HOTARARE Nr.
130 din 7 februarie 2007
privind modelul timbrului
autocolant, conditiile de tiparire, de gestionare si de utilizare a acestuia
pentru alegerea membrilor din Romania in Parlamentul European din anul 2007
ACT EMIS DE: GUVERNUL
ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 108 din 13 februarie 2007
In temeiul art. 108 din
Constituţia României, republicată, şi al art. 231 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea
alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) La alegerile pentru membrii României în
Parlamentul European, cetăţenii cu drept de vot îşi exercită dreptul de vot pe
baza documentelor de identitate stabilite prin art. III din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 1/2007 privind unele măsuri pentru organizarea şi
desfăşurarea alegerilor
pentru Parlamentul European. După exercitarea votului, pe documentul de
identitate se aplică un timbru autocolant cu menţiunea „VOTAT" şi data
scrutinului.
(2) Modelul timbrului autocolant ce se aplică pe documentul de identitate al alegătorului care votează
la alegerile pentru membrii României în Parlamentul European din anul 2007 este
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(3) Timbrul autocolant trebuie să asigure aderarea
perfectă pe documentul de identitate, astfel încât să nu se poată detaşa fără a
se produce deteriorarea acestui document.
Art. 2. - (1) Achiziţionarea timbrelor autocolante se
asigură de către Ministerul Administraţiei şi Internelor, în termen de 60 de
zile de la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 76/2007 privind
stabilirea datei de referinţă pentru alegerea membrilor din România în
Parlamentul European, din anul 2007. Achiziţia se face potrivit prevederilor
legale în vigoare.
(2) Timbrele autocolante se
predau de către Ministerul Administraţiei şi Internelor prefecţilor şi, pentru
secţiile de votare organizate în străinătate, Ministerului Afacerilor Externe,
pe bază de proces-verbal, cu cel puţin 15 zile înainte de data de referinţă
pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European.
(3) Prefecţii, împreună cu primarii, predau pe bază
de proces-verbal timbrele autocolante preşedinţilor birourilor electorale ale
secţiilor de votare, până cel târziu în preziua alegerilor.
(4) După încheierea votării, preşedinţii birourilor
electorale ale secţiilor de votare predau primarilor timbrele autocolante
neutilizate.
(5) In municipiul Bucureşti, timbrele se predau prin
intermediul birourilor electorale ale sectoarelor.
Art. 3. - Timbrele autocolante au acelaşi format pe
întreaga circumscripţie electorală naţională, se imprimă cu litere de aceeaşi
mărime, cu aceleaşi caractere şi cu aceeaşi cerneală, într-un număr egal cu cel
al alegătorilor, cu un plus de 10%.
Art. 4. - Membrii biroului
electoral al secţiei de votare aplică timbrul autocolant pe documentul de
identitate.
Art. 5. - In vederea distribuirii corecte a timbrelor
autocolante, Ministerul Administraţiei şi Internelor comunică primarilor, cel
târziu cu 15 zile înainte de ziua votării, numărul alegătorilor înscrişi în
listele electorale permanente, pe fiecare secţie de votare. Ministerul Administraţiei
şi Internelor furnizează aceste date în mod gratuit, în condiţiile prevăzute de
art. 10 alin. (6) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005
privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor
români, aprobată cu modificări prin Legea nr. 290/2005, cu completările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
ANEXA
MODELUL
timbrului autocolant ce se aplică pe documentul de
identitate al alegătorului care votează la alegerile pentru membrii României în
Parlamentul European din anul 2007
NOTA:
Pătratul în care este încadrat
cercul cu înscrisurile „Votat P.E." si „13 mai 2007" are latura de 15
mm.