Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1411 din 11 octombrie 2006

pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 128/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Sistemului Informatic National de Semnalari

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 856 din 19 octombrie 2006



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 128/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalări, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 345/2005,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Se aprobă Normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 128/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalări, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 345/2005, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

p. Ministrul afacerilor externe,

Anton Niculescu,

secretar de stat

Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei,

Zsolt Nagy

Ministrul integrării europene,

Anca Daniela Boagiu

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXĂ

NORME

de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 128/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalări

CAPITOLUL I

Organisme cu competenţe în gestionarea şi exploatarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalări

Art. 1. - (1) Comitetul de Coordonare Strategică, denumit în continuare CCS, înfiinţat în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 128/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalări, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 345/2005, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă, în scopul analizării şi coordonării funcţionării Sistemului Informatic Naţional de Semnalări, denumit în continuare SINS, este un organism consultativ, fără personalitate juridică, ce funcţionează pe lângă Ministerul Administraţiei şi Internelor.

(2)   CCS este un organism interministerial, prezidat de ministrul administraţiei şi internelor şi format din reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau, după caz, subsecretar de stat, din cadrul următoarelor autorităţi publice:

a)  Ministerul Administraţiei şi Internelor;

b)  Ministerul Justiţiei;

c)  Ministerul Afacerilor Externe;

d)  Autoritatea Naţională a Vămilor.

(3)   CCS are rolul de a facilita şi de a eficientiza comunicarea şi colaborarea dintre autorităţile competente, precum şi de a fundamenta ordinele sau, după caz, deciziile acestora privind măsurile adoptate şi acţiunile corelate, referitoare la crearea, dezvoltarea si funcţionarea SINS.

Art. 2. - (1) Activitatea CCS se desfăşoară în reuniuni semestriale sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui CCS.

(2)   Secretarul CCS stabileşte ordinea de zi a reuniunii CCS şi prezintă raportul privind implementarea SINS.

(3)  Deciziile CCS sunt acte cu caracter de recomandare, care stau la baza propunerilor de acte normative iniţiate şi a măsurilor adoptate de conducătorii autorităţilor competente.

(4)   Resursele financiare necesare pentru desfăşurarea reuniunilor CCS şi ale secretariatului acestuia se asigură din bugetul de venituri şi cheltuieli al Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art. 3.  -  (1) CCS are următoarele atribuţii principale:

a)    evaluează gradul de armonizare a legislaţiei româneşti cu acquis-ul Schengen şi formulează, prin deciziile adoptate, recomandări către instituţiile abilitate, cu privire la cadrul legislativ în vederea armonizării acestuia cu legislaţia ori cu practicile comunitare şi internaţionale;

b)   face recomandări privind alocarea de fonduri pentru implementarea şi asigurarea funcţionării SINS;

c)  formulează, pregăteşte şi contribuie la fundamentarea deciziilor, în vederea asigurării coerenţei în procesul de elaborare şi implementare de strategii, politici şi programe în cadrul autorităţilor competente care furnizează şi/sau consultă semnalări;

d)   analizează necesitatea şi oportunitatea includerii de noi autorităţi în categoria celor definite la art. 2 lit. b) din ordonanţa de urgenţă;

e)  analizează necesitatea şi oportunitatea încorporării în SINS a unor noi categorii de semnalări, aşa cum sunt definite la art. 2 lit. a) din ordonanţa de urgenţă, şi propune informaţiile pe care trebuie să le conţină aceste categorii de semnalări;

f)   constată dacă instituţiile care solicită să devină autorităţi competente au implementate măsurile necesare pentru furnizarea şi/sau consultarea de semnalări;

g)    înfiinţează grupuri de lucru necesare pentru dezvoltarea SINS;

h) stabileşte modalităţile de cooperare interinstituţională în vederea dezvoltării şi funcţionării SINS;

i) formulează recomandări privind eliminarea suprapunerilor de competenţe în funcţionarea SINS între autorităţile competente, propunând acestora măsurile ce se impun;

j) evaluează modul de îndeplinire a obiectivelor acţiunilor cuprinse în Planul de implementare al SINS;

k) mediază conflictele între autorităţile competente care au furnizat semnalări, conform art. 8 alin. (3).

(2) Preşedintele CCS poate solicita autorităţilor competente, din oficiu sau la propunerea Secretariatului Comitetului de Coordonare Strategică, denumit în continuare SCCS, informări privind stadiul realizării Planului de implementare a SINS, precum şi propuneri privind adoptarea măsurilor ce se impun şi prezintă anual Guvernului un raport de activitate privind implementarea şi funcţionarea SINS.

Art. 4. - (1) SCCS este asigurat de Direcţia generală integrare europeană şi relaţii internaţionale din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

(2)   Funcţia de secretar al CCS este asigurată de directorul general al Direcţiei generale integrare europeană şi relaţii internaţionale.

(3)  SCCS are următoarele atribuţii principale:

a)   monitorizează modificările legislative şi instituţionale intervenite la nivelul Uniunii Europene în domeniul Sistemului informatic Schengen şi prezintă informări în acest sens CCS;

b)  asigură corecta difuzare către autorităţile implicate a deciziilor luate în cadrul grupurilor de lucru ale Uniunii Europene;

c)  asigură legătura permanentă dintre instituţiile reprezentate în CCS;

d)  realizează şi prezintă CCS documente privind SINS întocmite pe baza datelor obţinute de la autorităţile competente, precum şi din alte surse;

e)  monitorizează şi comunică CCS modul de realizare a sarcinilor şi stadiul implementării activităţilor specifice fiecărei autorităţi competente, conform Planului de implementare al SINS;

f)  gestionează documentaţia CCS.

(4)   Regulamentul de funcţionare al SCCS se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.

Art. 5. - (1) Comitetul tehnic, denumit în continuare CT, este format din reprezentanţi, la nivel de experţi, ai tuturor autorităţilor competente prevăzute la art. 5 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă.

(2)   Preşedintele CT este şeful structurii centrale din Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu atribuţii în domeniul comunicaţiilor şi informaticii.

(3)  CT are următoarele atribuţii principale:

a)   analizează activitatea de modernizare a sistemelor informatice şi de comunicaţii participante la SINS, în vederea asigurării compatibilităţii între acestea şi SINS;

b)    analizează problemele tehnice semnalate de autorităţile competente, apărute în implementarea şi funcţionarea SINS, şi propune modalităţi de soluţionare ale acestora către CCS;

c)   asigură punerea în aplicare a deciziilor CCS din punct de vedere tehnic;

d)   prezintă propuneri către CCS pentru o mai bună funcţionare a SINS, propunerile fiind înaintate prin SCCS;

e)   asigură informarea autorităţilor competente cu privire la deciziile luate în cadrul grupurilor de lucru tehnice ale Uniunii Europene în domeniul Sistemului informatic Schengen.

(4)   CT se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui comitetului.

(5)   Secretariatul CT este asigurat de structura centrală din Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu atribuţii în domeniul comunicaţiilor şi informaticii.

(6)   Secretariatul CT are următoarele atribuţii principale:

a)  monitorizează modificările tehnice intervenite la nivelul Uniunii Europene în domeniul Sistemului informatic Schengen şi transmite informări în acest sens CT şi SCCS, care le prezintă CCS;

b)   asigură legătura permanentă dintre autorităţile reprezentate în CT;

c)   realizează şi transmite SCCS, pentru a fi prezentate în CCS, documente privind aspectele tehnice ale SINS întocmite pe baza datelor obţinute de la autorităţile competente, precum şi din alte surse;

d)  gestionează documentaţia CT.

CAPITOLUL II

Accesul şi stocarea datelor conţinute în SINS

Art. 6. - (1) Autorităţile competente consultă numai semnalările conţinute în SINS necesare în vederea îndeplinirii propriilor atribuţii şi asigură accesul la acestea numai personalului autorizat în acest sens.

(2)  Semnalările conţinute în SINS nu pot fi transferate, descărcate sau copiate, cu excepţia cazurilor prevăzute de art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă.

(3)   Fiecare furnizare şi/sau consultare de date cu caracter personal va fi înregistrată în SINS în scopul verificării admisibilităţii introducerii şi/sau căutării. Inregistrarea poate fi folosită numai în acest scop şi va fi ştearsă cel mai devreme după o perioadă de un an şi cel mai târziu după o perioadă de 3 ani.

(4)   In scopul furnizării şi/sau consultării semnalărilor conţinute în SINS, autorităţile competente vor emite o metodologie comună cuprinzând măsuri tehnice, operative şi de procedură, corelate cu cerinţele de securitate emise de autorităţile naţionale competente în materie.

Art. 7. - (1) Autoritatea competentă care a furnizat semnalarea este autorizată să modifice, să suplimenteze, să corecteze sau să şteargă datele pe care Ie-a introdus.

(2) Dacă una dintre autorităţile competente care nu a emis o semnalare deţine dovezi care să demonstreze că una dintre date este falsă, incorectă sau a fost stocată în mod ilegal, aceasta va înştiinţa în termen de 10 zile autoritatea competentă, care a furnizat semnalarea, despre acest fapt.

(3)   Autoritatea competentă care a furnizat semnalarea are obligaţia să verifice dovezile prevăzute la alin. (2) şi, dacă este necesar, să modifice sau să şteargă imediat data respectivă.

(4)   In cazul în care nu se ajunge la un consens, autoritatea competentă care nu a furnizat semnalarea va înainta cazul pentru mediere către CCS.

Art. 8. - (1) Inainte de introducerea unei semnalări privind o persoană, autoritatea competentă este obligată să verifice dacă persoana în cauză face obiectul altei semnalări, furnizată anterior în SINS.

(2)  Dacă în urma verificării se stabileşte că o persoană cu aceleaşi date de identitate face obiectul unei semnalări anterioare, autoritatea competentă care doreşte să furnizeze noua semnalare va contacta autoritatea competentă, furnizoare a semnalării anterioare, pentru a stabili dacă aceasta se referă la aceeaşi persoană.

(3)  In cazul în care în urma consultărilor se constată că semnalarea introdusă anterior se referă la aceeaşi persoană, noile date furnizate de ultima autoritate competentă în SINS se adaugă în mod automat la semnalarea deja existentă în SINS.

(4)   In cazul persoanelor cu privire la care au fost solicitate măsuri diferite de mai multe autorităţi competente, autoritatea competentă care identifică persoana va informa despre acest fapt toate autorităţile competente care au solicitat măsuri. Ordinea de executare a măsurilor va fi stabilită de autoritatea competentă care a identificat persoana.

Art. 9. - (1) Datele cu caracter personal introduse în SINS în conformitate cu prevederile art. 6 din ordonanţa de urgenţă sunt stocate numai pe perioada necesară atingerii scopului pentru care au fost introduse.

(2)   Inainte de trecerea unei perioade de 3 ani de la data introducerii semnalării în SINS, autoritatea competentă furnizoare analizează necesitatea menţinerii acesteia în sistem. Semnalarea poate fi menţinută dacă acest lucru este necesar pentru realizarea scopului pentru care a fost furnizată în SINS.

(3)   Orice prelungire a perioadei de valabilitate a unei semnalări este comunicată structurii centrale din Ministerul Administraţiei şi Internelor care gestionează tehnic SINS, conform art. 3 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă.

(4)   Perioada maximă de stocare a datelor prevăzute la art. 6 lit. d)-f) din ordonanţa de urgenţă este de 10 ani.

(5)   Perioada maximă de stocare a datelor prevăzute la art. 7 din ordonanţa de urgenţă este de 5 ani.

(6)   Perioada maximă de stocare a datelor prevăzute la art. 6 lit. a)-c) din ordonanţa de urgenţă este stabilită, de autoritatea competentă furnizoare, de la caz la caz.

(7)  Funcţia de suport tehnic a SINS informează automat autorităţile competente, care au furnizat semnalările, cu privire la ştergerea programată a acestora din sistem, cu o lună înainte de împlinirea perioadei maxime de stocare.

(8)   Semnalările şterse se păstrează timp de un an în sistem, pentru a putea fi consultate în scopul verificării exactităţii şi legalităţii introducerii lor, după care sunt distruse.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1411/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1411 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu