Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.234 din 30.03.2016

pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 296 din 19 aprilie 2016



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul IHotărârea Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 8 mai 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 6, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins: (4) Fiecare loc de muncă creat ca urmare a investiţiei se menţine pentru o perioadă minimă de 5 ani, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor, de la data la care acesta a fost ocupat prima dată. 2. La articolul 15 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)sunt înregistrate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată; 3. La articolul 15 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)nu aparţin unor acţionari care deţin sau au deţinut în ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare o altă întreprindere înregistrată conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005, republicată, care desfăşoară sau a desfăşurat activitatea pentru care solicită finanţare. 4. La articolul 16, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)să fie considerate investiţii iniţiale, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. k) din Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat prevăzută la anexa nr. 2, respectiv investiţii iniţiale în favoarea unei noi activităţi economice, în cazul întreprinderilor mari din regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov, care grupează municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. l) din Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat prevăzută la anexa nr. 2; 5. La articolul 19, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Documentele emise de întreprinderea solicitantă în original trebuie să fie datate şi semnate de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea. 6. În anexa nr. 2, la articolul 1, după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins: d1) cost salarial eligibil - costul salarial cuprinzând salariul brut până la limita salariului mediu brut pe economie, aprobat prin legea anuală a bugetului asigurărilor sociale de stat, valabil pentru anul înregistrării cererii de acord pentru finanţare, precum şi contribuţiile obligatorii ale angajatorului aferente, conform prevederilor legale în vigoare; 7. În anexa nr. 2, la articolul 1, după litera h) se introduce o nouă literă, litera h1), cu următorul cuprins: h1) grup - societatea-mamă şi toate filialele acesteia; 8. În anexa nr. 2, la articolul 1, literele l), o), s), v ), x ), z ) şi cc ) se modifică şi vor avea următorul cuprins: l)investiţia iniţială în favoarea unei noi activităţi economice - investiţia în imobilizări corporale şi necorporale legate de înfiinţarea unei unităţi noi sau diversificarea activităţii unei unităţi, cu condiţia ca noua activitate să nu fie identică sau similară cu activitatea desfăşurată anterior în unitatea respectivă; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ o)întreprindere nou-înfiinţată - întreprinderea înfiinţată în anul anterior anului înregistrării cererii de acord pentru finanţare care nu are situaţii financiare anuale aprobate corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, întreprinderea înfiinţată în anul înregistrării cererii de acord pentru finanţare sau întreprinderea care nu a desfăşurat activitate economică, dar nu mai mult de 3 ani fiscali consecutivi înainte de data înregistrării cererii; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ s)locaţia realizării investiţiei - sediul social sau unul din punctele de lucru ale întreprinderii, unde se realizează investiţia, astfel cum se înregistrează la oficiul registrului comerţului, conform prevederilor legale în vigoare;........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ v)media numărului de salariaţi - media numărului de salariaţi pe perioada ultimelor 12 luni anterioare datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare, pe baza numărului efectiv de salariaţi declaraţi lunar în Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate - Declaraţia 112; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ x)planul de creare a locurilor de muncă - document care cuprinde calendarul creării şi menţinerii locurilor de muncă aferente investiţiei, structura organizatorică, valorile costurilor salariale eligibile şi ajutorului de stat aferent; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ z)proiect unic de investiţii - orice investiţie iniţială este considerată ca făcând parte dintr-un proiect unic de investiţii dacă este demarată de acelaşi beneficiar la nivel de grup întrun interval de 3 ani de la data demarării lucrărilor la o altă investiţie care beneficiază de ajutor în aceeaşi regiune NUTS 3; ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ cc) salariu brut - suma veniturilor realizate de salariat în întreprindere înainte de reţinerea contribuţiilor obligatorii ale angajatului şi de impozitare; 9. În anexa nr. 2, la articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Înregistrarea cererilor de acord pentru finanţare se realizează în sesiuni de 10 zile lucrătoare. Perioada de înregistrare a cererilor este comunicată de Ministerul Finanţelor Publice pe site-ul său, conform prevederilor art. 17 din hotărâre, cu cel puţin 30 de zile înainte de data deschiderii acesteia. 10. În anexa nr. 2, la articolul 3 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 3
(1) În cadrul sesiunii de înregistrare, întreprinderea solicitantă transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice următoarele documente necesare primei etape de evaluare:
11. În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 7
(1) Întreprinderea selectată în prima etapă de evaluare transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, în maximum 30 de zile lucrătoare de la data primirii scrisorii de înştiinţare prevăzute la art. 5, următoarele documente necesare etapei a doua de evaluare:
12. În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)plan de afaceri; 13. În anexa nr. 2, la articolul 8 alineatul (2) litera c), punctul (ii) se modifică şi va avea următorul cuprins: (ii) nu sunt îndeplinite criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 16 şi condiţiile prevăzute la art. 11 alin. (2) lit. c) şi art. 161 din hotărâre; 14. În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 12(1) În vederea plăţii ajutorului de stat, întreprinderea transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice cel puţin următoarele documente: 15. În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), litera d) se abrogă. 16. În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins: d1) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul întreprinderea, în care să se menţioneze cel puţin următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii şi data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia; 17. În anexa nr. 2, la articolul 12, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Într-un an calendaristic, întreprinderea poate transmite maximum două cereri de plată a ajutorului de stat. 18. În anexa nr. 2, după articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 151, cu următorul cuprins: Articolul 151 Întreprinderile care au primit acord pentru finanţare au obligaţia să transmită la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, anual, în termen de maximum 45 de zile lucrătoare de la încheierea anului calendaristic, un raport privind gradul de realizare a planului de creare a locurilor de muncă pentru care a fost emis acordul pentru finanţare, însoţit de Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate - Declaraţia 112 aferentă lunii decembrie a anului încheiat. 19. În anexa nr. 2, articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 16(1) Întreprinderile care au primit acord pentru finanţare au obligaţia să informeze Ministerul Finanţelor Publice cu privire la demararea investiţiei, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii acordului pentru finanţare.(2) Termenul prevăzut la alin. (1) se comunică întreprinderii beneficiare de ajutor de stat odată cu transmiterea acordului pentru finanţare. 20. În anexa nr. 2, după articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 161, cu următorul cuprins: Articolul 161 (1) Întreprinderile care au primit acord pentru finanţare au obligaţia să creeze numărul de locuri de muncă total şi pe ani, conform acordului pentru finanţare aprobat.(2) În cazul în care, pe parcursul realizării investiţiei şi creării locurilor de muncă, se înregistrează modificări ale planului de creare a locurilor de muncă, întreprinderea poate solicita Ministerului Finanţelor Publice:a)fie modificarea calendarului de creare şi menţinere a locurilor de muncă aferente investiţiei, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (2) lit. b) din hotărâre, prin transmiterea unei notificări cu menţionarea perioadei de realizare a investiţiei, însoţite de planul de creare a locurilor de muncă, inclusiv în format electronic, şi secţiunea IV «Prezentarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate» din cererea de acord pentru finanţare, revizuite; b)fie reducerea cu maximum 20% a numărului total de locuri de muncă nou-create, cu respectarea prevederilor art. 16 lit. b) din hotărâre, prin transmiterea unei notificări însoţite de planul de creare a locurilor de muncă, inclusiv în format electronic, secţiunea IV «Prezentarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate» din cererea de acord pentru finanţare şi planul de afaceri, inclusiv în format electronic, revizuite. (3) Modificările prevăzute la alin. (2) nu pot viza creşterea valorii totale a cheltuielilor eligibile, respectiv a ajutorului de stat aferent acestora.(4) În cazul prevăzut la alin. (2) lit. a), Ministerul Finanţelor Publice analizează documentaţia primită şi aprobă acordul pentru finanţare modificat, cu încadrarea în bugetele anuale ale schemei, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data la care întreaga documentaţie este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme.(5) În cazul prevăzut la alin. (2) lit. b), Ministerul Finanţelor Publice finalizează analiza documentaţiei primite, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data la care întreaga documentaţie este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme, procedând astfel:a)în situaţia în care se constată că sunt îndeplinite în continuare condiţiile prevăzute de prezenta schemă şi se respectă încadrarea în bugetele anuale ale schemei, se aprobă acordul pentru finanţare modificat; b)în situaţia în care se constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de prezenta schemă, întreprinderea este înştiinţată cu privire la respingerea modificării. (6) Întreprinderea beneficiară poate solicita cel mult o modificare din fiecare tip prevăzut la alin. (2) pe parcursul realizării investiţiei şi creării locurilor de muncă, cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (2) din hotărâre. 21. În anexa nr. 2, la articolul 18, alineatele (2) şi (3) se abrogă. 22. În anexa nr. 2, articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 19În perioada de monitorizare, anual până la data de 30 iunie, întreprinderea transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, pe baza situaţiilor financiare anuale aprobate, corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, informaţii privind menţinerea locurilor de muncă, potrivit formularului prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta procedură. 23. În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)nu informează Ministerul Finanţelor Publice cu privire la demararea investiţiei conform prevederilor art. 16 alin. (1); 24. În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins: a1) nu realizează o investiţie iniţială pentru activitatea finanţată; 25. În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)nu respectă obligaţiile prevăzute la art. 161 alin. (1) şi (2); 26. În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b1), cu următorul cuprins: b1) nu respectă obligaţia prevăzută la art. 151; 27. În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (4), litera b) se abrogă. 28. Anexa nr. 1 la procedură „Cerere de acord pentru finanţare" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. 29. Anexa nr. 3 la procedură se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre. 30. Anexa nr. 4 la procedură se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezenta hotărâre. 31. Anexa nr. 5 la procedură „Criterii pe baza cărora se calculează punctajul întreprinderilor solicitante de ajutor de stat" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4 la prezenta hotărâre. 32. Anexa nr. 7 la procedură „Plan de afaceri" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 5 la prezenta hotărâre. 33. Anexa nr. 8 la procedură „Cerere de plată a ajutorului de stat" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 6 la prezenta hotărâre. 34. Anexa nr. 10 la procedură „Declaraţie pe propria răspundere privind realizarea investiţiei" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 7 la prezenta hotărâre. 35. Anexa nr. 11 la procedură „Formular privind menţinerea investiţiei" se abrogă. 36. În anexa nr. 12 la procedură „Formular privind menţinerea locurilor de muncă", nota se modifică şi va avea următorul cuprins: NOTǍ: Formularul privind menţinerea locurilor de muncă este însoţit de documentele financiar-contabile necesare în vederea justificării menţinerii locurilor de muncă, în copie. Articolul II(1) Soluţionarea cererilor de acord pentru finanţare şi a cererilor de plată a ajutorului de stat, în curs de analiză la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, rămâne supusă legislaţiei în vigoare la data iniţierii acesteia.(2) Acordurile pentru finanţare emise anterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri rămân supuse legislaţiei în vigoare la data încheierii acestora, cu excepţia prevederilor art. I pct. 5, 14-27 şi 33-36 din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRU DACIAN JULIEN CIOLOŞ Contrasemnează: Ministrul finanţelor publice, Anca Dana Dragu Viceprim-ministru, ministrul economiei, comerţului şi relaţiilor cu mediul de afaceri, Costin Grigore Borc Ministrul mediului, apelor şi pădurilor, Cristiana Paşca Palmer ANEXA Nr. 1( Anexa nr. 1 la procedură) Data înregistrării ........ ........ ........... Numărul înregistrării ........ .............. CERERE DE ACORD PENTRU FINANŢARE Subscrisa, ........ ................ ................, având datele de identificare menţionate la punctul I, reprezentată legal prin domnul/doamna ........ ................ ........, având calitatea de ..............., solicit finanţarea în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr. 332/2014.I. Prezentarea întreprinderii Denumirea întreprinderii: ........ ................ ................ ................ ........ ............. Data înregistrării întreprinderii: ........ ................ ................ ................ ............. Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ........ ................ ............... Codul de identificare fiscală: ........ ................ ................ ................ ........ ........ Adresa: ........ ................ ................ ........ .........., Cod poştal: ........ ........ ........ Telefon: ........ ........ ............., Fax: ........ ........ .............. E-mail: ........ ................ ................ ................ .............. Forma juridică: ........ ................ ................ ........ ......... Capitalul social: ........ ................ ........... lei, deţinut de: persoane fizice: ........ ................ ........%;

IMM: ........ ................ ................ ........%;

societăţi mari: ........ ................ ...........%.Obiectul principal de activitate: ........ ................ ................ ................ ............ Cod CAEN: ........ ................ ........ ............. Obiectul secundar de activitate1: ........ ................ ................ ................ ......... Cod CAEN: ........ ................ ........ ............. 1 Se completează dacă finanţarea se solicită pentru obiectul secundar de activitate. II. Prezentarea situaţiei actuale a întreprinderii a)Date din situaţiile financiare anuale aprobate, corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, după caz:

numărul mediu de salariaţi: ..........

cifra de afaceri: ........ ................ ................ ........... lei

valoare active totale2: ........ ................ ........ ......... lei2 Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans. b)Media numărului de salariaţi: ..........III. Prezentarea succintă a proiectului de investiţii realizat în cadrul schemei, inclusiv următoarele informaţii: obiectivul proiectului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............;

descrierea succintă a proiectului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..................... ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........;

încadrarea investiţiei în categoria investiţiei iniţiale: înfiinţarea unei unităţi noi;  extinderea capacităţii unităţii;  diversificarea producţiei unităţii;  schimbarea fundamentală în procesul general de producţie din cadrul unităţii sau

încadrarea investiţiei în categoria investiţiei iniţiale în favoarea unei noi activităţi economice: înfiinţarea unei unităţi noi;  diversificarea activităţii unităţii; valoarea proiectului: ........ ........ ........ lei/euro;

locaţia realizării investiţiei: ........ ................ ................ ...........;

data estimată a demarării investiţiei (anul): ..........;

data estimată a finalizării investiţiei (anul): ..........;

numărul de locuri de muncă nou-create: ..........;

perioada de creare a locurilor de muncă (anul)3: ...........3 Locurile de muncă trebuie create în cel mult 3 ani de la data finalizării investiţiei.IV. Prezentarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate

Valoarea cheltuielilor eligibile - lei - Intensitatea maximă a ajutorului în regiune Valoarea ajutorului de stat solicitat - lei -
An I4 An II An III Total An I An II An III Total
Costuri salariale cu locurile de muncă aferente investiţiei calculate pe o perioadă de 2 ani

4 În loc de „An I, An II ..." se completează anii calendaristici în care se efectuează cheltuiala eligibilă, conform planului de creare a locurilor de muncă şi anii calendaristici în care se solicită plata ajutorului de stat corespunzător cheltuielilor eligibile efectuate.V. Declaraţie pe propria răspundere Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ........ ........., identificat/identificată cu actul de identitate seria ...... nr. ................, eliberat de ............. la data de ..............., cu domiciliul în localitatea ........ ................ ............., str. ........ ................ ............ nr. ........., bl. ......, sc. ......, ap. ......., sectorul/judeţul ........ ........ ............., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ........ ........ ............, declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete şi că toate documentele în copie care însoţesc cererea sunt conforme cu originalele. Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii. Declar pe propria răspundere că întreprinderea:  se încadrează în categoria întreprinderilor mari;  se încadrează în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii;  nu a demarat proiectul de investiţii pentru care solicită finanţare;  nu intră în categoria „întreprinderilor în dificultate" definite conform prevederilor din Regulament;  nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii;  nu face obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;  nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale şi necorporale în cadrul aceluiaşi proiect unic de investiţii;  nu a închis o activitate identică sau similară în spaţiul economic european în ultimii 2 ani anteriori înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi, la momentul înregistrării cererii, nu are planuri concrete de a închide o astfel de activitate într-o perioadă de 2 ani după finalizarea, în regiunea în cauză, a investiţiei iniţiale;  nu va angaja persoane cu care aceasta sau întreprinderi asociate acesteia au avut raporturi de muncă în ultimele 12 luni;  nu aparţine unor acţionari care deţin sau au deţinut în ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare o altă întreprindere înregistrată conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005, republicată, care desfăşoară sau a desfăşurat activitatea pentru care solicită finanţare, în cazul întreprinderilor nou-înfiinţate; va achiziţiona active noi, în cazul întreprinderilor mari. Declar pe propria răspundere că, în ultimii 3 ani5, întreprinderea: 5 Se consideră ultimii 3 ani: anul fiscal în curs şi 2 ani anteriori. nu a beneficiat de ajutor de minimis şi de alte ajutoare de stat;  a beneficiat de următoarele ajutoare de minimis şi ajutoare de stat:

Nr. crt. Denumirea proiectului de investiţii Locaţia realizării investiţiei (judeţul) Anul acordării ajutorului Furnizorul ajutorului Actul normativ Cuantumul ajutorului - euro6 -

De asemenea, declar pe propria răspundere că întreprinderea:  nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutor de stat pentru acelaşi proiect unic de investiţii din partea altor furnizori de ajutor;  a beneficiat sau va beneficia de următoarele ajutoare de stat pentru acelaşi proiect unic de investiţii din partea altor furnizori de ajutor:

Nr. crt. Denumirea proiectului de investiţii Locaţia realizării investiţiei (judeţul) Anul acordării ajutorului Furnizorul ajutorului Actul normativ Cuantumul ajutorului - euro6 -

6 Echivalentul în euro se preia din actul juridic sau se determină la cursul de schimb valutar valabil la data acordării ajutorului conform actului juridic.Numele: .............. Funcţia: .............. Semnătura7: .............. 7 Cererea va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.Data semnării: .............. ANEXA Nr. 2( Anexa nr. 3 la procedură)

Condiţii de conformitate - documente transmise în prima etapă de evaluare
Cererea de acord pentru finanţare: - are toate rubricile completate cu datele solicitate, respectă formularul din anexa nr. 1 şi este datată şi semnată în original de către persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea; - conţine informaţii corelate cu informaţiile din certificatul constatator, situaţiile financiare, planul de creare a locurilor de muncă, actul de identitate, împuternicirea, dacă este cazul.
Declaraţia privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, după caz: - are toate rubricile completate cu datele solicitate, respectă formularul din anexa nr. 2 şi este datată şi semnată în original de către persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea; - conţine informaţii corelate cu informaţiile din situaţiile financiare.
Certificatul constatator este ataşat în original, este actualizat cu date valabile la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi conţine toate informaţiile necesare.
Situaţiile financiare corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, depuse şi aprobate conform prevederilor legale în vigoare, după caz, sunt ataşate în copie.
Planul de creare a locurilor de muncă: - respectă modelul din Ghidul solicitantului; - este datat şi semnat în original de către persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea; - este transmis inclusiv în format electronic.
Certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul de stat este valabil la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi este ataşat în original sau în copie legalizată.
Certificatele de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru, sunt valabile la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi sunt ataşate în original sau în copie legalizată.
Împuternicirea semnată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altă persoană decât acesta semnează cererea de acord pentru finanţare, este ataşată în original.
Actul de identitate al persoanei autorizate să reprezinte legal întreprinderea este ataşat în copie.
Opisul are menţionate denumirea fiecărui document şi pagina la care este îndosariat.

ANEXA Nr. 3( Anexa nr. 4 la procedură)

Criterii de eligibilitate - întreprindere Documente relevante
Este înregistrată potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată. Certificat constatator
Realizează o investiţie iniţială în România, în unul din domeniile de activitate eligibile. Cerere de acord pentru finanţare Certificat constatator
Nu înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat. Certificate fiscale
Nu intră în categoria „întreprinderilor în dificultate". Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere Situaţii financiare
Nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii. Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere Certificat constatator
Nu face obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate. Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere
Nu a beneficiat de ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale şi necorporale în cadrul aceluiaşi proiect unic de investiţii. Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere
Nu a închis o activitate identică sau similară în spaţiul economic european în ultimii 2 ani anteriori înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi, la momentul înregistrării cererii, nu are planuri concrete de a închide o astfel de activitate într-o perioadă de 2 ani după finalizarea, în regiunea în cauză, a investiţiei iniţiale. Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere
Creează pentru fiecare locaţie a realizării investiţiei minimum 10 locuri de muncă, dintre care minimum 3 locuri de muncă pentru lucrători defavorizaţi. Cerere de acord pentru finanţare Plan de creare a locurilor de muncă
Determină corect valoarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate pe baza modelului din Ghidul solicitantului. Plan de creare a locurilor de muncă
Are rentabilitatea cifrei de afaceri > = 1% în ultimul exerciţiu financiar încheiat, în cazul întreprinderilor în activitate. Situaţii financiare
Are capitaluri proprii pozitive în ultimul exerciţiu financiar încheiat, în cazul întreprinderilor în activitate. Situaţii financiare
Are capital social subscris vărsat în valoare de minimum 30.000 lei, în cazul întreprinderilor nou-înfiinţate. Certificat constatator
Nu aparţine unor acţionari care deţin sau au deţinut în ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii o altă întreprindere înregistrată conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005, republicată, care desfăşoară sau a desfăşurat activitatea pentru care solicită finanţare, în cazul întreprinderilor nouînfiinţate. Cerere de acord pentru finanţare - declaraţie pe propria răspundere

ANEXA Nr. 4( Anexa nr. 5 la procedură) CRITERII pe baza cărora se calculează punctajul întreprinderilor solicitante de ajutor de stat

Criterii de evaluare Mod de determinare Punctaj
Numărul de locuri de muncă nou-create Număr de locuri de muncă nou-create/Număr minim de noi locuri de muncă prevăzute de schemă* Rezultatul obţinut se transformă în număr de puncte
Locaţia realizării investiţiei Investiţia se realizează într-un judeţ unde rata şomajului este peste media pe ţară comunicată de INS în ultimul buletin statistic lunar Rşomaj > Rşomaj medie pe ţară - 10 pct.
Rentabilitatea cifrei de afaceri în ultimul exerciţiu financiar încheiat, în cazul întreprinderilor în activitate Rca = (Profit net/Cifra de afaceri) x 100 Rca > 2% - 10 pct.
Valoarea capitalului social subscris vărsat, în cazul întreprinderilor nou-înfiinţate Capital social > 35.000 lei - 10 pct.

* Schema prevede minimum 10 noi locuri de muncă. ANEXA Nr. 5( Anexa nr. 7 la procedură) Plan de afaceri

Cerinţa Referinţa
Descrierea afacerii Scurt istoric al întreprinderii, activitatea curentă, produsele/serviciile oferite
Prezentarea activităţii pentru care se solicită finanţarea
Prezentarea proiectului de investiţii şi încadrarea investiţiei în categoria investiţiei iniţiale, respectiv în categoria investiţiei iniţiale în favoarea unei noi activităţi economice, în cazul întreprinderilor mari din regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov care grupează municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov Investiţia în imobilizări corporale şi necorporale legate de:  înfiinţarea unei unităţi noi  extinderea capacităţii unei unităţi existente  diversificarea producţiei unei unităţi existente  schimbarea fundamentală în procesul general de producţie din cadrul unei unităţi existente  diversificarea activităţii unei unităţi existente
Planul de investiţii estimativ cuprinzând lista activelor corporale şi necorporale amortizabile, excluzând terenurile, şi fundamentarea necesităţii achiziţionării acestora în corelare cu locurile de muncă noucreate Indicarea denumirii activului, cantităţii, preţului unitar şi a valorii totale, precum şi a calendarului de efectuare a cheltuielilor aferente
Fundamentarea planului de creare a locurilor de muncă în funcţie de necesităţile întreprinderii Plan de creare a locurilor de muncă
Valoarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate Cerere de acord pentru finanţare
Plan de creare a locurilor de muncă
Analiza pieţei relevante pe care întreprinderea solicită finanţare Prezentarea pieţei relevante susţinută cu date şi informaţii din surse oficiale
Situaţia financiară actuală şi proiecţii financiare pe perioada implementării proiectului de investiţii, creării locurilor de muncă şi pe următorii 5 ani de la crearea ultimelor locuri de muncă, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor Întreprinderile în activitate realizează proiecţiile având în vedere situaţiile financiare aferente ultimului exerciţiu financiar încheiat
Întreprinderile nou-înfiinţate realizează proiecţiile având în vedere obiectivele stabilite
Fundamentarea cifrei de afaceri Contracte, precontracte, scrisori de intenţie din partea potenţialilor clienţi
Indicatori cantitativi Limitele indicatorilor
Rentabilitatea cifrei de afaceri Rca = 100 x (Profit net/Cifra de afaceri) Rca ≥ 2,5%
Rata de solvabilitate generală Rsg = Active totale/Datorii totale Rsg > 1,66
Lichiditate imediată Rlr = (Active curente - Stocuri)/Pasive curente (Rlr) ≥ 0,65
Indicatori calitativi Referinţa
Asigurarea resurselor financiare necesare derulării investiţiei Documente relevante care atestă existenţa surselor de finanţare
Poziţia pe piaţă şi experienţa în domeniul pentru care solicită finanţare Situaţii posibile:  întreprinderea a desfăşurat până în prezent activitatea pentru care solicită finanţare  acţionarii sau managerii întreprinderii au fost implicaţi în implementarea unor proiecte similare (documente justificative)
Contribuţia investiţiei la îmbunătăţirea standardelor de protecţie a mediului Informaţii/documente privind:  respectarea legislaţiei în domeniul protecţiei mediului înconjurător  impactul pozitiv al proiectului asupra mediului înconjurător
Contribuţia întreprinderii la creşterea economică şi la dezvoltarea regională, determinată de implementarea proiectului de investiţii Plata de taxe şi impozite la bugetul general consolidat pe perioada implementării investiţiei şi 5 ani de la crearea ultimelor locuri de muncă, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor, din care se deduce valoarea ajutorului de stat
Indicatori calitativi Referinţa
Implicarea întreprinderii în diferite proiecte sociale cu impact pozitiv asupra comunităţii din regiunea unde se realizează investiţia Activităţi cu caracter social posibile:  activităţi în unităţi de învăţământ, medicale, sportive etc. la nivel local  colaborări cu AJOFM în vederea recrutării persoanelor şomere şi organizării de cursuri de pregătire profesională
Situaţia juridică a locaţiei realizării investiţiei Probată prin următoarele documente:  extras de carte funciară/contract de vânzare/certificat de moştenitor etc.  contract de închiriere  contract de concesiune/cesiune  alte documente
Prezentarea potenţialului investiţiei de atragere a altor investiţii conexe, efectul acesteia asupra dezvoltării activităţii altor întreprinderi din regiune Contribuţia la dezvoltarea regională pe orizontală şi generarea de noi locuri de muncă la nivelul furnizorilor de produse şi servicii conexe

ANEXA Nr. 6( Anexa nr. 8 la procedură) Data înregistrării ........ ........ ........ Numărul înregistrării ........ ........... CERERE DE PLATĂ A AJUTORULUI DE STAT Subscrisa, ........ ................ ........ ........., având datele de identificare menţionate la punctul I, reprezentată legal prin domnul/doamna ........ ........ ........., având calitatea de ........ ........., identificat/identificată cu actul de identitate seria ...... nr. ..............., eliberat de ........ ........... la data de ................, cu domiciliul în localitatea ........ ........ .............., str. ........ ................ ........... nr. ......., bl. ........., sc. ......, ap. ......, sectorul/judeţul ........ ................ ........ .............., cod poştal ........ ........., solicit plata ajutorului de stat, în sumă de ........ ..............., în baza Acordului pentru finanţare nr. ........ .........din data de ........ ........... şi în condiţiile prevederilor schemei pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 332/2014.I. Date de identificare a întreprinderii: Denumirea întreprinderii: ........ ................ ........ ............... Data înregistrării întreprinderii: ........ ................ ................ Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ........ ........ ............... Codul de identificare fiscală: ........ ................ ................ ................ ........ Adresa: ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............... Telefon: ........ ........ ............ Fax: ........ ............... e-mail: ........ ................ ................ ................ ........... Cod IBAN: ........ ........ .........., deschis la Trezoreria ........ ........ ............ II. Declaraţie pe propria răspundere Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ................, identificat/identificată cu actul de identitate seria ....... nr. ........ ........, eliberat de ........ ......... la data de ........ ............, cu domiciliul în localitatea ........ ................ ........, str. ........ ........ ............. nr. ......., bl. ......., sc. ......., ap. ......., sectorul/judeţul ........ ........ .............., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ........ ........ .............., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete şi că toate documentele în copie care însoţesc cererea sunt conforme cu originalele. Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii. Declar pe propria răspundere că întreprinderea:  nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii;  nu face obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;  nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale şi necorporale în cadrul aceluiaşi proiect unic de investiţii;  nu a închis o activitate identică sau similară în spaţiul economic european după înregistrarea cererii de acord pentru finanţare şi, în momentul înregistrării cererii de plată, nu are planuri concrete de a închide o astfel de activitate într-o perioadă de 2 ani după finalizarea, în regiunea în cauză, a investiţiei iniţiale;  nu a angajat persoane cu care aceasta sau întreprinderi asociate acesteia au avut raporturi de muncă în ultimele 12 luni anterior datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare. III. Formular de decont

Luna Obligaţii de plată Plată*) Ajutor de stat solicitat**) - lei -
Costul salarial Salarii brute realizate - lei - Contribuţii angajator - lei - Total - lei - Obiectul plăţii Document de plată nr./data Valoare plată - lei - Extras de cont nr./data
1 2 3 4 5 = 3 + 4 6 7 8 9 10
Luna ....... Costul salarial pe întreprindere
Costul salarial cu locurile de muncă nou-create
Cheltuieli eligibile
Luna ....... Costul salarial pe întreprindere
Costul salarial cu locurile de muncă nou-create
Cheltuieli eligibile
...
Total Costul salarial pe întreprindere
Costul salarial cu locurile de muncă nou-create
Cheltuieli eligibile

*) Cuprinde totalul plăţilor aferente costurilor salariale pe întreprindere. **) Se calculează prin aplicarea procentului intensităţii la cheltuielile eligibile. Numele: ........ .............. Funcţia: ........ .............. Semnătura1: ................ 1 Cererea va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.Data semnării: .............. NOTĂ: Cererea de plată a ajutorului de stat este însoţită de documentele financiar-contabile necesare în vederea justificării cheltuielilor salariale, în copie. ANEXA Nr. 7( Anexa nr. 10 la procedură) Declaraţie pe propria răspundere privind realizarea investiţiei Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ..............., identificat/identificată cu actul de identitate seria ......... nr. ..............., eliberat de ........ ........... la data de ........ ............., cu domiciliul în localitatea ........ ................ ........, str. ........ ........ ............ nr. ......., bl. ........, sc. ......, ap. ......, sectorul/judeţul ........ ................ ........., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ........ ........ ........, declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate sunt corecte şi complete. Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii. Declar pe propria răspundere că: întreprinderea a demarat investiţia iniţială la data de ........ ........ ........., conform Acordului pentru finanţare nr. ...............;

investiţia realizată până la data prezentei cuprinde următoarele active:

Nr. crt. Denumire activ potrivit planului de investiţii Denumire activ potrivit înregistrării în contabilitate Nr. inventar Valoarea înregistrată în contabilitate - lei - Factură nr./dată
1 2 3 4 5 6

Numele: ........ .............. Semnătura1: ................ 1 Declaraţia va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.Funcţia: ........ .............. Data semnării: .............. NOTĂ: Declaraţia pe propria răspundere privind realizarea investiţiei este însoţită de următoarele documente, în copie: facturile aferente activelor achiziţionate;

Registrul mijloacelor fixe, actualizat la data înregistrării cererii de plată - extras;

Balanţa de verificare analitică aferentă lunii anterioare înregistrării cererii de plată.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 234/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 234 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 234/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu