Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 115 din  7 februarie 2002

pentru aprobarea Regulamentului privind angajarea si prestarea de servicii de catre unitatile Ministerului de Interne

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 142 din 25 februarie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 74/2001 privind abilitarea Ministerului de Interne de a angaja si presta servicii,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Regulamentul privind angajarea si prestarea de servicii de catre unitatile Ministerului de Interne, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                 PRIM-MINISTRU
                 ADRIAN NASTASE

                        Contrasemneaza:
                        Ministru de interne,
                        Ioan Rus

                        Ministrul finantelor publice,
                        Mihai Nicolae Tanasescu

                        Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
                        Marian Sarbu

    ANEXA 1

                              REGULAMENT
privind angajarea si prestarea de servicii de catre unitatile Ministerului de Interne

    CAP. 1
    Principii generale

    Art. 1
    Prezentul regulament stabileste domeniile si conditiile in care unitatile Ministerului de Interne pot sa angajeze si sa presteze servicii pentru persoane fizice sau juridice, in baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 74/2001 privind abilitarea Ministerului de Interne de a angaja si presta servicii.
    Art. 2
    Domeniile de activitate in care unitatile Ministerului de Interne pot angaja si presta servicii sunt prezentate in Lista cuprinzand domeniile de activitate in care unitatile Ministerului de Interne pot angaja si presta servicii, care face parte integranta din prezentul regulament.
    Art. 3
    Principiile fundamentale care trebuie respectate cu ocazia angajarii si prestarii de servicii de catre unitatile Ministerului de Interne sunt urmatoarele:
    a) respectarea prevederilor actelor normative in vigoare;
    b) indeplinirea cu prioritate de catre personalul apartinand unitatii prestatoare a atributiilor specifice de serviciu;
    c) angajarea, cu prioritate, a prestarilor de servicii prin care se asigura prevenirea unor infractiuni si asigurarea ordinii publice;
    d) respectarea principiilor liberei concurente;
    e) asigurarea transparentei;
    f) planificarea fondului de timp disponibil pentru activitatile de prestari de servicii;
    g) asigurarea respectarii criteriilor de eficienta economica in activitatile specifice de selectie a ofertei si in cele implicate de prestarea serviciului contractat;
    h) prevederea clauzei contractuale de forta majora in cazul aparitiei unor situatii de criza;
    i) asigurarea respectarii normelor specifice in domeniul protectiei mediului si a muncii;
    j) planificarea activitatilor in acest domeniu, precum si intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli.
    Art. 4
    Veniturile preliminate a fi realizate din prestarea serviciilor vor fi incluse in bugetul de venituri si cheltuieli extrabugetare al unitatilor Ministerului de Interne.
    Art. 5
    Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli extrabugetare al unitatilor Ministerului de Interne se intocmeste in baza planului anual privind angajarea si prestarea de servicii.
    Art. 6
    Planul anual privind angajarea si prestarea de servicii se intocmeste de catre fiecare unitate prestatoare, luandu-se in considerare:
    a) fondul de timp disponibil pentru activitatile de prestari de servicii;
    b) estimarea cererii si ofertei in domeniul prestarilor de servicii;
    c) estimarea cheltuielilor de personal, materiale si de capital implicate de activitatile de prestari de servicii;
    d) includerea cu prioritate a activitatilor de prestari de servicii care au un caracter de prevenire a unor infractiuni si asigurarea climatului de ordine publica.

    CAP. 2
    Angajarea prestarilor de servicii

    Art. 7
    (1) Unitatile Ministerului de Interne pot angaja si presta servicii catre terti numai dupa aprobarea de catre esalonul imediat superior a planului anual privind angajarea si prestarea de servicii.
    (2) Prestarile de servicii care nu sunt cuprinse in planul anual se pot executa numai cu aprobarea expresa a conducerii ministerului.
    Art. 8
    Angajarea prestarilor de servicii se face numai prin tarif fix, stabilit si actualizat in mod unitar pentru fiecare categorie de serviciu prevazuta in Lista cuprinzand domeniile de activitate in care unitatile Ministerului de Interne pot angaja si presta servicii pe baza propunerilor unitatilor prestatoare, cu avizul directiilor centrale cu atributii logistice, cu viza de control financiar preventiv a sefului Directiei financiare si contabilitate si cu aprobarea ordonatorului principal de credite sau a persoanelor desemnate de acesta.
    Art. 9
    Activitatile specifice privind angajarea prestarilor de servicii se executa numai in baza unor comenzi, iar in cazul cadrelor Ministerului de Interne, in baza cererilor sau rapoartelor personale adresate in scris, la sediul unitatii prestatoare.
    Art. 10
    (1) Persoanele juridice care solicita participarea la o procedura de angajare a unei prestari de servicii au obligatia sa permita verificarea de catre organele ministerului sau, dupa caz, sa prezinte documente din care sa rezulte modul cum asigura indeplinirea urmatoarelor cerinte:
    a) respectarea prevederilor legale in domeniul protectiei muncii si a mediului, care pot afecta personalul unitatii participant la prestarea de servicii;
    b) punerea la dispozitie personalului care presteaza serviciul de mijloace tehnice si bunuri materiale aflate in stare tehnica corespunzatoare normelor legale in domeniu;
    c) desfasurarea activitatilor economice in conditii de legalitate;
    d) are posibilitatea financiara pentru achitarea tarifului corespunzator serviciului prestat.
    (2) Este interzisa acceptarea la o procedura de angajare de prestari servicii a unei persoane juridice care se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) se afla in stare de faliment ori lichidare, afacerile ii sunt administrate de un judecator-sindic sau activitatile sale comerciale sunt suspendate ori este intr-o situatie similara cu cele anterioare, reglementata prin lege;
    b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa in una dintre situatiile prevazute la lit. a);
    c) nu si-a achitat obligatiile de plata fata de Ministerul de Interne pentru servicii anterior angajate;
    d) nu si-a indeplinit obligatiile de plata exigibile a impozitelor si taxelor catre stat, precum si a contributiei pentru asigurarile sociale de stat;
    e) furnizeaza informatii false in documentele prezentate;
    f) nu indeplineste cerintele prevazute la alin. (1) sau nu a permis verificarea aspectelor mentionate;
    g) nu a prezentat documente prin care sa ateste ca nu se regaseste in una dintre situatiile prevazute la lit. a) - d).
    Art. 11
    Documentatia privind cheltuielile ocazionate de prestarea serviciilor se elaboreaza de catre specialisti din cadrul compartimentelor de specialitate. Aceasta documentatie este avizata de sefii compartimentelor financiar-contabile si aprobata de comandantul unitatii care presteaza serviciul.
    Art. 12
    (1) Baza de calcul a tarifelor prevazute la art. 8 contine numai cheltuielile ocazionate de angajarea si prestarea serviciului, fara cote de profit, reglementate prin actele normative in vigoare, avandu-se in vedere urmatoarele:
    a) cheltuielile de personal, care se stabilesc pe baza fondului de timp destinat activitatilor desfasurate pentru angajarea si prestarea serviciului, precum si timpul afectat pentru verificarea starii tehnice a mijloacelor puse la dispozitie de beneficiari, pregatirea de specialitate si in domeniul protectiei muncii a personalului implicat in aceste activitati;
    b) cheltuielile materiale care sunt stabilite pe baza consumurilor de materiale in activitatile desfasurate pentru angajarea si prestarea serviciului, inclusiv cheltuielile efectuate pentru publicitate, precum si cota-parte, stabilita pe ore/om, din cheltuielile aferente pentru: asigurarea intretinerii mijloacelor tehnice utilizate, respectiv a imobilelor, asigurarea materialelor pentru protectia muncii si altele asemenea;
    c) cheltuielile de capital, care se refera la uzura mijloacelor fixe;
    d) modalitatile de asigurare a riscului impus de prestarea serviciului, daca este cazul.
    (2) La stabilirea cheltuielilor se ia in calcul valoarea actualizata a bunurilor materiale.
    Art. 13
    (1) Unitatea care este abilitata sa presteze servicii poate face anunturi publicitare in presa centrala sau locala.
    (2) Anuntul publicitar trebuie sa cuprinda, in principiu, cel putin urmatoarele informatii: serviciile pe care le poate presta, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca angajatorul, documentele necesare, numarul de telefon la care se pot obtine relatii suplimentare, precum si alte informatii pe care unitatea prestatoare le considera necesare.
    (3) Sumele necesare pentru publicitate se folosesc din disponibilitatile existente la mijloacele extrabugetare incasate anterior de unitatea prestatoare.

    CAP. 3
    Contractarea prestarilor de servicii

    Art. 14
    (1) Documentele prin care se angajeaza prestarea de servicii sunt:
    a) contract, in cazul unor prestari de servicii care au un caracter complex, o perioada de derulare relativ mare, documente de calculatie complexe, necesita actualizari ale costurilor, implica asigurarea unor conditii de catre beneficiar referitoare la protectia personalului ministerului, precum si in cazul altor prestari de servicii pentru care comandantul unitatii prestatoare stabileste acest lucru;
    b) comanda ferma, confirmata in scris sau facturata, in cazul unor prestari de servicii care nu implica efectuarea unor activitati complexe, calculul costurilor se realizeaza relativ simplu, iar perioada de derulare este relativ mica.
    (2) Comandantul unitatii stabileste documentul in baza caruia se executa prestarea de servicii, la propunerea sefului compartimentului financiar-contabil.
    Art. 15
    (1) Contractul trebuie sa contina cel putin urmatoarele:
    a) datele despre unitatea prestatoare;
    b) datele despre beneficiar;
    c) obiectul contractului - descrierea serviciului ce urmeaza sa fie prestat;
    d) obligatiile prestatorului;
    e) obligatiile beneficiarului;
    f) termenele referitoare la prestarea serviciului;
    g) tariful prestatiei de serviciu;
    h) valoarea T.V.A.;
    i) termenele si modalitatile de efectuare a platilor;
    j) modul in care se efectueaza receptia serviciului;
    k) raspunderea contractuala (in mod obligatoriu se prevede clauza de forta majora in cazul in care serviciul nu se poate presta datorita aparitiei unor situatii de criza);
    l) modul in care se poate modifica tariful incasat pentru serviciul prestat.
    (2) In cazul in care angajarea serviciului se face pe baza de comanda, aceasta trebuie sa contina datele prevazute la alin. (1) lit. b), c), d), e), f), g), j) si k), plata serviciului efectuandu-se in avans.
    Art. 16
    Contractul sau comanda confirmata se incheie numai la nivelul unitatilor care au compartiment financiar-contabil si se perfecteaza cu avizul de legalitate al compartimentului de specialitate.
    Art. 17
    Pentru evidentierea veniturilor din prestari de servicii se va intocmi documentul "Factura fiscala", cod 14-4-10/A, consemnandu-se in aceasta valoarea T.V.A. aferenta, conform prevederilor legale. Valoarea T.V.A. de plata se va determina si se va vira la bugetul de stat in conditiile si la termenele prevazute de lege.
    Art. 18
    (1) Veniturile realizate prin prestarea de servicii se utilizeaza pe principii extrabugetare pentru acoperirea cheltuielilor curente si de capital.
    (2) Repartizarea veniturilor se face astfel:
    a) in cazul unitatilor din structura inspectoratelor generale si a comandamentelor de arma: 60% pentru unitatea care a prestat serviciul, 25% pentru esalonul superior si 15% pentru aparatul central;
    b) in cazul prestarilor de servicii efectuate de catre inspectoratele generale, comandamentele de arma si unitatile care nu fac parte din structura acestora: 85% pentru unitatea care a prestat serviciul si 15% pentru aparatul central.

    CAP. 4
    Prestarea serviciilor de catre unitatile Ministerului de Interne

    Art. 19
    Unitatile Ministerului de Interne vor presta servicii in baza ordinului comandantului si numai dupa indeplinirea urmatoarelor conditii:
    a) contractul, respectiv comanda a fost aprobata de comandant;
    b) personalul care va presta servicii trebuie sa aiba calificarea necesara pentru efectuarea activitatilor specifice, inclusiv instruirea pe linia protectiei muncii;
    c) persoana juridica pentru care se realizeaza prestarea de servicii indeplineste conditiile prevazute la art. 10.
    Art. 20
    In cazul prestarilor de servicii care se efectueaza in exteriorul unitatii este obligatorie mentionarea in ordinul de zi pe unitate a urmatoarelor date:
    a) personalul care presteaza serviciul si conducatorul activitatii;
    b) locul unde se realizeaza prestarea serviciului, precum si durata acestuia;
    c) procesul-verbal in care se consemneaza efectuarea instructajului pe linia protectiei muncii;
    d) numarul de inregistrare a documentatiei specifice serviciului prestat (documentatie tehnica, plan de actiune etc.);
    e) numarul raportului intocmit de comisia care a verificat modul in care persoana juridica contractanta asigura respectarea reglementarilor in domeniul protectiei muncii pentru personalul Ministerului de Interne;
    f) seriile si numerele buletinelor de verificare a starii tehnice a mijloacelor ce urmeaza sa fie utilizate pentru prestarea serviciului;
    g) materialele de protectie ce urmeaza sa fie asigurate personalului care participa la prestarea serviciului.
    Art. 21
    (1) Mijloacele tehnice ale unitatilor Ministerului de Interne, cu exceptia celor care pot fi inchiriate in baza unor prevederi legale, se vor utiliza numai de catre personalul ministerului.
    (2) Mijloacele tehnice ale persoanei juridice care a contractat serviciul se vor utiliza de catre personalul unitatilor Ministerului de Interne numai daca acestea se afla in parametrii tehnici prevazuti de reglementarile in vigoare, stabiliti de o comisie a unitatii prestatoare, numita de comandant prin ordin de zi pe unitate, sau prin alte modalitati prevazute de lege.
    (3) Comisia prevazuta la alin. (2) este formata din specialisti ai unitatii, care au competenta profesionala sa verifice starea tehnica a mijloacelor puse la dispozitie.
    (4) In cazul in care unitatea nu are dotarea necesara pentru verificarea starii tehnice a mijloacelor puse la dispozitie de catre beneficiar, se va apela la esalonul superior sau la terti, care au autorizarea in acel domeniu.
    (5) In situatia in care verificarea starii tehnice a mijloacelor puse la dispozitie de catre beneficiari se face de catre terti autorizati, sarcina asigurarii acestei actiuni revine beneficiarilor prestarilor de servicii.
    (6) Se interzice utilizarea unor mijloace tehnice care nu au fost verificate in conformitate cu reglementarile in vigoare.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 22
    Formularele (comanda, contractul, fisa pentru stabilirea cheltuielilor etc.) ce se vor utiliza in activitatile desfasurate pentru angajarea si prestarea de servicii sunt cele prevazute in reglementarile legale.
    Art. 23
    In scopul asigurarii unor masuri de protectie sociala, pentru serviciile prevazute la nr. crt. 5, 11, 12, 13, 14 si 16 din Lista cuprinzand domeniile de activitate in care unitatile Ministerului de Interne pot angaja si presta servicii, prestate personalului Ministerului de Interne, acesta beneficiaza de o reducere de 90% din cuantumul cheltuielilor de personal prevazute la art. 12 alin. (1) lit. a).

                                 LISTA
cuprinzand domeniile de activitate in care unitatile Ministerului de Interne pot angaja si presta servicii

    1. Insotirea cu personal si mijloace tehnice specifice a transporturilor de valori, a celor periculoase si a celor agabaritice
    2. Asigurarea ordinii cu efective de jandarmi in incinta stadioanelor, terenurilor, salilor si in alte spatii si incinte in care se organizeaza manifestari sportive, cultural-educative, targuri, expozitii si altele asemenea, care nu fac obiectul prevederilor art. 21 lit. c), d) si e) din Legea nr. 116/1998 privind organizarea si functionarea Jandarmeriei Romane
    3. Acordarea asistentei tehnice si materiale pentru executarea unor sedinte de trageri in poligoanele Ministerului de Interne
    4. Organizarea unor cursuri de pregatire pentru personalul firmelor de paza si securitate in vederea avizarii
    5. Organizarea unor cursuri de formare si specializare a conductorilor de caini de serviciu si acordarea de consultanta in domeniul chinologiei
    6. Verificarea, reglarea si intretinerea armamentului detinut de catre persoane fizice, cu forme legale
    7. Transportul materialelor radioactive (surse sau combustibil nuclear), insotirea de specialitate a transporturilor de materiale radioactive, cu efectuarea de masuratori dozimetrice pe timpul deplasarii
    8. Acordarea de consultanta pentru efecte pirotehnice
    9. Avizarea, in conformitate cu prevederile art. 80 lit. o) din Hotararea Guvernului nr. 251/1999 privind conditiile de autorizare, organizare si exploatare a jocurilor de noroc, a personalului care lucreaza la agentii economici operatori de jocuri de noroc
    10. Atestarea personalului de arhiva
    11. Efectuarea de fotocopii, fotografii, replici sigilii, facsimile
    12. Cercetarea documentelor, dactilografierea si eliberarea certificatelor si extraselor, traduceri si transcrierea documentelor scrise in limbi straine, cercetarea documentelor pentru o tema solicitata etc.
    13. Confectii cartonaj, legare carte, registru si dosar
    14. Efectuarea de prestatii artistice de catre muzicile militare si ansamblul artistic "Ciocarlia"
    15. Participarea cu efective, mijloace tehnice si materiale din dotare la realizarea unor productii cinematografice sau spectacole
    16. Organizarea, inclusiv in spatiile proprii, a unor manifestari culturale, artistice, sportive si profesionale (conferinte, simpozioane, adunari generale ale unor societati comerciale sau asociatii nonprofit, concerte, spectacole festive, mese festive pentru personalul ministerului, inchirieri de corturi etc.).



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 115/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 115 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu