Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 23 din 3 octombrie 2006

pentru aprobarea Normei nr. 11/2006 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii facultative

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 880 din 27 octombrie 2006



In baza prevederilor art. 3 alin. (1), ale art. 16 şi ale art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

conform Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

având în vedere prevederile art. 105-114 şi ale art. 125 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative,

în baza hotărârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 3 octombrie 2006,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre:

Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 11/2006 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii facultative, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Norma menţionată la art. 1 intră în vigoare la data publicării acesteia şi a prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicată şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).

Art. 3. - Departamentul autorizare-reglementare împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

Mircea Oancea

ANEXĂ

NORMA   Nr. 11/2006

privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii facultative

Având în vedere prevederile art. 105-114 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative,

în temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisia, emite prezenta normă.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta normă are ca obiect stabilirea condiţiilor de avizare şi funcţionare a depozitarului activelor fondurilor de pensii facultative.

Art. 2. - Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, denumită în continuare Lege, în legislaţia privind piaţa de capital şi în legislaţia privind piaţa bancară.

CAPITOLUL II

Avizarea depozitarului

SECŢIUNEA 1

Condiţii de avizare

Art. 3. - (1) Poate fi depozitar doar acea instituţie de credit din România, autorizată de Banca Naţională a României  în  conformitate  cu   legislaţia  bancară,  sau sucursala din România a unei instituţii de credit autorizată într-un stat membru al Uniunii Europene ori aparţinând Spaţiului Economic European, avizată de Comisie, pentru activitatea de depozitare, căreia îi sunt încredinţate spre păstrare în condiţii de siguranţă toate activele unui fond de pensii facultative.

(2) De la data aderării României la Uniunea Europeană sucursalele din România ale instituţiilor de credit, autorizate pentru activitatea de depozitare într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, nu vor mai fi supuse regimului avizării de către Comisie.

Art. 4. - Pentru eliberarea avizului care conferă calitatea de depozitar, Comisia analizează cererea şi documentaţia depuse de solicitant şi verifică dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

a)  obiectul de activitate autorizat de Banca Naţională a României să cuprindă activităţi de depozitare a activelor financiare ale fondurilor de pensii facultative;

b)  să nu se afle în procedură de supraveghere specială sau de administrare specială;

c)  să dispună de capacităţi profesionale, echipamente şi capacităţi tehnice necesare pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţii de depozitare;

d)   să desfăşoare activitate de custodie pentru o piaţă reglementată de instrumente financiare;

e)   să aibă capitaluri proprii mai mari de 100 milioane euro;

f)   să dispună de proceduri prin care să asigure păstrarea în condiţii de siguranţă a tuturor activelor fondurilor de pensii facultative şi un control permanent, din punct de vedere al respectării legalităţii, asupra operaţiunilor administratorului care acţionează în numele fondurilor de pensii.

SECŢIUNEA a 2-a

Documente

Art. 5. - (1) Avizul prevăzut la art. 4 se eliberează în baza unei cereri, întocmită conform anexei nr. 1 la prezenta normă, care este însoţită de următoarele documente, în copie:

a)  actul constitutiv, precum şi toate actele adiţionale la acesta, în cazul în care există;

b)   certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;

c)  autorizaţia de funcţionare emisă de Banca Naţională a României, din care să reiasă că instituţia de credit a fost autorizată să desfăşoare activităţile de depozitare a activelor financiare ale fondurilor de pensii facultative în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;

d)   certificatul de înscriere a menţiunilor cu privire la modificarea obiectului de activitate în conformitate cu lit. c), dacă este cazul;

e)   organigrama solicitantului şi funcţiile structurii organizatorice care desfăşoară operaţiuni legate de activitatea de depozitare, personalul alocat acesteia, modalitatea de luare şi de transmitere a deciziilor şi modalităţile interne de control, procedurile de securitate, de control şi cele aplicabile în cazul apariţiei unor cazuri de forţă majoră, care să permită păstrarea în siguranţă a tuturor activelor fondurilor de pensii facultative pe care le depozitează, o descriere a capacităţilor tehnice şi a echipamentelor de care dispune;

f)   procedurile scrise privind separarea activelor proprii de cele ale fondurilor de pensii pentru care desfăşoară activitatea de depozitare şi între acestea, aprobate de către consiliul de administraţie/persoanele împuternicite în acest sens;

g)  curriculum vitae, datat şi semnat, pentru persoanele cu funcţie de conducere din cadrul structurii organizatorice, mandatate să desfăşoare operaţiuni legate de activitatea de depozitare, şi pentru persoanele care le înlocuiesc pe acestea, din care să rezulte că au studii superioare de lungă durată, absolvite cu examen de licenţă sau de diplomă şi experienţa profesională necesară;

h) certificat de cazier judiciar, depus în termenul de valabilitate al acestuia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în original, pentru persoanele din cadrul structurii organizatorice care desfăşoară operaţiuni legate de activitatea de depozitare şi pentru persoanele care le înlocuiesc pe acestea;

i) lista cuprinzând specimenele de semnături pentru persoanele care reprezintă depozitarul în relaţia cu Comisia, întocmită conform anexei nr. 2 la prezenta normă;

j) declaraţie din care să rezulte că asupra solicitantului nu este instituită măsura supravegherii sau administrării speciale, dată pe propria răspundere de cel puţin doi conducători, având competenţe stabilite prin actul constitutiv, sau de cel puţin doi salariaţi împuterniciţi de conducerea acestuia;

k) dovada achitării taxelor stabilite conform legislaţiei în vigoare.

(2) Cererea de avizare ca depozitar este semnată de cel puţin doi conducători, având competenţe stabilite prin actul constitutiv, sau de cel puţin doi salariaţi împuterniciţi de conducerea instituţiei de credit autorizate de Banca Naţională a României ori ai sucursalei din România a unei instituţii de credit, autorizată într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, şi poartă ştampila acesteia.

SECŢIUNEA a 3-a

Eliberarea sau respingerea avizului pentru depozitar

Art. 6. - (1) Comisia analizează cererea şi documentele anexate, în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea acesteia.

(2)  In cazul aprobării cererii, Comisia emite în termen de 5 zile calendaristice un aviz prin care se acordă calitatea de depozitar.

(3)  Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la alin. (1), care va reîncepe de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.

(4)   In situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.

Art. 7. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute la art. 4 duce la respingerea cererii pentru avizare ca depozitar.

(2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.

Art. 8. - Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia privind contenciosul administrativ.

CAPITOLUL III

Activitatea de depozitare

Art. 9. - (1) Activitatea de depozitare se desfăşoară în baza unui contract de depozitare care se încheie între administrator, în numele fondului de pensii facultative, şi depozitar.

(2) Contractul de depozitare este întocmit conform modelului-cadru descris în anexa nr. 3 la prezenta normă.

Art. 10. - Depozitarul fondurilor de pensii facultative, denumit în continuare depozitar, va acţiona numai pe baza instrucţiunilor scrise primite de la administratorul fondurilor de pensii facultative şi în limita prevederilor legale în vigoare.

Art. 11. - Depozitarul solicită administratorului orice informaţii şi/sau documente pe care le consideră necesare pentru încadrarea unei operaţiuni în dispoziţiile legale în vigoare.

Art. 12. - Administratorul nu poate refuza depozitarului, sub pretextul confidenţialităţii, furnizarea informaţiilor şi/sau documentelor prevăzute de normele în vigoare.

Art. 13. - Depozitarul primeşte sumele rezultate din contribuţiile participanţilor unui fond de pensii facultative şi creditează contul colector al fondului, deschis numai la depozitar.

Art. 14. - Depozitarul înregistrează, verifică şi monitorizează toate activele deţinute de fiecare fond de pensii facultative pentru care desfăşoară activitatea de depozitare.

Art. 15. - (1) Activele fondurilor de pensii facultative trebuie evidenţiate în conturi separate pentru fiecare fond, diferite de cele ale administratorului şi ale depozitarului.

(2)    Depozitarul deschide conturi de instrumente financiare şi conturi bancare pentru decontarea tranzacţiilor, pe numele fiecărui fond de pensii facultative. Aceste conturi sunt debitate/creditate numai în baza funcţiilor sale de depozitare şi în strictă conformitate cu instrucţiunile administratorului.

(3)   Activele fondurilor de pensii facultative sunt depozitate separat pentru fiecare fond şi sunt înregistrate în aşa fel încât să fie identificate ca proprietate a fondului de pensii facultative pentru care se desfăşoară activitatea de depozitare.

(4)   Toate operaţiunile de creditare sau debitare a conturilor de active financiare ale fondului de pensii facultative se realizează numai prin intermediul depozitarului.

Art. 16. - Depozitarul va certifica existenţa activelor fondului de pensii facultative şi va calcula valoarea activelor fondului de pensii facultative pe baza informaţiilor şi documentelor proprii, precum şi pe baza documentelor emise de alte instituţii prin intermediul cărora au fost realizate investiţii în numele fondului.

Art. 17. - (1) Depozitarul efectuează plăţi din contul fondului de pensii facultative numai la primirea instrucţiunilor corespunzătoare din partea administratorului, în următoarele cazuri:

a)  pentru efectuarea de investiţii, potrivit Legii;

b)   pentru stingerea obligaţiilor, inclusiv plata taxelor, comisioanelor şi a cheltuielilor operaţionale ale fondului de pensii facultative;

c)   pentru orice alt scop arătat în instrucţiuni, întocmite cu respectarea prevederilor documentelor de constituire a fondului de pensii facultative.

(2) In situaţiile în care depozitarul constată că sunt încălcate prevederile Legii, ale prezentei norme sau ale documentelor de constituire a fondului de pensii facultative, acesta are obligaţia de a notifica imediat Comisia şi administratorul cu privire la o asemenea situaţie.

Art. 18. - Depozitarul disponibilizează instrumente financiare din portofoliul unui fond de pensii facultative numai la primirea instrucţiunilor corespunzătoare de la administrator şi numai după creditarea contului fondului cu suma reprezentând contravaloarea respectivelor instrumente financiare.

Art. 19. - (1) Depozitarul este obligat să păstreze confidenţialitatea informaţiilor şi/sau documentelor primite din partea administratorului în procesul de evaluare a legalităţii operaţiunilor efectuate de către acesta în contul fondurilor de pensii facultative administrate.

(2) Depozitarul nu poate să invoce clauza de confidenţialitate, prevăzută la alin. (1), în cazul controalelor efectuate de către Comisie, Banca Naţională a României sau de către autorităţile de supraveghere din statul de origine al sucursalei instituţiei de credit.

Art. 20. - Pentru fiecare dintre fondurile de pensii facultative pentru care desfăşoară activitatea de depozitare depozitarul calculează şi transmite Comisiei, în fiecare zi lucrătoare, valoarea activului net, valoarea unitară a activului net şi numărul de unităţi de fond.

Art. 21. - Depozitarul informează în scris Comisia despre săvârşirea oricărui act sau fapt suspect de a reprezenta o încălcare a prevederilor legale în vigoare, în legătură cu fondurile de pensii facultative pentru care desfăşoară activitatea de depozitare.

Art. 22. - Depozitarul informează în scris Comisia cu privire la orice refuz al administratorului de a furniza informaţii şi/sau documente, împreună cu o descriere a tranzacţiei cu privire la care s-a formulat respectivul refuz, în termen de maximum 24 de ore de la primirea refuzului administratorului.

Art. 23. - In situaţia prevăzută la art. 22 Comisia poate suspenda transformarea în unităţi de fond a contribuţiilor primite, precum şi transferul participanţilor la alte fonduri de pensii facultative, până la clarificarea situaţiei, dar pentru o perioadă de cel mult două zile lucrătoare de la data primirii informării.

Art. 24. - In cazul în care, după furnizarea tuturor documentelor şi/sau informaţiilor relevante solicitate de către depozitar, există divergenţe cu privire la efectuarea unei operaţiuni între acesta şi administrator, depozitarul informează imediat Comisia şi transmite toate informaţiile şi documentele relevante cu privire la respectiva operaţiune.

Art. 25. - Depozitarul este obligat să informeze în scris Comisia cu privire la orice abuz al administratorului în legătură cu activele fondului de pensii facultative depozitate.

Art. 26. - Depozitarul este responsabil faţă de administrator, participanţi şi beneficiari în privinţa oricărui prejudiciu suferit de aceştia ca rezultat al neîndeplinirii obligaţiilor sau al îndeplinirii necorespunzătoare a acestora.

Art. 27. - (1) Depozitarul poate încredinţa obligaţiile sale, asumate prin contract, unei alte entităţi, numai în cazurile de custodie a activelor achiziţionate pe pieţele externe, sub sancţiunea retragerii avizului ca depozitar pentru fonduri de pensii facultative

(2)   Activităţile delegate către o altă entitate sunt desfăşurate cu respectarea aceluiaşi regim aplicabil depozitarului.

(3)   Obligaţiile depozitarului nu vor fi afectate de faptul că a încredinţat unei alte entităţi toate sau o parte din activele pe care le are în păstrare.

(4)   Delegarea activităţilor către o altă entitate se face cu introducerea în prospectul schemei de pensii/ documentele fondului de pensii facultative a informaţiilor cu privire la datele de identificare a respectivei entităţi şi a activităţilor delegate, aceste informaţii fiind aduse la cunoştinţă participanţilor.

(5)   Depozitarul nu este absolvit de responsabilitatea privind asigurarea păstrării în siguranţă a activelor încredinţate spre păstrare unei alte entităţi.

Art. 28. - (1) Este interzis depozitarului să garanteze în orice mod sau să dispună în orice alt fel de instrumentele financiare sau de sumele de bani încredinţate spre păstrare de către administrator în numele fondului de pensii facultative.

(2)     Depozitarului îi este interzis să transfere instrumentele financiare sau sumele de bani încredinţate spre păstrare în numele fondului de pensii facultative, cu excepţia cazului în care există instrucţiuni corespunzătoare din partea administratorului.

(3)   Interdicţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) nu se aplică în cazul dispunerii de către Comisie a unor măsuri speciale.

Art. 29. - Este interzis depozitarului să acorde credite, sub orice formă, administratorului fondului de pensii facultative.

Art. 30. - Activele unui fond de pensii facultative nu pot face obiectul procedurilor de executare silită declanşate de creditorii depozitarului, nu pot fi puse sub sechestru sau poprite de către aceştia şi nu pot face parte din masa credală în caz de faliment al depozitarului.

CAPITOLUL IV

Notificări transmise Comisiei

Art. 31. - (1) Se notifică spre avizare Comisiei, împreună cu documentele prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. g) şi h), schimbarea persoanelor cu funcţii de conducere din cadrul structurii organizatorice, mandatate să desfăşoare operaţiuni legate de activitatea de depozitare, precum şi a persoanelor care le înlocuiesc pe acestea.

(2)   Orice modificare adusă documentelor menţionate la art. 5 alin. (1) lit. e), referitoare la funcţiile structurii organizatorice care desfăşoară operaţiuni legate de activitatea de depozitare, modalitatea de luare şi transmitere a deciziilor şi modalităţile interne de control, procedurile de securitate, control şi cele aplicabile în cazul apariţiei unor cazuri de forţă majoră, precum şi la art. 5 alin. (1) lit. f) este notificată spre avizare Comisiei.

(3)  Modificările actelor constitutive ale instituţiei de credit din România/sucursalei din România a unei instituţii de credit avizate de Comisie în calitate de depozitar sunt notificate Comisiei.

(4)   Notificările sunt transmise Comisiei în maximum două zile lucrătoare de la efectuarea modificărilor.

(5)  Notificările sunt însoţite de documentele care stau la baza efectuării respectivei modificări.

Art. 32. - Modificările trebuie să îndeplinească toate condiţiile prevăzute în legislaţia în vigoare, avute în vedere la obţinerea avizului ca depozitar.

Art. 33. - (1) Comisia poate solicita informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial.

(2) In situaţia nedepunerii unor documente, precum şi în cazurile în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, după caz.

CAPITOLUL V

Incetarea contractului de depozitare

Art. 34. - Contractul de depozitare poate înceta în următoarele cazuri:

a)   prin denunţare unilaterală în condiţiile stabilite în contract;

b)  prin acordul părţilor;

c)  la expirarea termenului de valabilitate a contractului;

d)  ca efect al retragerii avizului depozitarului.

Art. 35. - (1) Incetarea contractului în oricare dintre cazurile prevăzute la art. 34 lit. a)-c) trebuie notificată Comisiei cu 90 de zile înainte de încetare.

(2) Incetarea contractului produce efecte în termen de 90 de zile de la notificarea Comisiei.

Art. 36. - In situaţia prevăzută la art. 34 lit. a)-c) depozitarul transmite altui depozitar activele din depozitul său, precum şi copiile evidenţelor privind îndeplinirea obligaţiilor sale, în condiţiile legii, într-o perioadă stabilită de comun acord, aprobată de Comisie, cu asigurarea continuităţii îndeplinirii obligaţiilor contractuale.

CAPITOLUL VI

Retragerea avizului depozitarului

Art. 37. - Comisia este în drept să retragă avizul depozitarului în următoarele cazuri:

a)   dacă acesta a fost obţinut pe baza unor informaţii sau documente false sau care au indus în eroare;

b)  dacă depozitarul nu îşi respectă obligaţiile prevăzute în legislaţia în vigoare;

c)  la solicitarea depozitarului;

d)  în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la cap. II;

e)   la iniţierea procedurilor de supraveghere sau de administrare specială de către Banca Naţională a României ori în momentul emiterii hotărârii de deschidere a procedurii falimentului de către judecătorul sindic;

f)   la retragerea autorizaţiei de funcţionare de către Banca Naţională a României sau de către autorităţile competente din statul membru care supraveghează activitatea instituţiei de credit.

Art. 38. - (1) In termen de 5 zile calendaristice de la data retragerii avizului depozitarului, Comisia comunică această decizie depozitarului şi tuturor administratorilor care au încheiate contracte de depozitare.

(2) Decizia de retragere a avizului poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia privind contenciosul administrativ.

Art. 39. - (1) In cazurile prevăzute la art. 34 şi 37 administratorul are obligaţia ca, în termen de 15 zile lucrătoare de la data notificării, respectiv de la data primirii deciziei de retragere a avizului depozitarului, să încheie un nou contract de depozitare cu o altă instituţie de credit avizată pentru desfăşurarea activităţii de depozitare.

(2)   Depozitarul cedent este obligat să predea activele fondului de pensii facultative către noul depozitar, într-o perioadă stabilită de comun acord şi aprobată de Comisie.

(3)  In perioada prevăzută la alin. (2) depozitarul trebuie să îşi îndeplinească în continuare toate obligaţiile asumate prin contractul de depozitare.

(4)   Dacă în perioada prevăzută la alin. (2) nu se realizează transferul activelor către un nou depozitar, fostul depozitar are obligaţia să notifice Comisia, care procedează la restricţionarea conturilor respectivului fond de pensii facultative până la data efectuării transferului.

Art. 40. - (1) Noul contract de depozitare este transmis Comisiei, în vederea avizării, în maximum 3 zile lucrătoare de la data încheierii acestuia. Depozitarul cedent începe transferul complet al activelor deţinute pentru fondurile de pensii facultative către depozitarul primitor care a încheiat contract cu administratorul, în termen de maximum două zile lucrătoare de la avizarea de către Comisie a noului contract de depozitare.

(2) Răspunderea pentru prejudiciile produse cu ocazia transferului prevăzut la alin. (1) revine depozitarului, cedent sau primitor, din culpa căruia s-a produs prejudiciul respectiv.

Art. 41. - (1) In termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea procesului de transfer al activelor fondurilor de pensii facultative, depozitarul cedent întocmeşte un raport pentru fiecare fond de pensii, care conţine descrierea detaliată a modului în care a operat transferul activelor, valoarea activului net şi a activului net unitar, numărul de unităţi de fond, la data la care a fost efectuată ultima operaţiune de transfer.

(2) Raportul este înaintat administratorului fondului de pensii facultative şi Comisiei.

Art. 42. - Anexele nr. 1 -3 fac parte integrantă din prezenta normă.

ANEXA Nr. 1 la normă

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pagina 1/3

Datele de                                CERERE PENTRU AVIZAREA CA DEPOZITAR PENTRU

Identificare                             FONDURI DE PENSII FACULTATIVE

ale solicitantului

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Subsemnatul/Subsemnata ............................................................................,

                                                             (numele şi prenumele)

în calitate de .............................................................................., solicit avizul pentru a desfăşura activitate de depozitare a fondurilor de pensii facultative pentru ................................................ .........................................................  având:

                                                   (denumirea instituţiei de credit),

Sediul social  .........................................                        ...................................

                            (localitatea)                                           (strada şi numărul)

                          ...........................                                   ..................................

                              (judeţul)                                              (codul poştal)

Forma de înregistrare .....................................................................................

                                              (centrală, filială, sucursală)

Numărul de telefon ................................... Numărul de fax ...........................

Adresa de poştă electronică ..............................................................................

Prezenta cerere este însoţită de un număr de .......... documente, totalizând un număr de .......... file.

Semnătura ..................................................                              Ştampila

Data:..........................................

Prezenta cerere este însoţită de opisul documentelor anexate şi de un număr de ........ documente, totalizând un număr de ........ file.

Pagina 2/3

Membrii consiliului de administraţie,

comitetului de direcţie, înlocuitorii

membrilor comitetului de direcţie,

persoanele cu funcţie de conducere                                            Cerere pentru avizarea ca depozitar

din cadrul structurii organizatorice,                                             pentru fonduri de pensii facultative

care sunt mandatate să desfăşoare

operaţiuni legate de activitatea

de depozitare a fondurilor de pensii

facultative, şi persoanele care le

înlocuiesc pe acestea

Numele şi prenumele

Funcţia1)

Codul numeric personal

Numele şi prenumele reprezentantului legal ....................................................

Semnătura reprezentantului legal ......................................................................

Data   ....................................                                               Ştampila

1) Coloana „Funcţia" se va completa, după caz, cu: CA - membru în consiliul de administraţie, CD - membru în comitetul, de direcţie, ÎCD - înlocuitor membru în comitetul de direcţie, PDEP - personal cu funcţie de conducere din cadrul departamentului/serviciului, mandatat să desfăşoare operaţiuni legate de activitatea de depozitare a fondurilor de pensii facultative, ÎPDEP - înlocuitor personal cu funcţie de conducere din cadrul departamentului/serviciului, mandatat să desfăşoare operaţiuni legate de activitatea de depozitare.

Pagina 3/3

Date despre                                                            Cerere pentru avizarea ca depozitar

acţionarii                                                                 pentru fonduri de pensii facultative

depozitarului

Acţionari depozitar - Persoane fizice/juridice

Nr. crt.

Acţionari1) Denumirea/Numele şi prenumele

Statul rezident

Autoritatea

competentă

de supraveghere2)

Deţinere

Codul unic de înregistrare/codul numeric personal3)

Nr. de acţiuni

% din capitalul social

Numele şi prenumele reprezentantului legal .....................................................

Semnătura reprezentantului legal ................................

Data .......................              Ştampila

1) Dacă societatea are mai mult de 20 de acţionari, se vor înscrie numai acţionarii societăţii cu deţineri de minimum 5% din capitalul social, ultima linie fiind completată cu „alţi acţionari persoane fizice şi juridice cu deţineri sub 5%" şi, respectiv, totalul deţinerilor acestora. Se va completa începând cu structura acţionariatului societăţii care solicită autorizarea. Pentru fiecare acţionar semnificativ, persoană juridică, se va completa o nouă pagină, precizându-se structura acţionariatului acestuia până la nivel de acţionar persoană fizică, inclusiv. Nu se completează în cazul societăţilor la care statul sau o autoritate a administraţiei publice este acţionar ori asociat, precizându-se această situaţie.

Pentru societăţile ale căror acţiuni sunt tranzacţionate pe o piaţă reglementată se vor completa acţionarii doar la nivel de acţionar semnificativ. la data completării cererii.

Pentru persoanele fizice şi juridice străine se vor completa, după caz, seria şi numărul paşaportului sau numărul de înregistrare la instituţia similară oficiului registrului comerţului din statul de origine.

2) Se completează numai pentru persoanele juridice denumirea autorităţii de supraveghere din statul de origine, împreună cu datele necesare contactării acesteia (adresa completă, nr. de telefon, fax, e-mail).

3) Pentru persoanele fizice şi juridice străine se vor completa, după caz, seria şi numărul paşaportului sau numărul de înregistrare la instituţia similară oficiului registrului comerţului din statul de origine.

Falsele declaraţii sau omisiunile intenţionate ale unor fapte pot constitui încălcări ale legii penale.

ANEXA Nr. 2 la normă

SPECIMENE1) DE   SEMNĂTURĂ

........................................................................................................................................................................ ...............

(denumirea instituţiei de credit care solicită aviz pentru depozitarea activelor  financiare ale fondurilor de pensii facultative)

înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu numărul ........................................., având cod unic de înregistrare .................................. .

Nr. crt.

Numele şi prenumele descifrabil

Calitatea

Semnătura

1)

...........................................................

...........................................................

2)

...........................................................

...........................................................

3)

...........................................................

...........................................................

1) Prezenta anexă se va completa în faţa reprezentantului Comisiei. Dacă una dintre persoanele care reprezintă depozitarul în relaţia cu Comisia nu poate semna, în aceste condiţii se va depune o declaraţie notarială privind specimenul de semnătură.

ANEXA Nr. 3 la normă

MODEL-CADRU   AL   CONTRACTULUI   DE   DEPOZITARE

ARTICOLUL 1

Părţile contractante

S.C............................................................................. S.A, cu sediul în ......................................................................, str....................................... nr......., sectorul ......, înmatriculată la oficiul registrului comerţului sub nr..................................., cod unic de înregistrare .........................................................., înscrisă în Registrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private cu nr...................................., autorizată de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private prin Decizia nr................................., reprezentată legal prin  ................................, în calitate de administrator al Fondului de pensii facultative ...................................................................., înscris în Registrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private cu  nr..........................., denumită în continuare administrator;

şi

S.C............................................................................. S.A., cu sediul în ......................................................................, str........................................... nr......., sectorul ......, înmatriculată la oficiul registrului comerţului sub nr..............................., cod unic de înregistrare ............................., înscrisă în Registrul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private cu nr......................, avizată de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private   prin Avizul nr............................, reprezentată legal prin ................................................................................, în calitate de depozitar al Fondului de pensii facultative ...................................., denumită în continuare depozitar.

ARTICOLUL 2

Definiţii

(1)  Activele fondului de pensii facultative, denumit în continuare fondul, reprezintă instrumentele financiare, inclusiv instrumentele financiare derivate, precum şi numerarul, rezultate ca urmare a investirii activelor personale ale participanţilor.

(2)  Activele depozitare reprezintă exclusiv activele transferate şi preluate în custodie la depozitar, care se regăsesc în conturi deschise pe numele Fondului şi în gestiunea depozitarului.

(3)  Custodia activelor reprezintă ansamblul operaţiunilor desfăşurate de către o entitate autorizată pentru prestarea de servicii de custodie.

(4)  Cheltuielile fondului reprezintă costuri aferente funcţionării acestuia, astfel cum sunt prevăzute în Lege şi în reglementările Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.

ARTICOLUL 3

Obiectul contractului

Obiectul contractului îl reprezintă păstrarea în condiţii de siguranţă a activelor fondului şi desfăşurarea de activităţi de depozitare, inclusiv de calcul, în fiecare zi lucrătoare a valorii activului net, a valorii unitare a activului net şi a numărului unităţilor de fond, cu respectarea dispoziţiilor legale privind pensiile facultative.

ARTICOLUL 4

Durata contractului

Prezentul contract este valabil pe o perioadă de .................................., începând cu data intrării în vigoare.

Durata contractului poate fi prelungită în funcţie de voinţa părţilor, prin acte adiţionale.

ARTICOLUL 5

Obligaţiile părţilor

(1)   Modalitatea concretă de lucru şi de predare-preluare a evidenţelor şi activelor fondului se stabileşte prin proceduri.

(2)  Obligaţiile depozitarului:

1.  să păstreze în condiţii de siguranţă toate activele fondului aflate în custodia sa şi să le evidenţieze separat de activele sale şi ale altor entităţi;

2.  să deschidă conturi pe numele fondului, în care va păstra instrumentele financiare aflate în custodie;

3.  să deschidă un cont colector pentru colectarea contribuţiilor şi derularea operaţiunilor fondului, precum şi un cont bancar pentru decontare, aferent tranzacţiilor cu instrumente financiare. Aceste conturi vor fi debitate/creditate de către depozitar numai în baza funcţiilor sale de depozitare şi în strictă conformitate cu instrucţiunile corespunzătoare ale administratorului;

4.  să realizeze colectarea dividendelor, dobânzilor şi a altor fructe civile aferente activelor depozitate, la solicitarea administratorului;

5.  să se asigure că, în tranzacţiile având ca obiect activele fondului, orice obligaţie de plată este executată în termenul stabilit;

6.   să se asigure că transformarea contribuţiilor în unităţi de fond este efectuată de către administrator în conformitate cu prevederile legale;

7.   să calculeze valoarea activului net, valoarea unitară a activului net şi numărul de unităţi de fond şi să le transmită către administrator şi către Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private în termenele prevăzute de legislaţia în vigoare;

8.  să îndeplinească instrucţiunile administratorului, cu excepţia cazului în care acestea sunt contrare legislaţiei în vigoare;

9.  să informeze în scris administratorul despre orice act sau fapt relevant pentru activitatea fondului.

(3)  Obligaţiile administratorului:

1.  să transfere în custodia depozitarului activele fondului în conturi deschise pe numele acestuia;

2.   să solicite depozitarului să deschidă un cont colector şi un cont bancar pentru decontarea tranzacţiilor cu instrumente financiare;

3.   să comunice în timp util toate informaţiile necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a obligaţiilor depozitarului, precum şi alte informaţii solicitate de acesta pentru buna desfăşurare a obligaţiilor sale şi monitorizarea activităţii fondului;

4.  să achite depozitarului preţul prezentului contract;

5.  să informeze în scris, în timp util, depozitarul cu privire la orice schimbare cu privire la administrarea fondului.

ARTICOLUL 6

Preţul contractului

Comisionul de depozitare este de ............ %, calculat din valoarea medie lunară a activului net.

Pentru serviciile prestate depozitarul va percepe următoarele comisioane: .................................................................................................................... .................................................................................................................................................... .

In cazul în care nu îşi execută obligaţiile contractuale privind plata preţului contractului, administratorul va plăti din contul său penalităţi în valoare de .................% pe zi de întârziere, din valoarea sumei datorate depozitarului.

ARTICOLUL 7

Răspunderea părţilor

1. In executarea prezentului contract administratorul este răspunzător pentru instrucţiunile pe care le transmite depozitarului, precum şi pentru toate actele şi faptele aferente activităţii de administrare, astfel cum este definită de legislaţia în vigoare. Depozitarul nu va fi ţinut în niciun fel răspunzător pentru neprezentarea prin omisiune sau altfel, de către administrator, a informaţiilor şi documentelor necesare calculării activelor nete ale fondului şi evidenţei unităţilor de fond. Administratorul se obligă să transmită în timp util (data şi ora limită se vor stabili prin proceduri) notificări de îndreptare a erorilor de îndată ce constată că informaţiile furnizate nu sunt exacte, corecte şi complete. In cazul în care aceste notificări nu pot fi transmise în timp util, depozitarul va opera modificările corespunzătoare la următorul calcul de activ net al fondului.

2.   Depozitarul este răspunzător faţă de administrator şi faţă de participanţii la fond pentru orice pierderi sau pagube suferite, atât timp cât pierderile ori pagubele au fost cauzate de îndeplinirea necorespunzătoare sau neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract.

3.   Depozitarul este obligat să păstreze confidenţialitatea informaţiilor şi/sau a documentelor primite din partea administratorului în procesul de evaluare a legalităţii operaţiunilor efectuate de acesta în contul fondului. Confidenţialitatea nu poate fi invocată în cazul controalelor efectuate de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Banca Naţională a României sau de către autorităţile de supraveghere din statul de origine al sucursalei.

4.  Depozitarul nu poate să garanteze în orice mod sau să dispună în orice alt fel de instrumentele financiare sau de sumele de bani încredinţate spre păstrare de către administrator în numele fondului.

5.   Depozitarul nu poate să transfere instrumentele financiare sau sumele de bani încredinţate spre păstrare de către administrator în numele fondului, cu excepţia cazului în care există instrucţiuni corespunzătoare ale administratorului.

6.  Administratorul nu poate schimba depozitarul fără aprobarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.

7.   Depozitarul poate solicita administratorului orice informaţii şi/sau documente pe care le consideră necesare pentru evaluarea încadrării în dispoziţiile legale în vigoare a operaţiunilor executate în numele şi pe contul fondului. Administratorul nu va putea refuza furnizarea acestor informaţii şi/sau documente sub pretextul confidenţialităţii.

ARTICOLUL 8

Forţa majoră

Forţa majoră înlătură răspunderea, dacă este comunicată în termen de ............... zile şi demonstrată în termen de ............. zile, ambele de la data apariţiei.

ARTICOLUL 9

Modificarea contractului

Modificarea contractului se va face prin act adiţional, semnat de reprezentanţii legali ai părţilor, avizat de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, intrarea în vigoare a modificărilor contractului urmând a se realiza conform prevederilor legale în vigoare.

ARTICOLUL 10

Incetarea contractului

Prezentul contract încetează în condiţiile prevăzute la art. 37 din Norma nr. 11/2006 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 23/2006.

ARTICOLUL 11

Litigii

(1)  Modul de soluţionare a litigiilor.

(2)  Instanţa competentă.

ARTICOLUL 12

Dispoziţii finale

Prezentul contract, împreună cu anexele şi eventualele acte adiţionale, reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă formă de înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.

Prezentul contract a fost încheiat astăzi, ....................., în 3 (trei) exemplare, câte unul pentru fiecare parte contractantă şi unul pentru Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, şi intră în vigoare la data autorizării fondului de către Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.

Administrator,                                                                                    Depozitar,

............................                                                                            ...........................


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 23/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 23 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 23/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu