HOTARARE Nr. 1346 din 27 noiembrie 2002
privind serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comertului de
pe langa tribunale pentru inregistrarea si autorizarea functionarii
comerciantilor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 903 din 12 decembrie 2002

In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 4 alin. (1) si (2) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 privind simplificarea unor
formalitati administrative pentru inregistrarea si autorizarea functionarii
comerciantilor, republicata, cu modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comertului de pe langa
tribunale pentru inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor,
precum si conditiile concrete de acordare a acestora sunt prevazute in anexa
nr. 1.
Art. 2
(1) Se aproba cuantumurile tarifelor pentru serviciile de asistenta
prestate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pentru
inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor, prevazute in anexa
nr. 2.
(2) Pentru pozitiile nr. 6 - 14 din anexa nr. 2 se poate aplica un tarif
suplimentar de 30% pentru solutionarea cererii in termen de 72 de ore.
(3) Pentru pozitiile nr. 7 - 14 din anexa nr. 2, in cazul mai multor
operatiuni, se percepe o singura data cel mai mare tarif plus 10% din acesta
pentru fiecare noua operatiune, fara a se depasi dublul tarifului de baza.
Art. 3
Serviciile de asistenta din cadrul oficiilor registrului comertului de pe
langa tribunale, pentru partea de inregistrare a comerciantilor, si fiecare
dintre autoritatile publice avizatoare reprezentate in Biroul unic, pentru
partea proprie de autorizare a functionarii comerciantilor, au obligatia de a
asigura zilnic un numar suficient de seturi complete, cuprinzand toate
formularele necesare comerciantilor pentru inregistrare si autorizarea
functionarii. Procurarea formularelor de catre comercianti este libera si
gratuita.
Art. 4
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 5
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 575/2002 privind serviciile de asistenta prestate de camerele de
comert si industrie teritoriale pentru inregistrarea si autorizarea
functionarii comerciantilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 413 din 14 iunie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul justitiei,
Rodica Mihaela Stanoiu
Ministrul pentru intreprinderile
mici si mijlocii si cooperatie,
Silvia Ciornei
p. Ministrul finantelor publice,
Enache Jiru,
secretar de stat
ANEXA 1
SERVICIILE DE ASISTENTA
prestate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pentru
inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor, precum si conditiile
concrete de acordare a acestora
Art. 1
Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale vor putea acorda
solicitantilor, la cererea si pe cheltuiala acestora, urmatoarele servicii de
consultanta:
a) obtinerea rezervarii firmei si, dupa caz, a emblemei comerciantului;
b) redactarea actelor constitutive si a actelor modificatoare ale acestora,
darea de data certa sau, dupa caz, obtinerea autentificarii acestora;
c) efectuarea, in numele solicitantului, a varsamintelor reprezentand
aportul in numerar la capitalul social;
d) redactarea declaratiilor pe propria raspundere a fondatorilor,
administratorilor, imputernicitilor sucursalelor si cenzorilor ca indeplinesc
conditiile prevazute de lege si darea de data certa pe declaratie;
e) obtinerea evaluarii prin expertiza a bunurilor subscrise ca aport in
natura la capitalul social si obtinerea, dupa caz, pentru bunurile imobile:
- a dovezii intabularii;
- a certificatului constatator al sarcinilor cu care, eventual, este grevat
respectivul bun;
f) indrumarea pentru completarea corecta a cererii de inregistrare si
autorizare a comerciantului;
g) indrumarea pentru intocmirea documentatiilor tehnice in vederea
obtinerii autorizatiilor de functionare.
Art. 2
Conditiile concrete de acordare a asistentei pentru inregistrarea si
autorizarea functionarii comerciantilor in cadrul oficiilor registrului
comertului de pe langa tribunale sunt urmatoarele:
a) serviciile de asistenta acordate comerciantilor se desfasoara in
structuri distincte de catre Biroul unic;
b) serviciile de asistenta se acorda la cererea solicitantului si pe
cheltuiala acestuia;
c) serviciile de asistenta se acorda solicitantilor inainte de depunerea
cererii de inregistrare si autorizare la Biroul unic;
d) serviciile de asistenta sunt asigurate de personal specializat in
domeniul juridic, economic, precum si de personal specializat pentru fiecare
autoritate competenta sa emita autorizatii de functionare;
e) serviciile de asistenta se solicita pe cale conventionala, prin cerere
de servicii explicita, cuprinzand serviciile solicitate, obligatiile partilor,
termenele si tarifele datorate;
f) tarifele pentru serviciile prestate sunt prevazute in anexa nr. 2 si se
aplica in mod unitar de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale.
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
TARIFELE
pentru serviciile de asistenta prestate de oficiile registrului comertului de
pe langa tribunale inainte de depunerea cererii de inregistrare si autorizare a
functionarii comerciantilor
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea serviciului | Tariful
|
|crt.| | - lei -
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 1.| Obtinerea rezervarii firmei/emblemei comerciantului | 45.000
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 2.| Redactarea declaratiilor pe propria raspundere a | 20.000
|
| | fondatorilor, administratorilor, imputernicitilor |pentru fiecare
|
| | sucursalelor si a cenzorilor ca indeplinesc conditiile | declaratie
|
| | prevazute de lege |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 3.| Efectuarea, in numele solicitantilor, a varsamintelor | 75.000
|
| | reprezentand aportul in numerar la capitalul social | |
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 4.| Obtinerea evaluarii prin expertiza a bunurilor subscrise| 45.000*) |
| | ca aport in natura la capitalul social |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 5.| Asigurarea obtinerii, dupa caz, pentru | 70.000*) |
| | bunurile imobile, a: |
|
| | - dovezii intabularii; |
|
| | - certificatului constatator al sarcinilor cu care, |
|
| | eventual, este grevat respectivul bun |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 6.| Redactarea actului constitutiv al societatii pentru: |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | a) societate in nume colectiv (S.N.C.) sau comandita | 550.000
|
| | simpla |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | b) societate cu raspundere limitata (S.R.L.) - | 800.000
|
| | asociat unic |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | c) societate cu raspundere limitata (S.R.L.) - cu 2 |1.300.000 + 5%
|
| | asociati | din tarif
|
| | | pentru
fiecare|
| | |asociat in
plus|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | d) societate pe actiuni (S.A.) si in comandita pe |2.000.000 + 2%
|
| | actiuni - cu 5 actionari | din tarif
|
| | | pentru
fiecare|
| | | actionar in
|
| | | plus
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 7.| Redactarea actului aditional pentru schimbarea: |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | - sediului social | 320.000
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | - denumirii firmei/emblemei (adaptare) | 320.000
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | - duratei societatii | 320.000
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | - formei juridice | 530.000
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | - domeniului principal de activitate | 320.000
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | - administratorilor si/sau cenzorilor | 530.000
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | - altor elemente ale actului constitutiv (nume, | 320.000
|
| | domiciliu, participare la profit si pierderi etc.) |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 8.| Redactarea actului aditional pentru completarea | 450.000
|
| | obiectului de activitate |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 9.| Redactarea actului aditional pentru primirea/retragerea | 450.000
|
| | de asociati |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 10.| Redactarea actului aditional pentru: |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | - majorarea capitalului social | 530.000
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| | - reducerea capitalului social | 200.000
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 11.| Redactarea actului aditional pentru infiintarea de | 200.000
|
| | sedii secundare | |
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 12.| Redactarea actului aditional pentru divizarea/fuziunea | 530.000
|
| | societatii |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 13.| Redactarea actului aditional pentru | 300.000
|
| | dizolvarea/lichidarea societatii |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 14.| Redactarea contractului de societate | 550.000
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 15.| Dare de data certa pentru actele redactate de serviciile| 90.000
|
| | de asistenta |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 16.| Obtinerea autentificarii | 50.000*) |
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 17.| Indrumare pentru completarea corecta a cererii de | 45.000
|
| | inregistrare si autorizare a comerciantului |
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
| 18.| Indrumare pentru intocmirea documentatiilor tehnice in | 20.000/
|
| | vederea obtinerii autorizatiilor de functionare | autorizatie
|
|____|_________________________________________________________|_______________|
*) Nu cuprinde onorariul evaluatorului/notarului si taxa de timbru
judiciar, dupa caz.
*) Nu cuprinde taxele legale ale emitentului.