E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1089 din 16 august 2006

privind stabilirea unor masuri pentru reorganizarea si functionarea Operei Nationale din Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 730 din 25 august 2006



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Opera Naţională din Bucureşti se reorganizează şi îşi schimbă denumirea în Opera Naţională Bucureşti, instituţie publică, cu personalitate juridică, care funcţionează în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.

(2)   Opera Naţională Bucureşti, denumită în continuare Opera, este instituţie publică de spectacole şi concerte, de repertoriu, de importanţă naţională, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legislaţia română în vigoare.

(3)  Sediul Operei este în municipiul Bucureşti, bd. Mihail Kogălniceanu nr. 70-72, sectorul 5.

(4)   Opera are în administrare imobilul prevăzut la alin. (3), cu terenul aferent, aflat în proprietatea publică a statului.

Art. 2. - (1) Opera are ca obiectiv principal promovarea valorilor muzicale autohtone şi universale, precum şi ale artelor interpretative de operă şi balet, pe plan naţional şi internaţional.

(2) Pentru atingerea obiectivului prevăzut la alin. (1), Opera desfăşoară următoarele activităţi principale:

a)  producerea de spectacole de operă şi balet, precum şi de spectacole muzicale, promovarea în ţară şi în străinătate a repertoriului reprezentativ pentru opera şi baletul românesc şi universal, clasic şi contemporan;

b)   coproducerea sau participarea la organizarea de spectacole în colaborare cu alte instituţii artistice, cu persoane fizice sau juridice, din ţară ori din străinătate;

c)    punerea în valoare a talentului creatorilor şi interpreţilor din domeniul artelor spectacolului muzical în general şi din domeniul operei şi baletului în special;

d)   sprijinirea debutului şi afirmarea tinerilor creatori şi interpreţi şi implicarea în educarea prin artă a publicului;

e)   realizarea şi dezvoltarea de programe, proiecte şi acţiuni culturale în domeniul muzical, de operă şi balet, în parteneriat cu artişti, organizaţii neguvernamentale, instituţii de spectacole din ţară şi din străinătate;

f)   realizarea şi editarea de publicaţii specifice pe orice tip de suport şi comercializarea acestora;

g)  studierea pieţei, adaptarea tehnicilor de publicitate şi vânzare specifice, impresariat şi organizare spectacole, îmbunătăţirea imaginii şi comunicarea specifică a spectacolelor Operei.

Art. 3. - (1) Opera are deplină autonomie în stabilirea repertoriului, precum şi în realizarea programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale şi artistice proprii sau în colaborare.

(2)  Activitatea Operei este programată şi se desfăşoară pe stagiuni, în conformitate cu prevederile legale.

(3)   Durata şi data începerii stagiunii se stabilesc prin Regulamentul de organizare   şi funcţionare a Operei.

Art. 4. - (1) Numărul maxim de posturi ale Operei este de 630 şi se asigură în limita numărului total de posturi prevăzut la pct. II „Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat" din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, cu modificările şi completările ulterioare.

(2)   Angajarea şi salarizarea personalului Operei se realizează potrivit prevederilor legale în vigoare.

(3)   Personalul existent în fosta Operă Naţională din Bucureşti este preluat de Operă pe bază de concurs sau examen, după caz, în vederea verificării aptitudinilor profesionale, corespunzător atribuţiilor şi structurii organizatorice ale instituţiei, organizat în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 5. - (1) Statul de funcţii al Operei cuprinde următoarele posturi de conducere:

a)  director general - un post;

b)  director artistic, director economic, director tehnic - 3 posturi.

(2)   Angajarea directorilor prevăzuţi la alin. (1) se face pe bază de concurs organizat de Operă, cu participarea reprezentanţilor Ministerului Culturii şi Cultelor, în condiţiile prevăzute de lege.

(3)   Structura organizatorică a Operei cuprinde servicii, birouri, ateliere şi alte compartimente funcţionale.

(4)   Organigrama, statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a Operei se aprobă prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, la propunerea directorului general, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 6. - (1) Directorul general al Operei este numit prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în condiţiile legii.

(2)   Directorul general al Operei conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintă în raporturile cu autorităţile publice, instituţiile şi organizaţiile, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţară sau din străinătate.

(3)  Directorul general al Operei este ordonator terţiar de credite.

(4)   Directorul general al Operei numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, personalul artistic, tehnic şi administrativ.

(5)  In exercitarea atribuţiilor sale, directorul general al Operei emite decizii.

(6)  In absenţa directorului general, Opera este condusă de unul dintre directori, desemnat de directorul general prin decizie scrisă.

Art. 7. - (1) Prin decizie a directorului general, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se înfiinţează Consiliul artistic şi Consiliul administrativ ale Operei.

 (2)  Consiliul artistic are rol consultativ şi este format din personalităţi culturale din cadrul Operei şi din afara acesteia.

(3)   Consiliul administrativ are rol consultativ şi este format din directorul general al Operei, în calitate de preşedinte, şi din următorii membri:

a)  un reprezentant al Ministerului Culturii şi Cultelor;

b)  directorii: artistic, economic şi tehnic;

c)  consilierul juridic;

d)  administratorul;

e)  delegatul sindicatului reprezentativ sau al salariaţilor, după caz, propus de aceştia.

Art. 8. - (1) In cadrul Operei se înfiinţează Studioul experimental de operă şi balet - „Ludovic Spiess", denumit în continuare Studioul, ca structură fără personalitate juridică, a cărui organizare şi funcţionare se propun de către directorul general al Operei şi se aprobă prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(2)   In cazul Studioului se vor organiza şi desfăşura programe educaţionale, de perfecţionare şi formare continuă a artiştilor şi a personalului specializat, de creaţie şi cercetare în domeniile muzical, operă şi balet, precum şi prezentări ale creaţiilor experimentale.

(3)    Pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute la alin. (2), conducerea Operei va asigura amenajarea şi dotarea spaţiilor necesare.

(4)  Finanţarea lucrărilor de amenajare şi dotare, precum şi a activităţilor Studioului se asigură, cu prioritate, din fondurile alocate de Ministerul Culturii şi Cultelor, în condiţiile legii.

(5)   Producţiile artistice ale Studioului se realizează sub egida Operei şi pot deveni parte din repertoriul acesteia, la recomandarea Consiliului artistic.

(6)  In realizarea activităţilor prevăzute la alin. (2), Opera poate iniţia şi dezvolta parteneriate cu unităţile de învăţământ de profil din ţară şi străinătate, inclusiv pentru desfăşurarea de programe educaţionale şi de cercetare comune.

Art. 9. - (1) Activitatea Operei este finanţată din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor, precum şi din alte surse, potrivit prevederilor legale.

(2)  Veniturile proprii ale Operei pot proveni din:

a)   realizarea activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (2), după caz;

b)  realizarea activităţilor desfăşurate în cadrul Studioului;

c)   vânzarea biletelor de intrare la spectacole sau a programelor de spectacole;

d)  editarea şi vânzarea de cărţi, studii şi alte publicaţii de specialitate;

e)  prestarea de servicii culturale;

f)  valorificarea bunurilor care fac parte din patrimoniul său;

g)   sponsorizări sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau străine;

h) alte activităţi specifice, realizate de Operă, în condiţiile legii.

(3)  Liberalităţile de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiţii ori de sarcini care pot afecta autonomia Operei sau care contravin atribuţiilor sale.

Art. 10. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, nr. crt. 28 de la pct. II „Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat" din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 137 din 15 februarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„28.

Opera Naţională Bucureşti

Venituri     proprii     şi subvenţii acordate de la bugetul de stat"

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul culturii şi cultelor,

Ioan Onisei,

secretar de stat

Ministrul muncii, solidarităţii   sociale şi familiei,

Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1089/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1089 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu