HOTARARE Nr.
1682 din 10 decembrie 2008
pentru modificarea si
completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea
cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin
Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 872 din 23 decembrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind
susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificările şi
completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704 din 17 august 2006, se modifică şi se completează după cum
urmează:
1. Titlul se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005
privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului"
2. La
articolul 2, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu
următorul cuprins:
„(4) Incepând cu luna ianuarie 2009, indemnizaţia
pentru creşterea copilului se acordă în cuantum de 600 lei sau, opţional, în
cuantum de 85% din media veniturilor profesionale realizate în ultimele 12 luni
din ultimul an anterior datei naşterii copilului sau, după caz, datei de la
care s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei, s-a adoptat copilul ori s-a
luat copilul în plasament sau în plasament în regim de urgenţă, precum şi datei
de la care persoana a fost numită tutore, potrivit legii."
3. La articolul 4
alineatul (7), literele j), k) şi o) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,j) a urmat cursurile de zi
ale învăţământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a
studiilor respective, cu condiţia absolvirii acestora cu examen de licenţă sau
de diplomă organizat în prima sesiune. In sensul dispoziţiilor art. 38 alin.
(1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de
asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, se ia în
considerare intervalul cuprins între ziua în care începe şi ziua în care se
sfârşeşte fiecare an universitar, în condiţiile legii;
k) se află în perioada de 60 de zile de la absolvirea
cursurilor de zi ale învăţământului universitar, organizat potrivit legii, cu
examen de licenţă sau de diplomă, în vederea angajării sau, după caz, a
trecerii în şomaj, potrivit legii, calculate începând cu data de 1 a lunii
următoare absolvirii;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
o) a satisfăcut serviciul militar ca militar în termen
sau ca militar cu termen redus, pe durata legal stabilită, a fost concentrat,
mobilizat sau în prizonierat ori, după caz, a efectuat sau efectuează serviciul
militar pe bază de voluntariat;".
4. La articolul 4
alineatul (7), după litera q) se introduc două noi litere, literele r) şi s),
cu următorul cuprins:
,,r) a beneficiat de concediu şi indemnizaţie pentru
creşterea copilului cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, potrivit
prevederilor art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia
şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările
ulterioare;
s) se află în perioada cuprinsă între absolvirea
cursurilor de zi ale învăţământului medical superior, organizat potrivit legii,
cu examen de licenţă
organizat în prima sesiune, şi începerea primului rezidenţiat după
absolvire."
5. Articolul 5 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 5. - Veniturile din salarii, din activităţi
independente şi din activităţi agricole prevăzute la art. 1 alin. (3) din
ordonanţa de urgenţă, denumite în continuare venituri,
sunt cele definite la art. 55 alin. (1) şi (2),
art. 46 alin. (1)-(4) şi la art. 71 din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi reprezintă valoarea
obţinută după aplicarea cotei de impozitare asupra venitului impozabil stabilit
conform legii, corespunzător fiecărei categorii de venit."
6. La articolul 6,
alineatele (2), (3), (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) In cazul în care nu a fost întocmit actul de
naştere al copilului pentru care se solicită dreptul, cererea prevăzută la
alin. (1) va fi însoţită de copia legalizată a actului constatator al naşterii.
Pentru copiii cetăţeni străini, născuţi în străinătate, cererea va fi însoţită
de certificatul sau extrasul de naştere tradus în limba română şi legalizat.
(3) Pentru situaţia prevăzută la alin. (2), beneficiarii
dreptului au obligaţia să depună la agenţia pentru prestaţii sociale judeţeană,
respectiv a municipiului Bucureşti, denumită în continuare agenţia
teritorială, copia certificatului de naştere al copilului, în termen de 30
de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 6 luni de la naşterea
copilului sau 12 luni de la înregistrarea naşterii la autorităţile române
competente, în condiţiile Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare
civilă, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul copiilor cetăţeni
români născuţi în străinătate.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(5) Actele doveditoare privind realizarea de venituri,
precum şi nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de
angajator sau de autorităţile competente, sunt, după caz, următoarele:
a) dovada eliberată de angajator sau alt plătitor, din
care să rezulte că persoana îndreptăţită a realizat timp de 12 luni în ultimul
an anterior naşterii copilului venituri din salarii, sau, după caz, de
autoritatea competentă, în caz de dizolvare, faliment ori lichidare judiciară a
angajatorului;
b) dovada privind veniturile realizate în anul fiscal
anterior celui în care s-a născut copilul şi/sau, după caz, dovada privind
venitul calculat în vederea plăţii anticipate a impozitului, precum şi copia
deciziei de impunere, eliberate de autorităţile competente, în cazul
persoanelor care realizează venituri din activităţi independente şi/sau din
activităţi agricole. In situaţia în care una dintre aceste dovezi nu poate fi
eliberată, persoana îndreptăţită prezintă o declaraţie pe propria răspundere
privind realizarea acestor venituri, în condiţiile prevăzute de Codul penal;
c) dovada eliberată de autorităţile competente, în
cazul persoanelor care realizează venituri profesionale neimpozabile;
d) dovada eliberată de autorităţile competente, în
cazul asociaţilor unici, privind veniturile realizate de aceştia;
e) adeverinţa eliberată de plătitorul indemnizaţiei de
maternitate, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările
ulterioare, de angajator sau, după caz, de casa teritorială de asigurări de
sănătate ori de agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă, pentru
aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanţa de urgenţă;
f) dovada eliberată de autorităţile competente, de
angajatori sau, după caz, declaraţia pe propria răspundere, din care să rezulte
data de la care solicitantul se află în concediu pentru creşterea copilului;
g) copia contractului de muncă sau, după caz, dovada
eliberată de angajatori ori de autorităţile competente străine sau române,
tradusă şi legalizată, care să ateste realizarea de venituri profesionale pe
baza unor contracte individuale de muncă în străinătate, potrivit acordurilor
guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state, sau, după caz,
realizarea de venituri profesionale dobândite în urma activităţilor salariale
ori independente totalizate în baza prevederilor Regulamentului CEE 1.408/71
privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi,
lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în
interiorul Comunităţii.
(6) Actele doveditoare privind atestarea situaţiilor
prevăzute la art. 4 alin. (7) şi, după caz, nivelul venitului lunar aferent
acestor perioade, certificate pentru conformitate de autorităţile competente,
sunt următoarele:
a) dovada eliberată de instituţia care a trimis
persoana în misiune permanentă în străinătate, pentru situaţia prevăzută la
lit. a);
b) dovada eliberată de agenţia teritorială pentru
ocuparea forţei de muncă, pentru situaţiile prevăzute la lit. b), c), e) şi f);
c) dovada eliberată de casele teritoriale de pensii,
pentru situaţiile prevăzute la lit. c)-h) şi p);
d) dovada eliberată de angajator ori, după caz, de
casa teritorială de asigurări de sănătate, pentru situaţiile prevăzute la lit.
c)-g) şi i), I)-n);
e) diploma de absolvire, foaia matricolă sau
adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ superior, pentru situaţiile
prevăzute la lit. j), k) şi s);
f) livretul militar, certificatul sau orice altă dovadă eliberată, după caz, de centrul militar în a
cărui rază teritorială domiciliază persoana îndreptăţită sau de structurile
militare ale instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă
naţională, în care sunt precizate cu exactitate perioadele şi natura situaţiei
respective, pentru situaţia prevăzută la lit. o)."
7. La articolul 8,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) In cazul în care situaţia prevăzută la alin. (1)
se produce după data de 1 ianuarie 2009, se acordă o singură indemnizaţie, la
aceeaşi valoare cu indemnizaţia primită anterior naşterii celui din urmă
copil."
8. La articolul 11,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul
cuprins:
„(3) Acordarea indemnizaţiei
pentru creşterea copilului sau, după caz, a stimulentului lunar se face la
cererea scrisă a persoanei îndreptăţite, ori de câte ori aceasta solicită, cu
respectarea condiţiilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă."
9. La articolul 14, alineatul (2) se abrogă.
10. După articolul 19 se introduc două noi
articole, articolele 191 şi 192, cu următorul cuprins:
„Art. 191. - (1) La
stabilirea bazei de calcul a indemnizaţiei pentru creşterea copilului se iau în
considerare toate veniturile realizate de persoana îndreptăţită, obţinute în
condiţiile art. 5, precum şi veniturile aferente perioadelor asimilate
prevăzute la art. 4 alin. (7).
(2) Baza de calcul a indemnizaţiei pentru creşterea
copilului stabilită potrivit alin. (1), se determină ca sumă totală a veniturilor realizate în ultimele 12 luni
anterior datei naşterii copilului şi împărţită la 12.
(3) Cuantumul indemnizaţiei pentru creşterea copilului
se calculează prin aplicarea cotei de 85% asupra bazei de calcul stabilite
potrivit alin. (2).
(4) Pentru luna în care s-a
născut copilul se ia în calcul venitul realizat în luna anterioară celei în
care s-a născut copilul.
(5) In situaţia în care cele 12 luni anterioare datei
naşterii copilului se constituie numai din perioadele asimilate prevăzute la
art. 4 alin. (7) în care nu sunt realizate venituri, cuantumul indemnizaţiei
pentru creşterea copilului este de 600 lei. Dacă persoana realizează venituri o
perioadă de câteva luni în interiorul celor 12 luni, baza de calcul pentru
stabilirea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului este
reprezentată de suma totală a veniturilor realizate în aceste luni, împărţită
la 12.
(6) In cazul veniturilor din activităţi independente
sau agricole, la stabilirea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea
copilului se iau în calcul veniturile înscrise în actele doveditoare prevăzute
la art. 6 alin. (5) lit. b).
(7) In situaţia persoanelor prevăzute la art. 4 alin.
(7) lit. m), pentru conversia în moneda naţională a veniturilor realizate de
acestea, se ia în calcul cursul de schimb valutar stabilit de Banca Naţională a
României din ziua anterioară stabilirii dreptului.
(8) Dacă din calculul indemnizaţiei pentru creşterea
copilului potrivit prevederilor alin. (1)-(7) rezultă un cuantum mai mic de 600
lei, se acordă 600 lei.
Art. 192. - (1) In
situaţia persoanelor care realizează venituri din activităţi independente sau
agricole, cuantumul indemnizaţiei pentru creşterea copilului se recalculează în
baza dovezilor eliberate de autorităţile competente privind veniturile efectiv
realizate în perioada pentru care s-a luat în calcul venitul estimat în vederea
plăţii anticipate a impozitului sau, după caz, pentru care s-a completat
declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art. 6 alin. (5) lit. b).
(2) Dovada prevăzută la alin. (1) se transmite de
către persoana beneficiară la agenţia teritorială, cu respectarea termenului
general de prescripţie prevăzut de lege.
(3) Dacă din recalculare rezultă un cuantum mai mare
al indemnizaţiei pentru creşterea copilului faţă de cel stabilit iniţial,
diferenţa de cuantum se acordă pentru toată perioada de la data stabilirii
dreptului.
(4) Dacă din recalculare rezultă un cuantum mai mic al
indemnizaţiei pentru creşterea copilului faţă de cel stabilit iniţial,
diferenţa de cuantum se recuperează de la beneficiar, în condiţiile art. 21
alin. (1) din ordonanţa de urgenţă."
11. La articolul 20
alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,a) începând cu ziua următoare celei în care
încetează, conform legii, concediul de maternitate, dar nu mai devreme de a
43-a zi de la data naşterii copilului, indiferent de persoana îndreptăţită care
solicită dreptul, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile lucrătoare de
la acea dată;".
12. Articolul 22 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. - Pe perioada acordării indemnizaţiei pentru
creşterea copilului, plata pensiei de invaliditate şi a venitului de
completare, acordate potrivit legii, nu se suspendă."
13. Articolul 25 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 25. - (1) Agenţiile teritoriale solicită Agenţiei
Naţionale pentru Prestaţii Sociale creditele bugetare corespunzătoare
drepturilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă până cel târziu la data de 15 a
fiecărei luni.
(2) Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale solicită
Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse creditele bugetare
prevăzute la alin. (1), centralizate la nivelul întregii ţări, până cel târziu
la data de 20 a fiecărei luni."
14. Articolul 30 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 30. - (1) Sumele încasate necuvenit sau acordate
în condiţiile prevăzute la art. 192 alin. (3) se recuperează de la beneficiarii acestora, pe baza
deciziei emise de directorul executiv al agenţiei teritoriale, cu respectarea
termenului general de prescripţie. Decizia de recuperare constituie titlu
executoriu.
(2) Suspendarea plăţii/încetarea drepturilor/reluarea
plăţii drepturilor/modificarea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea
copilului se face prin decizie a directorului executiv al agenţiei teritoriale
şi se comunică beneficiarului în termen de 15 zile lucrătoare. Modelele
deciziilor sunt prevăzute în anexele nr. 3a), 3b), 3c) şi 3d)."
15. După articolul
30 se introduc patru noi articole, articolele 301, 302, 303 şi 304, cu următorul cuprins:
„Art. 301. - Dreptul
la indemnizaţia pentru creşterea copilului în cuantumul prevăzut la art. 2
alin. (4) se acordă începând cu luna ianuarie 2009 şi persoanelor care, la data
de 1 ianuarie 2009, se aflau în una dintre următoarele situaţii:
a) în plata indemnizaţiei
pentru creşterea copilului;
b) în plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului în
condiţiile prevăzute la art. 8 alin. (1);
c) în plata stimulentului lunar;
d) în concediu de maternitate şi în plata
indemnizaţiei aferente;
e) ar fi fost îndreptăţite să
beneficieze de indemnizaţia pentru creşterea copilului sau de stimulentul lunar
şi nu au solicitat acest drept;
f) cererile privind acordarea indemnizaţiei pentru
creşterea copilului nu au fost soluţionate până la data de 31 decembrie 2008 inclusiv.
Art. 302. - (1)
Pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului în cuantum de 85% în
situaţia prevăzută la art. 301 lit. a), b) şi f), persoanele beneficiare transmit la agenţia
teritorială o cerere scrisă care să conţină în mod obligatoriu numele şi
prenumele, codul numeric personal, adresa, atât ale persoanei beneficiare, cât
şi ale copilului pentru care se primeşte indemnizaţia, însoţită de documentele
doveditoare, conform prevederilor art. 6 alin. (5) şi (6), până cel târziu la data de 30 iunie 2009.
(2) In situaţia prevăzută la art. 301 lit. b), documentele doveditoare
menţionate la alin. (1) sunt cele dinaintea naşterii copilului/copiilor
anterior/anteriori.
(3) Până la înregistrarea documentelor doveditoare
prevăzute la alin. (1) şi calculul indemnizaţiei pentru creşterea copilului
potrivit art. 191,
aceasta se acordă în cuantum de 600 lei, urmând ca diferenţa de cuantum să fie
acordată începând cu drepturile aferente lunii ianuarie 2009.
Art. 303. - Pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului în situaţia prevăzută la art. 301 lit. c), persoana care doreşte să
beneficieze de concediu de creştere a copilului transmite la agenţia
teritorială cererea prevăzută în anexa nr. 1 si documentele doveditoare,
conform prevederilor art. 6 alin. (5) şi (6).
Art. 304. - Pentru
acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului în situaţiile prevăzute la
art. 301 lit. d) şi
e), persoana îndreptăţită depune la primărie cererea prevăzută în anexa nr. 1
şi documentele doveditoare, conform prevederilor art.
6, cu respectarea termenelor prevăzute la art.10
alin. (1) din ordonanţa de urgenţă."
16. La articolul 31,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Agenţiile teritoriale transmit Agenţiei Naţionale
pentru Prestaţii Sociale, până la data de 15 a fiecărei luni pentru luna
anterioară, fundamentarea creditelor necesare pentru plata contribuţiei de
asigurări sociale de sănătate pentru persoanele beneficiare de indemnizaţie
lunară pentru creşterea copilului."
17. La articolul 31,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul
cuprins:
„(3) Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale
solicită Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse creditele
bugetare prevăzute la alin. (2) centralizate la nivelul întregii ţări până cel
târziu la data de 20 a fiecărei luni."
18. După articolul 36
se introduce un nou articol, articolul 361, cu următorul cuprins:
„Art. 361. - (1)
Persoanele care îşi desfăşoară activitatea în ministerele şi instituţiile din
sectorul de apărare, ordine publică şi siguranţa naţională beneficiază de
indemnizaţie pentru creşterea copilului acordată prin aceste instituţii.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile tuturor
categoriilor de personal.
(3) In situaţia în care în perioada concediului pentru
creşterea copilului şi a indemnizaţiei aferente contractul de muncă al
persoanei prevăzute la alin. (1) încetează, plata indemnizaţiei se asigură prin
agenţiile teritoriale până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap.
(4) In situaţia prevăzută la alin. (3), instituţiile
din sectorul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională au obligaţia să
transmită agenţiilor teritoriale în a căror rază teritorială domiciliază
persoana beneficiară cererea şi documentele doveditoare ale acesteia care au
stat la baza stabilirii dreptului."
19. In cuprinsul
normelor metodologice şi al anexelor, direcţia de muncă, solidaritate
socială şi familie judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti se
înlocuieşte cu agenţia judeţeană pentru prestaţii sociale, respectiv a
municipiului Bucureşti, denumite în
continuare agenţii teritoriale, şi Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse se
înlocuieşte cu Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale, cu excepţia
art. 37.
20. Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3a), 3b) şi 3c) se
modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-6, care fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
21. După anexa nr. 3c) se introduce o nouă anexă,
anexa nr. 3d), având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 7, care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. - Hotărârea Guvernului
nr. 1.025/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în
vederea creşterii copilului, cu modificările şi completările ulterioare,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704 din 17 august 2006, cu modificările şi completările aduse
prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Mariana Câmpeanu
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. 1* (Anexa nr. 1 la normele metodologice)
CERTIFICARE PRIMAR
CERERE si
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
pentru acordarea indemnizaţiei
pentru creşterea copilului/stimulentului şi alocaţiei de stat pentru copii
Domnului director executiv
I. Subsemnata (ul).
Numele şi prenumele |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric pasonal
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Adresa: Str.
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Nr. |__|__|__|__|__| Bl.|__|__|__| Sc. |__|__|
Ap.|__|__|__| Sector |__|__|__|__|
Mun./oraş |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
com; sat
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Judeţul |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Telefon |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Fax
|__|__|__|__|__|__|__|
E-mail __________________________________
Actul de identitate ,2) |__|__|__|__|__|
Seria|__|__|__|__| Nr.|__|__|__|__|__|__|
Emis de |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Va rog să-mi aprobaţi acordarea*):
- indemnizaţiei pentru
creşterea copilului |__|
- alocaţiei de stat pentru
copii |__|
- stinuilentului pentru
creşterea copilului |__|
Dorese să primesc aceste drepturi*):
- la domiciliu prin mandat
poştal |__|
- in cont personal |__| nr.
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
deschis la banca___________________________
- în cont de card |__| nr.
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
deschis la banca___________________________
1) In cazul
cetatenilor români se va specifica lipul de act de identitate;
- B.I. - buletin de identitate
- CI. -caitcde identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie
2) Pentru cetatenii străini sau apatrizi:
- CI. -carte de identitate
- L.S.T. - legitimaţie de şedere temporara
- D.I. - document de identitate.
*) Se va marea cu
"X" căsuţa corespunzatoare
* Anexa nr. 1 este reprodusă în
facsimil.
Având calitatea de*):
- părinte natural |__|
- părinte adoptiv |__|
- persoană care are în
încredinţare copil în vederea adopţiei |__|
- tutore |__|
- persoană care are copilul în plasament |__|
- persoană care are copilul în
plasament în regim de urgenţă |__|
Menţionez că. în conformitate
cu OUG nr. 148/2005. sunt *):
- persoana îndreptăţită |__|
- reprezentant legal al
persoanei îndreptăţite |__|
- mandatar al persoanei
îndreptăţite |__|
II. Declar pe propria
răspundere următoarele:
A. Referitor la copilul/copiii
pentru care solicit dreptul:
|
1. Numele si prenumele |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Act de identitate/act doveditor3 |__|__|__|
Seria |__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|
2. Numele ţi prenumele |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Act de identitate/act doveditor3 |__|__|__|
Seria |__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|
3. Numele ţi prenumele |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Act de identitate/act doveditor3 |__|__|__|
Seria |__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|
B. Referitor ia copiii pe care îi am în întreţinere:
|
1. Numele si prenumele |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Act de identitate/act doveditor3 |__|__|__|
Seria |__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|
3 se vor specifica
datele înscrise în certificatele de naştere ale copiilor
Având calitatea de copil*:
- Natural |__|
- Incredinţat în vederea
adopţiei |__|
- Adoptat |__|
- Tutelat
|__|
- Dat în plasament |__|
- Dat în plasament de urgenţă |__|
2. Numele si prenumele |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Act de identitate/act doveditor3 |__|__|__|
Seria |__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|
Având calitatea de copil*:
- Natural |__|
- Incredinţat în vederea
adopţiei |__|
- Adoptat |__|
- Tutelat
|__|
- Dat în plasament |__|
- Dat în plasament de urgenţă |__|
3. Numele si prenumele |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Act de identitate/act doveditor3 |__|__|__|
Seria |__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|
Având calitatea de copil*:
- Natural |__|
- Incredinţat în vederea
adopţiei |__|
- Adoptat |__|
- Tutelat |__|
- Dat în plasament |__|
- Dat în plasament de urgenţă |__|
1. Numele si prenumele |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Act de identitate/act doveditor3 |__|__|__|
Seria |__|__|__| Nr. |__|__|__|__|__|
Având calitatea de copil*:
- Natural |__|
- Incredinţat în vederea
adopţiei |__|
- Adoptat |__|
- Tutelat
|__|
- Dat în plasament |__|
- Dat în plasament de urgenţă |__|
C. Referitor la situaţia înainte
(te solicitarea drepturilor*):
|
Menţionez că în ultimele 12 luni în anul anterior
naşterii copilului am fost în una sau mai multe din situaţiile de mai jos, după
cum urmează:
a. salariat/ă
|__|
Denumire angajator
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod fiscal
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
b. perioade asimilate:
şi-a însoţit soţul/soţia trimis/trimisă în misiune permanentă în
străinătate
|
|
beneficiar de indemnizaţie de şomaj
|
|
realizare perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de
pensii. în condiţiile prevăzute de actele normative cu caracter
special care reglementează concedierile colective
|
|
concedii medicale şi de indemnizaţii pentru incapacitate
temporară de muncă, cauzată de boli obişnuite sau de accidente în afara
muncii
|
|
concedii medicale pentru prevenirea îmbolnăvirilor
şi recuperarea capacităţii de muncă, exclusiv pentru situaţiile rezultate
ca urmare a unor accidente de munca sau boli profesionale
|
|
concedii medicale pentru maternitate
|
|
concedii medicale pentru îngrijirea copilului bolnav
|
|
concedii medicale de risc maternal
|
|
beneficiar de pensie de invaliditate
|
|
absolvent/ă cursurile de zi ale învăţământului universitar cu
examen de licenţă sau de diplomă organizat în prima sesiune de licenţă
|
|
în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale
învăţământului universitar, organizat potrivit legii,
|
|
în perioada cuprinsă între absolvirea cursurilor de zi ale
învăţământului medical superior, organizat potrivit legii, cu examen de
licenţă şi începerea re zi den] Satului
|
|
concediu fară plată pentru a participa la
cursuri de formare şi perfecţionare profesională din iniţiativa angajatorului
sau la care acesta şi-a dat acordul, organizate în condiţiile legii
|
|
contract individual de muncă în străinătate, pe
baza acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte
state
|
|
întrerupere temporara a activităţii, din iniţiativa
angajatorului, fara încetarea raportului de muncă,
pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit
legii
|
|
militar în termen/termen redus/ concentrat, mobilizat sau în
prizonierat/ efectuare serviciu militar pe bază de voluntariat
|
|
beneficiar al indemnizaţiei pentru creşterea copilului în vârstă
de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap
|
|
beneficiar al concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea
copilului cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, potrivit Legii
nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu
handicap, republicată, cu modificările ulterioare
|
|
c. am realizat
venituri din activităţi independente |_____|
d. am realizat venituri din activităţi agricole |____|
D . Am beneficiat DA
|_| / NU |_| de indemnizaţie de maternitate |_| /indemnizaţie pentru creşterea
copilului |_| începând cu data
de.......................................................................................................................
E. Declar că mă ocup de creşterea şi îngrijirea
copilului, că acesta locuieşte împreună eu mine şi că nu este încredinţat sau
dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau
serviciu public.
F. Declar că mă oblig ca în termenul prevăzut de
Ordonanţa de urgenţă Guvernului nr.148/2005 privind susţinerea familiei în
vederea creşterii copilului aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr.7/2007, cu modificările ulterioare, să comunic în scris primăriei orice
modificare a situaţiei mele cu privire la creşterea şi îngrijirea copilului sau la realizarea de venituri profesionale care
poate conduce la încetarea/ suspendarea/modificarea drepturilor.
Cunoscând prevederile art.292 din Codul penal cu
privire la falsul în declaraţii, respectiv declararea necorespunzătoare a
adevărului făcută unui organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare
de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă, declar pe proprie răspundere că datele şi
informaţiile prezentate corespund realităţii.
Data
......................................
Semnătura solicitantului
......................................
III. DECLARAŢIE A CELUILALT PĂRINTE (SOŢ/SOŢIE
AL/A PERSOANEI SOLICITANTE)
I. Subsemnata (ul),
Numele şi prenumele |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Cod numeric personal
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Adresa: Str. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Nr. |__|__|__|__|__| Bl.|__|__|__| Sc. |__|__|
Ap.|__|__|__| Sector |__|__|__|__|
Mun./oraş |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Localitatea
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Judeţul |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Telefon |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__| Fax
|__|__|__|__|__|__|__|
E-mail __________________________________
Actul de identitate ,1) |__|__|__|__|__|
Seria|__|__|__|__| Nr.|__|__|__|__|__|__|
Emis de
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Declar următoarele*):
Beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului |__|
Nu beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea
copilului |__|
Beneficiez de indemnizaţie de maternitate |__|
Nu beneficiez de indemnizaţie de maternitate |__|
Beneficiez de stimulent
lunar |__|
Nu beneficiez de stimulent
lunar |__|
Cunoscând prevederile art.292 din Codul penal cu
privire la falsul în declaraţii, respectiv
declararea necorespunzătoare a adevărului făcută unui organ sau instituţii de
stat se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă, declar pe
proprie răspundere că datele şi informaţiile prezentate corespund realităţii.
Data
......................................
Semnătura
......................................
ANEXA Nr. 2 [Anexa nr. 2a) la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI
........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr..........din.........
privind aprobarea acordării indemnizaţiei pentru
creşterea copilului/a stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii
Sociale a Judeţului............./Municipiului Bucureşti..........................., numit prin Ordinul
preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale nr.........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea Guvernului nr.
1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al
Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările
ulterioare;
- art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare;
- art. 19 alin. (2), art. 191 şi art. 192 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea
familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.025/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru
acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare, înregistrată cu nr.....................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei
pentru Prestaţii Sociale a Judeţului............./Municipiului Bucureşti
şi în temeiul competenţelor conferite de lege,
DECIDE:
Art. 1. - Se aprobă pentru doamna/domnul....................................................................................................................., în
calitate de titular, următoarele drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum
de..............................lei;
b) stimulent, în cuantum de.......................lei;
c) alocaţie de stat pentru
copii, în cuantum de..........................lei.
Art. 2. - (1) Drepturile prevăzute la art. 1 se acordă
începând cu data de...........................................................
(2) Plata drepturilor prevăzute la art. 1 se efectuează
în perioada..........................................a fiecărei luni prin
mandat poştal/cont
personal/cont de card.
Decizia poate fi contestată în termen de 30 zile de la
comunicare, la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Judeţului
............./Municipiului Bucureşti.
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la Tribunalul.........................,
în termen de 30 de zile de la
comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
......................................
ANEXA Nr. 3 [Anexa nr. 2b) la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI
........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr..........din.........
privind respingerea acordării indemnizaţiei pentru
creşterea copilului/a stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii
Sociale a Judeţului.................../Municipiului Bucureşti..........................., numit prin
Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale nr.........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea Guvernului nr.
1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al
Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- art. 1, art. 7 şi art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
7/2007, cu modificările ulterioare;
- art. 19 alin. (2)-(4) din Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind
susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru
acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare, înregistrată cu nr.....................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei
pentru Prestaţii Sociale a Judeţului........../Municipiului Bucureşti şi în temeiul competenţelor conferite de
lege,
DECIDE:
Art. 1. - Se respinge pentru doamna/domnul .............................................
acordarea drepturilor de:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului;
b) stimulent;
c) alocaţie de stat pentru copii.
Art. 2. - Respingerea acordării drepturilor are la bază
următoarele motive, după caz:
a) solicitantul nu locuieşte împreună cu copilul/copiii
pentru care solicită drepturile şi nu se ocupă de creşterea şi îngrijirea
acestuia/acestora;
b) solicitantul nu a realizat în ultimul an anterior
datei naşterii copilului, timp de 12 luni, venituri profesionale supuse
impozitului pe venit, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi nici nu se încadrează în
situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare;
c) alte
motive................................................................................................
Decizia poate fi contestată în
termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a
Judeţului............/Municipiului Bucureşti.
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la Tribunalul........................., în termen de 30 de
zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor Legii
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
Director executiv,
......................................
ANEXA Nr. 4 [Anexa nr. 3a) la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI
........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr..........din.........
privind suspendarea plăţii indemnizaţiei pentru
creşterea copilului/a stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii
Sociale a Judeţului............../Municipiului
Bucureşti..........................., numit prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii
Sociale nr.........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea Guvernului nr.
1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al
Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- art. 12 alin. (1)-(4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii
copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare;
- art. 27 alin. (1), art. 28 şi art. 30 alin. (2) din
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificările şi
completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru
acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare, înregistrată cu nr.....................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei
pentru Prestaţii Sociale a Judeţului........./Municipiului Bucureşti şi în temeiul competenţelor conferite de
lege,
DECIDE:
Art. 1. - Se suspendă pentru
doamna/domnul.................................................., în calitate de titular, plata următoarelor
drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum
de..............................lei;
b) stimulent, în cuantum de.......................lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în cuantum
de..........................lei.
Art. 2. - Suspendarea plăţii drepturilor prevăzute la
art. 1 se face începând cu data
de..............................................
Art. 3. - Suspendarea plăţii drepturilor are la bază
următoarele motive, după caz:
a) beneficiarul este decăzut din drepturile părinteşti;
b) beneficiarul este îndepărtat, conform legii, de la
exercitarea tutelei;
c) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile
prevăzute de lege în vederea încredinţării copilului spre adopţie;
d) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile
prevăzute de lege în vederea menţinerii măsurii de plasament;
e) beneficiarul execută o pedeapsă privativă de
libertate sau se află în arest preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile;
f) copilul este abandonat ori este internat într-o
instituţie de ocrotire publică sau privată;
g) beneficiarul a decedat;
h) 3 luni consecutiv s-au înregistrat mandate poştale
returate;
i) alte situaţii prevăzute de lege.
Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile de
la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Judeţului............/Municipiului
Bucureşti.
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la Tribunalul.........................,
în termen de 30 de zile de la
comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
......................................
ANEXA Nr. 5 [Anexa nr. 3b) la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI
........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr..........din.........
privind încetarea plăţii indemnizaţiei pentru
creşterea copilului/a stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii
Sociale a Judeţului........./Municipiului Bucureşti...........................,
numit prin Ordinul
preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale nr.........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea Guvernului nr.
1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al
Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- art. 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările ulterioare;
- art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind
susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru
acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare, înregistrată cu nr.....................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei
pentru Prestaţii Sociale a Judeţului........../Municipiului Bucureşti şi în temeiul competenţelor conferite de lege,
DECIDE:
Art. 1. -Incetează pentru
doamna/domnul.................................................., în calitate de titular, plata următoarelor
drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum
de..............................lei;
b) stimulent, în cuantum de.......................lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în cuantum
de..........................lei.
Art. 2. -Incetarea plăţii drepturilor prevăzute la art.
1 se face începând cu data de..............................................
Art. 3. -Incetarea acordării drepturilor are la bază
următoarele motive, după caz:
a) copilul a împlinit vârsta de 2 ani, respectiv de 3
ani, în cazul copilului cu handicap;
b) a avut loc decesul copilului.
Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile de
la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a
Judeţului............/Municipiului Bucureşti.
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la Tribunalul.........................,
în termen de 30 de zile de la
comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
......................................
ANEXA Nr. 6 [Anexa nr.
3c) la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI
........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr..........din.........
privind reluarea plăţii indemnizaţiei pentru
creşterea copilului/a stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al Agenţiei
pentru Prestaţii Sociale a Judeţului............./Municipiului
Bucureşti..........................., numit prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii
Sociale nr.........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din
Hotărârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de
organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- art. 12 alin. (5) şi (6) şi art. 13 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
7/2007, cu modificările ulterioare;
- art. 27 alin. (2) şi art. 30 alin. (2) din Normele
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificările şi completările
ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru
acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare, înregistrată cu nr........................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei
pentru Prestaţii Sociale a Judeţului........../Municipiului Bucureşti şi în temeiul competenţelor conferite de
lege,
DECIDE:
Art. 1. - Se aprobă pentru
doamna/domnul......................................................, în calitate de titular, reluarea plăţii
următoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum
de..............................lei;
b) stimulent, în cuantum de.......................lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în cuantum
de..........................lei.
Art. 2. - (1) Drepturile
prevăzute la art. 1 se acordă începând cu data
de...........................................................
(2) Plata drepturilor prevăzute la art.1 se efectuează
în perioada..........................................a fiecărei luni prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile de
la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a
Judeţului............/Municipiului Bucureşti.
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la Tribunalul.........................,
în termen de 30 de zile de la
comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
......................................
ANEXA Nr. 7 [Anexa nr. 3d) la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI
........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr..........din.........
privind modificarea cuantumului indemnizaţiei pentru
creşterea copilului
Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii
Sociale a Judeţului........./Municipiului Bucureşti...........................,
numit prin Ordinul
preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale nr.........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea Guvernului nr.
1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al
Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii
copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare;
- art. 191, art. 192 şi art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea
familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.025/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru
acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare, înregistrată cu nr....................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei
pentru Prestaţii Sociale a Judeţului.........../Municipiului Bucureşti şi în temeiul competenţelor conferite de
lege,
DECIDE:
Art. 1. - Se aprobă pentru doamna/domnul....................................................................................................................., în calitate de
titular, modificarea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului de la
.................................... lei la
...................................lei.
Art. 2. - (1) Dreptul prevăzut la art. 1 se acordă
începând cu data de..........................................................
(2) Plata dreptului prevăzut la art. 1 se efectuează în
perioada..........................................a fiecărei luni prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Art. 3. - Faţă de drepturile
achitate până la data modificării cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea
copilului, aveţi de primit/restituit suma
de....................................lei, reprezentând diferenţe de cuantum
rezultate din recalcularea dreptului.
Decizia poate fi contestată în termen de 30 de zile de
la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Judeţului............/Municipiului
Bucureşti.
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea
contestaţiei, decizia poate fi atacată la Tribunalul.........................,
în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei
contestaţiei, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.
554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
......................................