Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 787 din 25 iulie 2002

privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a autoritatii teritoriale de ordine publica

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 575 din  5 august 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 21 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea si functionarea Politiei Romane,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a autoritatii teritoriale de ordine publica, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul de interne,
                         Toma Zaharia,
                         secretar de stat

                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

    ANEXA 1

                               REGULAMENT
de organizare si functionare a autoritatii teritoriale de ordine publica

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Autoritatea teritoriala de ordine publica este organism cu rol consultativ, fara personalitate juridica, care se constituie si functioneaza pe langa Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv pe langa fiecare consiliu judetean, si care isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile Legii nr. 218/2002 privind organizarea si functionarea Politiei Romane si ale prezentului regulament, in scopul asigurarii bunei desfasurari si sporirii eficientei serviciului politienesc din unitatea administrativ-teritoriala in care functioneaza.
    Art. 2
    Autoritatea teritoriala de ordine publica asigura, prin activitatea sa, reprezentarea si promovarea intereselor comunitatii in scopul asigurarii unui climat de siguranta si securitate publica.

    CAP. 2
    Constituirea autoritatii teritoriale de ordine publica

    Art. 3
    Pentru nominalizarea membrilor autoritatii teritoriale de ordine publica, conform componentei prevazute la art. 17 din Legea nr. 218/2002, prefectii desemneaza prin ordin un comitet de organizare, din care fac parte: subprefectul, un viceprimar al municipiului Bucuresti, unul dintre vicepresedintii consiliului judetean, 3 consilieri si un reprezentant al Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv al inspectoratului de politie judetean.
    Art. 4
    In termen de 5 zile de la constituire Comitetul de organizare solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv consiliului judetean, sa desemneze cate 6 consilieri ca membri ai autoritatii teritoriale de ordine publica. O astfel de cerere se adreseaza si primarului general al municipiului Bucuresti, respectiv presedintelui consiliului judetean, pentru a desemna 3 reprezentanti ai comunitatii, precum si Consiliului Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv consiliului inspectoratului de politie judetean, ca organe teritoriale de conducere si control ale Corpului National al Politistilor, pentru a desemna un reprezentant al sau.
    Art. 5
    Subprefectul, seful Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv seful inspectoratului de politie judetean si seful Corpului gardienilor publici al municipiului Bucuresti, respectiv al judetului, sunt membri de drept ai autoritatii teritoriale de ordine publica.
    Art. 6
    In baza nominalizarilor facute conform art. 4 si 5 Comitetul de organizare convoaca membrii autoritatii teritoriale de ordine publica in sedinta de constituire, pentru alegerea presedintelui autoritatii teritoriale de ordine publica, conform art. 17 alin. (4) din Legea nr. 218/2002, si stabilirea componentei comisiilor de lucru prevazute la art. 13.
    Art. 7
    Desemnarea nominala a membrilor autoritatii teritoriale de ordine publica este validata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv de consiliul judetean, conform art. 17 alin. (3) din Legea nr. 218/2002, data de la care Comitetul de organizare se dizolva.
    Art. 8
    Mandatul membrilor autoritatii teritoriale de ordine publica este valabil pana la urmatoarele alegeri locale pentru Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv pentru consiliile judetene, urmand ca dupa alegerile locale sa fie desemnata o alta componenta pentru o perioada de 4 ani.
    Art. 9
    (1) Calitatea de membru al autoritatii teritoriale de ordine publica se pierde in cazul in care titularul nu mai indeplineste functia care a determinat desemnarea sa, iar pentru reprezentantii comunitatii, in situatia in care isi schimba domiciliul in alta unitate administrativ-teritoriala ori ca urmare a revocarii lor.
    (2) Membrii autoritatii teritoriale de ordine publica, care si-au pierdut aceasta calitate in conditiile prevazute la alin. (1) sau ca urmare a decesului ori a altor motive care ii impiedica sa isi indeplineasca in mod corespunzator atributiile conferite de aceasta calitate, vor fi inlocuiti cu alte persoane, desemnate conform art. 4 si 5 si validate in prima sedinta in plen a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv a consiliului judetean.

    CAP. 3
    Organizarea si functionarea autoritatii teritoriale de ordine publica

    Art. 10
    In vederea realizarii atributiilor prevazute de Legea nr. 218/2002 autoritatea teritoriala de ordine publica isi desfasoara activitatea in plen si in comisii de lucru.
    Art. 11
    Plenul se intruneste trimestrial in sedinta ordinara si ori de cate ori este nevoie in sedinta extraordinara, la convocarea scrisa a presedintelui sau la solicitarea a cel putin 4 membri, adresata presedintelui.
    Art. 12
    Presedintele reprezinta autoritatea teritoriala de ordine publica, avand in principal urmatoarele atributii:
    a) convoaca si conduce sedintele plenului;
    b) coordoneaza activitatea comisiilor de lucru si a secretariatului executiv;
    c) prezinta trimestrial informari asupra eficientei serviciului politienesc in sedintele Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv ale consiliului judetean;
    d) coordoneaza elaborarea raportului anual asupra activitatii politiei.
    Art. 13
    (1) Comisiile de lucru sunt:
    a) Comisia de coordonare, situatii de urgenta si pentru petitii;
    b) Comisia de planificare, stabilire si evaluare a indicatorilor de performanta minimali;
    c) Comisia pentru probleme sociale, standarde profesionale, consultanta si drepturile omului.
    (2) Comisiile prevazute la alin. (1) se intrunesc lunar.
    (3) Informarile periodice, planurile de masuri, programele, strategiile de actiune si orice alte documente elaborate de comisiile de lucru, prin care se angajeaza autoritatea teritoriala de ordine publica in relatiile cu tertii, se supun spre adoptare sau, dupa caz, spre aprobare plenului acesteia, care se pronunta in acest sens.
    Art. 14
    (1) Comisia de coordonare, situatii de urgenta si pentru petitii este compusa din 5 membri, dupa cum urmeaza: 2 consilieri, inclusiv presedintele autoritatii, un reprezentant al comunitatii, seful Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv al inspectoratului de politie judetean, si seful Corpului gardienilor publici al municipiului Bucuresti, respectiv al judetului.
    (2) Comisia prevazuta la alin. (1) are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza consultari cu membrii comunitatii locale si cu organizatiile neguvernamentale cu privire la prioritatile sigurantei persoanei si ordinii publice si, pe aceasta baza, intocmeste un plan strategic anual cu caracter de recomandare pentru unitatile de politie;
    b) monitorizeaza activitatile politiei si sesizeaza eventualele deficiente in activitatea acesteia, in vederea luarii operative a masurilor de inlaturare a acestora;
    c) face propuneri pentru solutionarea de catre organele de politie a sesizarilor care ii sunt adresate, referitoare la incalcarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului;
    d) la propunerea unitatilor de politie sau din proprie initiativa analizeaza activitatea institutiilor investite cu atributii de sprijin al persoanelor aflate in situatii de risc ori cu comportamente inadecvate (bolnavi psihic, minori, liberati din penitenciare, persoane lipsite de mijloace de subzistenta etc.), recomandand acestora luarea unor masuri pentru cresterea eficientei activitatii desfasurate;
    e) intreprinde masuri pentru cointeresarea organizatiilor neguvernamentale in exercitarea actului de prevenire a criminalitatii;
    f) identifica logistica necesara pentru eficientizarea exercitarii serviciului politienesc.
    Art. 15
    (1) Comisia de planificare, stabilire si evaluare a indicatorilor de performanta minimali este compusa din 4 membri, dupa cum urmeaza: 2 consilieri, un reprezentant al comunitatii si subprefectul.
    (2) Comisia prevazuta la alin. (1) are urmatoarele atributii:
    a) participa la elaborarea planului de activitati prevazut la art. 18 lit. a) din Legea nr. 218/2002 si la fixarea indicatorilor de performanta minimali pentru serviciul politienesc;
    b) urmareste indeplinirea indicatorilor de performanta, prezentand periodic informari in acest sens in plenul autoritatii teritoriale de ordine publica;
    c) recomanda initierea unor acte normative in domeniul asigurarii climatului de siguranta publica;
    d) atat la solicitare, cat si din proprie initiativa se deplaseaza la sediile unitatilor de politie si in raport de constatari formuleaza cereri sau recomandari ordonatorilor de credite pentru finantare;
    e) elaboreaza studii de specialitate, lucrari si documentatii in domeniul ordinii publice;
    f) elaboreaza raportul anual asupra eficientei politiei, care va fi prezentat in sedinta consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, si care se da publicitatii.
    Art. 16
    (1) Comisia pentru probleme sociale, standarde profesionale, consultanta si drepturile omului este compusa din 4 membri, dupa cum urmeaza: 2 consilieri, un reprezentant al comunitatii si reprezentantul Corpului National al Politistilor.
    (2) Comisia prevazuta la alin. (1) are urmatoarele atributii:
    a) primeste sesizari referitoare la incalcarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului si face propuneri pentru solutionarea lor legala de catre unitatile de politie, organizand in acest scop audiente;
    b) monitorizeaza, din punct de vedere al ordinii publice, activitatile cotidiene si face recomandari scrise celor predispusi sa incalce legea, pentru a-si revizui atitudinea (administratori de piete, organizatori de manifestari cultural-artistice si sportive, administratori ai localurilor de alimentatie publica, ai discotecilor, ai cazinourilor etc.);
    c) ia masuri de antrenare a populatiei in activitati de asigurare a ordinii publice si a sigurantei bunurilor persoanei;
    d) recomanda tuturor structurilor cu atributii educative luarea masurilor necesare fata de persoanele predispuse la incalcarea legii.
    Art. 17
    (1) Activitatea autoritatii teritoriale de ordine publica se desfasoara in spatii puse la dispozitie de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si de consiliile judetene, dupa caz.
    (2) In vederea executarii atributiilor sale cu caracter permanent autoritatea teritoriala de ordine publica isi constituie un secretariat executiv format din minimum doua persoane, incadrate pe functii stabilite prin hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv a consiliului judetean, prin suplimentarea corespunzatoare a posturilor Biroului de relatii cu publicul din organigrama proprie acestora.
    (3) Secretariatul executiv asigura primirea si trimiterea corespondentei, a petitiilor si sesizarilor cetatenilor, precum si relatia cu presa.
    Art. 18
    (1) Hotararile autoritatii teritoriale de ordine publica sunt adoptate cu majoritate simpla, in cvorum de cel putin 9 membri.
    (2) Autoritatea teritoriala de ordine publica nu are competente in problemele operative ale politiei.
    Art. 19
    Pentru activitatea desfasurata in plen si in comisii membrii autoritatii teritoriale de ordine publica au dreptul la o indemnizatie de sedinta stabilita de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, respectiv de consiliile judetene.

    CAP. 4
    Elaborarea planului strategic anual

    Art. 20
    Anual, in cursul lunii decembrie, pe baza concluziilor desprinse in urma consultarii populatiei si a celor rezultate din analiza situatiei operative la nivelul unitatii administrativ-teritoriale, se intocmeste un plan strategic pentru anul urmator, cuprinzand principalele obiective ce trebuie indeplinite de unitatile de politie si indicatorii de performanta minimali.
    Art. 21
    Planul va fi analizat in consiliul de conducere al Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv al inspectoratului de politie judetean, prezentandu-se autoritatii un raport asupra resurselor materiale si umane necesare indeplinirii obiectivelor stabilite, precum si cu privire la modalitatile practice preconizate pentru realizarea indicatorilor de performanta minimali.
    Art. 22
    Cu aceste amendamente planul va fi supus aprobarii plenului autoritatii teritoriale de ordine publica si va fi prezentat in prima sedinta a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv a consiliului judetean, un extras al acestuia fiind dat publicitatii.
    Art. 23
    Planul strategic anual va avea urmatoarele capitole:
    a) obiectivele nationale prioritare, identificate in programul de guvernare si in planul de activitati al Ministerului de Interne si al Politiei Romane;
    b) obiectivele si prioritatile de interes local;
    c) indicatorii de performanta minimali pentru serviciul politienesc;
    d) bugetul si dotarea politiei, cu specificarea alocatiilor bugetare si a nevoilor de suplimentare a acestora din surse extrabugetare.

    CAP. 5
    Dispozitii tranzitorii

    Art. 24
    Prin exceptare de la dispozitiile art. 4, pana la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 52 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cererea va fi adresata de catre Comitetul de organizare Directiei generale de politie a municipiului Bucuresti, respectiv inspectoratului de politie judetean, pentru a desemna un reprezentant al sau, urmand ca acesta sa fie confirmat ulterior de organul teritorial competent al Corpului National al Politistilor.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 787/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 787 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 787/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu