Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET - LEGE Nr

DECRET - LEGE   Nr. 114 din 30 martie 1990

privind incadrarea unor categorii de salariati in grupele I si II de munca

ACT EMIS DE: C.P.U.N.

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 48 din  2 aprilie 1990




    Consiliul Provizoriu de Uniune Nationala decreteaza:

    Art. 1
    (1) Personalul artistic care a lucrat in institutii de arta, in functiile prevazute in anexa nr. 1, se incadreaza in grupa I de munca.
    (2) Virsta de pensionare a persoanelor prevazute la alin. 1 este aceea ce rezulta din aplicarea prevederilor Legii nr. 3/1977, fara a fi scazuta sub 50 ani, cu exceptia balerinilor, dansatorilor si acrobatilor, la care virsta de pensionare nu va fi mai mica de 40 ani pentru femei si de 45 ani pentru barbati.
    Art. 2
    Personalul artistic care a lucrat in institutii de arta, in functiile prevazute in anexa nr. 2, se incadreaza in grupa II de munca.
    Art. 3
    Institutiile de arta prevazute la art. 1 si 2 sint cele mentionate in anexa nr. 3.
    Art. 4
    (1) Personalul navigant din aviatia civila care realizeaza anual un numar de ore de zbor, de salturi ori starturi, in raport de functia indeplinita, se incadreaza in grupa I de munca sau grupa II de munca, potrivit criteriilor prevazute in anexa nr. 4.
    (2) Pentru personalul navigant din aviatia civila, la stabilirea pensiei se va lua in calcul, pentru fiecare an lucrat in grupa I sau II de munca, cite:
    a) 2 ani pentru grupa I de munca;
    b) 1 an si 6 luni pentru grupa II de munca.
    Art. 5
    Pentru persoanele care au lucrat atit in conditiile grupei I, cit si in conditiile grupei II de munca, fara a realiza in fiecare din aceste grupe cel putin 20 ani, respectiv 25 ani, virsta de pensionare se reduce in mod proportional cu timpul efectiv prestat in grupele de mai sus, in raport de prevederile art. 14 alin. 4 din Legea nr. 3/1977.
    Art. 6
    Pilotii care au in grupa I de munca o vechime efectiva de cel putin 15 ani barbatii si 10 ani femeile si care sint opriti de organele competente sa mai efectueze ore de zbor in aceasta calitate, deoarece nu mai corespund din punct de vedere psiho-fizic, vor fi trecuti intr-o alta munca corespunzatoare pregatirii. Pe aceasta perioada, vor primi, pe linga salariul pentru munca efectiv prestata, si o suma platita din fondurile asigurarilor sociale de stat pina la nivelul salariului tarifar al functiei avute la data trecerii in alta munca. La implinirea virstei de pensionare se poate cere stabilirea pensiei pentru munca depusa si limita de virsta.
    Art. 7
    Alineatul 3 de la articolul 17 din Legea nr. 3/1977 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Personalul navigant care nu are vechimea in munca prevazuta la alin. (1) are dreptul sa i se ia in calcul vechimea stabilita, potrivit legii, pentru persoanele care au lucrat in grupele I si II de munca."
    Art. 8
    Anexele nr. 1, 2, 3 si 4 fac parte integranta din prezentul decret-lege.
    Art. 9
    Decretul nr. 215/1977 cu privire la incadrarea personalului muncitor in grupele I, II sau III de munca se abroga.

                              PRESEDINTELE
               CONSILIULUI PROVIZORIU DE UNIUNE NATIONALA
                               ION ILIESCU

    ANEXA 1

                           PERSONALUL ARTISTIC
        din institutiile de arta care se incadreaza in grupa I de munca

    - balerin
    - dansator
    - acrobat
    - jongler
    - clovn
    - calaret de circ
    - dresor de animale salbatice
    - solist vocal de opera si opereta
    - instrumentist la instrumente de suflat.

    ANEXA 2
                            PERSONALUL ARTISTIC
        din institutiile de arta care se incadreaza in grupa II de munca

    - solist vocal (altul decit cel de la opera si opereta)
    - concert-maestru
    - instrumentist (altul decit cel de la instrumente de
      suflat)
    - corist
    - crainic televiziune
    - actor
    - sufleur
    - minuitor de papusi si marionete
    - maestru de balet si dansuri
    - dresor (altul decit pentru animale salbatice)
    - iluzionist.

    ANEXA 3

                                 LISTA
                          institutiilor de arta

    - teatre de opera si balet
    - teatre de opereta
    - teatre de papusi si marionete
    - teatre de ansambluri de estrada
    - teatre de varietati
    - teatre dramatice
    - circuri
    - filarmonici si orchestre simfonice
    - ansambluri profesioniste de cintece si dansuri
    - orchestre populare profesioniste
    - fanfare profesioniste si militare
    - scoli si institutii de arta.

    ANEXA 4

                               CRITERII
privind incadrarea personalului navigant din aviatia civila in grupa I sau II de munca

    Personalul navigant din aviatia civila se incadreaza in grupa I de munca daca efectueaza numarul minim de ore de zbor, salturi sau starturi stabilite de Departamentul aviatiei civile, cu avizul Ministerului Muncii si Ocrotirilor Sociale.
    Cei care realizeaza jumatate din numarul de ore de zbor, salturi sau starturi se incadreaza in grupa II de munca.
    Dovada efectuarii numarului de ore de zbor, al salturilor, al starturilor sau receptiilor de aeronave se face cu carnetul de zbor. Pentru perioadele anterioare datei de 11 iunie 1954, dovada se face cu adeverintele eliberate de Departamentul aviatiei civile.



COMENTARII la Decretul-lege 114/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul-lege 114 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu