HOTARARE Nr.
1319 din 14 octombrie 2008
privind organizarea si
functionarea Centrului National Unic de Personalizare a Pasapoartelor
Electronice
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 726 din 27 octombrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. II alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 94/2008 pentru
stabilirea unor măsuri privind punerea în circulaţie a paşapoartelor
electronice, precum şi producerea altor documente de călătorie,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) In cadrul
Direcţiei Generale de Paşapoarte se organizează, la nivel de direcţie, Centrul
Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice, denumit în
continuare Centrul, care
îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege pentru personalizarea paşapoartelor electronice.
(2) Centrul are sediul în municipiul Bucureşti, Calea
Floreasca nr. 202, sectorul 1.
Art. 2. - (1) Centrul este condus de un director numit
prin dispoziţie a secretarului de stat din cadrul Ministerului Internelor şi
Reformei Administrative care coordonează activitatea Direcţiei Generale de
Paşapoarte.
(2) Activitatea Centrului este coordonată de un
director general adjunct al Direcţiei Generale de Paşapoarte.
Art. 3. - (1) Structura organizatorică a Centrului se
stabileşte prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
(2) Statul de organizare al Direcţiei Generale de
Paşapoarte se suplimentează cu 114 posturi, prin redistribuire, cu încadrarea
în numărul maxim de posturi aprobate în finanţare şi în fondurile alocate
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
Art. 4. - Centrul îndeplineşte
următoarele atribuţii principale:
a) personalizează paşapoartele electronice -
diplomatice, de serviciu şi simple;
b) personalizează şi alte documente, în condiţiile
legii;
c) gestionează bazele de date de producţie conţinând
datele cu caracter personal necesare personalizării paşapoartelor electronice,
în conformitate cu prevederile legale în domeniul protecţiei persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a
acestor date;
d) verifică îndeplinirea standardelor şi
specificaţiilor naţionale şi internaţionale cu privire la paşapoartele
electronice;
e) participă la comisiile internaţionale de elaborare
a standardelor şi specificaţiilor pentru documentele de călătorie;
f) asigură interoperabilitatea citirii paşapoartelor
electronice româneşti prin implementarea standardelor recunoscute internaţional
în domeniul documentelor de călătorie.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Mariana Câmpeanu
Ministrul afacerilor externe,
Lazăr Comănescu
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian