Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.20 din 11.01.2012

privind aprobarea Programului multianual de marketing şi promovare turistică şi a Programului multianual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 43 din 18 ianuarie 2012



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Se aprobă Programul multianual de marketing şi promovare turistică, prevăzut în anexa nr. 1, şi Programul multianual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice, prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 2Programele prevăzute la art. 1 se finanţează din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie prin legile bugetare anuale. Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu ANEXA Nr. 1PROGRAMUL MULTIANUAL de marketing şi promovare turistică Articolul 1Programul multianual de marketing şi promovare turistică urmăreşte: a)promovarea celor mai importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate; b)definirea şi promovarea brandului creat şi dezvoltat în conformitate cu obiectivul domeniului major de intervenţie 5.3 „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică“ al axei prioritare „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului“ din cadrul Programului operaţional regional 2007-2013, în scopul creării unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică pe plan naţional şi internaţional. Articolul 2Programul multianual de marketing şi promovare turistică vizează realizarea următoarelor activităţi majore: a)efectuarea de studii de marketing; b)organizarea de activităţi de relaţii publice în ţară şi în străinătate, sub forma contactelor directe realizate, în mod constant, cu diferite categorii de public, cu reprezentanţii mass-mediei, cu persoane din conducerea altor instituţii de turism din ţară sau din străinătate, cu lideri de opinie, în scopul obţinerii sprijinului lor pentru promovarea ofertei turistice a României, ori alte activităţi, precum servicii de promovare directă către factorii legislativi şi instituţiile abilitate din industria turismului, pe plan atât naţional, cât şi internaţional, promovarea directă prin corespondenţă poştală către segmentul-ţintă, realizarea şi transmiterea de comunicate de presă; aceste activităţi de relaţii publice se pot manifesta atât prin implicarea în acţiuni organizate de alte entităţi care au legătură cu domeniul turistic, cât şi cu ocazia organizării şi desfăşurării unor congrese, conferinţe, simpozioane, seminare, reuniuni naţionale şi internaţionale sau altor tipuri de evenimente cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România; c)realizarea de acţiuni de promovare şi publicitate cu rol în creşterea notorietăţii destinaţiilor şi produselor turistice româneşti prin intermediul unor personalităţi cu recunoaştere naţională şi internaţională din diferite domenii de activitate, cum ar fi: artistice, culturale, sportive, ştiinţifice şi altele asemenea, ca vectori de promovare a brandului turistic al României; d)realizarea de materiale de promovare de tipul: cataloage, broşuri, pliante, postere şi foi volante, diverse tipărituri, ghiduri şi hărţi turistice, panouri, fotografii, albume, fotoreportaje, filme de animaţie şi documentare de turism, materiale audiovideo, casete, filme cu specific de turism, CD-uri şi DVD-uri turistice, obiecte de protocol; expedierea materialelor promoţionale şi de protocol în ţară şi în străinătate; e)achiziţionarea de materiale de promovare de tipul: ghiduri despre România, hărţi, albume, cataloage, fotoreportaje, CD-uri şi DVD-uri, fotografii, cărţi cu specific de turism, inclusiv drepturile de autor aferente creaţiei acestora; f)marketing prin internet, reţele de socializare şi alte mijloace electronice, incluzând şi realizarea şi administrarea unui portal de informaţii de turism, pe baze concurenţiale, cu suportarea integrală a cheltuielilor (necesare atât pentru hardware, cât şi pentru crearea de software), inclusiv a celor de dezvoltare şi administrare, din fonduri bugetare, precum şi alte activităţi de marketing şi promovare prin internet şi alte mijloace electronice; g)promovarea şi publicitatea prin intermediul companiilor aeriene şi prin intermediul principalelor aeroporturi din România şi din străinătate, constând în inserţii publicitare în materialele de promovare ale companiilor aeriene şi ale aeroporturilor, difuzarea de clipuri TV promoţionale, filme publicitare de turism, materiale promoţionale în aeroporturi şi în aeronave, precum şi alte tipuri de activităţi de promovare şi publicitate în colaborare cu companiile aeriene sau cu aeroporturile; h)promovarea prin intermediul inserţiilor publicitare în ziare şi în reviste de interes general, precum şi în cataloagele turistice şi în alte publicaţii de profil (ghiduri, hărţi, pliante, flyere) realizate de către turoperatori, societăţi comerciale cu activitate de turism, asociaţii profesionale, patronale şi organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autorităţi ale administraţiei publice locale şi centrale şi alte entităţi cu activitate cu impact în domeniul turismului, care promovează pe pieţele-ţintă de interes destinaţia turistică România, produse turistice şi pachete de servicii turistice cu locul de desfăşurare în România; i)promovarea prin intermediul posturilor de televiziune, radio şi on-line care realizează emisiuni de turism sau alte emisiuni cu impact în creşterea circulaţiei turistice în România, creşterea notorietăţii destinaţiilor turistice româneşti ori în conştientizarea importanţei turismului românesc; j)organizarea de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică, în ţară şi în străinătate, precum şi participarea în calitate de coorganizator împreună cu asociaţiile profesionale, patronale şi organizaţiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autorităţile administraţiei publice locale şi centrale şi alte entităţi cu activitate cu impact în domeniul turismului; k)organizarea de vizite educaţionale şi de informare în ţară pentru reprezentanţi ai mass-mediei, turoperatori, reprezentanţi ai societăţilor comerciale cu activităţi în turism din ţară şi din străinătate, reprezentanţi ai asociaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în turism, ai administraţiei publice centrale şi locale, alţi lideri de opinie, specialişti în turism din ţară şi din străinătate; l)organizarea de manifestări expoziţionale internaţionale de turism la Bucureşti, precum şi participarea la manifestări expoziţionale de turism în ţară şi în străinătate; m)publicitate care încearcă să ajungă la consumator în mod direct, atunci când acesta se află în afara locuinţei proprii (panouri publicitare, afişe iluminate, postere mari, coloane de publicitate suspendate, anunţuri pe mijloace de transport); n)alte acţiuni generale de publicitate şi reclamă a destinaţiilor şi a produselor turistice româneşti. Articolul 3(1) Participarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului la manifestările expoziţionale se realizează pe pieţe de interes, prin organizarea de pavilioane naţionale, standuri specializate pe produse sau miniexpoziţii, pe bază de listă aprobată prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi turismului.(2) Societăţile comerciale cu activitate de turism, asociaţiile profesionale, patronale şi organizaţiile neguvernamentale cu activitate în domeniul turismului, autorităţile administraţiei publice locale şi centrale şi alte entităţi a căror activitate are impact în domeniul turismului pot participa gratuit sau în urma achitării unei taxe la manifestările expoziţionale, în pavilioanele naţionale, standurile specializate ori miniexpoziţiile la care participă în ţară şi în străinătate Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în ordinea înregistrării solicitărilor acestora, în termen de 10 zile de la data publicării anunţului de participare pe site-ul autorităţii publice centrale contractante.(3) Cuantumul taxei de participare se va stabili prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi turismului, în funcţie de fiecare manifestare expoziţională, iar valoarea însumată colectată de la toţi participanţii nu va putea depăşi 10% din totalul devizului general al acţiunii.(4) Pentru participarea la manifestările expoziţionale se finanţează integral următoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea încadrării în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie:a)cheltuieli cu elaborarea proiectului de execuţie a standului, închirierea, amenajarea şi decorarea spaţiului expoziţional, precum şi cu asigurarea acestuia; b)cheltuieli ocazionate de activităţi de marketing specifice participării la manifestarea expoziţională respectivă; c)cheltuieli cu publicitatea în perioada premergătoare manifestărilor expoziţionale, precum şi în perioada de desfăşurare a acestora; d)cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna pentru reprezentanţii mass-mediei; e)cheltuieli cu transportul, cazarea şi diurna sau onorariile pentru formaţii artistice, meşteri populari, solişti, personal de primire şi deservire a invitaţilor (hostess), membri ai colectivelor artistice, sportive, ştiinţifice, lideri sau creatori de opinie cu rol în desfăşurarea manifestării expoziţionale respective; f)cheltuieli de administrare şi întreţinere pentru utilităţi, consumabile şi altele asemenea; g)cheltuieli generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale; h)cheltuielile de reprezentare şi de protocol; i)cheltuieli pentru realizarea materialelor publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile respective; j)cheltuieli cu organizarea de evenimente de tipul: seară românească, recepţie, conferinţă de presă şi altele similare, cu rol în sporirea atractivităţii standului; k)cheltuieli pentru închirierea aparaturii specifice, necesară derulării programelor artistice sau altor activităţi organizate cu ocazia manifestării expoziţionale; l)cheltuieli cu taxele de participare, de înscriere sau orice alte taxe necesare participării, plătibile către organizatori sau terţi; m)alte cheltuieli necesare pentru buna desfăşurare a manifestării expoziţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. (5) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului poate efectua atât majorări sau diminuări ale sumelor estimate a fi cheltuite pentru fiecare manifestare expoziţională, cât şi completarea listei cu alte manifestări de interes pentru promovarea turismului românesc, în limita plafonului maxim de cheltuieli alocat cu această destinaţie. Articolul 4Pentru vizitele educaţionale şi de informare se finanţează integral următoarele categorii de cheltuieli, cu respectarea încadrării în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie: cazare, masă, apă şi băuturi răcoritoare, ceai sau/şi cafea, transportul pentru invitaţi şi pentru ghid sau pentru însoţitorul de grup, onorariul ghidului ori însoţitorului de grup pe teritoriul României, biletele de intrare la obiectivele turistice, taxele de fotografiere şi de filmare, biletele la spectacole şi alte manifestări culturale, artistice, sportive, ştiinţifice, precum şi alte cheltuieli necesare desfăşurării în condiţii optime a vizitelor. Articolul 5(1) Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică, în ţară şi în străinătate, pentru participarea în calitate de coorganizator ori pentru participarea în baza unei taxe, cum ar fi: taxa de participare, taxa de înscriere sau orice altă taxă similară, se pot utiliza, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare, pentru următoarele categorii de cheltuieli: a)cheltuielile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, atât în ţară, cât şi în străinătate, cazare şi masă ale participanţilor; b)cheltuieli cu închirierea şi amenajarea spaţiilor interioare şi exterioare, pentru organizarea de manifestări culturale şi artistice, cheltuieli cu închirierea aparaturii şi echipamentelor tehnice specifice de genul celor necesare iluminării (proiectoare, jocuri de lumini, lasere şi altele asemenea), asigurării sunetului, traducerii simultane şi consecutive a discursurilor şi prezentărilor, proiecţiilor şi prezentărilor multimedia şi alte cheltuieli de logistică şi asistenţă tehnică necesare bunei organizări a evenimentelor şi misiunilor; c)cheltuieli cu onorariul personalului de primire şi deservire a invitaţilor (hostess) şi al formaţiilor artistice, soliştilor vocali, maeştrilor de ceremonii, disc-jokey-ilor (DJ), prezenţi în cadrul evenimentului sau al misiunii, inclusiv pentru închirierea aparaturii specifice necesare susţinerii unui spectacol artistic; d)cheltuieli cu servicii specifice activităţii de comunicare ca domeniu al relaţiilor publice, de tipul serviciilor de realizare şi transmitere a invitaţiilor, de gestionare a confirmărilor, de management al bazei de date; e)cheltuieli de protocol, conform legii; f)cheltuieli cu producţia de materiale publicitare specifice, cu publicitatea înainte şi în perioada evenimentului, cheltuieli cu producţia şi difuzarea de clipuri audio şi/sau video, de filme, de prezentări multimedia, cheltuieli cu servicii foto şi video, cheltuieli cu publicitatea prin mijloace electronice, cheltuieli cu inserţii publicitare prin intermediul principalelor motoare de căutare pe internet; g)cheltuieli cu onorariile experţilor invitaţi în cadrul evenimentelor şi/sau acţiunilor de promovare organizate sau coorganizate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului în scopul promovării României ca destinaţie turistică; h)cheltuieli cu onorariile agenţiilor de specialitate care activează în domeniul activităţilor promoţionale şi care facilitează relaţiile cu publicul-ţintă şi asigură transmiterea mesajelor-cheie către acesta; i)cheltuieli cu drepturile de autor; j)cheltuieli aferente premiilor pentru concursuri pe teme turistice. (2) Pentru evenimentele la care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului participă în calitate de organizator sau coorganizator, cheltuielile de reprezentare şi protocol se realizează pentru oferirea unor trataţii în limita stabilită de către ordonatorul principal de credite pentru fiecare acţiune. Articolul 6Fondurile bugetare repartizate anual activităţilor prevăzute la art. 2 lit. f) se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: pentru achiziţionarea de produse hardware şi software necesare promovării în mediul on-line sau realizării portalului de informaţii în domeniul turismului, incluzând sisteme de management al conţinutului, sisteme de baze de date, sisteme de suport al aplicaţiilor şi sisteme de operare, sisteme de reţele informatice, sisteme de securitate informatică, sisteme de testare şi management IT, sisteme de gestionare a proceselor, sisteme de management al relaţiei cu clienţii, sisteme de stocare, back-up, replicare şi recuperare a datelor în caz de dezastru, sisteme de analiză şi raportare, şi pentru dezvoltarea şi actualizarea pachetelor software pentru susţinerea activităţii de marketing prin internet şi a portalului de informaţii în domeniul turismului. Articolul 7Fondurile bugetare repartizate anual activităţilor prevăzute la art. 2 lit. i) se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: costuri de coproducţie a emisiunilor de televiziune şi radio, costuri de difuzare a clipurilor TV, precum şi costuri de difuzare a spoturilor audio în cadrul emisiunilor. Articolul 8Fondurile bugetare repartizate anual activităţilor prevăzute la art. 2 lit. h) se pot utiliza pentru următoarele categorii de cheltuieli: inserţii publicitare în presă, în pagini web, prin intermediul principalelor motoare de căutare pe internet, în ghiduri turistice, cataloage, albume, cărţi cu specific de turism, publicaţii de specialitate, publicitate indoor şi outdoor în ţară şi în străinătate, publicitatea destinaţiilor şi a produselor turistice româneşti în mass-media internă şi internaţională, pe pieţele-ţintă, activităţi de marketing direct. Articolul 9Toate acţiunile/măsurile prevăzute în Programul multianual de marketing şi promovare turistică se achiziţionează/derulează în conformitate cu legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice. ANEXA Nr. 2PROGRAMUL MULTIANUAL de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice Articolul 1Programul multianual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice urmăreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunătăţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural. Articolul 2Programul multianual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice vizează realizarea următoarelor obiective: a)îmbunătăţirea calităţii serviciilor turistice din România; b)participarea în cadrul unor proiecte comune iniţiate pe plan intern şi internaţional în domeniul turismului; c)realizarea de investiţii publice în infrastructura turistică; d)dezvoltarea unor forme, produse şi destinaţii turistice importante din România; e)modernizarea şi extinderea sistemului informaţional în domeniul turismului; f)perfecţionarea cadrului legal şi instituţional din sectorul turismului în conformitate cu bunele practici de la nivelul Uniunii Europene; g)îmbunătăţirea calităţii formării profesionale a angajaţilor din sectorul turismului, în special a celor din structurile de primire turistică. Articolul 3(1) În scopul îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2 lit. a) se au în vedere următoarele activităţi:a)realizarea de studii privind evaluarea capacităţii optime de primire turistică în Delta Dunării, precum şi în parcurile naţionale şi naturale din România; b)realizarea de studii privind comportamentul turistului în ariile naturale protejate; c)elaborarea strategiei calităţii serviciilor turistice din România; d)activităţi privind desemnarea destinaţiilor ecoturistice, etnografice şi culturale din România; e)acţiuni privind realizarea unui clasament specializat al structurilor de primire cu funcţii de cazare din domeniul turismului balnear şi rural din România; f)continuarea programului „Steagul Albastru - Blue Flag“ pentru îmbunătăţirea calităţii plajelor şi a porturilor turistice din România. (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. a) se pot achiziţiona următoarele categorii de servicii: servicii de organizare de seminare cu participare naţională şi internaţională, servicii de agenţii de turism, servicii tipografice, servicii privind elaborarea unor studii de piaţă pe plan naţional şi servicii de cercetare şi dezvoltare, precum şi servicii conexe. Articolul 4(1) În scopul îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2 lit. b) se derulează următoarele proiecte:a)proiectele EDEN „Destinaţii europene de excelenţă“ şi Calypso, iniţiate de Comisia Europeană; b)proiectele Sagittarius „Lansarea antreprenoriatului de patrimoniu la nivel local/global: strategii şi instrumente pentru unificarea forţelor, conservarea locurilor, mobilizarea valorilor culturale, facilitarea schimbului de experienţă“ şi Transdanube „Mobilitate şi transport durabil în regiunile turistice de-a lungul Dunării“, în cadrul Programului Sud-Estul Europei; c)proiectul „Strategie comună pentru dezvoltarea teritorială durabilă a zonei transfrontaliere România-Bulgaria“, în cadrul Programului de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013; d)proiectul „Rute culturale în zona inferioară şi de mijloc a Dunării“, în cadrul cererii de proiecte Trans-national cooperation projects on European Cultural Routes, lansate de către Comisia Europeană; e)Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării, în cadrul căreia România, prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, coordonează alături de Bulgaria domeniul prioritar 3 „Promovarea culturii, a turismului şi a relaţiilor intercomunitare“; f)proiecte de dezvoltare a turismului care vor fi stabilite în colaborare cu organizaţii/organisme internaţionale: Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD), Organizaţia pentru Dezvoltare Industrială a Naţiunilor Unite (UNIDO), Comisia Europeană (CE), Comisia Europeană pentru Turism (CET), Iniţiativa Central Europeană (ICE), Organizaţia pentru Cooperare Economică la Marea Neagră (OCEMN), Organizaţia Mondială a Turismului (OMT), Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), Asociaţia de promovare turistică internaţională a turismului dunărean „Die Donau“, Centrul Dunărean de Competenţe, Institutul European pentru Itinerarii Culturale, Federaţia Europeană de Ciclism, Asociaţia Europeană pentru Drumeţie. (2) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului poate realiza parteneriate, în cadrul relaţiilor bilaterale cu diverse state, în vederea elaborării unor proiecte referitoare la dezvoltarea turismului montan, atât în sezonul de iarnă, cât şi în cel de vară, a turismului cultural, a turismului balnear, a turismului de litoral, precum şi a altor forme de turism.(3) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va iniţia o serie de acţiuni şi evenimente menite să promoveze România ca membru activ al Organizaţiei Mondiale a Turismului, care să atragă atenţia asupra potenţialului natural şi cultural al destinaţiilor turistice din România, asupra identităţii acestor destinaţii din punctul de vedere al naturii şi culturii la nivel european, al României în general, în concordanţă cu brandul turistic al ţării noastre, pe durata cât România deţine poziţia de prim-vicepreşedinte al Organizaţiei Mondiale a Turismului.(4) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. b) se pot achiziţiona următoarele categorii de servicii şi produse: servicii de organizare de seminare cu participare naţională şi internaţională, vizite de documentare, produse informative şi de promovare comune cu alte ţări, servicii de agenţii de presă/conferinţe de presă, servicii de publicitate, servicii tipografice, servicii de traducere, servicii de transport, servicii de agenţii de turism. Articolul 5(1) Sumele necesare în scopul îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2 lit. c) vor fi alocate pentru dezvoltarea prioritară a infrastructurii turistice a staţiunii de interes naţional Băile Herculane, a staţiunii turistice de interes local Borsec, a oraşului Sulina, a tuturor destinaţiilor turistice din sudul litoralului, pentru finalizarea proiectelor de investiţii în infrastructura turistică şi sportivă necesară organizării Festivalului Olimpic al Tineretului European 2013, a rutelor culturale, a traseelor naţionale pentru cicloturism, precum şi pentru continuarea programelor de investiţii în vederea dezvoltării formelor de turism prioritare în conformitate cu Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007-2026, a formelor de turism prioritare rezultate prin dezvoltarea brandului de ţară, a Strategiei de turism de sănătate, a Strategiei de ecoturism şi a Planului de amenajare a teritoriului naţional - secţiunea a VIII-a „Zone cu resurse turistice“, a Programului naţional de dezvoltare a turismului „Schi în România“, aprobat prin Legea nr. 526/2003, cu modificările şi completările ulterioare, a planului de acţiuni inclus în Strategia de dezvoltare a Dunării.(2) Sumele necesare dezvoltării proiectelor se defalcă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi turismului, în limita fondurilor alocate anual cu această destinaţie, din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului către bugetele locale. Articolul 6(1) În scopul îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2 lit. d) se au în vedere următoarele activităţi:a)elaborarea de studii de consultanţă privind evaluarea infrastructurii generale şi turistice pentru diferite destinaţii, forme şi produse turistice; b)implementarea strategiilor pentru destinaţii turistice şi pentru diferite forme de turism: turism de litoral, turism balnear, ecoturism; c)iniţierea unor acţiuni de conştientizare a importanţei dezvoltării durabile a turismului; d)dezvoltarea sistemului informaţional privind rute culturale, rute montane şi alte rute pedestre, trasee cicloturistice şi pentru monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulaţiei turistice. (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. d) se pot achiziţiona următoarele categorii de servicii:a)servicii de cercetare-dezvoltare, consultanţă naţională şi internaţională privind turismul montan, turismul balnear, turismul de litoral, turismul cultural şi alte forme de turism, respectiv destinaţii, precum şi elaborarea de strategii sectoriale şi la nivel naţional; b)servicii de studii de piaţă pe plan naţional şi internaţional privind toate formele şi destinaţiile turistice; c)servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale privind toate formele şi destinaţiile turistice; d)servicii de transport anexe şi conexe, servicii ale agenţiilor de turism; e)realizarea materialelor pentru dezvoltarea destinaţiilor turistice - ghidul parcurilor naţionale şi naturale din România, inclusiv servicii de publicitate pe internet; f)realizarea de materiale documentare: ghiduri şi alte materiale de prezentare despre România, studii, lucrări de specialitate, buletine statistice, cărţi de specialitate editate în România şi pe plan internaţional şi alte materiale documentare; g)instalarea de indicatoare, repararea şi întreţinerea echipamentelor pentru dezvoltarea sistemului informaţional privind rutele culturale, rutele montane şi alte rute pedestre, traseele cicloturistice şi monumentele istorice importante din punctul de vedere al circulaţiei turistice; h)servicii de consultanţă în probleme de mediu. Articolul 7(1) În scopul îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2 lit. e) se desfăşoară următoarele activităţi:a)realizarea şi administrarea bazei de date privind structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare, alimentaţie publică, agenţii de turism, pârtii de schi, brevete de turism, plaje şi staţiuni turistice, serviciile de agrement nautic, precum şi acordarea avizelor de specialitate privind amplasamentul şi funcţionalitatea obiectivelor turistice; b)crearea şi dezvoltarea sistemului software pentru susţinerea activităţii de control în domeniul turismului; c)achiziţionarea unor ecrane informatice cu atingere digitală (touch-screenuri), în vederea amplasării acestora în punctele de trecere a frontierei, în aeroporturile internaţionale, în gările marilor oraşe şi în zone turistice cu potenţial turistic ridicat, cu scopul de a afişa informaţii utile turiştilor pe teritoriul României; d)tipărirea de flyere privind turismul la negru şi de autocolante cu „TEL - VERDE - 0800 868 282“ pentru transmiterea nemulţumirilor turiştilor şi a unor broşuri specifice activităţii de control şi autorizare. (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. e) se pot achiziţiona următoarele categorii de servicii:a)servicii de consultanţă, dezvoltare de software, internet şi asistenţă; b)servicii de organizare de seminare naţionale şi internaţionale pe teme de informare turistică; c)servicii de transport, servicii ale agenţilor de turism; d)servicii de tipărire de broşuri; e)servicii de realizare de CD-uri şi DVD-uri; f)servicii de traducere. Articolul 8(1) În scopul îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2 lit. f) se desfăşoară următoarele activităţi:a)organizarea de evenimente naţionale şi internaţionale având ca tematică bunele practici în domeniul turismului; b)elaborarea de ghiduri, broşuri şi alte materiale promoţionale de acest gen cuprinzând bunele practici în sectorul turismului. (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. f) se pot achiziţiona următoarele categorii de servicii:a)servicii de organizare de evenimente; b)servicii de publicare şi tipărire; c)servicii de traducere; d)servicii de transport, servicii ale agenţilor de turism. Articolul 9(1) În scopul îndeplinirii obiectivului prevăzut la art. 2 lit. g) se desfăşoară următoarele activităţi:a)organizarea de seminare pentru dezvoltarea competenţelor profesionale ale angajaţilor din structurile de primire turistică şi din centrele de informare turistică, în vederea implementării bunelor practici în activitatea de turism; b)realizarea unor broşuri în vederea diseminării informaţiilor necesare desfăşurării activităţilor din cadrul centrelor de informare turistică şi al asociaţiilor de promovare şi informare turistică; c)elaborarea unor propuneri de modificare şi actualizare a legislaţiei în domeniu. (2) Pentru realizarea obiectivului prevăzut la art. 2 lit. g) se pot achiziţiona următoarele categorii de servicii: servicii de agenţii de turism, servicii tipografice, servicii de consultanţă naţională şi internaţională privind formarea şi evaluarea profesională. Articolul 10Toate acţiunile/măsurile/serviciile prevăzute în Programul multianual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice se achiziţionează/derulează în conformitate cu legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 20/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 20 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 20/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu