Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.1032 din 12.10.2011

privind stabilirea unor contravenţii în domeniul aviaţiei civile
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 831 din 24 noiembrie 2011



SmartCity1

Având în vedere dispoziţiile art. 68 din Regulamentul (CE) nr. 216/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 februarie 2008 privind normele comune în domeniul aviaţiei civile şi instituirea unei Agenţii Europene de Siguranţă a Aviaţiei şi de abrogare a Directivei 91/670/CEE a Consiliului, a Regulamentului (CE) nr. 1.592/2002 şi a Directivei 2004/36/CE,luând în considerare prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.702/2003 al Comisiei din 24 septembrie 2003 de stabilire a normelor de punere în aplicare privind certificarea pentru navigabilitate şi mediu a aeronavelor şi a produselor, reperelor şi dispozitivelor, precum şi certificarea întreprinderilor de proiectare şi producţie, cu modificările şi completările ulterioare, şi prevederile Regulamentului (CE) nr. 2.042/2003 al Comisiei din 20 noiembrie 2003 privind menţinerea navigabilităţii aeronavelor şi a produselor, reperelor şi dispozitivelor aeronautice şi autorizarea întreprinderilor şi a personalului cu atribuţii în domeniu, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 93 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Următoarele fapte de încălcare a dispoziţiilor Regulamentului (CE) nr. 1.702/2003 al Comisiei din 24 septembrie 2003 de stabilire a normelor de punere în aplicare privind certificarea pentru navigabilitate şi mediu a aeronavelor şi a produselor, reperelor şi dispozitivelor, precum şi certificarea întreprinderilor de proiectare şi producţie, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003, precum şi ale Regulamentului (CE) nr. 2.042/2003 al Comisiei din 20 noiembrie 2003 privind menţinerea navigabilităţii aeronavelor şi a produselor, reperelor şi dispozitivelor aeronautice şi autorizarea întreprinderilor şi a personalului cu atribuţii în domeniu, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003, constituie contravenţii dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să constituie infracţiuni: 1. nerespectarea de către titularul certificatului de omologare de tip sau al certificatului de omologare restricţionat a cerinţelor privind furnizarea instrucţiunilor pentru continuitatea navigabilităţii şi a modificărilor acestora, potrivit dispoziţiilor art. 21A.61 „Instrucţiuni pentru menţinerea navigabilităţii“ din partea 21, prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 2. nerespectarea de către titularul unei aprobări pentru modificări minore ale proiectului de tip a cerinţelor privind furnizarea instrucţiunilor pentru continuitatea navigabilităţii şi a modificărilor la acestea, potrivit dispoziţiilor art. 21A.107 „Instrucţiuni pentru menţinerea navigabilităţii“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 3. nerespectarea de către titularul certificatului de omologare suplimentar pentru o aeronavă, motor de aeronavă sau elice a cerinţelor privind furnizarea instrucţiunilor pentru continuitatea navigabilităţii şi a modificărilor la acestea, potrivit dispoziţiilor art. 21A.120 „Instrucţiuni pentru menţinerea navigabilităţii“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 4. nerespectarea de către producătorul unui produs, reper sau dispozitiv în temeiul cap. F „Fabricaţie fără aprobarea întreprinderii de producţie“, potrivit dispoziţiilor art. 21A.130 „Declaraţia de conformitate“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 5. nerespectarea de către întreprindere a cerinţelor referitoare la orice modificare a aprobării de întreprindere de producţie, potrivit dispoziţiilor art. 21A.147 „Modificări ale întreprinderii de producţie aprobate“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 6. nerespectarea cerinţelor de fabricare a reperelor şi a dispozitivelor ce urmează a fi utilizate pentru reparaţii, în conformitate cu datele de producţie, pe baza tuturor datelor de proiectare necesare furnizate de către titularul aprobării de proiect pentru reparaţie, potrivit dispoziţiilor art. 21A.439 „Fabricarea pieselor de schimb“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 7. nerespectarea cerinţelor privind executarea reparaţiei de către o întreprindere de întreţinere sau de o întreprindere de producţie autorizată în mod corespunzător şi a celor de transmitere de către întreprinderea de proiectare întreprinderii care realizează reparaţia a tuturor instrucţiunilor de instalare necesare, potrivit dispoziţiilor art. 21A.441 „Executarea reparaţiei“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 8. nerespectarea de către titularul aprobării de proiect pentru reparaţia tehnică a cerinţelor privind furnizarea de modificări şi de actualizări ale instrucţiunilor pentru menţinerea navigabilităţii, precum şi a condiţiilor în care se repune în exploatare produsul, reperul sau dispozitivul reparat, potrivit dispoziţiilor art. 21A.449 „Instrucţiuni pentru menţinerea navigabilităţii“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 9. nerespectarea de către titularul aprobării pentru condiţiile de zbor a cerinţelor referitoare la păstrarea documentelor emise pentru a stabili şi a justifica condiţiile de zbor şi a documentelor asociate emiterii autorizaţiilor de zbor sub incidenţa prerogativelor întreprinderilor aprobate, potrivit dispoziţiilor art. 21A.729 „Înregistrarea“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 10. nerespectarea de către producătorul unui reper ce urmează a fi montat pe un produs cu certificat de omologare de tip, care a fost identificat ca fiind un reper cu un grad ridicat de complexitate, a cerinţelor referitoare la identificarea reperelor esenţiale, potrivit dispoziţiilor art. 21A.805 „Identificarea reperelor esenţiale“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 11. nerespectarea de către proprietarul unei aeronave sau transportatorul aerian comercial a cerinţelor privind transferul şi/sau păstrarea înregistrărilor referitoare la menţinerea navigabilităţii aeronavei, potrivit dispoziţiilor art. M.A.307 „Transferul înregistrărilor referitoare la menţinerea navigabilităţii aeronavei“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 12. neîndeplinirea de către persoana fizică sau întreprinderea care se ocupă de întreţinerea unei aeronave a cerinţelor privind accesul la datele de întreţinere actuale, aplicabile în cursul executării lucrărilor de întreţinere, inclusiv modificările şi reparaţiile şi utilizarea doar acestor date, potrivit dispoziţiilor art. M.A.401 „Date referitoare la întreţinere“ lit. (a) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 13. neîndeplinirea de către persoana fizică sau întreprinderea care se ocupă de întreţinerea unei aeronave a cerinţelor privind asigurarea că toate datele aplicabile, referitoare la întreţinere, sunt actualizate şi sunt utilizabile imediat atunci când este necesar, potrivit dispoziţiilor art. M.A.401 lit. (c) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 14. neîndeplinirea de către persoana fizică sau întreprinderea care se ocupă de întreţinerea unei aeronave a cerinţelor privind stabilirea unui sistem de foi de lucru sau fişe de lucru de utilizat şi transcrierea cu precizie pe acestea a datelor referitoare la întreţinere sau menţionarea în mod clar a sarcinii sau sarcinilor specifice de întreţinere care sunt cuprinse în aceste date privind întreţinerea, potrivit dispoziţiilor art. M.A.401 lit. (c) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 15. nerespectarea cerinţelor referitoare la efectuarea lucrărilor de întreţinere, potrivit dispoziţiilor art. M.A.402 „Executarea lucrărilor de întreţinere“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 16. nerespectarea de către persoana fizică sau întreprinderea de întreţinere autorizată a condiţiilor care trebuie îndeplinite de către o componentă de aeronavă pentru ca aceasta să poată fi montată pe aeronavă, potrivit dispoziţiilor art. M.A.501 „Instalare“ lit. (b) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 17. nerespectarea de către persoana fizică sau întreprinderea de întreţinere autorizată a condiţiilor care trebuie îndeplinite pentru ca reperele standard să poată fi montate pe o aeronavă sau pe o componentă de aeronavă, potrivit dispoziţiilor art. M.A.501 lit. (c) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 18. nerespectarea de către persoana fizică sau întreprinderea de întreţinere autorizată a condiţiilor care trebuie îndeplinite de materiale pentru ca acestea să poată fi utilizate într-o aeronavă sau componentă de aeronavă, potrivit dispoziţiilor art. M.A.501 lit. (d) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 19. nerespectarea cerinţelor privind efectuarea întreţinerii componentelor de aeronavă, potrivit dispoziţiilor art. M.A.502 „Întreţinerea componentelor“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 20. nerespectarea de către o persoană fizică sau o întreprindere responsabilă conform prevederilor cuprinse în partea M a cerinţelor şi responsabilităţilor privind tratarea componentelor de aeronavă clasate ca fiind inutilizabile, potrivit dispoziţiilor art. M.A.504 „Controlul componentelor de aeronavă inutilizabile“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 21. neîndeplinirea de către întreprinderile cu atribuţii de întreţinere pentru aeronavele şi componentele de aeronavă care nu sunt enumerate la pct. M.A.201 lit. (g) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003 a cerinţelor prezentate în partea M, secţiunea A, cap. D, potrivit dispoziţiilor art. M.A.611 „Standarde de întreţinere“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 22. nerespectarea de către întreprinderea autorizată pentru întreţinere a cerinţelor privind înregistrarea detaliilor lucrării efectuate şi păstrarea înregistrărilor respective, potrivit dispoziţiilor art. M.A.614 „Înregistrări ale lucrărilor de întreţinere“ lit. (a) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 23. nerespectarea de către întreprinderea autorizată pentru întreţinere a cerinţelor privind furnizarea proprietarului aeronavei a unei copii a fiecărui certificat de dare în exploatare, precum şi a unei copii a oricăror date specifice aprobate, de reparare/modificare, utilizate pentru reparaţiile/modificările efectuate, potrivit dispoziţiilor art. M.A.614 lit. (b) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 24. nerespectarea de către întreprinderea autorizată pentru întreţinere a cerinţelor privind păstrarea unei copii a tuturor înregistrărilor referitoare la lucrări de întreţinere la o aeronavă sau o componentă de aeronavă şi la toate datele de întreţinere aferente, potrivit dispoziţiilor art. M.A.614 lit. (c) pct. 1 şi 2 din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 25. nerespectarea de către o întreprindere autorizată pentru întreţinere care îşi încetează activitatea a cerinţelor privind depozitarea conform indicaţiilor autorităţii competente sau predarea către ultimul proprietar sau client al aeronavei sau al componentei de aeronavă întreţinute a tuturor înregistrărilor pe ultimii 3 ani păstrate/stocate, potrivit dispoziţiilor art. M.A.614 lit. (c) pct. 3 din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 26. nerespectarea de către întreprinderea autorizată pentru întreţinere a cerinţelor privind obligaţia transmiterii de notificări autorităţii competente asupra oricărei propuneri referitoare la modificările din cadrul organizaţiei, înainte ca aceste modificări să aibă loc, potrivit dispoziţiilor art. M.A.617 „Modificări aduse întreprinderii autorizate pentru întreţinere“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 27. nerespectarea de către întreprinderea de management al menţinerii navigabilităţii autorizată a cerinţelor privind obligaţia transmiterii de notificări autorităţii competente asupra oricărei propuneri referitoare la modificările din cadrul organizaţiei, înainte ca aceste modificări să aibă loc, potrivit dispoziţiilor art. M.A.713 „Modificări aduse întreprinderii de management al menţinerii navigabilităţii autorizate“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 28. neîndeplinirea de către întreprinderea de management al menţinerii navigabilităţii, corespunzător prerogativelor deţinute, a cerinţelor privind condiţiile şi perioada de păstrare a detaliilor lucrărilor efectuate, a certificatelor de examinare a navigabilităţii şi a recomandărilor emise sau, după caz, prelungite, precum şi a tuturor documentelor justificative şi a autorizaţiilor de zbor eliberate, potrivit dispoziţiilor art. M.A.714 „Arhivare“ lit. (a)-(f) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 29. nerespectarea cerinţelor privind transferul înregistrărilor păstrate, în cazul în care managementul menţinerii navigabilităţii unei aeronave este transferat unei alte întreprinderi sau unei alte persoane ori în cazul în care o întreprindere de management al menţinerii navigabilităţii îşi încetează activitatea, potrivit dispoziţiilor art. M.A.714 „Arhivare“ lit. (g) şi (h) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 30. nerespectarea cerinţelor privind restituirea de către deţinător a certificatului de examinare a navigabilităţii în condiţiile în care se renunţă la acesta sau se retrage, potrivit dispoziţiilor art. M.A.902 „Valabilitatea certificatului de examinare a navigabilităţii“ lit. (c) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003 31. nerespectarea de către întreprinderea cu atribuţii de întreţinere a cerinţelor privind transmiterea de notificări autorităţii competente asupra oricărei propuneri referitoare la modificările din cadrul organizaţiei, înainte ca aceste modificări să aibă loc, potrivit dispoziţiilor art. 145.A.85 „Modificări aduse întreprinderii“ din partea 145 prevăzută în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 32. nerespectarea de către întreprinderea de instruire în domeniul întreţinerii a cerinţelor referitoare la întocmirea şi păstrarea în evidenţă a înregistrărilor referitoare la instructori, examinatorii de cunoştinţe şi evaluatorii practici potrivit dispoziţiilor art. 147.A.110 „Înregistrări referitoare la instructori, examinatori şi evaluatori“ din partea 147 prevăzută în anexa IV la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003. 33. nerespectarea de către întreprinderea de instruire în domeniul întreţinerii a cerinţelor referitoare la păstrarea evidenţelor privind instruirea cursantului, examinarea acestuia, precum şi înregistrările evaluărilor pentru fiecare cursant în parte, potrivit dispoziţiilor art. 147.A.125 „Înregistrări“ din partea 147 prevăzută în anexa IV la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 34. nerespectarea de către întreprinderea de instruire în domeniul întreţinerii a cerinţelor referitoare la comunicarea autorităţii competente a schimbărilor propuse pentru întreprindere care afectează autorizarea, înainte ca aceste modificări să aibă loc, potrivit dispoziţiilor art. 147.A.150 „Schimbări privind întreprinderea de instruire în domeniul întreţinerii“ din partea 147 prevăzută în anexa IV la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 35. nerespectarea de către titularul unui certificat de omologare de tip, al unui certificat de omologare restricţionat, al unui certificat de omologare suplimentar, al unei autorizaţii conforme cu standardele tehnice europene - ETSO, al aprobării proiectului de reparaţie majoră sau al oricărei alte aprobări în materie considerată a fi fost eliberată în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1.702/2003 a cerinţelor privind raportarea avariilor, funcţionarea necorespunzătoare, defecţiunile sau alte evenimente care pot afecta menţinerea navigabilităţii produsului, reperului sau dispozitivului prevăzute de certificatul de omologare de tip, de certificatul de omologare restricţionat, de certificatul de omologare suplimentar, de autorizaţia conformă cu standardele tehnice europene - ETSO, de aprobarea proiectului de reparaţie majoră sau de orice altă aprobare în domeniu considerată a fi fost eliberată în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1.702/2003 şi care sunt de natură să pună în pericol siguranţa zborului, potrivit dispoziţiilor art. 21A.3 „Avarii, funcţionare necorespunzătoare şi defecţiuni“ lit. (b) „Raportarea către agenţie“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 36. nerespectarea de către titularul unui certificat de omologare de tip, al unui certificat de omologare restricţionat, al unui certificat de omologare suplimentar, al unei autorizaţii ETSO, al aprobării proiectului de reparaţie majoră sau al oricărei alte aprobări în domeniu considerată a fi fost eliberată în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1.702/2003 sau de către producător, după caz, a cerinţelor privind investigarea cauzei deficienţei şi comunicarea către Agenţie a rezultatelor investigaţiei sale şi a oricărei măsuri pe care o întreprinde sau pe care o propune pentru remedierea deficienţei respective, în cazul în care un eveniment raportat în temeiul lit. (b) sau al pct. 21A.129 lit. (f) subpct. 2 sau 21A.165 lit. (f) subpct. 2 este rezultatul unei deficienţe de proiectare sau de producţie, potrivit dispoziţiilor art. 21A.3 lit. (c) „Investigarea evenimentelor raportate“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003 37. nerespectarea de către titularul certificatului de omologare de tip, al certificatului de omologare restricţionat, al certificatului de omologare suplimentar, al autorizaţiei ETSO, al aprobării proiectului de reparaţie majoră sau al oricărei alte aprobări în domeniu considerată a fi fost eliberată în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1.702/2003 a cerinţelor privind acţiunile de remediere şi/sau controalele necesare şi a cerinţelor privind informarea tuturor operatorilor sau proprietarilor identificaţi ai produsului, reperului sau dispozitivului şi, la cererea oricărei persoane care trebuie să se conformeze dispoziţiilor privind navigabilitatea, a datelor descriptive corespunzătoare şi instrucţiunilor pentru îndeplinirea acestora, potrivit dispoziţiilor art. 21A.3B „Dispoziţii privind navigabilitatea“ lit. (c) din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 38. nerespectarea de către producătorul unui produs, reper sau dispozitiv fabricat în temeiul cap. F „Fabricaţie fără aprobarea întreprinderii de producţie“ a obligaţiilor ce îi revin, potrivit dispoziţiilor art. 21A.129 „Obligaţiile producătorului“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 39. nerespectarea de către titularul unei aprobări de întreprindere de producţie a obligaţiilor ce îi revin, potrivit dispoziţiilor art. 21A.165 „Obligaţiile titularului“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1702/2003; 40. nerespectarea de către deţinătorul unei autorizaţii de zbor a condiţiilor şi restricţiilor asociate cu autorizaţia de zbor, potrivit dispoziţiilor art. 21A.727 „Obligaţiile deţinătorului unei autorizaţii de zbor“ din partea 21 prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1.702/2003; 41. neraportarea şi/sau neraportarea în termen, de către orice persoană fizică sau întreprindere responsabilă în conformitate cu punctul M.A.201 „Responsabilităţi“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003 sau de persoana fizică ori întreprinderea care se ocupă de întreţinerea aeronavei atunci când aceasta a încheiat un contract cu un proprietar sau un transportator pentru a asigura întreţinerea, a neregulilor constatate cu privire la starea identificată a unei aeronave sau a unei componente a aeronavei care pune în pericol siguranţa zborului, potrivit dispoziţiilor art. M.A.202 „Rapoarte asupra evenimentelor“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 42. nepunerea în practică a oricărei directive aplicabile privind navigabilitatea, potrivit dispoziţiilor art. M.A.303 „Directive privind navigabilitatea“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 43. neîndeplinirea de către persoana care răspunde de managementul sarcinilor de menţinere a navigabilităţii în conformitate cu partea M.A. cap. B din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003 a cerinţelor referitoare la controlul înregistrărilor sau la prezentarea acestora autorităţii competente la cerere, potrivit dispoziţiilor art. M.A.305 „Sistem de înregistrare a menţinerii navigabilităţii aeronavelor“ lit. (f) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 44. neasigurarea de către proprietarul sau operatorul unei aeronave a punerii în aplicare a unui sistem de efectuare a înregistrărilor, potrivit dispoziţiilor art. M.A.305 lit. (h) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 45. neîndeplinirea cerinţelor privind utilizarea şi/sau păstrarea de către un transportator aerian comercial a unui sistem de jurnal tehnic de aeronavă potrivit dispoziţiilor art. M.A.306 „Sistemul de jurnal tehnic al transportatorului (J.T.)“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 46. nerespectarea cerinţelor privind efectuarea procesului de management al continuităţii conform dispoziţiilor din partea M.A. cap. C, potrivit dispoziţiilor art. M.A.708 „Managementul menţinerii navigabilităţii“ lit. (a) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 47. neîndeplinirea de către întreprinderea autorizată de management al menţinerii navigabilităţii a cerinţelor privind administrarea unei aeronave, potrivit dispoziţiilor art. M.A.708 lit. (b) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 48. neîndeplinirea de către un transportator aerian comercial care nu este autorizat în conformitate cu partea 145 a cerinţelor privind contractarea întreţinerii, potrivit dispoziţiilor art. M.A.708 lit. (c) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 49. nerespectarea de către întreprinderea de management al menţinerii navigabilităţii a cerinţelor examinării navigabilităţii unei aeronave, potrivit dispoziţiilor art. M.A.710 „Examinarea navigabilităţii“ lit. (a) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 50. nerespectarea de către personalul de examinare a navigabilităţii, aparţinând organizaţiei autorizate pentru managementul menţinerii navigabilităţii a cerinţelor privind efectuarea unui studiu fizic al aeronavei, potrivit dispoziţiilor art. M.A.710 lit. (b) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 51. nerespectarea condiţiilor în care se eliberează un certificat de punere în serviciu/certificat de dare în exploatare, potrivit dispoziţiilor art. 145.A.50 lit. (a), (b), (e) şi (f) „Certificarea lucrărilor de întreţinere“ din partea 145 prevăzută în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 52. nerespectarea condiţiilor în care se eliberează un certificat de dare în exploatare pentru componente demontate de pe aeronavă, potrivit dispoziţiilor art. 145.A.50 lit. (d) şi (e) din partea 145 prevăzută în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 53. nerespectarea cerinţelor privind aducerea la cunoştinţa transportatorului care utilizează aeronava a defectelor sau comenzilor de lucrări de întreţinere incomplete, potrivit dispoziţiilor art. 145.A.50 lit. (c) din partea 145 prevăzută în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 54. nerespectarea condiţiilor în care se permite montarea temporară a unei componente fără certificatul de dare în exploatare corespunzător, potrivit dispoziţiilor art. 145.A.50 lit. (f) din partea 145 prevăzută în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 55. nerespectarea de către întreprinderea cu atribuţii de întreţinere autorizată a cerinţelor referitoare la înregistrarea tuturor detaliilor lucrării de întreţinere efectuată şi la perioada şi condiţiile de păstrare a acestora şi a tuturor datelor privind întreţinerea aferentă, potrivit dispoziţiilor art. 145.A.55 „Înregistrări ale lucrărilor de întreţinere“ lit. (a) şi lit. (c) pct. 1 şi 2 din partea 145 prevăzută în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 56. nerespectarea de către întreprinderea cu atribuţii de întreţinere autorizată a cerinţelor referitoare la furnizarea transportatorului care utilizează aeronava a unei copii a fiecărui certificat de dare în exploatare a aeronavei, precum şi a unei copii a oricăror date specifice aprobate, privind repararea/modificarea, utilizate pentru reparaţiile/modificările efectuate, potrivit dispoziţiilor art. 145.A.55 lit. (b) din partea 145 prevăzută în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 57. nerespectarea de către întreprinderea cu atribuţii de întreţinere autorizată conform părţii 145, care îşi încetează activitatea, a cerinţelor referitoare la predarea către noul proprietar sau client al aeronavei respective ori al componentei de aeronavă respective sau la depozitarea conform indicaţiilor autorităţii competente a tuturor înregistrărilor păstrate, referitoare la întreţinere, aferente ultimilor 2 ani, potrivit dispoziţiilor art. 145.A.55 lit. (c) pct. 3 din partea 145 prevăzută în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 58. nerespectarea de către întreprinderea cu atribuţii de întreţinere a cerinţelor referitoare la prezentarea de raportări, raportarea, întocmirea raportării şi termenul raportării asupra oricărei stări a unei aeronave sau a unei componente a aeronavei în legătură cu care întreprinderea constatată că a provocat sau poate să provoace o situaţie periculoasă, reprezentând un risc major pentru siguranţa zborului, potrivit dispoziţiilor art. 145.A.60 „Raportări asupra evenimentelor“ lit. (a), (c), (d) şi (e) din partea 145 prevăzută în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 59. neîndeplinirea de către întreprinderea cu atribuţii de întreţinere a cerinţelor referitoare la stabilirea unui sistem de raportări privind evenimentele interne, potrivit dispoziţiilor art. 145.A.60 lit. (b) din partea 145 prevăzută în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 60. neîndeplinirea de către proprietar sau, după caz, de către locatar a responsabilităţilor pentru menţinerea navigabilităţii unei aeronave, potrivit dispoziţiilor art. M.A.201 lit. (a) şi (b) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 61. neîndeplinirea de către pilotul comandant de bord sau, în cazul transportului aerian comercial, de către transportator a responsabilităţilor privind buna desfăşurare a inspecţiei premergătoare zborului, potrivit dispoziţiilor art. M.A.201 lit. (d) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 62. neîndeplinirea de către transportatorul aerian comercial a responsabilităţilor pentru menţinerea navigabilităţii aeronavei, a cerinţelor privind autorizările şi/sau contractul cu o întreprindere, pe care trebuie să le deţină conform părţii 145, precum şi a asigurării că prevederile art. M.A.201 lit. a) referitoare la aeronava pe care o exploatează sunt respectate, potrivit dispoziţiilor art. M.A.201 lit. (h) din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003; 63. nerespectarea cerinţelor referitoare la tratarea defectelor aeronavelor, potrivit dispoziţiilor art. M.A.403 „Defecte ale aeronavelor“ din partea M prevăzută în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 2.042/2003. Articolul 2(1) Contravenţiile prevăzute la art. 1 se sancţionează după cum urmează:a)cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei, cele de la art. 1 pct. 1-34; b)cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei, cele de la art. 1 pct. 35-59; c)cu amendă de la 10.000 lei la 15.000 lei, cele de la art. 1 pct. 60-63. (2) Sancţiunile contravenţionale se aplică persoanelor fizice sau juridice, după caz.(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute în prezenta hotărâre se fac, cu respectarea dispoziţiilor legale, de către personalul împuternicit în acest scop de Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Articolul 3Contravenţiilor prevăzute la art. 1 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 4Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Ministrul afacerilor europene, Leonard Orban Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1032/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1032 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1032/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu