E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1048 din  1 iulie 2004

pentru aprobarea continutului-cadru al caietului de sarcini, a contractului-cadru de concesiune si a procedurii pentru acordarea concesiunii serviciului public privind distributia energiei electrice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 727 din 12 august 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 23 alin. (5) din Legea energiei electrice nr. 318/2003,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Se aproba continutul-cadru al caietului de sarcini al concesiunii serviciului public privind distributia energiei electrice, prevazut in anexa nr. 1.
    (2) Caietul de sarcini aferent fiecarui serviciu public de distributie a energiei electrice se aproba prin ordin al ministrului de stat, ministrul economiei si comertului.
    Art. 2
    (1) Se aproba continutul contractului-cadru de concesiune a serviciului public privind distributia energiei electrice, prevazut in anexa nr. 2.
    (2) Contractul de concesiune aferent fiecarui serviciu public de distributie a energiei electrice se aproba prin ordin al ministrului de stat, ministrul economiei si comertului.
    Art. 3
    Procedura pentru acordarea concesiunii serviciului public privind distributia energiei electrice este cea a concesionarii prin licitatie publica deschisa cu preselectie.
    Art. 4
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministru de stat,
                         ministrul economiei si comertului,
                         Dan Ioan Popescu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                              CONTINUTUL-CADRU
al caietului de sarcini al concesiunii serviciului public privind distributia energiei electrice

    CAP. 1
    Obiectul concesiunii

    1. Obiectul concesiunii
    Obiectul concesiunii il constituie serviciul de distributie a energiei electrice avand ca temei legal Legea energiei electrice nr. 318/2003, Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificarile ulterioare, Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, Normele metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 216/1999, cu modificarile ulterioare.
    2. Descrierea obiectului concesiunii
    Serviciul de distributie a energiei electrice consta in transmiterea energiei electrice prin retele de distributie de la retelele de transport sau de la producatori catre instalatiile consumatorilor dintr-o anumita zona delimitata.
    Prin zona delimitata se intelege cel putin o localitate (municipiu, oras, comuna cu sate apartinatoare) care formeaza o unitate administrativ-teritoriala.
    Reteaua electrica de distributie - reteaua electrica cu tensiunea de linie nominala pana la 110 kV inclusiv se delimiteaza fata de instalatiile de producere sau de retelele electrice de transport si de cele ale consumatorilor in punctele de delimitare patrimoniala.
    Serviciul public de distributie a energiei electrice se realizeaza, conform Legii nr. 318/2003, de catre operatorul de distributie, persoana juridica, titulara de licenta acordata de autoritatea competenta in sectorul energiei electrice care este Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE). Operatorul de distributie presteaza serviciul public pentru toti utilizatorii retelelor electrice de distributie, in conditii nediscriminatorii, asigurand accesul la acestea oricarui solicitant care indeplineste cerintele Legii nr. 318/2003, cu respectarea normelor si standardelor de performanta prevazute in reglementarile tehnice in vigoare.
    Serviciul de distributie a energiei electrice se realizeaza, in principal, prin urmatoarele activitati:
    a) exploatarea, retehnologizarea, reabilitarea si dezvoltarea retelelor electrice de distributie, cu respectarea planurilor de urbanism, a dreptului de proprietate, a protectiei mediului, sanatatii si vietii persoanelor si economisirea energiei, conform reglementarilor tehnice in vigoare;
    b) tranzitarea energiei electrice prin retele electrice de distributie, la cererea si cu informarea operatorului de transport si de sistem, pentru acele zone ale tarii in care nu exista capacitate suficienta prin retelele sale, pentru evacuarea puterii din centrale electrice, respectiv centrale electrice de cogenerare, pentru conectarea la sistemul electroenergetic al unei tari vecine, in conditiile existentei unui acord bilateral in acest sens, in cazul incidentelor in SEN si al executarii lucrarilor de exploatare si mentenanta sau al lucrarilor noi in retelele de transport, care pun in indisponibilitate temporara retelele de transport din zona;
    c) realizarea lucrarilor de dezvoltare a retelelor electrice de distributie prin programe de dezvoltare optima a acestora, pe baza studiilor de perspectiva, prin consultare, dupa caz, cu operatorul de transport si prin programe specifice de modernizare pentru instalatii;
    d) asigurarea accesului utilizatorilor, in conditii tehnice de racordare, si furnizarea informatiilor privind reteaua electrica de distributie, cu respectarea confidentialitatii acestora, conform reglementarilor aprobate de ANRE;
    e) asigurarea conducerii operative in conformitate cu licenta de distributie;
    f) supunerea spre aprobare operatorului de transport si de sistem a programului reparatiilor si lucrarilor de intretinere planificata in instalatiile cu tensiune nominala de linie de 110 kV;
    g) monitorizarea sigurantei in functionare a retelelor electrice de distributie, precum si a indicatorilor de performanta a serviciului de distributie;
    h) furnizarea de informatii celorlalti operatori din sectorul energiei electrice in vederea realizarii conditiilor de functionare sigura si eficienta a retelelor electrice de distributie a energiei electrice tuturor categoriilor de consumatori;
    i) pastrarea confidentialitatii asupra informatiilor comerciale obtinute in cursul desfasurarii activitatilor.
    In realizarea serviciului de distributie a energiei electrice concesionarul, in calitatea sa de titular al licentei de distributie, are urmatoarele drepturi:
    a) sa intrerupa functionarea instalatiilor pentru timpul strict necesar lucrarilor de intretinere si reparatii planificate, cu anuntarea prealabila a utilizatorilor retelei electrice de distributie;
    b) sa aiba acces la instalatiile de utilizare ale consumatorilor conform contractelor si ori de cate ori este necesara interventia, potrivit legii;
    c) sa intrerupa alimentarea cu energie electrica, cu anuntarea duratei consumatorilor afectati, prin intermediul furnizorului si conform modalitatii stabilite prin contracte, in urmatoarele situatii prevazute in regulamentul de furnizare elaborat de ANRE si aprobat de Guvern:
    - cand se pericliteaza viata, sanatatea oamenilor ori integritatea bunurilor materiale;
    - la prevenirea sau limitarea extinderii avariilor in echipamente energetice, in zone de retea electrica sau la nivelul intregului SEN;
    - la executarea unor manevre sau lucrari care nu se pot efectua fara intreruperi;
    d) dreptul de uz asupra terenului, proprietate publica sau privata a altor persoane fizice sau juridice, pentru executarea lucrarilor necesare realizarii sau retehnologizarii retelei electrice de distributie, pe durata necesara executarii lucrarilor, putand sa depoziteze pe terenurile proprietate privata materiale, echipamente, utilaje, instalatii, sa desfiinteze culturi sau plantatii, constructii sau alte amenajari existente ori numai sa le restranga, sa indeparteze materiale, sa capteze apa, sa instaleze utilaje si sa lucreze cu acestea, sa amplaseze birouri si locuinte de santier, sa opreasca ori sa restranga activitati ale proprietarului terenului, in masura strict necesara executarii lucrarilor autorizate de ANRE pentru reteaua electrica de distributie si in conditiile legii;
    e) desfasurarea de activitati comerciale legate de furnizarea energiei electrice atunci cand operatorul de distributie este si furnizor.

    CAP. 2
    Durata concesiunii

    Durata maxima a concesiunii este de 49 de ani incepand de la data semnarii contractului de concesiune.

    CAP. 3
    Regimul bunurilor utilizate de concesionar in derularea concesiunii

    1. Concesionarul va utiliza urmatoarele categorii de bunuri:
    a) terenurile pe care sunt situate retelele electrice de distributie existente la data intrarii in vigoare a Legii nr. 318/2003 sunt si raman in proprietatea publica a statului, cu exceptia terenurilor pentru care operatorul de distributie, titular de licenta, a dobandit dreptul de proprietate, in conditiile legii;
    b) bunuri de preluare - bunurile care, conform ofertei adjudecate, pot reveni concedentului la expirarea contractului de concesiune, in masura in care acesta din urma isi manifesta intentia de a le prelua in baza unui contract de vanzare-cumparare incheiat in acest sens. Sunt bunuri de preluare cele care au fost in proprietatea concesionarului, fiind utilizate de catre acesta pe durata contractului de concesiune;
    c) bunuri proprii - bunurile care, conform ofertei adjudecate, raman la expirarea contractului de concesiune in proprietatea concesionarului. Din aceasta categorie nu fac parte bunurile prevazute la lit. b).
    2. In contractul de concesiune se va mentiona repartitia acestor bunuri la incetarea, din orice cauza, a concesiunii.

    CAP. 4
    Redeventa si garantii financiare

    1. Redeventa va fi de cel putin 1 la mie din cifra de afaceri a concesionarului, platibila trimestrial in a doua jumatate a lunii urmatoare trimestrului incheiat.
    2. Plata cu intarziere a redeventei conduce la aplicarea de penalitati conform legislatiei in vigoare.
    3. Concesionarul are obligatia ca, in termen de 90 de zile de la data semnarii contractului de concesiune, sa depuna cu titlu de garantie o suma reprezentand 50% din suma obligatiei de plata datorata pentru primul an de activitate.
    4. In cazul depasirii cu 30 de zile a scadentei de plata, redeventa si penalitatile aferente se incaseaza din garantia constituita potrivit pct. 3, cu instiintarea prealabila a concesionarului in acest sens.
    5. Concesionarul are obligatia de a reconstitui garantia prevazuta la pct. 3, in termen de 90 de zile de la notificarea concedentului.
    6. Neplata redeventei timp de 4 trimestre consecutive conduce la retragerea concesiunii, cu toate consecintele ce decurg din aceasta.
    7. Redeventa se face venit la bugetul de stat.

    CAP. 5
    Responsabilitati privind protectia mediului

    1. Responsabilitatile privind protectia mediului revin in exclusivitate concesionarului, respectiv refacerea cadrului natural dupa executia lucrarilor de orice fel: investitie, organizare de santier, interventie si altele, precum si mentinerea mediului in conditii normale, utilizare de echipamente nepoluante pentru mediul ambiant si lipsite de riscuri pentru personalul de exploatare si intretinere si pentru asezarile umane.
    2. Concesionarul are obligatia de a obtine, pe cheltuiala sa, toate acordurile si avizele impuse de legislatia de mediu.

    CAP. 6
    Interdictia subconcesionarii serviciului public

    Concesionarul nu are drept de subconcesionare a serviciului de distributie a energiei electrice concesionat.

    CAP. 7
    Contractul de concesiune si efectele acestuia

    1. Contractul de concesiune va fi incheiat in forma scrisa.
    2. Continutul-cadru al contractului de concesiune este prezentat in anexa nr. 2.
    3. Contractul de concesiune se incheie in termen de 45 de zile de la data la care concedentul a informat ofertantul despre acceptarea ofertei sale.
    4. Ofertantul se considera informat la data receptionarii scrisorii recomandate cu confirmare de primire, care contine acceptarea ofertei sale.
    5. In cazul in care ofertantul declarat castigator refuza incheierea contractului de concesiune, licitatia publica se anuleaza, iar el pierde garantia depusa pentru participare, concedentul reluand procedura licitatiei de la etapa publicarii anuntului, cu pastrarea valabilitatii studiului de oportunitate si a caietului de sarcini.
    6. Drepturile si obligatiile concesionarului si ale concedentului sunt prevazute in contractul de concesiune.

    CAP. 8
    Raspunderi si sanctiuni

    1. Nerespectarea de catre concesionar a clauzelor contractuale atrage raspunderea pentru daune si aplicarea de penalitati contractuale.
    2. Prevederile pct. 1 se aplica deopotriva si in cazul nerespectarii clauzelor contractuale de catre concedent.
    3. Concesionarul este obligat la penalitati in caz de neplata a redeventei si in alte situatii stabilite prin contractul de concesiune.
    4. Concedentul datoreaza penalitati in situatii stabilite prin contractul de concesiune.

    CAP. 9
    Renuntarea la concesiune

    1. Concesionarul poate renunta la concesiune in cazul imposibilitatii de a realiza obiectul concesiunii din motive obiective.
    2. Motivatia renuntarii la concesiune va fi analizata de o comisie numita de concedent, formata din specialisti din Ministerul Economiei si Comertului, care va adopta o decizie in acest sens. Decizia se comunica concesionarului in termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii.
    3. Concesionarul poate renunta la concesiune si in cazul in care concedentul nu-si respecta obligatiile de indeplinirea carora este conditionata executarea contractului de concesiune. Prevederile pct. 2 sunt aplicabile si in aceasta situatie.
    4. In cazul disparitiei bunurilor utilizate de concesionar pentru realizarea obiectului concesiunii dintr-o cauza de forta majora, constatata conform legii, concesionarul are dreptul de a renunta la concesiune.
    5. In cazul renuntarii la concesiune, partea in culpa este obligata la acoperirea prejudiciilor cauzate.

    CAP. 10
    Incetarea contractului de concesiune

    Contractul de concesiune inceteaza in urmatoarele situatii:
    a) la expirarea duratei contractului;
    b) la retragerea de catre ANRE a licentei pentru exploatarea comerciala a capacitatilor de distributie a energiei electrice;
    c) la retragerea de catre concedent a dreptului de concesiune; decizia de retragere a concesiunii, emisa de concedent, poate fi contestata, in termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii, la instanta de contencios administrativ competenta; decizia ramasa definitiva va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a;
    d) in cazul in care interesul national o impune, prin denuntarea unilaterala de catre concedent, cu plata unei despagubiri juste si prealabile in sarcina concedentului;
    e) prin reziliere, in cazul nerespectarii obligatiilor contractuale asumate de catre concedent/concesionar, cu plata unei despagubiri de catre partea care nu si-a indeplinit obligatiile;
    f) prin renuntare din partea concesionarului, la disparitia dintr-o cauza de forta majora a bunurilor in legatura cu realizarea obiectului concesiunii;
    g) alte situatii de incetare, fara a contraveni prevederilor legale in vigoare.

    CAP. 11
    Controlul concesiunii

    Pe durata contractului de concesiune concedentul are dreptul sa verifice, cu notificarea prealabila a concesionarului, modul in care este satisfacut interesul public prin realizarea serviciului de distributie a energiei electrice in zona respectiva.

    CAP. 12
    Alte dispozitii

    1. Pentru indeplinirea obligatiilor prevazute in contractul de concesiune, concesionarul trebuie sa detina toate acordurile, avizele, autorizatiile, licentele, prevazute de legislatia in vigoare, si sa achite contravaloarea tarifelor aferente acestora.
    2. Litigiile derivate din contractul de concesiune si caietul de sarcini sunt de competenta instantelor judecatoresti romane sau, dupa caz, a arbitrajului, potrivit legii romane, in cazul in care acestea nu sunt solutionate pe cale amiabila intre parti.
    3. Pentru protectia si functionarea normala a retelei electrice de distributie din zona se vor respecta normele tehnice in vigoare.
    4. Concesionarul va asigura zonele de protectie si de siguranta instituite potrivit art. 19 din Legea nr. 318/2003 si corespunzator normelor tehnice elaborate in acest sens de ANRE.
    5. Concesionarul este obligat sa asigure personal calificat si in numar corespunzator pentru realizarea obligatiilor ce-i revin prin contractul de concesiune conform reglementarilor, standardelor de performanta, cerintelor din autorizatiile si licentele in vigoare.

    ANEXA 2

                                CONTINUTUL
contractului-cadru de concesiune a serviciului public privind distributia energiei electrice

             Nr. ...... anul ..... luna .................. ziua .....

    I. Partile contractante
    Ministerul Economiei si Comertului, cu sediul in Bucuresti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, cod postal 010096, tel. (021) 212.94.37/212.94.15, fax (021) 313.87.99, cod fiscal 4192863, contul nr. 202201074193117, deschis la DTCPMB, reprezentata legal prin domnul ........................., avand functia de ministru de stat, ministrul economiei si comertului, denumit in cele ce urmeaza concedent, pe de o parte,
    si
    Societatea Comerciala ......................................., cu sediul social in localitatea ........................, str. .......................... nr. ........, cod postal ....................., tel. .......................... si fax .........................., inmatriculata la Registrul Comertului din ................ sub nr. ......., cod unic de inregistrare ...................., reprezentata prin domnul .................................., director general, denumita in cele ce urmeaza concesionar, pe de alta parte,
    au convenit incheierea prezentului contract.

    II. Temeiul legal
    Art. 1
    Concedentul este autorizat sa incheie prezentul contract de concesiune cu respectarea principiilor procedurilor si a conditiilor prevazute in urmatoarele acte normative:
    - Constitutia Romaniei;
    - Legea energiei electrice nr. 318/2003;
    - Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor;
    - Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 216/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, cu modificarile ulterioare;
a Procesului-verbal de adjudecare a concesiunii nr. ......... din data ..................;
a Licentei nr. ..........., acordata de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) pentru exploatarea comerciala a capacitatilor de distributie a energiei electrice.
    Concedentul si concesionarul isi propun urmatoarele obiective comune, si anume: distributia energiei electrice in conditii de securitate si la standarde ridicate de calitate, in vederea utilizarii optime a surselor primare de energie si cu respectarea normelor de protectie a mediului.

    III. Obiectul contractului de concesiune
    Art. 2
    (1) Obiectul prezentului contract il constituie concesionarea serviciului de distributie a energiei electrice in zona/teritoriul ........................ pe riscul, cheltuiala si raspunderea concesionarului, in conformitate cu obiectivele stabilite de catre concedent prin caietul de sarcini.
    (2) Obiectivele concedentului sunt obligatii ale concesionarului si sunt urmatoarele:
    a) exploatarea, retehnologizarea, reabilitarea si dezvoltarea retelei electrice de distributie, conform ofertei si in calitate de titular al licentei de exploatare comerciala a capacitatilor de distributie a energiei electrice si al autorizatiilor aferente, in zona/teritoriul ..........................., cu respectarea planurilor de urbanism, a dreptului de proprietate, a protectiei mediului, sanatatii si vietii persoanelor si economisirea energiei, conform reglementarilor tehnice in vigoare;
    b) asigurarea furnizarii de energie electrica prin reteaua electrica de distributie in zona/teritoriul ................................, cu conditia obtinerii prealabile a licentei de furnizare;
    c) exploatarea, respectiv intretinerea eficienta si in conditii de siguranta a sistemului de distributie a energiei electrice;
    d) respectarea standardelor de performanta, de calitate - inclusiv cele privind protectia mediului - si a normelor tehnice privind distributia si furnizarea energiei electrice;
    e) respectarea normelor de siguranta, PSI si de protectie a muncii.
    (3) In derularea prezentului contract, concesionarul va utiliza urmatoarele categorii de bunuri:
    a) terenurile pe care sunt situate retelele electrice de distributie existente la data intrarii in vigoare a Legii nr. 318/2003 sunt si raman in proprietatea publica a statului, cu exceptia terenurilor pentru care operatorul de distributie, titular de licenta, a dobandit dreptul de proprietate, in conditiile legii;
    b) bunuri de preluare - bunurile care, conform ofertei adjudecate, pot reveni concedentului la expirarea contractului de concesiune, in masura in care acesta din urma isi manifesta intentia de a le prelua in baza unui contract de vanzare-cumparare incheiat in acest sens. Sunt bunuri de preluare cele care au fost in proprietatea concesionarului, fiind utilizate de catre acesta pe durata contractului de concesiune;
    c) bunuri proprii - bunurile care, conform ofertei adjudecate, raman, la expirarea contractului de concesiune, in proprietatea concesionarului. Din aceasta categorie nu fac parte bunurile prevazute la lit. b).
    (4) Obiectul concesiunii este atribuit exclusiv in legatura cu retelele de distributie din cadrul zonei/teritoriului ............................ .

    IV. Durata contractului
    Art. 3
    (1) Prezentul contract se incheie pe o perioada de ............... ani, incepand cu data semnarii contractului de concesiune de catre ambele parti.
    (2) Contractul de concesiune poate fi prelungit pentru o perioada egala cu cel mult jumatate din durata initiala prevazuta la alin. (1). Prelungirea contractului de concesiune poate fi convenita intre parti fara a mai fi necesara indeplinirea vreunei formalitati sau proceduri de licitatie si se va efectua in baza unei modificari in forma scrisa adusa contractului de concesiune.

    V. Redeventa si modalitatile de plata a acesteia
    Art. 4
    (1) Redeventa stabilita in conditiile legii este de ............... la mie din cifra de afaceri a concesionarului. Toate costurile, cheltuielile si comisioanele legate de plata redeventei sunt in sarcina concesionarului.
    (2) Plata redeventei se va efectua trimestrial, in a doua jumatate a lunii urmatoare trimestrului incheiat, cel tarziu pana in data de 25 a acesteia.
    (3) Plata cu intarziere a redeventei conduce la aplicarea de penalitati conform legislatiei in vigoare.
    (4) In cazul depasirii cu 30 de zile a scadentei de plata, redeventa si penalitatile aferente se incaseaza de catre concedent din garantia de plata a redeventei, prevazuta la art. 12 alin. (1).
    (5) In situatia incasarii de catre concedent a redeventei si a penalitatilor aferente din garantia de plata a redeventei, conform alin. (4), aceasta se va reconstitui de catre concesionar in termen de 90 de zile de la notificarea concedentului.
    Art. 5
    Plata redeventei se face in contul Trezoreriei Judetului ................ ca venit la bugetul de stat.
    Art. 6
    Partile contractante pot conveni reducerea redeventei cu pana la 50%, dar nu mai putin de 1 la mie din cifra de afaceri a concesionarului, in functie de investitiile angajate in baza prezentului contract; in acest caz garantia de plata a redeventei pentru primul an de activitate, prevazuta la art. 12 alin. (1) din prezentul contract, se modifica in mod corespunzator.

    VI. Preturile si tarifele practicate de concesionar
    Art. 7
    (1) In baza prezentului contract, concesionarul va practica, in contractele de furnizare si in cele de distributie a energiei electrice, preturile si tarifele stabilite de catre ANRE in conformitate cu prevederile Legii nr. 318/2003.
    (2) Preturile si tarifele prevazute la alin. (1) pot fi modificate pe durata de valabilitate a contractului, conform reglementarilor in vigoare.

    VII. Drepturile si obligatiile concedentului
    Art. 8
    (1) Concedentul are urmatoarele drepturi:
    a) sa verifice indeplinirea de catre concesionar a obligatiilor care decurg din prezentul contract, precum si modul in care este satisfacut interesul public prin realizarea obiectului concesiunii. In modul si la data stabilita printr-o notificare scrisa, prealabila, concedentul are dreptul de a inspecta obiectivele prin care se desfasoara activitatea, in timpul programului de lucru al concesionarului, acesta din urma avand obligatia de a colabora pe deplin in orice astfel de inspectie;
    b) sa modifice in mod unilateral partea reglementara a prezentului contract, cu notificarea prealabila a concesionarului, din motive exceptionale determinate de interesul national; in cazul in care modificarea unilaterala a contractului este de natura sa cauzeze concesionarului un prejudiciu, acesta are dreptul sa solicite concedentului daune-interese; neintelegerile contractuale dintre concedent si concesionar cu privire la cuantumul daunelor-interese nu pot constitui pentru concesionar un temei valabil de sustragere de la executarea obligatiilor sale contractuale;
    c) sa isi manifeste, la incetarea prezentului contract, intentia de a dobandi bunurile de preluare, in baza unui contract de vanzare-cumparare incheiat cu fostul concesionar, la valoarea contabila actualizata a bunurilor, precum si orice alte drepturi asociate utilizarii acestora, astfel:
    - in termen de 90 de zile calendaristice de la data incetarii prezentului contract prin ajungere la termen, concedentul este obligat, sub sanctiunea decaderii, sa isi exercite dreptul de optiune;
    - in termen de 30 de zile calendaristice de la data incetarii prezentului contract din cauza aparitiei unui caz de forta majora, concedentul este obligat, sub sanctiunea decaderii, sa isi exercite dreptul de optiune.
    (2) Pentru a-i permite concedentului sa isi exercite optiunea si posibilitatea de a identifica bunurile de preluare, concesionarul are obligatia de a-i pune la dispozitie acestuia un inventar al tuturor bunurilor utilizate in legatura cu realizarea obiectului concesiunii, precum si dovada dreptului de proprietate asupra acestora, in timp de 15 zile de la primirea solicitarii scrise din partea concedentului.
    Art. 9
    Concedentul are urmatoarele obligatii:
    a) sa nu il impiedice pe concesionar in exercitarea drepturilor rezultate din prezentul contract;
    b) sa nu modifice in mod unilateral prezentul contract, cu exceptia cazului prevazut la art. 8 alin. (1) lit. b);
    c) sa notifice concesionarului aparitia oricaror imprejurari initiate sau generate de sine, de natura sa aduca atingere drepturilor concesionarului;
    d) sa stabileasca, cu un an inainte de data expirarii duratei prezentului contract, conditiile in care va functiona, dupa expirarea acestuia, sistemul de distributie a energiei electrice.

    VIII. Drepturile si obligatiile concesionarului
    Art. 10
    Concesionarul are urmatoarele drepturi:
    a) de a exploata in mod direct, pe riscul, raspunderea si cheltuiala sa, serviciul de distributie a energiei electrice ce face obiectul prezentului contract, precum si bunurile care au rezultat in urma investitiilor impuse prin caietul de sarcini;
    b) de a obtine si de a folosi rezultatele financiare obtinute din exploatarea bunurilor care au rezultat in urma investitiilor impuse prin caietul de sarcini, potrivit naturii acestora si clauzelor stipulate prin prezentul contract;
    c) de a incheia contracte cu tertii in vederea asigurarii exploatarii serviciului de distributie a energiei electrice;
    d) de a refuza accesul la sistemul de distributie a energiei electrice in urmatoarele situatii:
    - capacitatea retelei existente este insuficienta;
    - accesul la retea impiedica indeplinirea in conditii de siguranta a obligatiei de serviciu public;
    - receptorii solicitati nu se incadreaza in cerintele minime privind siguranta in functionare si protectia mediului si/sau normele de eficienta energetica, in conformitate cu legislatia in vigoare;
    e) sa intrerupa functionarea instalatiilor pentru timpul strict necesar lucrarilor de intretinere si reparatii planificate, cu anuntarea prealabila a utilizatorilor retelei electrice de distributie;
    f) sa aiba acces la instalatiile de utilizare ale consumatorilor, conform contractelor si ori de cate ori este necesara interventia, potrivit legii;
    g) sa intrerupa alimentarea cu energie electrica, cu anuntarea consumatorilor afectati asupra duratei, prin intermediul furnizorului si conform modalitatii stabilite prin contracte, in urmatoarele situatii prevazute in regulamentul de furnizare elaborat de ANRE si aprobat de Guvern:
    - cand se pericliteaza viata, sanatatea oamenilor ori integritatea bunurilor materiale;
    - la prevenirea sau limitarea extinderii avariilor in echipamente energetice, in zone de retea electrica sau la nivelul intregului SEN;
    - la executarea unor manevre sau lucrari care nu se pot efectua fara intreruperi;
    h) dreptul de uz asupra terenului, proprietate publica sau privata a altor persoane fizice ori juridice, pentru executarea lucrarilor necesare realizarii sau retehnologizarii retelei electrice de distributie, pe durata necesara executarii lucrarilor putand sa depoziteze pe terenurile proprietate privata materiale, echipamente, utilaje, instalatii, sa desfiinteze culturi ori plantatii, constructii sau alte amenajari existente, ori numai sa le restranga, sa indeparteze materiale, sa capteze apa, sa instaleze utilaje si sa lucreze cu acestea, sa amplaseze birouri si locuinte de santier, sa opreasca ori sa restranga activitati ale proprietarului terenului, in masura strict necesara executarii lucrarilor autorizate de ANRE pentru reteaua electrica de distributie si in conditiile legii;
    i) sa desfasoare activitati comerciale legate de furnizarea energiei electrice atunci cand operatorul de distributie este si furnizor;
    j) sa preia concesiunea libera de orice sarcini;
    k) toate celelalte drepturi prevazute in contractele-cadru de furnizare a energiei electrice, precum si in contractele-cadru dintre agentii economici privind distributia energiei electrice stabilite de ANRE, sub conditia obtinerii prealabile a licentei de furnizare a energiei electrice si a licentei pentru exploatarea comerciala a capacitatii de distributie a energiei electrice.
    Art. 11
    Concesionarul are urmatoarele obligatii:
    a) sa exploateze in mod eficient in regim de continuitate si de permanenta serviciul de distributie a energiei electrice, cu respectarea normelor de exploatare si a celorlalte prevederi legale in vigoare, precum si a obiectivelor stabilite de catre concedent, sub conditia obtinerii in prealabil a licentelor specifice tipului de activitate, inclusiv a autorizatiei de infiintare a capacitatilor de distributie a energiei electrice in vederea punerii in functiune a acestora. Investitiile prevazute a se efectua de catre concesionar vor respecta termenele de realizare a acestora, conform programului stabilit prin oferta adjudecata;
    b) sa plateasca redeventa, in cuantumul si la termenele prevazute in prezentul contract, inclusiv garantia de plata a acesteia pentru primul an de activitate;
    c) sa puna la dispozitie concedentului documentele, datele si informatiile solicitate de acesta, in legatura cu derularea prezentului contract;
    d) sa ia masurile necesare pentru a realiza serviciile si investitiile impuse prin prezentul contract, precum si sa respecte conditiile de valabilitate a autorizatiilor si a licentelor acordate;
    e) sa nu subconcesioneze, in tot sau in parte, serviciul de distributie care face obiectul prezentului contract;
    f) sa respecte standardele de performanta a serviciului de distributie a energiei electrice, inclusiv cele privind protectia mediului; responsabilitatile de mediu sunt in sarcina concesionarului;
    g) sa respecte conditiile impuse de natura serviciului public - protejarea secretului de stat, conditiile de siguranta in exploatare, protectia mediului, conditiile privind folosirea si conservarea bunurilor de patrimoniu, conform prevederilor legale in vigoare;
    h) sa asigure, la incetarea contractului de concesiune din alte cauze decat ajungerea la termen si forta majora, continuitatea prestarii serviciului public in conditiile stipulate prin prezentul contract, pana la preluarea acestuia de catre concedent, dar nu mai mult de 90 de zile calendaristice de la data incetarii contractului de concesiune;
    i) toate celelalte obligatii prevazute in contractele-cadru de furnizare a energiei electrice, precum si in contractele-cadru dintre agentii economici privind distributia energiei electrice, stabilite de ANRE, sub conditia obtinerii prealabile a licentei de furnizare si a licentei pentru exploatarea comerciala a capacitatii de distributie a energiei electrice.

    IX. Garantii
    Art. 12
    (1) In termen de 90 de zile de la data semnarii prezentului contract, concesionarul va depune, cu titlu de garantie de plata a redeventei, o scrisoare de garantie bancara reprezentand 50% din redeventa datorata pentru primul an de activitate.
    (2) Pentru indeplinirea obligatiilor privind protectia mediului, concesionarul constituie drept garantie ............... (un instrument legal de garantare convenit de parti).

    X. Raspunderea contractuala
    Art. 13
    In cazul in care activitatile concesionarului, legate de executarea obiectului concesiunii, nu pot fi realizate din cauza neindeplinirii obligatiilor asumate de catre concedent, acesta din urma va fi obligat sa il despagubeasca pe concesionar, in conditiile legii, corespunzator prejudiciului adus, cu notificare in termen de 30 de zile calendaristice.
    Art. 14
    In situatia in care concesionarul nu-si indeplineste obligatiile contractuale ori si le indeplineste in mod necorespunzator, acesta se obliga sa plateasca concedentului penalitati, conform legislatiei in vigoare referitoare la neachitarea in termen a creantelor bugetare si, dupa caz, daune-interese, cu notificare in termen de 30 de zile calendaristice.

    XI. Incetarea contractului de concesiune
    Art. 15
    Prezentul contract inceteaza in urmatoarele situatii:
    a) la expirarea duratei contractului;
    b) la retragerea de catre ANRE a licentei pentru exploatarea comerciala a capacitatilor de distributie a energiei electrice;
    c) la retragerea de catre concedent a dreptului de concesiune, in conditiile Legii nr. 318/2003; decizia de retragere a concesiunii emisa de catre concedent poate fi contestata, in termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii, la instanta de contencios administrativ competenta; decizia ramasa definitiva va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a;
    d) in cazul in care interesul national o impune, prin denuntarea unilaterala de catre concedent, cu plata unei despagubiri juste si prealabile in sarcina concedentului;
    e) prin reziliere, in cazul nerespectarii obligatiilor contractuale asumate de catre concedent/concesionar, cu plata unei despagubiri de catre partea care nu si-a indeplinit obligatiile;
    f) prin renuntare din partea concesionarului la disparitia, dintr-o cauza de forta majora, a bunurilor in legatura cu realizarea obiectului concesiunii;
    g) in alte situatii de incetare, fara a contraveni prevederilor legale in vigoare.
    Art. 16
    La incetarea prezentului contract, bunurile care au fost utilizate de concesionar in derularea concesiunii vor fi repartizate conform prevederilor art. 2 alin. (3).

    XII. Renuntarea la concesiune
    Art. 17
    (1) Concesionarul poate renunta la prezentul contract, in conformitate cu prevederile art. 15 lit. f), sub rezerva indeplinirii cumulative a urmatoarelor conditii:
    a) notifica concedentului intentia sa de renuntare;
    b) pune la dispozitie concedentului documentatia privind activitatea desfasurata in baza prezentului contract pana la data renuntarii, precum si rezultatele acesteia;
    c) achita concedentului redeventa datorata pana la momentul incetarii contractului de concesiune.
    (2) Dupa indeplinirea de catre concesionar a conditiilor prevazute la alin. (1), concedentul emite hotararea de incuviintare a renuntarii, care va fi publicata, pe cheltuiala celui care a renuntat, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. Renuntarea la concesiune devine efectiva la 60 de zile calendaristice de la data notificarii intentiei de renuntare.
    (3) Concesionarul care a renuntat la concesiune ramane raspunzator fata de cei interesati pentru toate prejudiciile cauzate de exploatarea acesteia si de lucrarile efectuate pana la data renuntarii, precum si pentru cele rezultate din relatiile contractuale cu acestia, inclusiv pentru pagubele constatate dupa data emiterii hotararii de incuviintare a renuntarii.

    XIII. Forta majora
    Art. 18
    (1) Partea care invoca un caz de forta majora este obligata sa ii notifice celeilalte parti aparitia acestuia, in termen de 5 zile de la producerea evenimentului, urmata de remiterea documentelor justificative, in termen de 30 de zile calendaristice de la incetarea lui. De asemenea, partea care il invoca este obligata sa ia toate masurile posibile pentru limitarea consecintelor produse de un asemenea caz.
    (2) Cazurile de forta majora vor fi certificate de catre Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti.
    (3) In cazul in care forta majora nu inceteaza in termen de 90 de zile calendaristice de la data producerii acesteia, partile au dreptul sa solicite incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna dintre ele sa pretinda daune-interese.

    XIV. Notificari
    Art. 19
    (1) Partile sunt obligate ca pe parcursul derularii prezentului contract sa isi notifice reciproc in scris, in limba romana, la sediul prevazut la pct. I din prezentul contract, orice modificare a circumstantelor avute in vedere la data semnarii acestuia.
    (2) Termenul de notificare este de 30 de zile calendaristice de la data producerii modificarii de circumstante.
    (3) In cazul in care notificarea se face prin posta, aceasta va fi transmisa prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, considerandu-se primita de catre destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare.
    (4) Notificarile transmise prin fax, telex sau posta electronica (e-mail) se considera primite in prima zi lucratoare dupa ce au fost expediate.
    (5) Comunicarile verbale nu sunt luate in considerare de nici una dintre parti.

    XV. Clauza de confidentialitate
    Art. 20
    (1) Partile convin ca termenele si clauzele prezentului contract sunt confidentiale, fiecare dintre parti obligandu-se sa nu transmita tertilor documente, date si/sau informatii rezultate din derularea acestuia.
    (2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) urmatoarele documente, date si/sau informatii:
    a) cele pentru a caror dezvaluire s-a primit acordul scris al celeilalte parti contractante;
    b) cele care sunt la data dezvaluirii lor de circulatie publica;
    c) cele solicitate de organele abilitate ale statului, in baza unei obligatii legale de informare.

    XVI. Cesiunea
    Art. 21
    Sub sanctiunea nulitatii absolute, concesionarul nu are dreptul sa cesioneze altei persoane prezentul contract si nici sa foloseasca contractul la institutiile bancare drept temei pentru contractare de credite, fara acordul scris al concedentului.

    XVII. Legea aplicabila si solutionarea litigiilor
    Art. 22
    (1) Contractul de concesiune este guvernat de legea romana.
    (2) Partile convin ca toate neintelegerile privind validitatea prezentului contract sau cele rezultate din interpretarea, executarea ori incetarea acestuia sa fie rezolvate pe cale amiabila.
    (3) In caz contrar, cu exceptia prevederilor obligatorii din legea romana care impun solutionarea diferendelor ce decurg din prezentul contract de catre instantele competente romane, orice litigiu aparut intre parti, decurgand din sau in legatura cu prezentul contract, va fi solutionat pe cale arbitrala de catre Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, in conformitate cu regulile de arbitraj stabilite de aceasta curte. Tribunalul arbitral va fi format din 3 arbitri, unul desemnat de concedent, unul desemnat de concesionar si unul desemnat prin acordul partilor. Locul de desfasurare va fi in municipiul Bucuresti, limba de desfasurare va fi limba romana, iar decizia arbitrala va fi definitiva si obligatorie.

    XVIII. Clauze finale
    Art. 23
    In derularea prezentului contract Ministerul Finantelor Publice, precum si celelalte organe abilitate ale statului au drept de control asupra acestuia conform legislatiei in vigoare.
    Art. 24
    Orice modificare si/sau completare a prezentului contract se fac prin act aditional incheiat cu acordul partilor contractante.
    Art. 25
    Prezentul contract, impreuna cu anexele sale, ce fac parte integranta din acesta, reprezinta vointa partilor si inlatura orice alta intelegere verbala dintre acestea, anterioara incheierii sale.
    Contractul a fost incheiat astazi ...................., in doua exemplare originale, cate unul pentru fiecare parte, avand aceeasi valoare fiecare, semnate de reprezentantii legali ai celor doua parti contractante.

    Concedent,                                 Concesionar,
    Ministerul Economiei si Comertului         S.C. ...........................
    Ministru de stat,                          Director general,
    ministrul economiei si comertului



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1048/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1048 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu