Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1903 din  4 noiembrie 2004

pentru aprobarea Normelor metodologice privind atribuirea conducerii planului sectorial, contractarea, finantarea, monitorizarea si evaluarea programelor si a proiectelor componente ale planului sectorial de cercetare-dezvoltare finantat din bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1145 din  3 decembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 6 alin. (2) lit. b^2) din Legea nr. 290/2002 privind organizarea si functionarea unitatilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare si a Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Normele metodologice privind atribuirea conducerii planului sectorial, contractarea, finantarea, monitorizarea si evaluarea programelor si a proiectelor componente ale planului sectorial de cercetare-dezvoltare finantat din bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul agriculturii,
                         padurilor si dezvoltarii rurale,
                         Petre Daea

                         p. Ministrul educatiei si cercetarii,
                         Radu Damian,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Maria Manolescu,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                          NORME METODOLOGICE
privind atribuirea conducerii planului sectorial, contractarea, finantarea, monitorizarea si evaluarea programelor si a proiectelor componente ale planului sectorial de cercetare-dezvoltare finantat din bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

    Art. 1
    (1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, in calitatea sa de autoritate publica finantatoare, elaboreaza si finanteaza propriul plan sectorial de cercetare-dezvoltare "Agricultura, alimentatie, silvicultura si dezvoltare rurala", denumit in continuare plan sectorial, pentru care devine autoritate contractanta.
    (2) Planul sectorial este avizat de Ministerul Educatiei si Cercetarii, in calitate de autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare, in vederea interconectarii si corelarii cu programele si prioritatile finantate prin Planul national de cercetare-dezvoltare.
    (3) Planul sectorial contine programe si proiecte de cercetare-dezvoltare grupate in functie de obiectivele strategiei de dezvoltare ale domeniului sau sectorului coordonat de autoritatea contractanta, in vederea realizarii si/sau aplicarii politicilor specifice prevazute a se efectua intr-o perioada determinata, in limita bugetului alocat.
    (4) Pentru definitivarea planului sectorial Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale poate solicita propuneri de proiecte de la diferite structuri reprezentative din domeniile sale de activitate.
    Art. 2
    (1) Programele si proiectele din cadrul planului sectorial au urmatoarele particularitati:
    a) se deruleaza pe mai multi ani, in concordanta cu ciclul biologic al plantelor si animalelor, precum si cu durata experimentarii obligatorii in timp, determinata de fluctuatia conditiilor de mediu de la an la an;
    b) etapele premergatoare contractarii trebuie sa se realizeze in concordanta cu caracterul sezonier al lucrarilor pentru cultivarea plantelor si cresterea animalelor;
    c) pot fi realizate numai de unitati specializate, cu personal calificat si cu dotarea corespunzatoare.
    (2) Avand in vedere particularitatile prevazute la alin. (1), proiectele din cadrul planului sectorial se realizeaza de unitati si institutii de cercetare-dezvoltare de drept public sau privat, cu personalitate juridica, in conformitate cu prevederile art. 7 lit. a), b) si d) si ale art. 8 lit. A si B.a) si b) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile ulterioare.
    (3) Documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei de participare la sistemul concurential de atribuire a serviciilor de cercetare-dezvoltare este elaborata de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
    Art. 3
    (1) Planul sectorial si proiectele componente se intocmesc pentru intreaga lor perioada de derulare, pe baza urmatoarei structuri-cadru:
    a) scopul planului sectorial;
    b) durata planului sectorial;
    c) bugetul estimativ alocat planului sectorial;
    d) obiectivele de realizat ale planului sectorial in conformitate cu Programul de guvernare, strategia ministerului, adoptarea acquisului comunitar si cu alte documente importante pentru dezvoltarea domeniului/sectorului respectiv;
    e) rezultatele estimate ale planului sectorial si proiectelor;
    f) proiectele asociate obiectivelor fiecarui program, pentru care se indica: titlul, durata de realizare, continutul - in rezumat, rezultatele preconizate, modul de aplicare/utilizare a rezultatelor obtinute si bugetul estimat.
    (2) Autoritatea contractanta stabileste, in cadrul alocatiilor bugetare anuale aprobate pentru activitatea de cercetare stiintifica, fondurile destinate finantarii planului sectorial si le repartizeaza pe fiecare program si proiect component, tinand seama de:
    a) orientarea de dezvoltare generala la care trebuie sa contribuie si proiectele de cercetare-dezvoltare;
    b) coerenta si realismul proiectelor de cercetare-dezvoltare;
    c) impactul pozitiv al proiectelor asupra domeniului sau sectorului respectiv;
    d) mijloacele si resursele necesare pentru implementare.
    Art. 4
    Criteriile de eligibilitate, conditiile de desfasurare a procedurilor de achizitii si caietele de sarcini sunt intocmite in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice si al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.013/873/2001 privind aprobarea structurii, continutului si modului de utilizare a Documentatiei standard pentru elaborarea si prezentarea ofertei pentru achizitia publica de servicii.
    Art. 5
    (1) In conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru incheierea unui contract care are ca obiect servicii de cercetare-dezvoltare remunerate de autoritatea contractanta si ale caror rezultate nu sunt necesare autoritatii contractante in propriul beneficiu, autoritatea contractanta are obligatia de a atribui contractul de servicii de cercetare-dezvoltare pe baza unor criterii de natura economica si, in masura in care este posibil, prin utilizarea sistemului concurential adaptat la specificul achizitiei.
    (2) In functie de particularitatile activitatii de cercetare-dezvoltare din domeniul agriculturii, silviculturii si dezvoltarii rurale, prezentate la art. 2 alin. (1), atribuirea contractului de servicii de cercetare-dezvoltare se realizeaza:
    a) prin negocierea competitiva, respectiv procedura prin care autoritatea contractanta se consulta si negociaza clauzele contractuale, exclusiv pretul, cu mai multi furnizori de servicii de cercetare-dezvoltare din domeniul agriculturii, silviculturii si dezvoltarii rurale; sau
    b) prin negocierea cu o singura sursa, care se aplica in cazuri de exceptie cand pentru respectiva activitate de cercetare-dezvoltare din domeniul agriculturii, silviculturii si dezvoltarii rurale nu exista decat un singur furnizor. In acest caz autoritatea contractanta se consulta si negociaza clauzele contractuale, inclusiv pretul, cu acel furnizor.
    (3) Intocmirea documentatiei pentru elaborarea si prezentarea ofertei, a conditiilor de finantare si a modului de realizare a contractului se va face in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice si al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.013/873/2001.
    (4) In scopul evaluarii ofertelor depuse in cadrul competitiei, autoritatea contractanta constituie, prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, o comisie de evaluare a ofertelor tehnice si financiare, formata din specialisti din domeniul respectiv si care ulterior va avea rol si de comisie de monitorizare.
    (5) La evaluarea ofertelor se va tine seama de urmatoarele criterii specifice activitatii de cercetare-dezvoltare:
    a) cunoasterea situatiei curente in domeniu si gradul de originalitate si inovare a propunerii;
    b) abordarea stiintifica/tehnica, claritatea si modul de adaptare a metodologiei;
    c) competenta stiintifica si/sau tehnica a personalului propus, incadrarea fiecarei persoane numai cu contract individual de munca;
    d) nivelul adecvat al bugetului propus;
    e) calitatea managementului proiectului, inclusiv planificarea resurselor;
    f) planul de exploatare si/sau diseminare, transfer tehnologic.
    (6) Evaluarea ofertelor se realizeaza cu respectarea prevederilor si a algoritmului de punctare prevazute in documentatia de achizitii de servicii de cercetare-dezvoltare.
    (7) Propunerile de oferte declarate castigatoare de catre comisia de evaluare se transmit autoritatii contractante, care decide asupra rezultatelor competitiei, pe care le comunica participantilor.
    (8) Dupa aprobarea defalcarii anuale a bugetului planului sectorial, pentru fiecare proiect aprobat se incheie un contract intre autoritatea contractanta si ofertantul declarat castigator, in calitate de contractor, care are ca obiect servicii de cercetare-dezvoltare.
    (9) Prin contractul de servicii de cercetare-dezvoltare se stabilesc cheltuielile estimate pentru intreaga perioada de realizare a proiectului si se angajeaza cheltuieli numai pentru primul an.
    (10) In cazul proiectelor cu o desfasurare pe mai multi ani, angajarea de cheltuieli pentru anii bugetari urmatori se face anual prin act aditional la contractul de servicii de cercetare-dezvoltare, in care vor fi prevazute sumele pentru finantarea proiectelor respective, stabilite in limita alocatiilor bugetare aprobate cu aceasta destinatie pentru anul respectiv.
    (11) Bugetul proiectului, prezentat pe categorii de cheltuieli de cercetare-dezvoltare si de stimulare a inovarii, se intocmeste conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.579/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activitati de cercetare-dezvoltare si de stimulare a inovarii, finantate de la bugetul de stat.
    (12) Devizele antecalcul si postcalcul se intocmesc potrivit anexei nr. 2 la Normele metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activitati de cercetare-dezvoltare si de stimulare a inovarii, finantate de la bugetul de stat, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.579/2002.
    Art. 6
    (1) Autoritatea contractanta poate acorda trimestrial, la solicitarea scrisa a contractorului, plati in avans in cuantum de pana la 30% din valoarea platilor prevazute a fi efectuate in trimestrul respectiv pentru executia proiectului.
    (2) Recuperarea avansului acordat potrivit prevederilor alin. (1) se face la efectuarea platilor prevazute in contractul de finantare pentru trimestrul respectiv.
    (3) Autoritatea contractanta poate efectua plata in avans pentru un trimestru numai daca suma acordata in avans pentru trimestrul precedent a fost recuperata integral.
    (4) In cazul in care recuperarea avansului acordat este programata sa se efectueze in anul bugetar urmator, contractorul va prezenta, pana la finele anului bugetar curent in care a fost acordat avansul, un deviz justificativ al cheltuielilor efectuate, prin care confirma utilizarea integrala si conform destinatiilor legale a avansului acordat.
    (5) Platile in avans prevazute la alin. (1) se efectueaza, dupa semnarea contractului de finantare, in baza conventiei de acordare a avansului, incheiata intre parti.
    Art. 7
    (1) In vederea calcularii costurilor aferente fiecarui proiect si fazelor sale de executie pe baza cheltuielilor inregistrate in contabilitatea generala, contractorii asigura:
    a) colectarea cheltuielilor directe pe fiecare proiect, precum si pe faze de executie;
    b) repartizarea cheltuielilor indirecte pe baza coeficientilor stabiliti in functie de criteriile de repartizare adoptate de contractor.
    (2) Pe baza operatiunilor prevazute la alin. (1) contractorul intocmeste devizul postcalcul pentru fiecare proiect, pe faze de executie.
    (3) Devizul postcalcul va fi semnat de directorul economic sau de contabilul-sef si de reprezentantul autorizat al contractorului, care raspund potrivit legii pentru exactitatea, realitatea si legalitatea cheltuielilor inscrise in acesta.
    Art. 8
    (1) Decontarea cheltuielilor aferente fazelor de executie realizate in cadrul proiectelor se efectueaza in limita valorii acestor faze, prevazuta in contractul de finantare, la valoarea cheltuielilor inscrise in devizul postcalcul, pe baza urmatoarelor documente:
    a) cerere de plata;
    b) proces-verbal de avizare interna;
    c) raport de activitate;
    d) deviz postcalcul.
    (2) Autoritatea contractanta centralizeaza decontarile lunare.
    (3) Pentru efectuarea platii autoritatea contractanta emite ordin de plata.
    Art. 9
    Activitatile de monitorizare a proiectelor din cadrul planului sectorial se realizeaza, in moduri specifice, de contractor si de autoritatea contractanta.
    Art. 10
    (1) Contractorul stabileste si aplica, in conditiile legii, proceduri proprii de monitorizare prin care asigura urmarirea, verificarea in mod sistematic si adoptarea masurilor adecvate in scopul realizarii obiectivelor prestabilite ale proiectelor din cadrul planului sectorial, precum si utilizarea, in conditii de legalitate, eficacitate si eficienta, a fondurilor alocate de la bugetul de stat si prevazute in contractul de finantare.
    (2) Pentru fiecare faza de executie a unui proiect de cercetare-dezvoltare din cadrul planului sectorial, realizata in conditiile contractului de finantare, contractorul intocmeste:
    a) deviz postcalcul;
    b) raport de activitate;
    c) proces-verbal de avizare interna.
    (3) Dupa realizarea ultimei faze de executie din anul bugetar a proiectelor de cercetare-dezvoltare din cadrul planului sectorial, contractorul elaboreaza un raport de activitate pe anul respectiv privind proiectele componente si transmite un exemplar al acestuia autoritatii contractante.
    Art. 11
    (1) Autoritatea contractanta asigura, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, prin directiile sale de specialitate, pentru fiecare faza de executie a proiectelor de cercetare-dezvoltare din cadrul programelor planului sectorial, verificarea documentelor prezentate de contractori in vederea decontarii cheltuielilor efectuate si compararea datelor si informatiilor continute in acestea cu prevederile corespunzatoare din contractele de finantare.
    (2) Comisia de evaluare prevazuta la art. 5 alin. (4) asigura monitorizarea de specialitate a proiectelor din cadrul planului sectorial, pe baza raportului de activitate anual prevazut la art. 10 alin. (3).
    (3) Comisia de evaluare intocmeste raportul anual de evaluare care se aproba de autoritatea contractanta.
    (4) La repartizarea fondurilor pe fiecare proiect din cadrul planului sectorial, autoritatea contractanta va tine seama de propunerile comisiei de evaluare, prevazute in raportul de evaluare anual, precum si de necesitatea asigurarii cu prioritate a fondurilor destinate finantarii proiectelor aflate in derulare.
    Art. 12
    (1) In cazul solicitarii justificate a uneia dintre parti sau la recomandarea comisiei de evaluare, pot fi facute modificari si completari in structura planului sectorial si a proiectelor componente, conform procedurilor utilizate la atribuirea acestora sau prin act aditional la contractul de finantare, cu incadrarea in valoarea aprobata a proiectului respectiv.
    (2) Rezultatele cercetarii obtinute in cadrul proiectelor componente ale planului sectorial apartin contractorului, daca prin contract nu s-a prevazut altfel.
    (3) Rezultatele cercetarii, dupa caz, pot fi transferate altor structuri ale autoritatii contractante, prin ordin emis de conducatorul autoritatii contractante.
    (4) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale poate atribui in sistem competitional sau direct contracte de finantare pentru achizitionarea serviciilor de conducere a planului sectorial in conditiile stabilite prin prezentele norme metodologice.
    (5) Modelele documentelor specifice vor fi aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentelor norme metodologice.
    (6) Definitiile termenilor utilizati in cuprinsul prezentelor norme metodologice sunt prevazute in anexa care face parte integranta din acestea.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                        DEFINITIILE TERMENILOR UTILIZATI

    1. autoritate contractanta - parte intr-un contract de finantare, care, fie in baza legii, fie in baza unui alt contract de finantare legal incheiat, la care a avut calitatea de contractor, finanteaza realizarea unui obiectiv, stabilind in mod univoc conditiile in care cealalta parte va realiza contractul ce se incheie in acest scop;
    2. comisie de evaluare - grup format din persoane desemnate de autoritatea contractanta dupa criterii de competenta, multidisciplinaritate, obiectivitate si impartialitate, in vederea evaluarii ofertelor in cadrul unei licitatii sau al unor proceduri competitionale simplificate;
    3. conducator de program/proiect - autoritatea de stat contractanta, in cazul programelor conduse de aceasta, sau contractorul, intr-un contract de finantare al carui obiect este procurarea de servicii de conducere de program/proiect si, dupa caz, de realizare/executie a proiectelor situate pe ultimul nivel de detaliere a programului;
    4. contract de servicii de cercetare-dezvoltare - contractul in care una dintre parti, denumita autoritate contractanta, are dreptul si obligatia de a impune in mod univoc celeilalte parti, denumita contractor, obiectivele pentru care se face finantarea si conditiile in care se realizeaza finantarea serviciilor de cercetare-dezvoltare;
    5. contractor - parte intr-un contract de finantare, care, acceptand finantarea si conditiile asociate acesteia, stabilite de autoritatea contractanta, se obliga sa asigure realizarea contractului;
    6. evaluare - analiza rezultatelor obtinute in timpul si dupa implementarea programului/proiectului si indicarea unor actiuni corective, acolo unde este cazul, in vederea obtinerii rezultatelor si atingerii obiectivelor prevazute;
    7. monitorizare - activitatea de a urmari, a observa, a masura si a verifica in mod sistemic, precum si de a promova masurile adecvate pentru a mentine pe calea predefinita o operatiune, un proces sau altele asemenea;
    8. ofertant - potential contractor care a depus o oferta/propunere de proiect;
    9. oferta - propunerea tehnica si propunerea financiara asociata acesteia, elaborate de catre un potential contractor in baza invitatiei primite de acesta de la autoritatea contractanta pentru a participa la licitatie sau la o procedura competitionala simplificata;
    10. propunere de proiect - solicitare de finantare a unui proiect initiat de un potential contractor, elaborat de catre acesta in cadrul tematic si cu respectarea conditiilor indicate prin pachetul de informatii al unui program, in scopul de a participa la o competitie de selectare a contractorilor, organizata in cadrul acelui program/proiect prin procedura de evaluare a propunerilor de proiecte;
    11. raport de activitate - document elaborat de conducatorul de program/proiect, pe baza compararii stadiului efectiv al programului/proiectului cu stadiul prevazut prin instrumentele de planificare si programare. In cazul in care conducatorul de program/proiect este autoritate contractanta, raportul de activitate se elaboreaza pe baza informatiilor continute in rapoartele de activitate ale proiectelor finantate prin program/proiect, rapoarte care, la randul lor, se elaboreaza de catre conducatorii de proiecte. Raportul de activitate descrie activitatile desfasurate in perioada de referinta, evidentiaza intarzierile si necorelarile aparute in derularea programului/proiectului si cauzele acestora si propune masuri corective;
    12. raport final de activitate - instrument de monitorizare a implementarii unui program/proiect, elaborat de conducatorul de program/proiect la incheierea implementarii programului/proiectului, pe baza compararii stadiului final obtinut cu cel prevazut prin instrumente de planificare si programare;
    13. raport de evaluare - document elaborat numai de catre sau prin grija autoritatii contractante. Raportul de evaluare a programului se elaboreaza de catre monitorul de program, iar raportul de evaluare a proiectului se elaboreaza de catre responsabilul de proiect. Raportul intermediar de evaluare a programului se elaboreaza la periodicitatea prevazuta prin contractul de servicii de cercetare-dezvoltare, de regula trimestrial sau semestrial, iar raportul intermediar de evaluare a proiectului se elaboreaza anual. Raportul independent de evaluare se elaboreaza de catre echipe de evaluatori externi programului/proiectului, alcatuite la solicitarea autoritatii contractante. Raportul de evaluare se elaboreaza pe baza compararii rezultatelor efective cu cele planificate, cu accent pe analiza eficientei utilizarii fondurilor. Raportul de evaluare a programului/proiectului se elaboreaza pe baza informatiilor continute in rapoartele de activitate ale programelor/proiectelor finantate prin program/proiect. In cazul in care conducatorii acestor proiecte sunt, la randul lor, autoritati contractante, raportul de evaluare a programului/proiectului se elaboreaza si pe baza rapoartelor de evaluare a proiectelor finantate prin program/proiect;
    14. caiet de sarcini   document prin care se stabilesc cerintele ce trebuie respectate de potentialii contractori in elaborarea ofertei, document elaborat de catre autoritatea contractanta in vederea atribuirii contractului de finantare prin licitatie, proceduri competitionale simplificate sau prin atribuire directa;
    15. documentatia standard   document pentru elaborarea si prezentarea ofertei, care asigura punerea la dispozitia tuturor potentialilor candidati/ofertanti a informatiilor necesare privind aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica si reprezinta modelul pe baza caruia autoritatea contractanta are obligatia de a intocmi fiecare documentatie pentru elaborarea si prezentarea ofertei.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1903/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1903 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1903/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu