HOTARARE Nr.
1532 din 9 decembrie 2009
privind unele masuri
necesare bunei organizari si desfasurari a alegerilor partiale în Colegiul
uninominal pentru alegerea Camerei Deputatilor nr. 1 din Circumscriptia
Electorala nr. 42 - Municipiul Bucuresti, din data de 17 ianuarie 2010
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 867 din 11 decembrie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 34 alin. (1), art. 48 alin. (16), art. 68 alin. (2), art.
69 alin. (1) şi (2) şi al art. 72 alin. (2) din Legea nr. 35/2008 pentru
alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi
completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei
publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii
nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Cu cel puţin 18 zile înainte de data
alegerilor, prefectul municipiului Bucureşti şi preşedintele Tribunalului
Bucureşti întocmesc listele cuprinzând persoanele care pot fi desemnate,
potrivit legii, preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare şi
locţiitori ai acestora.
(2) Cu cel puţin 15 zile înainte de data alegerilor,
prefectul municipiului Bucureşti centralizează listele prevăzute la alin. (1)
şi le transmite spre avizare, prin poşta electronică, Autorităţii Electorale
Permanente, în formatul solicitat de aceasta.
(3) Avizul Autorităţii Electorale Permanente se
comunică prefectului municipiului Bucureşti şi preşedintelui Tribunalului
Bucureşti până cel mai târziu cu 3 zile înaintea desemnării preşedinţilor
birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora.
Art. 2. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor
dispune măsuri pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice în raza teritorială
a Circumscripţiei Electorale nr. 42 - Municipiul Bucureşti, Colegiul uninominal
pentru alegerea Camerei Deputaţilor nr. 1, pe întreaga perioadă electorală şi,
în mod deosebit, în ziua votării, precum şi în zilele care premerg şi succedă
acestei zile.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură
paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale ale
secţiilor de votare, pe timpul transportului acestora la Biroul Electoral de
Circumscripţie al Municipiului Bucureşti, respectiv la Biroul Electoral
Central, precum şi paza pe timpul tipăririi, transportului şi depozitării
buletinelor de vot şi celorlalte materiale necesare votării.
(3) Cu cel puţin 5 zile înainte de data alegerilor,
Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură confecţionarea ştampilelor cu
menţiunea „VOTAT". Ştampilele cu menţiunea „VOTAT" se distribuie
birourilor electorale ale secţiilor de votare prin intermediul prefectului
municipiului Bucureşti.
Art. 3. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin
structura teritorială a Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea
Bazelor de Date din municipiul Bucureşti, asigură selectarea şi prelucrarea
datelor privind cetăţenii cu drept de vot, tipărirea listelor electorale
permanente şi a copiilor de pe listele electorale permanente, precum şi dotarea
cu echipamente şi tehnică de calcul necesare desfăşurării acestor activităţi.
(2) Listele electorale suplimentare şi alte tipizate
necesare votării se asigură de către Instituţia Prefectului Municipiului
Bucureşti.
(3) Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti
asigură hârtia pentru tipărirea buletinelor de vot, precum şi imprimarea
acestora.
(4) Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti
asigură confecţionarea ştampilei Biroului Electoral de Circumscripţie al
Municipiului Bucureşti şi a ştampilelor de control ale birourilor electorale
ale secţiilor de votare.
(5) Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti
asigură achiziţionarea tuşului, tusierelor şi a celorlalte materiale necesare
votării.
(6) Pentru dotarea secţiilor de votare, primarul
sectorului 1 va utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile
anterioare şi aflate în stare bună. Acolo unde bunurile materiale necesare
dotării materiale corespunzătoare a secţiilor de votare nu se pot recupera, se
vor achiziţiona unele noi de către Instituţia Prefectului Municipiului
Bucureşti.
(7) Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti
asigură transportul şi distribuirea materialelor, documentelor şi tipizatelor
prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral.
(8) Prefectul municipiului Bucureşti stabileşte un
grafic de distribuire a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare
votării, în funcţie de asigurarea condiţiilor de păstrare în siguranţă a
acestora, cu respectarea prevederilor legale.
(9) In situaţia în care prefectul municipiului
Bucureşti este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile, precum şi în
cazurile în care această funcţie este vacantă, unul dintre subprefecţi asigură
îndeplinirea sarcinilor ce îi revin acestuia, potrivit legii, în vederea
organizării şi desfăşurării corespunzătoare a alegerilor.
Art. 4. - In perioada desfăşurării alegerilor,
Autoritatea Electorală Permanentă va acorda sprijin de specialitate prefectului
municipiului Bucureşti şi primarului sectorului 1, în vederea realizării la
termen şi în condiţii corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea
şi desfăşurarea alegerilor parlamentare parţiale.
Art. 5. - (1) Autoritatea Electorală Permanentă asigură
sediul corespunzător pentru desfăşurarea activităţii Biroului Electoral
Central.
(2) Dotarea tehnică şi materială a Biroului Electoral
Central se asigură de către Autoritatea Electorală Permanentă.
(3) Autoritatea Electorală Permanentă asigură
personalul tehnic auxiliar necesar funcţionării Biroului Electoral Central.
Personalul tehnic auxiliar necesar funcţionării Biroului Electoral de
Circumscripţie al Municipiului Bucureşti se asigură de către Instituţia
Prefectului Municipiului Bucureşti împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă.
(4) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigură, la
solicitarea Autorităţii Electorale Permanente, serviciile şi echipamentele de
comunicaţii speciale, închirierea de la operatorii publici a elementelor de
infrastructură pentru servicii de comunicaţii, pentru crearea de aplicaţii
specifice şi funcţionarea sistemului de colectare a datelor privind
participarea la vot, necesare Biroului Electoral Central şi Biroului Electoral
de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti.
(5) Prefectul Municipiului Bucureşti şi primarul
general al Municipiului Bucureşti asigură sediul, dotarea şi condiţiile
corespunzătoare pentru funcţionarea Biroului Electoral de Circumscripţie al
Municipiului Bucureşti.
Art. 6. - (1) Institutul Naţional de Statistică
asigură, la cererea Autorităţii Electorale Permanente, sistemul informaţional
utilizat pentru constatarea rezultatelor alegerilor parlamentare parţiale.
(2) Institutul Naţional de Statistică asigură, la
cererea Autorităţii Electorale Permanente, editarea şi tipărirea proceselor-verbale
pentru constatarea rezultatelor alegerilor.
Art. 7. - (1) Autoritatea Electorală Permanentă
asigură, cu sprijinul prefectului municipiului Bucureşti, instruirea membrilor
birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la alegeri cu privire la
sarcinile ce le revin în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a
alegerilor.
(2) In scopul asigurării instruirii şi îndrumării
eficiente a membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la
procesul electoral, Autoritatea Electorală Permanentă poate realiza publicaţii,
materiale, broşuri şi acţiuni de informare a participanţilor la procesul
electoral. Publicaţiile pot cuprinde variante actualizate ale reglementărilor
legale privind alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului din anul 2008.
(3) Autoritatea Electorală Permanentă stabileşte
organizaţiile neguvernamentale care îndeplinesc condiţiile legale pentru
desemnarea de observatori interni la alegeri, acreditează reprezentanţii presei
scrise, ai radioului şi televiziunilor din România, precum şi observatorii
străini şi delegaţii mass-mediei străini, la propunerea Ministerului Afacerilor
Externe.
Art. 8. - Pentru organizarea şi desfăşurarea procesului
electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele efectuate de
autorităţile administraţiei publice implicate în organizarea alegerilor se
suplimentează cu 50% faţă de normativele în vigoare, în perioada desfăşurării
acestora.
Art. 9. - (1) Se aprobă bugetul necesar pentru
pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor parţiale pentru Camera
Deputaţilor din data de 17 ianuarie 2010, în cuantumul prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Sumele prevăzute la alin. (1) se asigură din
bugetele ordonatorilor principali de credite pe anul 2010.
(3) Se autorizează ordonatorii principali de credite
prevăzuţi în anexa nr. 1 să efectueze angajamente legale în anul 2009 cu termen
de plată în anul 2010 pentru achiziţii de bunuri şi servicii, în limita sumelor
prevăzute în anexa nr. 1 la titlul „Bunuri şi servicii".
Art. 10. - (1) Pe toată perioada exercitării
atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor parlamentare
parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17 ianuarie 2010, instituţiile
la care sunt angajaţi membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii
şi personalul tehnic auxiliar le asigură acestora drepturile salariale
cuvenite, potrivit legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând
cu data încheierii procesului-verbal de învestire, se acordă o indemnizaţie de
66 lei pe zi de activitate, care se suportă din bugetul Autorităţii Electorale
Permanente, potrivit art. 9 alin. (2).
(3) Personalul tehnic auxiliar care participă la
executarea operaţiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central
primeşte o indemnizaţie de 50 lei pe zi de activitate, care se suportă din
bugetul Autorităţii Electorale Permanente, potrivit art. 9 alin. (2).
(4) Membrii Biroului Electoral de Circumscripţie al
Municipiului Bucureşti beneficiază de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de
activitate. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care
participă la efectuarea operaţiunilor generate de activitatea acestui birou
electoral primesc o indemnizaţie de 50 lei pe zi de activitate.
(5) Preşedinţii şi locţiitorii birourilor electorale
ale secţiilor de votare beneficiază de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de
activitate, dar nu mai mult de 3 zile. Membrii birourilor electorale ale
secţiilor de votare beneficiază de o indemnizaţie de 66 lei pe zi de
activitate, dar nu mai mult de 3 zile.
(6) Membrilor Biroului Electoral Central,
statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestuia
care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea alegerilor
parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17 ianuarie 2010, precum şi
personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor care este în misiune de
pază la acest birou li se asigură în fiecare zi de activitate 8 lei de persoană
pentru băuturi răcoritoare, cafea, gustări. Aceste cheltuieli se suportă din fondurile
alocate Autorităţii Electorale Permanente, potrivit art. 9 alin. (2).
(7) Membrilor Biroului Electoral de Circumscripţie al
Municipiului Bucureşti, precum şi statisticienilor, informaticienilor şi
personalului tehnic auxiliar al acestora care participă la realizarea
operaţiunilor legate de desfăşurarea alegerilor parţiale pentru Camera
Deputaţilor din data de 17 ianuarie 2010, precum şi personalului Ministerului
Administraţiei şi Internelor care este în misiune de pază la acest birou li se
asigură în fiecare zi de activitate 8 lei de persoană pentru băuturi
răcoritoare, cafea, gustări.
(8) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de
votare şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor care este în
misiune de pază la aceste birouri li se asigură, în ziua votării, 8 lei de
persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea, gustări.
(9) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4) şi (5)
se face pe baza listelor de prezenţă avizate de preşedinţii birourilor
electorale. Pentru membrii Biroului Electoral Central şi personalul tehnic
auxiliar al acestuia, plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (2) şi (3) se
face numai în cazul depăşirii duratei zilnice normale a timpului de muncă cu
cel puţin 2 ore pe zi, precum şi pentru zilele de repaos săptămânal şi
sărbătoare legală.
(10) Veniturile din indemnizaţiile prevăzute la alin.
(2)-(5) se impozitează conform prevederilor legale în vigoare.
(11) Prin zi de activitate se înţelege munca
desfăşurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore
prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi.
(12) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4) şi
(5) şi a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (7) şi (8) se asigură din
bugetul Instituţiei Prefectului Municipiului Bucureşti.
Art. 11. - Ordonatorii de credite răspund de utilizarea
corespunzătoare a sumelor puse la dispoziţie pentru procesul electoral.
Art. 12. -In termen de cel mult 60 de zile de la
publicarea rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I, autorităţile
administraţiei publice centrale şi Instituţia Prefectului Municipiului
Bucureşti, cărora le-au fost alocate fonduri potrivit anexei nr. 1, comunică
Autorităţii Electorale Permanente situaţia sumelor alocate şi cheltuielilor
efectuate, separat pe cheltuieli de personal, materiale şi de capital, în
vederea întocmirii raportului prevăzut la art. 65 alin. (1) lit. k) din Legea
nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru
modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor
administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice'locale nr.
215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 13. - (1) La alegerile parlamentare parţiale
pentru Camera Deputaţilor din data de 17 ianuarie 2010, cetăţenii cu drept de
vot, posesori de cărţi de identitate, eliberate potrivit Ordonanţei de urgenţă
a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de
identitate ale cetăţenilor români, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 290/2005, cu modificările şi completările ulterioare, îşi exercită
dreptul de vot pe baza acestora. După exercitarea votului, pe versoul cărţii de
identitate se aplică un timbru autocolant cu menţiunea „Votat CDp" şi data
scrutinului.
(2) Forma şi conţinutul timbrului autocolant sunt
prevăzute în anexa nr. 2.
(3) Timbrul autocolant trebuie să asigure aderarea
perfectă pe cartea de identitate, astfel încât să nu poată fi detaşat fără a se
produce deteriorarea acesteia.
Art. 14. - (1) Achiziţionarea timbrelor autocolante
prevăzute la art. 13 alin. (1) se asigură, potrivit prevederilor legale în
vigoare, de către Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti, cu avizul
Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Timbrele autocolante se predau preşedintelui
Biroului Electoral de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti de către
prefectul municipiului Bucureşti, pe bază de proces-verbal, cu cel puţin 5 zile
înainte de data alegerilor parlamentare parţiale.
(3) Preşedintele Biroului Electoral de Circumscripţie
al Municipiului Bucureşti, cu sprijinul prefectului municipiului Bucureşti,
predă, pe bază de proces-verbal, primarului sectorului 1 al municipiului
Bucureşti timbrele autocolante, până cel mai târziu cu 3 zile înainte de data
alegerilor.
(4) Primarul sectorului 1 al municipiului Bucureşti
predă timbrele autocolante, pe bază de proces-verbal, preşedinţilor birourilor
electorale ale secţiilor de votare, până cel mai târziu în preziua alegerilor.
(5) După încheierea votării, preşedinţii birourilor
electorale ale secţiilor de votare predau primarului sectorului 1 al
municipiului Bucureşti timbrele autocolante neutilizate.
(6) După publicarea rezultatului alegerilor în
Monitorul Oficial al României, Partea I, primarul sectorului 1 al municipiului
Bucureşti predă timbrele autocolante nefolosite în vederea topirii de către
operatorii economici specializaţi.
Art. 15. - Timbrele autocolante au acelaşi format
pentru întreaga circumscripţie electorală, se imprimă cu litere de aceeaşi
mărime, cu aceleaşi caractere şi cu aceeaşi cerneală, într-un număr mai mare cu
10% decât cel al alegătorilor posesori de cărţi de identitate.
Art. 16. -In vederea distribuirii timbrelor autocolante
pentru secţiile de votare din Circumscripţia Electorală nr. 42 - Municipiul
Bucureşti, Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei Deputaţilor nr. 1,
structura teritorială a Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea
Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor comunică
prefectului municipiului Bucureşti, până cel mai târziu cu 8 zile înainte de
data alegerilor, numărul alegătorilor care deţin cărţi de identitate, înscrişi
în copiile de pe listele electorale permanente, pe fiecare secţie de votare.
Art.17. - Ministerul Administraţiei şi Internelor
furnizează datele prevăzute la art. 16 în mod gratuit, în condiţiile prevăzute
de art. 10 alin. (6) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 18. - Se aprobă modelul copiei de pe lista
electorală permanentă, modelul listei electorale suplimentare, modelul
extrasului de pe copia listei electorale permanente sau de pe lista electorală
suplimentară, modelul declaraţiei de acceptare a candidaturii, modelul
declaraţiei de renunţare la candidatură, modelul propunerii de candidatură,
precum şi modelul certificatului doveditor al alegerii deputatului, ce vor fi
folosite la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17
ianuarie 2010, potrivit anexelor nr. 3-9.
Art. 19. - Se aprobă modelele ştampilelor care se
folosesc la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17
ianuarie 2010, potrivit anexelor nr. 10-13.
Art. 20. - Se aprobă modelul buletinului de vot care se
foloseşte la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17
ianuarie 2010, potrivit anexei nr. 14.
Art. 21. - (1) Buletinele de vot întrebuinţate, cele
necontestate, precum şi cele neîntrebuinţate, ştampilele şi celelalte materiale
utilizate la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17
ianuarie 2010, primite de Judecătoria Sectorului 1 de la birourile electorale
ale secţiilor de votare, sunt păstrate în arhivă, separat de celelalte
documente ale instanţei, timp de 3 luni de la data publicării rezultatelor
alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) După împlinirea termenului prevăzut la alin. (1),
Judecătoria Sectorului 1, cu sprijinul prefectului municipiului Bucureşti,
predă, pe bază de proces-verbal, în vederea topirii, operatorilor economici
specializaţi buletinele de vot şi celelalte materiale utilizate în procesul
electoral.
Art. 22. - (1) Buletinele de vot nule şi cele
contestate, listele electorale utilizate în cadrul secţiilor de votare, precum
şi celelalte materiale deţinute de Biroul Electoral de Circumscripţie al
Municipiului Bucureşti se predau, pe bază de proces-verbal, Tribunalului
Bucureşti, care le va păstra în arhivă, separat de celelalte documente ale
instanţei, o perioadă de 3 luni de la data publicării rezultatelor alegerilor
în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) După expirarea termenului prevăzut la alin. (1),
Tribunalul Bucureşti, cu sprijinul prefectului municipiului Bucureşti, predă,
pe bază de proces-verbal, în vederea topirii, operatorilor economici
specializaţi documentele şi celelalte materiale primite de la Biroul Electoral
de Circumscripţie al Municipiului Bucureşti.
Art. 23. - Procesele-verbale predate la Biroul
Electoral Central, registrele acestuia, precum şi toate documentele şi
materialele de la Biroul Electoral Central, rezultate ca urmare a alegerilor
parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17 ianuarie 2010, se păstrează
în arhiva Autorităţii Electorale Permanente, în conformitate cu prevederile
Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 24. - Anexele nr. 1-14 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor, interimar,
Mihai Capră,
secretar de stat
p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 1*
BUGETUL
necesar pentru pregătirea, organizarea şi
desfăşurarea alegerilor parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17
ianuarie 2010
mii
lei
|
INSTITUŢIA
|
Capitol
|
Cheltuieli
|
TOTAL
|
|
Personal
|
Bunuri şi servicii
|
Active nefinanciare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Ministerul Administraţiei şi Internelor
|
|
400
|
1.331
|
0
|
1.731
|
|
|
Aparat Propriu şi Instituţiile Prefectului
|
51.01
|
400
|
270
|
|
670
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP. 51.01
|
51.01
|
400
|
270
|
0
|
670
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Inspectoratul General al Poliţiei Romane
|
61.01
|
|
720
|
|
720
|
|
2) Inspectoratul General al Jandarmeriei Romane
|
61.01
|
|
200
|
|
200
|
|
3) Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor
de Date
|
61.01
|
|
21
|
|
21
|
|
4) Direcţia Economico-Administrativa
|
61.01
|
|
100
|
|
100
|
|
5) Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgentă
|
61.01
|
|
10
|
|
10
|
|
6) Aparat central
|
61.01
|
|
10
|
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP. 61.01
|
61.01
|
0
|
1.061
|
0
|
1.061
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Autoritatea Electorala Permanentă
|
51.01
|
54
|
11
|
|
65
|
|
Biroul Electoral Central
|
|
54
|
11
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
|
61.01
|
|
12
|
|
12
|
|
TOTAL GENERAL
|
|
454
|
1.354
|
0
|
1.808
|
*Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
MODELUL*)
timbrului autocolant ce se aplică pe cartea de
identitate a alegătorului care votează la alegerile parţiale pentru Camera
Deputaţilor din 17 ianuarie 2010

NOTĂ:
Pătratul în care este încadrat cercul cu înscrisul
„Votat CDp" şi cu data scrutinului va avea latura de 20 mm.
* Modelul timbrului autocolant este reprodus în
facsimil.
ANEXA Nr. 3
Modelul copiei de pe lista electorală permanentă ce
va fi folosită în secţiile de votare la alegerile parţiale pentru Camera
Deputaţilor din 17 ianuarie 2010
ROMÂNIA
MUNICIPIUL BUCUREŞTI
Sectorul 1
Strada...............................
Circumscripţia electorală nr. 42
Secţia de votare nr...........
Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei Deputaţilor
nr. 1
COPIE DE PE LISTA ELECTORALĂ PERMANENTĂ
pentru alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor
din data de 17 ianuarie 2010
|
Nr. crt.
|
Semnătura alegătorului
|
Numele şi prenumele alegătorului
|
Codul numeric personal
|
Domiciliul alegătorului (nr. casei,
bloc, apartament)
|
Seria şi numărul actului de
identitate
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Primar,
Secretar,
Şeful serviciului de administrare a bazelor de date
privind evidenţa persoanelor Bucureşti,
Şeful serviciului public comunitar de evidenţă a
persoanelor al sectorului..., municipiul Bucureşti,
NOTĂ:
Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea
Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor pune la
dispoziţia primarului sectorului 1, în 3 exemplare, copii de pe listele
electorale permanente, care cuprind alegătorii din fiecare secţie de votare.
Copiile de pe listele electorale permanente se semnează de primar, de
secretarul sectorului, de şeful serviciului de administrare a bazelor de date
privind evidenţa persoanelor Bucureşti şi de şeful serviciului public comunitar
de evidenţă a persoanelor al sectorului din municipiul Bucureşti.
ANEXA Nr. 4
Modelul listei electorale suplimentare ce va fi
folosită în secţiile de votare la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor
din 17 ianuarie 2010
ROMÂNIA
Municipiul Bucureşti
Sectorul 1
Circumscripţia electorală nr. 42
Secţia de votare nr........................
Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei Deputaţilor
nr. 1
LISTA ELECTORALĂ SUPLIMENTARĂ
pentru alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor
din data de 17 ianuarie 2010
|
Nr. crt.
|
Semnătura alegătorului
|
Numele şi prenumele alegătorului
|
Codul numeric personal
|
Domiciliul alegătorului
(strada, nr. casei, bloc,
apartament)
|
Tipul, seria şi numărul actului de
identitate
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare
Nume şi prenume
..................................................
Semnătura
..................................................
NOTĂ:
Listele se semnează de preşedintele biroului electoral
al secţiei de votare unde au fost întocmite.
In lista electorală suplimentară se vor înscrie, de
către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare:
- persoanele care se prezintă la vot şi fac dovada că
domiciliază pe raza secţiei de votare respective, însă au fost omise din copia
listei electorale permanente;
- alegătorii netransportabili din cauză de boală sau
invaliditate care solicită deplasarea urnei speciale şi fac dovada că
domiciliază pe raza secţiei de votare respective, însă au fost omişi din copia
listei electorale permanente;
- membrii birourilor electorale ale secţiilor de
votare, precum şi persoanele însărcinate cu menţinerea ordinii la secţia la
care îşi desfăşoară activitatea, doar dacă domiciliază pe raza acelui colegiu
uninominal în care se află secţia de votare respectivă şi sunt arondaţi,
conform domiciliului, în altă secţie de votare a aceluiaşi colegiu uninominal;
- candidaţii care se prezintă la vot la o secţie de
votare din cadrul colegiului uninominal în care candidează, alta decât aceea
unde sunt arondaţi potrivit domiciliului;
- persoanele deţinute în baza unui mandat de arestare
preventivă sau persoanele ce sunt în executarea unei condamnări, dar nu şi-au
pierdut drepturile electorale şi care votează prin intermediul urnei speciale,
sub condiţia ca persoana privată de libertate să domicilieze în unitatea
administrativ-teritorială pe raza căreia se află locul de detenţie.
ANEXA Nr. 5
Modelul extrasului de pe copia listei electorale
permanente sau de pe lista electorală suplimentară ce va fi folosit pentru
votarea cu urna specială la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din 17
ianuarie 2010
ROMÂNIA
Municipiul Bucureşti
Sectorul 1
EXTRAS
de pe copia listei electorale permanente sau de pe
lista electorală suplimentară utilizat pentru votarea cu „urna specială"
Circumscripţia electorală nr. 42
Secţia de votare nr......................
Colegiul uninominal pentru alegerea Camerei Deputaţilor
nr. 1
EXTRAS DE PE LISTA ELECTORALĂ
pentru alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor
din data de 17 ianuarie 2010
|
Nr. crt.
|
Semnătura alegătorului
|
Numele şi prenumele alegătorului
|
Codul numeric personal
|
Domiciliul alegătorului
(strada, nr. casei, bloc,
apartament)
|
Tipul, seria şi numărul actului de
identitate
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preşedintele biroului electoral al secţiei de votare
Nume şi prenume
.............................................................
Semnătura
.............................................................
Nume şi prenume*
.............................................................
Semnătura
.............................................................
Nume şi prenume*
.............................................................
Semnătura
.............................................................
NOTĂ:
In conformitate cu prevederile art. 42 alin. (222)
din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi
pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea
autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice
locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali,
cu modificările şi completările ulterioare, persoanele cuprinse în aceste liste
trebuie să fie radiate din celelalte liste existente la secţii.
* Membrii biroului electoral al secţiei de votare care
însoţesc urna specială.
ANEXA Nr. 6
Modelul declaraţiei de acceptare a candidaturii care
va fi folosit la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din 17 ianuarie
2010
DECLARAŢIE DE ACCEPTARE A CANDIDATURII
Subsemnatul,...............................................,
domiciliat în România, judeţul.............................................,
comuna/oraşul/ municipiul ...................................., sectorul
............, strada................................., nr.........,
bloc........, apartament.................., propus
de*............................................, de
profesie...................., ocupaţia (funcţia
deţinută)......................................, membru
al**..............................................., declar prin prezenta că
accept să candidez la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de
17 ianuarie 2010, în Circumscripţia electorală nr. 42, Colegiul uninominal nr.
1.
Declar de asemenea, pe propria răspundere, că întrunesc
condiţiile prevăzute de lege pentru a candida.
DATA
.............................................................
SEMNATURA.
.............................................................
* Se trece denumirea abreviată şi desfăşurată a
partidului politic, alianţei politice, alianţei electorale ori a organizaţiei
cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale sau, după caz, menţiunea
„candidat independent".
** Se trece denumirea partidului politic sau a
organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale al căror membru
este. Pentru candidaţii independenţi se trece menţiunea „nu este cazul".
ANEXA Nr. 7
Modelul declaraţiei de renunţare la candidatură care
va fi folosit la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din 17 ianuarie
2010
DECLARAŢIE DE RENUNŢARE LA CANDIDATURĂ
Subsemnatul,
................................................................., domiciliat
în România, judeţul..................................................,
comuna/oraşul/municipiul..........................., sectorul............,
strada..................................................., nr.........,
bloc........, apartament......., declar prin prezenta că renunţ la candidatura
pentru funcţia de deputat propusă
de*................................................, în Circumscripţia
electorală nr. 42, Colegiul uninominal nr. 1, şi depusă în data
de.........................
DATA
.............................................................
SEMNATURA.
.............................................................
* Se trece denumirea abreviată şi desfăşurată a
partidului politic, alianţei politice, alianţei electorale ori a organizaţiei
cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale sau, după caz, menţiunea
„candidat independent".
ANEXA Nr. 8
Modelul propunerii de candidatură care va fi folosit
la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din 17 ianuarie 2010
Propunerea/propunerile de candidatură a/ale
competitorului electoral*
..............................
la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din
data de 17 ianuarie 2010
Circumscripţia electorală nr. 42, Bucureşti, Colegiul
uninominal nr. 1
CAMERA DEPUTAŢILOR
|
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Codul numeric personal
|
Domiciliul
|
Locul şi data naşterii
|
Ocupaţia
|
Profesia
|
Apartenenţa politică**
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DATA
.............................................................
SEMNATURA CONDUCERII***
.............................................................
* Se va completa cu denumirea partidului politic,
alianţei politice sau a alianţei electorale care participă la alegeri.
** Se va completa denumirea partidului care l-a propus,
în cazul în care competitorul electoral este o alianţă politică sau alianţă
electorală.
*** Se va semna de către conducerea partidului politic,
alianţei politice, alianţei electorale sau de către persoanele desemnate în
acest sens.
ANEXA Nr. 9
ROMÂNIA
CIRCUMSCRIPŢIA ELECTORALĂ NR. 42
BUCUREŞTI

CERTIFICAT DOVEDITOR AL ALEGERII DEPUTATULUI
Doamna/Domnul, ..............................,
născută/născut la data de ..................................................,
în localitatea ............................................, judeţul(sectorul)
.............................., având CNP .............................., cu
domiciliul în*..............................,
str................................. nr. ..., judeţul
.............................., a fost aleasă/ales deputat în Circumscripţia
electorală nr. 42, Bucureşti, Colegiul uninominal nr. 1, la alegerile parţiale
din data de 17 ianuarie 2010.
PREŞEDINTELE BIROULUI ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPŢIE
.....................................................................................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
* Se vor trece comuna/oraşul/municipiul şi denumirea
acesteia/acestuia.
ANEXA Nr. 10
MODELUL1)
ştampilei de control a secţiei de votare care se
foloseşte la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17
ianuarie 2010

NOTĂ:
- Tuşul pentru ştampile va fi de culoare albastră.
- Dimensiunea ştampilei se stabileşte de prefectul
municipiului Bucureşti, prin ordin, astfel încât toate datele înscrise să fie
lizibile.
- Ştampilele se confecţionează prin grija prefectului
municipiului Bucureşti.
1) Modelul
ştampilei de control a secţiei de votare este reprodus în facsimil.
*) Se înscrie numărul secţiei de votare, conform
numerotării făcute prin ordinul prefectului sau ministrului afacerilor externe,
după caz.
ANEXA Nr. 11
MODELUL*)
ştampilei cu menţiunea „VOTAT" care se
foloseşte la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17
ianuarie 2010

NOTĂ:
- Ştampila se confecţionează şi se distribuie prin
grija Ministerului Administraţiei şi Internelor, care stabileşte şi dimensiunea
acesteia.
- Tuşul folosit pentru ştampile va fi de culoare
albastră.
*) Modelul ştampilei cu menţiunea „VOTAT" este
reprodus în facsimil.
ANEXA Nr. 12
MODELUL*)
ştampilei Biroului Electoral de Circumscripţie al
Municipiului Bucureşti care se foloseşte la alegerile parţiale pentru Camera
Deputaţilor din data de 17 ianuarie 2010

NOTĂ:
- Tuşul pentru ştampile va fi de culoare albastră.
- Dimensiunea ştampilei se stabileşte de prefectul
municipiului Bucureşti, prin ordin, astfel încât toate datele înscrise să fie
lizibile. Dimensiunea ştampilei pentru biroul electoral pentru secţiile de
votare din străinătate se stabileşte de prefectul municipiului Bucureşti.
- Ştampila se confecţionează prin grija prefectului
municipiului Bucureşti.
*) Modelul ştampilei Biroului Electoral de
Circumscripţie al Municipiului Bucureşti este reprodus în facsimil.
ANEXA Nr. 13
MODELUL*)
ştampilei Biroului Electoral Central care se
foloseşte la alegerile parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17
ianuarie 2010

NOTA:
Ştampila se confecţionează prin grija Ministerului
Administraţiei şi Internelor, care stabileşte şi dimensiunea acesteia.
*) Modelul ştampilei Biroului Electoral Central este
reprodus în facsimil.
ANEXA Nr. 14
MODELUL*)
buletinului de vot care se foloseşte la alegerile
parţiale pentru Camera Deputaţilor din data de 17 ianuarie 2010

1)-6): Se trec candidaţii pentru funcţia de deputat, în
ordinea rezultată prin tragerea la sorţi.
A) Se trece denumirea partidului politic, alianţei
politice, alianţei electorale sau a organizaţiei cetăţenilor aparţinând
minorităţilor naţionale care participă la alegeri.
B) Se trece semnul electoral.
C) Se trec numele şi prenumele candidatului.
NOTĂ:
- Hârtia pentru tipărirea buletinelor de vot se asigură
de către prefecţi.
- Patrulaterele se vor imprima paralel între ele, în
număr egal cu cel al candidaţilor, distanţa dintre acestea fiind egală şi mai
mare decât diametrul ştampilei cu menţiunea „VOTAT".
- Pe pagina a doua a buletinului de vot (versoul primei
coperţi) se imprimă patrulaterele cuprinzând candidaturile.
- Atreia pagina a buletinului de vot (versoul copertii
finale) va rămâne goală, având înscrisă în subsol doar numerotarea paginii.
- Pagina buletinului de vot are formatul A4.
- Ultima pagină a buletinului de vot (coperta finală)
va rămâne goală, pentru aplicarea ştampilei de control.
- Denumirea integrală a partidului politic,
organizaţiei cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţei politice
sau alianţei electorale se tipăreşte cu litere corp 14 verzale drepte.
- Numele şi prenumele, precum şi cuvintele ce se
înscriu în interiorul patrulaterului se tipăresc cu litere corp 14 verzale drepte.
- Paginile buletinului de vot, mai puţin prima şi
ultima pagină, se numerotează.
- Se numerotează şi patrulaterele.
- Buletinele de vot se capsează sau se lipesc.
- Semnul electoral se va încadra într-un spaţiu grafic
de 2 cm x 2 cm.
*) Modelul buletinului de vot este reprodus în
facsimil.