Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.10 din 10.02.2015

privind aprobarea Procedurilor de organizare a cursului pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori şi de înscriere în Lista auditorilor financiari, persoane fizice şi juridice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori
ACT EMIS DE: Camera Auditorilor Financiari din Romania
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 116 din 13 februarie 2015



SmartCity1

Având în vedere prevederile:

art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

art. 15 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011;

Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 5/2014 pentru aprobarea Protocolului de colaborare încheiat între Camera Auditorilor Financiari din România şi Ministerul Fondurilor Europene privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de audit financiar pentru fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, cu modificările şi completările ulterioare; şi

Procesul-verbal nr. 921 din data de 10 februarie 2015 privind consultarea electronică a membrilor Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România,Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România h o t ă r ă ş t e: Articolul 1Se aprobă Procedurile de organizare a cursului pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori şi de înscriere în Lista auditorilor financiari, persoane fizice şi juridice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 24/2014 privind aprobarea Procedurilor de organizare a cursului şi a testului de verificare a cunoştinţelor privind auditarea operaţiunilor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, pentru auditorii financiari, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 8 mai 20 1 4, şi anexa nr. 1 la Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 16/2014 privind aprobarea organizării cursului pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 452 din 20 iunie 2014, se abrogă. Articolul 3Departamentele din cadrul aparatului executiv al Camerei Auditorilor Financiari din România vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri. Articolul 4Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România, Gabriel Radu
ANEXĂPROCEDURI de organizare a cursului pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori şi de înscriere în Lista auditorilor financiari, persoane fizice şi juridice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Camera Auditorilor Financiari din România, denumită în continuare CAFR sau Camera, organizează, în colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene (MFE), cursul pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori. Articolul 2Cursul menţionat la art. 1 are la bază o bibliografie care vizează auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori. Articolul 3La curs pot participa următoarele categorii de persoane: a)auditorii financiari membri CAFR. Participarea la acest curs este opţională pentru membrii CAFR şi nu face parte din cerinţa anuală de pregătire profesională (pregătire structurată), stabilită prin normele Camerei. Participarea la acest curs nu duce la modificarea calificativului obţinut de auditorul financiar în urma inspecţiilor de calitate, desfăşurate de către Cameră; b)auditorii financiari membri CAFR care doresc să auditeze proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori. Participarea la acest curs este obligatorie pentru auditorii financiari membri CAFR care doresc să solicite ulterior absolvirii cursului înscrierea în Lista auditorilor financiari, persoane fizice şi juridice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori (Lista), stabilită conform Protocolului încheiat între Cameră şi MFE. Articolul 4(1) Cursul pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori cuprinde două etape:a)etapa I - etapa de predare; b)etapa a II-a - etapa de examinare - testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul auditării proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori. (2) Participarea la etapa a II-a este condiţionată de parcurgerea etapei I. Capitolul IIOrganizarea şi înscrierea la cursul pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori Articolul 5Cursul pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori se organizează, de regulă, anual. Articolul 6La curs se pot înscrie persoanele menţionate la art. 3. Articolul 7Cursul pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori se organizează pentru un număr minim de 50 de persoane, după caz. Articolul 8Organizarea cursului şi înscrierile la curs vor avea loc în perioadele stabilite de Biroul permanent al Consiliului Camerei. Articolul 9Pentru înscrierea la curs, persoanele interesate depun documentele solicitate de către departamentul de specialitate din cadrul Camerei şi achită taxa pentru înscrierea la curs. Articolul 10Auditorii financiari înscrişi la curs, dar care din diverse motive nu participă la etapa a II-a, vor avea dreptul să susţină testul doar în sesiunea următoare. Pentru susţinerea testului în următoarea sesiune, auditorul financiar va trebui să depună la Departamentul de admitere, pregătire continuă şi stagiari o solicitare în acest sens. Articolul 11(1) Auditorii financiari înscrişi la curs, care participă la etapa a II-a şi nu promovează, vor avea dreptul să mai susţină testul încă o dată, doar în sesiunea următoare. Pentru susţinerea testului în următoarea sesiune, auditorul financiar va trebui să depună la Departamentul de admitere, pregătire continuă şi stagiari o solicitare în acest sens.(2) În cazul în care persoana la care se face referire la alin. (1) nu se prezintă sau nu promovează testul de verificare a cunoştinţelor nici în urma celei de-a doua sesiuni, trebuie să reia toată procedura de înscriere la curs şi de susţinere a testului. Articolul 12Camera publică pe site-ul propriu toate informaţiile necesare cu privire la înscrierea şi participarea la cursul pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori. Capitolul IIIOrganizarea testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul auditării proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori Articolul 13Camera publică pe site-ul propriu toate informaţiile necesare pentru etapa a II-a a cursului: testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul auditării proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori. Articolul 14 (1) Testul prevăzut la art. 4 va cuprinde două probe:a)proba scrisă; timpul alocat probei scrise este de 3 ore; b)proba orală. (2) Nota de promovare a fiecărei probe este 6,00. Nota de promovare a testului este 7,00, obţinută ca medie aritmetică a celor două probe.(3) Intrarea în sală a participanţilor se face cu 30 de minute înainte de ora de începere a testului, pe baza cărţii/buletinului de identitate.(4) În timpul desfăşurării testului se interzice participanţilor să deţină asupra lor orice materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor. De asemenea, este interzisă folosirea telefoanelor mobile pe durata testului.(5) Odată cu începerea testului se interzice intrarea în sală a oricărui alt participant.(6) Lucrările participanţilor sunt secrete. Pentru asigurarea caracterului secret, numele, prenumele şi numărul carnetului de auditor ale fiecărui participant se înscriu în colţul din dreapta sus al lucrării, în zona destinată securizării, care se sigilează la predarea acesteia.(7) La ieşirea din sală, participanţii predau toate materialele primite şi semnează pentru predarea lucrării. Articolul 15 (1) Biroul permanent al Consiliului Camerei aprobă componenţa comisiilor implicate în desfăşurarea testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul auditării proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, respectiv:a)Comisia pentru elaborarea subiectelor pentru proba scrisă şi pentru proba orală; b)Comisia de examinare şi de selectare a subiectelor pentru proba scrisă; c)Comisia de corectare a lucrărilor de la proba scrisă; d)Comisia de examinare a candidaţilor la proba orală; e)Comisia de soluţionare a contestaţiilor de la proba scrisă. (2) Calitatea de membru al Comisiei de corectare a lucrărilor de la proba scrisă este incompatibilă cu cea de membru al Comisiei de soluţionare a contestaţiilor de la proba scrisă. Articolul 16 (1) Verificarea lucrărilor la proba scrisă se face de către Comisia de corectare a lucrărilor de la proba scrisă.(2) Lucrările la proba scrisă se notează cu note de la 1 la 10, cu două zecimale, cu rotunjire matematică la a doua zecimală. Corectarea şi notarea în baza baremului stabilit se înregistrează în cataloage separate, în care lucrările figurează cu un număr de identificare unic.(3) Rezultatele la proba scrisă se publică pe site-ul Camerei în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finalizarea probei scrise. Articolul 17 (1) Camera publică pe site-ul propriu programul pentru desfăşurarea probei orale.(2) Evaluarea candidaţilor pentru proba orală se realizează de către Comisia de examinare a candidaţilor la proba orală.(3) Participanţii la proba orală extrag un bilet de examen şi prezintă răspunsurile în faţa comisiei.(4) Punctajul acordat la proba orală este de la 1 la 10.(5) Rezultatele la proba orală se afişează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finalizarea probei orale. Articolul 18 (1) Rezultatele publicate pentru proba scrisă se pot contesta o singură dată, în termen de 48 de ore de la publicarea lor.(2) Contestaţiile pot fi depuse la sediul Camerei, din Bucureşti, Str. Sirenelor nr. 67-69, sectorul 5, personal sau prin delegat, ori pot fi transmise prin e-mail. (3) Contestaţiile la proba scrisă transmise după expirarea termenului prevăzut la alin. (1) nu sunt luate în considerare.(4) Contestaţiile la proba scrisă se soluţionează de către Comisia de soluţionare a contestaţiilor de la proba scrisă.(5) Lucrările contestate la proba scrisă se resigilează şi se înscriu într-un centralizator separat.(6) Lucrările contestate se notează cu note de la 1 la 10, cu două zecimale, cu rotunjire matematică la a doua zecimală. Reevaluarea contestaţiilor se înregistrează în cataloage separate.(7) Nota finală a lucrărilor contestate este nota obţinută în urma contestaţiei. În cazul în care se constată o diferenţă, se procedează la modificarea notelor obţinute anterior.(8) Rezultatele Comisiei de soluţionare a contestaţiilor de la proba scrisă sunt definitive şi se publică pe site-ul Camerei în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la finalizarea termenului de depunere a contestaţiilor.(9) Rezultatele probei orale nu se contestă. Articolul 19Rezultatele finale ale testului se publică pe site-ul Camerei în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la publicarea rezultatelor contestaţiilor. Capitolul IVCertificatul de absolvire Articolul 20 (1) La finalizarea cursului şi după promovarea testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul auditării proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, Camera eliberează un certificat de absolvire.(2) Certificatul prevăzut la alin. (1) poartă denumirea de „Certificat de absolvire a cursului Auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene“ (anexa nr. 1). Articolul 21Certificatul de absolvire se eliberează în termen de 7 zile lucrătoare de la afişarea pe site-ul Camerei a rezultatelor finale ale testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul auditării proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori. Articolul 22Certificatul de absolvire nu dă dreptul de a audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, decât după înscrierea în Listă cu respectarea tuturor cerinţelor prevăzute de Protocolul de colaborare încheiat între CAFR şi MFE. Articolul 23În momentul ridicării certificatului de absolvire, auditorii depun un angajament (anexa nr. 2) prin care îşi asumă faptul că nu vor utiliza acest certificat pentru a audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, decât dacă respectă cerinţele Protocolului de colaborare încheiat între CAFR şi MFE şi sunt înscrişi în Listă. Articolul 24Eliberarea certificatului de absolvire se face în cazul în care o persoană a finalizat ambele etape ale cursului pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori şi a obţinut minimum media 7 la testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul auditării proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori. Capitolul VTaxa pentru înscrierea la cursul pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori Articolul 25 (1) Taxa pentru înscrierea la cursul pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori se stabileşte conform reglementărilor Camerei.(2) Taxa prevăzută la alin. (1) se achită la momentul înscrierii la cursul pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori. Articolul 26 (1) În cazul auditorilor financiari prevăzuţi la art. 10 şi art. 11 alin (1), taxa nu se restituie şi nu se compensează.(2) Auditorii prevăzuţi la art. 10 şi art. 11 alin. (1) vor achita 50% din taxa prevăzută la art. 25 alin. (1) la înscrierea într-o altă sesiune de curs. Capitolul VIÎnscrierea în Lista auditorilor financiari, persoane fizice şi juridice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori Articolul 27(1) Auditorii financiari care obţin certificatul prevăzut la cap. IV şi care îndeplinesc cerinţele stabilite prin Protocolul de colaborare încheiat între Cameră şi MFE pot solicita înscrierea în Listă într-un termen care nu poate depăşi 3 ani de la finalizarea cursului. În cazul în care au trecut mai mult de 3 ani de la finalizarea cursului şi nu au solicitat înscrierea în Listă, certificatul de absolvire nu va mai fi valabil, iar în măsura în care doresc să auditeze proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori trebuie să reia întreaga procedura stabilită prin prezentele proceduri. (2) Auditorii financiari care obţin certificatul prevăzut la cap. IV şi care nu îndeplinesc cerinţele stabilite prin Protocolul de colaborare încheiat între Cameră şi MFE nu pot solicita înscrierea în Listă decât la momentul îndeplinirii cerinţelor prevăzute de Protocol, dar nu mai târziu de 3 ani de la data finalizării cursului. (3) În cazul în care au trecut mai mult de 3 ani de la data finalizării cursului şi deţinătorii certificatului prevăzut la cap. IV nu îndeplinesc condiţiile pentru înscrierea în Listă, în măsura în care doresc să auditeze proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori trebuie să reia întreaga procedură stabilită prin prezentele proceduri.(4) În Lista auditorilor financiari, persoane fizice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori nu pot fi înscrişi decât auditorii financiari activi, care la data solicitării înscrierii în Listă au calificativ A în urma inspecţiilor de calitate şi îndeplinesc toate condiţiile specificate în Protocolul încheiat între Cameră şi MFE. Auditorii financiari activi, care la data solicitării înscrierii în Listă nu au fost inspectaţi niciodată, sunt asimilaţi celor cu calificativ A, în acest caz.(5) În Lista auditorilor financiari, persoane juridice care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori nu pot fi înscrişi decât auditorii financiari, persoane juridice, care la data solicitării înscrierii în Listă au calificativ A în urma inspecţiilor de calitate şi îndeplinesc toate condiţiile specificate în Protocolul încheiat între CAFR şi MFE şi toate persoanele fizice care pot efectua auditul financiar al proiectelor finanţate din fonduri europene în numele persoanei juridice, sunt auditori financiari activi, au calificativ A în urma inspecţiilor de calitate şi îndeplinesc toate condiţiile specificate în Protocolul încheiat între Cameră şi MFE. Auditorii financiari, persoane juridice, care la data solicitării înscrierii în Listă nu au fost inspectaţi niciodată, sunt asimilaţi celor cu calificativ A, în acest caz. Articolul 28În vederea înscrierii în Listă auditorii financiari trebuie să depună la Departamentul servicii pentru membri următoarele documente: A. pentru persoane fizice: 1. cerere pentru înscrierea în Lista auditorilor financiari, persoane fizice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene; 2. Certificat de absolvire a cursului Auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene, emis de Cameră, copie; 3. act de identitate, copie; 4. carnet de auditor financiar cu viză pentru anul în care se solicită înscrierea, copie; 5. poliţa de asigurare de răspundere civilă profesională, valabilă, copie; 6. curriculum vitae, cu prezentarea experienţei profesionale, datat şi semnat; 7. declaraţie pe propria răspundere, sub semnătură olografă, că îndeplineşte condiţiile de independenţă stabilite prin reglementările Camerei; 8. declaraţie pe propria răspundere, sub semnătură olografă, că îndeplineşte condiţiile pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori stabilite prin Protocolul de colaborare încheiat între CAFR şi MFE, la momentul solicitării înscrierii în Listă; 9. dovada achitării taxei pentru înscrierea în Registrul auditorilor financiari, persoane fizice care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, copie; B. pentru persoane juridice: 1. cerere pentru înscrierea în Lista auditorilor financiari, persoane juridice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene; 2. certificat de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, copie; 3. autorizaţie de funcţionare emisă de Cameră, copie; 4. lista auditorilor financiari activi, persoane fizice, cu calificativ A, angajaţi, acţionari, asociaţi sau administratori care pot efectua în numele persoanei juridice auditul financiar al proiectelor finanţate din fonduri europene, împreună cu documentele menţionate mai jos, pentru fiecare dintre aceste persoane: a)Certificat de absolvire a cursului Auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene, emis de Cameră, copie; b)act de identitate, copie; c)carnet de auditor financiar cu viză pentru anul în care se solicită înscrierea, copie; d)curriculum vitae, datat şi semnat, cu prezentarea experienţei profesionale; e)declaraţie pe propria răspundere, sub semnătură olografă, pentru fiecare persoană, că îndeplineşte condiţiile de independenţă stabilite prin reglementările emise şi aprobate de către Cameră; f)declaraţie pe propria răspundere, sub semnătură olografă, că îndeplineşte condiţiile pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori stabilite prin Protocolul de colaborare încheiat între CAFR şi MFE, la momentul solicitării înscrierii în Listă; g)declaraţie pe propria răspundere, sub semnătură olografă, că nu a făcut subiectul niciunei inspecţii din partea departamentului de specialitate din cadrul Camerei sau ultima notă de inspecţie, în care este specificat calificativul acordat de către departamentul de specialitate din cadrul Camerei, după caz;5. poliţa de asigurare de răspundere civilă profesională valabilă şi anexa la poliţa cu auditorii financiari care vor efectua auditul fondurilor europene în numele firmei, copie; 6. dovada achitării taxei pentru înscrierea în Registrul auditorilor financiari, persoane juridice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, copie. Articolul 29(1) Departamentul de specialitate din cadrul Camerei verifică documentele depuse conform art. 28, precum şi respectarea condiţiilor prevăzute de Protocolul de colaborare încheiat între Cameră şi MFE.(2) Persoanele fizice şi juridice verificate de către departamentul de specialitate din cadrul Camerei conform alin. (1) şi care îndeplinesc cerinţele pentru a fi înscrise în Listă sunt propuse Consiliului Camerei spre aprobare.(3) Consiliul Camerei aprobă prin hotărâre Lista, precum şi orice altă modificare la această Listă. Hotărârea Consiliului Camerei se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(4) În situaţia în care o persoană fizică sau juridică care a solicitat înscrierea în Listă nu respectă condiţiile stabilite prin prezentele proceduri şi prin Protocolul de colaborare încheiat între Cameră şi MFE, departamentul de specialitate din cadrul CAFR va refuza înscrierea şi va notifica persoana în cauză cu privire la refuz.(5) Persoanele prevăzute la alin. (4) au la dispoziţie un termen de 30 de zile de la data comunicării refuzului de înscriere în Listă, pentru a contesta decizia Camerei. Contestaţia se va adresa Consiliului CAFR.(6) Consiliul Camerei soluţionează contestaţia prevăzută la alin. (5) în baza raportului întocmit de departamentul de specialitate şi departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii din cadrul CAFR, cu privire la cazul contestat, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii contestaţiei. Articolul 30 (1) Auditorii financiari, persoane fizice şi juridice, care sunt înscrişi în Listă au obligaţia de a notifica Camera, în termen de 10 zile lucrătoare, cu privire la orice modificare intervenită în informaţiile publice transmise către MFE, ulterior înscrierii în Listă, ori de câte ori este necesar.(2) Auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane juridice, care sunt înscrişi în Listă au obligaţia de a notifica Camera, în termen de 10 zile lucrătoare, cu privire la orice modificare intervenită în Lista auditorilor financiari, persoane fizice angajate, acţionari, asociaţi sau administratori, care pot efectua în numele persoanei juridice auditul proiectelor finanţate din fonduri europene, ulterior înscrierii în Listă. Articolul 31În situaţia în care un auditor financiar pierde certificatul de absolvire eliberat de Cameră, acesta va trebui să declare pierderea la Monitorul Oficial al României, Partea a IIIa, şi să depună la sediul Camerei o cerere pentru eliberarea unui nou certificat. Articolul 32Pe toata durata menţinerii în Listă, auditorii financiari, persoane fizice şi juridice înscrise trebuie să respecte prevederile protocolului încheiat între Cameră şi MFE. Articolul 33 (1) Auditorii financiari care nu mai îndeplinesc cerinţele prevăzute la art. 32 vor fi radiaţi de drept de Cameră din Listă. Ulterior, în măsura în care doresc să auditeze proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, trebuie să reia procedura de înscriere prevăzută la art. 28.(2) Semestrial, departamentul de specialitate din cadrul Camerei reverifică respectarea condiţiilor persoanelor fizice şi juridice înscrise în Listă şi, în cazul în care se constată nerespectarea cerinţelor prevăzute la art. 32, notifică persoana respectivă cu privire la radierea din Listă. Capitolul VIITaxa pentru înscrierea în Registrul auditorilor financiari, persoane fizice sau juridice care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori Articolul 34 (1) Prin Registrul auditorilor financiari, persoane fizice şi juridice care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, se înţelege Lista, aşa cum a fost stabilită la art. 27.(2) Taxa pentru înscrierea în Registrul auditorilor financiari, persoane fizice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori se stabileşte conform reglementărilor Camerei.(3) Taxa pentru înscrierea în Registrul auditorilor financiari, persoane juridice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori se stabileşte conform reglementărilor Camerei.(4) Taxele prevăzute la alin. (2) şi (3) se achită la momentul depunerii documentelor pentru înscrierea în Listă.(5) Taxele prevăzute la alin. (2) şi (3) nu se restituie şi nu se compensează. Capitolul VIIIDispoziţii finale Articolul 35(1) Începând cu data hotărârii de aprobare a prezentelor proceduri, pentru auditorii financiari care finalizează cursul şi promovează testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul auditării proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori se va elibera certificatul de absolvire conform prevederilor cap. IV.(2) Certificatele de absolvire a cursului Auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene, eliberate conform
Hotărârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 16/2014 privind aprobarea organizării cursului pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, rămân valabile. Auditorii financiari care deţin acest tip de certificate pot solicita preschimbarea lor departamentului de specialitate din cadrul Camerei. Articolul 36Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele proceduri. ANEXA Nr. 1*) __*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. la proceduri ANEXA Nr. 2la proceduri ANGAJAMENT Subsemnat(ul/a) ........ ................ ........ ............., domiciliat(ă) în ........ ................ ................, judeţul/sectorul ........ ........ ............., auditor financiar activ, cu număr certificat membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR) ........ ........ .........., mă angajez că nu voi utiliza Certificatul de absolvire a cursului „Auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene“, pentru auditarea proiectelor finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, decât după înscrierea în Lista auditorilor financiari, persoane fizice şi juridice, care pot audita proiecte finanţate din fonduri europene şi alte fonduri nerambursabile de la alţi donatori, cu respectarea tuturor cerinţelor Protocolului de colaborare încheiat între CAFR şi Ministerul Fondurilor Europene şi ale procedurilor în domeniu emise de CAFR. Prezentul angajament este dat pe propria răspundere şi mă oblig să răspund disciplinar, civil şi penal, în situaţia nerespectării celor declarate. Întocmit într-un exemplar Data: ........ ........ ......... Semnătura şi ştampila: ........ ........ ............


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 10/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 10 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 10/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu