Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 710 din 4 iulie 2007

privind implementarea Programului de furnizare a produselor alimentare catre persoanele defavorizate din Romania, cu finantare din Fondul European de Garantare Agricola, aferenta exercitiului financiar al anului 2007

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 471 din 12 iulie 2007



Având în vedere prevederile Legii nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeană, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, precum şi prevederile art. 2, 4 şi 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanţării politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeană, precum şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate d'e la bugetul de stat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 492/2006,

in temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Prezenta hotărâre asigură implementarea Programului de furnizare a produselor alimentare către persoanele defavorizate din România, cu finanţare din Fondul European de Garantare Agricolă, aferentă exercitiului financiar al anului 2007.

Art. 2. -In înţelesul prezentei hotărâri, termenii şi noţiunile folosite au următoarele semnificaţii:

a)  persoane defavorizate - persoanele fizice, familiile, grupurile de persoane şi comunităţile a căror dependenţă socială şi financiară este recunoscută pe baza criteriilor de eligibilitate adoptate de autorităţile competente şi care sunt evaluate pe baza criteriilor utilizate de organizaţii caritabile, aprobate de către autorităţile competente, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 3.149/92 de stabilire a normelor detaliate privind furnizarea de alimente din stocurile de intervenţie în beneficiul persoanelor celor mai defavorizate din Comunitate, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 313 din 30 octombrie 1992, modificat prin Regulamentul Comisiei (CE) nr. 3.550/1992, Regulamentul Comisiei (CE) nr. 2.826/1993, Regulamentul Comisiei (CE) 267/1996, Regulamentul Comisiei (CE) nr. 2.760/1999, Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.098/2001, Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.921/2002, Regulamentul Comisiei (CE) nr. 2.339/2003, Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.903/2004, Regulamentul Comisiei (CE) nr. 537/2005, Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.608/2005 si Regulamentul Comisiei (CE) nr. 133/2006;

b) persoane aflate în situaţii care pot genera marginalizarea sau excluziunea socială - persoanele beneficiare de măsuri de asistenţă socială, respectiv prestaţii şi servicii sociale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială şi cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 515/2003, cu modificările şi completârile ulterioare;

c)   organizaţii caritabile - organizaţii care desfăşoară activităţi uman'itare şi acordă servicii sociale definite în conformitate cu prevederile legislaţiei speciale;

d) beneficiari finali ai Programului - organizaţiile caritabile selectate pentru a distribui produsele alimentare;

e) beneficiari - persoanele, familiile, grupurile de persoane şi comunităţile eligibile pentru a primi ajutoare sub formă de produse alimentare;

f)   Program - Programul de furnizare a produselor alimentare către persoanele defavorizate din România, cu finanţare din Fondul European de Garantare Agricolă, aferentă exerciţiului financiar al anului 2007;

g)  cheltuielile legate de implementarea Programului - reprezintă până la 4% din valoare totală a Programului pentru transportul produselor alimentare finite şi până la 1% din valoarea totală a Programului pentru acoperirea cheltuielilor administrative şi de transport ale organizaţiilor caritabile.

Art. 3. - (1) Cheltuielile legate de implementarea Programului se suportă din Fondul European de Garantare Agricolă.

(2) Prefinanţarea cheltuielilor pentru implementare se asigură din prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2007.

Art. 4. - Atribuţiile autorităţilor şi instituţiilor publice cu responsabilităţi în derularea Programului sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5. - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse şi Ministerul Internelor şi Reformei Administrative vorduce laîndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

Art. 6. - Prezenta hotărâre asigură implementarea prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr. 306/2007, care modifică Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.539/2006 de adoptare a planului privind atribuirea către statele membre de resurse aferente exerciţiului bugetar 2007 pentru furnizarea de produse alimentare provenind din stocurile de intervenţie pentru persoanele cele mai defavorizate din Comunitate, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 81 din 22 martie 2007.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Paul Păcuraru

Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,

Decebal Traian Remeş

p. Ministrul internelorşi reformei administrative,

Liviu Radu,

secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXA

ATRIBUŢIILE

autorităţilor şi instituţiilor publice cu responsabilităţi în derularea Programului de furnizare a produselor alimentare către persoanele defavorizate din România, cu finanţare din Fondul European de Garantare Agricolă, aferentă exerciţiului financiar al anului 2007

Art. 1. - Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitaţii de Şanse, denumit în continuare MMFES, are următoarele atribuţii:

a) stabileşte criteriile de eligibilitate în vederea identificării persoanelor defavorizate, beneficiare ale Programului, respectiv:

1.  beneficiarii de venit minim garantat;

2.  pensionarii agricultori;

3.  persoanele asistate în centre rezidenţiale sau înregistrate ca beneficiare de masă la cantinele de ajutor social înfiinţate conform Legii nr. 208/1997 privind cantinele de ajutor social;

b) identifică persoanele beneficiare ale Programului şi pune la dispoziţia organizaţiei caritabile nominalizate informaţiile respective, cu ajutorul structurilordeconcentrate ale MMFES din teritoriu.

Art. 2. - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, are următoarele atribuţii:

a) coordonează şi monitorizează implementarea Programului prin Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;

b)  informează Comisia Europeană, cel mai târziu până la data de 15 februarie a fiecărui an, asupra intenţiei de participare a României la Program, a cărui implementare începe la data de 1 octombrie şi se încheie la data de 31 decembrie a anului următor;

c)  notifică Comisiei Europene la 31 mai cel târziu informaţii privind:

1.  cantităţile din fiecare tip de produs, exprimate în tone, necesare pentru îndeplinirea programului pe teritoriul României pentru anul financiar respectiv;

2. forma în care se vor distribui produsele către beneficiari;

3.  categoriile de persoane considerate defavorizate;

d)  notifică Comisiei Europene, în timp util şi înainte de începerea perioadei de implementare, documentaţia de atribuire a contractelor folosită pentru a repartiza diferitele modalităţi de aprovizionare din stocurile de intervenţie şi de mobilizare pe piaţă, transmisă de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură ca organism de implementare a Programului;

e)  transmite Comisiei Europene numele organizaţiei de caritate, autorizată de MMFES, care participă la Program;

f)   în timpul perioadei de îndeplinire a Programului, informează Comisia cu privire la orice modificări previzibile ale cheltuielilor care pot surveni la punerea în aplicare a Programului;

g)  asigură fondurile necesare finanţării tuturor cheltuielilor legate de implementarea Programului.

Art. 3. -Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, ca instituţie publică aflată în subordinea MADR, este responsabilă cu gestionarea Programului şi are următoarele atribuţii şi responsabilităţi privind:

a) implementarea Programului, după cum urmează:

1. întocmeşte şi publică ofertele de licitare pentru selectarea ofertanţilor, cu respectarea condiţiilor cel mai puţin costisitoare pentru realizarea livrării şi transportului produselor alimentare conform art. 4 alin. (2) si (3) din Regulamentul (CEE) nr. 3.149/1992;

2.  stabileşte fondurile necesare efectuării plăţii cheltuielilor de transport si administrative, conform art. 6 din Regulamentul (CEE) nr. 3.149/1992 şi Regulamentului (CE) 306/2007 [anexa 1(i)];

3.   efectuează plata sumelor reprezentând cheltuielile administrative şi de transport efectuate în cadrul Programului, în conformitate cu art. 6 din Regulamentul (CEE) nr. 3.149/1992;

4.  stabileşte incalcarile şi penalitaţile aplicabile in cazul neregulilor şi prevăzute în procedurile pe care le elaborează, în conformitate cu art. 8 din Regulamentul (CEE) nr. 3.149/1992;

5.    primeşte şi centralizează toate datele necesare comunicării către Comisia Europeană despre realizarea Programului;

6.  transmite lunar Comisiei Europene plăţile efectuate în cadrul acestui exerciţiu financiar, din cadrul Fondului European de Garantare Agricolă;

7.  încheie contracte de prestări de servicii cu operatorii economici selectaţi pentru transport şi procesare;

8.  stabileşte potrivit legii organizaţia/organizaţiile caritabilă/ caritabile care va/vorfi implicată/implicate în aplicarea Programului;

9.  încheie contractul de prestări de servicii cu organizaţia/ organizaţiile caritabilă/caritabile desemnată/desemnate conform pct. 8;

10. verifică laîncheierea contractelor cu operatorii economici selectaţi cuantumul garanţiei aferente operaţiunii de furnizare de alimente;

11. controlează depozitele organizaţiilorde caritate cu privire la capacitatea spaţiului, igiena, personalul afectat operaţiunilor de distribuire;

12. informează MADR asupra modalităţii de implementare a Programului;

13. îndeplineşte şi alte obligaţii în implementarea Programului, conform Regulamentului (CEE) nr. 3.149/1992 si Regulamentului (CEE)nr. 3.730/1987;

b) verificarea, examinarea documentelorşi control, după cum urmează:

1. efectuează acţiuni de verificare şi control, începând de la retragerea produselor alimentare din stocurile de intervenţie, în toate etapele de implementare a planului şi la toate nivelurile lanţului de distribuţie, pe toată durata de implementare, inclusiv la nivel local, asa cum este prevăzut la alin. (2) al art. 9 din Regulamentul (CEE) nr. 3.149/1992;

2. verifică documentaţia operatorilor economici şi organizaţiei/ organizaţiilor caritabile care efectuează măsurile, în legătură cu returnarea mijloacelor, în controalele efectuate la aplicarea măsurilor, în conformitate cu prevederile care reglementează finanţarea politicii agricole comune;

c)  transmite Comisiei Europene, nu mai târziu de 30 iunie, raportul anual de îndeplinire a Programului pe parcursul anului financiar anterior, întocmit împreună cu organizaţia de caritate, alte organe şi organizaţii participante la Program, care va cuprinde un bilanţ de activitate aşa cum este prevăzutîn art. 10 din Regulamentul (CEE) nr. 3.149/1992.

Art. 4. - Ministerul Internelor şi Reformei Administrative asigură ordinea şi buna desfăşurare a activităţilor Programului la locurile de distribuire a alimentelor.

Art. 5. - Autorităţile administraţiei publice locale sprijină acţiunea de identificare a persoanelor beneficiare ale Programului.

Art. 6. - MADR, MMFES, organismul de certificare şi reprezentanţii împuterniciţi ai Comisiei Europene, precum şi alte organe împuternicite, care sunt competente în ceea ce priveşte supravegherea plăţilorfăcute din Fondul European de Garantare Agricolă, verifică documentaţia operatorilor economici şi organizaţiei caritabile care efectuează măsurile, în legătură cu returnarea mijloacelor, în controalele efectuate la aplicarea măsurilor, în conformitate cu prevederile care reglementează finanţarea politicii agricole comune.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 710/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 710 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 710/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu