HOTARARE Nr.
837 din 30 septembrie 2010
pentru modificarea
Regulamentului privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si
procurorilor, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 676/2007
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 706 din 22 octombrie 2010
Având în vedere dispoziţiile art. 39-41 din Legea nr.
303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din
Constituţia României, republicată, şi ale art. 39 alin. (6) din Legea nr.
303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. I. - Regulamentul privind
evaluarea activităţii profesionale a judecătorilor şi procurorilor, aprobat
prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 814 şi 814 bis din 29 noiembrie
2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează
după cum urmează:
1. La articolul 6,
litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) sancţiuni disciplinare rămase irevocabile în
perioada supusă evaluării;".
2. La articolul 7,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) La analizarea criteriului formării
profesionale continue a judecătorilor vor fi avuţi în vedere următorii
indicatori:
a) disponibilitatea de a participa şi participarea la
programele de formare profesională continuă organizate de Institutul Naţional
al Magistraturii, de instituţiile de învăţământ superior din ţară sau din
străinătate ori la alte forme de perfecţionare profesională, inclusiv la
cursuri de limbi străine şi cursuri pentru iniţierea sau aprofundarea
cunoştinţelor de operare pe calculator;
b) prezentarea de teme la
învăţământ profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrări şi
articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri sau
buletine de jurisprudenţa, proiecte şi culegeri de acte normative, activitatea
didactică, inclusiv cea de formator, tutore de practică, responsabil cu
formarea continuă descentralizată;
c) studiul individual al
legislaţiei, practicii şi doctrinei în materie;
d) studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii
Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunităţilor
Europene."
3. La articolul 10,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Indicatorii de evaluare a eficienţei activităţii
de judiciar se raportează la volumul de activitate şi la complexitatea cauzelor
soluţionate de procuror în perioada evaluată."
4. La articolul 14,
litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,d) apeluri şi recursuri retrase din motive imputabile
procurorului;".
5. La articolul 16, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) sancţiuni disciplinare rămase irevocabile în
perioada supusă evaluării;".
6. Articolul 17 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 17. - Indeplinirea obligaţiei formării
profesionale şi absolvirea unor cursuri de specializare se apreciază în funcţie
de următorii indicatori:
a) disponibilitatea de a participa şi participarea la
programele de formare profesională continuă organizate de Institutul Naţional
al Magistraturii, de instituţiile de învăţământ superior din ţară sau din
străinătate ori la alte forme de perfecţionare profesională, inclusiv la
cursuri de limbi străine şi cursuri pentru iniţierea sau aprofundarea
cunoştinţelor de operare pe calculator;
b) prezentarea de teme la
învăţământ profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrări şi
articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri sau
buletine de jurisprudenţa, proiecte şi culegeri de acte normative, activitatea
didactică, inclusiv cea de formator, tutore de practică, responsabil cu
formarea continuă descentralizată;
c) studiul individual al
legislaţiei, practicii şi doctrinei în materie;
d) studierea şi valorificarea jurisprudenţei Curţii
Europene a Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene."
7. Articolul 18 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 18. - (1) Activitatea desfăşurată de judecătorii
care ocupă funcţii de conducere se evaluează prin următorii indicatori:
1. capacitatea de conducere şi organizare:
a) gestionarea resurselor umane
şi materiale;
b) capacitatea de planificare a activităţilor;
c) repartizarea echilibrată şi
echitabilă a atribuţiilor de serviciu;
d) organizarea eficientă în
limita competenţelor legale a activităţii instanţei, incluzând problemele
administrative, resursele şi dotările;
e) rezolvarea cu celeritate a lucrărilor specifice
activităţii de conducere;
f) preocuparea pentru pregătirea profesională a
judecătorilor şi a celorlalte categorii de personal;
g) gestionarea informaţiilor;
h) modul de îndeplinire a
atribuţiilor specifice, prevăzute de legi şi regulamente;
2. capacitatea de control:
a) verificarea activităţii de grefă şi secretariat;
b) capacitatea de sesizare şi
soluţionare a deficienţelor de orice fel;
c) managementul situaţiilor de criză;
3. capacitatea decizională şi asumarea răspunderii:
a) iniţiativa, promptitudinea şi rapiditatea în luarea
deciziilor şi asumarea răspunderii;
b) supunerea spre dezbatere
colegiului de conducere a problemelor generale de conducere ale instanţei;
c) rezistenţa la stres;
d) respectarea principiului distribuirii aleatorii a
cauzelor;
4. comportamentul şi comunicarea:
a) comportamentul şi comunicarea cu judecătorii,
procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul
de justiţie, alte instituţii şi mass-media;
b) asigurarea accesului la
informaţiile de interes public din cadrul instanţei;
c) transparenţa actului de conducere;
d) obiectivitatea şi imparţialitatea;
e) motivarea personalului;
f) asigurarea unui climat optim de muncă.
(2) Evaluarea indicatorilor
prevăzuţi la alin. (1) se realizează inclusiv prin raportare la modul de
implementare şi de îndeplinire a obiectivelor stabilite prin proiectul
referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere prezentat
de judecătorul evaluat în calitate de candidat pentru respectiva funcţie."
8. După articolul 18
se introduc trei noi articole, articolele 181,182 şi 183, cu următorul cuprins:
„Art. 181. -
Integritatea judecătorilor care ocupă funcţii de conducere se apreciază în
funcţie de indicatorii prevăzuţi la art. 6.
Art. 182. - La
analizarea criteriului formării profesionale continue a judecătorilor care
ocupă funcţii de conducere vor fi avuţi în vedere indicatorii prevăzuţi la art.
7.
Art. 183. -In
situaţia în care judecătorul este evaluat atât pentru funcţia de execuţie, cât
şi pentru funcţia de conducere, prin raportul de evaluare va fi acordată câte o
singură notă la indicatorii «integritate» şi «obligaţia formării profesionale
continue»."
9. După articolul 20
se introduce un nou articol, articolul 201, cu următorul cuprins:
„Art. 201. -
Evaluarea indicatorilor prevăzuţi la art. 19 şi 20 se realizează inclusiv prin
raportare la modul de implementare şi de îndeplinire a obiectivelor stabilite
prin proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de
conducere prezentat de procurorul evaluat în calitate de candidat pentru
respectiva funcţie."
10. Articolul 21 se
abrogă.
11. Articolul 23 se abrogă.
12. După articolul 24
se introduce un nou articol, articolul 241, cu următorul cuprins:
„Art. 241. - In
situaţia în care procurorul este evaluat atât pentru funcţia de execuţie, cât
şi pentru funcţia de conducere, prin raportul de evaluare va fi acordată câte o
singură notă la indicatorii «integritate» şi «obligaţia formării profesionale
continue»."
13. Articolul 25 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 25. - (1) Evaluarea judecătorilor şi procurorilor
se face de comisii
constituite prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, separat
pentru judecători şi procurori, formate astfel:
a) pentru judecătorii Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie,
din preşedintele Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, 2 judecători desemnaţi
de colegiul de conducere al instanţei supreme şi un membru supleant;
b) pentru judecătorii de la
judecătorii, tribunale, tribunale specializate şi curţi de apel şi procurorii
de la parchetele de pe lângă acestea, din preşedintele instanţei sau, după caz,
conducătorul parchetului, 2 judecători, respectiv 2 procurori, desemnaţi de
colegiul de conducere al instanţei sau parchetului, şi un membru supleant;
c) pentru procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă
Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, din conducătorul secţiei,
direcţiei/serviciului, 2 procurori desemnaţi de colegiul de conducere şi un
membru supleant;
d) pentru procurorii din cadrul
Direcţiei Naţionale Anticorupţie, din procurorul şef al direcţiei, 2 procurori
desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant;
e) pentru procurorii din cadrul
Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi
Terorism, din procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, procurorul şef al direcţiei, 2 procurori desemnaţi de
colegiile de conducere şi un membru supleant.
(2) La instanţele sau
parchetele la care în schema de personal este prevăzut un număr mai mare de 30
de judecători, respectiv 15 procurori, în comisiile de evaluare pot fi
desemnaţi 2 membri supleanţi.
(3) Activitatea specifică funcţiei de judecător sau de
procuror, desfăşurată de membrii comisiei de evaluare, inclusiv de membrii
supleanţi, chiar dacă aceştia nu au efectuat niciun act de evaluare, va fi
evaluată de comisia de evaluare de la instanţa ierarhic superioară sau unitatea
de parchet ierarhic superioară celei la care funcţionează.
(4) Evaluarea celor 3 judecători - 2 membri desemnaţi şi
un membru supleant - care fac parte din comisia de evaluare a Inaltei Curţi de
Casaţie şi Justiţie se face de o comisie formată din 2 judecători cu grad
profesional corespunzător, desemnaţi de secţia pentru judecători a Consiliului
Superior al Magistraturii dintre membrii săi.
(5) Evaluarea procurorilor care
fac parte din comisiile de evaluare a procurorilor din cadrul Parchetului de pe
lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, din comisia de evaluare a
procurorilor din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi din comisia de
evaluare a procurorilor din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de
Criminalitate Organizată şi Terorism se face de o comisie formată din 2
procurori cu grad profesional corespunzător, desemnaţi de secţia pentru procurori
a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii săi.
(6) Activitatea specifică funcţiei de procuror
desfăşurată de membrii comisiilor de evaluare de la parchetele de pe lângă
curţile de apel va fi evaluată de o comisie de evaluare constituită la nivelul
Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie din care fac parte
procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, 2 procurori desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant.
(7) Preşedintele fiecărei
comisii este conducătorul instanţei sau parchetului. In situaţiile de
imposibilitate temporară de exercitare a funcţiei preşedintelui instanţei sau
conducătorului unităţii de parchet, vicepreşedintele instanţei, respectiv
adjunctul conducătorului parchetului care îl înlocuieşte exercită şi
atribuţiile conferite de prezentul regulament.
(8) In situaţia încetării mandatului conducătorului
instanţei sau parchetului, membru de drept şi preşedinte al comisiei, precum şi
în situaţia în care acesta este numit sau delegat în funcţie de conducere, nu
este necesară constatarea modificării componenţei comisiei de evaluare.
(9) La instanţele sau
parchetele la care în schema de personal este prevăzut un număr mai mic de 10
judecători, respectiv procurori, evaluarea se face de comisia constituită la
instanţa ierarhic superioară sau, după caz, la parchetul ierarhic superior.
(10) Evaluarea judecătorilor
militari de la toate instanţele militare se face de o comisie constituită la
nivelul Curţii Militare de Apel, formată din preşedintele acestei instanţe, 2
judecători desemnaţi de colegiul de conducere şi un membru supleant.
(11) Evaluarea procurorilor militari de la toate
parchetele militare se face de o comisie constituită
la nivelul Parchetului de pe lângă Curtea Militară de Apel, formată din
procurorul general al acestui parchet, 2 procurori desemnaţi de colegiul de
conducere şi un membru supleant, dintre procurorii care funcţionează la
Parchetul de pe lângă Curtea Militară de Apel, indiferent de gradul profesional
al acestora.
(12) Evaluarea judecătorilor şi
procurorilor detaşaţi la alte instituţii decât instanţele şi parchetele se face
conform prezentului regulament, după încetarea detaşării, la împlinirea a 3 ani
de activitate efectivă ca judecător sau procuror, prin cumularea perioadei
anterioare detaşării cu perioada ulterioară acesteia.
(13) In cazul judecătorilor sau procurorilor care pe
parcursul perioadei de 3 ani îşi desfăşoară activitatea la instanţe sau
parchete diferite, ca urmare a delegării ori detaşării sau transferului,
comisia de evaluare va obţine datele şi informaţiile necesare pentru evaluare
de la comisiile de evaluare constituite la instanţele sau parchetele la care
aceştia şi-au desfăşurat activitatea în perioadele respective. Comisiile de evaluare
constituite la instanţele sau parchetele la care judecătorul ori, după caz,
procurorul şi-a desfăşurat activitatea înainte de a fi transferat, detaşat sau
delegat au obligaţia de a transmite instanţei, respectiv parchetului la care
funcţionează în prezent judecătorul ori procurorul evaluat dosarul de evaluare
întocmit, inclusiv procesele-verbale anuale şi datele statistice.
(14) Evaluarea judecătorilor şi
procurorilor transferaţi la terminarea unei perioade de evaluare, dar înainte
de finalizarea raportului de evaluare, se va efectua de comisia de evaluare
constituită la nivelul instanţei, respectiv al unităţii de parchet la care au
funcţionat anterior datei transferului.
(15) Efectuarea evaluării
activităţii profesionale a judecătorilor sau procurorilor care în cursul
perioadei supuse evaluării s-au aflat în concediu pentru creşterea copilului se
realizează doar după încetarea perioadei respective, la împlinirea a 3 ani de
activitate efectivă ca judecător ori procuror, prin cumularea perioadei anterioare
concediului cu perioada ulterioară acestuia.
(16) Comisia care evaluează
vicepreşedinţii instanţei sau conducătorii adjuncţi ai parchetelor în
situaţiile în care aceştia fac parte din comisia de evaluare şi exercită
efectiv atribuţiile conferite membrului de drept, în cazurile de imposibilitate
temporară de exercitare a funcţiei preşedintelui instanţei ori conducătorului
parchetului, va fi cea de la instanţa sau unitatea de parchet ierarhic
superioară."
14. La articolul 26,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 26. - (1) Judecătorii şi
procurorii, precum şi membrii supleanţi desemnaţi de colegiile de conducere
sunt numiţi în comisiile de evaluare având în vedere următoarele criterii:
pregătirea şi experienţa profesională, reputaţia de care se bucură, abilităţile
de comunicare, precum şi rezultatul obţinut la ultima evaluare. Nu pot fi
numiţi în comisiile de evaluare judecătorii şi procurorii care nu au fost evaluaţi în funcţia de
judecător sau procuror ori cei care au fost sancţionaţi disciplinar, în mod
irevocabil, în ultimii 3 ani."
15. La articolul 26,
după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul
cuprins:
„(11) In cazul
imposibilităţii constituirii comisiei de evaluare din cauza neîndeplinirii
unuia dintre criteriile prevăzute la alin. (1) de către judecătorii sau
procurorii care funcţionează la o instanţă ori un parchet, evaluarea se face de
comisia constituită la instanţa ierarhic superioară sau, după caz, la parchetul
ierarhic superior."
16. La articolul 26,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat,
alineatul (21), cu următorul
cuprins:
„(21) Membrii
comisiilor de evaluare sunt reînvestiţi în funcţie de către Consiliul Superior
al Magistraturii, la propunerea colegiilor de conducere."
17. După articolul 26
se introduce un nou articol, articolul 261,
cu următorul cuprins:
„Art. 261. - (1)
Colegiul de conducere al instanţei sau parchetului constată situaţia de
incompatibilitate în care se află un membru al comisiei de evaluare şi dispune
înlocuirea acestuia cu membrul supleant.
(2) Competenţa constatării situaţiilor de
incompatibilitate între 2 sau mai mulţi membri ai comisiei de evaluare şi
judecătorul ori procurorul evaluat revine colegiului de conducere, indiferent
care este numărul membrilor comisiei de evaluare cu privire la care se invocă
incompatibilitatea.
(3) Competenţa constatării situaţiilor de
incompatibilitate între 2 sau mai mulţi membri ai comisiei de evaluare şi
judecătorul ori procurorul evaluat, în ipoteza în care membrii comisiei sunt şi
membri ai colegiului de conducere, revine colegiului de conducere al instanţei
ierarhic superioare sau al unităţii de parchet ierarhic superioare celei la
care funcţionează judecătorul ori procurorul evaluat şi membrii comisiei de
evaluare aflaţi în situaţii de incompatibilitate.
(4) In cazul constatării situaţiei de incompatibilitate
între 2 ori mai mulţi membri ai comisiei de evaluare şi judecătorul sau
procurorul evaluat, evaluarea se va efectua de comisia de evaluare de la
instanţa ierarhic superioară ori unitatea de parchet ierarhic superioară celei
la care funcţionează judecătorul sau procurorul evaluat şi membrii comisiei de
evaluare aflaţi în situaţii de incompatibilitate.
(5) Cererea prin care un membru
al comisiei de evaluare solicită să se constate incompatibilitatea
preşedintelui sau a membrilor comisiei de evaluare constituite la nivelul
instanţei ierarhic superioare, respectiv al parchetului ierarhic superior, se
soluţionează de colegiul de conducere al instanţei ierarhic superioare,
respectiv al parchetului ierarhic superior la care este constituită comisia de
evaluare competentă să efectueze evaluarea, fără participarea membrului
comisiei de evaluare faţă de care se solicită să se constate
incompatibilitatea."
18. Articolul 29 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 29. - (1) Prima evaluare a judecătorilor şi
procurorilor se face la 2 ani
de la numirea în funcţie în condiţiile art. 31 alin. (1) din Legea nr. 303/2004
privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, iar următoarele evaluări se fac la fiecare 3 ani, de
regulă în luna februarie a anului următor. Evaluarea poate fi realizată şi în
altă perioadă calendaristică, la cererea judecătorului sau procurorului, în
măsura în care evaluarea este necesară pentru promovarea în funcţii de execuţie
ori numirea în funcţii de
conducere, însă numai după împlinirea intervalului de 2 sau 3 ani prevăzut de
lege pentru efectuarea evaluării.
(2) Pentru judecătorii şi procurorii membri ai
Consiliului Superior al Magistraturii, evaluarea se face după 3 ani de la
încetarea mandatului.
(3) Evaluarea activităţii profesionale a judecătorilor,
respectiv a procurorilor, care au îndeplinit şi funcţia de procuror, respectiv
de judecător în perioada supusă evaluării, se va realiza în termen de 2 ani de
la numirea în funcţia de judecător, respectiv de procuror, prin decret al
Preşedintelui României, conform dispoziţiilor art. 39 alin. (2) din Legea nr.
303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."
19. Articolul 31 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 31. - (1) Pentru fiecare judecător sau procuror
se întocmeşte anual un
proces-verbal în care se menţionează date privind eficienţa şi calitatea activităţii,
date referitoare la integritate şi la formarea profesională continuă,
evaluatorul şi evaluatul stabilind aspectele cu privire la care este necesară
realizarea unui progres în perioada următoare, inclusiv recomandări cu privire
la formarea profesională.
(2) Procesul-verbal anual de evaluare se aduce la cunoştinţa judecătorului sau a procurorului evaluat, sub
semnătură.
(3) Recomandările deformare profesională vor fi
comunicate Institutului Naţional al Magistraturii, odată cu opţiunile
judecătorilor şi procurorilor de participare la cursurile de formare continuă
pentru anul următor."
20. La articolul 32,
alineatele (3), (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(3) Pentru evaluarea calităţii redactării hotărârilor,
comisia de evaluare, respectiv judecătorul evaluat, selecţionează fiecare,
anual, un număr de cel puţin 10 hotărâri cu obiect diferit, cu un grad de
complexitate cel puţin mediu, pronunţate în diferite stadii procesuale, pe care
le consideră relevante pentru activitatea desfăşurată. Actele întocmite de
judecător sau procuror, considerate de acesta şi de membrii comisiei relevante
sub aspectul calităţii activităţii, se ataşează la raportul de evaluare în
copie sau în format electronic ori sunt indicate prin menţionarea numărului lucrării.
(4) Pentru evaluarea calităţii redactării soluţiilor
date de procuror, comisia de evaluare, respectiv procurorul evaluat,
selecţionează fiecare, anual, un număr de cel puţin 10 soluţii adoptate pe care
le consideră relevante pentru activitatea desfăşurată.
(5) Pentru evaluarea calităţii redactării actelor
întocmite de procurorii care desfăşoară activitate în faza de cercetare
judecătorească, comisia de evaluare, respectiv procurorul evaluat,
selecţionează fiecare, anual, un număr de 10 lucrări - concluzii, motive de
apel, motive de recurs - pe care le consideră relevante pentru activitatea
desfăşurată."
21. Articolul 34 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 34. - (1) Interviul de evaluare reprezintă
discuţia purtată între
judecătorul sau procurorul evaluat şi membrii comisiei de evaluare la finalul
perioadei de evaluare, după efectuarea autoevaluării, atât cu privire la
aspectele care nu au putut fi
clarificate ca urmare a culegerii datelor şi informaţiilor necesare evaluării,
cât şi cu privire la aspectele în legătură cu care judecătorul sau procurorul a
formulat observaţii şi obiecţii, In perioada supusă evaluării, între
judecătorul sau procurorul evaluat şi membrii comisiei de evaluare pot avea loc
periodic discuţii cu privire la orice aspecte privind procesul de evaluare.
(2) Refuzul persoanei evaluate
de a întocmi fişa de autoevaluare şi de a se prezenta la interviu nu împiedică
parcurgerea următoarelor etape ale procedurii de evaluare şi finalizarea
acesteia."
22. La articolul 35,
alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) Raportul de evaluare cuprinde descrierea
activităţilor desfăşurate de comisia de evaluare, fişa de evaluare, conform
modelului corespunzător, aprobat prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior
al Magistraturii, eventualele recomandări făcute judecătorului sau procurorului
evaluat şi se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se comunică
judecătorului sau procurorului evaluat, unul se păstrează la dosarul de
evaluare, iar unul se ataşează la mapa profesională.
(3) Prin raportul de evaluare a
activităţii profesionale a judecătorului sau procurorului se acordă unul dintre
următoarele calificative: «Foarte bine», «Bine», «Satisfăcător» sau
«Nesatisfăcător». In situaţia în care judecătorul sau procurorul este evaluat
atât pentru funcţia de execuţie, cât şi pentru funcţia de conducere, prin
raportul de evaluare se acordă un singur calificativ."
23. La articolul 36,
alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Calificativul se acordă în funcţie de media
aritmetică a notelor obţinute de judecătorul sau procurorul evaluat la fiecare
criteriu de evaluare, inclusiv la indicatorii specifici funcţiilor de
conducere, astfel:
- de la 9 (inclusiv) la 10 - calificativul «Foarte
bine»;
- de la 7 (inclusiv) la 9 - calificativul «Bine»;
- de la 5 (inclusiv) la 7 -
calificativul «Satisfăcător»;
- sub nota 5 - calificativul «Nesatisfăcător»."
24. La articolul 37,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Contestaţia se depune la preşedintele comisiei de
evaluare, care, în termen de 3 zile, o transmite Consiliului Superior al
Magistraturii, împreună cu raportul de evaluare, însoţit de copii ale
documentelor avute în vedere la evaluare şi punctul de vedere al comisiei faţă
de contestaţia formulată."
Art. II. - La data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri se abrogă anexele nr. 1A, 1B, 2A, 2B, 2C, 2D şi 2E
la Regulamentul privind evaluarea activităţii profesionale a judecătorilor şi
procurorilor, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 676/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 814 şi 814 bis din 29 noiembrie
2007, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. III. - Prezenta hotărâre
se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător
Florica Bejinaru