Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 522 din 19 aprilie 2006

pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 430/2001 privind aprobarea Strategiei Guvernului Romaniei de imbunatatire a situatiei romilor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 371 din 28 aprilie 2006



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Strategia Guvernului României de îmbunătăţire a situaţiei romilor, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 430/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 16 mai 2001, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.   La capitolul III „Scopul şi obiectivele generale ale strategiei", paragraful întâi va avea următorul cuprins:

„Scop: Imbunătăţirea semnificativă a situaţiei romilor din România, prin promovarea unor măsuri de incluziune socială."

2.  Capitolul V „Durata" va avea următorul cuprins:

„V. Durata: 10 ani (2001-2010), cu un plan de măsuri pe termen mediu de 4 ani (2001 -2004) şi un plan general de măsuri pentru perioada 2006-2008."

3.   Capitolul VI „Domenii sectoriale" va avea următorul cuprins:

„VI. DOMENII SECTORIALE:

A.   Administraţie publică şi dezvoltare comunitară, comunicare şi participare civică

B.  Locuinţe

C.  Sănătate

D.  Justiţie şi ordine publică

E.   Economie, securitate socială

F.  Protecţia copilului, educaţie, cultură şi culte."

4.   Capitolul VII „Direcţii de acţiune" va avea următorul cuprins:

„VII. DIRECŢII DE ACŢIUNE

A.  Administraţie publică şi dezvoltare comunitară, comunicare şi participare civică

1.   Creşterea capacităţii instituţionale a structurilor de implementare a Strategiei Guvernului României de îmbunătăţire a situaţiei romilor

2.   Crearea de reţele şi consolidarea de parteneriate durabile în scopul elaborării de măsuri/proiecte/programe pe domeniile sectoriale de îmbunătăţire a situaţiei romilor.

B.  Locuinţe

1.  Imbunătăţirea accesului romilor la o locuinţă decentă şi la servicii publice de tip apă, electricitate, canalizare şi sisteme de încălzire

2.   Alocarea resurselor financiare locale destinate construcţiilor de locuinţe pentru grupurile dezavantajate, inclusiv pentru persoanele aparţinând minorităţii romilor

3.   Elaborarea unei baze de date şi a unei strategii privind reabilitarea locuinţelor deteriorate în urma calamităţilor naturale

4.   Implementarea strategiei de construcţie/reabilitare a locuinţelor.

C. Sănătate

1.   Creşterea resurselor umane necesare îmbunătăţirii accesului romilor la serviciile de sănătate publică

2.  Creşterea capacităţii şi eficientizarea serviciilor publice de sănătate, astfel încât să fie capabile să furnizeze servicii şi tratament egal persoanelor aparţinând minorităţii romilor.

3. Asigurarea accesului universal la pachetul minim de servicii medicale prevăzut de lege, inclusiv pentru populaţia de etnie romă.

D. Justiţie şi ordine publică

1.   Respectarea drepturilor persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale, în special minorităţii romilor

2.   Introducerea măsurilor afirmative privind minoritatea romă în procesul de recrutare a personalului din structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor şi ale Ministerului Apărării Naţionale.

E.  Economie, securitate socială

1.   Creşterea eficienţei măsurilor active destinate includerii romilor pe piaţa forţei de muncă

2.   Reglementarea şi promovarea unor măsuri active pentru beneficiarii de venit minim garantat, prin facilitarea accesului la cursuri de reconversie profesională.

F.  Protecţia copilului, educaţie, cultură şi culte

1.   Includerea resurselor umane rome, absolvenţi ai învăţământului de specialitate, inclusiv a femeilor, în instituţiile de protecţie, ocrotire şi educare a copilului

2.   Creşterea accesului la un învăţământ de calitate, preşcolar şi şcolar

3.   Continuarea oportunităţilor de acces în învăţământul preuniversitar şi universitar pentru tinerii aparţinând minorităţii rome

4.  Revizuirea curriculei şcolare în vederea promovării în mediul şcolar a unui climat favorabil incluziunii sociale a categoriilor defavorizate, inclusiv a romilor."

5.   După capitolul VII se introduce un nou capitol, capitolul VII1, cu următorul cuprins:

„VII1. FINANŢAREA STRATEGIEI

Finanţarea activităţilor prevăzute în Planul general de măsuri pentru perioada 2006-2008 se asigură din fonduri de la bugetul de stat, din fondurile de preaderare, din alte fonduri provenite de la Uniunea Europeană, precum şi prin atragerea altor resurse interne şi externe."

6. Capitolul VIII „Structuri" va avea următorul cuprins:

VIII. STRUCTURI

Pentru buna organizare şi coordonare a îndeplinirii Planului general de măsuri pentru aplicarea Strategiei Guvernului de îmbunătăţire a situaţiei romilor se constituie următoarele structuri:

1.   Grupul de lucru pentru politicile publice pentru romi;

2.  comisiile ministeriale pentru romi;

3.  birourile judeţene pentru romi;

4.  experţi locali pentru problemele romilor. Infiinţarea    structurilor    pentru    implementarea    şi monitorizarea Strategiei Guvernului de îmbunătăţire a situaţiei romilor se va realiza în conformitate cu calendarul de activităţi prevăzut în Planul general de măsuri pentru perioada 2006-2008, capitolul  «Măsuri organizatorice».

1.  Grupul de lucru pentru politicile publice pentru romi

In conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, în cadrul Consiliului interministerial pentru educaţie, cultură, cercetare, tineret, sport şi minorităţi a fost înfiinţat Grupul de lucru pentru politicile publice pentru romi.

Conform atribuţiilor stabilite potrivit Hotărârii Guvernului nr. 750/2005, Grupul de lucru pentru politicile publice pentru romi coordonează şi monitorizează implementarea politicilor publice pentru romi, inclusiv a activităţilor prevăzute în Planul general de măsuri pentru aplicarea Strategiei Guvernului de îmbunătăţire a situaţiei romilor.

Grupul de lucru pentru politicile publice pentru romi este format din secretarii de stat din ministerele responsabile pentru aplicarea strategiei.

Ca membru în Grupul de lucru pentru politicile publice pentru romi, Agenţia Naţională pentru Romi răspunde de coordonarea şi controlul executării activităţilor prevăzute în Planul general de măsuri pentru aplicarea Strategiei Guvernului de îmbunătăţire a situaţiei romilor.

In cadrul reuniunilor Grupului de lucru pentru politicile publice pentru romi, Agenţia Naţională pentru Romi va prezenta şi punctele de vedere ale reprezentanţilor organizaţiilor romilor reuniţi în subcomitetul format pe lângă această instituţie.

Grupul de lucru pentru politicile publice pentru romi se întruneşte în şedinţe trimestriale sau ori de câte ori este necesar, pentru a analiza stadiul îndeplinirii activităţilor prevăzute în Planul general de măsuri.

Componenţa nominală a Grupului de lucru pentru politicile publice pentru romi se aprobă de către ministrul de stat pentru coordonarea activităţilor din domeniul culturii, învăţământului şi integrării europene, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Romi.

Secretariatul tehnic al Grupului de lucru pentru politicile publice pentru romi va fi asigurat de aparatul de lucru al ministrului de stat, în strânsă colaborare cu cabinetul secretarului de stat al Agenţiei Naţionale pentru Romi.

2.  Comisiile ministeriale pentru romi

Ministerele implicate în implementarea Strategiei Guvernului de îmbunătăţire a situaţiei romilor răspund de organizarea, planificarea, coordonarea şi controlul executării activităţilor cuprinse în sectorul lor de responsabilitate, parte a Planului general de măsuri.

Comisiile ministeriale pentru romi se înfiinţează în cadrul ministerelor implicate în implementarea Strategiei Guvernului de îmbunătăţire a situaţiei romilor şi se subordonează Grupului de lucru pentru politicile publice pentru romi.

Comisiile ministeriale pentru romi se întrunesc în şedinţe lunare sau ori de câte ori este necesar, pentru a analiza stadiul activităţilor prevăzute în Planul general de măsuri din propriul sector de activitate.

Preşedintele comisiei ministeriale pentru romi este secretarul de stat care este şi membru al Grupului de lucru pentru politicile publice pentru romi.

Comisia ministerială cuprinde 4-5 membri (şefi de direcţii şi experţi), a căror responsabilitate este îndeplinirea sarcinilor ce le revin din aplicarea Planului general de măsuri în sectorul de activitate al ministerului.

Unul dintre membrii Comisiei ministeriale pentru romi este delegat de preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Romi dintre angajaţii agenţiei.

3. Birourile judeţene pentru romi

Birourile judeţene pentru romi sunt structuri organizate la nivel judeţean în cadrul instituţiilor prefectului şi se subordonează Ministerului Administraţiei şi Internelor.

In scopul realizării unitare a planului general de măsuri pentru aplicarea Strategiei Guvernului de îmbunătăţire a situaţiei romilor, din punct de vedere tehnic activitatea birourilor judeţene pentru romi este coordonată de Agenţia Naţională pentru Romi.

Principalele responsabilităţi ale birourilor judeţene pentru romi sunt organizarea, planificarea şi coordonarea activităţilor pentru îndeplinirea obiectivelor şi sarcinilor din Planul general de măsuri, la nivel judeţean. In componenţa birourilor judeţene pentru romi vor fi desemnaţi prin ordin 3-4 experţi, dintre care unul în mod obligatoriu membru al minorităţii romilor.

Activitatea birourilor judeţene pentru romi, performanţele experţilor şi stadiul îndeplinirii planului general de măsuri vor fi evaluate anual de către Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Agenţia Naţională pentru Romi.

Birourile judeţene pentru romi formează la nivel de judeţ grupurile de lucru mixte pentru romi, alcătuite din subprefecţi, reprezentanţii birourilor judeţene pentru romi, reprezentanţii birourilor regionale ale Agenţiei Naţionale pentru Romi, reprezentanţii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, care îşi au sediul în judeţele respective, mediatori şcolari şi sanitari,inspectori pentru romi şi cadre didactice rome, reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale şi reprezentanţi delegaţi de comunităţile de romi.

Grupul de lucru mixt se întruneşte în şedinţe lunare sau ori de câte ori este necesar, în scopul analizării, planificării, organizării şi implementării activităţilor sectoriale pentru îndeplinirea obiectivelor şi sarcinilor din planul general de măsuri, la nivel judeţean.

Secretariatul Grupului de lucru mixt este asigurat de instituţia prefectului.

4. Experţii locali pentru romi

Experţii locali pentru romi reprezintă principalii mediatori între comunităţile locale de romi şi autorităţile administraţiei publice locale.

Experţii locali pentru romi sunt responsabili pentru organizarea, planificarea, coordonarea şi desfăşurarea pe plan local a activităţilor pentru îndeplinirea obiectivelor şi sarcinilor cuprinse în planul general de măsuri.

In sensul prezentei hotărâri, expert local pentru romi este o persoană bună cunoscătoare a problemelor romilor din zonă, recomandată de către romii din comunitatea locală pentru a o reprezenta în relaţia cu primăria.

Experţii locali pentru romi sunt angajaţi în cadrul primăriilor, se subordonează atât primarului, cât şi birourilor judeţene pentru romi.

Şi la nivelul comunelor, funcţia de expert local pentru romi va fi exercitată de către o persoană cunoscătoare a problemelor romilor, delegată de către romii din comunitatea locală pentru a o reprezenta în relaţia cu comuna."

7.  Titlul capitolului IX va avea următorul cuprins: „IX. PLAN DE MĂSURI PE TERMEN MEDIU (2001-2004)''

8.   După capitolul IX se introduce un nou capitol, capitolul X „Plan general de măsuri pentru aplicarea Strategiei de îmbunătăţire a situaţiei romilor, pentru perioada 2006-2008", având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul delegat pentru coordonarea

Secretariatului General al Guvernului,

Mihai Alexandru Voicu

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Romi,

Mariea Ionescu

p. Ministrul finanţelor publice,

Doina-Elena Dascălu,

secretar de stat

ANEXĂ*)

    

PLAN GENERAL DE MASURI pentru aplicarea Strategiei de îmbunătăţire a situaţiei romilor 2006 - 2008

Nr. crt.

Proiect / Activitate

Termen

Răspunde Iniţiator/parteneri

Indicatori/ Surse de indicatori

Surse buget de stat

Alte surse/ Surse CE

Măsuri organizatorice

1.

Angajarea la nivelul primăriilor, pe baza unei recomandări din partea comunităţii locale, a unui expert local pentru romi, în vederea aplicării strategiei la nivel local - prin modificarea si completarea pct. 4 al Cap. VIII din H.G. 430/2001- reactualizat

Analiza gradului de angajare, la nivelul primăriilor, a experţilor locali pentru romi.

Trimestrul 2 2006

Anual,

începând cu anul 2006.

Prefecţi, ANR, Consilii locale

Numărul total de contracte de angajare

Numărul de

persoane

angajate.

Surse locale

2.

Reconstituirea la nivelul instituţiilor prefectului a birourilor judeţene pentru romi (B.J.R.).

Reorganizarea la nivel judeţean, a grupurilor de lucru mixte, alcătuite

din subprefecţi, reprezentanţii birourilor judeţene pentru romi, reprezentanţii Birourilor regionale ale Agenţiei Naţionale pentru Romi, reprezentanţii instituţiilor publice deconcentrate, ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, cu sediul în judeţul respectiv, mediatori şcolari şi sanitari, inspectori pentru romi şi cadre didactice rome, reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale şi reprezentanţi delegaţi de către comunităţile de romi.

Trimestrul 2 2006

MAI, Prefecţii, ANR,

Numărul Ordinelor de reconstituire a BJR, GLM.

Numărul întâlnirilor

Bugetul instituţiilor prefectului

3.

Intocmirea Planului local de acţiune "Romii 2006 - 2008" în urma evaluării nevoilor comunităţilor locale şi prezentarea acestuia în cadrul şedinţelor

Consiliilor locale.

Trimestrul 2 2006

Primării, Experţii locali pentru problemele romilor din primării

Numărul de

Planuri locale de

acţiune

Numărul

comunităţilor

facilitate

Surse locale

4.

Centralizarea planurilor locale de acţiune de către Birourile judeţene pentru romi şi elaborarea Planului judeţean de acţiune "Romii 2006 - 2008".

- Introducerea Planului judeţean de acţiune "Romii 2006-2008", pe agenda Comisiei Judeţene Consultative, dezbaterea lui şi însuşirea prin consens, conform prevederilor Legii 215/2001.

Trimestrul 3 2006

Trimestrul 3 2006

Prefecţii, BJR, ANR, MAI

Baza de date cu planurile locale centralizate la BJR,

Planul judeţean de acţiune, Numărul de judeţe care şi-au însuşit planurile judeţene de acţiune.

Bugetul MAI

5.

Introducerea Planului judeţean de acţiune "Romii 2006-2008" în programul anual orientativ de dezvoltare economică şi socială a! judeţului.

Trimestrul 3 2006

Prefecţii, BJR

Programul orientativ anual

6.

Evaluarea stadiului de implementare a Strategiei de îmbunătăţire a situaţiei romilor. Publicarea anuală a unui raport de evaluare.

anual Iunie 2006 •

Primării, BJR, ANR

Raportul anual publicat

Buget ANR

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

Nr. crt.

Proiect / Activitate

Termen

Răspunde Iniţiator/parteneri

Indicatori/ Surse de indicatori

Surse buget de stat

Alte surse/ Surse CE

Analiza structurilor de implementare a Strategiei Guvernului de îmbunătăţire a situaţiei romilor. Publicarea anuală a unui raport de evaluare.

2008

7.

Evaluarea anuala a activităţii, performantei personalului din cadrul Birourilor Judeţene pentru Romi şi a personalului din cadrul Birourilor Regionale de către MAI şi ANR

trimestrial 2006-2008

MAI/ANR

Fişa de evaluare

8.

Includerea pe agenda Primului Ministru, în cadrul video -conferinţelor organizate cu Prefecţii a unui punct referitor la stadiul indeplinirii strategiei Guvernului de către Prefecţi, prin Birourile Judeţene pentru Romi si Birourile Regionale ale ANR.

Trimestrial 2006-2008

SGG/ANR

Numărul de i/ideo-conferinţe in care s-a discutat despre implementarea Strategiei

9

Realizarea unor studii la nivel naţional pentru fiecare din domeniile strategiei, in vederea fundamentării politicilor publice viitoare pentru romi.

Permanent 2006-2008

ANR, SGG,

Numărul studiilor

Buget ANR

A

Administraţie publica şi dezvoltare comunitară, comunicare şi participare civică

10.

Identificarea şi rezolvarea problemelor cu care se confruntă comunităţile locale, In conformitate cu prevederile Strategiei, prin organizarea de întâlniri trimestriale ale primarilor/consiliilor locale cu reprezentanţi ai

romilor.

Permanent 2006-2008

MAI, ANR (prin birourile regionale), autorităţi locale,

Numărul întâlnirilor Procesele verbale ale acestora

Surse locale

11.

Intocmirea de către instituţia prefectului a unui raport semestrial privind stadiul îndeplinirii obiectivelor din Strategia Guvernului de îmbunătăţire a situaţiei romilor şi activitatea structurilor de implementare a strategiei.

Semestrial iunie -decembrie 2006 - 2008

Prefecturi/MAI, ANR

Raportul

Bugetul instituţiilor prefectului

12.

Monitorizarea aplicării prevederilor OG 137/2000 (devenita Legea 48/2002) în instituţiile publice.

- Raport anual de evaluare a discriminării cetăţenilor în raporturile cu administraţia publică centrală şi locală.

Permanent 2006-2008

CNCD

Rapoartele de evaluare Numărul de reclamaţii privind discriminarea pe criterii etnice Numărul de cazuri soluţionate

Buget CNCD

13.

Infiinţarea unei reţele naţionale de oficii ale Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, care sa includă si reprezentanţi ai romilor.

2006

CNCD, ANR

Numărul oficiilor Numărul de angajaţi în oficii

Buget CNCD

14.

Creşterea capacităţii de a elabora, implementa, monitoriza si evalua proiecte de îmbunătăţire a situaţiei romilor, de a aplica tehnici si metode de prevenire a conflictelor, măsuri pentru combaterea discriminării pentru personalul ANR, membri comisiilor interministeriale pentru romi, experţi romi de la nivel teritorial, funcţionarii publici, reprezentanţi ONG şi ai grupurilor de iniţiativă locală a romilor, prin organizarea de cursuri de

Permanent 2006-2008

MAI/INA, ANR, ANFP, CNCD

Numărul cursurilor de formare Numărul de participanţi Rapoartele de evaluare

Buget MAI, ANR,CNCD,

Nr. crt.

Proiect / Activitate

Termen

Răspunde Iniţiator/parteneri

Indicatori/ Surse de indicatori

Surse buget de stat

Alte surse/ Surse CE

formare şi pregătire pentru aceştia.

15.

Stabilirea si consolidarea de parteneriate durabile intre autorităţile centrale şi locale, pe de o parte, si reprezentanţii ONG, pe de alta parte, în vederea elaborării şi implementării de proiecte de îmbunătăţire a situaţiei romilor, pornind de la planurile locale de acţiune

Permanent 2006-2008

Consilii locale, ANR, MAI, MSF, ANOFM, MTCT

Numărul de parteneriate Numărul de activităţi desfăşurate în parteneriat

Buget ANR, MAI, ANOFM, MTCT

Nr. crt.

Proiect / Activitate

Termen

Răspunde

Indicatori

Surse buget de stat

Alte

Surse/

CE

B

Locuinţe

16.

Continuarea abordării şi rezolvării problemelor legate de dreptul de proprietate asupra terenurilor si locuinţelor deţinute de romi şi de reconstituire a dreptului de proprietate funciara.

Permanent 2006-2008

MAI, MTCT, MAPDR, prefecturi, consilii judeţene, primării

Numărul actelor de proprietate Numărul certificatelor de proprietate

Buget MAI, ANR,SGG

4,5M EURO

17.

- Finanţarea integrala sau/si parţială a proiectelor şi programelor care vizează lucrări de reabilitare a locuinţelor sau construcţia de locuinţe în comunităţile defavorizate, inclusiv in cele locuite de romi;

- Finanţarea programelor de infrastructură care vizează asigurarea condiţiilor decente de locuit în zonele urbane si rurale, inclusiv cele populate de romi (energie electrică, apă potabilă, canalizare, gaz metan, pietruire drumuri comunale, salubrizare).

- Asigurarea participării directe a beneficiarilor (inclusiv a romilor) la proiectarea, reabilitarea şi construirea efectivă a obiectivelor, atât ca voluntari cât şi ca angajaţi.

Permanent 2006-2008

MTCT, MAI, prefecturi, consilii judeţene, consilii locale, primării, Ministerul Mediului, MAPDR, ANR

Numărul de locuinţe construite şi sau renovate Numărul familiilor ale căror locuinţe au fost racordate la reţeaua electrică, reţeaua de canalizare, reţeaua de apa.

Numărul de drumuri re-amenajate. Numărul de voluntari/angaj ati romi

Buget MTCT,MAI,SGG,ANR Surse locale

22 M EURO

Nr. crt.

Proiect / Activitate

Termen

Răspunde

Indicatori

Surse buget de stat

Alte Surse/CE

C. Sănătate

18.

Creşterea accesului romilor la serviciile medicale publice, prin includerea lor in sistemul asigurărilor de sănătate (pe baza parteneriatelor dintre: DSP, CNAS, ONG, etc), cu accent pe problematica de sănătate a femeilor şi copiilor.

Permanent 2006-2008

DSP, CNAS

Numărul de asigurări de sănătate pentru

persoanele de etnie roma Registrul de înregistrare a pacienţilor. Numărul de pacienţi din comunităţile de romi asiguraţi la medicul de familie.

Buget MSF

19.

Creşterea numărului de mediatori sanitari şi formarea de formatori în domeniul medierii sanitare.

- Recrutarea si formarea instructorilor de educaţie pentru sănătate, prin măsuri de acţiune afirmativă.

- Formarea (până în iunie 2006) a unui instrument de monitorizare şi evaluare sistematică a indicatorilor de sănătate.

Permanent, 2006-2008

MSF, MEdC

Numărul anual al mediatorilor sanitari formaţi şi angajaţi

20.

Instruirea medicilor de familie şi a mediatorilor sanitari cu privire ia prevenirea si combaterea discriminării faţă de romi.

Permanent, 2006-2008

MS,CNCD

Numărul de participanţi Numărul seminariilor

Nr. crt.

Proiect / Activitate

Termen

Răspunde

Indicatori

Surse buget de stat

Alte Surse/CE

D

Justiţie şi ordine publică

21.

Prezentarea unui raport anual privind respectarea drepturilor persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale in general şi al minorităţii rome inclusiv, în conformitate cu prevederile constituţionale şi în acord cu obligaţiile internaţionale asumate de România.

- Monitorizarea cazurilor de discriminare şi abuz asupra romilor săvârşite de autorităţi, precum şi popularizarea sancţiunilor luate împotriva acestora, precum si a accesului romilor la serviciile publice.

aprilie, anual 2006 - 2008

MAI, CNCD, SGG/DRI, ANR, MAE, MJ prin ANP

Raportul anual

Buget MAI,SGG,ANR

22.

Introducerea de către MAI a măsurilor afirmative în procesul de recrutare a ofiţerilor şi subofiţerilor de poliţie din rândul cetăţenilor de etnie romă, cu precădere în comunităţile compacte de romi. Promovarea de către MApN si MEC, de masuri antidiscriminatorii la admiterea şi angajarea romilor în structurile acestor instituţii.

iunie, anual 2006 - 2008

MAI,

MApN, MEdC

Numărul de ofiţeri şi subofiţeri de etnie roma

Buget MAI, MApN

23.

Dezvoltarea şi consolidarea relaţiilor de parteneriat dintre politie şi romi, precum şi organizarea de întâlniri lunare ale şefilor poliţiei locale cu reprezentanţi ai comunităţii de romi.

Permanent 2006-2008

MAI, prefecturi, primarii, consilii judeţene, consilii locale,

Numărul de acţiuni

comune

Numărul întâlnirilor

Nr. crt.

Proiect / Activitate

Termen

Răspunde

Indicatori

Surse buget de stat

Alte Surse/ CE

E

Economic, Securitate Sociala.

24.

Elaborarea si implementarea unui program cu abordare inclusivă cu accent pe încadrarea în muncă a romilor, în special a femeilor de etnie romă.

Elaborarea şi realizarea unor programe de dezvoltare comunitară, care să vizeze , dezvoltarea capacităţii antreprenoriale a romilor, precum şi revitalizarea meseriilor tradiţionale, căutate pe piaţa muncii.

Asigurarea participării directe a beneficiarilor (inclusiv a romilor) la proiectarea, reabilitarea şi construirea efectivă a obiectivelor prezentate în domeniul B. LOCUINŢE atât ca voluntari cât şi ca angajaţi.

Semestrul al doilea, 2006, Permanent 2006-2008

ANOFM,ANES

MEdC,

ANIMMC,ANR

Programul

Numărul

Femeilor

roma,

participante,

numărul

afacerilor

Numărul de

persoane

aparţinând

minorităţii

rome,

angajate în

proiecte.

Buget ANOFM, ANIMM,

25.

Asigurarea consilierii necesare obţinerii actelor de identitate şi a certificatelor de stare civila pentru cetăţenii romani de etnie roma, prin continuarea programelor existente.

Permanent 2006-2008

MAI, Autorităţi locale,

Numărul de documente

Buget MAI,SGG-ANR

4,5MEURO

26.

Implementarea planului existent de ocupare a forţei de muncă: organizarea bursei locurilor de munca, măsuri active de ocupare (job-club),

- Elaborarea unui program anual de formare şi reconversie profesională în meserii cu grad ridicat de solicitare pe piaţa muncii.

- Elaborarea unui plan de externalizare a serviciilor instituţionale către ONG-uri (consiliere, formare, ocupare, etc), în vederea sporirii eficientei acestor servicii.

Semestrial 2006-2008

ANOFM, ANR

Numărul persoanelor angajate în urma acţiunii Programul, planul

Bugetul ANOFM,

Nr. crt.

Proiect / Activitate

Termen

Răspunde

Indicatori

Surse buget de stat

Alte

Surse/

CE

F

Protecţia copilului, educaţie, cultură şi culte.

27.

Evaluarea participării femeilor rome în programele de protecţie, ocrotire şi educaţie a copilului, prin elaborarea unui raport anual în acest domeniu.

Anual-aprilie

DGSAPC, ANPDC,

Raportul anual Numărul femeilor participante

Buget DGSAPC, ANPDC

28.

Programe de prevenirea şi combaterea discriminării copiilor instituţionalizaţi, precum si pentru celelalte categorii de copii romi aflaţi in dificultate

Permanent

ANPDC, CNCD

Numărul programelor Numărul de participanţi

Buget ANPDC

29.

Realizarea , în colaborare cu ONG şi MMSS, a unor programe de formare a mediatorilor sociali şi a formatorilor din rândul tinerilor romi, pentru comunităţile locale in care trăieşte un număr semnificativ de romi.

Permanent

ANPDC,

DGASPC,MSF, DSP, MMSSF, MEdC

Programele de Formare Numărul colaborărilor

Buget MMSSF, MEdC

Nr. crt.

Proiect / Activitate

Termen

Răspunde

Indicatori

Surse buget de stat

Alte

Surse/

CE

- Includerea în reţeaua de asistenţă socială a tinerilor romi, absolvenţi ai invăţământului de profil

numărul tinerilor romi

30.

Desfăşurarea anuală, în colaborare cu ONG-uri şi autorităţi locale, a unor campanii de informare şi de sensibilizare a opiniei publice cu privire la drepturile copilului, precum şi la problematica familiei în situaţie de risc sau dificultate, în scopul prevenirii abandonului, abuzului şi a neglijării copilului.

Anual

ANPDC, MEdC, ANR

Numărul campaniilor de informare Numărul estimat de beneficiari ai campaniilor de informare.

Buget ANPDC, MEdC,

31.

Stimularea participării preşcolare, şcolare şi universitare în rândul romilor prin masuri afirmative şi masuri care să promoveze desegregarea şi de interzicere a segregării în şcoli pe criterii etnice

- Infiinţarea de unităţi şcolare bilingve, pentru copii vorbitori nativi de limba romani, cu predare în limba romani, cu cadre didactice rome(absolvenţi CRDIS, institutori romi, mediatori şcolari) în comunităţile tradiţionale ale romilor.

Permanent

MEdC, Prefecturi

Numărul de copii înscrişi Numărul şcolilor segregate în fapt, în care au Fost integraţi copii romi.

Buget MEdC, Surse locale

32.

Extinderea a unor programe de formare si perfecţionare a cadrelor didactice pentru diversitate culturală, multiculturalitate, interculturalitate, istorie şi cunoasterea culturii celuilalt.

Permanent

MEdC, CNCD,

Numărul programelor de formare si perfecţionare

Buget MEdC

33.

Introducerea unor discipline şi conţinuturi de prevenire şi combatere a discriminării în planul de învăţământ şi în trunchiul comun al programei şcolare şi în manualele şcolare.

Permanent

MEdC, CNR, CNCR, CNCD

Programa şcolară Manuale şcolare

Buget MEdC, CNCD

34.

Acordarea de către MEC în colaborare cu MAI, MapN, SRI etc. de locuri distincte candidaţilor romi în instituţiile şcolare şi universitare cu profil militar.

Anual, Iunie

MEdC,MAI, MapN, SRI,

Numărul

locurilor alocate.

Buget MAI, MapN, SRI

35.

Derularea, în continuare, a programelor de asigurare a unei mese/zi pentru toţi elevii din ciclul preşcolar, primar si gimnazial.

Permanent

MEdC, MFP

Numărul beneficiarilor

Buget de stat, Surse locale

36.

Editarea de publicaţii (inclusiv cu caracter ştiinţific, filozofic, religios etc.) în limba romani.

Anual

MCC,MEdC, ANR, MFP

Numărul de

publicaţii

bilingve

Buget MEdC,CNCR, MCC,ANR,DRI

37.

Finanţarea producerii şi distribuirii de materiale documentare şi publicaţii despre romii din România

Permanent

ANR,MCC,MEdC,ANR, MFP

Numărul

materialelor

documentare

Buget MEdC,CNCR, MCC,ANR,DRI

38.

Sprijinirea proiectelor de cercetare şi educaţie interculturală.

Permanent

MCC,MEdC, MFP

Numărul proiectelor

Buget MEdC,CNCR, MCC,ANR,DRI

39.

Prezentarea şi iniţierea, în colaborare cu ONG, a unui plan de desfăşurare

a evenimentelor culturale cu specific inspirat din folclorul, tradiţiile şi cultura

romani.

-Infiinţarea Muzeului Culturii şi Civilizaţiei romilor

Anual, ianuarie

MCC,ANR,MEdC, MFP

Numărul de

ONG-uri

partenere

Numărul

evenimentelor

desfăşurate

Buget MEdC,CNCR, MCC,ANR,DRI

Legenda:

AJOFM

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă

ANES

Agenţia Naţională pentru Egalitate de Şanse

ANFP

Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici

ANIMMC

Agenţia Naţională pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie

ANOFM

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă

ANPDC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului

ANP

Administraţia Naţională a Penitenciarelor

ANR

Agenţia Naţională pentru Romi

BJR

Biroul Judeţean pentru Romi

CNCR

Centrul Naţional de Cultura al Romilor

CNAS

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

CNCD

Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării

CNR

Consiliu! Naţional pentru Curriculum

DGASPC

Direcţia Generala de Asistenta Socială şi Protecţia Copilului

DRI

Departamentul pentru Relaţii Interetnice

DSP

Direcţia de Sănătate Publică

INA

Institutul Naţional de Administraţie

MAE

Ministerul Afacerilor Externe

MAI

Ministerul Administraţiei şi Internelor

MAPDR

Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale

MApN

Ministerul Apărării Naţionale

MCC

Ministerul Culturii şi Cultelor

MEcC

Ministerul Economiei şi Comerţului

MEdC

Ministerul Educaţiei şi Cercetării

MJ

Ministerul Justiţiei

MMSSF

Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei

MS

Ministerul Sănătăţii

MTCT

Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului

MFP

Ministerul Finanţelor Publice

SGG

Secretariatul General al Guvernului


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 522/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 522 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 522/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu