HOTARARE Nr.
1347 din 11 noiembrie 2009
privind consolidarea
capacitatii de gestionare a Programului operational pentru pescuit
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 789 din 19 noiembrie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea
Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 38 din 21 ianuarie 2009, se modifică şi se
completează după cum urmează:
1. La articolul 2 alineatul (1), litera g) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,g) de autoritate de management pentru:
- Programul SAPARD şi, respectiv, Programul naţional de
dezvoltare rurală 2007-2013 (PNDR), prin Direcţia generală de dezvoltare
rurală - Autoritatea de management pentru PNDR (DGDR AM-PNDR);
- Programul operaţional pentru pescuit, prin Direcţia
generală pescuit - Autoritatea de management pentru POP (AM POP);".
2. La articolul 2, alineatul (3) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(3) In structura Ministerului Agriculturii, Pădurilor
şi Dezvoltării Rurale, în coordonarea directă a ministrului, funcţionează autoritatea
competentă pentru acreditarea agenţiilor de plăţi şi a organismului
coordonator."
3. La articolul 3 alineatul (1), litera c) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,c) asigură fluxul financiar al fondurilor destinate
cofinanţării şi prefinanţării contribuţiei financiare a Comunităţii Europene,
utilizate pentru plata cheltuielilor aferente Fondului European de Garantare
Agricolă (FEGA), Fondului European Agricol de Dezvoltare Rurală (FEADR)
şi Fondului European pentru Pescuit (FEP), la termenele prevăzute de
regulamentele Consiliului Uniunii Europene şi Comisiei Comunităţii
Europene;".
4. La articolul 3 alineatul (1), după litera x) se
introduc cinci noi litere, literele y), z), aa), bb) şi cc), cu următorul
cuprins:
,,y) coordonează implementarea programelor de asistenţă
bilaterală, precum şi a altor programe de asistenţă financiară acordate de
Uniunea Europeană, în conformitate cu aria de responsabilitate;
z) elaborează, implementează şi monitorizează din punct
de vedere tehnic proiecte finanţate din fonduri europene sau din alte surse,
programe de colaborare internaţională, precum şi proiecte de colaborare
bilaterală pentru domeniul său de activitate;
aa) elaborează şi fundamentează documentele ce reflectă
poziţia României în raport cu politica şi strategia Uniunii Europene pentru
domeniul său de competenţă şi asigură participarea la activităţile
instituţiilor Uniunii Europene;
bb) elaborează documentele programatice privind
politicile de pescuit şi acvacultura finanţate din FEP şi asigură coordonarea
la nivel tehnic şi financiar a programelor operaţionale finanţate din FEP;
cc) organizează controlul financiar preventiv la
nivelul ministerului şi avizează organizarea acestuia la nivelul instituţiilor
subordonate, potrivit legii."
5. La articolul 3, după alineatul (5) se introduce
un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
„(6) Autoritatea de management pentru Programul
operaţional pentru pescuit, denumit în continuare POP, are următoarele
atribuţii principale:
a) asigură îndeplinirea atribuţiilor ce decurg din
funcţiile prevăzute la art. 59 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al
Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit;
b) contribuie la elaborarea şi modificarea Planului
naţional strategic pentru pescuit şi răspunde pentru utilizarea eficientă,
efectivă şi transparentă a fondurilor din care se finanţează POP;
c) elaborează şi negociază cu Comisia Europeană POP,
în conformitate cu prevederile art. 17, 18, 19 si 20 din Regulamentul (CE) nr.
1.198/2006 al Consiliului;
d) analizează şi propune modificări ale POP şi le
înaintează comitetului de monitorizare;
e) asigură corelarea operaţiunilor din POP aflat în
gestiune cu cele din celelalte programe finanţate din instrumente structurale
şi, dacă este cazul, cu programele finanţate din FEADR şi fondurile
structurale;
f) asigură dezvoltarea capacităţii administrative a
structurilor implicate în derularea POP;
g) elaborează proceduri pentru gestionarea POP, în
vederea asigurării îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin potrivit dispoziţiilor
art. 2 alin. (1)lit. g);
h) elaborează ghidurile solicitantului corespunzătoare
apelurilor pentru depunerea cererilor de finanţare;
i) urmăreşte dezvoltarea parteneriatelor în procesul de
programare şi în fazele de implementare a POP, în conformitate cu prevederile
art. 8 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;
j) asigură constituirea şi organizarea Comitetului de
monitorizare pentru POP, în conformitate cu prevederile art. 63 şi 64 din
Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;
k) elaborează criteriile de evaluare şi selecţie a
proiectelor pentru POP şi supune aprobării Comitetului de monitorizare pentru
POP criteriile de evaluare şi selecţie;
l) asigură monitorizarea implementării POP şi prezintă
Comitetului de monitorizare pentru POP progresul în atingerea obiectivelor
specifice ale acestuia, precum şi a ţintelor stabilite pentru fiecare axă
prioritară, în conformitate cu prevederile art. 65 din Regulamentul (CE) nr.
1.198/2006 al Consiliului;
m) elaborează Raportul anual de implementare, precum şi
Raportul final de implementare pentru POP, în conformitate cu prevederile art.
67 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului, şi le supune aprobării
Comitetului de monitorizare pentru POP şi ulterior consultării Autorităţii de
certificare;
n) participă la reuniunile anuale cu Comisia Europeană
pentru examinarea progresului implementării POP, în conformitate cu prevederile
art. 69 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului, informează
Comitetul de monitorizare pentru POP cu privire la observaţiile Comisiei
Europene şi colaborează cu Autoritatea de certificare pentru întreprinderea
acţiunilor necesare în soluţionarea observaţiilor;
o) furnizează, în limita competenţelor, informaţiile
necesare Autorităţii de certificare pentru îndeplinirea de către aceasta a
atribuţiilor prevăzute la art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al
Consiliului;
p) pune la dispoziţia Comisiei Europene, la cerere,
lista operaţiunilor încheiate care fac obiectul închiderii parţiale, în
conformitate cu prevederile art. 85 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr.
1.198/2006 al Consiliului;
q) asigură prevenirea neregulilor, identifică
neregulile, constată creanţele bugetare şi asigură recuperarea sumelor
rezultate din nereguli, în limita competenţelor;
r) transmite Autorităţii de certificare rapoarte
privind neregulile identificate şi sumele plătite necuvenit, precum şi rapoarte
privind recuperarea sumelor plătite necuvenit, a celor neutilizate şi a celor
rezultate din nereguli;
s) elaborează, cu sprijinul celorlalte structuri
implicate, descrierea sistemelor de management şi control pentru POP;
t) elaborează şi implementează Planul multianual de
evaluare şi se asigură că acesta este utilizat ca instrument strategic şi de
management pe parcursul implementării POP;
u) informează Comitetul de monitorizare pentru POP
asupra rezultatelor evaluărilor exante, intermediare şi expost şi
asupra modalităţilor propuse pentru implementarea acestora, în conformitate cu
dispoziţiile art. 48, 49 si 50 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al
Consiliului;
v) elaborează si implementează Planul de comunicare
pentru POP;
w) asigură îndeplinirea obligaţiilor legate de
informare şi publicitate, în conformitate cu prevederile cap. V din
Regulamentul (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a
unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr.
1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit;
x) asigură înregistrarea şi actualizarea cu celeritate
a informaţiilor în sistemul informatic specific, fiind responsabilă de
acurateţea, integritatea si nivelul de completare a datelor privind POP;
y) încheie contracte de finanţare cu beneficiarii
proiectelor aprobate, prin care se asigura de respectarea condiţiilor specifice
referitoare la implementarea proiectului, în conformitate cu regulamentele
comunitare aplicabile şi cu legislaţia naţională în vigoare;
z) elaborează decizii/ordine de finanţare, prin care se
stabilesc obligaţiile autorităţii de management şi ale beneficiarului;
aa) elaborează documentele necesare în vederea
fundamentării programării bugetare a surselor reprezentând fonduri externe
nerambursabile primite din FEP, precum şi a celor alocate de bugetul de stat
pentru prefinanţare, cofinanţ'are şi finanţare a cheltuielilor neeligibile;
bb) autorizează plăţile, elaborează şi transmite
Autorităţii de certificare cereri de rambursare şi/sau declaraţii de cheltuieli
validate şi efectuează plăţile către beneficiar, după caz, în urma
verificărilor efectuate, în conformitate cu prevederile art. 59 din
Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului si ale art. 39 din Regulamentul
(CE) nr. 498/2007 al Comisiei;
cc) elaborează şi transmite Autorităţii de certificare
previziuni realiste pentru contractările şi plăţile aferente POP, în vederea
respectării de către Autoritatea de certificare a prevederilor art. 75 alin.
(3) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului;
dd) verifică şi avizează proiectele legislative
iniţiate de alte structuri implicate în gestionarea FEP la nivel naţional şi
care ar putea afecta direct sau indirect implementarea POP;
ee) iniţiază şi promovează propuneri legislative în
vederea îmbunătăţirii condiţiilor de implementare a POP;
ff) încheie protocoale interinstituţionale cu Autoritatea
de certificare şi cu Autoritatea de audit', în vederea asigurării şi
transmiterii' informaţiilor necesare privind procedurile şi verificările
efectuate în raport cu cheltuielile;
gg) elaborează contracte de finanţare, prin care se
stabilesc obligaţiile autorităţii de management şi ale beneficiarilor;
hh) emite instrucţiuni şi decizii în baza şi în
executarea ordinelor şi instrucţiunilor'ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării'rurale, precum şi a altor prevederi legale;
ii) asigură funcţionarea unui sistem informatizat de
înregistrare şi stocarea înregistrărilor contabile, necesare pentru gestiunea
financiară, monitorizarea, verificarea, auditarea şi evaluarea fiecărei
operaţiuni/fiecărui proiect din cadrul POP;
jj) se asigură că fiecare beneficiar dispune de un
sistem contabil separat pentru toate activităţile din cadrul
operaţiunii/proiectului, conform legislaţiei din domeniu;
kk) se asigură de disponibilitatea documentelor
referitoare la cheltuieli si audit, în conformitate cu art. 87 din Regulamentul
(CE) nr. 1.'198/2006 al Consiliului."
6. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 11. - Numărul maxim de posturi în aparatul
propriu al Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este de
665, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului."
7. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc
cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. - Hotărârea Guvernului nr. 442/2009
privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor cofinanţate din
Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit
2007-2013, publicată în Monitorul Oficial'al României, Partea I, nr. 320 din 14
mai 2009, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(3) Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării
Rurale, prin Direcţia generală pescuit -Autoritatea de management pentru POP (AM
POP), în calitate de Autoritate de management pentru POP, asigură
îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din funcţiile prevăzute la art. 59 din
Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului din 27 iulie 2006 privind
Fondul European pentru Pescuit şi la art. 39 din Regulamentul (CE) nr. 498/2007
al Comisiei din 26 martie 2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru
punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind
Fondul European pentru Pescuit."
2. La articolul 2 alineatul (2), litera b) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) Ghidul solicitantului- un document elaborat
de AM POP în conformitate cu prevederile art. 167 din Regulamentul (CE,
Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a
normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al
Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al
Comunităţilor Europene, cu modificările ulterioare, prin care se precizează:
obiectivele urmărite; criteriile de eligibilitate, selecţie si atribuire prevăzute
la art. 114 şi 115 din Regulamentul (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului
din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al
Comunităţilor Europene, cu modificările ulterioare, şi documentele
justificative relevante; modalităţile de finanţare comunitară şi modalităţile
şi data-limită pentru depunerea propunerilor şi data posibilă de demarare a
acţiunilor, precum şi data de încheiere a procedurii de atribuire. Ghidul
solicitantului se publică pe site-ul AM POP şi pe suport hârtie, pentru a se
asigura o publicitate pe scară cât mai largă în rândul potenţialilor
beneficiari."
3. La articolul 2 alineatul (2), literele c), e)
şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,c) contract de finanţare - documentul juridic
încheiat între AM POP şi solicitantul de finanţare, prin care se acordă
acestuia din urmă' asistenţa financiara nerambursabilă aferentă unei operaţiuni
în scopul atingerii obiectivelor axei prioritare din POP şi care stabileşte
obiectul sprijinului, drepturile şi obligaţiile părţilor, durata de execuţie,
valoarea, plata, precum şi alte dispoziţii şi condiţii specifice;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
e) proiect/operaţiune eligibil/eligibilă -
proiectul/operaţiunea care îndeplineşte condiţiile minime prevăzute în
Regulamentul CE nr. 1.198/2006 al Consiliului şi care poate fi
selectat/selectată, conform criteriilor aprobate de Comitetul de monitorizare
pentru POP, pentru a primi asistenţa financiară nerambursabilă din POP;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
g) cheltuielile eligibile - cheltuielile
realizate de către beneficiar aferente proiectului/operaţiunii
eligibil/eligibile prevăzut/prevăzute la lit. e), care pot fi finanţate atât
din FEP, în limita ratei de cofinanţare conform reglementărilor comunitare, cât
şi din bugetul de stat şi/sau contribuţia proprie a beneficiarului, conform
reglementărilor legale comunitare şi naţionale în vigoare;".
4. La articolul 2 alineatul (2), după litera h) se
introduc două noi litere, literele i) şi j), cu următorul cuprins:
,,i) ordinul de finanţare - actul unilateral
care se elaborează în cazul acordării de prime pentru atingerea obiectivelor
aferente unor măsuri specifice din POP;
j) cheltuieli generale de administraţie -
cheltuielile efectuate pentru funcţionarea de ansamblu a beneficiarului şi care
nu pot fi atribuite direct unei anumite activităţi din cadrul
proiectului/operaţiunii. Lista tipurilor de cheltuieli cuprinse în această
categorie se elaborează de AM POP şi se aprobă prin ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, potrivit prevederilor art.
31."
5. La articolul 4, alineatele (1) şi (2) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 3
lit. a) şi în conformitate cu prevederile art. 55 alin. (2) lit. c) din
Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului, contribuţia în natură poate fi
considerată cheltuială eligibilă în conformitate cu prevederile art. 3 lit.
b)-d) dacă îndeplineşte şi următoarele condiţii specifice:
a) contribuţia constă în terenuri, clădiri,
echipamente, materiale, activitate profesională sau prestaţii voluntare;
b) obiectul contribuţiei în natură sub formele
prevăzute la lit. a) nu trebuie să fi fost achiziţionat prin intermediul unor
finanţări comunitare nerambursabiie;
c) în cazul terenului, clădirilor şi echipamentelor,
valoarea este certificată de un evaluator autorizat;
d) în cazul clădirilor şi echipamentelor, acestea
trebuie să facă parte integrantă şi inseparabilă din rezultatul operaţiunii;
e) în cazul terenurilor şi clădirilor, acestea trebuie
să fie libere de orice sarcini sau interdicţii şi să nu facă obiectul unor
litigii aflate în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti;
f) cheltuielile nu au fost realizate prin măsuri de
inginerie financiară;
g) în cazul prestaţiei voluntare, valoarea muncii
este determinată luându-se în considerare timpul destinat şi valoarea
salariului mediu pe oră sau pe zi pentru munca prestată.
(2) In cazul contribuţiilor în natură, cofinanţarea FEP
nu depăşeşte cheltuielile eligibile totale, excluzând valoarea acestor
contribuţii."
6. La articolul 5, partea introductivă se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 5. - Prin excepţie de la prevederile art. 3 lit.
a), amortizarea este cheltuiala eligibilă dacă respectă prevederile art. 3 lit.
b)-d) şi îndeplineşte următoarele condiţii specifice:".
7. Articolul 6 se abrogă.
8. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 7. - Costul achiziţiei de teren viran este
eligibil dacă sunt îndeplinite prevederile art. 3 şi următoarele condiţii
specifice:
a) trebuie să existe o legătură directă între
achiziţionarea de terenuri şi obiectivele operaţiunii/proiectului cofinanţate/
cofinanţat;'
b) se certifică de către un evaluator independent
autorizat că preţul/costul de achiziţie al terenului nu depăşeşte valoarea de
piaţa;
c) partea din suma totală a cheltuielilor legate de
operaţiune/proiect, reprezentată de achiziţionarea terenului, nu trebuie să
depăşească 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile
aferente'operaţiunii."
9. După articolul 7 se introduce un nou articol,
articolul 71, cu următorul cuprins:
„Art. 71. - Pentru operaţiunile/proiectele
de conservare a mediului cheltuielile sunt eligibile dacă sunt îndeplinite
toate condiţiile enumerate mai jos:
a) achiziţia să fie în legătură directă cu obiectivele
operaţiunii/proiectului;
b) terenul să fie afectat destinaţiei prevăzute pentru
o perioadă determinată, conform deciziei/contractului de finanţare;
c) destinaţia terenului să fie neagricolă, cu excepţia
cazurilor justificate în mod corespunzător şi aprobate de AM POP"
10. La articolul 8, litera d) se abrogă.
11. La articolul 11, după alineatul (1)se introduce
un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
„(2) In cazul subcontractării operaţiunilor de
furnizare de bunuri, lucrări sau servicii, beneficiarul răspunde în
integralitate de respectarea prevederilor contractuale şi este obligat să
furnizeze AM POP toate informaţiile legate de subcontractori, conform
cerinţelor AM POP. Subcontractarea totală a achiziţiei nu este permisă pentru
operaţiunile/proiectele eligibile."
12. La articolul 13, după alineatul (2) se introduce
un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Costurile garanţiilor bancare sunt eligibile în
situaţia în care garanţiile sunt necesare conform legislaţiei interne sau
comunitare."
13. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 16. - Cheltuielile privind plata salariilor,
remuneraţiilor şi stimulentelor pentru personalul având atribuţii' în
implementarea operaţiunii/proiectului, efectuate de beneficiar în cadrul şi
exclusiv pe durata implementării proiectului/operaţiunii, constituie cheltuieli
eligibile dacă acestea sunt în mod real şi definitiv suportate de către
beneficiar. Aceste cheltuieli se decontează conform contractului de muncă sau
proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului şi în fişa de pontaj."
14. La articolul 17, alineatul (2) se modifică şi
va avea următorul cuprins:
„(2) Cheltuielile privind chiria şi cele care vizează
dezvoltarea capacităţii administrative în vederea gestionării POP, inclusiv
cheltuielile cu remuneraţia funcţionarilor publici sau a personalului
contractual cu normă întreagă ori parţială de lucru, având atribuţii în
gestionarea POP, cheltuielile cu instruirea/formarea personalului structurilor
implicate în gestionarea POP şi cheltuielile aferente schimburilor de
experienţă sunt eligibile."
15. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 19. - Pentru beneficiarii măsurilor derulate din
POP se aplică următoarele restricţii de finanţare:
a) debitorii pentru FEP,' până la achitarea integrală a
datoriei faţă de AM POP, inclusiv a majorărilor de întârziere;
b) beneficiarii POP care se află în situaţii litigioase
cu AM POP, până la soluţionarea definitivă a litigiului."
16. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 20. -In cazul proiectelor/operaţiunilor care
necesită acord de mediu şi studiu de impact de mediu, selecţia
proiectelor/operaţiunilor se va efectua fără obligativitatea prezentării
acestor documente. Prezentarea lor este obligatorie după notificarea
beneficiarului privind selectarea de către AM POP a proiectului/operaţiunii şi
înainte de încheierea contractului de finanţare, fără fnsă ca între momentul
notificării şi cel al semnării contractului să se scurgă o perioadă de timp mai
mare de 6 luni."
17. Articolul 21 se abrogă.
18. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 22. - Costul de achiziţie al activelor corporale
şi necorporale este eligibil dacă sunt'îndeplinite prevederile art. 3 şi
următoarele condiţii specifice:
a) activele corporale şi necorporale sunt considerate
active amortizabile;
b) activele corporale şi necorporale sunt
achiziţionate în condiţii de piaţă;
c) activele corporale şi necorporale sunt incluse în
categoria activelor proprii ale beneficiarului;
d) activele corporale sunt utilizate în exclusivitate
în locaţia care a beneficiat de finanţare nerambursabilă pentru minimum 5 ani,
termen calculat de la data semnării contractului de finanţare;
e/activele corporale nu suferă modificări substanţiale
care să afecteze natura sau condiţiile de implementare ori care să ofere/acorde
avantaj necuve'nit unui operator public sau privat în termen de 5 ani, termen
calculat de la data semnării contractului de finanţare."
19. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 23. - Proiectul/operaţiunea eligibil/eligibilă nu
poate avea scopul sau efectul de a produce profit beneficiarului, în
conformitate cu prevederile art. 109 din Regulamentul (CE, Euratom) nr.
1.605/2002 al Consiliului."
20. La articolul 25, litera a) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
,,a) taxa pe valoarea adăugată;".
21. La articolul 25, litera e) se abrogă.
22. La articolul 25, după litera i) se introduc
două noi litere, literele j) şi k), cu următorul cuprins:
,,j) achiziţionarea de terenuri pentru o sumă care
depăşeşte 10% din cheltuielile eligibile totale pentru operaţiunea în cauză;
k) achiziţionarea de locuinţe."
23. La articolul 26, alineatul (3) se modifică şi
va avea următorul cuprins:
„(3) Beneficiarul nu are dreptul să constituie garanţii
sau ipoteci asupra investiţiei ce face obiectul contractului de finanţare, care
să devină executorii mai devreme de împlinirea a 5 ani de la data semnării
contractului de finanţare."
24. La articolul 27, alineatele (3) şi (4) se modifică
şi vor avea următorul cuprins:
„(3) Se pot angaja cheltuieli prin
decizia/ordinul/contractul de finanţare numai în limita sumelor stabilite
pentru fiecare măsură de AM POP.
(4) Incheierea contractelor de finanţare sau emiterea
deciziei/ordinului de finanţare se poate face începând cu data aprobării POP
prin decizie a Comisiei Europene."
25. La articolul 28, alineatul (2) se modifică şi
va avea următorul cuprins:
„(2) Beneficiarii POP trebuie să furnizeze toate datele
solicitate de instituţiile implicate, atât în perioada de implementare a
proiectelor, cât şi ulterior finalizării acestora până la închiderea oficială a
POP"
26. La articolul 31, alineatele (1) şi (3) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 31. - (1) In conformitate cu prevederile
prezentei hotărâri, AM POP stabileşte liste cu cheltuielile eligibile, având în
vedere conţinutul POP si prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al
Consiliului si ale Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei din 26 martie
2007 de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a
Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European
pentru Pescuit.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(3) In vederea verificării eligibilităţii cheltuielilor
efectuate pentru realizarea unei operaţiuni, AM POP stabileşte proceduri
specifice."
Art. III. - Hotărârea Guvernului nr. 1.194/2008
privind organizarea, structura şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru
Pescuit şi Acvacultura, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 683 din 6 octombrie 2008, cu modificările şi completările
ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2, alineatele (2) şi (3) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) In activitatea de conducere a Agenţiei,
preşedintele-director general este ajutat de un vicepfeşedinte-director general
adjunct, funcţionar public numit în condiţiile Legii nr. 188/1999 privind
Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, care răspunde de politica comună in domeniul pescuitului.
(3) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi prin
ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale."
2. La articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 3. - (1) Numărul maxim de posturi al Agenţiei
este de 155, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat şi în
prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale."
3. Articolul 41 se abrogă.
4. Anexa nr. 1 „Structura organizatorică a Agenţiei
Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura" se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. IV. - Direcţia generală pescuit -
Autoritatea de management pentru Programul operaţional pentru pescuit (POP)
din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale este
condusă de un director general, ajutat de un director general adjunct,
funcţionari publici numiţi în condiţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul
funcţionarilor'publici, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. V. - (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale preia,
pentru Direcţia generală pescuit - Autoritatea de management pentru POP, un
număr de 60 de posturi de la Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura.
(2) Posturile prevăzute la alin. (1) se preiau pe bază
de protocol de predare-preluare încheiat între părţile interesate, în termen de
10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, iar personalul aferent
posturilor preluate se consideră transferat în interesul serviciului.
(3) Funcţionarii publici din compartimentele regionale
POP prevăzuţi la alin. (2) îşi vor desfăşura activitatea în spaţiile pe care le
ocupă în prezent, cu dotarea aferentă existentă, în cadrul filialelor regionale
ale Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura.
Art. VI. - Reorganizarea, încadrarea în numărul de
posturi şi în noua structură a Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor
şi dezvoltării rurale în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale, interimar,
Nicolae Giugea,
secretar de stat
p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mănoiu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 1*) (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului
nr. 8/2009)
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
8/2009)
Structurile care funcţionează în subordinea
Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale
Nr. crt.
|
Denumirea structurii
|
I.
|
Instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat
|
1.
|
Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală - servicii
publice deconcentrate
|
2.
|
Agenţia Naţională pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie „Prof.
Dr. G.K. Constantinescu", inclusiv oficiile judeţene pentru ameliorare
şi reproducţie în zootehnie
|
3.
|
Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară
|
4.
|
Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
|
5.
|
Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide
din Plante şi Produse Vegetale
|
6.
|
Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânătoare
|
7.
|
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
|
8.
|
Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi
|
9.
|
Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura
|
10.
|
Oficiul Naţional al Produselor Tradiţionale şi Ecologice
Româneşti
|
11.
|
Agenţia Naţională a Zonei Montane
|
12.
|
Administraţia sistemului naţional antigrindină şi de creştere a
precipitaţiilor
|
|
NOTA:
Numărul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat pentru
instituţiile prevăzute la cap. I
este de 10.626.
|
II.
|
Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii
acordate de la bugetul de stat
|
1.
|
Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit
|
2.
|
Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului
Săditor
|
3.
|
Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a
materialului săditor - servicii publice deconcentrate
|
4.
|
Institutul de Stat pentru Testarea şi înregistrarea Soiurilor
|
5.
|
Laboratorul Central pentru Controlul Calităţii şi Igienei Vinului
Valea Călugărească
|
6.
|
Laboratorul Regional pentru Controlul Calităţii şi Igienei
Vinului Blaj
|
7.
|
Laboratorul Regional pentru Controlul Calităţii şi Igienei
Vinului Odobeşti
|
8.
|
Oficiul Naţional al Viei şi Vinului
|
9.
|
Agenţia Naţională de Consultanţă Agricolă, inclusiv
oficiile/centrele judeţene şi locale de consultanţă agricolă din subordinea
acesteia
|
10.
|
Autoritatea Hipică Naţională
|
|
NOTĂ:
Numărul maxim de posturi pentru instituţiile prevăzute la cap. II
este de 3.442.
|
III.
|
Alte structuri finanţate din venituri proprii
|
1.
|
Agenţia Domeniilor Statului
|
2.
|
Institutul de Bioresurse Alimentare
|
3.
|
Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri şi Alte
Produse Vitivinicole
|
4.
|
Oficiile de studii pedologice şi agrochimice judeţene din
subordinea direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene
|
5.
|
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie,
Agrochimie si Protecţia Mediului - ICPA Bucureşti
|
6.
|
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii
în Horticultura, Ştefăneşti - Argeş
|
IV.
|
Structuri cu finanţare externă şi de la bugetul de stat
|
|
Unităţi de management al proiectului (UMP)
|
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
1.194/2008)
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultura
Total = 155 posturi, inclusiv posturile din filialele
regionale