HOTARARE Nr. 16 din 2 noiembrie 2005
pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii
Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
ACT EMIS DE: SENAT - Biroul permanent al Senatului
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1004 din 11 noiembrie 2005
In temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) si (3) din Legea nr. 102/2005
privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de
Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal,
Biroul permanent al Senatului adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Nationale
de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, prevazut in anexa
care face parte integranta din prezenta hotarare.
Aceasta hotarare a fost adoptata de Biroul permanent al Senatului in
sedinta din 2 noiembrie 2005.
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU
ANEXA 1
REGULAMENT
de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Supraveghere a
Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter
Personal este autoritate publica cu personalitate juridica, autonoma si
independenta fata de orice alta autoritate a administratiei publice, precum si
fata de orice persoana fizica sau juridica din domeniul privat si are drept
obiectiv apararea drepturilor si a libertatilor fundamentale ale persoanelor
fizice, in special a dreptului la viata intima, familiala si privata, in
legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal si cu libera circulatie a acestor
date.
Art. 2
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter
Personal, denumita in continuare Autoritatea, se organizeaza si functioneaza
potrivit prevederilor Legii nr. 102/2005 privind infiintarea, organizarea si
functionarea Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu
Caracter Personal, denumita in continuare Legea nr. 102/2005, ale Legii nr.
677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu
caracter personal si libera circulatie a acestor date, denumita in continuare
Legea nr. 677/2001, precum si ale prezentului regulament.
Art. 3
Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii, denumit in
continuare regulament, stabileste structura organizatorica si atributiile
compartimentelor si ale posturilor din cadrul acesteia, regulile privind
inregistrarea si repartizarea corespondentei primite si a documentelor
intocmite in cadrul Autoritatii, precum si regulile aplicabile personalului
acesteia.
Art. 4
Prevederile regulamentului se interpreteaza si se aplica in conformitate cu
dispozitiile Legii nr. 102/2005, ale Legii nr. 677/2001, ale reglementarilor
legale aplicabile functiilor de demnitate publica, functiilor de conducere si
de executie de specialitate specifice din serviciile Parlamentului, precum si
cele aplicabile personalului contractual.
CAP. 2
Structura organizatorica si conducerea Autoritatii
Art. 5
(1) Autoritatea exercita atributiile prevazute de Legea nr. 677/2001.
(2) Structura organizatorica a Autoritatii se avizeaza de Biroul permanent
al Senatului si este prevazuta in anexa care face parte integranta din
prezentul regulament.
(3) In cadrul structurii organizatorice avizate potrivit alin. (2), prin
decizie a presedintelui se pot organiza birouri, comisii cu activitate
temporara, precum si alte structuri functionale necesare indeplinirii
atributiilor legale.
Art. 6
(1) Autoritatea este condusa de un presedinte care, in exercitarea
atributiilor sale, este ajutat de un vicepresedinte.
(2) Presedintele exercita atributiile prevazute de Legea nr. 102/2005,
precum si urmatoarele atributii:
a) prezinta, in sedinta plenara a Senatului Romaniei, raportul anual de
activitate al Autoritatii;
b) semneaza rapoartele, actele de sesizare a organelor de urmarire penala
sau de introducere a actiunilor in justitie, autorizatiile, deciziile, avizele,
recomandarile, precum si orice alte acte necesare bunei desfasurari a
activitatii Autoritatii;
c) aproba efectuarea investigatiilor si a controalelor prealabile si
desemneaza persoanele imputernicite in acest scop;
d) aproba statul de functii si fisa postului pentru personalul din cadrul
Autoritatii;
e) aproba organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul
Autoritatii, precum si conditiile generale si specifice de ocupare a acestora;
f) numeste si angajeaza personalul din aparatul propriu al Autoritatii si
modifica raporturile juridice de serviciu sau, dupa caz, de munca, cu acordul
acestuia;
g) exercita autoritatea disciplinara asupra personalului din aparatul
propriu al Autoritatii, in conditiile legii;
h) semneaza corespondenta purtata cu conducatorii autoritatilor similare
din strainatate, precum si ai altor institutii sau organizatii internationale;
i) aproba deplasarile personalului in strainatate;
j) aproba componenta nominala a delegatiilor Autoritatii care participa la
reuniunile organismelor europene si internationale unde Autoritatea are
calitatea de membru;
k) aproba, indruma si coordoneaza programul de pregatire si formare
profesionala a personalului de specialitate, inclusiv efectuarea schimburilor
de experienta cu autoritatile similare din strainatate;
l) aproba planificarea si efectuarea concediilor anuale de odihna;
m) aproba efectuarea si plata orelor suplimentare prestate peste programul
normal de lucru;
n) aproba programul de relatii cu publicul;
o) exercita controlul asupra activitatii compartimentelor din cadrul
Autoritatii;
p) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale altor
persoane din cadrul Autoritatii;
q) exercita orice alte atributii care ii revin potrivit legii.
Art. 7
(1) Pe langa presedinte functioneaza, ca organ consultativ, Consiliul
consultativ al Autoritatii.
(2) Componenta si modul de functionare ale Consiliului consultativ se
aproba prin decizie a presedintelui.
Art. 8
(1) In exercitarea atributiilor legate de activitatea interna a
Autoritatii, presedintele emite decizii.
Art. 9
Vicepresedintele Autoritatii indeplineste urmatoarele atributii:
a) coordoneaza activitatea compartimentelor, potrivit deciziei
presedintelui Autoritatii;
b) repartizeaza lucrarile catre compartimentele a caror activitate o
coordoneaza;
c) avizeaza actele elaborate de compartimentele Autoritatii a caror
activitate o coordoneaza si le supune aprobarii presedintelui;
d) coordoneaza activitatea de intocmire a raportului anual, precum si a
altor lucrari de complexitate ori de importanta deosebita, potrivit
dispozitiilor presedintelui;
e) participa la elaborarea proiectelor de acte normative si coordoneaza
activitatea de elaborare a deciziilor si instructiunilor cu caracter normativ;
f) semneaza corespondenta Autoritatii, precum si orice alte acte, potrivit
dispozitiilor presedintelui;
g) coordoneaza activitatea de intocmire a bugetului Autoritatii;
h) indeplineste atributiile presedintelui Autoritatii in caz de
imposibilitate temporara de exercitare a functiei;
i) indeplineste orice alte atributii stabilite de presedintele Autoritatii.
Art. 10
Conducatorii compartimentelor din cadrul structurii organizatorice a
Autoritatii au urmatoarele atributii:
a) coordoneaza si controleaza activitatea compartimentelor pe care le
conduc si asigura buna functionare a activitatii acestora;
b) prezinta informari periodice sau la cererea conducerii Autoritatii cu
privire la activitatea desfasurata;
c) participa la intocmirea raportului anual si a altor lucrari de complexitate
ori de importanta deosebita;
d) repartizeaza lucrarile catre personalul compartimentelor pe care le
conduc si urmaresc modul de solutionare a acestora;
e) avizeaza lucrarile si corespondenta realizata in cadrul compartimentelor
pe care le conduc;
f) informeaza personalul compartimentelor cu privire la deciziile luate de
conducere;
g) fac propuneri privind imbunatatirea activitatii compartimentelor pe care
le conduc si supun spre aprobare conducerii propunerile personalului din
subordine;
h) evalueaza personalul din subordine;
i) propun structura cheltuielilor necesare pentru buna organizare si
functionare a compartimentelor pe care le conduc, pentru a fi incluse in
proiectul de buget al Autoritatii;
j) propun masuri cu privire la arhivarea documentelor detinute de
compartimentele pe care le conduc si raspund de pastrarea documentelor
arhivate, pana la predarea acestora la arhiva Autoritatii;
k) exercita alte atributii stabilite in fisa postului sau de presedintele
Autoritatii.
Art. 11
Activitatea de audit este organizata si se desfasoara in directa
subordonare a presedintelui Autoritatii, potrivit legii.
CAP. 3
Atributiile compartimentelor Autoritatii
Art. 12
Serviciul evidenta operatori si prelucrari date indeplineste urmatoarele
atributii:
a) primeste si asigura solutionarea lucrarilor repartizate;
b) stabileste formatul registrelor prevazute la art. 18 alin. (2) lit. c) -
e) din prezentul regulament;
c) asigura realizarea in format electronic a bazei de date cuprinzand
evidenta operatorilor si a prelucrarilor de date cu caracter personal, precum
si administrarea acesteia;
d) semnaleaza necesitatea efectuarii controalelor prealabile si a
investigatiilor, in urma analizarii notificarilor;
e) elaboreaza norme tehnice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal;
f) asigura suportul informatic necesar desfasurarii activitatii
Autoritatii;
g) elaboreaza si propune spre aprobare presedintelui Autoritatii procedura de
primire, analizare si inregistrare a notificarilor pentru prelucrarea datelor
cu caracter personal;
h) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei intocmite in cadrul
serviciului;
i) exercita orice alte atributii stabilite de presedinte, potrivit legii.
Art. 13
Serviciul investigatii exercita urmatoarele atributii:
a) propune si efectueaza controale prealabile si investigatii la operatorii
de date cu caracter personal, in conditiile legii;
b) solutioneaza plangerile, sesizarile si cererile adresate Autoritatii;
c) intocmeste notele de constatare in urma efectuarii controalelor
prealabile si a investigatiilor;
d) propune masurile legale ce se impun, ca urmare a efectuarii controalelor
prealabile si a investigatiilor;
e) comunica Serviciului evidenta operatori si prelucrari date constatarile
si masurile dispuse de presedintele Autoritatii, ca urmare a investigatiilor si
controalelor prealabile efectuate;
f) urmareste ducerea la indeplinire de catre operatorii de date cu caracter
personal a masurilor obligatorii dispuse de autoritate;
g) elaboreaza si propune spre aprobare presedintelui Autoritatii procedura
de solutionare a plangerilor, sesizarilor si cererilor, precum si procedura de
efectuare a investigatiilor si a controalelor prealabile;
h) tine evidenta sanctiunilor aplicate operatorilor de date cu caracter
personal;
i) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei intocmite in cadrul
serviciului;
j) exercita orice alte atributii stabilite de presedinte, potrivit legii.
Art. 14
Biroul autorizatii indeplineste urmatoarele atributii:
a) propune emiterea autorizatiilor transferurilor in strainatate a datelor
cu caracter personal;
b) propune autorizarea prelucrarilor de date cu caracter personal privind
starea de sanatate, in cazurile prevazute de lege;
c) semnaleaza necesitatea efectuarii controalelor prealabile si a
investigatiilor, avand ca obiect verificarea prelucrarilor de date cu caracter
personal supuse procedurilor de autorizare;
d) elaboreaza si propune spre aprobare presedintelui Autoritatii procedura
de autorizare a transferurilor de date cu caracter personal in strainatate,
precum si a celei de emitere a autorizatiilor prevazute la lit. b);
e) tine evidenta autorizatiilor emise de Autoritate;
f) comunica Serviciului evidenta operatori si prelucrari date transferurile
de date cu caracter personal in strainatate, precum si celelalte prelucrari
autorizate;
g) elaboreaza norme tehnice cu privire la transferul datelor cu caracter
personal in strainatate;
h) solutioneaza petitiile care au ca obiect prelucrarea datelor supuse
procedurii de autorizare;
i) exercita orice alte atributii stabilite de presedinte, potrivit legii.
Art. 15
Biroul integrare europeana si relatii internationale indeplineste
urmatoarele atributii:
a) gestioneaza programe europene si internationale cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal;
b) face propuneri privind armonizarea legislatiei romanesti cu legislatia
comunitara in domeniul prelucrarii datelor cu caracter personal, in colaborare
cu celelalte compartimente de specialitate;
c) propune spre aprobare presedintelui Autoritatii si implementeaza planul
de masuri cu privire la indeplinirea obligatiilor legate de integrarea
europeana in domeniul protectiei datelor cu caracter personal;
d) intocmeste corespondenta Autoritatii adresata altor autoritati similare
din strainatate si asigura cooperarea Autoritatii cu acestea;
e) efectueaza studii, analize comparative si sinteze cu privire la
legislatia, jurisprudenta si practica internationala referitoare la prelucrarea
datelor cu caracter personal;
f) participa la realizarea materialelor publicitare ale Autoritatii, precum
si la organizarea de seminarii si mese rotunde, in colaborare cu celelalte
compartimente de specialitate;
g) organizeaza activitatea de relatii externe, conform planului anual
aprobat de presedintele Autoritatii;
h) pregateste vizitele unor delegatii sau misiuni la sediul Autoritatii si
organizeaza participarea acesteia la reuniunile la care a fost invitata;
i) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei intocmite in cadrul
biroului;
j) exercita orice alte atributii stabilite de presedinte, potrivit legii.
Art. 16
Biroul juridic si comunicare indeplineste urmatoarele atributii:
a) analizeaza si avizeaza propuneri de acte normative cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal;
b) face propuneri privind initierea unor proiecte de acte normative sau
modificarea actelor normative in vigoare in domenii legate de prelucrarea
datelor cu caracter personal, in colaborare cu celelalte compartimente de
specialitate;
c) elaboreaza proiectele deciziilor presedintelui Autoritatii;
d) reprezinta interesele Autoritatii in fata instantelor judecatoresti,
precum si a altor autoritati si institutii publice, potrivit imputernicirii
emise in acest sens de presedintele Autoritatii;
e) verifica si acorda avizul de legalitate pentru actele si contractele
supuse spre aprobare presedintelui Autoritatii;
f) exercita controlul de legalitate asupra modului de desfasurare a
procedurilor de achizitii publice;
g) intocmeste revista presei si redacteaza comunicatele de presa, pe care
le supune spre aprobare presedintelui Autoritatii;
h) organizeaza conferinte de presa, mese rotunde si seminarii;
i) propune editarea de brosuri, a buletinului informativ al Autoritatii,
precum si a altor materiale publicitare, in colaborare cu celelalte
compartimente de specialitate;
j) propune emiterea acreditarilor reprezentantilor mass-media;
k) propune organizarea activitatii de relatii cu publicul si gestioneaza
procedurile privind accesul la informatiile de interes public;
l) gestioneaza procedurile cu privire la clasificarea documentelor din
cadrul Autoritatii;
m) asigura activitatea de solutionare a petitiilor adresate Autoritatii si
propune masuri cu privire la imbunatatirea acesteia;
n) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei intocmite in cadrul
biroului;
o) exercita orice alte atributii stabilite de presedinte, potrivit legii.
Art. 17
(1) Directia economica si resurse umane are in componenta Serviciul
buget-finante si contabilitate si Biroul resurse umane. Directia indeplineste,
in principal, urmatoarele atributii:
a) coordoneaza activitatea de elaborare a proiectului bugetului anual al
Autoritatii;
b) asigura fondurile necesare pentru desfasurarea activitatii Autoritatii;
c) organizeaza gestionarea patrimoniului Autoritatii si ia masuri pentru
asigurarea integritatii acestuia.
(2) Serviciul buget-finante si contabilitate indeplineste urmatoarele
atributii:
a) intocmeste proiectul bugetului anual al Autoritatii si urmareste ca
acesta sa fie inclus in proiectul bugetului de stat, potrivit legii;
b) organizeaza gestionarea bugetului si a patrimoniului si ia masuri pentru
asigurarea integritatii acestora;
c) stabileste masuri cu privire la organizarea si conducerea contabilitatii,
potrivit legii;
d) organizeaza activitatea de control financiar preventiv privind modul de
utilizare a resurselor financiare aprobate;
e) intocmeste statele de plata privind drepturile salariale cuvenite
personalului, precum si situatiile privind plata acestor drepturi;
f) calculeaza deconturile de deplasare a personalului;
g) organizeaza si gestioneaza procedurile de achizitii publice, potrivit
legii;
h) urmareste modul de executare a contractelor pentru asigurarea
utilitatilor si a contractelor de achizitii publice;
i) organizeaza activitatea de dotare, de intretinere a sediului institutiei
si a bunurilor sale si stabileste masuri pentru folosirea si paza acestora;
j) intocmeste situatiile financiar-contabile, potrivit reglementarilor
legale;
k) stabileste valoarea de inventar a cartilor primite gratuit si o supune
spre aprobare conducerii;
l) realizeaza inventarierea generala a patrimoniului institutiei, potrivit
legii;
m) organizeaza activitatea de protectie, de securitate a muncii, precum si
de prevenire si stingere a incendiilor;
n) organizeaza activitatea de arhiva, potrivit legii;
o) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei intocmite in cadrul
serviciului;
p) exercita orice alte atributii stabilite de presedinte, potrivit legii.
(3) Biroul resurse umane indeplineste urmatoarele atributii:
a) organizeaza si asigura aplicarea legislatiei in domeniul activitatii de
personal;
b) intocmeste statul de functii si il prezinta spre aprobare conducerii
Autoritatii;
c) raspunde de organizarea si desfasurarea examenelor si a concursurilor
pentru incadrarea si promovarea personalului;
d) intocmeste actele necesare la angajarea, promovarea, acordarea
drepturilor salariale sau la incetarea raporturilor juridice de munca, potrivit
legii;
e) urmareste aplicarea prevederilor legale privind acordarea drepturilor
salariale;
f) tine evidenta si completeaza dosarele profesionale si carnetele de munca
ale personalului Autoritatii;
g) intocmeste registrul de evidenta al personalului Autoritatii;
h) coordoneaza activitatea de evaluare a personalului Autoritatii;
i) intocmeste lucrarile privind evidenta si miscarea personalului;
j) elibereaza si vizeaza legitimatiile de serviciu pentru personalul
Autoritatii;
k) tine evidenta concediilor de odihna si a altor concedii ale personalului
Autoritatii;
l) tine evidenta cursurilor de pregatire profesionala pentru personalul
Autoritatii;
m) tine evidenta corespondentei repartizate si a celei intocmite in cadrul
biroului;
n) exercita orice alte atributii stabilite de presedinte, potrivit legii.
CAP. 4
Reguli privind evidenta corespondentei Autoritatii. Registrele Autoritatii
SECTIUNEA 1
Corespondenta si registrele Autoritatii
Art. 18
(1) Corespondenta se inregistreaza in registrele constituite in acest scop
in cadrul Autoritatii.
(2) Autoritatea, in vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin,
intocmeste, in principal, urmatoarele categorii de documente:
a) decizii, autorizatii, avize, instructiuni si recomandari ale
presedintelui Autoritatii;
b) adrese catre operatorii de date personale, precum si catre autoritati si
institutii publice, altele decat operatorii;
c) adrese catre persoanele vizate;
d) rapoarte anuale;
e) expuneri de motive, note de fundamentare si referate de aprobare;
f) cereri si actiuni adresate instantelor judecatoresti sau altor organe cu
activitate jurisdictionala, precum si acte de sesizare a organelor de urmarire
penala;
g) note si procese-verbale.
(3) Adresele catre autoritati, persoane vizate si operatori se intocmesc,
in exercitarea atributiilor ce revin Autoritatii sau conducerii acesteia,
potrivit legii si prezentului regulament, din oficiu sau la solicitarea
operatorilor, a persoanelor vizate, a altor autoritati sau institutii publice
ori ca urmare a exercitarii dreptului de petitionare.
Art. 19
(1) Registrele Autoritatii sunt urmatoarele:
a) registrul general de intrare-iesire a corespondentei, in care se
inregistreaza in ordine cronologica actele de sesizare, plangerile, cererile,
notificarile si toate celelalte acte care privesc activitatea Autoritatii,
inclusiv cele cu caracter administrativ si financiar;
b) registrul pentru inregistrarea cererilor si raspunsurilor privind
accesul la informatiile de interes public;
c) registrul de evidenta a operatorilor de date cu caracter personal;
d) registrul de evidenta a prelucrarilor de date cu caracter personal;
e) registrul de evidenta a transferurilor in strainatate a datelor cu
caracter personal;
f) registrul de dosare in care se inregistreaza toate lucrarile in legatura
cu solutionarea cererilor, plangerilor sau sesizarilor care impun deschiderea
unui dosar;
g) registrul de evidenta a deciziilor, avizelor si recomandarilor emise de
presedintele Autoritatii;
h) registrul de acte emise de presedintele Autoritatii in exercitarea
atributiilor legate de activitatea interna a institutiei, in care acestea sunt
inregistrate si li se da numar, in ordine cronologica;
i) registrul special de corespondenta secreta si confidentiala, in care se
inregistreaza documentele avand acest caracter, fara a fi desfacute, dupa care
se predau direct destinatarului;
j) registrul de arhiva.
(2) Evidentele din registre pot fi realizate si in format electronic.
(3) La sfarsitul fiecarui an, dupa ultima operatiune din fiecare registru,
cu exceptia celor prevazute la alin. (1) lit. c) - e), se va intocmi un proces-verbal
de inchidere, care va fi contrasemnat de vicepresedintele Autoritatii.
(4) In scopul desfasurarii eficiente a activitatii Autoritatii,
presedintele poate aproba si intocmirea altor registre, in conformitate cu
atributiile ce ii revin, potrivit legislatiei in vigoare.
SECTIUNEA a 2-a
Inregistrarea, repartizarea si solutionarea corespondentei
Art. 20
(1) Intreaga corespondenta adresata Autoritatii sau intocmita de aceasta se
inregistreaza in registrul general de intrari-iesiri, cu exceptia
corespondentei care este stabilita, in conditiile legii, ca fiind secreta sau
confidentiala, prin decizia presedintelui Autoritatii, si care se inregistreaza
in registrul special de corespondenta secreta si confidentiala.
(2) Corespondenta adresata Autoritatii se formuleaza in scris cu
respectarea conditiilor prevazute de lege si poate fi transmisa prin posta,
inclusiv cea electronica, fax ori poate fi depusa personal sau prin
reprezentant.
(3) Corespondenta adresata de operatori in vederea indeplinirii obligatiei
prevazute la art. 22 alin. (1) din Legea nr. 677/2001 se inregistreaza in
registrul general de intrare-iesire si, dupa caz, in registrele prevazute la
art. 18 alin. (2) lit. c), d) sau e) din prezentul regulament.
Art. 21
(1) Corespondenta inregistrata in registrul general de intrari-iesiri se
transmite spre solutionare compartimentelor din cadrul Autoritatii, prin
curier, pe baza rezolutiei persoanei desemnate de presedintele Autoritatii.
(2) Corespondenta repartizata se inregistreaza in cadrul fiecarui
compartiment si se transmite personalului prin rezolutie de catre conducatorul
acestuia.
(3) Personalul din cadrul compartimentelor are obligatia de a tine evidenta
lucrarilor repartizate de catre conducatorul compartimentului si a documentelor
intocmite.
Art. 22
Procedurile de lucru se stabilesc in cadrul fiecarui compartiment, se
contrasemneaza de conducatorul acestuia si se supun aprobarii presedintelui
Autoritatii.
Art. 23
Conducatorii compartimentelor semneaza sau avizeaza, dupa caz, documentele
care ies din cadrul structurii organizatorice pe care o conduc si organizeaza
tinerea evidentei acestora.
CAP. 5
Personalul Autoritatii
Art. 24
Personalul Autoritatii, angajat de la institutia Avocatul Poporului,
beneficiaza de prevederile art. 19 alin. (2) din Legea nr. 102/2005.
Art. 25
(1) Personalul din institutia Avocatul Poporului va fi angajat, in termen
de 45 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului regulament, in functiile
stabilite de presedintele Autoritatii, pe baza de cerere aprobata de acesta si
prin examinare.
(2) Personalul din institutia Avocatul Poporului, angajat in conditiile
prevazute la alin. (1), isi pastreaza sporurile salariale specifice, dobandite
anterior, respectiv sporul de confidentialitate si de stabilitate, in conditii
de continuitate.
(3) Procedura de examinare prevazuta la alin. (1) se stabileste prin
decizia presedintelui Autoritatii.
Art. 26
Conditiile pentru ocuparea functiilor de conducere, altele decat cea de
vicepresedinte, precum si a celor de executie se stabilesc de presedintele
Autoritatii.
Art. 27
Pentru realizarea anumitor lucrari pot fi utilizate serviciile unor
specialisti, angajati cu contract de munca pe perioada determinata.
Art. 28
(1) Salarizarea personalului se face la nivelul prevazut de lege pentru
functiile similare din aparatul Parlamentului.
(2) Personalul Autoritatii beneficiaza de sporurile aplicabile personalului
din aparatul Parlamentului, stabilite potrivit legii, pentru acesta.
Art. 29
Personalul Autoritatii are dreptul la concediu de odihna, precum si la alte
concedii, stabilite corespunzator functiilor similare din aparatul
Parlamentului.
Art. 30
Evaluarea activitatii profesionale a personalului institutiei se face in
conditiile prevazute de reglementarile legale in vigoare, aplicabile
personalului din aparatul Parlamentului.
Art. 31
In exercitarea atributiilor sale, personalul Autoritatii are urmatoarele indatoriri:
a) sa actioneze cu profesionalism, loialitate, corectitudine si
promptitudine;
b) sa isi perfectioneze permanent pregatirea profesionala;
c) sa manifeste solicitudine si politete in relatia cu persoanele care se
adreseaza Autoritatii;
d) sa asigure, in procesul de elaborare si de aplicare a deciziilor, precum
si de solutionare a plangerilor, cererilor si sesizarilor, egalitatea de
tratament a titularilor acestora, fara privilegii si fara discriminari;
e) sa exercite atributiile conferite functiei numai in scopul prevazut de
lege;
f) sa nu fie influentat, in conduita sa, de interese personale sau de
interventii politice;
g) sa asigure accesul persoanelor interesate la documente, in conformitate
cu dispozitiile legale;
h) sa poarte ecuson.
Art. 32
Raspunderea disciplinara a personalului se angajeaza potrivit legislatiei
in vigoare, aplicabila fiecarei categorii de personal din cadrul Autoritatii.
CAP. 6
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 33
Pana la preluarea personalului de catre Autoritate, calcularea si plata
drepturilor salariale ale acestuia, precum si ale persoanelor angajate de
Autoritate in limita celor 50 de posturi prevazute de Legea nr. 102/2005,
inclusiv salariul presedintelui, se vor efectua de institutia Avocatul
Poporului.
Art. 34
Premiul anual cuvenit personalului angajat de Autoritate din institutia
Avocatul Poporului va fi achitat de catre aceasta din urma.
Art. 35
Pentru asigurarea continuitatii activitatii de protectie a persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, Autoritatea poate prelua
de la institutia Avocatul Poporului obiectele de inventar si mijloacele fixe,
determinate proportional cu numarul de personal preluat.
Art. 36
Autoritatea preia de la institutia Avocatul Poporului fondurile destinate
indeplinirii obligatiilor din Planul de masuri prioritare pentru integrare
europeana noiembrie 2004 - decembrie 2005, aferente anului bugetar 2005.
Art. 37
Autoritatea dispune de un parc propriu format din 5 autoturisme, dintre
care unul de teren, cu un consum lunar de carburanti de 500 l/autoturism.
Depasirea acestuia este permisa numai pentru efectuarea controalelor prealabile
si a investigatiilor prevazute de Directiva nr. 95/46/CE a Parlamentului
European si a Consiliului din 24 octombrie 2005 pentru protectia persoanelor
fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera
circulatie a acestor date, precum si de Legea nr. 677/2001.
Art. 38
Cheltuielile aferente deplasarilor obligatorii ale personalului de
specialitate al Autoritatii la reuniunile Grupului de lucru art. 29 si ale
Comitetului art. 31 infiintate in baza Directivei nr. 95/46/CE vor fi suportate
de institutia Avocatul Poporului, pana la preluarea de catre Autoritate a
fondurilor defalcate din bugetul acestei institutii.
Art. 39
Sediul Autoritatii este in municipiul Bucuresti, str. Eugeniu Carada nr. 3,
sectorul 3, pana la mutarea efectiva a personalului in spatiul ce i se va pune
la dispozitie prin grija Guvernului Romaniei.
Art. 40
Anexa face parte integranta din prezentul regulament.
Art. 41
Prezentul regulament intra in vigoare dupa aprobarea sa de Biroul permanent
al Senatului si publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ANEXA 1
la regulament
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter
Personal
Nr. de posturi exclusiv demnitarii = 50
____________
| PRESEDINTE |
|____________|
|
|
...........|...........
: CONSILIUL CONSULTATIV :
:.......................:
|
________________ | _____________________
| VICEPRESEDINTE |_________________| ________| AUDIT PUBLIC INTERN |
|________________| |__| |_____________________|
| | _____________________
| |________| BIROUL JURIDIC SI |
| | COMUNICARE |
| |_____________________|
|
________________________|______________________
| _________|__________
| | DIRECTIA ECONOMICA |
| | SI RESURSE UMANE |
_____|________________________ |____________________|
___|_______ | ______|_________ | _______|_____________
| SERVICIUL | | | BIROUL | | _______|__________ ____|______
| EVIDENTA | | | INTEGRARE | | | SERVICIUL | | BIROUL
|
| OPERATORI | | | EUROPEANA SI | | | BUGET-FINANTE | | RESURSE
|
| SI | | | RELATII | | | SI CONTABILITATE | | UMANE
|
| PRELUCRARI| | | INTERNATIONALE | | |__________________|
|___________|
| DATE | | |________________| |
|___________| | |
______|______ _____|________
| BIROUL | | SERVICIUL |
| AUTORIZATII | | INVESTIGATII |
|_____________| |______________|