Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.926 din 20.12.2017

pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriei de investiţii „Achiziţie sediu pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism"
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 1022 din 22 decembrie 2017



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriei de investiţii „Achiziţie sediu pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism", prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2Finanţarea categoriei de investiţii prevăzute la art. 1 se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Public, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie. Articolul 3 Ministerul Public răspunde de modul de utilizare a sumelor alocate potrivit prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. PRIM-MINISTRU MIHAI TUDOSE Contrasemnează: Ministrul justiţiei, Tudorel Toader Ministrul finanţelor publice, Ionuţ Mişa ANEXĂNOTĂ DE FUNDAMENTARE privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente categoriei de investiţii „Achiziţie sediu pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism" 1. Informaţii generale 1.1. Denumirea categoriei de investiţii: „Achiziţie sediu pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (D.I.I.C.O.T)" 1.2. Ordonator principal de credite: Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casaţie şi Justiţie 1.3. Ordonator secundar de credite: Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism 1.4. Beneficiarul investiţiei: Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism 1.5. Achizitor: Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism 2. Necesitatea şi oportunitatea efectuării achiziţiei 2.1. Scurtă prezentare privind: a)deficienţe ale situaţiei actualeDirecţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism se confruntă în prezent cu lipsa acută de spaţiu necesar desfăşurării activităţii specifice, în condiţiile prevăzute de legile şi regulamentele în vigoare. Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Structura centrală, îşi desfăşoară activitatea în prezent într-un imobil din Bucureşti, situat în sectorul 1, Calea Griviţei nr. 24. Imobilul este închiriat şi are o suprafaţă de 5.600 mp în folosinţa, din care suprafaţă utilă este de aproximativ 3.400 mp, compartimentată astfel: 86 de birouri în suprafaţă de 2.509 mp, 8 camere de anchetă în suprafaţă de S = 199 mp, o sală de şedinţe în suprafaţă de 109 mp, un centru de pregătire în suprafaţă de 103 mp, o cameră de corpuri delicte în suprafaţă de 42 mp, 2 arhive în suprafaţă de 180 mp, 2 magazine în suprafaţă de 204 mp. Structura de personal a D.I.I.C.O.T. Structura centrală este alcătuită, conform organigramei, din 230 de persoane potrivit funcţiilor, astfel: 102 de procurori, 62 de grefieri, 17 consilieri DEFA, 39 de specialişti, 10 personal conex. În prezent personalul îşi desfăşoară activitatea în cele 86 de spaţii cu destinaţie de birouri, rezultând un spaţiu teoretic în suprafaţă/persoană de 10,90 mp. Totodată, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2016 şi Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2016 statul de funcţii al D.I.I.C.O.T. a fost suplimentat cu 40 de posturi de ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, care potrivit ordinului procurorului şef direcţie, sunt alocate pentru D.I.I.C.O.T. - Structura centrală, respectiv 53 de posturi de procurori, grefieri si specialişti, din care 39 de posturi pentru D.I.I.C.O.T. - Structura centrală. Majorarea structurii personalului cu cele 79 de posturi va micşora suprafaţa/persoană la 8,11 mp, pentru spaţiile din actualul sediu, ceea ce va conduce la o aglomerare în spaţiile existente întrucât mare parte din activităţi se desfăşoară cu persoane audiate, inculpate, asistate de apărători şi, implicit, reducerea spaţiului va afecta calitatea muncii depuse. Prin urmare, în condiţiile aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2016 şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 78/2016 şi pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţi D.I.I.C.O.T. este necesară suplimentarea statului de funcţii, printr-o hotărâre a Guvernului, conform art. 18 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 78/2016 privind organizarea şi funcţionarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, cu un număr de 250 posturi de ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, după cum urmează: 96 de posturi pentru D.I.I.C.O.T. - Structura centrală şi 154 de posturi pentru D.I.I.C.O.T. servicii teritoriale, suplimentarea cu acest număr de posturi urmând să redimensioneze schema totală de personal de 405 posturi. Toate aceste persoane ar trebui să funcţioneze în actualul sediu, rezultând astfel o suprafaţă/persoană teoretică de 6,19 mp, insuficientă pentru activităţile specifice, care nu respectă standardele actuale instituţionale, şi nici strategia de dezvoltare a instituţiei şi va afecta în mod direct planul de management asumat prin proiectul instituţiei pentru viitorul imediat, respectiv 3-5 ani. Având în vedere creşterea numărului de cauze instrumentate de D.I.I.C.O.T. de-a lungul perioadei, creştere urmată de suplimentarea schemei de personal în ce priveşte numărul de procurori, grefieri ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, menţinerea actualului sediu închiriat va conduce la realizarea de improvizaţii pentru spaţii de birouri şi anchetă; b)efectul pozitiv previzionat prin realizarea achiziţiei imobilului. Prin achiziţionarea unui sediu vor fi rezolvate problemele de spaţii necesare pentru D.I.I.C.O.T. - Structura centrală, care să corespundă necesităţilor actuale, şi se vor obţine: cadrul necesar desfăşurării în condiţii normale a activităţii unităţilor de parchet;

păstrarea în cele mai bune condiţii a secretului anchetei, precum şi actelor şi dosarelor aflate în arhivă sau în lucru;

asigurarea de spaţii necesare pentru camere de anchetă, cameră recunoaştere din grup, arest de retenţie, centru de presă, spaţiu servere, spaţii pentru birou de documente clasificate etc.Astfel, prin achiziţia sediului se vor urmări: 1. realizarea implementării prevederilor noului Cod penal şi ale noului Cod de procedură penală, în scopul dezvoltării şi adaptării infrastructurii judiciare, prin amenajarea unor spaţii necesare noi, cum sunt: o camere de anchetă; o cameră de recunoaştere din grup; o cameră pentru corpuri delicte; o cameră documentare - centru de presă; un birou specialişti antifraudă; un birou documente clasificate; 2. spaţii pentru arhiva generală şi curentă pentru activitatea de grefă, care să fie situate la acelaşi nivel cu birourile respective, pentru a se asigura accesul operativ; 3. spaţiu pentru servere amenajate în conformitate cu standardele tehnice în vigoare, alături de spaţii pentru realizarea arhivării electronice (scanere şi calculatoare pentru această activitate), cu poziţionare în imediata apropiere a birourilor în care îşi desfăşoară activitatea specialiştii IT; 4. spaţii pentru arhiva fără mişcare şi pentru alte operaţiuni legate de cercetarea penală; 5. spaţii pentru categoriile de personal care au apărut ca funcţiuni în etape succesive de la data ultimei modernizări a actualului spaţiu: ofiţeri si agenţi de poliţie judiciară. Spaţiul optim necesar pentru întreaga schemă de personal de 405 persoane implică atât spaţii active nemijlocit (birouri), cât şi spaţii necesare desfăşurării activităţii unităţii fără personal permanent (arhivă, camere de anchetă, arest de retenţie, grupuri sanitare, holuri case de scară, sală de şedinţe, spaţiu documente clasificate etc.) şi se prezintă astfel:

Categorie personal Nr. de posturi Spaţiu/persoană (mp) Total metri pătraţi
Procurori conducere 3 50 150
Procurori şefi secţii/servicii 24 30 720
Procurori câte unul în birou 31 20 620
Procurori câte doi în birou 56 30 840 = 28 x 30
Grefieri câte unul în birou 23 15 345
Grefieri câte 2 în birou 50 22 550 = 25 x 22
Specialişti 40 15 600
Specialişti antifraudă 9 22 198 = 9 x 22
Conducere DEFA 1 35 35
Şefi Servicii DEFA 2 20 60
Personal DEFA dubli 6 15 90
Personal DEFA tripli 13 10 130
Tehnician criminalist 1 35 35
Ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară dubli 50 25 625 = 25 x 25
Ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară tripli 86 35 1505 = 43 x 35
Conducători auto patru 10 8 80
TOTAL PERSONAL 405 6.583
Camere de anchetă 8 20 160
Arest pe sexe cu grup sanitar 2 16 32
Sală servere 1 35 35
Cameră corpuri delicte 2 17 34
Magazie materiale 2 17 34
Spaţii voce date pe etaj 5 10 50
Cameră armament jandarmi 1 17 17
Spaţii de depozitare, arhivă 3 75 225
Lift 5 5 25
Grupuri sanitare 20% 16 12 384 = 16 x 12 x 2
Circulaţii, holuri, case de scară, căi de acces 20% 1 1.225 1.225
Categorie personal Nr. de posturi Spaţiu/persoana (mp) Total metri pătraţi
Garaj 8 22 176
Oficiu de nivel 8 12 96
Sală de conferinţă 1 140 140
Centru de presă 1 45 45
Centru copiere 2 17,5 35
Centru de pregătire profesională 4 40 160
Camere tehnice (hidrofor, CT) 2 40 80
Arhiva DEFA 1 50 50
BIC 2 25 50
TOTAL ALTE SPAŢII 3.053
TOTAL SPAŢIU NECESAR 9.636

Suprafaţa actuală nu acoperă necesarul de spaţii prezentat, fiind insuficientă pentru numărul total de posturi aprobate pentru D.I.I.C.O.T. - Structura centrală. Astfel, este absolut necesară achiziţia unui sediu pentru a se putea aplica prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2016 şi Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 78/2016 şi pentru ca activitatea curentă să poată fi desfăşurată în bune condiţii; c)impactul negativ previzionat în cazul nerealizării achiziţiei imobilului.În perioada 2010-2014 s-a încercat rezolvarea situaţiei locative a D.I.I.C.O.T. - Structură centrală la diferite instituţii publice: Primăria Generală a Municipiului Bucureşti, R.A.A.P.P.S, Ministerul Apărării Naţionale, dar răspunsurile primite au fost negative sau au constituit soluţii de neacceptat (suprafeţe sub necesar sau poziţionare la periferie). În aceste condiţii, în luna august 2014 s-a derulat o procedură de achiziţie pentru închirierea unui spaţiu necesar derulării activităţii şi, în prezent, D.I.I.C.O.T. - Structura centrală funcţionează cu chirie în imobilul situat în Calea Griviţei nr. 24. Achiziţia unui sediu pentru Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism are un grad de urgenţă ridicat, în condiţiile în care toate demersurile unităţii noastre către instituţii publice nu au rezolvat situaţia până în prezent, iar închirierea imobilului nu rezolvă problema de spaţii a D.I.I.C.O.T., fiind afectată în acest moment în mod direct derularea activităţii. În cazul nerealizării obiectivului propus activitatea procurorilor va avea de suferit şi, în consecinţă, va fi afectat modul de desfăşurare a anchetelor, a interogării persoanelor ce trebuiesc audiate în anumite condiţii de securitate şi siguranţă, vor fi afectate secretul anchetei, modul de depozitare şi de gestionare a arhivelor, gestionarea şi transferul de date. 2.2. Achiziţia sediului pentru D.I.I.C.O.T. este parte din strategia de dezvoltare a Ministerului Public. Pentru faptul că imobilul în care îşi desfăşoară activitatea cu chirie în prezent Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Structură centrală nu face faţă cerinţelor actuale cu privire la numărul de birouri necesar pentru procurori, grefieri, personal administrativ, inspector antifraudă, ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, jandarmi, spaţii pentru arhivare, spaţii pentru depozitare şi spaţii cu alte destinaţii, este necesară achiziţia unui sediu care să satisfacă necesităţile unităţilor menţionate, raportat la anii 2020-2050. 2.3. Existenţa unor rapoarte ale instituţiilor europene care au relevanţă pentru realizarea achiziţiei imobilului - Raportul Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu privind progresele înregistrate de România în cadrul mecanismului de cooperare şi de verificare care obligă partea română la asigurarea de spatii necesare bunei funcţionări a instituţiilor vizate 2.4. Obiective generale, preconizate a fi atinse prin realizarea achiziţiei sediului Obiectivul general estimat a fi atins prin achiziţia sediului îl reprezintă funcţionalitatea optimă a unităţilor de parchet - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Structură centrală, prin asigurarea unui spaţiu adecvat pentru magistraţii procurori, personal auxiliar, personal conex, ofiţeri şi agenţi de poliţie judiciară, jandarmi, funcţionari publici, personal contractual, activitate de grefă şi arhivă, precum şi relaţionarea cu celelalte instituţii publice partenere în realizarea actului de justiţie. 3. Finanţarea proiectului se realizează, în condiţiile legii, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Public. Valoarea estimată este de 71.310 mii lei, inclusiv TVA. 4. Particularităţi ale viitorului sediu ce se doreşte a fi achiziţionat: a)descrierea succintă a zonei de amplasare a imobiluluiSă fie situat în zona centrală a municipiului Bucureşti în apropierea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în perimetrul delimitat de următoarele artere principale: • Bd. Unirii (Piaţa Alba Iulia-Piaţa Unirii) • Bd. I. C. Brătianu (Piaţa Unirii-Universitate) • Bd. N. Bălcescu + Bd. Gen. Gh. Magheru (Universitate-Piaţa Romană) • Bd. Lascăr Catargiu (Piaţa Romană-Piaţa Victoriei) • Bd. Iancu de Hunedoara (Piaţa Victoriei-Calea Dorobanţilor) • Şos. Ştefan cel Mare (Calea Dorobanţi-Bucur Obor) • Şos. Mihai Bravu (Bucur Obor-Muncii) • Bd. Decebal (Muncii-Piaţa Alba Iulia) • Bd. Libertăţii (Piaţa George Coşbuc-Splaiul Independenţei) b)relaţiile cu zonele învecinateImobilul să nu fie afectat de sistematizare, iar accesul la acesta să se efectueze uşor atât cu mijloacele de transport în comun, cât şi pedestru. Accesul la imobil să se efectueze facil, să fie amplasat la o distanţă maximă de 300 m faţă de o staţie de metrou şi de 250 m faţă de un alt mijloc de transport în comun. c)nivelul de echipare tehnico-edilitară a imobilului şi posibilităţi de asigurare a utilităţilorImobilul solicitat suplimentar trebuie să îndeplinească anumite condiţii: • starea tehnică a imobilului să fie conformă cu necesităţile instituţiei, să respecte standardele de proiectare şi execuţie pentru o clădire modernă şi funcţională sau să poată fi echipată corespunzător în cel mai scurt timp; să asigure suprafeţele necesare şi funcţionalul corespunzător nevoilor instituţiei sau să poată fi amenajată cu recompartimentări, fără modificări structurale; • să fie independent de alţi terţi atât ca spaţii, cât şi ca branşamente de utilităţi; să aibă realizate branşamentele pentru utilităţi; • să aibă un aspect potrivit cu reprezentativitatea instituţiei; • să fie construit după anul 2010 şi starea tehnică a imobilului să fie foarte bună; • să prezinte riscuri mici în exploatare (inclusiv cel seismic) sau pericol public; • să existe posibilităţi de parcare/garare şi de asigurare a condiţiilor minime de întreţinere pentru un număr de 10 autoturisme de serviciu (eventuale garaje).



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 926/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 926 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 926/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu