Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.22 din 12.01.2017

privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 49 din 17 ianuarie 2017



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 15 şi 20 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1(1) Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul, denumit în continuare ministerul, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.(2) Ministerul are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1. Ministerul dispune de spaţii corespunzătoare desfăşurării activităţii sale atât în sediul Senatului, cât şi în cel al Camerei Deputaţilor, cu acordul conducerii celor două Camere ale Parlamentului. Articolul 2Ministerul asigură şi coordonează realizarea activităţilor în cadrul raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament. Capitolul IIFuncţiile şi atribuţiile Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul Articolul 3Pentru asigurarea bunei desfăşurări a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament, ministerul îndeplineşte următoarele funcţii: a)funcţia de strategie, prin care se creează sistemul de relaţii pentru fundamentarea şi elaborarea Programului legislativ al Guvernului, precum şi pentru realizarea activităţilor specifice desfăşurate de minister în concordanţă cu Programul de guvernare acceptat de Parlament; b)funcţia de reglementare, prin care se asigură participarea la elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru organizarea şi funcţionarea întregului sistem de promovare a iniţiativelor legislative şi de urmărire a lor în toate fazele procesului legislativ, până la publicarea actelor normative în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor Constituţiei, celorlalte acte normative şi procedurii parlamentare; c)funcţia de reprezentare, prin care se asigură, în domeniul său de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a Guvernului României; d)funcţia de autoritate de stat, prin care se asigură aplicarea unitară şi respectarea reglementărilor legale de către structurile sale; e)funcţia de administrare, prin care se asigură administrarea şi gestionarea patrimoniului său în mod eficient şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare. Articolul 4În realizarea funcţiilor sale, ministerul îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)elaborează, pe baza propunerilor formulate de autorităţile administraţiei publice centrale în conformitate cu Programul de guvernare acceptat de Parlament, proiectul Programului legislativ al Guvernului, pe care îl supune spre aprobare Guvernului, şi asigură, în funcţie de priorităţi, actualizarea acestui program; asigură publicarea Programului legislativ pe pagina web a ministerului şi transmiterea acestuia către Camera Deputaţilor şi Senat; urmăreşte realizarea de către ministere a proiectelor de legi cuprinse în Programul legislativ şi informează Guvernul, periodic sau ori de câte ori este cazul, cu privire la stadiul realizării acestuia; b)prezintă Guvernului, la începutul fiecărei sesiuni parlamentare, lista proiectelor de acte normative ce se constituie în priorităţi legislative şi urmăreşte dezbaterea şi adoptarea acestora de către Parlament; c)urmăreşte transmiterea proiectelor de legi iniţiate de Guvern către Camera Parlamentului care, potrivit art. 75 alin. (1) din Constituţia României, republicată, urmează să fie sesizată ca primă Cameră şi trecerea acestora prin fazele procedurii legislative, până la promulgarea legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I; d)susţine priorităţile Guvernului la întocmirea proiectului ordinii de zi şi a programului de activitate în şedinţele birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului; e)susţine cererile Guvernului cu privire la adoptarea unor proiecte de legi în procedură de urgenţă de către Parlament; f)transmite comisiilor permanente, care examinează în fond proiectele de legi sau propunerile legislative, amendamentele formulate de ministere sau alte instituţii publice şi aprobate de Guvern; asigură, dacă este cazul, consultarea interministerială corespunzătoare cu privire la amendamentele formulate de ministere sau alte instituţii publice, în vederea prezentării acestora spre aprobare Guvernului; g)realizează coordonarea interministerială în vederea susţinerii guvernamentale corespunzătoare a proiectelor de legi şi a punctelor de vedere ale Guvernului asupra iniţiativelor legislative parlamentare în comisiile permanente şi în cadrul dezbaterilor din şedinţele celor două Camere ale Parlamentului de către ministerele de resort sau alte instituţii publice guvernamentale; h)asigură participarea corespunzătoare a reprezentanţilor Guvernului la şedinţele comisiilor permanente ale celor două Camere ale Parlamentului, precum şi la şedinţele în plen ale Camerei Deputaţilor şi ale Senatului de fiecare dată când prezenţa membrilor Guvernului în Parlament este obligatorie; i)transmite către ministerele de resort proiectele de legi în forma adoptată de Guvern, rapoartele asupra acestor proiecte, întocmite de comisiile permanente, precum şi formele adoptate de către fiecare dintre cele două Camere ale Parlamentului; j)elaborează, pe baza propunerilor ministerelor interesate, proiectul legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, în conformitate cu prevederile art. 115 alin. (1) şi (2) din Constituţia României, republicată; k)avizează, din punctul de vedere al oportunităţii emiterii în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, proiectele de ordonanţe de urgenţă ale Guvernului; l)avizează proiectele de ordonanţe elaborate în temeiul legilor de abilitare a Guvernului adoptate în temeiul art. 115 alin. (1) din Constituţia României, republicată, din punctul de vedere al încadrării în domeniile pentru care Guvernul este abilitat să emită ordonanţe; m)primeşte şi distribuie întrebările şi interpelările adresate de parlamentari Guvernului ori membrilor acestuia; asigură transmiterea răspunsurilor formulate de ministere şi instituţii publice guvernamentale şi prezentarea acestora în termenele stabilite de regulamentele parlamentare, în conformitate cu prevederile art. 112 alin. (1) din Constituţia României, republicată; n)ia măsurile necesare pentru pregătirea şi susţinerea poziţiei Guvernului în cazul moţiunilor simple şi al moţiunilor de cenzură; o)asigură informarea membrilor Guvernului cu privire la declaraţiile politice ale senatorilor şi deputaţilor care vizează activitatea Guvernului; p)elaborează, pe baza propunerilor şi a observaţiilor formulate de ministerele şi/sau instituţiile de resort consultate, proiectul punctului de vedere al Guvernului în cazul iniţiativelor legislative parlamentare, solicitat de Parlament potrivit art. 111 din Constituţia României, republicată, pe care îl supune spre aprobare Guvernului şi asigură, dacă este cazul, revizuirea acestuia în urma reconsultării ministerelor şi instituţiilor de resort; transmite punctele de vedere adoptate de Guvern şi semnate de prim-ministru la Senat şi Camera Deputaţilor; q)transmite către ministerele de resort punctul de vedere al Guvernului, rapoartele întocmite de comisiile permanente asupra iniţiativelor legislative parlamentare, precum şi formele adoptate de către fiecare dintre cele două Camere ale Parlamentului; r)prezintă informaţiile şi documentele cerute Guvernului şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în cadrul controlului parlamentar, de către Camera Deputaţilor, de către Senat sau de către comisiile parlamentare, prin intermediul preşedinţilor acestora; s)asigură depunerea spre dezbatere de către Parlament sau de către una dintre Camerele acestuia a rapoartelor şi declaraţiilor prim-ministrului cu privire la politica Guvernului; t)prezintă Guvernului informări, la sfârşitul sesiunilor ordinare ale Parlamentului sau ori de câte ori este cazul, cu privire la procesul legislativ, controlul parlamentar, precum şi la alte activităţi din cadrul relaţiilor dintre Guvern şi Parlament; u)elaborează acte normative în domeniul propriu de activitate; v)fundamentează necesarul de fonduri de la bugetul de stat şi din fonduri externe nerambursabile şi gestionează resursele financiare alocate prin buget, în domeniul său de activitate; w)asigură accesarea, implementarea şi derularea proiectelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în domeniul său de competenţă; x)încheie protocoale, acorduri, convenţii de colaborare cu alte autorităţi şi instituţii publice, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, potrivit competenţelor sale, în condiţiile legii; y)exercită, în condiţiile legii, auditul intern asupra activităţilor desfăşurate potrivit competenţelor sale; z)asigură administrarea bunurilor proprietate publică şi/sau privată a statului din patrimoniul său, în condiţiile legii;aa) exercită orice alte atribuţii din domeniul său de activitate stabilite prin acte normative sau dispuse de către prim-ministru. Articolul 5(1) În vederea realizării atribuţiilor ce îi revin, ministerul realizează coordonarea interinstituţională a activităţilor din domeniu şi are dreptul să solicite informaţii de la ministere, alte autorităţi şi instituţii publice ale administraţiei centrale. Ministerele, celelalte autorităţi şi instituţii publice ale administraţiei centrale au obligaţia de a răspunde solicitărilor Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul în termenele stabilite de acesta.(2) Pentru realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 4, dacă este cazul, în vederea armonizării poziţiilor ministerelor şi instituţiilor consultate, ministerul poate solicita constituirea de grupuri de lucru interinstituţionale. Capitolul IIIConducerea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul Articolul 6(1) Conducerea ministerului se exercită de către ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, denumit în continuare ministru, care îndeplineşte atribuţiile generale prevăzute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Ministrul are calitatea de ordonator principal de credite şi poate delega această calitate, în condiţiile legii. (3) Ministrul reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorităţi publice şi instituţii publice, organizaţii interne şi internaţionale, precum şi cu persoane fizice şi juridice române şi străine. (4) Ministrul reprezintă şi angajează ministerul în raporturile în justiţie şi în raporturile cu celelalte organe jurisdicţionale. (5) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii. (6) Ministrul este ajutat în activitatea de conducere şi reprezentare a ministerului de 2 secretari de stat, un secretar general şi un secretar general adjunct.(7) Secretarii de stat sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului şi desfăşoară activităţile stabilite prin ordin al ministrului.(8) Ministrul poate delega prin ordin oricare dintre atribuţiile de conducere, reprezentare şi angajare a ministerului secretarilor de stat, secretarului general sau secretarului general adjunct. Articolul 7(1) Pe lângă ministru funcţionează, ca organe consultative, Colegiul ministerului şi Consiliul consultativ. Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale celor două organisme se aprobă prin ordin al ministrului. (2) Preşedintele Colegiului ministerului şi al Comitetului consultativ este ministrul pentru relaţia cu Parlamentul. În lipsa acestuia atribuţiile preşedintelui se exercită de către unul dintre secretarii de stat. (3) Colegiul ministerului se întruneşte, de regulă, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la cererea ministrului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului.(4) Comitetul consultativ se întruneşte la solicitarea ministrului. Articolul 8(1) Ministerul are un secretar general şi un secretar general adjunct, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii. (2) Secretarul general asigură realizarea activităţilor administrative ale ministerului, sprijinirea realizării atribuţiilor acestuia şi realizarea legăturilor funcţionale cu alte ministere şi autorităţi publice, în condiţiile art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Secretarul general îndeplineşte şi alte atribuţii şi responsabilităţi prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului sau încredinţate de ministru, în condiţiile legii. Capitolul IVOrganizarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul Articolul 9(1) Structura organizatorică a ministerului este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului, se organizează servicii, birouri şi compartimente.(2) Atribuţiile şi răspunderile structurilor din cadrul ministerului, statul de funcţii, precum şi atribuţiile şi sarcinile personalului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului. Articolul 10În structura ministerului se organizează şi funcţionează, potrivit legii, cabinetele demnitarilor. Articolul 11(1) Numărul maxim de posturi pentru minister este de 66, exclusiv demnitarii şi cabinetele demnitarilor. (2) Personalul necesar desfăşurării activităţii ministerului este alcătuit din funcţionari publici şi personal contractual, care sunt numiţi, respectiv angajaţi, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numărului maxim de posturi aprobat. (3) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă ale personalului din cadrul ministerului se fac cu respectarea prevederilor legale aplicabile fiecărei categorii de personal, prin ordin al ministrului. Capitolul VDispoziţii tranzitorii şi finale Articolul 12Personalul, execuţia bugetară şi patrimoniul Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se preiau de minister, care se subrogă în drepturile şi obligaţiile acestuia, în condiţiile legii, potrivit dispoziţiilor art. 15, 20 şi 21 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Articolul 13Stabilirea numărului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare. Articolul 14Ministerul asigură administrarea bunurilor proprietate publică şi/sau privată a statului din patrimoniul său, în condiţiile legii. Articolul 15La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 26/2010 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 12 ianuarie 2010, cu modificările ulterioare. PRIM-MINISTRU SORIN MIHAI GRINDEANU Contrasemnează: Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, Graţiela-Leocadia Gavrilescu Secretarul general al Guvernului, Mihai Busuioc Ministrul muncii şi justiţiei sociale, Lia-Olguţa Vasilescu Ministrul finanţelor publice, Viorel Ştefan ANEXĂ^1)1) Anexa este reprodusă în facsimil.STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 22/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 22 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu