Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1370 din 18 noiembrie 2009

privind organizarea si efectuarea recensamantului general agricol din Romania

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 805 din 25 noiembrie 2009



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 6 alin. (3) şi al art. 9 din Legea nr. 153/2008 privind efectuarea recensământului general agricol din România,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) In scopul pregătirii, organizării, conducerii şi efectuării lucrărilor recensământului general agricol, se constituie comisii teritoriale la nivel de judeţ, municipiu, oraş, comună, precum şi secretariate tehnice în componenţa prevăzută în anexele nr. 1,2 şi 3.

(2) Se constituie comisii teritoriale la nivelul municipiului Bucureşti şi la nivelul sectoarelor acestuia.

(3) Membrii comisiilor judeţene, respectiv ai comisiei municipiului Bucureşti, nominalizaţi de către conducătorii fiecărei instituţii implicate, se aprobă prin ordin al prefectului, iar prin dispoziţii ale primarilor se aprobă membrii comisiilor municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor.

(4) Comisiile teritoriale se constituie în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri şi răspund de organizarea şi efectuarea recensământului general agricol în cadrul unităţilor administrativ-teritoriale respective, potrivit prevederilor Legii nr. 153/2008 privind efectuarea recensământului general agricol din România şi a Programului general de organizare şi efectuare a Recensământului General Agricol 2010, elaborat de Secretariatul tehnic central şi aprobat de Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol.

(5) Atribuţiile comisiilor teritoriale sunt prevăzute în anexele nr. 4 şi 5.

(6) Comisiile teritoriale îşi încetează activitatea odată cu publicarea rezultatelor provizorii.

Art. 2. - (1) Comisiile judeţene şi comisia municipiului Bucureşti organizează secretariate tehnice pe lângă unităţile teritoriale ale Institutului Naţional de Statistică.

(2) Secretariatele tehnice ale comisiilor judeţene şi al comisiei municipiului Bucureşti desfăşoară activităţi necesare pregătirii, conducerii şi efectuării recensământului general agricol, în conformitate cu prevederile Programului general de organizare şi efectuare a Recensământului General Agricol 2010, aprobat de Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol.

(3) Acestea se înfiinţează în termen de 5 zile de la constituirea comisiilor judeţene şi a comisiei municipiului Bucureşti.

(4) Componenţa nominală a secretariatelor tehnice ale comisiilor judeţene şi componenţa nominală a secretariatului tehnic al comisiei municipiului Bucureşti sunt stabilite de către comisiile judeţene şi de către comisia municipiului Bucureşti.

(5) Atribuţiile secretariatelor tehnice ale comisiilor judeţene şi al comisiei municipiului Bucureşti pentru recensământul general agricol sunt prevăzute în anexa nr. 6.

Art. 3. - (1) Instituţiile prefecţilor, consiliile judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi primăriile comunale, orăşeneşti, municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti asigură condiţiile tehnico-materiale necesare bunei desfăşurări a activităţilor de pregătire, organizare şi efectuare a recensământului general agricol, în conformitate cu Programul general de organizare şi efectuare a Recensământului General Agricol 2010, aprobat de către Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol.

(2) In acest scop, autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) iau măsuri privind:

a) asigurarea spaţiilor, mobilierului şi mijloacelor de telecomunicaţii necesare desfăşurării activităţii comisiilor teritoriale şi a secretariatelor tehnice, depozitarea şi păstrarea în condiţii corespunzătoare a materialelor de recensământ, precum şi a altor mijloace necesare efectuării în bune condiţii a lucrărilor de recensământ;

b) asigurarea spaţiilor necesare desfăşurării instructajelor în condiţii corespunzătoare, pentru însuşirea de către recenzori a instrucţiunilor privind înregistrarea corectă a datelor şi informaţiilor în chestionarele de recensământ;

c) întocmirea, verificarea şi actualizarea registrului agricol, a corectitudinii datelor înscrise în acesta, în conformitate cu reglementările în vigoare, astfel încât, până la data de 1 iulie 2010, să devină funcţional şi util pentru întocmirea listelor unităţilor de recenzare şi corelarea cu datele declarate în chestionarele de recensământ;

d) obţinerea materialelor cartografice cu limitele unităţilor administrativ-teritoriale deţinute de oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară şi de Fondul Naţional Geodezic şi împărţirea acestora în sectoare şi secţii de recensământ, la termenele stabilite şi în conformitate cu hotărârile Comisiei Centrale pentru Recensământul General Agricol;

e) întocmirea listelor unităţilor de recenzare, la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, ale căror centralizatoare sunt înaintate comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti;

f) împărţirea localităţilor în sectoare şi secţii de recensământ, pe baza listelor unităţilor de recenzare şi a normelor stabilite de către Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol;

g) actualizarea nomenclaturii stradale la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale; la nivelul comunelor, unde nu este aprobată nomenclatura stradală, aceasta se aprobă în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri;

h) recrutarea personalului necesar efectuării lucrărilor de recensământ, în colaborare cu comisiile teritoriale;

i) asigurarea mijloacelor de transport necesare pregătirii şi efectuării recensământului general agricol, la termenele şi pe duratele prevăzute în graficele elaborate de către comisiile teritoriale.

Art. 4. -In perioada 1 iulie 2010-1 mai 2011, în care se desfăşoară principalele acţiuni de organizare şi efectuare a recensământului general agricol, cotele lunare ale consumului de carburant pentru autoturisme, aprobate prin Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se suplimentează cu câte 200 litri carburant pe lună, cu încadrarea în bugetul aprobat pentru efectuarea recensământului general agricol al fiecărei instituţii publice implicate, pentru câte un autoturism de la fiecare dintre acestea.

Art. 5. - Pentru acţiunile care se desfăşoară în perioada 1 iulie 2010-31 decembrie 2011, referitoare la efectuarea recensământului general agricol, introducerea, prelucrarea şi validarea datelor, se majorează cheltuielile aferente a câte două posturi telefonice pentru secretariatul tehnic central, care funcţionează la sediul Institutului Naţional de Statistică, şi pentru secretariatele tehnice ale comisiilor judeţene şi secretariatul tehnic al comisiei municipiului Bucureşti, care funcţionează pe lângă unităţile teritoriale de statistică.

Art. 6. - (1) Recenzorii, recenzorii-şefi şi coordonatorii, selectaţi din rândul specialiştilor agricoli, al specialiştilor în economie, informatică, precum şi al altor categorii de persoane, cu studii superioare sau medii, primesc, pentru activitatea depusă în perioada efectuării recensământului general agricol, în baza unor convenţii civile, pe lângă drepturile salariale la unităţile la care sunt încadraţi sau pensie, după caz, o indemnizaţie brută pe zi de activitate, stabilită după cum urmează:

a) coordonatorii şi recenzorii-şefi, 55 lei pe zi de activitate, pentru cel mult 25 de zile efectiv lucrate, respectiv pentru cel mult 23 de zile efectiv lucrate;

b) recenzorii, 50 lei pe zi de activitate, pentru cel mult 20 de zile efectiv lucrate.

(2) Indemnizaţia prevăzută la alin. (1) se acordă o singură dată la încheierea acţiunii şi se impozitează conform Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Nu se reţine contribuţia pentru asigurările sociale şi de sănătate la indemnizaţiile încasate potrivit alin. (1).

(4) Persoanele prevăzute la alin. (1) şi specialiştii din secretariatele tehnice sunt scutiţi de toate atribuţiile ce le revin la instituţiile unde sunt încadraţi, pe perioada de activitate desfăşurată pentru efectuarea recensământului general agricol, şi îşi menţin toate drepturile salariale.

(5) Coordonatorii, recenzorii-şefi şi recenzorii beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport în cazul deplasărilor pentru culegerea datelor în altă localitate decât cea de domiciliu, preluarea şi predarea instrumentarului statistic şi a datelor culese de la şi la sediile secretariatelor tehnice de pe lângă unităţile teritoriale ale Institutului Naţional de Statistică, precum şi pentru instruirea personalului.

Art. 7. - (1) Personalul care efectuează ancheta de control a recensământului general agricol în anul 2011 beneficiază de aceleaşi drepturi pe zi efectiv lucrată ca cele prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. b).

(2) Indemnizaţia se acordă o singură dată, pentru cel mult 15 zile efectiv lucrate.

Art. 8. -Având în vedere caracterul temporar al activităţii, în mod excepţional, personalul suplimentar prevăzut la art. 8 din Legea nr. 153/2008 poate fi recrutat şi din rândul persoanelor pensionate.

Art. 9. - (1) Sumele necesare realizării recensământului general agricol sunt cele prevăzute în anexa nr. 7.

(2) Fondurile necesare pentru pregătirea, organizarea, coordonarea şi efectuarea recensământului general agricol, precum şi pentru publicarea rezultatelor, prevăzute în anexa nr. 7, se asigură din bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin bugetul Institutului Naţional de Statistică, şi din bugetele Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate anual.

(3) In suma prevăzută Institutului Naţional de Statistică, pentru perioada 2010-2012, se include şi finanţarea de 4 milioane euro prevăzută în Regulamentul (CE) nr. 1.166/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind anchetele structurale în agricultură şi ancheta privind metodele de producţie agricolă şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 571/88 al Consiliului, la art. 13 „Contribuţia comunitară".

(4) Din suma totală prevăzută în anexa nr. 7, suma de 4 milioane euro este primită de la Uniunea Europeană, din care 2,4 milioane de euro reprezintă prefinantarea prevăzută în anul 2009, iar restul de 1,6 milioane euro este acordat în anul 2013, după încheierea recensământului.

(5) Cheltuielile efectuate în contul sumei de 1,6 milioane euro se prefinanţează din bugetul de stat, prin bugetul Institutului Naţional de Statistică, urmând ca la rambursarea sumei de la Uniunea Europeană, aceasta să se vireze ca venit la bugetul de stat.

(6) Defalcarea pe categorii de cheltuieli a sumelor prevăzute pe fiecare ordonator de credite, conform anexei nr. 7, se face cu aprobarea ordonatorului principal de credite, la propunerea Comisiei Centrale pentru Recensământul General Agricol.

Art. 10. - Comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti, ale municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale centralizează şi validează datele şi informaţiile rezultate în urma efectuării recensământului general agricol.

Art. 11. - Prelucrarea datelor, precum şi publicarea rezultatelor finale ale recensământului general agricol se realizează de către Institutul Naţional de Statistică, inclusiv unităţile teritoriale de statistică din subordine, pe baza Programului general de organizare şi efectuarea a Recensământului General Agricol 2010, la termenele aprobate de către Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol.

Art. 12. - (1) Datele şi informaţiile primare culese prin chestionarele de recensământ sunt păstrate potrivit dispoziţiilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) După validarea şi publicarea rezultatelor finale ale recensământului general agricol, chestionarele sunt distruse, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 13. - (1) Constituie contravenţii următoarele fapte:

a) împiedicarea, în orice mod, a persoanelor implicate în acţiunea de recensământ şi în ancheta privind metodele de producţie agricolă în efectuarea înregistrărilor şi controlului datelor ce fac obiectul acestor două cercetări statistice;

b) refuzul furnizării informaţiilor prevăzute în chestionarul de recensământ şi ancheta privind metodele de producţie agricolă;

c) furnizarea de date şi informaţii eronate sau incomplete;

d) nerespectarea dispoziţiilor legale şi a instrucţiunilor privind modul de înregistrare şi prelucrare a datelor;

e) nerespectarea dispoziţiilor legale de păstrare a caracterului confidenţial al datelor personale declarate şi înregistrate în chestionarul de recensământ şi la ancheta privind metodele de producţie agricolă;

f) refuzul completării şi predării chestionarelor de recensământ recenzorilor-şefi sau coordonatorilor de către unităţile de recenzare, pentru care este prevăzut procedeul autoînregistrării;

g) utilizarea rezultatelor obţinute în alte scopuri decât cele statistice;

h) neactualizarea ori neaprobarea nomenclaturii stradale.

(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi c) se sancţionează cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei, iar contravenţiile prevăzute la alin. (1) lit. d)-h) se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.500 lei.

(3) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se aplică atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice.

(4) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se fac de către persoanele împuternicite de prefect, primar, precum şi de alte persoane anume împuternicite în acest scop de către Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol.

(5) Dispoziţiile alin. (1)-(4) intră în vigoare în termen de 10 zile de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 14. - Dispoziţiile art. 13 referitoare la contravenţii se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 15. - Persoanele implicate în realizarea recensământului general agricol beneficiază, pe perioada îndeplinirii acestei activităţi, de protecţia legii, fiind considerate ca îndeplinind o funcţie publică de exercitare a autorităţii de stat.

Art. 16. -Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor, interimar,

Vasile Blaga

Secretarul general al Guvernului,

Daniela Nicoleta Andreescu

p. Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, interimar,

Nicolae Giugea,

secretar de stat

p. Preşedintele Institutului Naţional de Statistică,

Cristian Nicolae Stanică

p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, interimar,

Mihai Constantin Şeitan,

secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea

ANEXA Nr. 1

Comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru recensământul general agricol

Preşedinte:  

- prefectul judeţului, prefectul municipiului Bucureşti

Vicepreşedinţi: 

- preşedintele consiliului judeţean, unul dintre viceprimarii municipiului Bucureşti

- directorul coordonator al direcţiei teritoriale a Institutului Naţional de Statistică

- directorul coordonator al direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, directorul coordonator al Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Municipiului Bucureşti

Secretari:  

- directorul coordonator adjunct al direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, directorul coordonator adjunct al Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Municipiului Bucureşti

- directorul coordonator adjunct al direcţiei teritoriale a Institutului Naţional de Statistică Membri:  

a) unul dintre cei 2 subprefecţi ai judeţului, respectiv ai municipiului Bucureşti;

b) secretarul judeţului, secretarul general al municipiului Bucureşti;

c) câte un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România, al Asociaţiei Oraşelor din România şi al Asociaţiei Municipiilor din România, din judeţul respectiv, desemnat de preşedintele acestor structuri asociative;

d) directorul oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară, directorul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară al Municipiului Bucureşti;

e) directorul coordonator al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, directorul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.

ANEXA Nr. 2

Comisiile municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale pentru recensământul general agricol

Preşedinte:  

- primarul municipiului, primarul sectorului municipiului Bucureşti, al oraşului, al comunei

Vicepreşedinte: 

-secretarul municipiului, secretarul general al municipiului Bucureşti, secretarul sectorului municipiului Bucureşti, secretarul oraşului, secretarul comunei

Membri:  

a) reprezentantul Direcţiei Regionale de Statistică Bucureşti;

b) persoane din aparatul de specialitate al primarului, cu atribuţii în domeniul registrului agricol;

c) 1-2 specialişti agricoli.

ANEXA Nr. 3

Secretariatele tehnice ale comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru recensământul general agricol

Secretar:  

- directorul coordonator adjunct al direcţiei teritoriale a Institutului Naţional de Statistică

Membri:  

a) un reprezentant din cadrul instituţiei prefectului;

b) un reprezentant din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean şi, respectiv, al primarului general al municipiului Bucureşti;

c) 3-4 reprezentanţi din cadrul unităţii teritoriale a Institutului Naţional de Statistică;

d) 3-4 reprezentanţi din cadrul unităţii teritoriale a Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale;

e) un reprezentant din cadrul oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară, un reprezentant din cadrul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară al Municipiului Bucureşti.

ANEXA Nr. 4

Atribuţiile comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru recensământul general agricol

Comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti organizează, coordonează şi conduc acţiunile şi lucrările de efectuare a recensământului în cadrul unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ (municipii, oraşe, comune) şi din sectoarele municipiului Bucureşti.

In acest scop, comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti au următoarele atribuţii:

a) organizează secretariatele tehnice, pe lângă unităţile teritoriale ale Institutului Naţional de Statistică, organe executive de lucru, care realizează acţiuni şi lucrări necesare comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti, în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin pentru pregătirea, organizarea, conducerea şi efectuarea lucrărilor recensământului, în localităţile judeţelor şi în sectoarele municipiului Bucureşti;

b) înaintează secretariatului tehnic central, în termen de 10 zile de la constituirea comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru recensământ şi a secretariatelor tehnice, o copie de pe ordinul prefectului, precum şi procesele-verbale, cu componenţa nominală a fiecărei comisii şi a fiecărui secretariat tehnicjudetean şi a municipiului Bucureşti, datele de contact ale membrilor acestora;

c) dispun măsuri pentru constituirea comisiilor municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale;

d) verifică modul cum s-au asigurat spaţiile de lucru, mobilierul, mijloacele de comunicare necesare desfăşurării activităţii comisiilor judeţene şi a secretariatelor tehnice judeţene, depozitării şi păstrării, în condiţii corespunzătoare, a materialelor de recensământ, precum şi alte mijloace necesare pentru efectuarea recensământului;

e) asigură implementarea şi monitorizarea activităţilor de pregătire şi efectuare a recensământului, în toate localităţile de pe raza judeţului şi sectoarele municipiului Bucureşti, pe baza programului Comisiei Centrale pentru Recensământul General Agricol;

f) controlează şi analizează, în colaborare cu comisiile teritoriale, activitatea de completare şi actualizare a registrelor agricole, de la nivelul primăriilor;

g) preşedintele atribuie sarcini concrete membrilor comisiei teritoriale şi secretariatului tehnic judeţean şi repartizează localităţile de care să răspundă pentru acţiunile ce se vor desfăşura în etapele premergătoare şi de efectuare a recensământului;

h) acordă asistenţă tehnică primăriilor şi comisiilor teritoriale pentru recensământ la lucrările premergătoare recensământului:

• întocmirea listelor cu exploataţiile agricole;

• împărţirea unităţii administrativ-teritoriale în sectoare şi secţii de recensământ pe materialele cartografice preluate de la oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, respectiv Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară al Municipiului Bucureşti;

• elaborarea lucrărilor de împărţire a teritoriului localităţilor în sectoare şi secţii de recensământ, pe baza normelor metodologice aprobate de Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol;

• selectarea şi recrutarea personalului de recensământ (recenzori, recenzori-şefi, coordonatori), cu respectarea numărului de persoane stabilit de comisiile judeţene pentru fiecare municipiu, oraş, comună şi de comisia municipiului Bucureşti, pentru fiecare sector;

i) întocmesc şi înaintează secretariatului tehnic central programe de organizare a instructajelor, precizând perioada, locul de desfăşurare a acestora, numărul participanţilor pe serii şi persoanele nominalizate pentru efectuarea instruirilor;

j) organizează şi coordonează acţiunea de instruire a membrilor comisiilor teritoriale, a personalului de îndrumare şi control, precum şi a recenzorilor, recenzorilor-şefi şi coordonatorilor şi informează Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol despre modul cum s-au desfăşurat instructajele, gradul de participare şi despre problemele deosebite (organizatorice şi metodologice) ridicate în timpul efectuării instruirilor, soluţiile şi măsurile luate;

k) organizează şi urmăresc primirea, depozitarea şi distribuirea către comisiile teritoriale a instrumentarului statistic şi a celorlalte materiale auxiliare necesare pregătirii şi efectuării recensământului. In acest scop, comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin secretariatele tehnice ale acestora, stabilesc necesarul de materiale pentru fiecare localitate (municipiu, oraş, comună, sector al municipiului Bucureşti);

l) aprobă planul acţiunilor de popularizare a recensământului, întocmit pe baza programului primit de la Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol. Organizează pe plan local acţiuni de popularizare prin presă, radio, televiziune, conferinţe, simpozioane, se preocupă de şi urmăreşte difuzarea şi afişarea materialelor de popularizare primite de la Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol (broşuri, afişe, calendare etc);

m) organizează pe teren acţiuni de control şi îndrumare a comisiilor teritoriale, cu privire la modul de derulare a lucrărilor recensământului şi de respectare a termenelor prevăzute în programul aprobat de către Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol;

n) aprobă graficele întocmite de secretariatele tehnice judeţene referitoare la necesarul, durata şi termenele la care se vor pune la dispoziţia comisiei judeţene, de către unităţile administraţiei publice reprezentate în comisia judeţeană şi a municipiului Bucureşti, a mijloacelor de transport pentru pregătirea şi efectuarea recensământului. Aprobă modul de utilizare a cotei de carburanţi repartizate de către Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol;

o) analizează periodic, împreună cu preşedinţii comisiilor teritoriale, stadiul lucrărilor/acţiunilor premergătoare recensământului şi dispun măsuri pentru desfăşurarea acestora;

p) controlează pe teren dacă recenzorii au întocmit lista exploataţiilor agricole din sectoarele de recensământ atribuite şi modul în care aceştia efectuează vizita preliminară;

q) organizează şi urmăresc desfăşurarea acţiunii de recenzare a exploataţiilor agricole şi informează secretariatul tehnic central la termenele stabilite asupra stadiului înregistrărilor şi a situaţiilor deosebite (organizatorice, metodologice) constatate pe teren;

r) răspund, împreună cu comisiile teritoriale, de păstrarea caracterului confidenţial al datelor declarate de repondenţi (exploataţiile agricole) şi înregistrate în chestionarele de recensământ, precum şi de utilizarea acestora numai în scopuri statistice;

s) organizează şi controlează centralizarea datelor la nivelul localităţilor şi pe judeţ, pentru obţinerea rezultatelor provizorii ale recensământului;

t) acordă asistenţă tehnică şi coordonează lucrările pe teren pentru ancheta de control a recensământului;

u) urmăresc ca în perioada de recenzare, în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, personalul de recensământ şi membrii comisiilor teritoriale pentru recensământ să se identifice prin prezentarea legitimaţiei care le atestă această calitate;

v) analizează şi validează rezultatele provizorii şi finale la nivel de judeţ ale recensământului;

w) urmăresc şi iau măsuri legale ca recenzorii, recenzorii-şefi şi coordonatorii, precum şi persoanele care desfăşoară activităţi de îndrumare, control şi prelucrare să beneficieze de protecţia legii, fiind asimilate cu cele care îndeplinesc funcţii ce implică exerciţiul autorităţii de stat;

x) nominalizează şi autorizează persoane din aparatul prefecturii şi al primăriilor pentru aplicarea de contravenţii celor care comit fapte ce împiedică desfăşurarea în bune condiţii a acţiunilor de recensământ;

y) îndeplinesc şi alte sarcini legate de organizarea şi efectuarea recensământului, pe baza hotărârilor Comisiei Centrale pentru Recensământul General Agricol.

ANEXA Nr. 5

Atribuţiile comisiilor municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale pentru recensământul general agricol

Comisiile municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale pentru recensământ răspund de efectuarea acţiunilor şi lucrărilor prevăzute în Programul general de organizare şi efectuare a Recensământului General Agricol 2010, aprobat de Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol, şi au următoarele atribuţii:

a) înaintează comisiei judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru recensământ, în termen de 10 zile de la constituire, o copie de pe dispoziţia primarului de constituire a comisiei şi procesul-verbal cu componenţa nominală a acesteia, datele de contact ale membrilor acestora;

b) organizează, conduc, controlează şi răspund de efectuarea lucrărilor de recensământ pe raza municipiilor şi a sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor, la termenele prevăzute şi potrivit instrucţiunilor Comisiei Centrale pentru Recensământul General Agricol;

c) colaborează cu primăriile la efectuarea lucrărilor pregătitoare ale recensământului:

• întocmirea listelor exploataţiilor agricole, ale căror centralizatoare vor fi înaintate comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti;

• împărţirea unităţii administrativ-teritoriale în sectoare de recensământ pe materialele cartografice preluate de la oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, respectiv Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară al Municipiului Bucureşti şi înaintarea acestora comisiei judeţene şi a municipiului Bucureşti spre verificare şi aprobare;

• elaborarea lucrărilor de sectorizare a teritoriului localităţilor, în conformitate cu normele aprobate de Comisia Centrală pentru Recensământul General Agricol;

• asigurarea, selectarea şi recrutarea personalului de recensământ, reprezentat de recenzori, recenzori-şefi şi coordonatori, din rândul specialiştilor agricoli, al specialiştilor în economie, informatică şi alte domenii, inclusiv funcţionarii publici de specialitate, precum şi din rândul pensionarilor şi al altor categorii de persoane cu pregătire corespunzătoare, cu studii superioare sau medii;

d) colaborează cu primăriile pentru asigurarea atât a spaţiilor de lucru şi a mijloacelor de comunicare necesare desfăşurării activităţii comisiei, cât şi a spaţiilor pentru păstrarea şi gestionarea materialelor de recensământ, până la predarea lor comisiei judeţene şi a municipiului Bucureşti;

e) colaborează cu primăriile şi iau măsuri în vederea actualizării registrului agricol, în conformitate cu reglementările în vigoare;

f) răspund de participarea recenzorilor, recenzorilor-şefi, coordonatorilor şi recenzorilor de rezervă la instructajele organizate în cadrul judeţului şi municipiului Bucureşti;

g) preşedinţii comisiilor participă la şedinţele de analiză a stadiului lucrărilor premergătoare recensământului, care vor avea loc la comisia judeţului şi a municipiului Bucureşti;

h) organizează acţiuni de popularizare a recensământului, pe baza programului primit de la comisia judeţeană şi a municipiului Bucureşti pentru recensământ, subliniind importanţa, scopul, perioada şi modul de efectuare a recensământului, precum şi prevederile legale referitoare la de confidenţialitatea datelor declarate de către repondenţi; dispun măsuri pentru asigurarea, difuzarea şi afişarea materialelor de popularizare transmise de comisia judeţeană şi a municipiului Bucureşti;

i) organizează repartizarea recenzorilor şi recenzorilor-şefi pe sectoare şi secţii de recensământ;

j) controlează modul de efectuare pe teren a vizitei preliminare de către recenzori;

k) verifică dacă toţi recenzorii şi recenzorii-şefi activează în cadrul sectoarelor, respectiv secţiilor de recensământ, şi iau măsuri de înlocuire a celor absenţi cu personalul de rezervă care a participat la instructaje;

l) analizează zilnic, cu recenzorii-şefi şi coordonatorii, modul de desfăşurare a înregistrării, greutăţile întâmpinate şi stabilesc măsuri pentru remedierea lipsurilor constatate, asigură interpretarea unitară a instrucţiunilor şi înregistrarea corectă a datelor în chestionarele de recensământ;

m) informează comisia judeţeană şi a municipiului Bucureşti despre stadiul înregistrării exploataţiilor agricole, precum şi despre situaţiile deosebite (organizatorice, metodologice) întâlnite pe teren;

n) primesc, la încheierea acţiunii de recenzare, de la recenzorii-şefi şi coordonatori mapele cu chestionarele de recensământ completate, centralizatoarele, precum şi întregul material distribuit recenzorilor şi verifică conţinutul lor (inclusiv materialele de recensământ neutilizate);

o) asigură păstrarea în condiţii de securitate a întregului material de recensământ şi centralizează datele provizorii ale recensământului, pe municipiu şi sector al municipiului Bucureşti, oraş sau comună;

p) urmăresc respectarea de către personalul de recensământ (recenzori, recenzori-şefi şi coordonatori) a confidenţialităţii datelor în timpul înregistrării;

q) analizează şi validează rezultatele provizorii ale recensământului pentru unitatea administrativ-teritorială respectivă, întocmesc procesele-verbale de omologare ale acestora;

r) predau comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti materialele de recensământ, împreună cu rezultatele provizorii, şi restituie toate materialele neutilizate;

s) sprijină şi coordonează lucrările anchetei de control al recensământului;

t) îndeplinesc şi alte sarcini primite din partea comisiei judeţene şi a municipiului Bucureşti.

ANEXA Nr. 6

Atribuţiile secretariatelor tehnice ale comisiilor judeţene şi al comisiei municipiului Bucureşti pentru recensământul general agricol

a) elaborează graficul lucrărilor de pregătire, organizare, coordonare şi efectuare a recensământului;

b) informează comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti în legătură cu stadiul de realizare şi calitatea lucrărilor efectuate în cadrul acţiunilor recensământului, pe baza informaţiilor primite de la comisiile teritoriale şi a constatărilor din deplasările pe teren;

c) definitivează împărţirea în sectoare şi secţii de recensământ pe baza planului unităţilor administrativ teritoriale din raza lor de activitate;

d) definitivează tabelele cu personalul propus de către comisiile teritoriale la efectuarea lucrărilor recensământului şi le supun spre aprobare comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti;

e) elaborează programul de organizare şi desfăşurare a instructajelor şi stabilesc termenele de realizare;

f) organizează instructaje pe serii şi informează comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti despre modul de desfăşurare a instructajelor şi prezintă spre soluţionare, după caz, problemele deosebite sesizate;

g) elaborează planul acţiunilor pentru popularizarea recensământului (prin presa locală, posturi locale de radio şi televiziune, conferinţe, expuneri, convorbiri etc.) şi îl supun spre aprobare comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti şi informează aceste comisii în legătură cu modul de desfăşurare a acţiunilor de popularizare;

h) primesc instrumentarul statistic şi materialele auxiliare şi le repartizează comisiilor municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale;

i) elaborează şi propun spre aprobare graficele cu durată şi termenele la care prefecturile vor pune la dispoziţia comisiilor pentru recensământ mijloacele de transport necesare pentru pregătirea şi efectuarea lucrărilor recensământului;

j) informează comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti cu privire la modul de asigurare de către prefecturi şi primării a spaţiilor necesare desfăşurării activităţilor comisiilor municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale, precum şi asupra repartizării spaţiilor pentru depozitare, în condiţii corespunzătoare, a materialelor de recensământ;

k) elaborează programul de monitorizare a stadiului lucrărilor pregătitoare efectuării recensământului şi stabilesc măsurile pentru remedierea lipsurilor constatate la nivelul municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor;

l) îndrumă, verifică şi controlează activitatea personalului de recensământ, în cadrul vizitelor preliminare;

m) îndrumă, verifică şi controlează, prin deplasări pe teren, modul de desfăşurare a lucrărilor de pregătire, înregistrare şi centralizare a datelor recensământului;

n) informează comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti în legătură cu stadiul culegerii datelor şi eventualelor probleme deosebite (metodologice şi organizatorice) privind efectuarea recensământului;

o) acordă asistenţă tehnică recenzorilor la culegerea datelor;

p) soluţionează, clarifică şi acordă asistenţă de specialitate cu privire la efectuarea anchetei de control;

q) verifică datele provizorii ale recensământului primite de la comisiile municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale şi asigură centralizarea datelor;

r) asigură confidenţialitatea datelor şi utilizarea rezultatelor recensământului numai în scopuri statistice;

s) organizează recuperarea instrumentarului statistic şi a materialelor auxiliare aflate la comisiile teritoriale şi cele existente la personalul de recensământ, în vederea predării acestora, în conformitate cu instrucţiunile Comisiei Centrale pentru Recensământul General Agricol;

t) asigură efectuarea lucrărilor de secretariat ale comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti;

u) îndeplinesc şi alte sarcini pentru pregătirea şi efectuarea recensământului.

ANEXA Nr. 7

Fondurile necesare pentru pregătirea, organizarea, coordonarea şi efectuarea Recensământului General Agricol, precum şi pentru publicarea rezultatelor pentru perioada 2010-2012

                                                                                                                          - mii lei -

ORDONATORI DE CREDITE

TOTAL

2010

2011

2012

Secretariatul General al Guvernului, prin bugetul Institutului Naţional de Statistică

45.998

26.795

16.928

2.275

Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale

63.167

17.143

46.024

-

Ministerul Administraţiei şi Internelor

6.850

2.575

1.275

3.000

TOTAL FONDURI:

116.015

46.513

64.227

5.275


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1370/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1370 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu