HOTARARE Nr. 163 din 4 mai 2005
pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a
Consiliului Superior al Magistraturii
ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 420 din 18 mai 2005
Avand in vedere dispozitiile art. 155 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata,
in temeiul dispozitiilor art. 39 alin. (1) si ale art. 63 din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:
Art. 1
Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Superior al
Magistraturii, aprobat prin Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr.
166 din 30 septembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 890 din 30 septembrie 2004, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
(1) Activitatea de secretariat a Consiliului este asigurata de Serviciul
sinteze si pregatirea lucrarilor sedintelor Consiliului Superior al
Magistraturii.
(2) Lucrarile fiecarei sedinte se inregistreaza si se consemneaza intr-un
proces-verbal intocmit de o persoana din cadrul serviciului prevazut la alin.
(1), semnat de magistratul care a prezidat sedinta."
2. Articolul 60 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 60
Din aparatul tehnic administrativ al Consiliului fac parte:
1. Directia resurse umane si organizare, alcatuita din:
a) Serviciul resurse umane pentru instantele judecatoresti;
b) Serviciul resurse umane pentru parchete;
c) Serviciul organizarea instantelor si parchetelor;
d) Serviciul recrutare, formare si perfectionare profesionala.
2. Directia economica si administrativ, alcatuita din:
a) Serviciul salarizare si buget;
b) Serviciul administrativ si aprovizionare.
3. Directia inspectiei generale
4. Directia legislatie, contencios, documentare si relatii cu publicul,
alcatuita din:
a) Serviciul legislatie, contencios si documentare;
b) Biroul de relatii cu publicul.
5. Serviciul sinteze si pregatirea lucrarilor sedintelor Consiliului
Superior al Magistraturii
6. Serviciul de integrare europeana si relatii internationale
7. Biroul de audit public intern
8. Biroul de informare publica si relatii cu presa
9. Biroul de informatica."
3. La articolul 62, litera a) se abroga.
4. La articolul 63, litera a) se abroga.
5. Articolul 67 se completeaza cu literele p), r), s) si s), cu urmatorul
cuprins:
"p) tine evidenta posturilor vacante din aparatul tehnic administrativ
al Consiliului;
r) efectueaza lucrari privind acordarea unor drepturi de personal celor
care isi desfasoara activitatea in aparatul tehnic administrativ al
Consiliului;
s) efectueaza lucrarile necesare in vederea numirii personalului in
aparatul tehnic administrativ al Consiliului si asigura tinerea la zi a
dosarelor personale, prin introducerea tuturor actelor si documentelor
necesare;
s) efectueaza lucrarile necesare in vederea promovarii personalului din
aparatul tehnic administrativ al Consiliului."
6. Punctul 3 al capitolului VII va avea urmatorul cuprins:
"Directia inspectiei generale".
7. Articolul 70 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 70
(1) Directia inspectiei generale indeplineste, potrivit legii, atributii de
verificare, inspectie si control in toate domeniile specifice de activitate,
sub coordonarea si controlul Consiliului, ale presedintelui si ale vicepresedintelui
acestuia.
(2) In cadrul Directiei inspectiei generale functioneaza inspectori
generali numiti de Plenul Consiliului dintre magistratii care au cel putin 10
ani vechime in magistratura si care indeplinesc celelalte conditii prevazute de
lege pentru promovarea in functii de conducere."
8. Punctul 4 al capitolului VII va avea urmatorul cuprins:
"Directia legislatie, contencios, documentare si relatii cu
publicul".
9. Articolul 73 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 73
Biroul de relatii cu publicul are urmatoarele atributii:
a) primeste, inregistreaza, solutioneaza petitiile si expediaza
raspunsurile catre petitionari;
b) inainteaza petitiile catre compartimentele de specialitate ale
Consiliului sau alte institutii, in functie de obiectul acestora;
c) intocmeste raportul semestrial privind activitatea de solutionare a
petitiilor;
d) desfasoara activitati de audienta si colaboreaza cu celelalte
compartimente in vederea rezolvarii problemelor ridicate de petenti."
10. Punctul 5 al capitolului VII va avea urmatorul cuprins:
"Serviciul sinteze si pregatirea lucrarilor sedintelor Consiliului
Superior al Magistraturii".
11. Articolul 74 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 74
Serviciul sinteze si pregatirea lucrarilor sedintelor Consiliului Superior
al Magistraturii are urmatoarele atributii:
a) asigura organizarea sedintelor Plenului si sectiilor Consiliului;
b) asigura redactarea si comunicarea in vederea publicarii pe pagina de
Internet a Consiliului a ordinii de zi a sedintelor Consiliului;
c) intocmeste si redacteaza referatele privind indeplinirea conditiilor
legale pentru ocuparea de catre magistrati a functiilor de conducere;
d) asigura redactarea si comunicarea hotararilor adoptate de Plen si de
sectii, precum si comunicarea acestora in vederea publicarii pe pagina de
Internet a Consiliului, conform legii;
e) asigura, intocmeste si comunica raspunsurile la cererile si plangerile
adresate Consiliului, care constituie punct pe ordinea de zi a Plenului si
sectiilor;
f) asigura redactarea stenogramelor si a proceselor-verbale de sedinta;
g) inainteaza, in cel mult 20 de zile, Presedintelui Romaniei, hotararile
privind propunerile de numire in functia de magistrat si de eliberare din
functia de magistrat, in vederea emiterii decretului de numire, respectiv de
eliberare din functie;
h) inainteaza, in cel mult 3 luni de la data validarii examenului de
capacitate, Presedintelui Romaniei, hotararea Consiliului privind propunerile de
numire in functie a magistratilor declarati reusiti la examenul de capacitate;
i) asigura arhivarea in registre speciale a evidentei lucrarilor Plenului
si ale sectiilor;
j) asigura redactarea si transmiterea hotararilor luate de Consiliu cu privire
la punctele de vedere solicitate pe probleme juridice de catre autoritatile si
institutiile publice interesate, precum si de compartimentele Consiliului;
k) transmite Regiei Autonome <<Monitorul Oficial>> hotararile
Consiliului, in vederea publicarii, potrivit legii;
l) intocmeste statistici cu privire la activitatea Plenului si sectiilor;
m) elaboreaza raportul anual privind activitatea Consiliului;
n) indeplineste rolul de colegiu redactional al Buletinului Oficial al
Consiliului;
o) colaboreaza cu Biroul de informatica in vederea conceperii de programe
care sa permita exploatarea bazei de date privind activitatea
Consiliului."
12. Punctul 6 al capitolului VII va avea urmatorul cuprins:
"Serviciul de integrare europeana si relatii internationale".
13. Articolul 75 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 75
Serviciul de integrare europeana si relatii internationale are urmatoarele
atributii:
a) asigura relatia cu institutiile Uniunii Europene, pe domeniile specifice
de activitate ale Consiliului;
b) monitorizeaza indeplinirea angajamentelor externe in procesul de aderare
la Uniunea Europeana, in domeniul sau de competente;
c) centralizeaza datele statistice primite de la instante si parchete, in
vederea intocmirii unor rapoarte de progrese realizate in procesul de aderare;
d) dezvolta relatii bilaterale ale Consiliului, ale Institutului National
al Magistraturii si ale Scolii Nationale de Grefieri cu structuri similare din
alte tari si organizeaza schimburi de experienta pentru magistrati si
personalul tehnic;
e) organizeaza conferinte si seminarii pe probleme de reforma justitiei, cu
participare internationala;
f) elaboreaza lucrari (discursuri, alocutiuni si alte materiale) pentru
pregatirea participarii presedintelui, vicepresedintelui, membrilor
Consiliului, secretarului general, secretarului general adjunct si personalului
din aparatul propriu al Consiliului la reuniuni si vizite internationale,
precum si pentru pregatirea vizitelor si reuniunilor internationale pe care
presedintele Consiliului le gazduieste;
g) elaboreaza materiale de promovare a imaginii Consiliului in alte state;
h) elaboreaza studii de drept comparat, avand posibilitatea infiintarii
unei reviste de relatii internationale, cu participarea unor experti straini,
care sa asigure o mai buna intelegere a rolului Consiliului;
i) avizeaza propuneri de deplasari in strainatate ale membrilor
Consiliului, ale personalului din aparatul tehnic, precum si ale judecatorilor
si procurorilor;
j) deruleaza procedurile de programe finantate prin PHARE, ce au ca
beneficiar Consiliul;
k) deruleaza procedurile de programe finantate prin Banca Mondiala si alti
donatori internationali, ce au ca beneficiar Consiliul;
l) efectueaza lucrarile necesare asigurarii managementului proiectelor
PHARE prin intermediul Unitatii de implementare a proiectelor."
14. Punctul 7 al capitolului VII va avea urmatorul cuprins:
"Biroul de audit public intern".
15. Articolul 73 devine articolul 76.
16. Articolul 74 devine articolul 77.
17. Articolul 75 devine articolul 78.
18. Punctul 8 al capitolului VII va avea urmatorul cuprins:
"Biroul de informare publica si relatii cu presa".
19. Articolul 76 devine articolul 79 si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 79
Biroul de informare publica si relatii cu presa functioneaza in subordinea
presedintelui Consiliului si are urmatoarele atributii:
a) solutioneaza cererile formulate in temeiul Legii nr. 544/2001;
b) comunica din oficiu informatiile de interes public prevazute de lege;
c) organizeaza puncte de informare-documentare;
d) redacteaza si asigura publicarea buletinului informativ anual;
e) redacteaza si asigura publicarea raportului periodic de activitate;
f) informeaza presedintele Consiliului cu privire la aspecte semnificative
ce vizeaza justitia, difuzate prin mass-media, iar din insarcinarea
presedintelui comunica presei puncte de vedere oficiale;
g) redacteaza comunicate de presa pe probleme de interes care sunt de
competenta Consiliului, organizand conferinte de presa ori de cate ori este
necesar;
h) furnizeaza ziaristilor prompt si complet orice informatie de interes
public care priveste activitatea Consiliului;
i) efectueaza sau participa la elaborarea unor studii, evaluari, lucrari de
sinteza privind reflectarea activitatii Consiliului in mass-media;
j) elaboreaza prognoze privind aspecte din activitatea Consiliului ce
urmeaza sa fie reflectate in mass-media;
k) acorda acreditari ziaristilor si reprezentantilor mijloacelor de
informare in masa;
l) informeaza si asigura accesul ziaristilor la activitatile si actiunile
de interes public organizate de Consiliu."
20. Dupa punctul 8 al capitolului VII se introduce punctul 9, care va avea
urmatorul cuprins:
"Biroul de informatica".
21. Articolul 80 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 80
Biroul de informatica are urmatoarele atributii:
a) participa la punerea in practica si la actualizarea strategiei de
informatizare a sistemului judiciar, in concordanta cu dezvoltarea tehnologiei
informatiei si cu sarcinile care revin Consiliului, potrivit legii;
b) colaboreaza cu compartimentele din cadrul Consiliului pentru
indeplinirea sarcinilor ce ii revin;
c) aplica in practica tehnici si metode noi de exploatare, administrare si
intretinere a produselor si serviciilor informatice, in vederea dezvoltarii
unui sistem informatic juridic eficient;
d) elaboreaza norme, proceduri de utilizare, protectie si securitate si
coordoneaza administrarea si exploatarea eficienta, sigura si securizata a
produselor si serviciilor informatice;
e) proiecteaza si elaboreaza specificatiile tehnice si propune spre
achizitionare aplicatii informatice si baze de date, implementeaza si
coordoneaza exploatarea acestora in sistemul informatic al Consiliului;
f) tine evidenta specifica a dotarii cu produse si servicii informatice in
cadrul Consiliului (locatie echipamente, utilizatori, licente, versiuni ale
sistemelor de operare si ale aplicatiilor informatice etc.);
g) face propuneri in vederea stabilirii obiectivelor de investitii privind
produsele si serviciile informatice, in conformitate cu strategia de
informatizare a sistemului juridic;
h) participa la elaborarea specificatiilor tehnice din cadrul documentatiei
de achizitie si la evaluarea tehnica a ofertelor in procedurile de
achizitionare de produse si servicii informatice pentru sistemul informatic al
Consiliului;
i) participa la receptionarea produselor si serviciilor achizitionate si la
derularea contractelor de achizitie a produselor si serviciilor informatice
pentru sistemul informatic al Consiliului;
j) asigura legatura cu unitatile de service si reprezinta institutia in
relatiile cu acestea, pentru mentinerea in stare de functionare a produselor si
serviciilor informatice din sistemul informatic al Consiliului;
k) asigura asistenta tehnica de specialitate pentru eficientizarea
exploatarii produselor si serviciilor informatice in cadrul Consiliului;
l) intervine operativ, impreuna cu unitatile de service, si tine evidenta
interventiilor acestora pentru a asigura functionarea permanenta a produselor
si serviciilor informatice din cadrul Consiliului;
m) asigura asistenta tehnica pentru publicarea pe pagina de Internet a
Consiliului a informatiilor si a documentelor a caror publicare este prevazuta
de lege sau de regulamente, elaborate de diverse compartimente ale Consiliului
si aprobate spre publicare de conducerea Consiliului."
22. Articolul 83 devine articolul 81.
23. Articolul 84 devine articolul 82.
24. Articolul 85 devine articolul 83.
25. Articolul 86 devine articolul 84.
26. Articolele 87 si 88 se abroga.
Art. 2
Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 166/2004, cu
modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecator dr. Dan Lupascu