Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 271 din 21 martie 2002

pentru aprobarea Regulamentului privind utilizarea sistemelor computerizate de rezervare in transportul aerian

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 219 din  2 aprilie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 57 pct. 5 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, cu amendamentele ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind utilizarea sistemelor computerizate de rezervare in transportul aerian, denumit in continuare regulament, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) Controlul respectarii de catre furnizorii de sistem, transportatori si abonati a prevederilor regulamentului prevazut la art. 1 se efectueaza de catre persoane desemnate prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
    (2) Furnizorii de sistem, transportatorii si abonatii au obligatia de a pune la dispozitie persoanelor mentionate la alin. (1) toate documentele solicitate de acestea, necesare efectuarii actiunii de control dispuse prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
    Art. 3
    Constituie contraventii urmatoarele fapte:
    a) nerespectarea de catre furnizorii de sistem a prevederilor art. 3 alin. (2) si (3) lit. a) si b), ale art. 6 alin. (2) si (4), ale art. 7 alin. (2), ale art. 8 alin. (2) si (3), ale art. 11 alin. (2) si (3), ale art. 13 alin. (2), ale art. 15 alin. (1) si (3) si ale art. 17 din regulament;
    b) nerespectarea de catre transportatori a prevederilor art. 4 alin. (1) lit. a), ale art. 10 si ale art. 14 alin. (2) din regulament;
    c) nerespectarea de catre abonati a prevederilor art. 12 din regulament.
    Art. 4
    Contraventiile prevazute la art. 3 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) contraventiile prevazute la lit. a), cu amenda de 100.000.000 lei;
    b) contraventiile prevazute la lit. b), cu amenda de 50.000.000 lei;
    c) contraventiile prevazute la lit. c), cu amenda de 20.000.000 lei.
    Art. 5
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac, cu respectarea dispozitiilor legale, de catre persoanele imputernicite prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei.
    Art. 6
    Contraventiilor prevazute la art. 3 li se aplica dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
    Art. 7
    Prezenta hotarare intra in vigoare la 90 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul lucrarilor publice,
                         transporturilor si locuintei,
                         Miron Tudor Mitrea

                         Ministrul comunicatiilor si
                         tehnologiei informatiei,
                         Dan Nica

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                               REGULAMENT
privind utilizarea sistemelor computerizate de rezervare in transportul aerian

    Art. 1
    (1) Prezentul regulament cuprinde normele de utilizare a sistemelor computerizate de rezervare, care contin produse de transport aerian, utilizate pe teritoriul Romaniei, indiferent de:
    a) statutul sau nationalitatea furnizorului de sistem;
    b) sursa de informatii utilizata sau localizarea unitatii centrale de procesare a datelor;
    c) localizarea geografica a aeroporturilor intre care este efectuat transportul aerian.
    (2) Prezentul regulament se aplica si in cazul in care in afisajul principal al sistemelor de rezervare mentionate la alin. (1) sunt incorporate si produse de transport feroviar.
    Art. 2
    In sensul prezentului regulament, prin urmatorii termeni se intelege:
    a) produs de transport aerian independent - transportul pe calea aerului al unui pasager intre doua aeroporturi, incluzand orice servicii auxiliare aferente si avantaje suplimentare oferite spre vanzare si/sau vandute ca parte integranta a produsului respectiv;
    b) produs de transport aerian combinat - o combinatie prestabilita intre un produs de transport aerian independent si alte servicii care nu sunt auxiliare transportului aerian, oferite spre vanzare si/sau vandute impreuna, incluse in acelasi tarif;
    c) produs de transport aerian - atat produsele de transport aerian independente, cat si cele combinate;
    d) serviciu aerian regulat - o serie de zboruri avand urmatoarele caracteristici:
    - sunt efectuate de o aeronava pentru transportul de pasageri, marfa si/sau de posta, contra cost, de o asemenea maniera incat pentru fiecare zbor locurile sunt oferite consumatorilor spre vanzare individual, fie direct de transportatorul aerian, fie de agentii autorizati ai acestuia;
    - sunt operate astfel incat sa asigure traficul intre aceleasi doua sau mai multe puncte:
        - dupa un orar publicat; sau
        - prin zboruri cu o regularitate sau frecventa care ii confera caracterul unei serii sistematice;
    e) tarif - pretul platit pentru produsele de transport aerian independente si conditiile de aplicare a pretului respectiv;
    f) sistem computerizat de rezervare, denumit in continuare SCR, - un sistem computerizat care contine, printre altele, informatii despre transportatorii aerieni, referitoare la orare, disponibilitati, tarife si servicii conexe, oferind sau neoferind facilitati prin care se pot face rezervari ori se pot emite bilete, in masura in care unele sau toate aceste servicii sunt puse la dispozitie abonatilor;
    g) facilitati de distributie - facilitatile asigurate de catre un furnizor de sistem pentru oferirea de informatii despre orarele transportatorilor, disponibilitati, tarife si servicii conexe, precum si pentru efectuarea de rezervari, emiterea de bilete sau orice alte servicii aferente;
    h) furnizor de sistem - orice persoana juridica, inclusiv filialele acesteia, responsabila de exploatarea sau comercializarea unui SCR;
    i) transportator principal - orice transportator aerian care, direct sau indirect, singur sau impreuna cu altii, detine sau are controlul efectiv asupra unui furnizor de sistem, precum si orice transportator aerian pe care transportatorul principal il detine sau pe care il controleaza efectiv;
    j) control efectiv - o relatie constituita din drepturi, contracte sau orice alte mijloace care, separat ori impreuna si in conformitate cu prevederile legale aplicabile, ofera posibilitatea de exercitare directa sau indirecta a unei influente decisive asupra unei intreprinderi - transportatori si/sau furnizori de sistem - prin:
    - dreptul de a utiliza partial sau in totalitate activele intreprinderii;
    - drepturi sau contracte care confera o influenta decisiva in privinta componentei, votului ori deciziilor structurilor de conducere ale intreprinderii sau confera in orice alt mod influenta decisiva in conducerea afacerilor intreprinderii;
    k) transportator afiliat - transportatorul aerian care are un contract cu un furnizor de sistem pentru distribuirea produselor de transport aerian prin intermediul unui SCR. In masura in care un transportator principal utilizeaza facilitatile propriului SCR, el va fi considerat transportator afiliat;
    l) abonat - o persoana, alta decat un consumator sau transportator afiliat, care utilizeaza un SCR in baza unui contract sau a oricarui alt aranjament financiar incheiat cu un furnizor de sistem. Un aranjament financiar exista atunci cand se efectueaza o plata specifica pentru serviciile unui furnizor de sistem sau atunci cand se achizitioneaza un produs de transport aerian;
    m) consumator - orice persoana care este in cautare de informatii cu privire la un produs de transport aerian si/sau intentioneaza sa cumpere un astfel de produs pentru folos personal;
    n) afisaj principal - o expunere cuprinzatoare si neutra de date privitoare la serviciile de transport aerian pe perechi de orase, pentru o anumita perioada;
    o) durata calatoriei - diferenta de timp dintre ora programata a plecarii si cea a sosirii;
    p) imbunatatirea serviciului - orice produs sau serviciu, altul decat facilitatile de distributie, oferit abonatilor de catre un furnizor de sistem in nume propriu si care are legatura cu un SCR;
    q) produs de transport feroviar independent - transportul pe calea ferata al unui pasager intre doua gari, incluzand orice servicii auxiliare aferente si avantajele suplimentare oferite spre vanzare sau vandute ca parte integranta a produsului respectiv;
    r) produs de transport feroviar combinat - o combinatie prestabilita a unui produs de transport feroviar independent cu alte servicii care nu sunt auxiliare transportului feroviar, oferita spre vanzare sau vanduta in acelasi tarif;
    s) produs de transport feroviar - atat produsele de transport feroviar independent, cat si cele combinate;
    t) bilet - un document valabil care da dreptul la transport ori un echivalent al acestuia, inclusiv sub forma electronica, eliberat sau autorizat de catre transportator ori de agentul sau autorizat;
    u) rezervare dubla - situatia in care doua sau mai multe rezervari sunt efectuate pentru acelasi pasager, dar in care este evident ca pasagerul respectiv nu va putea utiliza decat una dintre acestea.
    Art. 3
    (1) Furnizorul de sistem poate incheia contracte sau alte acte juridice cu transportatori principali, transportatori afiliati si abonati. Furnizorul de sistem va avea personalitate juridica, respectiv calitatea de a actiona si de a fi actionat in justitie, in nume propriu, in conditiile legii.
    (2) Furnizorul de sistem va permite oricarui transportator aerian sa beneficieze, in mod egal si nediscriminatoriu, de facilitatile sale de distributie, in limitele capacitatii sistemului respectiv si in functie de orice alte constrangeri de ordin tehnic aflate in afara controlului furnizorului.
    (3) a) Furnizorul de sistem este obligat:
    - sa nu impuna conditii nerezonabile si discriminatorii in contractul incheiat cu transportatorul afiliat;
    - sa nu solicite acceptarea unor conditii suplimentare care, prin natura lor sau potrivit uzantelor comerciale, nu au legatura cu participarea la respectivul SCR;
    - sa aplice aceleasi conditii pentru servicii de nivel similar.
    b) Furnizorul de sistem nu va impune drept conditie de afiliere a unui transportator la propriul SCR neparticiparea acestui transportator, in acelasi timp, la un alt sistem.
    c) Transportatorul afiliat va putea sa rezilieze contractul incheiat cu un furnizor de sistem printr-un preaviz de cel putin 6 luni, care nu va expira insa inainte de sfarsitul primului an al contractului. In acest caz furnizorul de sistem va avea dreptul sa recupereze numai cheltuielile direct determinate de rezilierea contractului.
    (4) In situatia in care furnizorul de sistem decide sa imbunatateasca facilitatile de distributie oferite sau echipamentul utilizat pentru asigurarea facilitatilor, acesta va asigura informarea corespunzatoare si va oferi aceste imbunatatiri tuturor transportatorilor, incepand cu aceeasi data si in aceleasi conditii, fiind limitat numai de constrangerile de ordin tehnic aflate in afara controlului furnizorului de sistem, si intr-o asemenea maniera incat sa nu existe nici o diferenta intre transportatorii principali si cei afiliati in ceea ce priveste perioada de implementare a noilor imbunatatiri.
    Art. 4
    (1) a) Transportatorul principal nu va trata discriminatoriu un SCR concurent prin refuzul de a pune la dispozitie acestuia, la cerere si cu aceeasi promptitudine ca si in cazul propriului SCR, informatii privind orarele, tarifele si disponibilitatile referitoare la propriile servicii de transport aerian, similare cu cele pe care le pune la dispozitie propriului SCR, sau prin refuzul de a distribui produsele sale de transport aerian printr-un alt SCR si de a accepta sau confirma cu promptitudine o rezervare facuta printr-un SCR concurent pentru oricare dintre produsele sale de transport aerian distribuite si prin propriul SCR. Cu toate acestea, transportatorul principal nu va fi obligat sa accepte si sa confirme acele rezervari care nu sunt conforme cu tarifele si conditiile practicate de el.
    b) Transportatorul principal nu este obligat sa suporte costurile generate de activitatile prevazute la lit. a), exceptie facand costurile cu reproducerea informatiilor de furnizat si costurile pentru rezervarile acceptate. Tariful pentru rezervare datorat unui SCR pentru o rezervare acceptata, efectuata conform dispozitiilor prezentului articol, nu trebuie sa depaseasca tariful solicitat de acelasi SCR transportatorilor afiliati, pentru o tranzactie echivalenta.
    c) Transportatorul principal va avea dreptul sa efectueze controale pentru a se asigura ca cerintele prevazute la art. 7 alin. (1) sunt respectate de orice SCR concurent.
    (2) Obligatia impusa prin prezentul articol nu se aplica in favoarea unui SCR concurent in cazul in care respectivul SCR nu respecta dispozitiile art. 6 sau 8 privind accesul neautorizat al transportatorilor principali la informatii.
    Art. 5
    (1) Transportatorii afiliati si orice alti furnizori de produse de transport aerian se vor asigura ca datele pe care le pun la dispozitie unui SCR sunt corecte, nu induc in eroare, sunt la fel de clare si de cuprinzatoare ca si cele puse la dispozitie altor SCR. Aceste date vor da posibilitatea furnizorului de sistem sa indeplineasca cerintele privind criteriile de clasificare mentionate in anexa nr. 1. Datele transmise prin intermediari nu vor putea fi manipulate de acestia intr-o maniera care sa conduca la informatii incorecte, confuze sau discriminatorii. Cerintele stabilite in prezentul alineat se aplica si serviciilor feroviare in ceea ce priveste datele transmise pentru a fi incluse in afisajul principal.
    (2) Furnizorul de sistem nu va putea sa utilizeze datele mentionate la alin. (1) intr-o maniera care ar putea duce la oferirea de informatii incorecte, confuze sau discriminatorii.
    (3) Furnizorul de sistem va introduce si va procesa datele oferite de transportatorii afiliati cu egala grija si promptitudine, sub rezerva constrangerilor impuse de metoda de incarcare a datelor aleasa de catre fiecare transportator afiliat si de formatele standard utilizate de respectivul furnizor.
    Art. 6
    (1) Facilitatile de incarcare a datelor si/sau de procesare oferite de un furnizor de sistem vor fi puse la dispozitie tuturor transportatorilor principali si afiliati, fara discriminare. In cazul in care exista standarde general acceptate ale industriei de transport aerian, furnizorii de sistem vor oferi facilitati compatibile cu acestea.
    (2) Furnizorul de sistem nu va rezerva o anumita procedura de incarcare a datelor si/sau de procesare si nici o alta facilitate de distributie numai pentru unul sau mai multi dintre transportatorii sai principali.
    (3) Furnizorul de sistem se va asigura ca facilitatile sale de distributie sunt separate, in mod clar si verificabil, de inventarul sau privat, precum si de facilitatile de management si marketing ale oricarui transportator. Separarea se va realiza fie logic, prin mijloace software, fie fizic, intr-o asemenea maniera incat orice legatura intre facilitatile de distributie si facilitatile private sa se realizeze numai printr-o interfata de tip "de la aplicatie la aplicatie". In cazul in care exista standarde general acceptate ale industriei de transport aerian, furnizorul de sistem va oferi interfete compatibile cu acestea.
    (4) Indiferent de metoda de separare adoptata furnizorul de sistem va pune interfata prevazuta la alin. (3) la dispozitie tuturor transportatorilor principali si afiliati in mod nediscriminatoriu, acestia bucurandu-se de un tratament egal in ceea ce priveste procedurile, intrarile si iesirile din sistem.
    (5) Furnizorul de sistem va urmari ca oricare dintre tertii care furnizeaza in numele sau toate sau o parte din facilitatile propriului SCR sa respecte dispozitiile prezentului regulament.
    Art. 7
    (1) a) Afisajele generate de un SCR vor fi clare si nediscriminatorii.
    b) Furnizorul de sistem nu va afisa in mod intentionat sau din neglijenta informatii incorecte sau confuze in propriul SCR.
    (2) Furnizorul de sistem are obligatia:
    a) sa puna la dispozitie un afisaj sau afisaje principale pentru fiecare tranzactie individuala efectuata prin propriul SCR si sa includa in acestea datele furnizate de transportatorii afiliati cu privire la orarele de zbor, tipurile de tarife si locurile disponibile, intr-o maniera clara si cuprinzatoare, fara discriminare sau preferinte, in special in ceea ce priveste ordinea in care sunt prezentate informatiile;
    b) sa ofere consumatorului, la cererea acestuia, un afisaj principal limitat numai la serviciile regulate sau la cele neregulate;
    c) in compunerea si selectarea zborurilor pentru o anumita pereche de orase in scopul includerii in afisajul principal, sa nu faca nici o discriminare intre aeroporturile care deservesc acelasi oras;
    d) sa asigure clasificarea optiunilor de zbor in afisajul principal in conformitate cu prevederile anexei nr. 1;
    e) sa aplice criteriile folosite la clasificare, in mod nediscriminatoriu, tuturor transportatorilor afiliati.
    (3) In cazul in care furnizorul de sistem ofera informatii referitoare la tarife, afisarea va fi neutra si nediscriminatorie si va include cel putin tarifele practicate pe toate zborurile transportatorilor afiliati inclusi in afisajul principal. Sursa acestor informatii va trebui sa fie acceptata de transportatorii afiliati si de furnizorul de sistem implicat.
    (4) Informatiile privind produsele combinate, referitoare, printre altele, la organizatorul calatoriei, tarife si disponibilitati, nu vor fi incluse in afisajul principal.
    (5) Nu se va considera o incalcare a prezentului regulament schimbarea de catre un SCR a unui afisaj in scopul satisfacerii cerintelor specifice ale unui consumator.
    Art. 8
    (1) Punerea la dispozitie a informatiilor dintr-un SCR, statistic sau in alta maniera, de catre un furnizor de sistem se va face cu respectarea urmatoarelor cerinte:
    a) informatiile asupra rezervarilor individuale identificabile se furnizeaza numai transportatorului sau transportatorilor aerieni care participa la serviciul vizat prin rezervarea respectiva si abonatilor implicati in aceasta rezervare. Informatiile de care dispune furnizorul de sistem, referitoare la rezervarile individuale identificabile, se arhiveaza off-line (intr-o baza de date cu acces restrictionat) in termen de 72 de ore de la momentul in care a fost finalizata ultima formalitate aferenta rezervarii individuale si se distrug dupa o perioada de 3 ani. Accesul la aceste date nu este autorizat decat in caz de divergenta cu privire la modul de facturare a serviciilor SCR;
    b) orice date referitoare la marketing, rezervari sau vanzari se furnizeaza cu respectarea urmatoarelor conditii:
    (i) datele se ofera nediscriminatoriu si cu aceeasi promptitudine tuturor transportatorilor afiliati si principali;
    (ii) datele pot acoperi si, la cerere, acopera toti transportatorii afiliati si/sau abonatii, dar nu vor include nici o informatie personala privind un pasager sau o persoana juridica beneficiara si nici un fel de element care sa permita, direct sau indirect, identificarea acestora;
    (iii) toate solicitarile privind furnizarea unor astfel de date sunt tratate cu aceeasi atentie si promptitudine, in functie de metoda de transmitere aleasa de fiecare transportator;
    (iv) informatiile se comunica, la cerere, transportatorilor afiliati si/sau abonatilor intr-o maniera globala si in acelasi timp selectiva din punct de vedere al pietei pe care acestia isi exercita activitatea;
    (v) un grup de companii aeriene si/sau de abonati este indreptatit sa cumpere datele in vederea unei prelucrari comune.
    (2) Furnizorul de sistem nu va pune la dispozitie altor persoane care nu au legatura cu tranzactia informatii personale referitoare la un pasager, fara acordul respectivului pasager.
    (3) Furnizorul de sistem va asigura, prin mijloace tehnice si/sau prin masuri de siguranta cuprinzand cel putin mijloacele software, respectarea prevederilor alin. (1) si (2), astfel incat informatiile oferite de catre sau create pentru transportatorii aerieni sa nu poata fi accesate de unul sau de mai multi transportatori principali, cu exceptia situatiilor permise de prezentul articol.
    Art. 9
    (1) Obligatiile furnizorului de sistem fata de transportatori, stipulate la art. 3, 5, 6, 7 si 8, nu se vor aplica in cazul transportatorului al carui SCR propriu, care functioneaza in afara teritoriului Romaniei, nu ofera transportatorilor aerieni romani un tratament egal cu cel prevazut de prezentul regulament.
    (2) Obligatiile transportatorilor principali sau afiliati, prevazute la art. 4, 5 si 10, nu se vor aplica in cazul unui SCR controlat de unul sau de mai multi transportatori aerieni straini in masura in care, in afara teritoriului Romaniei, transportatorilor principali sau afiliati nu li se acorda de respectivul SCR un tratament echivalent cu cel prevazut de prezentul regulament.
    (3) Transportatorii aerieni principali sau afiliati care opereaza in Romania vor informa Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei cu privire la neaplicarea de catre un SCR concurent, pe teritoriul altui stat, a unui tratament echivalent cu cel prevazut in prezentul regulament, precum si cu privire la identitatea entitatilor care controleaza respectivul SCR. In cazul in care constata o discriminare in intelesul alin. (1) si (2), Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va informa in acest sens toti furnizorii de sistem care functioneaza in Romania, precum si transportatorii aerieni implicati.
    (4) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei poate solicita unui SCR care respecta prevederile prezentului regulament pe teritoriul Romaniei, dar care in afara teritoriului Romaniei nu acorda transportatorilor principali sau afiliati romani un tratament echivalent cu cel prevazut de prezentul regulament, sa isi modifice modul de operare, in scopul eliminarii respectivelor discriminari.
    Art. 10
    (1) Transportatorul principal nu va conditiona, direct sau indirect, utilizarea unui anumit SCR de catre un abonat de primirea vreunui comision sau a altei facilitati pentru vanzarea produselor de transport aerian disponibile pe zborurile sale.
    (2) Transportatorul principal nu va solicita unui abonat, direct sau indirect, utilizarea unui anumit SCR pentru vanzarea sau emiterea de bilete pentru oricare dintre produsele de transport aerian oferite, direct sau indirect, de respectivul transportator.
    (3) Orice conditie pe care un transportator aerian ar putea sa o impuna unui agent de turism atunci cand il autorizeaza sa vanda si sa emita bilete pentru produsele sale de transport aerian nu va putea sa aduca atingere alin. (1) si (2).
    Art. 11
    (1) Furnizorul de sistem va pune la dispozitie oricarui abonat, fara discriminare, toate facilitatile de distributie ale unui SCR.
    (2) Furnizorul de sistem nu va solicita unui abonat sa semneze un contract de exclusivitate si nici nu va impiedica, direct sau indirect, un abonat sa utilizeze ori sa se aboneze si la alt sistem.
    (3) O imbunatatire a serviciului acordata unui abonat va fi oferita de furnizorul de sistem tuturor abonatilor, fara discriminare.
    (4) a) Furnizorul de sistem nu va impune conditii nejustificate in contractele cu abonatii pentru a le permite utilizarea propriului SCR.
    Abonatul va putea rezilia contractul incheiat cu un furnizor de sistem printr-un preaviz de cel putin 3 luni, care nu va expira inainte de sfarsitul primului an al contractului. In acest caz furnizorul de sistem va avea dreptul sa recupereze numai cheltuielile direct determinate de rezilierea contractului.
    b) La rezilierea contractului furnizorul de sistem va recupera eventualele cheltuieli cu asigurarea echipamentului tehnic pus la dispozitie abonatului.
    (5) Furnizorul de sistem va trebui sa prevada in fiecare contract incheiat cu abonatul urmatoarele conditii:
    a) afisajul principal, care se conformeaza prevederilor art. 7, sa fie accesat pentru fiecare tranzactie individuala, cu exceptia cazului in care un consumator solicita informatii referitoare la un singur transportator aerian sau doar la produse de transport aerian combinat;
    b) abonatul sa utilizeze datele puse la dispozitie prin SCR intr-o maniera care sa nu conduca la o prezentare incorecta, confuza sau discriminatorie a informatiilor catre consumatori.
    (6) Furnizorul de sistem nu va obliga un abonat sa accepte o oferta de echipament tehnic sau software, dar va putea cere ca echipamentul tehnic si software utilizate sa fie compatibile cu propriul sistem.
    Art. 12
    (1) a) In ceea ce priveste informatiile furnizate printr-un SCR, abonatul va utiliza un afisaj neutru in conformitate cu art. 7 alin. (2), cu exceptia cazului in care este necesar un afisaj special pentru satisfacerea solicitarii unui consumator.
    b) Nici un abonat nu va utiliza informatiile furnizate printr-un SCR intr-un mod care sa conduca la o prezentare incorecta, confuza sau discriminatorie a acestor informatii catre consumator.
    c) Abonatul va efectua rezervari si va elibera bilete in conformitate cu informatiile continute in sistemul de rezervare utilizat sau asa cum a fost autorizat de transportatorul implicat.
    d) Abonatul va informa fiecare consumator despre orice schimbare de mijloc de transport pe ruta in cauza, despre numarul de escale prevazute, identitatea transportatorului aerian care opereaza efectiv zborul si despre toate schimbarile de aeroport necesare pe orice itinerar furnizat, in masura in care aceste informatii sunt afisate de SCR. Un abonat va informa consumatorul despre numele si adresa furnizorului de sistem, despre scopul procesarii datelor, durata de pastrare a informatiilor individuale, precum si despre mijloacele prin care isi poate exercita drepturile de acces la date.
    e) Abonatul are obligatia de a pune la dispozitie consumatorului o copie printata a afisajului unui SCR, in cazul in care nu i se ofera un afisaj paralel, care sa prezinte imaginea afisata in acel moment abonatului.
    f) Orice persoana are dreptul sa aiba acces efectiv si gratuit la datele care o privesc, indiferent daca aceste date sunt depozitate de un SCR sau de un abonat al acestuia.
    (2) Abonatul va utiliza facilitatile de distributie ale unui SCR conform anexei nr. 2.
    Art. 13
    (1) a) Tarifele solicitate de un furnizor de sistem unui transportator afiliat vor fi nediscriminatorii, structurate in mod rezonabil in raport cu costul serviciului furnizat si utilizat si, in special, vor fi aceleasi pentru un nivel similar al serviciului prestat.
    Facturarea serviciilor unui SCR va fi suficient de detaliata pentru ca transportatorii afiliati sa poata identifica exact ce fel de servicii au fost utilizate si tarifele solicitate pentru acestea; facturile aferente tarifelor de rezervare vor contine cel putin urmatoarele informatii pentru fiecare segment de calatorie:
    (i) tipul de rezervare SCR;
    (ii) numele pasagerului;
    (iii) tara de origine;
    (iv) codul IATA-ARC de identificare a agentului;
    (v) codul orasului;
    (vi) perechea de orase care formeaza segmentul in cauza;
    (vii) data rezervarii (a tranzactiei);
    (viii) data zborului;
    (ix) numarul zborului;
    (x) codificarea statutului rezervarii;
    (xi) tipul (clasa) de servicii;
    (xii) indicatorul de recunoastere a numelui clientului (PNR);
    (xiii) codul de rezervare/anulare.
    Informatiile cuprinse in factura se ofera pe suport magnetic. Tariful pentru informatiile cuprinse in factura, furnizate pe suport magnetic, nu trebuie sa depaseasca costul suportului propriu-zis, majorat cu costurile pentru transportul acestuia.
    Transportatorului aerian afiliat i se va oferi facilitatea de a fi informat cand se efectueaza orice rezervare sau tranzactie pentru care urmeaza sa fie incasat un tarif de rezervare. Daca un transportator decide sa primeasca astfel de informatii, acestuia i se va oferi si optiunea de a refuza o rezervare sau o tranzactie, in afara de cazul in care rezervarea sau tranzactia a fost deja acceptata. In cazul unui astfel de refuz transportatorul aerian nu va fi tarifat pentru respectiva rezervare sau tranzactie.
    b) Orice tarif solicitat unui abonat de catre un furnizor de sistem pentru inchirierea echipamentului sau pentru alt serviciu va fi nediscriminatoriu, structurat rezonabil in raport cu costul serviciului furnizat si utilizat si, in special va fi acelasi pentru un nivel similar al serviciului. Primele de productivitate acordate abonatilor de furnizorii de sistem sub forma reducerii taxelor de inchiriere sau platii unor comisioane vor fi considerate ca facand parte din costurile de distributie ale furnizorilor de sistem si vor fi fundamentate pe segmentele pentru care biletele au fost eliberate. In cazul in care, sub rezerva prevederilor pct. 5 din anexa nr. 2, furnizorul de sistem nu stie daca un bilet a fost sau nu emis, acesta va lua in considerare notificarea numarului de bilet primita de la abonat.
    Facturarea serviciilor unui SCR va fi suficient de detaliata pentru ca abonatii sa poata vedea exact ce fel de servicii au fost utilizate si ce tarife au fost solicitate pentru acestea.
    (2) Furnizorul de sistem va comunica partilor interesate, inclusiv consumatorilor, la cerere, precizari privind procedurile in vigoare, tarifele si facilitatile oferite de sistem, inclusiv informatii privind interfatarea, editarea si criteriile de afisare utilizate. Pentru consumatori aceste informatii se furnizeaza gratuit si privesc procesarea datelor individuale. Totusi prezenta dispozitie nu va obliga un furnizor de sistem sa divulge informatii care fac obiectul unui drept de proprietate, cum ar fi cele referitoare la software.
    (3) Orice modificari ale nivelului tarifelor, ale conditiilor sau facilitatilor oferite, precum si motivele care au stat la baza acestor modificari vor fi comunicate tuturor transportatorilor afiliati si abonatilor, fara discriminare.
    Art. 14
    (1) Prevederile art. 7, ale art. 11 alin. (5) si ale anexelor nu se aplica in cazul unui SCR utilizat de un transportator aerian sau un grup de transportatori aerieni:
    - in biroul sau birourile proprii si la ghiseele de vanzare clar identificate ca atare; sau
    - in vederea furnizarii informatiilor si/sau a facilitatilor accesibile prin intermediul unei retele publice de telecomunicatii, asigurand identificarea furnizorilor de informatii, in mod clar si fara intrerupere.
    (2) In cazul in care un transportator aerian efectueaza direct rezervarea, acesta va trebui sa respecte toate obligatiile ce revin unui abonat conform prevederilor art. 12 alin. (1) lit. d) si f).
    Art. 15
    (1) Furnizorul de sistem se va asigura ca supravegherea conformitatii tehnice a propriului SCR cu cerintele art. 6 si 8 este realizata de un auditor autorizat independent, pe parcursul unui an calendaristic. In acest scop auditorul va avea acces, in orice moment, la toate programele, procedurile, operatiunile si memorizarile efectuate pe calculatoarele sau sistemele informatice prin care furnizorul de sistem asigura distribuirea facilitatilor sale. Fiecare furnizor de sistem va transmite Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, in termen de 4 luni de la sfarsitul anului calendaristic luat in considerare, raportul de inspectie intocmit de auditor, insotit de concluziile acestuia.
    (2) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va analiza raportul prevazut la alin. (1) si va dispune luarea masurilor necesare pentru respectarea prevederilor prezentului regulament, inclusiv efectuarea unor controale si aplicarea de sanctiuni, in cazul in care se constata incalcari ale acestuia.
    (3) Furnizorul de sistem va notifica transportatorilor afiliati, precum si Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei identitatea auditorului cu cel putin 3 luni inaintea desemnarii acestuia si cu cel putin 3 luni inainte de fiecare reconfirmare anuala a desemnarii.
    (4) Daca in termen de o luna de la notificare vreunul dintre transportatorii afiliati emite obiectii cu privire la capacitatea auditorului de a realiza atributiile ce ii revin potrivit alin. (1), in urmatoarele doua luni si dupa consultari cu auditorul, cu furnizorul de sistem si cu orice alta parte care este legitim interesata, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei poate decide inlocuirea auditorului de catre furnizorul de sistem.
    Art. 16
    (1) In conformitate cu prevederile acestui articol prezentul regulament se aplica si in cazul includerii produselor de transport feroviar in afisajul unui SCR.
    (2) Un furnizor de sistem poate decide sa includa servicii feroviare in afisajul principal al propriului SCR.
    (3) In situatia in care furnizorul de sistem decide sa includa produsele feroviare in afisajul principal al propriului SCR, va respecta cerintele prevazute la art. 3.
    (4) Un operator de transport feroviar este asimilat, dupa caz, unui transportator principal sau unui transportator afiliat, in sensul prezentului regulament, in masura in care a incheiat un acord cu un furnizor de sistem pentru distribuirea produselor sale prin utilizarea afisajului principal al unui SCR sau in masura in care propriul sau sistem de rezervari este un SCR astfel cum este definit la art. 2 lit. f). Sub rezerva respectarii dispozitiilor alin. (5), aceste produse se trateaza ca produse de transport aerian si pot fi incorporate in afisajul principal al unui SCR in conformitate cu criteriile prezentate in anexa nr. 1.
    (5) a) In cazul aplicarii dispozitiilor pct. 1 si 2 din anexa nr. 1 la serviciile de transport feroviar, furnizorul de sistem va ajusta principiile de clasament in afisajul principal, tinand seama de necesitatea de a informa consumatorii intr-un mod adecvat cu privire la serviciile feroviare care reprezinta o solutie concurentiala alternativa la serviciile aeriene. Furnizorii de sistem pot clasifica serviciile feroviare care comporta un numar limitat de opriri scurte la fel ca serviciile aeriene fara escala.
    b) Furnizorii de sistem vor defini criterii clare pentru aplicarea prezentului articol in cazul serviciilor de transport feroviar. Aceste criterii vor reflecta in primul rand durata calatoriei si vor avea in vedere necesitatea de a evita afisarea unui exces de informatii. Criteriile se transmit Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, pentru informare, cu cel putin doua luni inainte de punerea lor in aplicare.
    (6) In aplicarea prezentului articol orice referire la zboruri facuta in prezentul regulament este considerata ca vizeaza, in mod egal, si serviciile de transport feroviar, iar orice referire la produsele de transport aerian este considerata ca include si produsele de transport feroviar.
    Art. 17
    Furnizorii de sistem care ofera facilitati de distributie pe teritoriul Romaniei sunt obligati sa transmita Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, prin scrisoare recomandata, urmatoarele informatii:
    a) adresa sediului central;
    b) adresa eventualelor filiale situate pe teritoriul Romaniei;
    c) persoanele fizice sau juridice care detin controlul efectiv asupra furnizorului de sistem, cu indicarea cetateniei, respectiv a nationalitatii, precum si a adresei acestora.
    Art. 18
    (1) Prezentul regulament se aplica fara a prejudicia reglementarile in vigoare referitoare la securitatea si protectia datelor sau a informatiilor.
    (2) Beneficiarii drepturilor care decurg din prevederile art. 3 alin. (4), ale art. 6, 8 si 15 nu pot renunta la aceste drepturi pe cale contractuala sau prin alte mijloace.
    Art. 19
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul regulament.

    ANEXA 1
    la regulament

                              CRITERII
    de clasificare a zborurilor*) in afisajul principal

    1. In afara cazului in care un consumator solicita o ordine diferita pentru o tranzactie individuala, in afisajul principal al unui SCR clasificarea optiunilor de zbor pentru ziua sau zilele solicitate se face in ordinea urmatoare:
    a) zborurile directe, fara escale, intre perechile de orase implicate;
    b) zborurile directe, cu escale, intre perechile de orase implicate, fara schimbare de avion sau de tren;
    c) zborurile de conexiune.
    2. Unui consumator trebuie sa i se ofere cel putin posibilitatea de a obtine, la cerere, un afisaj principal cuprinzand o clasificare a zborurilor in ordinea cronologica a plecarilor sau a sosirilor si/sau in functie de durata totala a calatoriei. In afara cazului in care un consumator solicita un afisaj special, afisajul principal trebuie sa contina o clasificare in ordinea cronologica a plecarilor pentru zborurile mentionate la pct. 1 lit. a) si in functie de durata totala a calatoriei pentru zborurile mentionate la pct. 1 lit. b) si c).
    3. In cazul in care un furnizor de sistem opteaza sa afiseze, pentru orice pereche de orase, informatii referitoare la orarele sau la tarifele transportatorilor neafiliati, fiind inteles ca aceste informatii nu se pot referi la toti acesti transportatori, astfel de informatii trebuie prezentate intr-un mod clar si corect, care sa nu produca nici o discriminare intre transportatorii afisati.
    4. In situatia in care, in baza datelor cunoscute de un furnizor de sistem, informatiile privitoare la numarul serviciilor aeriene regulate directe si la identitatea transportatorilor aerieni implicati nu sunt considerate complete, acest fapt trebuie sa fie semnalat in mod clar in afisajul corespunzator.
    5. Zborurile, altele decat serviciile aeriene regulate, vor fi clar identificate.
    6. Zborurile cu escale pe ruta vor fi clar identificate.
    7. In cazul in care zborurile sunt asigurate de un transportator aerian, altul decat cel indicat prin codul de identificare a transportatorului aerian, operatorul care asigura efectiv zborul trebuie sa fie clar identificat. Aceasta solicitare este obligatorie in toate cazurile, cu exceptia aranjamentelor incheiate ad-hoc, pe termen scurt.
    8. Furnizorul de sistem nu va utiliza spatiul unui ecran dintr-un afisaj principal in asa fel incat sa ofere un loc excesiv de important unei anumite optiuni de voiaj sau prezentand optiuni de calatorie nerealiste.
    9. Sub rezerva pct. 10 se aplica urmatoarele principii:
    a) in cazul serviciilor directe nici un zbor nu va figura mai mult de o data intr-un afisaj principal;
    b) in cazul serviciilor cu tronsoane multiple, care implica o schimbare de aeronava, nici o combinatie de zboruri nu va figura mai mult de o data intr-un afisaj principal;
    c) zborurile care implica o schimbare de aeronava sunt tratate si afisate ca zboruri de conexiune, cate o linie pentru fiecare tronson operat de o aeronava.
    Cu toate acestea, printr-un SCR se va emite numai un cupon de zbor si se va taxa o singura rezervare in cazul in care astfel de zboruri sunt operate de un singur transportator, utilizand acelasi numar de zbor, iar transportatorul aerian respectiv solicita un singur cupon de zbor si o singura rezervare.
    10. 1) In cazul in care transportatorii afiliati s-au asociat sau au incheiat alte aranjamente care, conform contractului, prevad ca 2 sau mai multi dintre ei isi asuma responsabilitati distincte in ceea ce priveste oferirea si vanzarea produselor de transport aerian pentru un zbor sau o combinatie de zboruri, termenii zbor (pentru servicii directe) si combinatie de zboruri (pentru servicii cu tronsoane multiple), utilizati la pct. 9, vor fi interpretati intr-un mod care sa permita ca fiecare transportator implicat - nu mai mult de 2 - sa figureze separat pe afisaj, cu codul sau de identificare ca transportator.
    2) In cazul in care sunt implicati mai mult de 2 transportatori, transportatorul care asigura efectiv zborul ii va desemna pe cei 2 transportatori care urmeaza sa beneficieze de prevederile pct. 10. 1). In absenta unor informatii suficiente din partea transportatorului care asigura efectiv zborul, furnizorul de sistem ii va desemna pe cei 2 transportatori, pe o baza nediscriminatorie.
    11. Afisajul principal va include, in masura posibilului, zborurile de conexiune cu serviciile regulate care sunt operate de transportatorii afiliati si pentru constructia carora sunt utilizate cel putin 9 puncte de conexiune. Furnizorul de sistem va accepta orice cerere a unui transportator afiliat pentru a include un zbor indirect, cu conditia ca lungimea rutei sa nu depaseasca 130% din distanta ortodromica ce separa cele doua aeroporturi sau cu conditia ca aceasta sa nu conduca la excluderea zborurilor cu o durata totala a timpului de calatorie mai scurta decat a zborului indirect respectiv.
------------
    *) Referirile la termenul zboruri din prezenta anexa au in vedere si prevederile art. 16 alin. (6) din regulament.

    ANEXA 2
    la regulament

                              UTILIZAREA
              facilitatilor de distributie de catre abonati

    1. Abonatul va tine o evidenta precisa a tuturor operatiunilor de rezervare efectuate printr-un SCR. Aceasta evidenta implica in special extrasul numerelor de zbor, numerelor de identificare a rezervarilor, datei de calatorie, orelor de plecare si de sosire, statutului tronsoanelor de zbor, numelui si initialelor pasagerilor, cu adresa si/sau cu numarul lor de telefon, si al categoriei de tarifare. In cazul rezervarii sau anularii de spatiu abonatul va avea grija ca numarul de identificare a rezervarii sa corespunda tarifului platit de pasager.
    2. Abonatul nu va efectua, in mod deliberat, o dubla rezervare pentru unul si acelasi pasager. In cazul in care nu este disponibil un spatiu confirmat care sa raspunda alegerii clientului, pasagerul poate fi pus pe o lista de asteptare pentru zborul in cauza (daca o lista de asteptare este disponibila) si confirmat pentru un zbor alternativ.
    3. In cazul in care un pasager anuleaza o rezervare, abonatul trebuie sa elibereze imediat spatiul respectiv.
    4. In cazul in care un pasager modifica itinerarul, abonatul va avea grija ca spatiul si toate serviciile conexe oferite in legatura cu acest spatiu sa fie anulate in momentul in care sunt efectuate noile rezervari.
    5. In masura posibilului abonatul va solicita sau va efectua toate rezervarile aferente unui itinerar dat, precum si toate modificarile ulterioare privitoare la acest itinerar, prin intermediul unui singur SCR.
    6. Nici un abonat nu va solicita sau nu va vinde spatiu pe o companie aeriana decat daca este solicitat de catre un consumator.
    7. Abonatul vegheaza ca fiecare bilet sa fie eliberat in functie de situatia rezervarii fiecarui tronson si conform termenelor aplicabile. Abonatul nu va elibera un bilet care sa mentioneze o rezervare confirmata si un zbor determinat fara sa fi obtinut confirmarea respectivei rezervari.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 271/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 271 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu