Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.385 din 22.03.2012

privind aprobarea Listei de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice“ (POS CCE) 2007-2013, axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient“, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului“, operaţiunea „Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes naţional şi internaţional - poli de competitivitate“
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 219 din 02 aprilie 2012



SmartCity1


Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii,în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2011 privind stabilirea unor măsuri organizatorice în domeniul afacerilor europene,ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, ministrul finanţelor publice şi ministrul afacerilor europene emit următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Lista de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice“ (POS CCE) 2007-2013, axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient“, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului“, operaţiunea „Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes naţional şi internaţional - poli de competitivitate“ (denumită în continuare operaţiunea poli de competitivitate), prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Cheltuielile eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul POS CCE 2007-2013, axa prioritară 1, domeniul major de intervenţie 1.3, operaţiunea poli de competitivitate vor respecta prevederile prezentului ordin, ale Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii. Articolul 3(1) Pentru a fi eligibile în vederea finanţării, toate cheltuielile trebuie să facă parte din categoriile de cheltuieli menţionate în prezentul ordin, să corespundă obiectivelor axei prioritare 1 şi obiectivelor operaţiunii poli de competitivitate, să fie direct legate de obiectivele şi rezultatele proiectelor propuse spre finanţare privind crearea, dezvoltarea şi operaţionalizarea polilor de competitivitate.(2) Pentru a fi eligibile în vederea finanţării, cheltuielile trebuie să fie efectuate de către beneficiar după data confirmării scrise din partea Autorităţii de management pentru POS CCE conform căreia proiectul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute în Ghidul solicitantului.(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cadrul operaţiunii poli de competitivitate, cheltuielile menţionate la art. 3 pct. 3.1 din anexă sunt considerate eligibile dacă sunt efectuate după data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a schemei de ajutor de stat şi a schemei de ajutor de minimis.(4) Cheltuielile privind leasingul nu sunt eligibile.(5) Cheltuielile executate în regie proprie aferente obiectivelor de investiţii finanţate în cadrul POS CCE 2007-2013, axa prioritară 1, operaţiunea poli de competitivitate nu sunt eligibile.(6) Cheltuielile sub forma contribuţiei în natură sunt eligibile; valoarea bunurilor care fac obiectul aportului în natură se va stabili prin expertiză legală, în condiţiile respectării legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare.(7) Cheltuielile pentru achiziţii de active corporale sunt eligibile dacă activele achiziţionate sunt noi şi sunt conforme cu cele prevăzute la art. 1 pct. 1.1 subpct. 1.1.1-1.1.3 din anexă.(8) Cheltuielile pentru achiziţii de active necorporale sunt eligibile dacă acestea îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:a)sunt utilizate în exclusivitate în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat; b)sunt considerate drept active amortizabile; c)trebuie să fie achiziţionate de la terţi în condiţiile pieţei; d)sunt incluse în categoria activelor proprii ale firmei şi rămân în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat timp de 5 ani după finalizarea implementării proiectului. Articolul 4Cheltuielile legate de terenuri, construcţii, instalaţii şi utilaje sunt eligibile numai dacă se încadrează în limitele aprobate prin contractul de finanţare pe categorii de cheltuieli, sunt incluse în valoarea activului care face obiectul investiţiei respective şi se regăsesc înregistrate în contabilitatea beneficiarului, în conturile de imobilizări corporale. Articolul 5Cheltuielile pentru transportul de bunuri, asigurarea bunurilor pe durata transportului şi manipulare sunt eligibile numai atunci când pot fi atribuite direct achiziţiei bunului respectiv de natura construcţiilor, echipamentelor, instalaţiilor şi utilajelor şi sunt cuprinse în costul de achiziţie al acestor active. Articolul 6Cheltuielile cu cazarea şi transportul prevăzute la art. 2 pct. 2.1 subpct. 2.1.1 lit. b), pct. 2.5 subpct. 2.5.1 lit. b) şi art. 3 pct. 3.3 din anexă se vor deconta în limitele stabilite de Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, Lucian Nicolae Bode Ministrul finanţelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi Ministrul afacerilor europene, Leonard Orban ANEXĂLISTA DE CHELTUIELI ELIGIBILE pentru proiectele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice“ (POS CCE) 2007-2013, axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient“, domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului“, operaţiunea „Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes naţional şi internaţional - poli de competitivitate“ Articolul 1Cheltuieli eligibile pentru proiecte de investiţii 1.1. Sunt eligibile următoarele tipuri de cheltuieli: 1.1.1. Cheltuieli pentru achiziţia de teren, conform Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare. Costul de achiziţie a terenului fără construcţii este eligibil în limita a 10% din cheltuielile totale eligibile ale proiectului. 1.1.2. Cheltuieli pentru clădiri şi instalaţii aferente construcţiilor (în limita a 50% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului), precum: a)achiziţie de clădiri; b)construcţie/modernizare/extindere de clădiri, inclusiv instalaţii aferente construcţiilor (la interior); c)cheltuieli pentru construcţii şi instalaţii legate de construcţii, pe obiecte de construcţie (clădiri, construcţii speciale, instalaţii aferente construcţiilor, precum: instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicaţii şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei), conectarea la reţele broadband (internet).1.1.3. Cheltuieli pentru achiziţia de bunuri din categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar (imobilizări corporale), precum: a)echipamente, utilaje, sisteme IT, aparate, scule, dispozitive; b)echipamente de transport tehnologice care sunt strict necesare pentru şi legate de ciclul de producţie doar pentru codurile CAEN F - construcţii şi CB - industria extractivă, produse neenergetice.1.1.4. Cheltuieli pentru achiziţia de imobilizări necorporale, precum: a)aplicaţii informatice (software) şi programe informatice specializate (de exemplu, sisteme informatice integrate pentru managementul întreprinderilor) strict legate de proiect; b)patente/brevete, licenţe şi know-how; soluţii tehnice nebrevetate, incluzând software pentru procesul de producţie şi cerinţele manageriale ale întreprinderii. Toate trebuie să fie legate direct de procesul de producţie aferent proiectului; c)active necorporale pentru organizarea şi implementarea sistemelor de management al calităţii. Articolul 2Cheltuieli eligibile pentru proiecte de cercetare-dezvoltare-inovare 2.1. Cheltuieli pentru activităţile de cercetare industrială/ dezvoltare experimentală: 2.1.1. Cheltuieli de personal (cercetători, tehnicieni şi personal auxiliar, în măsura în care aceştia sunt angajaţi în proiectul de cercetare): a)cheltuieli salariale calculate conform plafoanelor prevăzute în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II, pentru perioada 2007-2013; b)cheltuieli de deplasare în scopul realizării proiectului.2.1.2. Cheltuieli pentru amortizarea echipamentelor şi instrumentelor (active corporale şi obiecte de inventar), în măsura şi pe durata utilizării acestora în cadrul proiectului de cercetare (Dacă aceste instrumente şi echipamente au o durată de funcţionare mai mare decât durata proiectului de cercetare, sunt eligibile doar costurile de amortizare pe durata proiectului, calculate pe baza bunelor practici contabile.): a)echipamente IT şi pentru comunicaţii; b)echipamente şi instrumente pentru cercetare.2.1.3. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale: a)cunoştinţe tehnice; b)brevete; c)drepturi de utilizare.2.1.4. Cheltuieli pentru achiziţia de servicii: a)servicii de cercetare; b)servicii de consultanţă şi servicii echivalente folosite exclusiv pentru activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală.2.1.5. Cheltuieli de amortizare pentru clădiri şi spaţii, în măsura şi pe durata utilizării acestor clădiri şi spaţii pentru activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală 2.1.6. Cheltuieli pentru închirierea de teren, în măsura în care serveşte realizării activităţilor de cercetare industrială/dezvoltare experimentală 2.1.7. Cheltuieli generale de administraţie [aşa cum sunt definite la art. 31 alin. (5) din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare) şi la art. 56 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999] implicate direct de activităţile de cercetare industrială/dezvoltare experimentală, în limita a 15% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru activităţile de cercetare-dezvoltare ale proiectului: a)servicii de comunicaţii (internet, telefon, servicii poştale şi de curierat); b)plata utilităţilor (energie electrică, apă, canalizare, salubritate, energie termică, gaze naturale); c)cheltuieli salariale pentru personalul administrativ.2.1.8. Cheltuieli pentru achiziţia de substanţe, materiale, plante, animale de laborator, consumabile şi alte produse similare necesare desfăşurării activităţilor de cercetare industrială/dezvoltare experimentală 2.2. Cheltuieli pentru obţinerea şi validarea drepturilor de proprietate industrială (sunt eligibile numai pentru beneficiarii de tip IMM): 2.2.1. Cheltuieli anterioare acordării dreptului de proprietate industrială în prima jurisdicţie, inclusiv cheltuieli legate de pregătirea, depunerea şi examinarea cererii, precum şi costurile suportate pentru reînnoirea cererii înainte de acordarea dreptului, cu excepţia cheltuielilor de judecată, dacă este cazul 2.2.2. Cheltuieli pentru traducere şi alte cheltuieli suportate pentru obţinerea sau validarea dreptului în alte jurisdicţii 2.2.3. Cheltuieli suportate pentru apărarea valabilităţii dreptului pe parcursul examinării oficiale a cererii şi al eventualelor proceduri de opoziţie, chiar dacă astfel de cheltuieli intervin după recunoaşterea dreptului, cu excepţia cheltuielilor de judecată, dacă este cazul 2.3. Cheltuieli pentru realizarea de studii tehnice de fezabilitate:

Cheltuieli pentru realizarea studiilor tehnice de fezabilitate pregătitoare pentru activităţile de dezvoltare experimentală2.4. Cheltuieli pentru servicii de consultanţă în domeniul inovării şi pentru serviciile de sprijinire a inovării (sunt eligibile numai pentru beneficiarii de tip IMM): 2.4.1. Cheltuieli pentru servicii de consultanţă în domeniul inovării: a)consultanţă managerială; b)asistenţă tehnologică; c)servicii de transfer de tehnologie; d)consultanţă în ceea ce priveşte achiziţia, protejarea şi comercializarea drepturilor de proprietate intelectuală şi pentru acordurile de acordare a licenţelor; e)servicii de consiliere referitoare la utilizarea standardelor.2.4.2. Cheltuieli pentru servicii de sprijinire a inovării: a)închiriere de spaţii de lucru; b)acces la bănci de date şi biblioteci tehnice; c)studii de piaţă; d)utilizarea de laboratoare; e)etichetarea, testarea şi certificarea calităţii.2.5. Cheltuieli pentru închirierea/angajarea de personal cu înaltă calificare (sunt eligibile numai pentru beneficiarii de tip IMM): 2.5.1. Cheltuieli de personal aferente închirierii şi încadrării în muncă a personalului cu înaltă calificare pe o perioadă determinată de maximum 2 ani, dar nu mai mult decât durata proiectului: a)cheltuieli salariale; b)cheltuieli de deplasare în scopul realizării proiectului; c)indemnizaţie de deplasare pentru personalul detaşat (conform precizărilor din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată); d)cheltuieli aferente folosirii unei agenţii de recrutare.2.6. Cheltuieli pentru introducerea în producţie a rezultatelor cercetării: 2.6.1. Cheltuieli pentru achiziţia de active necorporale necesare pentru introducerea rezultatelor cercetării în ciclul productiv: a)cunoştinţe tehnice; b)brevete; c)drepturi de utilizare.2.6.2. Cheltuieli pentru achiziţia de utilaje, instalaţii şi echipamente strict necesare pentru introducerea rezultatelor cercetării în ciclul productiv 2.7. Alte cheltuieli (numai pentru beneficiarii tip întreprinderi nou-create inovatoare): 2.7.1. Cheltuieli cu achiziţia de servicii pentru realizarea de analize economice, studii de piaţă, planuri de afaceri 2.7.2. Cheltuieli de personal pentru activităţi de introducere în producţie a rezultatelor cercetării Articolul 3Cheltuieli eligibile pentru proiecte de tip soft 3.1. Cheltuielile pentru achiziţia de servicii de consultanţă pentru următoarele activităţi, cu condiţia ca serviciul de consultanţă respectiv să nu se constituie într-o activitate continuă sau periodică şi să nu fie legat de cheltuielile curente de funcţionare a activităţii beneficiarului: 3.1.1. Elaborarea de strategii şi planuri de dezvoltare şi stimularea resurselor umane în vederea extinderii afacerii sau implementării unui anumit proiect, inclusiv strategia polului de competitivitate 3.1.2. Elaborarea de strategii pentru soluţii inovative şi crearea de noi produse şi/sau servicii şi tehnologii 3.1.3. Elaborarea planului de afaceri, studiilor de prefezabilitate şi/sau fezabilitate pentru implementarea de tehnologii ecoeficiente şi competitive, precum şi pentru crearea de produse competitive 3.1.4. Elaborarea de studii şi strategii de management, marketing şi/sau analize financiare pentru implementarea unui anumit proiect 3.1.5. Elaborarea de strategii de mediatizare şi planuri de promovare pentru un anumit proiect 3.1.6. Elaborarea de studii asupra protecţiei proprietăţii intelectuale 3.1.7. Elaborarea de studii comparative pentru utilizarea unor instrumente şi soluţii informatice ori pentru un domeniu precizat sau e-business 3.1.8. Elaborarea de studii de evaluare şi diagnostic pentru transferul afacerii 3.2. Cheltuielile de management ale polului de competitivitate: 3.2.1. Cheltuieli cu activităţile de coordonare, monitorizare şi raportare privind implementarea proiectelor la nivelul polilor de competitivitate, eligibile numai în cazul în care beneficiarul este entitatea de reprezentare a polului de competitivitate 3.2.2. Cheltuieli cu chirii, cheltuieli de personal (cheltuieli salariale pentru personalul pentru managementul de proiect), cheltuieli cu utilităţile aferente funcţionării polilor de competitivitate (energie electrică, apă, canalizare, salubritate, energie termică, gaze naturale) 3.2.3. Cheltuieli cu birotica, serviciile de comunicaţii (internet, telefon, servicii poştale şi de curierat) 3.2.4. Cheltuieli cu activităţi de: instruire, consultanţă, pregătire a proiectelor, asistenţă de specialitate, participare la reuniuni, târguri, conferinţe, simpozioane în ţară şi în Europa, care să vizeze obiectivul de creştere a vizibilităţii polilor de competitivitate la nivel naţional/internaţional 3.2.5. Cheltuieli cu activităţi legate de implementarea proiectelor şi, respectiv, a strategiilor de dezvoltare la nivelul polilor de competitivitate, cum ar fi: comunicare, construire de imagine (branding) la nivel naţional şi european, mediatizarea proiectelor şi a rezultatelor, întărirea cooperării cu parteneri interni şi europeni, marketingul rezultatelor proiectelor implementate de polii de competitivitate 3.3. Cheltuieli pentru participarea IMM-urilor la târguri: 3.3.1. Cheltuieli pentru participări la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate (de entităţi specializate) în ţară sau străinătate, cu stand propriu: taxa de participare, închirierea standului, amenajarea standului, transportul delegaţilor, cazarea pe perioada târgului, transportul mostrelor şi materialelor promoţionale, promovarea pe mediile oferite de târg cu ocazia târgului, depozitarea mostrelor şi materialelor promoţionale pe perioada târgului 3.3.2. Cheltuieli pentru participări la misiuni economice (organizate de entităţi specializate) în străinătate: transportul delegaţilor, cazarea pe perioada misiunii 3.3.3. Cheltuieli pentru elaborarea şi producţia de materiale tipărite/inscripţionate pentru promovarea operatorului economic (numai pentru activităţile prevăzute la subpct. 3.3.1 şi 3.3.2): pliante, broşuri, cataloage, afişe, bannere, inscripţionare pe suport electronic (CD, DVD etc.), alte materiale promoţionale (tricouri, pixuri, brelocuri, brichete, agende, calendare etc.) 3.3.4. Cheltuieli pentru promovarea on-line (îmbunătăţirea/ realizarea unui site pe internet pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate): elaborare de pagini web în limba română şi, obligatoriu, într-o limbă de circulaţie internaţională în scopul prezentării pe internet a activităţii solicitantului şi a produselor promovate pentru export sau pentru piaţa internă, taxa pentru domeniul de internet, taxe legate de găzduirea paginii web pe perioada implementării proiectului 3.3.5. Cheltuieli pentru servicii legate de activităţi de promovare pe noi pieţe interne, pe pieţe internaţionale şi marketing: organizare de seminare de promovare/mese rotunde etc. în România pentru diseminarea informaţiilor legate de firma respectivă, realizarea materialelor informative şi de prezentare în legătură cu organizarea seminarelor de promovare/meselor rotunde menţionate, conceperea şi realizarea brandului, mărcii, logoului/rebrandingului etc. 3.3.6. Cheltuieli pentru servicii de identificare a furnizorilor/ clienţilor externi pentru programe „hosted buyers“, în vederea atragerii în România a importatorilor/cumpărătorilor/potenţialilor clienţi pentru firmele româneşti exportatoare, prin participarea acestor „hosted buyers“ în calitate de vizitatori la târguri, expoziţii şi misiuni economice organizate în România: transportul din ţara respectivă în România şi retur, cazarea în România


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 385/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 385 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 385/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu