HOTARARE Nr.
126 din 7 februarie 2007
privind cheltuielile
necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor membrilor
din Romania in Parlamentul European din anul 2007
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 106 din 12 februarie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 231 alin. (2) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea
alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Sumele necesare
pentru acoperirea cheltuielilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor
membrilor din România în Parlamentul European se asigură de la bugetul de stat,
prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, al Secretariatului
General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică, al Ministerului
Afacerilor Externe şi al Autorităţii Electorale Permanente.
(2) Pentru acoperirea cheltuielilor necesare în
vederea pregătirii şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor membrilor din
România în Parlamentul European, se suplimentează bugetul Ministerului
Administraţiei şi Internelor, cel al Secretariatului General al Guvernului
pentru Institutul Naţional de Statistică, al Ministerului Afacerilor Externe,
precum şi al Autorităţii Electorale Permanente din Fondul de rezervă bugetară
la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2007, potrivit
anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor
repartizează pe instituţii ale prefectului sumele cu care se majorează
alocaţiile bugetare ale acestora, necesare pentru organizarea şi desfăşurarea
alegerilor membrilor din România în Parlamentul European.
(4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor
cu organizarea, dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se suportă
din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Art. 2. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor,
prin Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat, asigură achiziţionarea
hârtiei necesare pentru tipărirea buletinelor de vot la alegerile membrilor din
România în Parlamentul European.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor
repartizează instituţiilor prefectului cantităţile de hârtie necesare tipăririi
buletinelor de vot şi a celorlalte formulare necesare
procesului electoral.
(3) Instituţiile prefectului asigură imprimarea
buletinelor de vot în condiţii de securitate, precum şi tipărirea machetei
proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor.
(4) Cantitatea de hârtie aflată
în ambalaje originale intacte, rămasă neutilizată, se restituie unităţilor
teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat de unde a fost
ridicată, în termen de 10 zile de la publicarea rezultatelor alegerilor, pe
bază de proces-verbal de predare-primire.
(5) Plata hârtiei efectiv consumată, facturată după
restituirea prevăzută la alin. (4), se face în termen de 30 de zile de la
publicarea rezultatelor alegerilor.
(6) Cheltuielile privind tipărirea proceselor-verbale
pentru constatarea rezultatelor alegerilor, precum şi dotarea cu echipamente şi
tehnică de calcul, aplicaţii informatice şi consumabile, necesare efectuării
operaţiunilor tehnice privind
stabilirea rezultatelor alegerilor în staţiile de prelucrare organizate la
nivelul circumscripţiilor şi al birourilor electorale ale sectoarelor
municipiului Bucureşti, se asigură din bugetul Secretariatului General al
Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică.
Art. 3. - (1) Autoritatea Electorală Permanentă asigură
realizarea schimbului de informaţii necesar stabilirii autenticităţii
menţiunilor din cererile resortisanţilor statelor membre ale Uniunii Europene,
altul decât România, care şi-au exprimat intenţia de a alege membrii din
România în Parlamentul European, respectiv de a candida pentru obţinerea unui
mandat de membru din România în Parlamentul European.
(2) Autoritatea Electorală Permanentă asigură
tipărirea dovezilor eliberate alegătorilor comunitari şi realizarea
comunicărilor necesare.
(3) Cheltuielile necesare asigurării schimbului de informaţii cu autorităţile cu responsabilităţi
similare din statele membre ale Uniunii Europene, cheltuielile necesare
tipăririi dovezilor alegătorilor comunitari, precum şi cele privind
comunicările prin corespondenţă şi telefonice, asigurarea transportului se
suportă din fondurile alocate potrivit art. 1 alin. (2).
Art. 4. - (1) In cadrul bugetelor aprobate, efectuarea
cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor membrilor din
România în Parlamentul European se realizează de către ordonatorii de credite,
cu informarea periodică a Comisiei pentru transparenţă.
(2) Comisia prevăzută la alin. (1) se compune din câte
un reprezentant al partidelor politice parlamentare, respectiv al
organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au grup
parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, din 2 reprezentanţi ai
organizaţiilor neguvernamentale şi 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presă.
(3) Componenţa nominală a comisiei prevăzute la alin.
(1) se stabileşte de către preşedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza
propunerilor formulate de partidele politice parlamentare, respectiv ale
organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au grup
parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, organizaţiilor neguvernamentale
şi Clubului Român de Presă.
(4) Comisia prevăzută la alin. (1) îşi desemnează
preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (3).
Art. 5. - Pentru reducerea cheltuielilor necesare
desfăşurării procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale
aflate în stare corespunzătoare, recuperate de la alegerile anterioare.
Art. 6. - (1) Pe toată perioada exercitării
atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor membrilor din
România în Parlamentul European, instituţiile la care sunt angajaţi
membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar le asigură acestora
drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral
Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire se acordă o
indemnizaţie de 50 lei/zi, pe întreaga perioadă de activitate, care se asigură
din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(3) Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar, care participă la executarea
operaţiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central, vor primi
o indemnizaţie de 35 lei/zi, pe întreaga perioadă de activitate, care se
asigură de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(4) Membrii birourilor electorale judeţene, al
municipiului Bucureşti, ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi ale secţiilor
de votare beneficiază de o indemnizaţie de 50 lei/zi, pe întreaga perioadă de
activitate, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire.
Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar, care participă
la efectuarea operaţiunilor generate de desfăşurarea alegerilor membrilor din
România în Parlamentul European, pe lângă aceste birouri, primesc o
indemnizaţie de 35 lei/zi, pe întreaga perioadă de activitate.
(5) Membrilor Biroului Electoral Central,
statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al
acestuia, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea
alegerii membrilor din România în Parlamentul European, precum şi personalului
Ministerului Administraţiei şi Internelor şi/sau al Ministerului Apărării aflat
în misiune de pază la acest birou li se asigură în fiecare zi de activitate
băuturi răcoritoare, cafea şi gustări, în limita sumei de 7 lei/persoană.
Aceste cheltuieli se asigură din bugetul alocat Ministerului Administraţiei şi
Internelor, potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (2).
(6) Membrilor birourilor electorale judeţene, ai
Biroului Electoral al Municipiului Bucureşti şi ai birourilor electorale ale
sectoarelor municipiului Bucureşti, statisticienilor, informaticienilor şi
personalului tehnic auxiliar al acestora, care participă la realizarea
operaţiunilor legate de desfăşurarea alegerilor membrilor din România în
Parlamentul European, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi
Internelor şi/sau al Ministerului Apărării aflat în misiune de pază la aceste
birouri li se asigură în fiecare zi de activitate băuturi răcoritoare, cafea şi
gustări, în limita sumei de 7 lei/persoană.
(7) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de
votare şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor şi/sau al
Ministerului Apărării aflat în misiune de pază la aceste birouri li se asigură
în ziua votării băuturi răcoritoare, cafea şi gustări, în limita sumei de 7
lei/persoană.
(8) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4) se
face pe baza listelor de prezenţă avizate de preşedinţii birourilor electorale.
(9) Veniturile din indemnizaţiile prevăzute la alin.
(2) -(4) se impozitează conform prevederilor legale în vigoare.
(10) Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile
calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6
ore pe zi.
(11) Pe lângă drepturile prevăzute la alin. (4)
membrii birourilor electorale care domiciliază în alte localităţi beneficiază
de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport
şi cazare, potrivit reglementărilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi
pentru personalul din instituţiile publice.
(12) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4) şi
(11) şi a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (6) şi (7) se asigură
din bugetele instituţiilor prefectului, din sumele repartizate conform art. 1
alin. (3), iar pentru secţiile de votare din străinătate plata indemnizaţiilor şi a cheltuielilor de
protocol se asigură din bugetul alocat Ministerului Afacerilor Externe,
potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (2).
Art. 7. - Cheltuielile pentru
materialele necesare tipăririi listelor electorale permanente şi a copiilor de
pe acestea se asigură de instituţiile prefectului din sumele repartizate
potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (3), iar cheltuielile pentru selectarea şi
prelucrarea datelor privind cetăţenii cu drept de vot, precum şi cheltuielile
pentru dotarea cu echipamente şi tehnică de calcul necesare desfăşurării
acestor activităţi se asigură de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Art. 8. - (1) Cheltuielile necesare în vederea transportului documentelor prevăzute de lege pentru
desfăşurarea procesului electoral se asigură din bugetele instituţiilor
prefectului, din sumele repartizate potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (3),
iar pentru transportul documentelor repartizate secţiilor de votare din
străinătate, din bugetul alocat Ministerului Afacerilor Externe, conform art. 1
alin. (2).
(2) Pentru organizarea şi desfăşurarea procesului
electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele, efectuate de
autorităţile şi instituţiile publice implicate, se suplimentează cu 50% faţă de
normativele în vigoare, în perioada februarie-mai 2007.
Art. 9. - (1) Confecţionarea tuturor ştampilelor cu
menţiunea „VOTAT" şi a timbrelor autocolante ce se aplică pe documentele
de identitate ale cetăţenilor este asigurată de Ministerul Administraţiei şi
Internelor.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor
repartizează atât ştampilele cu menţiunea „VOTAT", cât şi timbrele
autocolante către instituţiile prefectului, care împreună cu primarii
repartizează aceste materiale secţiilor de vot.
(3) Confecţionarea celorlalte modele de ştampile
necesare în vederea controlului şi desfăşurării procesului electoral se asigură
de prefecţi, din sumele repartizate potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (3).
(4) Ministerul Afacerilor Externe distribuie la
secţiile de votare din străinătate timbrele autocolante necesare exercitării
dreptului de vot de către cetăţenii români aflaţi în străinătate.
Art. 10. - Achiziţionarea bunurilor şi serviciilor
necesare bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor membrilor din România în
Parlamentul European se face de către fiecare autoritate contractantă
responsabilă, în condiţiile prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006.
Art. 11. - Sumele puse la dispoziţie Ministerului
Administraţiei şi Internelor, Ministerului Afacerilor Externe, Autorităţii
Electorale Permanente, respectiv Secretariatului General al Guvernului pentru
Institutul Naţional de Statistică, neutilizate, se restituie în vederea
reîntregirii Fondului de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, în termen
de 60 de zile de la data publicării rezultatului alegerilor în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 12. - Sumele alocate Ministerului Administraţiei
şi Internelor din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului pentru
desfăşurarea procesului electoral se virează cu această destinaţie în bugetul
fiecărei instituţii a prefectului şi structuri a ministerului cu atribuţii în
domeniu, iar decontarea cheltuielilor respective se efectuează cu respectarea
prevederilor legale.
Art. 13. - Ministerul Finanţelor Publice va introduce
modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri în
structura bugetului de stat pe anul 2007 şi în volumul şi
structura bugetului Ministerului
Administraţiei şi Internelor, al Secretariatului General al Guvernului pentru
Institutul Naţional de Statistică, al Ministerului Afacerilor Externe, precum
şi al Autorităţii Electorale Permanente.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administraţiei şi
internelor,
Vasile Blaga
Ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului
General al Guvernului,
Radu Stroe
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ
-
mii lei -
Instituţia
|
Capitol
|
Cheltuieli
|
Total
|
Personal
|
Materiale
|
Capital
|
|
|
|
|
|
|
1. Ministerul Administraţiei şi Internelor
|
|
43,141
|
26,553
|
1,386
|
71,080
|
|
1. Instituţiile prefectului
2. Biroul Electoral Central
|
51.01
|
39,051
|
21,211
|
430
|
60,692
|
51.01
|
400
|
530
|
400
|
1,330
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP. 51.01
|
51.01
|
39,451
|
21,741
|
830
|
62,022
|
|
|
|
|
|
1. Inspectoratul General al Politiei
|
61.01
|
3,200
|
3,500
|
|
6,700
|
2. Comandamentul National al Jandarmeriei
|
61.01
|
80
|
1,300
|
|
1,380
|
3. Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind
Evidenta Persoanelor
|
61.01
|
410
|
10
|
540
|
960
|
4. Autoritatea pentru Străini
|
61.01
|
|
2
|
16
|
18
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP. 61.01
|
61.01
|
3,690
|
4,812
|
556
|
9,058
|
|
2. Secretariatul General al Guvernului
|
51.01
|
6
|
2,324
|
2,770
|
5,100
|
- Institutul Naţional de Statistică
|
51.01
|
6
|
2,324
|
2,770
|
5,100
|
|
3. Ministerul Afacerilor Externe
|
51.01
|
700
|
3,000
|
|
3,700
|
4. Autoritatea Electorală Permanentă
|
51.01
|
|
120
|
|
120
|
|
TOTAL GENERAL:
|
|
43,847
|
31,997
|
4,156
|
80,000
|