Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.1116 din 09.11.2011

pentru modificarea anexelor nr. 2, 5 şi 6 la Hotărârea Guvernului nr. 877/2010 privind interoperabilitatea sistemului feroviar
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 821 din 21 noiembrie 2011



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNICAnexele nr. 2 , 5 şi 6 la Hotărârea Guvernului nr. 877/2010 privind interoperabilitatea sistemului feroviar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 663 din 28 septembrie 2010, se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 şi 3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. * Prezenta hotărâre transpune în totalitate prevederile Directivei 2011/18/UE a Comisiei din 1 martie 2011 de modificare a anexelor II, V şi VI la Directiva 2008/57/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Comunitate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L nr. 57 din 2 martie 2011. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Ministrul afacerilor europene, Leonard Orban ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 877/2010) SUBSISTEME 1. Lista subsistemelor În sensul prezentei hotărâri, sistemul care constituie sistemul feroviar poate fi divizat în următoarele subsisteme: a)din domeniul structural:infrastructură;energie;control-comandă şi semnalizare terestră;control-comandă şi semnalizare la bord;material rulant; b)din domeniul funcţional:operare şi gestionare a traficului;întreţinere;aplicaţii telematice pentru serviciile de transport călători şi marfă.2. Descrierea subsistemelor Pentru fiecare subsistem sau parte a unui subsistem, lista constituenţilor şi a aspectelor referitoare la interoperabilitate este propusă de Agenţia Feroviară Europeană în momentul elaborării proiectului de STI relevantă. Fără a aduce atingere determinării aspectelor şi constituenţilor referitori la interoperabilitate sau ordinii în care acestea/aceştia vor face obiectul STI, subsistemele includ: 2.1. Infrastructură Linia ferată, macazurile, lucrările de artă - poduri, tuneluri şi altele asemenea, infrastructura asociată a staţiilor - peroane, zone de acces, incluzând nevoile persoanelor cu mobilitate redusă şi altele asemenea, echipamente de siguranţă şi de protecţie 2.2. Energie Sistemul de electrificare, inclusiv liniile aeriene şi componentele terestre ale sistemului de măsurare a consumului de energie electrică 2.3. Control-comandă şi semnalizare terestră Toate echipamentele terestre necesare pentru a asigura siguranţa şi pentru a comanda şi controla mişcările trenurilor autorizate să circule în reţea 2.4. Control-comandă şi semnalizare la bord Toate echipamentele de bord necesare pentru a asigura siguranţa şi pentru a comanda şi controla mişcările trenurilor autorizate să circule în reţea 2.5. Operare şi gestionarea traficului Procedurile şi echipamentele asociate care permit operarea coerentă a diferitelor subsisteme structurale, atât în cursul unei operări normale, cât şi al unei operări în condiţii degradate, incluzând, în special, compunerea şi conducerea trenurilor, planificarea şi gestionarea traficuluiCalificările profesionale care pot fi necesare pentru efectuarea serviciilor transfrontaliere2.6. Aplicaţii telematice Potrivit prevederilor anexei nr. 1 la hotărâre, acest subsistem cuprinde două elemente: a)aplicaţii pentru serviciile destinate călătorilor, incluzând sistemele care oferă călătorilor informaţii înaintea şi în cursul călătoriei, sistemele de rezervare şi plată, gestionarea bagajelor şi gestionarea legăturilor între trenuri şi cu alte tipuri de transport; b)aplicaţii pentru serviciile de transport de marfă, incluzând sistemele de informare - monitorizarea în timp real a mărfurilor şi a trenurilor, sistemele de selectare şi de alocare, sistemele de rezervare, plată şi facturare, gestionarea legăturilor cu alte tipuri de transport şi eliberarea documentelor electronice de însoţire.2.7. Material rulant Structură, sistem de comandă şi control pentru toate echipamentele trenului, dispozitive de captare a curentului electric, unităţi de tracţiune şi de transformare a energiei, echipamente de bord pentru măsurarea consumului de energie electrică, mecanisme de frânare, cuplare şi rulare - boghiuri, osii şi altele asemenea, şi suspensii, uşi, interfeţe om/maşină - mecanic, personal de bord şi călători, incluzând nevoile persoanelor cu mobilitate redusă, dispozitive de siguranţă pasive sau active şi dispozitive necesare pentru asigurarea sănătăţii călătorilor şi a personalului de bord. 2.8. Întreţinere Procedurile, echipamentele asociate, centrele logistice pentru lucrări de întreţinere şi componente de rezervă care efectuează întreţinerea corectivă şi preventivă obligatorie pentru asigurarea interoperabilităţii sistemului feroviar şi garantarea performanţelor cerute. ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 877/2010) DECLARAŢIA DE VERIFICARE A SUBSISTEMELOR 1. Declaraţia de verificare „CE“ a subsistemelor Declaraţia de verificare „CE“ şi documentele însoţitoare trebuie să fie datate şi semnate. Declaraţia respectivă trebuie să se bazeze pe informaţiile rezultate în urma procedurii de verificare „CE“ pentru subsisteme, definită în secţiunea 2 din anexa nr. 4 la hotărâre. Declaraţia trebuie să fie redactată în aceeaşi limbă ca şi dosarul tehnic şi trebuie să conţină cel puţin următoarele: trimiteri la hotărâre;denumirea şi adresa entităţii contractante sau denumirea şi adresa producătorului ori ale reprezentantului său autorizat cu sediul în Uniunea Europeană, prin indicarea denumirii comerciale şi a adresei complete; în cazul reprezentantului autorizat, trebuie să indice şi denumirea comercială a entităţii contractante sau a producătorului; o scurtă descriere a subsistemului;denumirea şi adresa organismului notificat care a efectuat verificarea „CE“ prevăzută la art. 18 din hotărâre;trimiteri la documentele conţinute în dosarul tehnic;toate dispoziţiile relevante, provizorii sau finale, pe care trebuie să le respecte subsistemele şi, în special, orice restricţii ori condiţii de funcţionare, dacă este cazul; în cazul unei declaraţii provizorii: perioada de valabilitate a declaraţiei „CE“;identitatea semnatarului.În situaţia în care în anexa nr. 4 la hotărâre se face trimitere la DIV „CE“, dispoziţiile prezentei secţiuni se aplică declaraţiei respective. 2. Declaraţia de verificare a subsistemelor în cazul normelor naţionale În situaţia în care în anexa nr. 4 la hotărâre se face trimitere la declaraţia de verificare a subsistemelor în cazul normelor naţionale, dispoziţiile secţiunii 1 se aplică mutatis mutandis declaraţiei respective. ANEXA Nr. 3(Anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 877/2010) PROCEDURA DE VERIFICARE PENTRU SUBSISTEME 1. Principii generale Procedura de verificare pentru un subsistem presupune controlul şi certificarea faptului că un subsistem: este proiectat, construit şi instalat astfel; încât să îndeplinească cerinţele esenţiale care i se aplică şipoate fi autorizat pentru punere în funcţiune.2. Procedura de verificare „CE“ 2.1. Introducere Verificarea „CE“ este procedura prin care un organism notificat controlează şi certifică faptul că subsistemul: respectă STI relevantă/relevante;respectă celelalte reglementări care decurg din Tratat.2.2. Părţile subsistemului şi etapele 2.2.1. Declaraţia intermediară de verificare (DIV) În situaţia în care se precizează în STI sau, după caz, la cererea solicitantului, subsistemul poate fi divizat în anumite părţi ori poate fi verificat în anumite etape ale procedurii de verificare. DIV este procedura prin care un organism notificat controlează şi certifică anumite părţi ale subsistemului sau anumite etape ale procedurii de verificare. Fiecare DIV conduce la emiterea unui certificat DIV „CE“ de către organismul notificat ales de solicitant, care întocmeşte, la rândul său, dacă este cazul, o DIV „CE“. Certificatul DIV şi DIV trebuie să facă trimitere la STI faţă de care a fost evaluată conformitatea. 2.2.2. Părţile subsistemului Solicitantul poate cere o DIV pentru fiecare parte. Fiecare parte este controlată în fiecare dintre etapele descrise la pct. 2.2.3. 2.2.3. Etapele procedurii de verificare Subsistemul sau anumite părţi ale subsistemului este/sunt controlat/controlate în fiecare dintre următoarele etape: proiectare generală;producţie: construcţie, incluzând, în special, lucrările de inginerie civilă, producerea, asamblarea constituenţilor şi reglajele generale;testarea finală.Solicitantul poate cere o DIV pentru etapa de proiectare, inclusiv pentru testele de tip, şi pentru etapa de producţie. 2.3. Certificatul de verificare 2.3.1. Organismul notificat responsabil pentru verificarea „CE“ evaluează proiectarea, producţia şi testarea finală a subsistemului şi întocmeşte certificatul de verificare „CE“ destinat solicitantului, care, la rândul său, întocmeşte declaraţia de verificare „CE“. Certificatul de verificare „CE“ trebuie să facă trimitere la STI faţă de care a fost evaluată conformitatea. În situaţia în care un subsistem nu a fost evaluat în ceea ce priveşte conformitatea sa cu toate STI relevante, de exemplu, în cazul unei derogări, al aplicării parţiale a STI din motive de adaptare sau de reînnoire, al unei perioade de tranziţie pentru o STI sau într-un caz specific, certificatul „CE“ face trimitere în mod precis la STI sau la părţile acestora cu care nu a fost examinată conformitatea de către organismul notificat în cursul procedurii de verificare „CE“. 2.3.2. În situaţia în care au fost eliberate certificate DIV „CE“, organismul notificat responsabil pentru verificarea „CE“ a subsistemului ţine seama de aceste certificate DIV „CE“ şi, înainte de eliberarea certificatului de verificare „CE“: verifică dacă certificatele DIV „CE“ acoperă, în mod corect, cerinţele relevante ale STI;verifică toate aspectele care nu sunt acoperite de certificatul/certificatele DIV „CE“; şiverifică testarea finală a subsistemului în ansamblul său.2.4. Dosarul tehnic Dosarul tehnic care însoţeşte declaraţia de verificare „CE“ trebuie să conţină următoarele: caracteristicile tehnice legate de proiect, inclusiv planuri generale şi detaliate conforme cu execuţia, scheme electrice şi hidraulice, scheme ale circuitelor de control, descrierea sistemelor automate şi de procesare a datelor, documentaţie privind operarea şi întreţinerea şi altele asemenea, relevante pentru subsistemul respectiv; lista constituenţilor de interoperabilitate, care sunt încorporaţi în subsistem, conform reglementărilor în vigoare;copii ale declaraţiilor „CE“ de conformitate sau de adecvare pentru utilizare care trebuie furnizate împreună cu constituenţii de interoperabilitate menţionaţi mai sus, în conformitate cu art. 13 din hotărâre, însoţite, dacă este cazul, de notele de calcul corespunzătoare şi de copii ale rapoartelor privind testările şi examinările efectuate de organismele notificate pe baza specificaţiilor tehnice comune;în situaţia în care este disponibil, certificatul/certificatele DIV „CE“ şi, în acest caz, dacă e relevant, DIV „CE“/DIV-urile „CE“ care însoţeşte/însoţesc certificatul de verificare „CE“, inclusiv rezultatul verificării valabilităţii certificatelor de către organismul notificat;certificatul de verificare „CE“ însoţit de notele de calcul corespunzătoare şi semnat de organismul notificat responsabil pentru verificarea „CE“, în care se declară că subsistemul îndeplineşte cerinţele STI relevante şi se menţionează orice rezerve formulate în cursul desfăşurării activităţilor şi care nu au fost retrase; certificatul de verificare „CE“ trebuie să fie însoţit şi de rapoartele de inspecţie şi de audit întocmite de acelaşi organism în exercitarea atribuţiilor sale prevăzute la pct. 2.5.3 şi 2.5.4; certificatele „CE“ eliberate în conformitate cu alte acte legislative care decurg din Tratat;în cazul în care se solicită integrarea în siguranţă potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 352/2009 al Comisiei din 24 aprilie 2009 privind adoptarea unei metode de siguranţă comune pentru evaluarea riscului prevăzută la articolul 6 alineatul (3) litera (a) din Directiva 2004/49/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, solicitantul trebuie să includă în dosarul tehnic raportul evaluatorului privind metodele de siguranţă comune (MSC) pentru evaluarea riscului prevăzute la art. 6 alin. (3) din Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară, cu modificările şi completările ulterioare.2.5. Monitorizare 2.5.1. Scopul monitorizării „CE“ constă în asigurarea faptului că obligaţiile care rezultă din dosarul tehnic au fost îndeplinite în cursul producţiei subsistemului. 2.5.2. Organismul notificat responsabil pentru controlul producţiei trebuie să aibă acces permanent în şantierele de construcţii, în atelierele de producţie, în depozite şi, dacă este cazul, în instalaţiile de prefabricare sau de testare şi, în general, în toate incintele în care consideră că îi este necesar accesul pentru îndeplinirea atribuţiilor sale. Organismul notificat trebuie să primească de la solicitant toate documentele necesare în acest scop şi, în special, planurile de implementare şi documentaţia tehnică referitoare la subsistem. 2.5.3. Organismul notificat responsabil pentru controlul implementării trebuie să efectueze periodic audituri în vederea confirmării respectării STI relevante. Acest organism trebuie să furnizeze persoanelor responsabile de implementare un raport de audit. Prezenţa organismului respectiv poate fi necesară în anumite etape ale lucrărilor de construcţie. 2.5.4. În plus, organismul notificat poate efectua vizite inopinate pe şantiere sau la atelierele de producţie. Cu ocazia unor astfel de vizite, organismul notificat poate efectua audituri complete sau parţiale. Organismul respectiv trebuie să furnizeze persoanelor responsabile de implementare un raport de inspecţie şi, dacă este cazul, un raport de audit. 2.5.5. În vederea eliberării declaraţiei „CE“ de adecvare pentru utilizare, menţionată în secţiunea 2 din anexa nr. 4 la hotărâre, organismul notificat poate să monitorizeze un subsistem pe care este montat un constituent de interoperabilitate pentru a evalua, dacă acest lucru este solicitat de STI corespunzătoare, adecvarea acestuia pentru utilizare în domeniul feroviar căruia îi este destinat. 2.6. Prezentare Dosarul complet prevăzut la pct. 2.4 trebuie să fie prezentat solicitantului pentru susţinerea certificatului/certificatelor DIV „CE“, dacă este disponibil, eliberat de organismul notificat responsabil în acest sens, sau pentru susţinerea certificatului de verificare eliberat de organismul notificat responsabil pentru verificarea „CE“ a subsistemului. Dosarul trebuie ataşat la declaraţia de verificare „CE“ pe care solicitantul o trimite autorităţii competente la care depune cererea pentru autorizare de punere în funcţiune. O copie a dosarului trebuie păstrată de solicitant pe toată durata de funcţionare a subsistemului. O copie a dosarului trebuie trimisă oricărui stat membru care o solicită. 2.7. Publicare Fiecare organism notificat trebuie să publice periodic informaţii relevante privind: cererile de verificare „CE“ şi DIV primite;cererile de evaluare a conformităţii şi/sau a adecvării pentru utilizare a constituenţilor de interoperabilitate;certificatele DIV „CE“ eliberate sau refuzate;certificatele „CE“ de conformitate şi/sau de adecvare pentru utilizare eliberate sau refuzate;certificatele de verificare „CE“ eliberate sau refuzate.2.8. Limba Dosarele şi corespondenţa referitoare la procedurile de verificare „CE“ trebuie redactate într-o limbă oficială a Uniunii Europene şi a statului membru în care este stabilit solicitantul sau într-o limbă oficială a UE acceptată de solicitant. 3. Procedura de verificare în cazul normelor naţionale 3.1. Introducere Procedura de verificare în cazul normelor naţionale este procedura prin care organismul desemnat potrivit art. 17 alin. (3) din hotărâre - organismul desemnat - controlează şi certifică faptul că subsistemul este conform cu normele naţionale notificate în conformitate cu aceleaşi prevederi. 3.2. Certificatul de verificare Organismul desemnat responsabil pentru procedura de verificare în cazul normelor naţionale întocmeşte certificatul de verificare destinat solicitantului. Certificatul conţine o trimitere precisă la norma/normele naţională/naţionale a cărei/căror conformitate a fost examinată de organismul desemnat în procesul de verificare, inclusiv la normele referitoare la părţile care fac obiectul unei derogări de la o STI, al unei adaptări sau al unei reînnoiri. În cazul normelor naţionale referitoare la subsistemele care compun un vehicul, organismul desemnat împarte certificatul în două părţi, o parte care cuprinde trimiterile la normele naţionale strict referitoare la compatibilitatea tehnică dintre vehicul şi reţeaua în cauză şi a doua parte rezervată tuturor celorlalte norme naţionale. 3.3. Dosarul tehnic Dosarul tehnic care însoţeşte certificatul de verificare în cazul normelor naţionale trebuie să fie inclus în dosarul tehnic menţionat la pct. 2.4 şi să conţină datele tehnice relevante pentru evaluarea conformităţii subsistemului cu normele naţionale.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1116/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1116 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1116/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu