Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 2398 din 21 decembrie 2004

privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 75 din 21 ianuarie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 12 mai 2003, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) In sensul art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999*) privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, denumita in continuare ordonanta de urgenta, prin agenti economici se intelege persoanele fizice si juridice, asociatiile familiale, precum si orice alte entitati care efectueaza cu plata, pe teritoriul Romaniei, inclusiv in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, livrari de bunuri cu amanuntul si/sau prestari de servicii direct catre populatie, cu exceptia institutiilor publice.
    (2) Agentii economici care nu intra sub incidenta ordonantei de urgenta pot opta pentru utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, in conditiile legii.
    (3) Agentii economici care au obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si cei prevazuti la alin. (2) sunt denumiti in continuare utilizatori."
------------
    *) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 este republicata in acest numar al Monitorului Oficial al Romaniei, Partea I, la pag. 28 - 32.

    2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Utilizatorii au obligatia sa elibereze clientilor bonuri fiscale pentru toate bunurile livrate cu amanuntul si/sau serviciile prestate si, la solicitarea acestora, le vor elibera si factura fiscala, in conditiile prevazute de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare."
    3. Alineatele (1) si (3) ale articolului 3 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Bonurile fiscale se emit de catre utilizatori numai cu aparate de marcat electronice fiscale pentru care s-a obtinut avizul Comisiei de avizare a distribuitorilor si a aparatelor de marcat electronice fiscale, prevazuta la art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta, denumita in continuare comisie.
................................................................................
    (3) In cazul in care in acelasi spatiu se efectueaza atat livrari de bunuri cu amanuntul sau prestari de servicii pentru care este obligatorie utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, cat si livrari de bunuri cu amanuntul sau prestari de servicii pentru care nu exista aceasta obligatie, utilizatorii pot emite bon fiscal pentru toate bunurile livrate si/sau serviciile prestate."
    4. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    In sensul ordonantei de urgenta, prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent. Nu intra in aceasta categorie eventualele livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre persoane fizice efectuate intamplator de catre agentii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul."
    5. Alineatul (2) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Distribuitorul autorizat are libertatea de a include in reteaua sa de distributie si/sau service orice agenti economici care indeplinesc conditiile prevazute de ordonanta de urgenta si de prezentele norme metodologice, denumiti in continuare unitati acreditate."
    6. Alineatul (4) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Registrul special va avea paginile numerotate, va fi sigilat si va fi stampilat de catre organul fiscal la care utilizatorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, cu precizarea numarului de pagini continut de acesta, si va fi prezentat de catre utilizator, cu exceptia taximetristilor, pentru vizare, o data cu depunerea declaratiei de instalare a aparatului la organul fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat acesta."
    7. Alineatul (1) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
    Art. 7
    (1) Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii, cu exceptia caselor de schimb valutar, elibereaza clientilor, la cererea acestora, facturi fiscale, in conditiile prevazute de Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare."
    8. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) Vanzarea de paine si produse de panificatie, precum si de ziare si reviste in alte conditii decat cele prevazute la art. 2 lit. c) si d) din ordonanta de urgenta atrage neincadrarea acestor activitati in exceptia prevazuta de lege.
    (2) In sensul art. 2 lit. c) din ordonanta de urgenta, prin magazine sau raioane specializate se intelege spatiile in care se comercializeaza exclusiv paine si produse de panificatie.
    (3) In sensul art. 2 lit. d) din ordonanta de urgenta, prin distribuitori specializati se intelege agentii economici care comercializeaza exclusiv ziare si reviste."
    9. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    Activitatile de vanzare a biletelor de calatorie si a abonamentelor pentru transportul public de calatori, ca activitati anexe transportului, intra in exceptia prevazuta la art. 2 lit. e) din ordonanta de urgenta."
    10. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Bonurile cu valoare fixa prevazute la art. 2 lit. f) din ordonanta de urgenta se tiparesc in conditiile prevazute de reglementarile in vigoare privind formularele tipizate cu regim special, comune pe economie, suma fixa perceputa de la client fiind pretiparita pe documentul eliberat acestuia.
    (2) Vanzarea de timbre fiscale, postale, judiciare, precum si de rovignete, carti postale sau altele asemenea, care se comercializeaza la valoarea nominala pretiparita pe acestea, intra in exceptia prevazuta la art. 2 lit. f) din ordonanta de urgenta."
    11. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    Activitatile de parcare a autovehiculelor si jocurile de noroc intra sub incidenta prevederilor art. 2 lit. f) din ordonanta de urgenta numai in cazul in care se incaseaza de la clienti o suma fixa care este pretiparita pe biletul de acces si, respectiv, pe biletul sau produsul loteristic de participare la jocurile de noroc, eliberat clientului."
    12. Alineatul (1) al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    (1) Agentii economici care desfasoara activitati de amanetare sunt exceptati de obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale pentru serviciile de creditare, inclusiv pentru comisionul aferent acestor servicii."
    13. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    In intelesul art. 2 lit. g) din ordonanta de urgenta, casele de schimb valutar apartinand persoanelor juridice autorizate sunt casele de schimb valutar organizate ca persoane juridice conform Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, avand ca obiect unic de activitate schimbul valutar, autorizate de Banca Nationala a Romaniei."
    14. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Intra sub incidenta prevederilor art. 2 lit. h) din ordonanta de urgenta:
    a) profesiile libere sub toate formele de organizare, care nu implica crearea unei societati comerciale, desfasurate de catre notari, avocati, experti autorizati, medici, experti contabili, contabili autorizati, arhitecti, precum si de alte persoane fizice care presteaza servicii cu caracter profesional in domeniul stiintific, literar, artistic si educativ;
    b) activitatile economice desfasurate in mod independent, inclusiv prin practicarea unei meserii, de catre persoanele fizice autorizate potrivit legii, cu exceptia activitatilor de taximetrie auto pentru marfuri si persoane."
    15. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    Intra sub incidenta prevederilor art. 2 lit. s) din ordonanta de urgenta bunurile livrate si serviciile prestate in baza unor contracte in care se prevede ca plata se face in rate, la termen sau sub forma de avansuri. Prin avansuri se intelege incasarea partiala a contravalorii bunurilor sau serviciilor inaintea livrarii, respectiv prestarii acestora."
    16. La articolul 17, literele a) si b) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) case de marcat electronice cu structura inchisa, izolate. Aceste case de marcat au hardware dedicat, set fix de functii, baza de date proprie si functioneaza izolat, fara posibilitate de conectare la un calculator. Modulul fiscal este integrat in hardware propriu, iar programul de aplicatie si cel de control din modulul fiscal sunt plasate intr-o memorie fixa;
    b) case de marcat electronice cu structura inchisa, conectate la calculator.
    Suplimentar fata de aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la lit. a), aceste case de marcat dispun de o interfata prin care se asigura cooperarea cu un program ce ruleaza pe calculator. Interfatarea furnizeaza un set limitat de comenzi de modificare, completare, citire a bazei de date interne si de emitere de documente fiscale. Securitatea comunicarii si integritatea corectitudinii inregistrarilor sunt asigurate de modulul fiscal prin programul sau de control."
    17. La articolul 17, litera f) se abroga.
    18. Alineatele (2) si (3) ale articolului 18 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 17 lit. c) - e), impreuna cu programul aplicativ identificabil, formeaza ansamblul aparatului de marcat electronic fiscal supus comisiei pentru avizare.
    (3) Comercializarea de catre distribuitorii autorizati a aparatelor de marcat electronice fiscale prevazute la art. 17 lit. c) - e) fara programul aplicativ identificabil, avizat potrivit ordonantei de urgenta si prezentelor norme metodologice, precum si instalarea acestora cu un alt program aplicativ decat cel avizat sunt interzise."
    19. La articolul 22, partea introductiva a punctului A si litera b) de la punctul E vor avea urmatorul cuprins:
    "A. sa contina un modul fiscal propriu cu un set minim de functii accesibile prin comenzi de interfatare cu restul aplicatiei aparatului de marcat electronic fiscal, prin intermediul caruia controleaza:
................................................................................
    b) simplu, specific aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu jurnal electronic, caz in care asigura tiparirea rolei-jurnal in mod obligatoriu inaintea emiterii raportului fiscal de inchidere zilnica sau in cazul epuizarii capacitatii de stocare a jurnalului electronic.
    Aparatele sau terminalele cu functii de case de marcat electronice, precum si aparatele de marcat electronice fiscale portabile si cele destinate activitatilor de taximetrie pot fi dotate cu dispozitiv propriu de imprimare simplu;".
    20. Alineatul (3) al articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Programul de aplicatie al aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor de schimb valutar trebuie sa asigure baza de date necesara intocmirii si transmiterii la Banca Nationala a Romaniei a raportarilor lunare in forma si in structura prevazute de Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 1/2004 privind efectuarea operatiunilor valutare."
    21. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    Cand casa de marcat electronica fiscala are posibilitatea de cuplare la calculator, interfata, prin setul sau de comenzi, poate modifica, completa si citi baza de date interna a aparatului si poate emite documente fiscale, cu conditia indeplinirii urmatoarelor cerinte:
    a) sa nu permita scrierea sau stergerea memoriei operationale a modulului fiscal;
    b) sa blocheze comunicatia ca urmare a erorilor semnalate de modulul fiscal;
    c) sa permita trecerea in regim izolat in vederea anularii conditiilor de eroare si a finalizarii corecte a comenzilor."
    22. La articolul 33 punctul A, litera c) va avea urmatorul cuprins:
    "c) programarea cotelor de taxa pe valoarea adaugata, respectiv a minimum 4 niveluri de cota, cu exceptia aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor de taximetrie, de schimb valutar, de comercializare a marfurilor in regim duty-free si in magazinele amplasate in aeroporturile internationale, la care se programeaza o singura cota de taxa pe valoarea adaugata."
    23. La articolul 34, partea introductiva si litera l) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    Functiile interzise aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia celor destinate activitatilor de taximetrie, sunt urmatoarele:
................................................................................
    l) emiterea bonului fiscal fara tiparirea raportului Z, daca au trecut 24 de ore de la primul bon emis."
    24. La articolul 38 alineatul (1), litera f) va avea urmatorul cuprins:
    "f) in cazul echiparii cu dispozitiv propriu de imprimare simplu, daca la epuizarea capacitatii memoriei jurnalului electronic sau inainte de emiterea raportului Z nu se emite rola-jurnal."
    25. Alineatul (3) al articolului 47 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) La aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 17 lit. a), b) si e) sigiliul se aplica pe suruburile de prindere a partilor componente ale carcasei casei de marcat electronice sau imprimantei fiscale, astfel incat sa nu permita dezasamblarea aparatului si accesul la componentele acestuia in urma sigilarii."
    26. La articolul 47, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmatorul cuprins:
    "(3^1) Suplimentar fata de modul de sigilare prevazut la alin. (3), la aparatele de marcat electronice fiscale destinate activitatilor de taximetrie sigiliul se aplica astfel incat sa nu se permita accesul la regimul de lucru programare in urma sigilarii."
    27. Alineatul (2) al articolului 49 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In cazul aparatelor de marcat electronice fiscale aduse in parametrii tehnici ai modelului avizat conform art. 110 - 114, instrainate de utilizatori in conditiile prevazute la art. 116 alin. (1) sau transferate de la un punct de lucru la altul apartinand aceluiasi utilizator, sigilarea aparatului de marcat electronic fiscal si a memoriei fiscale se face cu sigiliul fiscal sau, dupa caz, cu sigiliul de identificare a tehnicianului de service, in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala se instaleaza aparatul."
    28. La articolul 54 alineatul (3), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Pe bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate activitatilor de comercializare a marfurilor in aeroporturile internationale si in regim de duty-free, in functie de tipul magazinului, se tipareste si:".
    29. La articolul 54 alineatul (3), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:
    "c) sintagma <<EXPORT>>, in cazul magazinelor situate in aeroporturile internationale."
    30. La articolul 56 alineatul (4), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "(4) In continutul bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor duty-free, precum si magazinelor situate in aeroporturile internationale, se inscriu datele prevazute la alin. (1) lit. a) - i), precum si urmatoarele date:".
    31. Alineatul (3) al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal este formata, dupa caz, din unul sau doua caractere alfabetice, precum si din 10 caractere numerice. Caracterele alfabetice ale seriei fiscale reprezinta denumirea prescurtata a municipiului Bucuresti, respectiv a judetului unde se instaleaza aparatul de marcat electronic fiscal. Primele 4 caractere numerice din seria fiscala a aparatului reprezinta numarul avizului de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale. Urmatoarele 6 caractere reprezinta numarul de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet sau in municipiul Bucuresti."
    32. La articolul 61 alineatul (1), litera a) va avea urmatorul cuprins:
    "a) copia facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vanzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca la expirarea contractului de leasing se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;".
    33. La articolul 61 alineatul (1), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
    "e) declaratia pe propria raspundere privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de copia autorizatiei taxi, in cazul activitatii de taximetrie."
    34. Alineatul (1) al articolului 62 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 62
    (1) In cazul incetarii activitatilor de livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie, utilizatorii vor solicita in scris directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, anularea numarului de ordine atribuit din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, anexand la cerere documente probatoare ale motivelor incetarii activitatii, respectiv inchiderea punctului de lucru, instrainarea aparatului, lichidarea, fuziunea, divizarea sau altele, dupa caz, precum si dovada predarii memoriei fiscale la organul fiscal teritorial, potrivit prezentelor norme metodologice."
    35. La articolul 62, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:
    "(4) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile utilizatorilor aflati in inactivitate temporara, anuntata organelor fiscale, potrivit legii.
    (5) In cazul transferarii unui aparat de marcat electronic fiscal de la un punct de lucru la altul, ambele situate in acelasi judet sau municipiu, utilizatorii notifica directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, schimbarea adresei de la locul de instalare a aparatului si procedeaza la citirea, predarea si inlocuirea vechii memorii fiscale, la fiscalizarea si sigilarea memoriei inlocuite si a aparatului, precum si la depunerea declaratiei de instalare, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice, utilizandu-se acelasi numar de ordine atribuit initial din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate."
    36. Alineatul (3) al articolului 63 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Aparatele de marcat electronice fiscale echipate cu dispozitiv simplu de imprimare asigura tiparirea rolei-jurnal cu ajutorul jurnalului electronic inscris intr-o memorie electronica tip EEPROM sau FLASH, care asigura stocarea a cel putin 100 de bonuri fiscale si al carui continut trebuie sa nu fie afectat de evenimentul reset de stergere a memoriei RAM de date."
    37. Alineatul (1) al articolului 64 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 64
    (1) Raportul Z este documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, respectiv zi de lucru, care contine in mod detaliat date ce se vor inregistra in memoria fiscala ca date de sinteza pe termen lung, o data cu emiterea acestui raport. Comanda de inchidere zilnica a totalizatoarelor zilnice cu caracter fiscal este unica si obligatorie."
    38. La articolul 64 alineatul (2), litera d) va avea urmatorul cuprins:
    "d) numarul avariilor care determina stergerea memoriei RAM si ora producerii acestora. In cazul stergerii memoriei RAM, utilizatorul are obligatia de a reintroduce datele inscrise pe rola-jurnal privind tranzactiile efectuate de la ultima inchidere zilnica pana in momentul stergerii memoriei RAM. La aparatele de marcat electronice fiscale echipate cu dispozitiv simplu de imprimare, unde nu este posibila reintroducerea datelor continute in rola-jurnal, datele de sinteza la nivel de zi trebuie recalculate automat din continutul jurnalului electronic;".
    39. Alineatele (1) si (3) ale articolului 65 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 65
    (1) Utilizatorii sunt obligati sa asigure arhivarea si pastrarea registrului special prevazut la art. 6 alin. (2) pe o perioada de 10 ani, iar raportul Z pe o perioada de 5 ani.
................................................................................
    (3) Registrul special si raportul Z reprezinta documentele pe baza carora se inregistreaza veniturile din activitatea de comert cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie in evidenta contabila a utilizatorului, cu exceptiile prevazute de lege."
    40. La articolul 71, dupa litera c) se introduc doua noi litere, literele d) si e), cu urmatorul cuprins:
    "d) la schimbarea denumirii strazii de la locul de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
    e) in cazul inactivitatii temporare a utilizatorilor, anuntata organelor fiscale, potrivit legii."
    41. Articolul 72 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 72
    (1) Utilizatorii pot achizitiona consumabile destinate aparatelor de marcat electronice fiscale de la orice agent economic producator, importator sau comerciant de astfel de consumabile, numai cu conditia respectarii prevederilor art. 4 alin. (6) si (9) din ordonanta de urgenta.
    (2) Unitatile de service acreditate pot achizitiona piese de schimb si subansambluri destinate aparatelor de marcat electronice fiscale numai de la distribuitori autorizati si unitati acreditate pentru comercializare de catre acestia."
    42. Articolul 73 se abroga.
    43. Alineatele (1), (2) si (5) ale articolului 74 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 74
    (1) Utilizatorii au obligatia ca lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, sa predea organului fiscal teritorial raportul memoriei fiscale pe perioada de raportare.
    (2) Utilizatorii persoane juridice, platitori de impozit pe veniturile din salarii, care au puncte de lucru stabile inregistrate fiscal potrivit legii, depun raportul memoriei fiscale la organele fiscale in a caror raza teritoriala se afla punctele de lucru.
................................................................................
    (5) In cazul nedepunerii rapoartelor lunare ale memoriilor fiscale, organele fiscale vor lua operativ masuri de verificare a modului de respectare a prevederilor ordonantei de urgenta de catre agentii economici in cauza."
    44. La articolul 74, alineatul (4) se abroga.
    45. Titlul capitolului VIII va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 8
    Comisia de avizare a distribuitorilor si a aparatelor de marcat electronice fiscale"
    46. Alineatele (1) si (3) ale articolului 75 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 75
    (1) Comisia prevazuta la art. 5 alin. (1) din ordonanta de urgenta este formata din 7 membri si un secretar, dupa cum urmeaza:
    a) presedinte - reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
    b) vicepresedinte - reprezentant al Ministerului Economiei si Comertului;
    c) membri - 2 reprezentanti ai directiei de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
    d) membru - reprezentant al directiei de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Comertului;
    e) membru - reprezentant al Garzii Financiare;
    f) membru - reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor;
    g) secretar - reprezentant al directiei de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
................................................................................
    (3) Numirea presedintelui, vicepresedintelui si a membrilor comisiei se efectueaza prin ordine ale ministrului finantelor publice, ministrului economiei si comertului, presedintelui Autoritatii Nationale de Control si, respectiv, al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor."
    47. La articolul 76, literele b), g), h) si i) vor avea urmatorul cuprins:
    "b) emite avizul privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale, conform modelului prevazut in anexa nr. 8;
................................................................................
    g) retrage dreptul de distributie si comercializare a aparatelor, obtinut in baza avizelor privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale, distribuitorilor autorizati care nu respecta conditiile care au stat la baza acordarii acestor avize;
    h) inregistreaza unitatile pe care distribuitorul autorizat le-a acreditat pentru comercializare si/sau service;
    i) anuleaza inregistrarea unitatilor de comercializare si/sau service ale caror contracte cu distribuitorul autorizat au fost reziliate;".
    48. Titlul capitolului IX va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 9
    Avizul privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale"
    49. Articolul 79 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 79
    (1) Pot solicita eliberarea avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale agentii economici care indeplinesc urmatoarele conditii:
    a) detin avizul tehnic favorabil privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal, prevazut in anexa nr. 9, eliberat de persoana juridica notificata in acest sens de Ministerul Economiei si Comertului;
    b) au prevazuta in obiectul lor de activitate comercializarea cu ridicata si cu amanuntul a aparatelor de marcat electronice fiscale si a tehnicii de calcul - cod CAEN 5184/5186 si 5248;
    c) nu au datorii fiscale restante la bugetul general consolidat;
    d) asigura in judetele si in municipiul Bucuresti in care distribuie aparate de marcat electronice fiscale asistenta tehnica si intretinerea aparatelor prin cel putin doua unitati specializate de service;
    e) asigura piesele de schimb pentru perioada de garantie si postgarantie pe perioada normala de functionare a aparatelor de marcat electronice fiscale, conform Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    f) acrediteaza unitatile de comercializare si/sau service pe baza unor contracte ferme cu clauza expresa privind municipiul/judetul in care se vor desfasura aceste activitati.
    (2) Pe langa conditiile prevazute la alin. (1), agentii economici care solicita eliberarea avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatii de taximetrie trebuie sa aiba cel putin o unitate acreditata pentru comercializare in judetele si in municipiul Bucuresti in care distribuie astfel de aparate.
    (3) Conditia prevazuta la alin. (1) lit. b) referitoare la comercializarea cu amanuntul a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si conditia prevazuta la alin. (1) lit. c) sunt obligatorii si in cazul unitatilor acreditate pentru comercializare."
    50. La articolul 80, partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 80
    Agentii economici care solicita emiterea avizului tehnic prevazut la art. 79 alin. (1) lit. a) trebuie sa depuna la persoana juridica notificata in acest sens de Ministerul Economiei si Comertului urmatoarele:".
    51. La articolul 81, partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 81
    Persoana juridica notificata de Ministerul Economiei si Comertului sa elibereze avizul tehnic privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal va verifica si/sau va testa:".
    52. Alineatele (3) si (4) ale articolului 89 vor avea urmatorul cuprins:
    "(3) O copie a avizului tehnic, certificata pentru conformitate de catre persoana juridica notificata de Ministerul Economiei si Comertului, va fi transmisa prin grija acesteia comisiei, in termen de 3 zile de la data emiterii avizului tehnic.
    (4) Modelul aparatului de marcat electronic fiscal avizat tehnic va fi inseriat de catre persoana juridica notificata de Ministerul Economiei si Comertului, care aplica o eticheta ce cuprinde numarul seriei, data si numarul avizului tehnic. Eticheta este asigurata de catre persoana juridica notificata si va fi aplicata astfel incat sa nu poata fi inlocuita."
    53. Articolul 90 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 90
    In vederea obtinerii avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale, agentii economici care au obtinut avizul tehnic favorabil prevazut la art. 79 alin. (1) lit. a) prezinta comisiei urmatoarele documente:
    a) cererea prin care solicita eliberarea avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale, care trebuie sa contina datele de identificare a distribuitorului, tipul aparatului si denumirea comerciala a acestuia, numarul si data avizului tehnic, prezentarea tabelara, pe judete, a retelei de distributie si service, care va cuprinde denumirea, adresa sediului social, codul unic de inregistrare, numarul de telefon si de fax ale unitatii incluse in retea, tipul activitatii desfasurate, lista tehnicienilor de service si, dupa caz, elementele de identificare a tehnicienilor de service, precum si numarul si data avizului cu care a fost acreditata unitatea;
    b) declaratia pe propria raspundere a distribuitorului privind existenta capacitatii profesionale a tehnicienilor de service de a asigura intretinerea si repararea aparatelor de marcat electronice fiscale;
    c) copia certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare pentru distribuitor si pentru unitatile acreditate;
    d) copia actului constitutiv al societatii comerciale - pentru distribuitor si pentru unitatile acreditate;
    e) certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice, in original sau in copie legalizata, din care sa rezulte ca agentul economic nu are datorii fiscale restante la bugetul de stat - pentru distribuitori si pentru unitatile acreditate pentru comercializare. Nu se considera obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat sumele pentru care agentii economici au obtinut inlesnire la plata potrivit legii, precum si sumele stabilite in urma controalelor efectuate de organele fiscale si care se afla in diferite stadii de contestare sau judecata in ceea ce priveste impozitele si taxele cuvenite bugetului general consolidat;
    f) declaratia pe propria raspundere a distribuitorului si a unitatii acreditate privind existenta contractelor ferme de comercializare si/sau service incheiate in conditiile prevazute la art. 79 alin. (1) lit. f). In aceasta declaratie partile vor specifica zonele de comercializare si/sau service stabilite in contracte;
    g) fisa de personal, semnata si stampilata de unitatea de service, pentru fiecare tehnician de service angajat cu contract individual de munca, pentru care se solicita inregistrarea, care cuprinde: numele si prenumele, domiciliul, seria si numarul documentului de identitate;
    h) certificatul de cazier judiciar pentru tehnicienii de service, in original sau in copie legalizata;
    i) copia avizului de fabricatie sau de import de taximetre, emis de Biroul Roman de Metrologie Legala - pentru distribuitorii de aparate de marcat electronice fiscale destinate activitatii de taximetrie;
    j) copiile avizelor pentru activitatile de vanzare si, respectiv, de montare si reparare a taximetrelor, emise de Biroul Roman de Metrologie Legala - pentru unitatile acreditate pentru comercializare si/sau service de aparate de marcat electronice fiscale destinate activitatii de taximetrie."
    54. Articolul 91 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 91
    In cazul in care distribuitorii autorizati pentru distributia unor aparate de marcat electronice fiscale solicita eliberarea avizului pentru alte tipuri si modele de aparate la care comercializarea si service-ul vor fi asigurate prin agenti economici inregistrati anterior la comisie, acestia depun documentele prevazute la art. 90 lit. a), b), e), f), h) si, dupa caz, lit. i) si j), precum si un document datat, emis sub semnatura si stampila unitatilor acreditate anterior, din care sa rezulte denumirea, adresa sediului social, codul fiscal sau, dupa caz, codul unic de inregistrare, numarul de telefon/fax, lista tehnicienilor de service acreditati care vor efectua service la noul tip de aparat si elementele de identificare a acestora;".
    55. Articolul 92 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 92
    In situatia in care, ulterior eliberarii avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale, distribuitorii autorizati solicita extinderea retelei de distributie si service prin includerea unor unitati inregistrate anterior la comisie, acestia depun pentru respectivele unitati documentele prevazute la art. 91, cu exceptia documentului prevazut la art. 90 lit. i)."
    56. Alineatul (3) al articolului 93 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Avizul privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale se elibereaza numai dupa confectionarea sigiliilor fiscale si a sigiliilor de identificare a tehnicienilor de service si inregistrarea la comisie a legitimatiilor acestora."
    57. Articolul 94 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 94
    (1) Avizul privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale este valabil, incepand cu data eliberarii, pe o perioada de:
    a) 2 ani, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatii de taximetrie;
    b) 3 ani, pentru alte aparate de marcat electronice fiscale decat cele prevazute la lit. a).
    (2) Valabilitatea avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale se poate prelungi, la cererea distribuitorului autorizat, pe perioade succesive, conform alin. (1), incepand cu ziua urmatoare celei pana la care avizul a fost favorabil.
    (3) Pana la expirarea perioadei de valabilitate a avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale, distribuitorii autorizati pot solicita prelungirea acesteia prezentand documentele prevazute la art. 91.
    (4) Nesolicitarea prelungirii valabilitatii avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale ori respingerea de catre comisie a acestei prelungiri atrage retragerea dreptului de distributie si comercializare a aparatelor, obtinut in baza avizului respectiv."
    58. Articolul 96 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 96
    (1) Solicitarea prelungirii valabilitatii/reconfirmarii avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale se face prin includerea in reteaua de distributie si/sau de service a tuturor unitatilor cu care sunt incheiate contracte ferme in derulare, astfel cum acestea au fost acreditate prin avizul de baza si/sau suplimentele ulterioare ale acestuia obtinute sau solicitate pana la data depunerii cererii privind prelungirea valabilitatii/reconfirmarea avizului, si cu respectarea conditiei prevazute la art. 79 alin. (1) lit. d).
    (2) Ulterior prelungirii valabilitatii/reconfirmarii avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta poate fi modificat numai in sensul retragerii acreditarii unor unitati ori includerii in reteaua de distributie si/sau de service a unor noi unitati."
    59. Articolul 97 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 97
    (1) In cazul retragerii dreptului de distributie si de comercializare a aparatelor de marcat electronice fiscale, in conditiile prevazute la art. 94 alin. (3) si la art. 95 alin. (1), distribuitorii autorizati sunt obligati sa asigure service pentru toate aparatele livrate pana la data retragerii acestui drept.
    (2) Activitatile de service vor fi asigurate prin tehnicienii proprii ai distribuitorului autorizat sau prin tehnicienii de service ai unitatilor aflate in reteaua de service a acestuia la data retragerii dreptului prevazut la alin. (1), precum si prin tehnicieni ai unor noi unitati acreditate ulterior acestei date."
    60. Dupa articolul 100 se introduce un nou articol, articolul 100^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 100^1
    (1) Prevederile art. 100 nu se aplica in cazul modificarilor de software impuse aparatelor de marcat electronice fiscale avizate, in conditiile legii, ca urmare a denominarii monedei nationale, potrivit legii.
    (2) Modificarile de software prevazute la alin. (1) se vor face, daca este cazul, numai in baza suplimentului avizului tehnic favorabil privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal, emis de persoana juridica prevazuta la art. 79 alin. (1) lit. a), in conditiile stabilite prin ordin al ministrului economiei si comertului cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
    (3) Distribuitorii autorizati care au obtinut avize de distributie pentru aparate de marcat electronice fiscale ce nu indeplinesc conditiile impuse ca urmare a denominarii monedei nationale sunt obligati ca, pana la data de 1 iulie 2005, sa solicite obtinerea suplimentului avizului prevazut la alin. (2).
    (4) Pana la data de 15 iulie 2005 persoana juridica prevazuta la art. 79 alin. (1) lit. a) va transmite comisiei lista distribuitorilor autorizati prevazuti la alin. (3), care nu au solicitat si/sau nu au obtinut suplimentul avizului tehnic, cu specificarea tipului si modelului aparatului de marcat electronic fiscal.
    (5) Distribuitorii autorizati sunt obligati sa efectueze, pana la data de 1 iulie 2005, la cererea utilizatorilor, contra cost, in mod direct sau prin intermediul unitatilor de service acreditate, modificarile de software impuse ca urmare a denominarii monedei nationale la toate aparatele de marcat electronice fiscale livrate de catre acestia si aflate in dotarea utilizatorilor, daca aparatele respective nu indeplinesc conditiile prevazute de lege.
    (6) Efectuarea asupra aparatelor de marcat electronice fiscale prevazute la alin. (5) a altor modificari de software decat cele specificate la alin. (1) este interzisa.
    (7) In cazul in care modificarile de software prevazute la alin. (1) presupun inlocuirea memoriei fiscale, dispozitiile prezentelor norme metodologice referitoare la predarea memoriei fiscale si sigilarea aparatului de marcat electronic fiscal se aplica in mod corespunzator. Inlocuirea memoriei fiscale si sigilarea aparatelor de marcat electronice fiscale se fac de catre distribuitorii autorizati sau de catre unitatea de service acreditata, in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla instalat aparatul.
    (8) Pentru toate tranzactiile efectuate in perioada neutilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale ca urmare a operarii modificarilor prevazute la alin. (1), utilizatorii aplica prevederile art. 6 alin. (2) si ale art. 7.
    (9) Nerespectarea de catre distribuitorii autorizati si unitatile de service acreditate a prevederilor alin. (5) atrage obligatia de preluare a aparatelor de marcat electronice fiscale de la utilizatori, la pretul convenit."
    61. La articolul 101, partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 101
    Pe langa celelalte obligatii prevazute de prezentele norme metodologice, dupa obtinerea avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale, distribuitorul autorizat trebuie:".
    62. La articolul 101, litera d) se abroga.
    63. Alineatul (2) al articolului 102 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Distribuitorii autorizati pentru distributia aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatii de taximetrie furnizeaza o data cu aparatul dotarea tehnica si procedeul tehnic sau programul dupa care se realizeaza tarifarea si pot fi obtinute informatiile continute in memoria fiscala."
    64. La articolul 102, dupa alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5), (6) si (7), cu urmatorul cuprins:
    "(5) Manualul de utilizare prevazut la alin. (1) trebuie sa cuprinda si tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor specifice aparatului de marcat electronic fiscal respectiv, stabilite de producatorul aparatului.
    (6) In cazul pierderii sau deteriorarii cartii de interventii, utilizatorii vor informa de indata organul fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalat aparatul. Informarea se va face in scris prin depunerea acesteia la sediul organului fiscal, caruia i se va prezenta pentru stampilare, conform art. 105 alin. (2), o noua carte de interventii reconstituita, pe raspunderea utilizatorului si a unitatii de service acreditate, pe baza datelor inregistrate in memoria fiscala, inclusiv in ceea ce priveste toate evenimentele reset, si a documentelor pastrate, potrivit legii, la sediul utilizatorului. In situatia deteriorarii cartii de interventii, utilizatorii vor prezenta organului fiscal, pentru eventuale confruntari, si cartea de interventii deteriorata.
    (7) In cazul defectarii aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorul va anunta unitatea de service acreditata, pastrand dovada anuntarii defectiunii, iar reconstituirea cartii de interventii si prezentarea acesteia la organul fiscal se vor face in termen de 72 de ore de la anuntarea defectiunii."
    65. Alineatul (3) al articolului 103 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se face in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala se instaleaza aparatul, care va verifica integritatea sigiliului fiscal si datele inscrise in bonul fiscal."
    66. La articolul 103, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
    "(4) Instalarea aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor cu caracter ambulant si de taximetrie se face in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala isi are sediul/domiciliul fiscal utilizatorul."
    67. La articolul 104, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
    "(7) Utilizarea in alte scopuri a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate si declarate ca fiind utilizate in activitati cu caracter ambulant si de taximetrie este interzisa."
    68. Alineatul (1) al articolului 105 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 105
    (1) O data cu declaratia prevazuta la art. 104 alin. (1), utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia taximetristilor, prezinta organului fiscal cartea de interventii a aparatului si registrul special."
    69. La articolul 106 alineatul (2), litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) instalarea aparatului nou si repunerea in functiune a aparatului defect ca urmare a defectarii memoriei fiscale, in termen de 72 de ore de la solicitarea utilizatorului;".
    70. La articolul 107 alineatul (2), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Pentru semnarea contractului de service utilizatorii pot opta pentru oricare dintre unitatile de service incluse in reteaua distribuitorului autorizat, cu urmatoarele conditii:".
    71. Articolul 109 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 109
    Distribuitorii autorizati sunt obligati sa asigure gratuit piesele de schimb si subansamblurile necesare efectuarii de service, in perioada de garantie, si contra cost, in perioada de postgarantie, pe durata normala de functionare a aparatului de marcat electronic fiscal, conform Legii nr. 15/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."
    72. La articolul 110, partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 110
    Avizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale, eliberate distribuitorilor autorizati, pot constitui, la cerere, avize de utilizare pentru aparatele de acelasi tip si model, cu exceptia celor destinate activitatii de taximetrie, achizitionate de agentii economici utilizatori inainte de intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta, cu urmatoarele conditii:".
    73. Alineatele (2) si (3) ale articolului 115 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Drepturile si obligatiile ce revin unitatilor acreditate in baza prevederilor ordonantei de urgenta si a prevederilor prezentelor norme metodologice, precum si in baza avizelor eliberate de comisie nu pot fi cedate unor terte persoane.
    (3) In cazul dizolvarii distribuitorului autorizat prin fuziune ori prin divizare, drepturile si obligatiile ce ii revin acestuia in baza avizelor privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale se transmit, in conditiile legii, societatii comerciale sau societatilor comerciale existente ori care iau fiinta in urma acestor operatiuni, fara a fi necesara reavizarea potrivit prezentelor norme metodologice."
    74. La articolul 115, dupa alineatul (4) se introduc doua alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:
    "(5) Dispozitiile alin. (3) se aplica in mod corespunzator si in cazul in care distribuitorul autorizat cedeaza, in conditiile legii, drepturile si obligatiile ce ii revin in baza avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale altui distribuitor autorizat, cu acordul scris al acestuia.
    (6) Copia documentului incheiat in conditiile prevazute la alin. (5) va fi transmisa comisiei in termen de 15 zile de la data semnarii acestuia de catre parti."
    75. Alineatele (1) si (3) ale articolului 116 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 116
    (1) Utilizatorii pot vinde aparatele de marcat electronice fiscale achizitionate numai distribuitorilor autorizati sau unitatilor acreditate de acestia, de la care au cumparat aparatele respective.
................................................................................
    (3) In cazul incetarii activitatii prin fuziune sau divizare, vanzarea aparatelor de marcat electronice fiscale se va face inainte de transmiterea patrimoniului utilizatorului catre societatea comerciala sau societatile comerciale beneficiare."
    76. La articolul 117, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) Prevederile alin. (2) se aplica si in cazul activitatilor de taximetrie."
    77. Alineatul (1) al articolului 119 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 119
    (1) Verificarea modului de respectare de catre agentii economici a obligatiilor ce le revin potrivit ordonantei de urgenta si prezentelor norme metodologice se face de catre organele de specialitate din Ministerul Finantelor Publice, din unitatile sale teritoriale, precum si din cadrul Garzii Financiare, denumite in continuare organe de control, organizate in echipe formate din minimum doua persoane."
    78. La articolul 120 alineatul (1), literele e) si g) se abroga.
    79. Alineatele (1) si (2) ale articolului 121 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 121
    (1) Nerespectarea obligatiei distribuitorilor autorizati de instalare a aparatelor noi si de inlocuire a memoriei fiscale defecte ori a carei capacitate de stocare a fost epuizata, in termenul prevazut la art. 5 alin. (5) din ordonanta de urgenta, se sanctioneaza cu amenda contraventionala, conform art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta.
    (2) In cazul in care organele de control vor constata, pentru a doua oara la acelasi utilizator, neinlocuirea, in termen de 72 de ore de la solicitarea utilizatorului, a memoriei fiscale defecte ori a carei capacitate de stocare a fost epuizata, pe langa aplicarea amenzii contraventionale vor propune comisiei si retragerea dreptului de distributie si comercializare a aparatelor respective, obtinut de distribuitorul autorizat in baza avizului in cauza."
    80. Alineatele (1) si (4) ale articolului 122 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 122
    (1) De la data inmanarii catre distribuitor a deciziei prevazute la art. 121 alin. (5) ori de la data comunicarii acesteia in conditiile legii, distribuitorului i se interzic distributia si comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale.
................................................................................
    (4) Comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale dupa retragerea dreptului de distributie si comercializare a acestora se sanctioneaza cu amenda contraventionala si cu confiscarea incasarilor obtinute de agentul economic contravenient din aceasta activitate, conform art. 11 alin. (1) lit. b) si art. 13 alin. (2) din ordonanta de urgenta."
    81. Articolul 123 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 123
    Neindeplinirea obligatiei agentilor economici de a se dota si de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale la termenul legal se sanctioneaza cu amenda contraventionala, conform art. 11 alin. (1) lit. b) din ordonanta de urgenta, si cu suspendarea activitatii unitatii agentului economic contravenient, conform art. 14 din ordonanta de urgenta."
    82. Alineatul (1) al articolului 124 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 124
    (1) Suspendarea activitatii unitatilor agentilor economici contravenienti se face in baza proceselor-verbale incheiate de echipe de control, constituite la nivelul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, precum si la nivelul Garzii Financiare, formate din 2 inspectori si, respectiv, 2 comisari."
    83. La articolul 126 alineatul (1), litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) dupa primirea numarului de ordine, va solicita unitatii de service acreditate instalarea aparatului de marcat electronic fiscal, informand directia generala a finantelor publice sau, dupa caz, Garda Financiara teritoriala, in functie de apartenenta organului de control care a dispus sanctionarea, asupra datei si orei la care urmeaza sa se faca instalarea aparatului."
    84. Dupa articolul 126 se introduce un nou articol, articolul 126^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 126^1
    Prevederile prezentelor norme metodologice se completeaza cu dispozitiile referitoare la regulile speciale pentru vanzarile de bunuri second-hand, vanzarile de bunuri second-hand in regim de consignatie si pentru operatiunile realizate de casele de amanet, prevazute de Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal*)."
------------
    *) Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 au fost aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 112 din 6 februarie 2004.

    85. Anexele nr. 1, 3, 5, 6, 8, 9 si 10 se inlocuiesc cu anexele nr. 1 - 7*) care fac parte integranta din prezenta hotarare.
------------
    *) Anexele nr. 1 - 7 sunt reproduse in facsimil.

    Art. 2
    Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2005, cu exceptia art. I pct. 57 referitor la alin. (1) al art. 9 din normele metodologice, care intra in vigoare la data de 1 februarie 2005.
    Art. 3
    Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1
    la normele metodologice)

                     CARTEA DE INTERVENTII DIN DOTARE*)

    *) Cartile de interventii tiparite conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, aflate in dotarea utilizatorilor la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, pot fi folosite pana la completarea tuturor paginilor acestora.

                            __________________________
                           | CARTE DE INTERVENTII     |
                           | PENTRU APARATE DE MARCAT |
                           | ELECTRONICE FISCALE      |
                           |               (pag. 1)   |
                           |__________________________|

 _______________________________________    ___________________________________
| APARATE DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE |  |     DISTRIBUITORUL AUTORIZAT      |
|  _                                    |  |                                   |
| |_| Casa de marcat electronica cu     |  | Denumirea ....................... |
|     structura inchisa                 |  | ................................. |
|  _                                    |  |                                   |
| |_| Casa de marcat electronica cu     |  | Adresa .......................... |
|     structura inchisa integrabila     |  |                                   |
|     intr-o retea                      |  | Codul fiscal/Codul Unic de        |
|  _                                    |  | Inregistrare .................... |
| |_| Casa de marcat electronica        |  |                                   |
|     computerizata                     |  |      UNITATE ACREDITATA PENTRU    |
|  _                                    |  |            COMERCIALIZARE         |
| |_| Aparate/terminale cu functii de   |  |                                   |
|     case de marcat electronice        |  |                                   |
|  _                                    |  | Denumirea ....................... |
| |_| Imprimante fiscale                |  | ................................. |
|                                       |  |                                   |
| TIP ........ MODEL ...............    |  | Adresa .......................... |
|                                       |  |                                   |
|           AVIZ DE DISTRIBUTIE         |  | Codul fiscal/Codul Unic de        |
| Nr. ......... din .......             |  | Inregistrare .................... |
|                                       |  |                                   |
| SERIA APARATULUI ........    (pag. 2) |  |                          (pag. 3) |
|_______________________________________|  |___________________________________|
 _______________________________________    ___________________________________
| UTILIZATOR                            |  |    UNITATE ACREDITATA PENTRU      |
| Denumirea ........................... |  |             SERVICE               |
| Sediul .............................. |  | Denumirea ....................... |
| Codul fiscal/Codul Unic de            |  | Adresa .......................... |
| Inregistrare ........................ |  | Codul fiscal/Codul Unic de        |
| Data livrarii aparatului ............ |  | Inregistrare .................... |
| Locul de instalare a aparatului ..... |  |                                   |
| Adresa .............................. |  |                                   |
| Data ....................    (pag. 4) |  |                          (pag. 5) |
|_______________________________________|  |___________________________________|
 ______________________________________________________________________________
|            DATE PRIVIND IDENTIFICAREA TEHNICIANULUI ACREDITAT                |
|______________________________________________________________________________|
| Numele si | Denumirea unitatii  | Numarul       |    Adresa   |Data inceperii|
| prenumele |    de service       | legitimatiei/ |tehnicianului| activitatii  |
|           |_____________________| Sigiliul de   |             |______________|
|           | Codul fiscal/Codul  | identificare  |             |Data incetarii|
|           | Unic de Inregistrare|               |             | activitatii  |
|           |_____________________|               |             |______________|
|___________|_____________________|_______________|_____________|______________|
|           |_____________________|               |             |______________|
|___________|_____________________|_______________|_____________|______________|
|           |_____________________|               |             |______________|
|___________|_____________________|_______________|_____________|______________|
                                                                      (pag. 6)

                       NOTARILE TEHNICIANULUI DE SERVICE

                                                       Comunicarea necesitatii
                         Comunicarea defectarii        inlocuirii memoriei
 Instalarea aparatului   aparatului                    fiscale
 Data ..... Ora ......   Data ......... Ora ........   Data ........ Ora .......
 Inceperea interventiei  Date privind interventia      Situatia inainte
 Data ..... Ora ......   Integritatea sigiliului       de interventie
                               Da       Nu
                         Defectul constatat            Numarul ultimului raport
                                                       de inchidere zilnica ....

           Perioada de proba                   Finalizarea interventiei
         Bon          Raport Z                 Bon            Raport Z
  Numarul initial ....................  Numarul initial .......................
  Numarul final ......................  Numarul final .........................
                                               Data ......... Ora ........

    Resetare   Instruirea operatorului    Integritatea sigiliului dupa
                                          interventie si proba
       Da                Da                           Da
       Nu                Nu                           Nu

    Semnatura si numele in clar ale tehnicianului
   ..............................................

      Semnatura reprezentantului       Semnatura si stampila utilizatorului
          organului fiscal*)          pentru functionarea normala a aparatului
    ..............................     .........................................
                                                               (pag. 7, 8, ...)
------------
    *) Reprezentantul organului fiscal teritorial semneaza in baza declaratiei de instalare depusa potrivit normelor metodologice, precum si cu ocazia inlocuirii memoriei fiscale.

    ANEXA 2
    (Anexa nr. 3
    la normele metodologice)

                                LEGITIMATIA*)
             tehnicianului abilitat sa asigure asistenta tehnica

 ___________________________________    _______________________________________
|                                   | |   UNITATEA ACREDITATA PENTRU SERVICE   |
|                                   | |                                        |
|                                   | | Denumirea ............................ |
|                                   | | Adresa ............................... |
|                                   | | Codul fiscal/Codul Unic de Inregistrare|
|           LEGITIMATIE             | | ...................................... |
|                                   | |                                        |
|                                   | |   Titularul prezentei legitimatii este |
|                                   | | abilitat sa asigure asistenta tehnica a|
|                                   | | aparatelor de marcat electronice       |
|                                   | | fiscale numai in baza avizelor de      |
|                                   | | distributie eliberate de Comisia de    |
|                                   | | avizare a distribuitorilor si a        |
|                                   | | aparatelor de marcat electronice       |
|                                   | | fiscale.                               |
|                                   | |                                        |
|                                   | | Inregistrat la Comisie                 |
|                                   | | Semnatura si stampila                  |
|                                   | |                               (pag. 1) |
|___________________________________| |________________________________________|
 ___________________________________   ________________________________________
| LEGITIMATIE NR. ..............    | | DISTRIBUITOR AUTORIZAT*) ............. |
| Numele ............               | | AMEF*) .............................. |
| Prenumele .........               | | Nr. si data Avizului ................. |
| Numarul de           ___________  | |________________________________________|
| identificare ...... |           | | | DISTRIBUITOR AUTORIZAT ............... |
| Buletinul/Cartea de |           | | | AMEF ................................. |
| identitate          |Fotografia | | | Nr. si data Avizului ................. |
| seria .... nr. .... |Titularului| | |________________________________________|
| Data inregistrarii  |           | | | DISTRIBUITOR AUTORIZAT ............... |
| legitimatiei ...... |           | | | AMEF ................................. |
|                     |___________| | | Nr. si data Avizului ................. |
| Semnatura titularului             | |________________________________________|
| .....................             | |                                        |
|                                   | |------------                            |
|          Director general,        | | *) Se completeaza de distribuitorul    |
|      .......................      | | autorizat sub stampila                 |
|      (semnatura si stampila)      | | *) Tipul si modelul aparatului de     |
|                                   | |  marcat electronic fiscal              |
|                          (pag. 2) | |                (pag. 3 si urmatoarele) |
|___________________________________| |________________________________________|
    *) Legitimatiile tehnicienilor tiparite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, aflate in dotarea unitatilor acreditate pentru service la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, pot fi folosite pana la completarea tuturor paginilor acestora.

    ANEXA 3
    (Anexa nr. 5
    la normele metodologice)

    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
    DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE
    A JUDETULUI .............../MUNICIPIULUI BUCURESTI

                             REGISTRUL DE EVIDENTA*)
            a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate

    *) Registrele de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale tiparite conform modelului prevazut in anexa nr. 5 la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, pot fi folosite pana la completarea tuturor paginilor acestora.

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Numarul avizului de distributie
    B - Organul fiscal teritorial
    C - Data instalarii aparatului
    D - Denumirea
    E - Adresa/Locul de instalare/numarul de inmatriculare al autovehiculului taxi
    F - Codul fiscal/Codul Unic de Inregistrare
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Utilizatorul|  Tipul   | Modelul  |   Seria  |A |Numarul| B| C|Observatii|
|crt.|____________|aparatului|aparatului|aparatului|  |de     |  |  |*)       |
|    | D | E | F  |          |          |          |  |ordine |  |  |          |
|____|___|___|____|__________|__________|__________|__|_______|__|__|__________|
| 0  | 1 | 2 |  3 |     4    |     5    |     6    | 7|   8   |9 |10|    11    |
|____|___|___|____|__________|__________|__________|__|_______|__|__|__________|
|____|___|___|____|__________|__________|__________|__|_______|__|__|__________|
    *) Se completeaza in cazul anularii numarului de ordine, schimbarii denumirii firmei etc.

    ANEXA 4
    (Anexa nr. 6
    la normele metodologice)

                                  CERERE
de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, instalate in judet/municipiul Bucuresti

    Societatea Comerciala ....................................................., adresa ........................................., Codul Fiscal/Codul Unic de Inregistrare ..................., reprezentata legal prin ....................., posesor al buletinului/cartii de identitate seria .......... nr. .............., eliberat de .............................. la data de ............., in calitate de ..................., declaram ca am achizitionat la data de ................. un numar de ............ aparate de marcat electronice fiscale, avand urmatoarele elemente de identificare:
    1. tipul ............., modelul .............., configuratia .............., seria aparatului ........................, numarul si data avizului de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale .........................
    2. tipul ............., modelul .............. configuratia ..............., seria aparatului ........................, numarul si data avizului de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale .........................
    3. .........................................................................
    Prin prezenta solicitam atribuirea numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti pentru fiecare aparat achizitionat, in vederea instalarii si fiscalizarii acestuia.

                    Conducatorul unitatii solicitante,
                  ......................................
                         (semnatura si stampila)

    ANEXA 5
    (Anexa nr. 8
    la normele metodologice)

    COMISIA DE AVIZARE A DISTRIBUITORILOR SI A
    APARATELOR DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE

                                  AVIZ*)
                     Nr. ............ din ..............
       privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale

    In conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, se avizeaza distributia aparatelor de marcat electronice fiscale tip ..............., model ......................., denumire comerciala ............................., configuratie .................. tipul hartiei ................., avizul tehnic nr./data ............................., destinatie ................................
    de catre
    Societatea Comerciala ....................................................., adresa ............................................., Codul fiscal/Codul Unic de Inregistrare ................., telefon/fax/telex ..............................
    prin urmatoarea retea de distributie:

    1. Societatea Comerciala .................................................., localitatea ....................., judetul ................., Codul fiscal/Codul Unic de Inregistrare ............, zona de distributie .........................
    2. Societatea Comerciala .................................................., localitatea ....................., judetul ................., Codul fiscal/Codul Unic de Inregistrare ............, zona de distributie .........................
    3. .........................................................................

    Service pentru aparatele de marcat electronice fiscale distribuite utilizatorilor va fi asigurat prin urmatoarele unitati:
    1. Societatea Comerciala .................................................., localitatea ...................., judetul .................., Codul fiscal/Codul Unic de Inregistrare ............ zona pentru care se asigura service .............................................................................. .
    2. Societatea Comerciala .................................................., localitatea ...................., judetul .................., Codul fiscal/Codul Unic de Inregistrare ............ zona pentru care se asigura service .............................................................................. .
    3. .........................................................................

    Conditii de avizare: .................
    Valabil pana la data: ................

      Presedintele Comisiei de avizare a     Secretarul Comisiei de avizare a
      distribuitorilor si a aparatelor       distribuitorilor si a aparatelor
      de marcat electronice fiscale,         de marcat electronice fiscale,
    ....................................   ...................................
          (semnatura si stampila)                (semnatura si stampila)

------------
    *) Reteaua de distributie si service inclusa in avizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale poate fi modificata prin acreditarea ori retragerea acreditarii unor agenti economici, precum si prin extinderea ori restrangerea zonei de distributie si service.

    ANEXA 6
    (Anexa nr. 9
    la normele metodologice)

    Persoana juridica notificata
    de Ministerul Economiei si Comertului
    Denumirea ...........................................
    Adresa ..............................................
    Codul fiscal/Codul Unic de Inregistrare .............

                                 Aviz tehnic
                       Nr. ............ din ..............
privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal

    In conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, a fost verificat din punct de vedere tehnic aparatul de marcat electronic fiscal tip ......... model ................, denumire comerciala .............................., configuratie ........................ destinatie .................., pentru Societatea Comerciala ..................., adresa ........................................, Codul Unic de Inregistrare ............................, telefon/telex/fax ................. .
    Aparatul verificat se avizeaza/nu se avizeaza din punct de vedere tehnic, intrucat corespunde/nu corespunde conditiilor impuse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, si de normele metodologice de aplicare a acesteia.
    Tipul hartiei utilizate de aparatul de marcat electronic fiscal:
    ............................................................................

                      Conducatorul persoanei juridice abilitate,
                    .............................................
                               (semnatura si stampila)

    ANEXA 7
    (Anexa nr. 10
    la normele metodologice)

                             DECLARATIE DE INSTALARE
                   a aparatelor de marcat electronice fiscale

                                                Organul fiscal teritorial
                                                ................................
                                                Numarul si data inregistrarii
                                                declaratiei ....................

    Subsemnatul ...................................................., posesor al buletinului/cartii de identitate seria ................... nr. ................, eliberat de ............................... la data de............., in calitate de ........................ la Societatea Comerciala .........................., adresa ......................................., Codul fiscal/Codul Unic de Inregistrare ................, declar ca am instalat la data de ............ la punctul de lucru din ............ un numar de ........... aparate de marcat electronice fiscale, avand urmatoarele elemente de identificare: tipul ...................., modelul ..............., denumirea comerciala ................................., configuratia ............., seria aparatului ...................., nr./data avizului privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale ........................., seria fiscala a aparatului ............................., data achizitionarii aparatului ................ .
    Instalarea a fost efectuata de tehnicianul ........................., avand legitimatia nr. ................., numarul de identificare.................. de la unitatea acreditata pentru service ................, adresa ................, Codul fiscal/Codul Unic de Inregistrare .........................., telefon/fax ...................., in prezenta reprezentantului organului fiscal teritorial .............................., avand legitimatia nr. ......... .

   Societatea Comerciala    Unitatea acreditata    Reprezentantul organului
                            pentru service         fiscal teritorial
   ......................   .....................  ..........................
    Semnatura ...........   Semnatura ...........  Semnatura ................



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 2398/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 2398 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu