Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 625 din 21 noiembrie 1973

pentru ratificarea Conventiei dintre Republica Socialista Romania si Republica Federala Germania privind evitarea dublei impuneri asupra veniturilor si averii

ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 197 din 11 decembrie 1973


SmartCity3


                   EXPUNERE DE MOTIVE

    Prin decretul alaturat se ratifica Conventia dintre Republica Socialista Romania si Republica Federala Germania privind evitarea dublei impuneri asupra veniturilor si averii, semnata la Bonn la 29 iunie 1973.
    Dezvoltarea relatiilor dintre cele doua tari in domeniul economic, comercial si de cooperare tehnico-stiintifica a facut necesara reglementarea juridica a regimului fiscal al beneficiilor rezidentilor uneia dintre parti, realizate pe teritoriul celeilalte parti.
    Conventia precizeaza impozitele din ambele state care cad sub incidenta acesteia, stabileste criteriile pentru determinarea cazurilor de impozabilitate a intreprinderilor dintr-un stat care activeaza pe teritoriul celuilalt stat, dandu-se o reglementare expresa modului de impozitare a veniturilor realizate de intreprinderile de transporturi navale si aeriene din exploatarea in trafic international a navelor si aeronavelor.
    De asemenea, conventia reglementeaza modul cum vor actiona sub raport fiscal statele contractante in legatura cu diferite bunuri si venituri impozabile realizate pe teritoriul unui stat cuvenite beneficiarilor din celalalt stat contractant, cum sunt: veniturile din proprietati imobiliare, beneficiile intreprinderilor, dividendele, dobanzile, drepturile de licenta, veniturile realizate de liber-profesionisti, veniturile din salarii, veniturile realizate de artistii profesionisti sportivi, veniturile din remunerarea consiliilor de administratie si de conducere, veniturile din pensii platite din fonduri publice, precum si veniturile realizate de studenti si alte persoane in curs de instruire.
    Totodata, conventia prevede modul cum va actiona fiecare stat contractant pentru evitarea dublei impuneri, pentru evitarea unei impozitari care nu este conforma cu conventia sau pentru solutionarea situatiilor neprevazute in conventie.
    Prin dispozitiile pe care le contine, conventia stabileste un cadru juridic-fiscal adecvat pentru dezvoltarea in continuare a relatiilor economice si financiare dintre cele doua tari.


    Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Republica Socialista Romania si Republica Federala Germania privind evitarea dublei impuneri asupra veniturilor si averii, semnata la Bonn la 29 iunie 1973.


                   Presedintele Consiliului de Stat,
                            NICOLAE CEAUSESCU


                                CONVENTIE
intre Republica Socialista Romania si Republica Federala Germania privind evitarea dublei impuneri asupra veniturilor si averii

    Republica Socialista Romania si Republica Federala Germania,
in dorinta de a incheia o conventie pentru evitarea dublei impuneri asupra veniturilor si averii, in vederea promovarii relatiilor economice reciproce, au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Sfera de aplicare cu privire la persoane
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care au o resedinta in unu sau in ambele state contractante.
    Art. 2
    Impozitele care cad sub incidenta conventiei
    (1) Prezenta conventie se aplica, indiferent de modul de percepere, impozitelor pe venit si pe avere care se preleva in statele contractante, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    (2) Sunt considerate ca impozite pe venit si pe avere impozitele percepute pe venitul total, pe averea totala sau asupra unor parti de venit sau de avere, inclusiv impozitele asupra veniturilor provenind din instrainarea bunurilor mobile sau imobile, precum si impozitele asupra cresterii valorii.
    (3) Impozitele actuale care cad sub incidenta prezentei conventii sunt urmatoarele:
    a) In Republica Socialista Romania:
    - impozitul pe veniturile din salarii, din lucrari de litere, arta si stiinta, precum si veniturile din colaborari la publicatii, la spectacole, din expertize si din alte surse;
    - impozitul asupra veniturilor societatilor mixte la care participa organizatii economice romane si parteneri straini;
    - impozitul pe veniturile din activitati productive - meserii, profesii libere -, precum si din intreprinderi altele decat cele de stat;
    - impozitul asupra veniturilor realizate din activitati agricole;
    - impozitul pe cladiri si terenuri din orase;
    - taxele asupra mijloacelor de transport.
    b) In Republica Federala Germania:
    - impozitul asupra venitului (die Eincommensteuer), inclusiv impozitul complimentar la impozitul pe venit (Erganzungsabgabe);
    - impozitul asupra societatilor (die Korperschaftsteuer), inclusiv impozitul complimentar la impozitul asupra societatilor (Erganzungsabgabe);
    - impozitul asupra averii (die Vermogensteuer);
    - impozitul funciar (die Grundsteuer);
    - impozitul profesional (die Gewerbesteuer).
    (4) Dispozitiile prezentei conventii privind impozitul asupra veniturilor si asupra averii se aplica, in mod corespunzator, asupra impozitului profesional (Gewerbesteuer) perceput in Republica Federala Germania pe alte baze decat venitul sau averea.
    (5) Aceasta conventie se va aplica, de asemenea, impozitelor viitoare de natura identica sau analoga care se vor adauga celor existente sau care le vor inlocui. Autoritatile competente ale statelor contractante isi vor comunica reciproc, la finele fiecarui an, in masura in care este necesar, modificarile aduse legislatiei fiscale respective.
    Art. 3
    Definitii generale
    (1) In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant indica, dupa context, Republica Socialista Romania sau Republica Federala Germania;
    b) termenul persoana cuprinde persoanele fizice si societatile;
    c) termenul societate indica toate persoanele juridice, inclusiv societatile mixte prevazute de legislatia romana sau subiectele de drept care sunt considerate ca persoane juridice in vederea aplicarii impozitelor;
    d) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant indica, dupa caz, o intreprindere exploatata de o persoana care isi are resedinta intr-un stat contractant sau o intreprindere care este exploatata de o persoana care isi are resedinta in celalalt stat contractant;
    e) expresia autoritate competenta indica, in Republica Socialista Romania, Ministerul Finantelor, iar in Republica Federala Germania, Ministerul Federal al Finantelor.
    (2) Pentru aplicarea conventiei de catre un stat contractant, orice expresie care nu este altfel definita prin conventie si in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita va avea sensul care i se atribuie de catre legislatia mentionatului stat care reglementeaza impozitele facand obiectul conventiei.
    Art. 4
    Domiciliul fiscal
    (1) In sensul prezentei conventii, expresia o persoana care isi are resedinta intr-un stat contractant desemneaza orice persoana care, in virtutea prevederilor legale ale statului mentionat, este subiect de impunere in acest stat, datorita domiciliului sau, resedintei sale, sediului conducerii sau pe baza oricarui alt criteriu de natura analoga.
    (2) Daca, conform dispozitiilor paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta in ambele state contractante, se aplica urmatoarele dispozitii:
    a) aceasta persoana este considerata ca rezidenta a statului contractant in care are o locuinta permanenta. Daca ea are o locuinta permanenta in fiecare dintre statele contractante, este considerata ca rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sunt cele mai stranse;
    b) daca nu se poate stabili in care dintre statele contractante persoana respectiva isi are legaturile personale si economice cele mai stranse, sau aceasta persoana nu dispune de o locuinta permanenta in nici unul dintre statele contractante, ea este considerata ca rezidenta a statului contractant in care locuieste in mod obisnuit.
    (3) Daca, in conformitate cu dispozitiile paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta in ambele state contractante, se considera ca resedinta ei este in statul contractant unde se afla sediul conducerii efective a afacerilor sale.
    Art. 5
    Sediu stabil
    (1) In sensul prezentei conventii, expresia sediu stabil indica o unitate permanenta a intreprinderii in care aceasta exercita, in total sau in parte, activitatea sa.
    (2) Expresia sediu stabil cuprinde indeosebi:
    a) un sediu al conducerii;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o fabrica;
    e) un atelier;
    f) o mina, o cariera sau orice alt loc de extractie a bogatiilor naturale;
    g) un santier de constructie sau de montaj a carui durata depaseste 12 luni.
    (3) Nu se considera sediu stabil:
    a) amenajarile folosite exclusiv pentru depozitarea, expunerea sau livrarea de bunuri sau marfuri ale intreprinderii, precum si marfurile insesi, inclusiv vanzarea unor astfel de marfuri dupa inchiderea unui targ;
    b) stocurile de bunuri sau marfuri ale unei intreprinderi destinate exclusiv in scopul prelucrarii lor de catre o alta intreprindere;
    c) o unitate permanenta folosita exclusiv in scopul de a cumpara bunuri sau marfuri pentru intreprindere, culegere de informatii ori pentru reclama;
    d) o unitate permanenta intretinuta exclusiv in scopul de a efectua cercetari stiintifice pentru intreprindere, de a da informatii sau de a exercita activitati similare care au un caracter pregatitor sau reprezinta o activitate auxiliara.
    (4) Daca o persoana - cu exceptia unui reprezentant independent in sensul paragrafului 5 - desfasoara o activitate intr-un stat contractant pentru o intreprindere a celuilalt stat contractant, se considera ca exista un sediu stabil in primul stat atunci cand persoana este imputernicita sa incheie contracte in numele intreprinderii si face uz de aceasta imputernicire in mod obisnuit in acel stat, cu exceptia cazului in care isi limiteaza activitatea la cumpararea de bunuri sau marfuri pentru intreprindere.
    (5) O intreprindere a unuia dintre statele contractante nu se considera ca avand un sediu stabil in celalalt stat contractant numai prin faptul ca isi exercita activitatea aici printr-un intermediar, un comisionar sau printr-un alt reprezentant independent, in masura in care aceste persoane lucreaza in cadrul activitatii lor comerciale in mod regulat.
    (6) Faptul ca o societate care isi are resedinta intr-un stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care isi are resedinta in celalalt stat contractant sau isi exercita in acel stat activitatea sa (fie printr-un sediu stabil sau in alt mod) nu este prin el insusi suficient pentru a face ca una dintre cele doua societati sa devina un sediu stabil al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    (1) Veniturile provenind din bunuri imobile sunt impozabile in statul contractant in care sunt situate aceste bunuri.
    (2) Expresia bunuri imobile este definita in conformitate cu legislatia statului contractant in care sunt situate bunurile respective. Expresia cuprinde, in orice caz, toate accesoriile bunurilor imobiliare, inventarul viu si mort al exploatarilor agricole si forestiere, drepturile asupra carora se aplica dispozitiile dreptului privat cu privire la proprietatea funciara, uzufructul bunurilor imobile, precum si drepturile asupra remunerarilor variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoare si alte bogatii ale solului; navele si aeronavele nu sunt considerate bunuri imobile.
    (3) Dispozitiile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din folosirea directa, din inchiriere, arendare, precum si din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    (4) Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind de la bunurile imobile ale unei intreprinderi si veniturilor de la bunurile imobile folosite la exercitarea unei profesiuni libere.
    Art. 7
    Beneficiile intreprinderilor
    (1) Beneficiile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acest stat, in afara de cazul cand intreprinderea exercita activitatea sa in celalalt stat contractant printr-un sediu stabil aflat in acel stat. Daca intreprinderea exercita activitatea sa in acest fel, beneficiile intreprinderii sunt impozabile in celalalt stat (al doilea), dar numai in masura in care pot fi atribuite acelui sediu stabil.
    (2) Daca o intreprindere a unui stat contractant exercita activitatea sa si in celalalt stat contractant printr-un sediu stabil aflat in acel stat, beneficiile vor fi atribuite in fiecare stat contractant acelui sediu stabil care le-ar fi putut realiza daca ar fi exercitat, ca intreprindere independenta, o activitate identica sau similara in conditii identice sau similare si ar fi fost complet independent in relatiile cu intreprinderea a carui sediu stabil este.
    (3) La stabilirea beneficiilor unui sediu stabil cheltuielile efectuate pentru acest sediu stabil, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, sunt admise la scadere, indiferent de faptul daca s-au produs in statul in care se afla sediul stabil sau in alta parte.
    (4) In masura in care intr-un stat contractant este uzual ca beneficiile ce urmeaza sa fie atribuite unui sediu stabil sa fie determinate prin repartizarea beneficiilor totale ale intreprinderii intre diferitele ei parti componente, nici o dispozitie a paragrafului 2 nu impiedica ca acest stat contractant sa stabileasca beneficiile impozabile in conformitate cu repartitia uzuala; modul de repartizare adoptat trebuie, in orice caz, sa fie astfel incat rezultatul sa concorde cu principiile acestui articol.
    (5) Simpla cumparare de bunuri si marfuri pentru intreprindere de catre un sediu stabil nu poate da loc la atribuirea de beneficii pentru acel sediu stabil.
    (6) In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, beneficiile atribuibile unui sediu stabil se vor determina in fiecare an in acelasi mod, afara de cazul cand exista motive suficiente de a proceda in alt fel.
    (7) Daca beneficiile cuprind venituri mentionate in alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Navigatie maritima, pe ape interioare si aeriana
    (1) Beneficiile provenind din exploatarea, in trafic international, a navelor sau aeronavelor pot fi impuse numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    (2) Beneficiile provenind din exploatarea navelor in transporturi interne pe apa pot fi impuse numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    (3) Dispozitiile paragrafelor 1 si 2 se aplica in mod corespunzator si participarilor pe care le are o intreprindere de transporturi aeriene sau navele intr-un pool, o exploatare in comun sau o alta organizatie internationala de exploatare.
    Art. 9
    Dividende
    (1) Dividendele platite de catre o societate care are o resedinta in unul dintre statele contractante catre o persoana care are o resedinta in celalalt stat contractant pot fi impuse in acest celalalt stat.
    (2) Cu toate acestea, dividendele pot fi impuse si in statul contractant in care societatea platitoare de dividende are o resedinta potrivit legislatiei acestui stat, impozitul nu poate insa depasi:
    a) 10 la suta din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul dividendelor este o societate (cu exceptia societatilor de persoane) care detine nemijlocit cel putin 25 la suta din capitalul societatii platitoare de dividende;
    b) 15 la suta din suma bruta a dividendelor, in toate celelalte cazuri.
    (3) In masura in care in unul dintre statele contractante cota de impozit asupra beneficiului unei societati privitoare la beneficiul distribuit este mai mica decat cota de impozit pentru beneficiul nedistribuit, iar diferenta este de 20 la suta sau mai mare, impozitul care este perceput in acest stat asupra dividendelor poate, prin derogare de la prevederile alineatului 2, sa fie de 25,75 la suta din suma bruta a dividendelor, daca acestea provin de la o societate care isi are sediul in acest stat contractant, sunt incasate de o societate care isi are sediul in celalalt stat contractant si care, fie singura sau impreuna cu alte persoane care o controleaza sau cu care impreuna este controlata, detine direct sau indirect cel putin 25 la suta din partile sociale cu drept de vot in societatea care isi are sediul pe teritoriul primului stat.
    (4) Termenul dividende, folosit in acest articol, indica veniturile provenind din actiuni, drepturi de folosinta sau titluri de folosinta, actiuni miniere, participari la beneficii sau alte drepturi cu participare la beneficii - cu exceptia creantelor -, precum si alte venituri provenind din partile sociale care, in conformitate cu legislatia fiscala a statului in care societatea distribuitoare a beneficiului isi are sediul, sunt echivalente cu veniturile din actiuni, inclusiv veniturile provenind din participari la o activitate comerciala in calitate de asociat tacit in sensul dreptului Republicii Federale Germania, din obligatii cu castiguri sau din imprumuturi dand dreptul la o participare a creditorului la beneficiile debitorului, precum si din distribuiri asupra titlurilor de participare ale societatilor de investitii de capitaluri (Investment fonds).
    (5) Prevederile paragrafelor 1 si 3 nu se aplica daca beneficiarul dividendelor care isi are resedinta in unul dintre statele contractante are un sediu stabil in celalalt stat contractant in care se afla sediul societatii platitoare de dividende si daca participarea pentru care se platesc dividendele se refera efectiv la acel sediu stabil. In acest caz se aplica prevederile articolului 7.
    (6) Daca o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza beneficii sau venituri in celalalt stat contractant, acest celalalt stat contractant nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate unor persoane care nu isi au resedinta in acest celalalt stat, nici sa preleve impozite asupra beneficiilor nedistribuite ale societatii, chiar daca dividendele platite sau beneficiile nedistribuite reprezinta, in total sau in parte, beneficii sau venituri realizate in acest celalalt stat.
    Art. 10
    Dobanzi
    (1) Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unei persoane care are resedinta in celalalt stat contractant pot fi impuse in acest celalalt stat contractant.
    (2) Aceste dobanzi pot fi insa impuse si in stat contractant din care provin, in conformitate cu legislatia acestui stat, dar impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10 la suta din suma dobanzilor.
    (3) Termenul dobanzi, folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din imprumuturi publice, din titluri de obligatiuni, indiferent daca sunt cu participare la beneficii sau garantate ipotecar, veniturile care provin din creante de orice natura, precum si toate celelalte venituri care sunt asimilate, de legislatia fiscala a statului din care provin, cu veniturile din imprumuturi.
    (4) Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica cand beneficiarul dobanzilor, rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin dobanzile un sediu stabil si creanta pentru care se platesc dobanzi apartine efectiv acelui sediu stabil. In acest caz se aplica prevederile articolului 7.
    (5) Dobanzile sunt considerate ca provenind dintr-un stat contractant atunci cand debitorul isi are resedinta in acel stat. Cu toate acestea, daca debitorul dobanzilor, indiferent daca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu stabil si creanta pentru care se platesc aceste dobanzi a fost contractata pentru trebuintele acelui sediu stabil, iar dobanzile se platesc le acel sediu, aceste dobanzi sunt considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul stabilit.
    (6) Daca intre debitor si creditor sau intre fiecare dintre ei si o terta persoana exista relatii speciale si din aceasta cauza dobanzile platite si evaluate conform creantei de baza depasesc suma pe care debitorul si creditorul ar fi platit-o fara existenta acestor relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma. In acest caz, partea care excede poate fi impusa in conformitate cu legislatia fiecarui stat contractant, tinandu-se seama si de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 11
    Drepturile de licenta
    (1) Drepturile de licenta care provin dintr-un stat contractant si sunt platite unei persoane care isi are resedinta in celalalt stat contractant pot fi impuse numai in acest celalalt stat contractant.
    (2) Aceste drepturi de licenta pot fi insa impuse si in statul contractant din care provin, in conformitate cu legislatia acelui stat; impozitul nu poate insa depasi 10 la suta din suma reprezentand drepturile de licenta.
    (3) Termenul folosit in acest articol de drepturi de licenta inseamna remunerari de orice fel platite pentru folosirea sau pentru concesionarea folosirii unor drepturi de autor asupra unor opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv filmele cinematografice, asupra brevetelor, marcilor de fabrica, desene sau modele, planuri, formule sau procedee secrete sau pentru folosirea ori concesionarea folosirii unor echipamente industriale, comerciale sau stiintifice ori pentru comunicarea de informatii privitoare la o experienta dobandita in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    (4) Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul drepturilor de licenta care isi are resedinta intr-un stat contractant are in celalalt stat contractant din care provin drepturile de licenta un sediu stabil si drepturile sau valorile patrimoniale pentru care se platesc drepturile de licenta apartin efectiv acelui sediu stabil. In acest caz se aplica prevederile articolului 7.
    (5) Se considera ca drepturile de licenta provin dintr-un stat contractant atunci cand debitorul acestora este statul insusi sau o persoana care isi are resedinta in acel stat. Daca, totusi, debitorul drepturilor de licenta, indiferent daca are sau nu resedinta in unul dintre statele contractante, are un sediu stabil intr-un stat contractant, iar contractul pe baza caruia urmeaza sa fie platite drepturile de licenta a fost incheiat pentru trebuintele sediului stabil si drepturile de licenta sunt platite de acest sediu stabil, se considera ca drepturile de licenta provin din statul contractant in care se afla acest sediu stabil.
    (6) Daca intre debitor si creditor sau intre fiecare dintre ei si o terta persoana exista relatii speciale si din aceasta cauza drepturile de licenta platite si evaluate conform prestatiei de baza depasesc drepturile de licenta pe care debitorul si creditorul le-ar fi convenit fara existenta acestor relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma. In acest caz, partea care excede poate fi impusa in conformitate cu legislatia fiecarui stat contractant, tinandu-se seama si de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Profesiuni libere
    (1) Veniturile realizate de catre un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii libere sau din alta activitate independenta similata pot fi impuse numai in acest stat, afara de cazul cand persoana dispune in mod obisnuit de un centru stabil pentru exercitarea activitatii sale in celalalt stat contractant. Daca el dispune de un astfel de centru stabil, veniturile pot fi impuse in acest celalalt stat, dar numai in masura in care pot fi atribuite acelui centru stabil.
    (2) Expresia profesiuni libere cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si activitatea independenta a medicilor, avocatilor, inginerilor, arhitectilor, dentistilor si contabililor.
    Art. 13
    Salarii si alte forme de remunerare a muncii
    (1) Sub rezerva prevederilor articolelor 14 si 16, salariile si remuneratiile similare pe care o persoana care isi are resedinta intr-un stat contractant le primeste pentru munca prestata ca angajat pot fi impuse numai in acel stat, in afara de cazul cand munca este exercitata in celalalt stat contractant. Daca munca este exercitata in acest stat, remuneratiile primite pot fi impuse in acest celalalt stat.
    (2) Indiferent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile pe care o persoana care isi are resedinta intr-un stat contractant le primeste pentru o munca prestata ca angajat in celalalt stat contractant pot fi impuse numai in primul stat contractant, daca:
    a) beneficiarul nu locuieste, in total, in celalalt stat mai mult de 183 zile in cursul anului calendaristic respectiv;
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana care angajeaza sau pentru o persoana care angajeaza si care nu isi are resedinta in celalalt stat;
    c) remuneratiile nu sunt platite de catre un sediu stabil sau de un centru stabil pe care cel care angajeaza il are in celalalt stat.
    (3) Indiferent de prevederile de mai sus ale prezentului articol, remuneratiile incasate pentru o munca prestata ca angajat la bordul unei nave maritime sau aeronave in trafic international ori la bordul unei nave care serveste transportului pe ape interioare pot fi impuse in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 14
    Remunerarea consiliilor de administratie si de conducere
    Remuneratiile consiliilor de administratie si de conducere sau platile similare pe care o persoana care isi are resedinta intr-un stat contractant le primeste in calitate de membru al unui consiliu de administratie sau de conducere al unei societati care isi are resedinta in celalalt stat contractant pot fi impuse in acest celalalt stat contractant.
    Art. 15
    Artisti si sportivi
    (1) Veniturile pe care le realizeaza artistii profesionisti cum sunt actorii de teatru, de cinematograf, artistii de radio sau de televiziune, interpretii muzicali, precum si sportivii, din activitatea exercitata personal in aceasta calitate pot fi impuse in statul contractant in care aceste activitati sunt exercitate. Prevederile articolelor 12 si 13 nu au aplicatie in aceste cazuri.
    (2) Prin derogare de la prevederile alineatului 1, veniturile realizate din activitati de natura celor mentionate la alineatul 1, de catre persoane care dau spectacole in cadrul schimburilor culturale aprobate de statele contractante, nu pot fi impuse decat in statul in care isi au resedinta acele persoane.
    Art. 16
    Plati din fonduri publice
    (1) Remuneratiile, inclusiv pensiile, acordate de unul dintre statele contractante sau de una dintre colectivitatile sale teritoriale direct sau dintr-un patrimoniu special creat de catre acel stat sau de o colectivitate teritoriala unei persoane fizice pentru serviciile aduse acelui stat sau colectivitatii teritoriale prin exercitarea unor functii publice, pot fi impuse in acel stat.
    Aceasta dispozitie nu se aplica atunci cand remuneratia este platita unei persoane fizice care domiciliaza permanent in celalalt stat.
    (2) In cazul remuneratiilor si pensiilor platite pentru servicii prestate in cadrul unei activitati comerciale sau industriale a unuia dintre statele contractante sau a uneia dintre colectivitatile sale teritoriale se aplica prevederile articolelor 13 si 14.
    Art. 17
    Studenti si alte persoane in curs de instruire
    Daca o persoana fizica este rezidenta a unui stat contractant inainte de a merge direct in celalalt stat contractant si ramane temporar in acest celalalt stat contractant exclusiv in calitate de student al unei universitati, al altei institutii de invatamant superior, al unei scoli sau al unui alt institut de invatamant similar din cel de-al doilea stat contractant sau ca ucenic (in Republica Federala Germania inclusiv ca voluntar sau practicant) ori pentru perfectionare profesionala, ea este scutita de impozit din ziua primei sosiri, in aceste scopuri, in cel de-al doilea stat contractant, dupa cum urmeaza:
    a) pentru transferurile din strainatate destinate intretinerii, educarii sau instruirii ei;
    b) pe timp de maximum 3 ani pentru toate remuneratiile de pana la 6.000 D.M. sau contravaloarea lor in valuta romana, pe an calendaristic, primite pentru munca pe care o exercita in celalalt stat contractant, cu scopul de a-si intregi mijloacele de intretinere, educare sau instruire.
    Art. 18
    Bunuri
    (1) Bunurile imobiliare in sensul prevederilor articolului 6 paragraful 2 pot fi impuse in statul contractant in care sunt situate aceste bunuri.
    (2) Bunurile mobile care reprezinta mijloacele de exploatare ale unui sediu stabil al unei intreprinderi sau care apartin unui centru stabil ce serveste exercitarii unei profesii libere pot fi impuse in statul contractant in care se afla sediul sau centrul stabil.
    (3) Navele maritime si aeronavele exploatate in trafic international si navele servind la navigatia interioara, precum si bunurile mobile afectate exploatarii acestor nave si aeronave, sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    (4) Toate celelalte elemente ale averii unei persoane care isi are resedinta intr-un stat contractant pot fi impuse numai in acel stat.
    Art. 19
    Inlaturarea dublei impuneri
    (1) Pentru o persoana care isi are resedinta in Republica Socialista Romania impozitul se stabileste in felul urmator:
    La impozitul care se percepe in Republica Socialista Romania asupra veniturilor provenind din Republica Federala Germania si asupra valorilor patrimoniale aflate in Republica Federala Germania se ia in considerare, tinand seama de prevederile legislatiei fiscale din Republica Socialista Romania privitoare la luarea in considerare a impozitelor straine, impozitul care a fost platit in conformitate cu legislatia Republicii Federale Germania si in concordanta cu prezenta conventie.
    Suma care urmeaza a fi luata in considerare nu trebuie sa depaseasca totusi partea din impozitul Republicii Socialiste Romania aferenta acestor venituri, stabilita inainte de luarea in considerare.
    (2) Pentru o persoana care isi are resedinta in Republica Federala Germania:
    a) Din baza de impunere a Republicii Federale Germania se excepteaza veniturile provenind din surse aflate in Republica Socialista Romania sau valorile patrimoniale aflate in Republica Socialista Romania care, in conformitate cu prezenta conventie, pot fi impuse in Republica Socialista Romania in masura in care nu sunt aplicabile prevederile de la litera b). Republica Federala Germania isi rezerva dreptul sa tina seama de veniturile astfel exceptate la stabilirea cotelor de impunere. Fraza 1 se aplica la dividende numai in cazul cand dividendele sunt platite de o societate care isi are sediul in Republica Socialista Romania unei societati de capitaluri care isi are resedinta in Republica Federala Germania si care poseda cel putin 25 la suta din partile sociale cu drept de vot al primei societati. Din baza de impunere pentru impozitul Republicii Federale Germania se excepteaza, de asemenea, participarile ale caror dividende, in conformitate cu fraza anterioara, sunt exceptate din baza de impunere sau ar fi exceptate la plata.
    b) Impozitul care, in conformitate cu legislatia Republicii Socialiste Romania si in concordanta cu prezenta conventie, se plateste pentru venituri]e mentionate mai jos, provenite din surse aflate in Republica Socialista Romania, se ia in considerare la impozitul perceput in Republica Federala Germania asupra acestor venituri, tinand seama de prevederile legislatiei fiscale a Republicii Federale Germania privitoare la luarea in considerare a impozitelor straine:
    1. dividendele, in sensul articolului 9, care nu cad sub incidenta prevederilor de la litera a);
    2. dobanzile, in sensul prevederilor articolului 10;
    3. drepturile de licenta, in sensul prevederilor articolului 11;
    4. veniturile, in sensul prevederilor articolului 14;
    5. veniturile, in sensul prevederilor articolului 15.
    Art. 20
    Procedura amiabila
    (1) Cand o persoana care isi are resedinta intr-un stat contractant apreciaza ca masurile luate de un stat contractant sau de ambele state contractante au avut sau vor avea ca urmare o impozitare care nu este conforma cu prezenta conventie, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia nationala a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului al carui rezident este.
    (2) Daca aceasta autoritate competenta considera ca reclamatia este intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa aduca o rezolvare satisfacatoare, se va stradui sa rezolve pe cale amiabila cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este conforma cu conventia.
    (3) Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui ca, de comun acord, sa inlature dificultatile sau indoielile la care poate da loc aplicarea sau interpretarea conventiei. Ele pot, de asemenea, sa se consulte impreuna in vederea evitarii dublei impuneri in cazurile neprevazute de conventie.
    (4) Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele in vederea aplicarii dispozitiilor prezentei conventii.
    Art. 21
    Schimb de informatii
    (1) Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prezentei conventii.
    Toate informatiile obtinute pe aceasta cale vor fi tinute in secret si nu vor putea fi comunicate decat persoanelor sau autoritatilor care au sarcina stabilirii si incasarii impozitelor vizate de prezenta conventie.
    (2) Dispozitiile paragrafului 1 nu pot fi in nici un caz interpretate ca impunand unuia dintre statele contractante obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare prevederilor legislatiei sau practicii administrative proprii sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu ar putea fi obtinute pe baza prevederilor legislatiei in vigoare sau in cadrul practicii administrative normale proprii sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a transmite informatii care ar da la iveala un secret comercial, de afaceri, profesional sau un procedeu comercial ori informatii a caror comunicare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 22
    Privilegii diplomatice si consulare
    Dispozitiile prezentei conventii nu afecteaza privilegiile diplomatice si consulare conforme cu regulile generale ale dreptului international sau stabilite pe baza unor acorduri internationale speciale.
    Art. 23
    Prezenta conventie se extinde si asupra Berlinului (occidental), conform Acordului cvadripartit din 3 septembrie 1971, in concordanta cu procedurile stabilite.
    Art. 24
    Intrarea in vigoare
    (1) Prezenta conventie necesita ratificarea; instrumentele de ratificare vor fi schimbate, cat mai curand posibil, la Bucuresti.
    (2) Prezenta conventie va intra in vigoare in termen de o luna de la data schimbului instrumentelor de ratificare si se va aplica:
    a) in Republica Socialista Romania, la impozitele care se percep pentru perioada de impunere pe anul 1972 si urmatoarele perioade de impunere;
    b) in Republica Federala Germania, la impozitele care se percep pentru perioada de impunere pe anul 1972 si urmatoarele perioade de impunere;
    c) in ambele state contractante, la impozitele realizate, prin retinere, din veniturile incasate dupa data de 31 decembrie 1971.

    Art. 25
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramane in vigoare pe o durata nedeterminata, dar fiecare stat contractant va putea sa denunte conventia, in scris, pe cale diplomatica fata de celalalt stat contractant, pana la data de 30 iunie a fiecarui an calendaristic, dupa expirarea anului care urmeaza anului in care conventia a intrat in vigoare; in acest caz conventia nu se mai aplica:
    a) la perioadele de impunere care incep dupa data de 31 decembrie a anului in care s-a facut denuntarea;
    b) la impozitele realizate, pe cale de retinere, din veniturile incasate dupa data de 31 decembrie a anului in care s-a facut denuntarea.
    Incheiata la Bonn la data de 29 iunie 1973, in doua exemplare originale in limbile romana si germana, fiecare text avand aceeasi valabilitate.

                            PROTOCOL

    Republica Socialista Romania si Republica Federala Germania,
    cu prilejul semnarii conventiei intervenite intre ambele state, privitoare la evitarea dublei impuneri pe venit si pe avere, au stabilit, de comun acord, la data de 29 iunie 1973, la Bonn, urmatoarele prevederi care fac parte integranta din aceasta conventie:

    (1) Privitor la articolele 2 si 19
    La aplicarea prevederilor acestor articole, in Republica Socialista Romania, beneficiul pe care intreprinderile de stat romane il varsa la bugetul de stat se considera ca impozit al Republicii Socialiste Romania in sensul acestor articole.

    (2) Privitor la articolul 5
    Un santier de constructii care este intretinut intr-un stat contractant de o intreprindere a celuilalt stat contractant nu se considera sediu stabil daca durata sa nu depaseste 18 luni. Aceasta regula este aplicabila numai pentru perioada de impunere mentionata de articolul 24 si pentru urmatoarele patru perioade de impunere.
    Centrele stabile de presa, radio si televiziune nu se considera sedii stabile daca informatiile culese sunt transmise exclusiv intreprinderii care intretine acele centre stabile.

    (3) Privitor la articolul 7
    La stabilirea venitului impozabil al unui sediu stabil, platile facute de o intreprindere de constructii unei subantreprize pentru lucrarile efectuate de aceasta pot fi scazute ca fiind cheltuieli ale intreprinderii, in conformitate cu legislatia statului in care se afla sediul stabil.

    (4) Privitor la articolul 9
    Exista consensul ca impozitul perceput in Republica Socialista Romania potrivit articolului 13 din Decretul nr. 425/1972, asupra partilor din beneficiul societatilor mixte transferat in strainatate, este considerat ca impozit pe dividende in sensul articolului 9 paragraful 4.

    (5) Privitor la articolul 13
    In cazul unei persoane care isi are resedinta intr-un stat contractant conform prevederilor articolului 4 si locuieste temporar in celalalt stat contractant in sensul articolului 13 paragraful 2, ca sa exercite in acest al doilea stat contractant o activitate pe un santier de constructii ca angajat al unei intreprinderi din primul stat contractant care intretine acel santier, in locul termenului prevazut de articolul 13 paragraful 2 litera a) se ia in considerare durata sederii temporare, in masura in care aceasta sedere nu depaseste termenul inauntrul caruia, in conformitate cu prevederile protocolului final privitoare la articolul 5, un santier nu se considera ca este un sediu stabil.
    Aceasta regula este valabila numai pentru perioadele de impunere mentionate la articolul 24 si pentru urmatoarele patru perioade de impunere.

    (6) Privitor la articolul 19
    Prevederile articolului 19 paragraful 2 litera a) al prezentei conventii se aplica numai in cazul cand sediul stabil sau societatea in care exista participarea obtine veniturile sale exclusiv sau aproape exclusiv din urmatoarele activitati exercitate in Republica Socialista Romania; fabricarea sau vanzarea de bunuri sau marfuri, prestari de servicii tehnice, afaceri de banca sau de asigurari. In cazul cand aceste conditii nu sunt indeplinite, se vor aplica prevederile articolului 19 paragraful 2 litera b); in cazul impunerii averii, impozitul incasat in Republica Socialista Romania asupra valorilor patrimoniale va fi scazut din impozitul perceput in Republica Federala Germania potrivit prevederilor legislatiei fiscale a Republicii Federale Germania privitor la deducerea impozitelor percepute in strainatate.

    (7) Privitor la articolul 20
    Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc, la cerere, privitor la modificarile importante survenite in legislatia lor fiscala si se vor consulta in comun pentru a stabili daca sunt necesare modificari ale conventiei.



SmartCity5

COMENTARII la Decretul 625/1973

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 625 din 1973
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu