Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1165 din 26 septembrie 2007

pentru stimularea cresterii economice prin sprijinirea realizarii de investitii

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 688 din 10 octombrie 2007



In temeiul art.108 din Constituţia Romaniei, republicată,

avand în vedere dispoziţiile art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale art. 2 din Hotărarea Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

Guvernul Romaniei adoptă prezenta hotărare.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Scopul prezentei hotărari îl reprezintă instituirea unei scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv dezvoltarea regională prin stimularea realizării de investiţii şi a creării de noi locuri de muncă.

(2) In sensul prezentei hotărari, schema de ajutor de stat este un act în baza căruia pot fi acordate alocări specifice individuale întreprinderilor definite în mod general şi abstract, potrivit principiului stabilit în Regulamentul Consiliului (CE) nr. 659/1999 pentru aplicarea art. 93 al Tratatului de instituire a Comunităţilor Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. L 83/1999.

(3) Prezenta schemă de ajutor este exceptată de la obligaţia notificării către Comisia Europeană, conform criteriilor prevăzute de Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 privind aplicarea prevederilor articolelor 87 şi 88 ale Tratatului CE ajutorului de stat regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302/2006.

(4)   Comisia Europeană va fi informată în termen de 20 de zile lucrătoare de la aprobarea schemei, în vederea publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a unui rezumat referitor la această schemă.

(5)  Prezenta hotărare aplică prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.628/2006.

CAPITOLUL II

Reguli procedurale

Art. 2. - Prevederile prezentei hotărari se aplică întreprinderilor care sunt înregistrate conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, au sediul şi îşi desfăşoară activitatea în Romania şi îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a)   realizează investiţii cu o valoare care depăşeşte echivalentul în lei a 30 milioane euro;

b) creează cel puţin 300 de noi locuri de muncă, ca urmare a realizării investiţiei iniţiale.

Art. 3. - Investiţiile sau locurile de muncă nou-create prevăzute la art. 2 pot fi realizate în toate sectoarele de activitate, cu excepţia pescuitului, acvaculturii, industriei carboniere, siderurgiei, transportului, construcţiilor de nave maritime, fibrelor sintetice, producerii iniţiale a produselor agricole cuprinse în anexa nr. 1 la Tratatul de constituire a Comunităţii Europene.

Art. 4. - Prezenta hotărare nu se aplică întreprinderilor care se află în una din următoarele situaţii:

a)  sunt considerate firme în dificultate în sensul liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor aflate în dificultate;

b)  sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată, conform prevederilor legale în vigoare.

Art. 5. -In temeiul prezentei hotărari întreprinderile nu pot beneficia de următoarele tipuri de ajutor de stat:

a) ajutoare în favoarea activităţilor legate de export, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de stabilirea şi operarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli legate de activitatea de export;

b) ajutor care favorizează utilizarea produselor naţionale în detrimentul produselor de import;

c)  ajutor pentru întreprinderile mici nou-create, cu excepţia ajutorului pentru investiţii sau consultanţă aferentă investiţiilor;

d) ajutor pentru operare.

Art. 6. -Ajutorul de stat instituit prin prezenta hotărare se acordă întreprinderilor pentru realizarea unei investiţii iniţiale.

Art. 7. - Pentru asigurarea complementarităţii schemelor de ajutor de stat cu caracter regional, derulate de diferiţi furnizori de ajutor de stat:

a) întreprinderile nu vor beneficia de ajutor de stat în temeiul prezentei hotărari dacă pentru aceleaşi costuri eligibile ale investiţiei iniţiale au primit ajutor de stat pe alte scheme regionale de la alţi furnizori de ajutor de stat;

b)  Ministerul Economiei şi Finanţelor va aplica un program permanent de schimburi de informaţii cu ceilalţi furnizori de ajutor de stat, pentru a se evita suprapunerea unor astfel de măsuri.

Art. 8. -Ajutorul de stat se acordă întreprinderilor în limita intensităţii maxim admisibile, calculată conform anexei nr. 1, şi constă în acordarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale, a unor sume nerambursabile.

Art. 9. - Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de furnizor, va verifica respectarea îndeplinirii condiţiilor impuse de reglementările comunitare şi de prevederile prezentei hotărari.

Art. 10. - Nivelul maxim al ajutorului de stat de care poate beneficia un operator economic conform prezentei hotărari este echivalentul în lei a 28,125 milioane euro, dacă realizează investiţii şi creează locuri de muncă ca urmare a realizării unei investiţii iniţiale în orice regiune, mai puţin regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti - Ilfov. Pentru investiţiile şi locurile de muncă create în regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti - Ilfov, nivelul maxim al ajutorului de stat de care poate beneficia un operator economic este echivalentul în lei a 22,5 milioane euro.

Art. 11. -Ajutorul de stat se acordă dacă beneficiarul a prezentat o cerere în acest scop şi autoritatea responsabilă de administrarea schemei a confirmat ulterior în scris că, sub rezerva unor verificări mai detaliate, proiectul îndeplineşte în principiu condiţiile de eligibilitate stabilite în schemă înaintea începerii lucrărilor. Dacă lucrările încep anterior îndeplinirii condiţiilor stabilite în prezentul capitol, întregul proiect nu va mai fi eligibil pentru ajutor.

Art. 12. - (1) Durata schemei de ajutor de stat este de 5 ani, respectiv perioada 2007 - 2011, cu posibilitatea prelungirii.

(2)    Bugetul total maxim al prezentei scheme este echivalentul în lei a 500 milioane euro, în limita plafoanelor bugetare anuale pe perioada celor 5 ani. Pentru anul 2007 bugetul prezentei scheme este echivalentul în lei a 10 milioane euro.

(3) Numărul total estimat al întreprinderilor care urmează să beneficieze de ajutor de stat în temeiul prezentei scheme este de 110, numărul mediu anual de beneficiari fiind de 22.

Art. 13. - Pentru orice ajutor pentru proiecte mari de investiţii acordat în cadrul schemei, care cade sub pragul de notificare individuală prevăzut la art. 10, se vor furniza Comisiei Europene, într-un termen de 20 de zile lucrătoare de la acordarea ajutorului de către autoritatea competentă, informaţiile cerute în formularul prevăzut în anexa I la Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006.

Art. 14. - Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de autoritate de implementare a schemei, trebuie să păstreze înregistrări detaliate referitoare la ajutoarele acordate pentru toate proiectele de investiţii în cadrul schemei. Aceste înregistrări, care conţin toate informaţiile necesare pentru a stabili dacă sunt respectate criteriile din Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006, trebuie păstrate timp de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor în cadrul schemei.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 15. - Nerespectarea de către beneficiari a condiţiilor prevăzute prin prezenta hotărare, precum şi a oricăror obligaţii asumate în vederea obţinerii finanţării determină aplicarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a măsurilor necesare în vederea recuperării ajutoarelor de stat.

Art. 16. - Procedura de acordare a alocărilor specifice individuale în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea realizării de investiţii este prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 17. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXA Nr. 1

CRITERII

de acordare a ajutorului de stat conform prezentei scheme

I. Acordarea ajutorului de stat regional pentru investiţia inţială

1. Ajutorul de stat prevăzut în prezenta hotărare se acordă numai întreprinderii care realizează investiţii ce pot fi considerate investiţii iniţiale în sensul Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat regional 2007-2013, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C54/03.2006 şi al Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.628/2006 privind aplicarea prevederilor articolelor 87 şi 88 ale Tratatului CE ajutorului de stat regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302/29/2006.

2.   Investiţia iniţală reprezintă o investiţie în active fixe, corporale şi necorporale, referitoare la: crearea unei unităţi noi, extinderea unei unităţi existente, diversificarea rezultatului unei unităţi prin adăugarea unor produse suplimentare noi sau o schimbare fundamentală în procesul global de producţie al unei unităţi existente. Poate fi considerată investiţie inţială şi o investiţie în capital fix realizată sub forma achiziţionării unor active legate de o unitate care a fost închisă sau ar fi fost închisă dacă nu ar fi fost cumpărată, cu excepţia cazului în care unitatea în cauză aparţine unei întreprinderi în dificultate.

2.1. Prin active corporale se înţeleg activele constand în terenuri, construcţii şi echipamente. In cazul achiziţionării unei noi unităţi, trebuie luate în considerare numai costurile de cumpărare a activelor de la terţi, cu condiţia ca operaţiunea să se facă în condiţii de piaţă.

2.2.   Prin active necorporale se înţeleg activele constand în transfer de tehnologie prin achiziţionarea de drepturi referitoare la brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate.

2.3. Activele necorporale trebuie să satisfacă următoarele condiţii:

a) să fie exploatate exclusiv în întreprinderea beneficiară de ajutor regional;

b)  să reprezinte elemente de activ amortizabile, conform legislaţiei în vigoare;

c) să fie achiziţionate de la un terţ în condiţiile pieţei;

d) să figureze în activele firmei şi să rămană în patrimoniul întreprinderii beneficiare de ajutor regional pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la finalizarea investiţiei în cazul întreprinderilor mari şi de cel puţin 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii.

2.4. Inlocuirea va fi acceptată în analiza respectării criteriului de menţinere a investiţiei dacă aceasta are în vedere active care s-au uzat moral în această perioadă datorită schimbărilor tehnologice rapide.

3. Prin proiect mare de investiţii se înţelege o investiţie iniţială, aşa cum este definită la pct. 2, ale cărei costuri eligibile depăşesc 50 de milioane euro.

Echivalentul în lei al costurilor eligibile se calculează la preţurile şi cursul de schimb în vigoare la data acordării ajutorului.

Pentru a evita ca un proiect mare de investiţii să fie fracţionat artificial în mai multe subproiecte, în scopul de a se sustrage aplicării dispoziţiilor Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat regional 2007-2013, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C54/03.2006, un proiect mare de investiţii va fi considerat ca un singur proiect de investiţii atunci cand investiţia iniţială este realizată, în cursul unei perioade de 3 ani, de către una sau mai multe întreprinderi şi constă într-o combinaţie economic indivizibilă de elemente de capital fix.

4.  Ajutorul de stat se acordă în cadrul prezentei hotărari dacă beneficiarul a prezentat o documentaţie în acest scop şi dacă Ministerul Economiei şi Finanţelor a confirmat ulterior în scris, sub rezerva unor verificări mai detaliate, că proiectul îndeplineşte în principiu condiţiile de eligibilitate stabilite în hotărare, înaintea începerii lucrărilor. Dacă lucrările încep anterior îndeplinirii acestei condiţii, întregul proiect nu va mai fi eligibil pentru ajutor.

5. Ajutorul regional pentru investiţii este calculat prin referire fie la costurile investiţiilor în active corporale şi necorporale rezultate din proiectul de investiţie iniţială, fie la costurile salariale estimate pentru locurile de muncă direct create prin proiectul de investiţie, luandu-se în calcul valoarea cea mai ridicată a costurilor eligibile.

6.  In cazul în care ajutorul de stat este calculat pe baza costurilor cu investiţiile, cheltuielile eligibile sunt cele prevăzute în continuare:

6.1.  Cheltuielile aferente investiţiilor în imobilizări corporale cuprind acele cheltuieli legate de achiziţionarea de terenuri, clădiri şi echipamente.

Pentru întreprinderile mici şi mijlocii, costurile studiilor pregătitoare şi costurile serviciilor de consiliere aferente investiţiilor pot fi, de asemenea, luate în considerare pană la o intensitate a ajutorului de 50% din costurile efectiv suportate.

Costurile corelate cu achiziţionarea unor active corporale, altele decat terenuri şi clădiri, prin intermediul unei operaţiuni de leasing, pot fi considerate eligibile doar în situaţia în care îmbracă forma leasingului financiar şi conţin menţionată expres obligaţia beneficiarului de a achiziţiona activele la expirarea termenului contractului de leasing. In cazul achiziţionării în sistem de leasing a terenurilor sau clădirilor, contractul de leasing trebuie să îşi continue valabilitatea pentru cel puţin 5 ani după momentul prevăzut pentru finalizarea proiectului de investiţii, în cazul întreprinderilor mari şi 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii.

Cu excepţia întreprinderilor mici şi mijlocii şi a preluărilor, activele achiziţionate trebuie să fie noi. In cazul preluărilor, se deduc activele pentru achiziţionarea cărora a fost acordat deja un ajutor înainte de cumpărare.

6.2. Cheltuielile aferente investiţiilor în imobilizări necorporale cuprind acele cheltuieli legate de transferul de tehnologie sub forma achiziţionării de brevete, licenţe sau cunoştinţe brevetate şi cunoştinţe tehnice nebrevetate. Aceste cheltuieli nu pot să depăşească 50% din totalul costurilor totale eligibile ale proiectului de investiţie în cazul în care beneficiarul de ajutor de stat este o întreprindere mare. In cazul în care beneficiarul de ajutor de stat este o întreprindere mică sau mijlocie, cheltuielile prevăzute la pct. 2.2 pot fi acceptate integral.

7. In cazul în care ajutorul este calculat pe baza costurilor rezultate din crearea de locuri de muncă în urma realizării proiectului de investiţie iniţială, costurile eligibile sunt considerate a fi costurile salariale cu personalul nou-angajat, calculate pe o perioadă de 2 ani.

Costurile salariale includ salariul brut şi contribuţiile la asigurările sociale obligatorii.

Prin crearea de locuri de muncă se înţelege creşterea netă a  numărului de salariaţi angajaţi direct de întreprinderea beneficiară de ajutor de stat, în raport cu media celor 12 luni precedente. Locurile de muncă pierdute în cursul acestei perioade de 12 luni trebuie deduse din numărul aparent al locurilor de muncă create în cursul aceleiaşi perioade.

8. Acordarea ajutorului de stat pentru investiţia iniţială este condiţionată de menţinerea acesteia pentru o perioadă minimă de 5 ani în cazul întreprinderilor mari şi de 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, de la data finalizării proiectului de investiţii. Această condiţie nu împiedică înlocuirea echipamentului care a devenit învechit în decursul perioadei de 5 ani, respectiv 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, datorită schimbării tehnologice rapide.

In cazul în care ajutorul de stat este calculat pe baza costurilor salariale, trebuie îndeplinite următoarele condiţii:

a)  locurile de muncă sunt create direct de proiectul de investiţii;

b)  locurile de muncă trebuie să fie create în 3 ani de la finalizarea lucrărilor şi trebuie menţinute pe o perioadă de minimum 5 ani de la data la care au fost ocupate pentru prima dată în cazul întreprinderilor mari şi de 3 ani pentru întreprinderile mici şi mijlocii.

9.   In vederea garantării unui nivel viabil şi eficient al investiţiilor care beneficiază de ajutor, aportul beneficiarului destinat finanţării lor trebuie să fie de cel puţin 25% din costurile eligibile, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui alt ajutor public.

II. Intensitatea ajutorului de stat

1. Pentru investiţiile ale căror costuri eligibile sunt mai mici de 50 milioane euro, intensitatea brută a ajutorului de stat regional, în cazul întreprinderilor mari, nu poate depăşi 50% din cheltuielile aferente investiţiei iniţiale sau din costurile salariale pe o perioadă de 2 ani cu personalul nou-angajat. Pentru investiţiile sau locurile de muncă realizate în regiunea 8 Bucureşti-Ilfov, intensitatea maximă a ajutorului de stat este de 40%. La aceste niveluri ale intensităţii se vor adăuga bonusuri pentru întreprinderile mici de 20 puncte procentuale, iar pentru întreprinderile mijlocii, de 10 puncte procentuale.

2.  Pentru proiectele mari de investiţii - ale căror costuri eligibile depăşesc echivalentul în lei a 50 milioane euro - intensitatea brută se calculează, indiferent dacă beneficiarul este întreprindere mică, mijlocie sau întreprindere mare, ajustandu-se plafonul regional, în funcţie de valoarea costurilor eligibile, după cum urmează:

- pentru costurile eligibile cu valoarea în lei sub echivalentul a 50 milioane euro se aplică plafonul regional;

- pentru tranşe din costurile eligibile cu valoare cuprinsă între echivalentul în lei a 50 milioane euro şi echivalentul în lei a 100 milioane euro se aplică 50% din plafonul regional;

-  pentru tranşe din costurile eligibile a căror valoare depăşeşte echivalentul în lei a 100 milioane euro se aplică 34% din plafonul regional.

Astfel, suma admisibilă ca ajutor de stat pentru un proiect care depăşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro se calculează conform formulei:

A=Rx(50+0,50B+0,34C),

unde:

- A reprezintă suma maximă a ajutorului de stat;

- R reprezintă plafonul regional neajustat prevăzut în Liniile directoare privind ajutorul de stat regional 2007-2013, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C54/2006, care este de 50% pentru toate regiunile de dezvoltare, mai puţin regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti-Ilfov, pentru care este de 40%;

- B reprezintă cheltuielile eligibile între echivalentul în lei a 50 milioane euro şi echivalentul în lei a 100 milioane euro;

- C reprezintă cheltuielile eligibile peste echivalentul în lei a 100 milioane euro.

3. Pentru investiţiile a căror echivalent în lei este mai mare de 50 milioane euro, suma totală a ajutorului de stat din toate sursele nu trebuie să depăşească 75% din suma maximă a ajutorului de stat care s-ar putea primi pentru o investiţie cu cheltuieli eligibile al căror echivalent în lei este 100 milioane euro, respectiv suma prevăzută la art. 10 din prezenta schemă. Pentru procesarea şi marketing-ul produselor agricole, intensitatea maximă va fi stabilită conform prevederilor art. 4 (10) din Regulamentul nr. 1.628/2006.

4.   Intensitatea ajutorului de stat reprezintă raportul dintre valoarea brută actualizată a ajutorului şi valoarea actualizată a costurilor eligibile. Costurile eligibile sunt actualizate la valoarea lor la data acordării ajutorului. Ajutoarele plătibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea de la data acordării lor.

5. Plafonul intensităţii ajutorului de stat se aplică la totalul ajutorului în cazul ajutoarelor acordate concomitent în cadrul mai multor scheme regionale sau acordate în combinaţie cu un ajutor ad-hoc, indiferent dacă fondurile provin din surse locale, regionale, naţionale sau comunitare.

In cazul în care ajutorul calculat pe baza costurilor investiţiilor în active corporale sau necorporale este combinat cu un ajutor calculat pe baza costurilor salariale, trebuie respectat plafonul intensităţii stabilit pentru regiunea respectivă.

In cazul în care costurile eligibile pentru ajutoare regionale sunt total sau parţial eligibile pentru ajutoare în alte scopuri, partea comună trebuie să respecte plafonul cel mai favorabil care rezultă din regulile aplicabile.

Ajutoarele regionale pentru investiţii nu se pot cumula cu ajutoare de minimis privind aceleaşi costuri eligibile pentru a se sustrage intensităţilor maxime ale ajutorului stabilite prin prezenta hotărare.

ANEXA Nr. 2

PROCEDURA

de acordare a alocărilor specifice individuale în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea realizării de investiţi

I. Obiectivul schemei de ajutor de stat

Obiectivul schemei de ajutor de stat este dezvoltarea regională prin stimularea realizării de investiţii şi crearea de noi locuri de muncă.

II.  Definiţii

In sensul prezentei proceduri termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)  întreprindere este orice persoană juridică, indiferent de forma de organizare, care desfăşoară activităţi în scop lucrativ, total sau parţial;

b) alocare specifică individuală reprezintă valoarea totală a sumei nerambursabile care poate fi acordată unei întreprinderi, în cadrul schemei de ajutor de stat, în una sau mai multe tranşe;

c) întreprinderile mici şi mijlocii se clasifică în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 364/2004, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 63/2004.

III.  Criterii de eligibilitate

Pot beneficia de alocări specifice individuale în baza schemei de ajutor de stat întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării, următoarele criterii de eligibilitate:

a)   sunt înregistrate conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, au sediul şi îşi desfăşoară activitatea în Romania;

b)  intenţionează să realizeze investiţii cu o valoare care depăşeşte echivalentul în lei a 30 milioane de euro şi creează cel puţin 300 de noi locuri de muncă, ca urmare a realizării investiţiei iniţiale;

c)  nu înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;

d)  nu se află în procedură de executare silită, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau alte situaţii reglementate de lege;

e)  nu intră în categoria întreprinderilor în dificultate potrivit cap. 2 secţiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei Europene - Linii directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244 din 1 octombrie 2004;

f) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;

g) la momentul solicitării ajutorului de stat prezintă un plan de investiţii;

h) nu realizează investiţii şi creează locuri de muncă, pentru care solicită ajutor de stat în temeiul prezentei scheme, în următoarele sectoare: pescuit, acvacultura, industrie carbonieră, siderurgie, transport, construcţii de nave maritime, fibre sintetice, producţia primară a produselor agricole, cuprinse în anexa nr. 1 la Tratatul de constituire a Comunităţii Europene.

IV. Modalitatea de acordare a alocărilor specifice individuale

1. Intreprinderile pot beneficia de alocări specifice individuale pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi necorporale sau crearea de noi locuri de muncă, în limita intensităţii maxim admise calculate conform anexei nr. 1 la hotărare.

2. Modalitatea de acordare a acestor ajutoare de stat pentru întreprinderi constă în alocarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor, a unor sume nerambursabile.

3. In cazul în care alocarea specifică individuală este plătibilă în mai multe tranşe, acestea se actualizează la valoarea de la data acordării. Actualizarea se face avand în vedere rata de referinţă fixată periodic de Comisia Europeană şi publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene.

4.  Nivelul maxim al alocării specifice individuale de care poate beneficia o întreprindere conform prezentei scheme de ajutor de stat este echivalentul în lei a 28,125 milioane euro, dacă realizează investiţii şi creează locuri de muncă în orice regiune, mai puţin Regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti-Ilfov.

5. Pentru investiţiile şi locurile de muncă create în Regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti-Ilfov, nivelul maxim al alocării specifice de care poate beneficia o întreprindere este echivalentul în lei a 22,5 milioane euro.

V. Procedură de acordare a alocării specifice individuale 1. Procedură de solicitare a acordului de principiu pentru finanţare

1.1.  Orice solicitant trebuie să obţină un acord de principiu pentru finanţare din partea Ministerului Economiei şi Finanţelor înainte de a beneficia de alocarea specifică individuală din cadrul prezentei scheme.

1.2.   In vederea obţinerii acordului de principiu pentru finanţare, solicitantul transmite la Ministerul Economiei şi Finanţelor, str. Apolodor nr. 17, sectorul 4, Bucureşti, o cerere de acord de principiu pentru finanţare conform formularului nr. 1 la prezenta procedură, însoţită de următoarele documente justificative:

a) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe langă tribunalul unde îşi are sediul societatea solicitantă, în care să se menţioneze următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii şi data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia;

b) în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, declaraţia privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii conform formularului nr. 2 la prezenta procedură;

c)  situaţii financiare aprobate, corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar, în copie;

d) planul de investiţii pentru care se solicită finanţarea;

e)   studiu tehnico-economic, întocmit de o firmă de specialitate, din care să rezulte viabilitatea proiectului pentru care se solicită finanţarea;

f) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru;

g) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul local, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru;

h) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că aceasta nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială; că societatea nu are activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege;

i) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că nu au fost emise împotriva acesteia decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;

j) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că întreprinderea nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutor de stat pe alte scheme regionale de la alţi furnizori de ajutor de stat pentru aceleaşi costuri eligibile ale investiţiei iniţiale pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme, precum si declaraţie pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis primite/solicitate pentru aceleaşi costuri eligibile;

k) împuternicire semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altă persoană decat aceasta semnează cererea-tip de acord de principiu pentru finanţare;

l) o copie a buletinului de identitate/cărţii de identitate a persoanei împuternicite să semneze cererea-tip de acord de principiu pentru finanţare;

m) opisul cu documentele depuse pentru obţinerea acordului de principiu pentru finanţare.

1.3. Cererea de acord de principiu pentru finanţare se completează în limba romană prin tehnoredactare şi poartă ştampila şi semnătura în original a reprezentantului legal al întreprinderii.

2. Inregistrarea, evaluarea şi selecţia beneficiarilor

2.1.   Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor se desemnează direcţia cu atribuţii în domeniul ajutorului de stat ca unitate de implementare a prezentei scheme, pe perioada de valabilitate a acesteia, precum şi secretarul de stat coordonator.

2.2. In aplicarea prevederilor prezentei hotărari, unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat coordonează metodologic compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.

2.3.  Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, prin compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat, acordă asistenţă întreprinderilor solicitante pentru întocmirea şi completarea cererii de acord de principiu pentru finanţare.

2.4.   Cererea de acord de principiu pentru finanţare completată, însoţită de documentele justificative, se depune la registratura generală a Ministerului Economiei şi Finanţelor, menţionandu-se pe plic „schema de ajutor de stat pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea realizării de investiţii".

2.5.  Cererea de acord de principiu pentru finanţare va fi înregistrată în registrul special al schemei de ajutor de stat, la cabinetul secretarului de stat coordonator, menţionandu-se data şi numărul de înregistrare ale cererii.

2.6.  Inregistrarea cererilor de acord de principiu pentru finanţare va începe după intrarea în vigoare a ordinului ministrului economiei şi finanţelor, menţionat la pct. 2.1.

2.7.  Cererile vor fi analizate şi selectate, în limita bugetului anual alocat schemei, în funcţie de data şi numărul înregistrării documentelor prevăzute la pct. 1.2, urmărindu-se conformitatea cu prevederile prezentei hotărari.

2.8.  Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va finaliza procesul de evaluare a cererii de acord de principiu pentru finanţare în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia.

2.9.  Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat, are obligaţia de a face publică pe site-ul său epuizarea bugetului anual alocat pentru această schemă, data de la care nu se mai înregistrează cereri de acord de principiu pentru finanţare.

2.10. In urma procesului de evaluare a cererii de acord de principiu pentru finanţare, Ministerul Economiei şi Finanţelor transmite întreprinderilor solicitante, după caz:

a) acordul de principiu pentru finanţare conform formularului nr. 3 la prezenta procedură, în cazul întreprinderilor solicitante selectate pentru finanţare;

b) o înştiinţare prin care se precizează că cererea de acord de principiu pentru finanţare este incompletă, nu conţine informaţii corecte, nu este însoţită de toată documentaţia necesară sau există neconcordanţe în informaţiile furnizate. In acest caz, termenul de evaluare de acord de principiu pentru finanţare, prevăzut la pct. 2.8, curge de la data la care cererea este considerată completă în sensul prevederilor prezentei hotărari. Intreprinderea solicitantă transmite completarea documentaţiei în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la primirea înştiinţării;

c) o scrisoare de respingere a cererii de acord de principiu pentru finanţare în cazul în care: nu se îndeplinesc criteriile prevăzute în hotărare sau cererile de acord de principiu pentru finanţare au fost depuse după data la care bugetul anual alocat schemei a fost epuizat sau nu se respectă termenul prevăzut la pct. 2.10 lit. b).

3. Acordarea alocărilor specifice individuale

3.1.  Alocările specifice individuale se acordă solicitanţilor selectaţi, după efectuarea parţială sau totală a cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii pentru care a fost emis acordul de principiu pentru finanţare.

3.2. Acordarea alocării specifice individuale se face pe baza unei cereri de eliberare a sumei nerambursabile, prevăzută în formularul nr. 4 la prezenta procedură, transmisă de către solicitant la Ministerul Economiei şi Finanţelor prin reprezentant sau prin poştă cu confirmare de primire.

3.3. Cererea de eliberare a sumei nerambursabile prevăzute la pct. 3.2 este însoţită de următoarele documente:

a)  formularul de decont prevăzut în formularul nr. 5 la prezenta procedură, însoţit de documentele justificative prevăzute în formularul nr. 6, în original şi în copie, în ordinea activităţilor şi documentelor justificative completate în formularul de decont. Copiile conţin menţiunea „conform cu originalul", ştampila şi semnătura reprezentantului legal al întreprinderii;

b)  opis cu toate documentele depuse în vederea eliberării sumei nerambursabile.

3.4.  Eliberarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a tranşei din suma nerambursabilă se va face după verificarea la faţa locului, de către reprezentanţii unităţii de implementare a schemei şi ai compartimentelor specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti sau din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, a realităţii, legalităţii şi regularităţii operaţiunilor economico-financiare pentru care se solicită finanţare.

3.5.  Intreprinderile solicitante sunt obligate să demareze proiectul de investiţii pentru care au solicitat finanţare în termen de maximum 4 luni de la data emiterii acordului de principiu pentru finanţare. In cazul în care întreprinderile solicitante nu au demarat proiectul în termenul stabilit, acordul de principiu se anulează.

3.6.   Cererea de eliberare a primei tranşe, însoţită de documentele menţionate la pct. 3.3, se va depune după o perioadă de minimum 3 luni de la demararea proiectului de investiţii.

3.7.  Plata pentru cheltuielile eligibile aferente proiectului nu poate face obiectul unor plăţi compensatorii.

3.8. Virarea efectivă a tranşelor din suma nerambursabilă se face de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la înregistrarea cererii de eliberare a sumei nerambursabile, în contul 50.70 „Disponibil din subvenţii şi transferuri" deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază îşi are domiciliul fiscal, pe baza analizei setului de documente prevăzute la pct. 3.3.

3.9. Documentele originale vor fi ridicate de către întreprindere de la sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor, unitatea de implementare a schemei, după verificarea conformităţii copiilor şi virarea efectivă a sumei nerambursabile.

4. Controlul şi raportarea alocărilor specifice individuale

4.1.  Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat şi compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti sau din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, verifică la sediul beneficiarilor schemei veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor şi cheltuielilor efectuate de întreprinderi în cadrul schemei. In cadrul acestor controale se verifică şi contribuţiile beneficiarilor la realizarea proiectelor de investiţii conform pct. 9 din anexa nr. 1 la prezenta hotărare.

4.2.  In cazul în care în urma controalelor efectuate la întreprinderile beneficiare se constată:

a)  declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine suma nerambursabilă;

b) nerealizarea de către întreprinderea beneficiară de ajutor de stat a contribuţiei proprii la realizarea proiectului de investiţii;

c) schimbarea destinaţiei sumei nerambursabile;

d) orice altă nerespectare a prevederilor prezentei hotărari, unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va propune ministrului economiei şi finanţelor recuperarea totală sau parţială, după caz, a ajutorului de stat acordat.

4.3.  Recuperarea ajutorului de stat se realizează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

4.4.  Intreprinderile beneficiare au obligaţia să transmită Ministerului Economiei şi Finanţelor anual, timp de 5 ani de la finalizarea investiţiei, o raportare privind efectele finanţării prin completarea formularului nr. 8 la prezenta procedură. Transmiterea formularului se efectuează pană la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul precedent.

5. Anularea cererii de solicitare a alocării specifice individuale

5.1.  In cazul în care una sau mai multe dintre informaţiile cuprinse în secţiunea B2 din cererea de acord de principiu pentru finanţare, pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor a transmis solicitantului acordul de principiu, se modifică, solicitanţii au obligaţia de a transmite la Ministerul Economiei şi Finanţelor cererea de anulare totală sau parţială a finanţării conform formularului nr. 7 la prezenta procedură.

5.2. Solicitantul va beneficia de alocare specifică individuală pentru partea din proiectul de investiţii rămasă nemodificată.

5.3.  Pentru partea din proiectul de investiţii care a suferit modificări, solicitantul poate transmite o nouă cerere de acord de principiu pentru finanţare, concomitent sau ulterior transmiterii cererii de anulare totală sau parţială a finanţării. Procesul de evaluare se va relua de la data înregistrării noii cereri de acord de principiu pentru finanţare, cu completările şi corecţiile efectuate.

5.4. Cererea de anulare totală sau parţială a finanţării pentru care există acord de principiu se completează în limba romană, prin tehnoredactare, şi poartă semnătura în original a reprezentantului legal al întreprinderii.

VI. Confidenţialitate

Personalul unităţii de implementare are obligaţia de a păstra confidenţialitatea privind documentele justificative depuse de către întreprinderile solicitante în cadrul schemei.

Formularul nr. 1 la Procedură

Data înregistrării................................

Numărul înregistrării..........................

CERERE   DE  ACORD   DE   PRINCIPIU   PENTRU   FINANŢARE

(Se completează toate rubricile din formularul-tip în limba romană, prin tehnoredactare)

Subscrisa,..................................................................................., avand datele de identificare menţionate la secţiunea A, reprezentată legal prin dl/dna......................................................, avand calitatea de................................, solicit finanţarea în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea realizării de investiţii.

SECŢIUNEA A

Prezentarea solicitantului

Denumirea întreprinderii:........................................................................................................................................................................ .....................

Adresa:.............................................................................................................................................cod poştal..........................................................

Telefon:..................................Fax:..................................

E-mail:............................................................................

Data înregistrării întreprinderii:.........................................

Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului:.......................................................................................................................................................

Codul de identificare fiscală:........................................................................................................................................................................................

Cod IBAN în care se solicită transferarea alocaţiei specifice individuale, RON............................................................................................................. deschis la Trezoreria....................................................................

Forma juridică:................................................................

Capitalul social:............................................................lei                    deţinut de

- persoane fizice:          ............%

- întreprinderi mici şi mijlocii1):    ............%

- societăţi comerciale mari2):      ............%.

Obiectul principal de activitate:........................................................................................................................................................................ ...........

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Cod CAEN:........................................................................................................................................................................ ......................................

Obiectul secundar de activitate3):........................................................................................................................................................................ .......

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Cod CAEN:........................................................................................................................................................................ ......................................

Numărul mediu scriptic anual de personal în anul fiscal anterior:..............................

Cifra de afaceri conform ultimului bilanţ contabil anual aprobat:....................................lei

Valoare active totale, conform ultimei situaţii financiare aprobate4)................................lei

Numele:..........................................................................

Funcţia............................................................................

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului5)

.....................................................................

Data semnării:...............................................

1) Intreprinderile mici şi mijlocii sunt definite ca societăţi comerciale cu numărul mediu scriptic de personal pană la 249 (inclusiv) raportat în anul anterior şi realizează o cifră de afaceri anuală netă ce nu depăşeşte 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate; prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.

2)  Societatea mare este acea societate comercială cu numărul mediu scriptic de personal mai mare decat 250 (inclusiv) sau o cifră de afaceri anuală netă de peste 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate.

3) Se completează dacă finanţarea se solicită pentru obiectul secundar de activitate.

4)  Prin active totale se înţeleg active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.

5) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

SECŢIUNEA B

Prezentarea proiectului pentru care se solicită finanţare în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea realizării de investiţii

SECŢIUNEA B1

Descrierea succintă a proiectului pentru care se solicită finanţarea

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

SECŢIUNEA B2

Prezentarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanţarea

Denumirea activităţii

Tipul de cheltuială eligibilă pentru care se solicită finanţare

Valoarea cheltuielilor eligibile*)

- lei -

Valoarea finanţării solicitate

- lei -

AN I

AN II

AN III

AN IV

AN

V

AN I

AN II

AN III

AN IV

AN

V

Realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi necorporale

|_|

a) Cheltuieli premergătoare realizării investiţiei6):

|_|

Studii legate de proiectul de investiţii

|_|

b) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale7):

|_|

Terenuri

|_|

Construcţii

|_|

Instalaţii tehnice şi maşini

|_|

Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial

|_|

c) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări necorporale8):

|_|

Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de proprietate intelectuală: brevet de invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate

Crearea de

noi locuri de

muncă

|_|

Cheltuieli salariale cu personalul nou-angajatîn urma realizării proiectului de investiţii pe o perioadă de 2 ani:

|_|

Cheltuieli cu salariul brut

|_|

Cheltuieli cu asigurările sociale obligatorii

TOTAL:

*) Valoarea cheltuielilor eligibile fără TVA.

6)  Doar în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii.

7) Reprezintă orice investiţii în active fixe corporale ce se referă la crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate ce implică o schimbare fundamentală a produsului sau procesului de producţie al unei unităţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată, trebuie să fie, de asemenea, considerată ca fiind o investiţie în imobilizări corporale.

8)  Reprezintă orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.

SECŢIUNEA C

Declaraţie pe propria răspundere

Subsemnatul (a),....................................................................................., identificat(ă) cu B.I./C.I. seria...................nr............................................, eliberat(ă) de..............................................la data de.................................................., cu domiciliul în localitatea.................................................................., str...............................................................nr............, bl........, sc.........., ap.........., sectorul/judeţul............................................, în calitate de reprezentant legal al întreprinderii................................................................................, declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.

Inţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.

Declar pe propria răspundere că proiectul pentru care solicit finanţarea prin prezenta schemă nu face obiectul altui ajutor de stat.

De asemenea, declar pe propria răspundere că în ultimii 3 ani:

|_|    nu am beneficiat de ajutor de stat;

|_|    am beneficiat de următoarele ajutoare de stat:

Nr. crt.

Anul acordării ajutorului de stat

Forma ajutorului de stat

Furnizorul

Actul normativ

în baza căruia

a beneficiat de finanţare

Cuantumul ajutorului de stat acordat

Numele:..............................

Funcţia...............................

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului9)

.....................................................................

 

Data semnării:.........................

NOTĂ IMPORTANTĂ!

Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.

9) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

Formularul nr. 2 la Procedură

Formularul A

DECLARAŢIE

privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii

I.  Datele de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii........................................................................................................................................................................ .....................

Adresa sediului social........................................................................................................................................................................ .........................

Cod unic de înregistrare........................................................................................................................................................................ .....................

Numele şi funcţia........................................................................................................................................................................................................

                                                                    (preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)

II. Tipul întreprinderii

Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:

|_|     Intreprindere autonomă. In acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără formularul B.

|_|     Intreprindere parteneră. Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

|_|      Intreprindere legată. Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

III. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii1)

Exerciţiul financiar de referinţă2)

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă, mii lei/mii euro

Active totale,

mii lei/mii euro

Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior, datele financiare modificate determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie, respectiv microîntreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare.

|_|     Nu

|_|     Da, în acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar anterior

Semnătura........................................................................................................................

                            (numele şi funcţia semnatarului autorizat să reprezinte întreprinderea)

Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.

Data întocmirii...........................

Semnătura.................................

1)  Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii.

2)  Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.

Formularul B

CALCULUL

pentru întreprinderile partenere sau legate

Secţiunile care trebuie incluse, după caz:

- secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră, precum şi orice fişe adiţionale;

- secţiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere, precum şi orice fişe adiţionale. Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă,

mii lei/mii euro

Total active,

mii lei/mii euro

1. Datele întreprinderii3) solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate, se vor introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B4)

2. Datele cumulate3) în mod proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul, se vor introduce datele din secţiunea A

3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate3) dacă există - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1 din acest tabel, se vor introduce datele din tabelul B2 din secţiunea B

TOTAL:

Datele incluse în secţiunea „Total" din tabel trebuie introduse în tabelul „Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din formularul A

3)  Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.

4) Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci cand este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.

SECŢIUNEA A

Intreprinderi partenere

Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată fişa de parteneriat (cate o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.

1. Date de identificare şi date financiare preliminare

                                                               Tabelul A.1

Intreprinderea parteneră - Date de identificare

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri

anuală netă,

mii lei/mii euro

Active totale,

mii lei/mii euro

Numele sau

denumirea

întreprinderii

Adresa sediului social

Cod unic de înregistrare

Numele şi prenumele

preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

TOTAL:

NOTĂ:

Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza fişei de parteneriat, pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.

Datele introduse în secţiunea „Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate", referitor la întreprinderile partenere.

Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugaţi „fişe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

FIŞA   DE   PARTENERIAT

1. Datele de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii........................................................................................................................................................................ .....................

Adresa sediului social........................................................................................................................................................................ .........................

Cod unic de înregistrare........................................................................................................................................................................ .....................

Numele şi funcţia........................................................................................................................................................................................................

                                                                    (preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)

2.  Date referitoare la întreprinderea legată

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi5)

Cifra de afaceri anuală netă,  mii lei/mii euro

Active totale,

mii lei/mii euro

TOTAL:

NOTĂ:

Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga fişa întreprinderii legate pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.

2. Calculul proporţional

a) Indicaţi exact proporţia deţinută6) de întreprinderea solicitantă sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat, în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră la care se referă această fişă, din capitalul social al întreprinderii solicitante, sau în întreprinderea legată.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

5) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

6)  Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.

b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.

      Tabelul de parteneriat A.2

Procent

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă,

mii lei/mii euro

Active totale7),

mii lei/mii euro

Valoarea rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la datele introduse în tabelul de la pct. 1.

Aceste date se vor introduce în tabelul A.1.

7) Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.

SECŢIUNEA B

Intreprinderi legate

1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:

|_|  Cazul 1: Intreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi, tabelul B1.

|_| Cazul 2: Intreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, tabelul B2.

NOTĂ:

Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate, dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare8).

2. Metode de calcul pentru fiecare caz

|_| Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B.1 de mai jos.

Tabelul B.1

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi9)

Cifra de afaceri anuală netă,

mii lei/mii euro

Active totale,

mii lei/mii euro

Total:

Datele introduse în secţiunea „Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare

Intreprinderea legată, denumire/date de identificare

Adresa sediului social

Cod unic de înregistrare

Numele şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent

A.

B.

C.

D.

E.

NOTĂ:

Intreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o fişă de parteneriat trebuie adăugate la secţiunea A.

8)  Definiţia întreprinderii legate din prezenta lege.

9) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

|_| Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată, inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate, se va completa o fişă privind legătura dintre întreprinderi şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B.2 de mai jos.

Tabelul B.2

Intreprinderea numărul:

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă,

mii lei/mii euro

Active totale,

mii lei/mii euro

1.*)

2.*)

3.*)

4.*)

5.*)

TOTAL:

NOTĂ:

Datele rezultate în secţiunea „Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate", privind întreprinderile legate.

*) Ataşaţi cate o fişă privind legătura dintre întreprinderi pentru fiecare întreprindere.

FIŞA

privind legătura dintre întreprinderi nr..............din tabelul B.2 secţiunea B, numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate

1.  Datele de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii........................................................................................................................................................................ ....................

Adresa sediului social........................................................................................................................................................................ .......................

Codul unic de înregistrare........................................................................................................................................................................ .................

Numele, prenumele şi funcţia......................................................................................................................................................................................

                                                                        (preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)

2.  Datele referitoare la întreprindere

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi10)

Cifra de afaceri anuală netă,

mii lei/mii euro

Active totale,

mii lei/mii euro

TOTAL:

Datele trebuie introduse în tabelul B.2 din secţiunea B.

NOTĂ:

Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate, dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi fişa de parteneriat trebuie introduse în secţiunea A.

10) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

Formularul nr. 3 la Procedură

MINISTERUL ECONOMIEI Şl FINANŢELOR

UNITATEA DE IMPLEMENTARE.............................

.....................................................................................

.....................................................................................

Data..............................................

Numărul........................................

ACORDUL   DE   PRINCIPIU   PENTRU   FINANŢARE1)

Destinatar:

Denumirea întreprinderii:........................................................................................................................................................................ ....................

Data înregistrării întreprinderii:.....................................................................................................................................................................................

Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului:.......................................................................................................................................................

Codul de identificare fiscală:........................................................................................................................................................................................

Adresa:........................................................................................................................................................................ ..............................................

Telefon:......................................................................Fax.....................................................................E-mail:...........................................................

Ca urmare a Cererii dumneavoastră nr...................din data de............................, vă comunicăm prin prezenta Acordul de principiu pentru finanţare a următoarelor cheltuieli eligibile aferente proiectului:

Denumirea activităţii

Tipul de cheltuială eligibilă pentru care se solicită finanţare

Valoarea cheltuielilor eligibile*)

- lei -

Valoarea finanţării aprobate

- lei -

AN I

AN II

AN III

AN IV

AN V

AN I

AN II

AN III

AN IV

AN

V

Realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi necorporale

|_|

a) Cheltuieli premergătoare realizării investiţiei2):

|_|

Studii legate de proiectul de investiţii

|_|

b) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale3):

|_|

Terenuri

|_|

Construcţii

|_|

Instalaţii tehnice şi maşini

|_|

Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial

|_|

c) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări necorporale4):

|_|

Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de proprietate intelectuală: brevet de invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate

Crearea de noi locuri de muncă

|_|

d) Cheltuieli salariale cu personalul nou-angajatîn urma realizării proiectului de investiţii pe o perioadă de 2 ani:

|_|

Cheltuieli cu salariul brut:

|_|

Cheltuieli cu asigurările sociale obligatorii:

TOTAL:

MINISTRUL ECONOMIEI Şl FINANŢELOR

*) Valoarea cheltuielilor eligibile fără TVA.

1) Se completează de către unitatea de implementare.

2)  Doar în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii.

3) Reprezintă orice investiţii în active fixe corporale ce se referă la crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate ce implică o schimbare fundamentală a produsului sau procesului de producţie al unei unităţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată, trebuie să fie, de asemenea, considerată ca fiind o investiţie în imobilizări corporale.

4)  Reprezintă orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.

Formularul nr. 4 la Procedură

Data înregistrării...................................

Numărul înregistrării.............................

CERERE   DE   ELIBERARE  A ALOCAŢIEI   SPECIFICE   INDIVIDUALE

(Se completează toate rubricile în limba romană, prin tehnoredactare.)

Subscrisa,.............................................................................................., avand datele de identificare menţionate la pct. A reprezentată legal prin dl/dna........................................., avand calitatea de ............................................... identificat(ă) cu B.I./C.I. seria............... nr.............................., eliberat(ă)de..............................la data de............................. cu domiciliul în localitatea ....................................., str....................................... nr........., bl........, sc........, ap...... sectorul/judeţul......................................., cod poştal ...................................., solicit eliberarea alocaţiei specifice individuale în baza Acordului de principiu pentru finanţare nr.........................din data de .............................şi în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea realizării de investiţii.

A. Datele de identificare a întreprinderii:

Denumire întreprindere:........................................................................................................................................................................ .....................

Data înregistrării întreprinderii:.....................................................................................................................................................................................

Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului:......................................................................................................................................................

Codul de identificare fiscală:.......................................................................................................................................................................................

Adresa:........................................................................................................................................................................ ............................................

Telefon:.............................................................................Fax:..............................................E-mail:..........................................................................

Cod IBAN........................................................................................, deschis la Trezoreria........................................................................................

Anexez la prezenta formularul de decont, conform modelului nr. 4, precum şi documentele justificative prevăzute în modelul nr. 5 la Procedură, în original şi în copie, în ordinea activităţilor cu documentele justificative completate în formularul de decont.

NOTĂ IMPORTANTĂ!

Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.

Numele:.......................................................................

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*)

Funcţia

Data semnării:.............................................................

*) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

Formularul nr. 5 la Procedură

FORMULAR   DE   DECONT1)

Intreprinderea:..................................................................             

Data:.................................................

                 - lei -

Activitate

Obiectul facturii

Nr. factură

Dată factură

Valoare factură

Document de plată

Felul documentului

Nr.

Data

Valoarea

Cu TVA

Fără TVA

Cu TVA

Fără TVA

TOTAL:

Numele:...............................................................................

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului2)

1)  La prezentul decont se vor anexa lista documentelor justificative în ordinea serviciilor efectuate prezentate în decont, precum şi documentele justificative, în original şi în copie.

2) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

Formularul nr. 6 la Procedură

CHELTUIELI   ELIGIBILE   Şl   DOCUMENTELE   JUSTIFICATIVE    AFERENTE   FINANŢĂRII

Nr. crt.

Activităţi eligibile

Cheltuieli eligibile

Documente justificative

1.

Realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi necorporale

a) cheltuieli premergătoare realizării investiţiei1): Studii legate de proiectul de investiţii

b) cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale:

Terenuri

Construcţii

Instalaţii tehnice şi maşini

Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial

c) cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări necorporale:

Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de proprietate intelectuală: brevet de invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate

a) contract de prestări servicii, factură/chitanţă fiscală, ordine de plată, copie de pe extrasul de cont, documente din care să rezulte achiziţionarea în condiţii de piaţă.

Copie de pe materialele elaborate în cadrul contractelor încheiate;

b) contract de vanzare-cumpărare, contract de leasing financiar, este eligibil doar în cazul în care există obligaţia beneficiarului de a achiziţiona activele la sfarşitul perioadei de leasing, factură/ chitanţă fiscală, ordine de plată, copie de pe extrasul de cont, documente din care să rezulte achiziţionarea în condiţii de piaţă;

c) contract de licenţă, contract de leasing financiar, factură/chitanţă fiscală, ordine de plată, copie de pe extrasul de cont, documente din care să rezulte achiziţionarea în condiţii de piaţă.

2.

Crearea de noi locuri de muncă

Cheltuieli salariale cu personalul nou-angajat în

urma realizării proiectului de investiţii pe o

perioadă de 2 ani:

Cheltuieli cu salariul brut

Cheltuieli cu asigurările sociale obligatorii

situaţii nominale referitoare la personalul nou-angajat în urma realizării proiectului de investiţii cuprinzand salariile brute şi cheltuielile cu asigurările sociale obligatorii

1) Doar în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii

Formularul nr. 7 la Procedură

CERERE

de anulare totală sau parţială a finanţării pentru care există acord de principiu

(Se completează în cazul modificării uneia dintre condiţiile în care s-a obţinut acordul de principiu asupra finanţării.)

Subscrisa,....................................................................................., avand datele de identificare menţionate la secţiunea A, reprezentată legal prin dl/dna........................................................................, avand calitatea de................................, solicit anularea Acordului de principiu pentru finanţare nr...............din data de......................, emis în condiţiile schemei de ajutor pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea realizării de investiţii, pentru categoriile de cheltuieli prezentate în secţiunea B.

SECŢIUNEA A

Prezentarea solicitantului

Denumirea întreprinderii........................................................................................................................................................................ .....................

Adresa ........................................................................................................................................................................ .............................................

Telefon:.................................................................................Fax:.................................................E-mail:...................................................................

Data înregistrării întreprinderii:.....................................................................................................................................................................................

Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului.......................................................................................................................................................

Cod de identificare fiscală...........................................................................................................................................................................................

Numele:.....................................................................................

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului1)

Funcţia......................................................................................

Data semnării:...........................................................................

1) Toate cererile incluse în dosar vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

SECŢIUNEA B

Cheltuieli pentru care se solicită anularea finanţării

Denumirea obiectivului

Tipul de cheltuială

Valoarea finanţării pentru care se solicită anularea

- lei -

AN

I

AN

II

AN III

AN IV

AN

V

Realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi necorporale

a) Cheltuieli premergătoare realizării investiţiei*):

Studii legate de proiectul de investiţii

b) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale2):

Terenuri

Construcţii

Instalaţii tehnice şi maşini

Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial

c) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări necorporale3):

Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin

dobandirea drepturilor de proprietate intelectuală: brevet de invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate

Crearea de noi locuri de muncă

d) Cheltuieli salariale cu personalul nou-angajat în urma realizării proiectului de investiţii pe o perioadă de 2 ani:

Cheltuieli cu salariul brut

Cheltuieli cu asigurările sociale obligatorii

TOTAL:

*) Doar pentru întreprinderile mici şi mijlocii.

2) Reprezintă orice investiţii în active fixe corporale ce se referă la crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate ce implică o schimbare fundamentală a produsului sau procesului de producţie al unei unităţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată, trebuie să fie, de asemenea, considerată ca fiind o investiţie în imobilizări corporale.

3)  Reprezintă orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.

SECŢIUNEA C

Declaraţie pe propria răspundere

Subsemnatul/Subsemnata,............................................................................,     identificat/identificată     cu     actul     de identitate/paşaportul   seria   .................   nr....................................,   eliberat   de   .........................................   la   data   de ................................, cu domiciliul în localitatea...................................., str.............................................nr......., bl......., sc......., ap......, sectorul/judeţul.........................., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii..............................................................., declar pe propria răspundere că solicit anularea totală/parţială a finanţării pentru care am primit Acordul de principiu pentru finanţare nr.................din data de...................., emis de Ministerul Economiei şi Finanţelor.

Numele:................................................................................

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului4)

Funcţia.................................................................................

Data semnării:.....................................................................

4) Toate cererile incluse în dosar vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

Formularul nr. 8 la Procedură

FORMULAR   DE   RAPORTARE  A  EFECTELOR   FINANŢĂRI I 1)

acordate în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea realizării de investiţii

(Se completează toate rubricile în limba romană, prin tehnoredactare.)

Perioada pentru raportare:          anul.............

Datele de identificare a întreprinderii :

Denumirea întreprinderii........................................................................................................................................................................ .....................

Adresa ........................................................................................................................................................................ .............................................

Telefon:................................................................Fax:........................................................E-mail..............................................................................

Data înregistrării întreprinderii......................................................................................................................................................................................

Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului:..............................................................................................................................................

Cod de identificare fiscală:..........................................................................................................................................................................................

Am obţin ut Acord ul de principiu pentru finanţare nr............../............., iar eliberarea alocaţiei specifice individuale s-a efectuat în perioada..................

Datele de raportare:

- Cifra de afaceri netă:..............................................lei

- Profitul/pierderea brut(ă):........................................lei

- Valoarea investiţiei efectiv realizată pentru care a solicitat finanţare:..........................lei;

- Rentabilitatea capitalului angajat2)........................................................................................................................................................................ .....

- Marja brută din vanzări3)........................................................................................................................................................................ .................

- Numărul de locuri de muncă nou-create aferente investiţiei pentru care a solicitat finanţarea........................................................................................

Subsemnatul/Subsemnata,........................................................................................................................., identificat/identificată cu actul de identitate seria...........nr................................., eliberat de..........................................la data de......................................., cu domiciliul în localitatea......................................., str........................................nr........, bl......, sc......., ap......., sectorul/judeţul............................, în calitate de reprezentant legal al societăţii......................................................................................, declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezentul formular sunt corecte şi complete.

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului4)              

Funcţia:...................................................

Data semnării:........................................

1)  Pe baza datelor din situaţiile financiare anuale aprobate.

2)  Rentabilitatea capitalului angajat = profitul înaintea plăţii dobanzii şi a impozitului pe profit/capitalul angajat.

3)  Marja brută din vanzări = (profitul brut din vanzări/cifra de afaceri) * 100.

4) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1165/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1165 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu