E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1148 din 18 septembrie 2008

privind componenta, atributiile si modul de organizare si functionare ale Comisiei Nationale de Acreditare a Spitalelor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 689 din 9 octombrie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 175 alin. (4) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Scopul acreditării spitalelor este îmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor medicale spitaliceşti.

Art. 2. - (1) Spitalele intră în procesul de acreditare potrivit dispoziţiilor art. 175 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Acreditarea se acordă de către Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor, instituţie publică cu personalitate juridică, care funcţionează în coordonarea primului-ministru, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cristian Popişteanu nr. 1-3, sectorul 1.

(3) Categoriile de acreditare a spitalelor se stabilesc de Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor, cu avizul Ministerului Sănătăţii Publice.

Art. 3. - (1) Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor este finanţată din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.

(2) Directorul general al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor este ordonator de credite.

Art. 4. -In anul 2008, sumele necesare pentru funcţionarea Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor se asigură prin redistribuire în cadrul bugetului aprobat Cancelariei Primului-Ministru.

CAPITOLUL II

Componenţa Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor

Art. 5. - (1) Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor este organ colegial de conducere şi este formată din 5 membri, reprezentanţi ai următoarelor instituţii şi organizaţii profesionale: Administraţia Prezidenţială, Guvernul, Academia Română, Colegiul Medicilor din România, Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România.

(2)  Membrii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor sunt numiţi pe o perioadă de 4 ani, prin decizie a primului-ministru, la propunerea conducătorului instituţiei sau organizaţiei profesionale din care face parte persoana nominalizată, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(3) Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor îşi alege din rândul membrilor săi, în termen de 5 zile de la numire, prin vot secret, cu majoritate simplă, un preşedinte şi un vicepreşedinte pentru o perioadă de un an.

(4) Revocarea membrilor Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor se face de către primul-ministru, la propunerea instituţiei care l-a desemnat, în condiţiile în care persoana respectivă a încălcat prevederile legale sau se află în imposibilitatea de a-şi îndeplini mandatul mai mult de 3 luni consecutive.

Art. 6. - (1) Membrii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor se întrunesc în şedinţe lunare ordinare şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie, convocate şi conduse de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte. Hotărârile Consiliului de coordonare se adoptă cu majoritate simplă.

(2) La şedinţele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor participă cu statut de invitat fără drept de vot directorul general.

(3) La şedinţele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor pot fi invitaţi şi reprezentanţi ai comisiilor de evaluare în vederea acreditării spitalelor, pentru a oferi informaţii suplimentare privind evaluarea spitalelor.

(4) Membrii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor beneficiază de o indemnizaţie de participare la şedinţă în cuantum lunar de 20% din salariul de bază al directorului general, indiferent de numărul şedinţelor dintr-o lună.

(5) Prevederile alin. (3) se aplică după constituirea şi organizarea aparatului tehnic şi a structurilor care funcţionează în cadrul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor.

Art. 7. - Conducerea executivă a Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor este asigurată de directorul general, angajat prin concurs pe o perioadă de 5 ani.

Art. 8. - (1) In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor dispune de un aparat tehnic propriu, constituit din experţi şi personal tehnico-administrativ.

(2) In structura Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor funcţionează:

a)  unitatea de standarde şi proceduri de acreditare - constituită din experţi în domeniu, responsabilă de elaborarea şi actualizarea permanentă a standardelor şi procedurilor de acreditare a spitalelor, în conformitate cu dezvoltările în domeniu;

b)  unitatea de analiză şi acreditare - responsabilă de centralizarea fişelor de evaluare şi a altor date rezultate din evaluarea spitalelor;

c)  corpul de evaluatori - format din specialişti (medici, asistenţi medicali, alte categorii) având contract de muncă pe durată determinată, cu experienţă în domeniul spitalicesc;

d) aparatul administrativ propriu.

(3) Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor dispune de un număr de 60 de posturi, iar atribuţiile personalului încadrat şi regulamentul de ordine interioară se aprobă prin hotărâre a acesteia, la propunerea directorului general.

(4)  Personalul din cadrul aparatului tehnic este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului contractual din sectorul bugetar.

CAPITOLUL III

Atribuţii şi responsabilităţi

Art. 9. - Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor are următoarele atribuţii principale:

a) aprobă categoriile de acreditare a spitalelor;

b)  organizează, în termen de maximum 30 de zile de la constituire, concursul pentru ocuparea funcţiei de director general, supraveghează şi controlează activitatea acestuia, putându-l revoca din funcţie. Revocarea se poate dispune cu îndeplinirea cerinţelor legale în ceea ce priveşte încetarea contractului individual de muncă;

c) aprobă prin hotărâre acreditarea unui spital;

d) aprobă conţinutul şi modelul certificatului de acreditare, la propunerea directorului general;

e) aprobă normele privind modul de desfăşurare a activităţii Comisiei de evaluare în vederea acreditării;

f) avizează procedurile, standardele şi metodologia de acreditare a spitalelor, pe care le supune aprobării ministrului sănătăţii publice;

g) stabileşte nivelul taxei de acreditare a spitalelor, care se aprobă prin ordin al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, la propunerea ministrului sănătăţii publice. Propunerea are la bază fundamentarea efectuată de aparatul tehnic al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;

h) aprobă constitutirea Comisiei de evaluare în vederea acreditării pentru fiecare spital;

i) propune strategii de îmbunătăţire a calităţii serviciilor medicale spitaliceşti;

j) prezintă anual un raport de activitate Guvernului şi Ministerului Sănătăţii Publice;

k) avizează proiectul de buget de venituri şi cheltuieli al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor în vederea supunerii spre aprobare în condiţiile legii;

l) aprobă planul privind instruirea şi organizarea corpului de evaluatori;

m) aprobă planul anual de acreditare a spitalelor.

Art. 10. -In exercitarea atribuţiilor sale, Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor adoptă hotărâri.

Art. 11. - Directorul general are următoarele atribuţii principale:

a) este ordonator de credite, în condiţiile legii;

b) participă cu statut de invitat la şedinţele Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;

c)  organizează activitatea curentă a Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;

d) implementază hotărârile Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;

e)  semnează certificatul de acreditare în temeiul hotărârii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;

f) răspunde de tipărirea şi distribuirea către spitalele care au solicitat acreditarea, contra cost, a manualului de acreditare elaborat de unitatea de standarde şi proceduri de acreditare;

g) stabileşte numărul şi componenţa comisiilor de evaluare în vederea acreditării şi coordonatorul acestora pentru spitalele care au solicitat acreditarea, pe care le supune aprobării Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;

h) urmăreşte modul de aplicare a procedurilor de evaluare a unităţilor cu paturi în vederea acreditării acestora, în conformitate cu standardele şi metodologia aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii publice;

i) supune aprobării Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor planul anual de acreditare a spitalelor;

j) elaborează şi pune la dispoziţia Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor rapoarte privind activitatea acesteia şi participă la dezbaterile privind problemele de strategie şi de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;

k) aprobă organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din aparatul tehnic, numeşte şi eliberează din funcţie personalul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, în condiţiile legii;

l) aprobă programul de lucru pe locuri de muncă şi categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine;

m) realizează evaluarea performanţelor profesionale ale personalului aflat în subordine directă, conform structurii organizatorice, şi soluţionează contestaţiile în funcţie de nivelul ierarhic la care s-au făcut, în condiţiile legii;

n) aprobă planul de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;

o) reprezintă Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;

p) încheie acte juridice în numele şi pe seama Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, conform legii;

q) răspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune măsuri de îmbunătăţire a activităţii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;

r) asigură respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la păstrarea secretului profesional, păstrarea confidenţialităţii datelor spitalelor, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea spitalelor;

s) pune la dispoziţie organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în baza hotărârii Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, în condiţiile legii, date privind activitatea spitalelor;

ş) răspunde de organizarea arhivei Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor şi de asigurarea securităţii documentelor prevăzute de lege, în format scris şi electronic;

t) răspunde de organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizărilor şi reclamaţiilor referitoare la activitatea Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor;

ţ) elaborează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, îl supune spre avizare Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor şi răspunde de executarea bugetului aprobat pe parcursul exerciţiului bugetar, potrivit dispoziţiilor legale;

u) întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale asupra execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli potrivit reglementărilor emise de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi le prezintă Cancelariei Primului-Ministru;

v) răspunde de respectarea disciplinei financiar-bugetare;

w) aprobă, prin decizie de acreditare, raportul de acreditare elaborat de unitatea de analiză şi acreditare;

x) propune spre aprobare Consiliului de coordonare constituirea Comisiei de evaluare în vederea acreditării pentru fiecare spital;

y) propune Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor atribuţiile personalului încadrat şi regulamentul de ordine interioară.

Art. 12. -In exercitarea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii.

Art. 13. - Unitatea de standarde şi proceduri de acreditare are următoarele atribuţii principale:

a) elaborează şi actualizează permanent standardele, procedurile şi metodologia de acreditare a spitalelor, pe baza unor metode ştiinţifice dovedite şi prin consultare cu experţi în domeniu;

b) organizează şi desfăşoară activitatea de instruire şi pregătire a evaluatorilor spitalelor şi altor instituţii implicate;

c) înaintează spre avizare Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor procedurile, standardele şi metodologia de acreditare a spitalelor.

Art. 14. - Unitatea de analiză şi acreditare are următoarele atribuţii principale:

a) elaborează criteriile de selectare a evaluatorilor şi asigură implementarea procedurilor de evaluare a evaluatorilor;

b) evaluează persoanele propuse pentru a fi evaluator;

c) evaluează evaluatorii la fiecare 3 ani;

d) acordă certificatul de evaluator persoanelor care îndeplinesc criteriile;

e) înaintează directorului general şi propune spre aprobare raportul de acreditare care stă la baza eliberării deciziei de acreditare;

f) propune spre aprobare Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor categoria de acreditare pentru fiecare spital evaluat, pe baza raportului prezentat de Comisia de evaluare în vederea acreditării;

g) elaborează un raport final care va fi făcut public, pe baza rapoartelor de evaluare ale comisiilor de evaluare în vederea acreditării;

h) desemnează responsabilul cu preluarea dosarului spitalului, persoana de legătură cu spitalul.

Art. 15. - (1) Comisiile de evaluare în vederea acreditării sunt structuri constituite specific pentru fiecare spital, în funcţie de dimensiunea, specificul şi complexitatea acestuia.

(2) Comisiile de evaluare în vederea acreditării se constituie din 3-7 membri, în funcţie de complexitatea spitalului evaluat, numiţi de Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor, prin dispoziţie a preşedintelui, la propunerea directorului general, din cadrul corpului de evaluatori.

(3) Principalele atribuţii ale Comisiei de evaluare în vederea acreditării sunt:

a) analizează modul în care spitalul respectă standardele de calitate stabilite;

b) realizează raportul de evaluare;

c) organizează baza de date privind procesul de acreditare, constituită din documentele rezultate pe parcursul procesului de evaluare;

d)  asigură consiliere conducerii spitalului evaluat privind măsurile specifice de îmbunătăţire a calităţii serviciilor;

e)  prezintă către conducerea spitalului rezultatele evaluării în vederea luării la cunoştinţă şi clarificării unor eventuale neconcordante;

f) prezintă raportul de evaluare către unitatea de analiză şi acreditare.

(4) Componenţa Comisiei de evaluare în vederea acreditării este dată publicităţii şi se transmite spitalului ce urmează a fi evaluat cu cel puţin 14 zile înaintea evaluării.

CAPITOLUL IV

Finanţarea Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor

Art. 16. - (1) Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor este finanţată din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.

(2) Veniturile proprii sunt constituite din:

a) taxa de acreditare plătită de spitale;

b) contravaloarea serviciilor de consultanţă acordate spitalelor în vederea pregătirii acestora pentru acreditare;

c) publicaţii proprii şi alte venituri încasate în condiţiile legii.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 17. - (1) Spitalele sunt supuse reacreditării o dată la 5 ani.

(2)  Taxa de acreditare/reacreditare se suportă de către solicitant şi se depune în contul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor.

(3)   In procesul de acreditare, Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor poate utiliza experţi români şi străini.

Art. 18. - Dispoziţiile prezentei hotărâri privind acreditarea spitalelor sunt aplicabile şi reacreditării prevăzute la art. 17 alin. (1).

Art. 19. - (1) Informaţiile privind activitatea Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor sunt informaţii publice.

(2) Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor dispune de ştampilă cu însemne proprii.

Art. 20. - Constituirea şi organizarea aparatului tehnic şi a structurilor care funcţionează în cadrul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor se realizează în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 21. - Procedurile, standardele şi metodologia de acreditare a spitalelor se elaborează de către Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor în termen de 90 de zile de la constituirea sa.

Art. 22. - Instruirea şi organizarea corpului de evaluatori se realizează de către Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor, în termen de 60 de zile de la aprobarea procedurilor, standardelor şi metodologiei de acreditare a spitalelor.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,

Marian Marius Dorin

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Paul Păcuraru

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1148/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1148 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1148/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu