Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 194 din 9 martie 2006

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor si procurorilor

ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 262 din 23 martie 2006



In temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată,

având în vedere dispoziţiile art. 43-47 şi ale art. 106 lit. f) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii   hotărăşte:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare a judecătorilor şi procurorilor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 323/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare a judecătorilor şi procurorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 815 din 8 septembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.

Art. 3. -  Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,

Iulian Gîlcă

ANEXĂ

REGULAMENT

privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare a judecătorilor şi procurorilor

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Promovarea judecătorilor şi procurorilor în funcţii de execuţie, efectivă sau pe loc, la tribunale, tribunale specializate, curţi de apel, parchetele de pe lângă aceste instanţe, precum şi la Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie se face numai prin concurs, organizat la nivel naţional, în limita posturilor vacante existente, respectiv a numărului de locuri aprobat anual de Consiliul Superior al Magistraturii pentru promovarea pe loc.

Art. 2. - Concursul de promovare în funcţii de execuţie se organizează pe baza unor criterii obiective de apreciere a performanţelor profesionale ale judecătorilor şi procurorilor.

Art. 3. - Concursul de promovare prevăzut la art. 1 se organizează anual sau ori de câte ori este nevoie de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii.

Art. 4. - (1) Consiliul Superior al Magistraturii stabileşte pentru fiecare concurs de promovare în funcţii de execuţie numărul de posturi pentru care acesta se organizează. Posturile se stabilesc distinct pentru promovare efectivă şi, respectiv, pentru promovare pe loc, pentru fiecare instanţă şi parchet şi, la nivelul curţilor de apel, pentru fiecare secţie.

(2)   Promovarea judecătorilor şi procurorilor în funcţii de execuţie, efectivă sau pe loc, se face în gradul imediat superior celui pe care îl deţine judecătorul ori procurorul, până la nivelul curţii de apel, pentru judecători, respectiv până la nivelul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru procurori.

(3)    Judecătorii şi procurorii pot candida pentru promovare efectivă, cu respectarea dispoziţiilor alin. (2), la oricare dintre instanţele şi, respectiv, parchetele pentru care s-au stabilit posturi vacante, indiferent de instanţa sau de parchetul la care funcţionează.

CAPITOLUL II

Condiţii pentru înscrierea la concurs

Art. 5. - Pot participa la concursul de promovare în funcţii de execuţie vacante sau pe loc judecătorii şi procurorii care îndeplinesc condiţiile minime de vechime prevăzute la art. 44 alin. (1) lit. a), b) şi c) şi alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările ulterioare, care la ultima evaluare au avut calificativul „foarte bine" şi nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani.

Art. 6. - (1) Data şi locul organizării concursului, posturile stabilite pentru concurs, modul de desfăşurare a concursului, calendarul de desfăşurare, precum şi tematica şi bibliografia de concurs se aprobă prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii şi a Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, după caz, şi se publică pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu cel puţin 60 de zile înainte de data stabilită pentru concurs. In acelaşi termen, aceste date se comunică tuturor curţilor de apel şi parchetelor de pe lângă acestea, care le vor transmite de îndată instanţelor şi parchetelor din circumscripţia lor pentru a fi afişate la sediile acestora şi aduse la cunoştinţă tuturor judecătorilor şi procurorilor.

(2) Data şi locul organizării concursului, posturile stabilite pentru concurs, precum şi modul de desfăşurare a concursului se publică şi în 3 cotidiene centrale, în termenul prevăzut la alin. (1).

(3)  Cu cel puţin 45 de zile înainte de data concursului, cei interesaţi pot depune cereri de înscriere la concurs la Consiliul Superior al Magistraturii, în care se menţionează felul promovării, efectivă sau pe loc, instanţa ori parchetul la care se solicită promovarea, specializarea şi, pentru promovarea la curţile de apel, secţia pentru care optează.

(4)  Fiecare candidat poate formula o singură opţiune cu privire la felul promovării, instanţa ori parchetul la care solicită promovarea, respectiv secţia pentru care optează în cazul promovării la curţile de apel, precum şi specializarea pentru care optează, în vederea stabilirii materiilor de examen.

CAPITOLUL III

Organizarea şi desfăşurarea concursului

SECŢIUNEA 1

Comisiile de concurs

Art. 7. - (1) Comisia de organizare a concursului şi comisiile de elaborare a subiectelor, de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor sunt numite de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare şi a Institutului Naţional al Magistraturii, după caz.

(2) Nu pot fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor completează declaraţii în acest sens. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligaţia să se retragă şi să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei în vederea înlocuirii sale.

Art. 8. - Comisia de organizare a concursului se compune din:

•  preşedinte: secretarul general ori secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii sau directorul Direcţiei resurse umane şi organizare;

•   vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare;

•   membri: directori, şefi de servicii, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.

Art. 9. - Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:

1.    centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi afişează lista finală a candidaţilor;

2.   controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea concursului, constând, în principal, în: identificarea şi, după caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfăşurării concursului şi a pazei necesare pentru păstrarea ordinii publice la centrele de concurs şi de evaluare, asigurarea cheltuielilor de cazare şi masă pentru membrii comisiilor;

3.    asigură paza subiectelor şi a lucrărilor scrise la sediul său şi în timpul transportului acestora, precum şi păstrarea ordinii publice la centrele de concurs şi de evaluare;

4.   asigură confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs, numerotate;

5.     instruieşte, cu 24 - 48 de ore înaintea datei concursului, persoanele care asigură supravegherea în sălile de concurs, respectiv responsabilii de sală şi supraveghetorii, numite prin hotărâre a preşedintelui comisiei;

6.    repartizează candidaţii pe săli pentru probele scrise, în ordine alfabetică, şi dispune afişarea listelor pe uşile sălilor în care se desfăşoară probele, precum şi publicarea acestora pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probelor scrise;

7.    preia de la comisiile de elaborare a subiectelor subiectele pentru probele scrise şi baremele de evaluare şi notare, pe discipline de concurs, în plicuri distincte, închise şi sigilate;

8.    păstrează în condiţii de deplină siguranţă subiectele şi baremele de evaluare şi notare;

9.    coordonează multiplicarea subiectelor pentru probele scrise, imediat după extragerea variantei de concurs, în funcţie de numărul candidaţilor, sigilând apoi plicurile care conţin necesarul de subiecte pentru fiecare sală;

10.    distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru probele scrise;

11.   afişează baremele de evaluare şi notare la centrele de concurs, cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise, şi asigură publicarea acestora, precum şi a subiectelor de concurs pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie;

12.    organizează transportul lucrărilor scrise de la centrele de concurs la centrul de evaluare şi răspunde de securitatea acestora;

13.    predă comisiilor de corectare, în ziua desfăşurării concursului, lucrările scrise, precum şi subiectele şi baremele de evaluare şi notare;

14.     ia măsuri pentru ca în spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea comisiile de corectare sau de soluţionare a contestaţiilor ori se desfăşoară probele scrise de concurs să nu pătrundă persoane străine, neautorizate de comisie sau neprevăzute de prezentul regulament;

15.    primeşte de la comisiile de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor lucrările scrise printr-un borderou în care se menţionează numărul de ordine al lucrărilor şi disciplina de concurs, borderourile de notare şi procesele-verbale cuprinzând deciziile acestor comisii;

16.   asigură respectarea procedurii de evaluare şi notare;

17.   asigură transmiterea către curţile de apel, tribunale, judecătorii şi către parchete, în vederea afişării, precum şi publicarea simultană pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie a listelor cu rezultatele concursului;

18.    calculează mediile generale şi întocmeşte listele finale;

19.   analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului şi prezintă concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;

20.     informează de îndată Consiliul Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;

21.     propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificări în modul de organizare şi desfăşurare a concursului;

22.    îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfăşurări a concursului.

Art. 10. - (1) Preşedintele comisiei de organizare a concursului ia toate măsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevăzute la art. 9.

(2)  In acest scop, preşedintele comisiei de organizare a concursului stabileşte fişa de atribuţii pentru vicepreşedinţii, membrii comisiei şi pentru persoanele care asigură supravegherea în sălile de concurs, precum şi sarcinile ce revin curţilor de apel, tribunalelor şi judecătoriilor, respectiv parchetelor, în vederea bunei desfăşurări a concursului.

(3)   Preşedinţii instanţelor, precum şi procurorii generali sau, după caz, prim-procurorii parchetelor răspund de ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prevăzute mai sus, sub coordonarea preşedintelui comisiei de organizare a concursului.

Art. 11. - (1) Comisiile de elaborare a subiectelor, de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor sunt numite prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, distinct pentru judecători, respectiv procurori.

(2)   Fiecare comisie pentru judecători este alcătuită din judecători de la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, judecători de la curţile de apel şi formatori de la Institutul Naţional al Magistraturii.

(3)   Fiecare comisie pentru procurori este alcătuită din procurori de la Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurori de la parchetele de pe lângă curţile de apel şi formatori de la Institutul Naţional al Magistraturii.

(4)   Pentru jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, respectiv pentru jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene, se numeşte câte o comisie de elaborare a subiectelor, de corectare şi, respectiv, de soluţionare a contestaţiilor, comune pentru judecători şi procurori, din care fac parte judecători de la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurori de la Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi formatori de la Institutul Naţional al Magistraturii.

(5)   In componenţa comisiilor sunt numiţi şi membri supleanţi.

(6)   Numărul membrilor comisiilor se stabileşte de Consiliul Superior al Magistraturii pentru fiecare concurs, în funcţie de numărul candidaţilor şi de materiile pentru care aceştia au optat.

Art. 12. - (1) Comisiile de elaborare a subiectelor, de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor au un preşedinte comun, membru al comisiei de elaborare a subiectelor. Preşedintele veghează la respectarea regulilor enumerate la art. 13 pct. 1 şi coordonează activitatea comisiilor. Preşedintele nu poate corecta lucrări şi nici nu poate soluţiona contestaţii.

(2)    Aceeaşi persoană, cu excepţia preşedintelui comisiilor, nu poate face parte din mai mult de o comisie.

(3)   Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimţământului scris, exprimat anterior.

(4)   Membrii comisiilor sunt numiţi, de regulă, dintre persoanele care au fost înscrise în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi au urmat cursurile acestuia privind metodele şi tehnicile de evaluare.

(5)   Numirea membrilor comisiilor are loc cu cel puţin 5 zile înaintea datei de desfăşurare a concursului.

(6)  Contractele de participare a membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor, de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor, prin care se stabilesc modalităţile de plată şi atribuţiile ce le revin, se încheie între aceştia şi un reprezentant al Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.

(7)  Declaraţiile şi contractele de participare în comisii se centralizează de comisia de organizare a concursului şi se păstrează alături de celelalte documente de concurs.

Art. 13. - Comisiile de elaborare a subiectelor au, în principal, următoarele atribuţii:

1.    elaborarea subiectelor de concurs, cu respectarea următoarelor reguli:

a)   să fie în concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii şi de Institutul Naţional al Magistraturii;

b)  să evidenţieze operaţiile gândirii - analiză, sinteză, generalizare - în trăsături ale procesului de gândire, cum ar fi flexibilitatea, dimensiunea critică;

c)  să fie astfel formulate încât tratarea lor să angajeze cât mai multe posibilităţi de analiză, de sinteză şi de generalizare din partea candidaţilor;

d)   să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;

e)  să se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;

f)    timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depăşească timpul alocat desfăşurării probei de concurs;

g)   să anunţe/să indice pentru fiecare subiect atât punctajul prevăzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;

h) să se evite, pe cât posibil, subiectele ce conţin probleme controversate în doctrină şi în practică sau, în cazul unor astfel de situaţii, să se puncteze toate soluţiile a căror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentată logic şi coerent;

i) să se pună accentul în notarea lucrărilor pe motivarea soluţiei alese de candidat; în barem pot să fie punctate modalităţi alternative de motivare a soluţiei alese de candidat;

j) să se asigure unitatea de evaluare la nivel naţional;

2.    predarea către comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfăşurarea probelor scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi notare, pe discipline de concurs, în plicuri distincte, închise şi sigilate;

3.   elaborarea pentru probele scrise a câte 3 variante de subiecte pentru fiecare materie;

4.    predarea către comisiile de corectare, cel târziu la momentul începerii corectării lucrărilor, a ghidurilor de corectare.

Art. 14. - (1) Comisiile de corectare evaluează şi notează lucrările conform baremelor de evaluare şi notare şi ghidurilor de corectare.

(2)  Comisia de corectare constituită pentru disciplina de concurs examinează, sub coordonarea preşedintelui comisiilor, contestaţiile la bareme şi adoptă baremele definitive, care se publică pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

(3)  Comisiile de soluţionare a contestaţiilor reevaluează lucrările ale căror note iniţiale au fost contestate şi acordă note conform baremelor de evaluare şi notare şi ghidurilor de corectare.

(4)   Instruirea corectorilor se efectuează de către preşedinţii comisiilor.

SECŢIUNEA a 2-a

Desfăşurarea concursului

Art. 15. - (1) Centralizarea cererilor de înscriere la concurs ale judecătorilor şi procurorilor şi verificarea îndeplinirii condiţiilor legale de participare la concurs se realizează de comisia de organizare a concursului.

(2) Cu cel puţin 25 de zile înainte de data desfăşurării concursului, comisia de organizare a concursului întocmeşte lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi o transmite în vederea afişării la sediile curţilor de apel, tribunalelor, judecătoriilor şi ale parchetelor. Lista candidaţilor se publică simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

(3)   Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişarea listelor prevăzute la alin. (2).

(4)   Contestaţiile se depun la sediile curţilor de apel, respectiv ale parchetelor de pe lângă curţile de apel, ori, după caz, la sediul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se înaintează de îndată, pe fax, comisiei de organizare a concursului.

(5)   Contestaţiile vor fi soluţionate de Secţia pentru judecători, respectiv Secţia pentru procurori, a Consiliului Superior al Magistraturii.

(6)  Hotărârile prevăzute la alin. (5) pot fi atacate la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare.

(7)  Comisia de organizare a concursului întocmeşte, de îndată după pronunţarea hotărârii Plenului, lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, care se afişează la sediile curţilor de apel, tribunalelor şi judecătoriilor şi la sediile parchetelor şi se publică simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Art. 16. - (1) Concursul constă în susţinerea unor probe scrise cu caracter teoretic şi practic.

(2) Probele scrise cu caracter teoretic şi practic se susţin la una dintre următoarele materii, în funcţie de specializarea pentru care optează judecătorul sau procurorul: drept civil, drept penal, drept comercial, drept administrativ, drept financiar şi fiscal, dreptul muncii, dreptul familiei, drept internaţional privat, drept procesual civil sau drept procesual „penal, precum şi, indiferent de specializare, jurisprudenta Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi jurisprudenta Curţii Constituţionale, jurisprudenta Curţii Europene a Drepturilor Omului şi jurisprudenta Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene.

Art. 17. - (1) Probele scrise constau în:

a)  subiecte cu caracter teoretic şi practic din materia de specialitate;

b)   subiecte cu caracter teoretic şi practic din dreptul procesual civil sau, după caz, din dreptul procesual penal;

c)  subiecte privind jurisprudenta Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi jurisprudenta Curţii Constituţionale;

d)   subiecte privind jurisprudenta Curţii Europene a Drepturilor Omului şi jurisprudenta Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene.

(2) Pe durata desfăşurării concursului este permisă consultarea legislaţiei indicate în tematică şi bibliografie.

Art. 18. - (1) Cu 24 de ore înainte de desfăşurarea probelor scrise, comisiile de elaborare a subiectelor stabilesc câte 3 variante de subiecte pentru fiecare materie.

(2) Subiectele şi baremele de evaluare şi notare, pe discipline de concurs, se predau în plicuri distincte, închise şi sigilate, de comisiile de elaborare a subiectelor către comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de data şi ora susţinerii probelor scrise. Plicurile se deschid în ziua concursului, în prezenţa reprezentanţilor candidaţilor, după expirarea termenului de acces în sălile de concurs.

Art. 19. - (1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de probele scrise, comisia de organizare a concursului repartizează candidaţii pe săli, în ordine alfabetică, şi dispune publicarea listelor candidaţilor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi afişarea acestora pe uşile sălilor în care se desfăşoară probele scrise.

(2)   Accesul candidaţilor în săli este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probelor. In mod excepţional, pot fi admişi candidaţi în sală şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea probelor, dar nu şi după deschiderea plicului cu subiecte.

(3)     Inainte de aducerea subiectelor în săli, supraveghetorii aduc la cunoştinţa candidaţilor modul de desfăşurare a probelor şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizată.

Art. 20. - (1) Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor pe timpul desfăşurării probelor scrise orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaţii pot folosi în timpul concursului acele materiale a căror posibilitate de utilizare este menţionată explicit în tematica şi bibliografia de concurs. Supraveghetorii verifică respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în săli. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din sală a candidatului, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu.

(2)   Candidaţii se aşază în ordine alfabetică, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completează citeţ celelalte date de pe colţul paginii ce urmează să fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii.

(3)   Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se ştampilează la momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care supraveghează în sală au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectă a tututor datelor prevăzute şi după ce responsabilii de sală semnează în interiorul porţiunii din pagină care urmează să fie sigilată.

(4)   Inscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigilează şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise respective.

(5)   Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din concurs. Se consideră fraudă şi încălcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). In aceste cazuri responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal faptele constatate şi măsurile luate, iar lucrarea scrisă se anulează cu menţiunea „fraudă". Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv.

Art. 21. - (1) Prin tragere la sorţi un reprezentant al candidaţilor alege varianta de subiecte, pentru fiecare materie, dintre cele 3 variante stabilite de comisiile de elaborare a subiectelor.

(2)   După extragerea variantei de subiecte, preşedintele comisiei de organizare a concursului şi persoana care a efectuat extragerea semnează pe versoul plicului ce conţine varianta extrasă.

(3)   Subiectele se multiplică în număr egal cu numărul candidaţilor, după care se introduc în plicuri care se sigilează şi se distribuie în săli. Comisia de organizare a concursului ia toate măsurile pentru a pregăti în mod corespunzător multiplicarea subiectelor.

(4)  Nici un membru al comisiei nu poate părăsi centrul de concurs şi nu poate comunica în exterior conţinutul subiectelor de concurs până la încheierea probelor scrise.

(5)  Responsabilii de săli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte, vicepreşedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verifică integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecărui candidat.

(6)   Pe parcursul desfăşurării probelor scrise membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de săli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificări ale subiectelor sau baremelor. Orice nelămurire legată de subiecte se discută direct cu comisiile de elaborare a subiectelor.

(7) Punctajul acordat şi timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, stabilite de comisiile de elaborare a subiectelor, se transmit candidaţilor odată cu subiectele, iar baremele de evaluare şi notare se afişează la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. In termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se soluţionează în 24 de ore potrivit art. 14 alin. (2). Baremele definitive stabilite în urma soluţionării contestaţiilor se publică de îndată pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.

Art. 22. - (1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra în sală şi nici un candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează de predarea acesteia. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine probele scrise.

(2)   In cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.

(3)   Timpul destinat elaborării lucrării scrise, stabilit de comisiile de elaborare a subiectelor, se socoteşte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.

(4)   Pentru elaborarea lucrării scrise candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare neagră. Nu se foloseşte altă hârtie decât cea distribuită candidaţilor de către supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizată, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.

(5)  Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală. In cazul în care unii candidaţi, din diferite motive, cum ar fi corectări numeroase şi greşeli care ar putea fi interpretate drept semne de recunoaştere, doresc să îşi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, aceştia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de către supraveghetori în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite iniţial se anulează pe loc de către supraveghetori, menţionându-se pe ele „anulat", se semnează de cei 2 supraveghetori şi se păstrează în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.

(6)   Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare.

Art. 23. - (1) Pe măsură ce îşi încheie lucrările candidaţii le predau supraveghetorilor.

(2)   La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.

(3)   La predarea lucrărilor supraveghetorii barează spaţiile nescrise, verifică numărul de pagini şi îl trec în procesele-verbale de predare-primire de sală, pe care le semnează candidaţii, precum şi în rubrica prevăzută pe prima pagină a lucrării.

(4)   Pentru fiecare sală se întocmeşte un proces-verbal.

(5)  Ciornele şi lucrările anulate se strâng separat şi se păstrează de comisia de organizare a concursului alături de celelalte documente de concurs.

(6)    Supraveghetorii predau lucrările scrise, sub semnătură, preşedintelui şi unui membru al comisiei de organizare a concursului.

Art. 24. - (1) La încheierea susţinerii probelor scrise, toate lucrările scrise se predau spre a fi evaluate preşedintelui comisiilor, pe bază de proces-verbal de predare-primire, de către preşedintele comisiei de organizare a concursului.

(2)   Evaluarea şi notarea lucrărilor scrise se efectuează de cel puţin 2 corectori. Fiecare lucrare se corectează şi se apreciază de fiecare corector, separat, cu note de la 10 la 0, cu două zecimale, respectându-se baremele de evaluare şi notare şi ghidurile de corectare stabilite de comisiile de elaborare a subiectelor sau modificate în conformitate cu dispoziţiile art. 21 alin. (7). Corectarea şi notarea pe baza baremului se înregistrează în borderouri de notare separate, de către fiecare corector, semnate de aceştia pe fiecare pagină.

(3)   Nota lucrărilor care au primit, în urma corectărilor succesive, notări între 0 şi 1 va fi 1.

(4)   După încheierea corectării şi notării de către toţi corectorii, borderourile de notare întocmite şi semnate de fiecare corector sunt predate cu proces-verbal comisiei de oganizare a concursului, odată cu lucrările evaluate.

(5)  In cazul în care se constată o diferenţă mai mare de 1 punct între notele corectorilor, nota finală se stabileşte de o comisie formată din aceştia şi un arbitru desemnat de către preşedintele comisiilor prin tragere la sorţi dintre ceilalţi corectori. Nota dată la reevaluare se consemnează într-un borderou de notare distinct, sub semnăturile tuturor membrilor comisiei de reevaluare, şi se scrie pe lucrare, cu cerneală neagră, în rubrica specială a foii de concurs, sub semnătură, de către comisia de organizare a concursului.

(6)   După ce preşedintele comisiilor se asigură că între notele acordate de corectori nu este o diferenţă mai mare de 1 punct, el verifică media finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire. Notele finale se scriu pe fiecare lucrare, în rubrica specială a foii de concurs, cu cerneală neagră, sub semnătură, de către comisia de organizare a concursului.

Art. 25. - (1) După ce toate lucrările scrise au fost corectate şi notate, iar notele au fost scrise pe lucrări, acestea se deschid în prezenţa preşedintelui comisiei de organizare a concursului, iar notele finale se înregistrează imediat în borderourile de concurs.

(2) Borderourile de concurs, completate cu notele de la fiecare dintre probele de concurs menţionate la art. 17 alin. (1) lit. a)-d) şi media generală a acestora, se trimit în vederea afişării la sediile curţilor de apel, tribunalelor şi judecătoriilor şi ale parchetelor şi se publică simultan, pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, de către comisia de organizare a concursului.

Art. 26. - (1) Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrări.

(2)  Cererile candidaţilor care contestă notele obţinute la evaluarea iniţială se depun la sediile curţilor de apel, respectiv parchetelor de pe lângă acestea, ori, după caz, la sediul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor, şi se trimit de îndată, pe fax, comisiei de organizare a concursului.

(3)  In vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările scrise se renumerotează şi se sigilează, fiind înscrise într-un borderou separat.

(4)   Lucrările se predau comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, însoţite de borderourile de notare şi de un borderou de predare-primire în care se menţionează numărul de ordine al lucrărilor şi disciplina de concurs.

Art. 27. - (1) Fiecare lucrare a cărei notă iniţială a fost contestată se recorecteaza de 2 membri ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor.

(2) In cazul în care se constată o diferenţă mai mare de 1 punct între notele acordate de cei 2 corectori sau dacă diferenţa dintre media stabilită de comisia de corectare şi cea stabilită de comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai mare de 1, 5 puncte, nota finală se stabileşte de o comisie formată din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat dintre ceilalţi corectori prin tragere la sorţi de către preşedintele comisiilor.

(3)  Nota obţinută în urma admiterii contestaţiei se scrie pe lucrare, în rubrica specială a foii de concurs, cu cerneală neagră, sub semnătură, de către comisia de organizare a concursului.

(4)    Nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.

(5)   După primirea rezultatelor de la comisiile de soluţionare a contestaţiilor, comisia de organizare a concursului recalculează, după caz, mediile generale ale candidaţilor.

Art. 28. - (1) In urma calculării mediilor generale ale candidaţilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte listele finale.

(2) Rezultatele finale ale concursului se publică simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se transmit în vederea afişării la sediile curţilor de apel, tribunalelor şi judecătoriilor şi ale parchetelor.

Art. 29. - Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie să obţină cel puţin media generală 7 şi nu mai puţin de 5 la fiecare dintre probele de concurs menţionate la art. 17 alin. (1) lit. a)-d).

Art. 30. - (1) Rezultatele finale se prezintă Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.

(2)  In termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii dispune, prin hotărâre, promovarea judecătorilor şi a procurorilor declaraţi admişi.

(3)   Promovarea în funcţii de execuţie vacante sau pe loc a candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face în ordinea mediilor obţinute, în limita numărului de posturi aprobate.

(4)   Promovarea efectivă se face în raport de opţiunea candidatului, cu respectarea dispoziţiilor alin. (3).

Art. 31. - La medii egale au prioritate, în următoarea ordine: candidaţii care au titlul ştiinţific de doctor în drept, cei care au calitatea de doctorand, care au vechime mai mare în funcţia de judecător sau de procuror, candidaţii care au absolvit cursuri de masterat sau care au absolvit cursuri postuniversitare ori candidaţii care au activitate publicistică în specialitate.

Art. 32. - (1) Judecătorii şi procurorii care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 29, dar care, ca urmare a lipsei posturilor vacante, nu au fost promovaţi pot fi numiţi în posturile ce se vacantează la instanţele şi parchetele pentru care au optat la înscriere, în termen de 6 luni de la data comunicării rezultatelor finale ale concursului.

(2) Dispoziţiile art. 30 alin. (3) şi ale art. 31 se aplică în mod corespunzător.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 33. - Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculează potrivit art. 101 şi următoarele din Codul de procedură civilă.

Art. 34. - (1) Pentru cazurile în care în prezentul regulament se prevede afişarea la sediile curţilor de apel, tribunalelor şi judecătoriilor şi ale parchetelor, anunţul respectiv se afişează de îndată pe sau lângă uşa de intrare a instanţei sau parchetului.

(2) Preşedinţii instanţelor, precum şi procurorii generali sau, după caz, prim-procurorii parchetelor transmit documentele primului-grefier sau, după caz, grefierului-şef ori grefierului însărcinat cu activitatea de registratură, pentru a fi afişate, indicând perioada pentru care vor fi afişate. In momentul afişării, precum şi al retragerii documentului, grefierul notează ora şi data afişării sau a retragerii pe document, sub semnătura sa, transmiţând de îndată documentul retras preşedintelui sau procurorului general ori, după caz, prim-procurorului.

Art. 35. - (1) Toate documentele întocmite pentru concurs se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare.

(2)   Lucrările de concurs se păstrează în original la dosarele profesionale ale candidaţilor.

(3)  Originalele documentelor în privinţa cărora prezentul regulament dispune că se înaintează prin fax către Direcţia resurse umane şi organizare se transmit în cel mai scurt timp de către curţile de apel, tribunale şi judecătorii şi de către parchete, prin grija preşedinţilor instanţelor şi a procurorilor generali sau, dupa caz, a prim-procurorilor parchetelor, şi se arhivează la mapele de concurs.

Art. 36. - Dispoziţiile prezentului regulament se aplică în mod corespunzător judecătorilor şi procurorilor militari.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 194/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 194 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 194/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu