale acestui contract, urmatoarele clauze obligatorii la contract impuse de TDA vor guverna. In plus, in eventualitatea oricarei contradictii intre Acordul de finantare nerambursabila si oricare contract sau subcontract corespunzator, Acordul de finantare nerambursabila va prevala.
    B. TDA ca finantator
    (1) Aprobarea contractului de catre TDA
    Toate contractele finantate in baza Acordului de finantare nerambursabila si orice amendament la acesta, inclusiv transferurile si modificarile in termenii de referinta, trebuie sa fie aprobate in scris de catre TDA pentru a deveni efective in ceea ce priveste cheltuirea fondurilor din finantarea nerambursabila acordata de TDA. TDA nu va autoriza plata din fondurile finantarii nerambursabile, acordata de TDA, pana cand contractul nu a fost aprobat oficial de catre TDA sau pana cand contractul nu va fi conform cu modificarile cerute de TDA in cursul procesului de analiza a contractului.
    (2) TDA nu este parte la contract
    Este inteles de catre parti ca TDA si-a rezervat anumite drepturi ca, dar nu limitate la, dreptul de a aproba conditiile contractului si ale oricaror amendamente la acesta, inclusiv transferurile, selectarea tuturor contractantilor, termenii de referinta si oricare sau toate documentele legate de orice contract finantat in baza Acordului de finantare nerambursabila. De aici inainte partile inteleg si sunt de acord ca TDA, prin rezervarea anumitor sau a tuturor drepturilor de aprobare anterioara, a actionat numai ca o entitate finantatoare pentru asigurarea folosirii corecte a fondurilor Guvernului Statelor Unite ale Americii si ca orice decizii a TDA, de a exercita sau de a se abtine de la exercitarea acestor drepturi de aprobare, va fi luata ca un finantator in cursul finantarii studiului si nu va fi inteles ca TDA este parte a contractului. Partile inteleg si sunt de acord ca TDA poate, din cand in cand, sa exercite drepturile sale de aprobare anterioara sau sa discute probleme legate de aceste drepturi si de proiect cu partile contractante, impreuna sau separat, fara ca acest lucru sa implice vreo responsabilitate sau obligatie fata de partile contractante sau fata de oricare dintre ele. Orice aprobare sau lipsa de aprobare din partea TDA nu va opri Beneficiarul sau TDA de la afirmarea oricarui drept pe care acestia l-ar putea avea fata de contractant sau sa scuteasca pe contractant de vreo obligatie pe care acesta ar putea sa o aiba fata de Beneficiar sau de TDA.
    C. Nationalitatea, sursa si originea
    Cu exceptia cazurilor in care TDA stabileste altfel, urmatoarele prevederi vor guverna livrarea bunurilor si serviciilor finantate de TDA in conformitate cu acest Acord de finantare nerambursabila:
    a) pentru serviciile profesionale, contractantul trebuie sa fie o firma americana sau un consultant american;
    b) contractantul poate folosi subcontractanti americani fara limita, dar folosirea subcontractantilor din Romania este limitata la douazeci la suta (20%) din suma finantarii nerambursabile acordata de TDA;
    c) angajatii contractantului american sau ai firmelor americane subcontractante, responsabile pentru serviciile profesionale, vor fi cetateni americani sau neamericani, admisi in mod legal, cu resedinta permanenta in Statele Unite ale Americii;
    d) bunurile cumparate pentru implementarea studiului si serviciile de livrare asociate (ex.: transportul international si asigurarea) trebuie sa aiba nationalitatea, sursa si originea in Statele Unite ale Americii; si
    e) bunurile si serviciile relative la sprijinirea studiului in Romania (ex.: cazare, masa si transport) nu fac obiectul restrictiilor de mai sus. TDA va pune la dispozitia partilor interesate, la cerere, si alte detalii privitoare la aceste standarde de eligibilitate.
    D. Surse americane
    Raportul final, de vreme ce are ca scop specificatiile si caracteristicile optime pentru proiect, va identifica disponibilitatea surselor americane de aprovizionare, astfel incat sa le foloseasca la maximum in implementarea proiectului.
    E. Registre si inregistrari
    Contractorul si subcontractorii, finantati in baza Acordului de finantare nerambursabila, vor pastra, in conformitate cu practicile contabile general acceptate, registre, inregistrari si documente suficiente pentru a reflecta intr-un mod adecvat toate tranzactiile din contract sau care au legatura cu acesta. Aceste registre, inregistrari si alte documente vor identifica si vor urmari cu claritate folosirea si cheltuirea fondurilor TDA, in mod distinct fata de alte surse de finantare. Astfel de registre, inregistrari si alte documente vor fi pastrate pe perioada contractului si pe o perioada de 3 (trei) ani dupa data platii finale de catre TDA. Contractorul va permite TDA sau reprezentantilor sai autorizati, in momente justificate, facilitatea de a inspecta si de a evalua aceste registre, inregistrari si alte documente.
    F. Transportatori aerieni americani
    Transportul aerian al persoanelor si proprietatilor finantate de Acordul de finantare nerambursabila va fi facut de catre transportatori americani in conformitate cu Fly America Act, 49 U.S.C. 1517, in masura in care serviciile unor astfel de transportatori sunt disponibile, asa cum sunt stipulate in reglementarile aplicabile ale Guvernului S.U.A.
    G. Compensarea asigurarii muncitorului
    Contractantul va asigura acoperirea compensarii asigurarii muncitorului pentru lucrarile realizate in baza acestui contract.
    H. Cerinte privind raportarea
    Dupa finalizarea contractului, contractantul va instiinta TDA prin scrisori, la intervale de sase (6) luni, pentru o perioada de 2 (doi) ani, despre stadiul proiectului. In plus, daca vreodata contractantul primeste o cerere de continuare a lucrarilor de la client, contractantul va notifica TDA si va mentiona adresa de contract a contractantului, incluzand numele, numarul de telefon si de fax. Aceste informatii vor fi facute publice de catre TDA.
    I. Proceduri de plata
    (1) Aprobarea contractului de catre TDA
    Platile din fondurile finantarii nerambursabile vor fi facute numai dupa ce TDA va aproba acest contract. Pentru a realiza aceasta analiza in timp util, TDA trebuie sa primeasca, fie de la client fie de la contractant, o fotocopie in limba engleza de pe contractul sau de pe versiunea finala a proiectului de contract negociat, la urmatoarea adresa:
    U.S. Trade and Development Agency
    SA-16, Room 309
    Washington, D.C. 20523-1602
    Attn: Contract Review.
    (2) Cerinte pentru graficul de plati
    In acest contract va fi inclus un grafic de plati pentru platile catre contractant din fondurile finantarii nerambursabile. Acest grafic de plati trebuie sa fie conform cerintelor TDA:
    1. Pana la douazeci la suta (20%) din totalul sumei finantarii nerambursabile, acordata de TDA, pot fi folosite ca mobilizare a platii;
    2. toate celelalte plati, cu exceptia platii finale, se vor baza pe punctele de reper in realizarea contractului; si
    3. plata finala nu va fi mai mica de cincisprezece la suta (15%) din suma totala a finantarii nerambursabile, acordata de TDA, platibila la primirea de catre TDA a raportului final in conformitate cu specificatiile si cantitatile prevazute la clauza J de mai jos.
    (3) Conditii pentru factura contractantului
    TDA va efectua toate platile din fondurile finantarii nerambursabile, direct catre contractant. Clientul va solicita plata fondurilor de catre TDA catre contractant, pentru realizarea contractului, prezentand TDA urmatoarele:
    a) Factura contractantului
    Factura contractantului va contine referinte la un punct din graficul de plata al contractului, suma solicitata la plata si, cu exceptia cazurilor de mobilizare a platii, urmatoarea declaratie/certificare a contractantului:
    "Contractantul a realizat lucrarea descrisa in aceasta factura in conformitate cu termenii contractului sau cu clientul si este indreptatit la plata corespunzatoare. In cazul in care contractantul nu s-a conformat termenilor si conditiilor contractului, inclusiv prevederilor obligatorii impuse de TDA, continute in acesta, va face, la solicitarea TDA, o rambursare adecvata catre TDA."
    Factura contractantului pentru o mobilizare a platii, daca este cazul, va include urmatoarea declaratie/certificare a contractantului:
    "Ca o conditie pentru aceasta mobilizare a platii, contractantul certifica ca va realiza toata lucrarea in conformitate cu termenii contractului sau cu clientul. In cazul in care contractantul nu se conformeaza cu termenii si conditiile contractului, inclusiv cu prevederile obligatorii impuse de TDA, continute de acesta, va face, la solicitarea TDA, o rambursare adecvata catre TDA."
    b) Aprobarea facturii contractantului de catre client
    Factura pentru mobilizarea platii trebuie sa fie aprobata in scris de catre Beneficiar. Pentru toate celelalte facturi, Beneficiarul trebuie sa certifice, in factura sau separat, urmatoarele:
    "Serviciile pentru care contractantul solicita plata au fost realizate satisfacator, in conformitate cu prevederile aplicabile ale contractului si termenii si cu conditiile Acordului de finantare nerambursabila al TDA."
    c) Adresa TDA pentru solicitarile de plata
    Toate solicitarile de plata vor fi transmise prin curier sau posta catre:
    U.S. Trade and Development Agency
    FM/CMP/DCB
    Room 700, SA-02
    515 22nd Street, N.W.
    Washington, D.C. 20522-0209
    J. Raportul final transmis TDA
    (1) Definitie
    Raportul final va insemna raportul final descris in anexe nr. I - Termeni de referinta - sau, daca nici un astfel de raport final nu este descris in aceasta, raport final va desemna raport independent si cuprinzator al lucrarii executate in conformitate cu anexa nr. I - Termeni de referinta -, incluzand orice document transmis clientului.
    (2) Cerinte privind prezentarea raportului final
    Contractantul va pune la dispozitia TDA urmatoarele:
    a) o versiune completa a raportului final pentru arhiva TDA. Aceasta versiune va fi fost aprobata de catre client si trebuie sa fie intocmita in limba engleza. Este responsabilitatea contractorului de a se asigura ca informatiile confidentiale, in cazul in care exista, continute in aceasta versiune, sunt clar marcate. TDA va pastra confidentialitatea unor astfel de informatii in conformitate cu legile in vigoare;
    si
    b) 3 (trei) copii de pe raportul final, pregatite pentru a fi facute publice. Aceasta versiune va fi fost aprobata de catre client si trebuie sa fie facuta in limba engleza. Tinand seama de faptul ca aceasta versiune va fi facuta publica, nu trebuie sa contina nici o informatie confidentiala. In cazul in care raportul de la lit. a) de mai sus nu contine informatii confidentiale, va putea fi folosita ca versiune publica, asigurandu-se insa ca TDA a primit un numar total de 4 (patru) copii. In orice caz, versiunea publica trebuie sa fie informativa si sa contina suficiente detalii ale proiectului, astfel incat sa fie utila viitorilor furnizori de echipamente si servicii.
    (3) Prezentarea raportului final
    Toate rapoartele finale prezentate TDA trebuie sa fie paginate si sa includa urmatoarele:
    a) Coperta fiecarui raport final va contine numele clientului, numele contractantului care a pregatit raportul, titlul raportului, sigla TDA, adresa postala si adresa de livrare, precum si urmatorul avertisment:
    "Acest raport a fost finantat de Agentia S.U.A. pentru Comert si Dezvoltare (TDA), o agentie care promoveaza exporturile apartinand Guvernului S.U.A. Punctele de vedere, constatarile, concluziile sau recomandarile prezentate in acest document apartin autorului (autorilor) si nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala sau politica TDA."
    b) Pagina de garda a fiecarui raport final va contine sigla TDA, adresa postala si adresa de livrare, precum si declaratia privind scopul TDA. O copie de pe detaliile raportului final al TDA va fi disponibila de la TDA, la cerere.
    c) Contractantul sau orice subcontractant care realizeaza lucrari in conformitate cu acest Acord de finantare nerambursabila trebuie sa fie clar identificat in raportul final.
    (4) Informatii privind contractantul sau subcontractantul
    In plus la si separat de raportul final, contractantul va furniza TDA urmatoarele: numele contractantului si al oricarui subcontractor care a realizat lucrari in conformitate cu acest Acord de finantare nerambursabila, adresa postala a fiecarei firme, identitatea sefului de proiect si districtul de care apartine locul sau principal de afaceri (abrevierea statului, formata din doua litere, urmata de o liniuta, si numarul districtului, ex.: VA-11).
    K. Modificari
    Toate schimbarile, modificarile, transferurile sau amendamentele la acest contract, inclusiv anexele, vor fi facute numai prin acordul scris al partilor la acesta, si vor face subiectul aprobarii scrise a TDA.
    L. Graficul proiectului
    (1) Data de finalizare a studiului
    Data pentru finalizarea studiului, care este 31 decembrie 1997, este data la care partile estimeaza ca toate bunurile si serviciile finantate prin Acordul de finantare nerambursabila vor fi fost furnizate.
    (2) Perioadele limita pentru plata din fondurile finantarii nerambursabile, acordata de TDA
    Cu exceptia cazurilor in care TDA ar putea conveni altfel:
    a) nici un fond nu poate fi platit in baza acestui contract pentru bunuri si servicii care sunt asigurate in baza unui contract incheiat inaintea datei efective a Acordului de finantare nerambursabila; si
    b) toate fondurile disponibilizate in baza Acordului de finantare nerambursabila trebuie sa fie platite in decurs de 4 (patru) ani de la data efectiva a acestui Acord de finantare nerambursabila.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 253/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 253 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu