Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 331 din 14 octombrie 1986

pentru ratificarea unor tratate internationale

ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 61 din 20 octombrie 1986


SmartCity3


    Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:

    Art. 1
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Republicii Socialiste Romania si Guvernul Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste cu privire la colaborarea in domeniul gospodaririi apelor de frontiera, semnata la Moscova la 9 aprilie 1986.
    Art. 2
    Se ratifica Conventia dintre Republica Socialista Romania si Republica Socialista Federativa Iugoslavia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere, semnata la Belgrad la 29 aprilie 1986.
    Art. 3
    Se ratifica Acordul dintre Republica Socialista Romania si Republica Turcia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere, semnat la Bucuresti la 1 iulie 1986.

                       NICOLAE CEAUSESCU
                         Presedintele
                 Republicii Socialiste Romania

......................................................

                           CONVENTIE
intre Republica Socialista Romania si Republica Socialista Federativa Iugoslavia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere

    Republica Socialista Romania si Republica Socialista Federativa Iugoslavia,
    dorind sa incheie o Conventie pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere, au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sint rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit si pe avere stabilite intr-un stat contractant, indiferent de modul cum sint percepute.
    2. Sint considerate impozite pe venit si pe avere toate impozitele percepute pe venitul total, pe averea totala sau pe elemente de venit ori de avere, inclusiv impozitele pe cistigurile din instrainarea bunurilor mobile sau imobile, impozitele pe totalul retributiilor platite de intreprinderi, precum si impozitele pe cresterea valorii averii.
    3. Impozitele asupra carora se aplica conventia sint:
    a) In Iugoslavia:
    i) impozitul pe venit;
    ii) impozitul pe venitul personal al muncitorilor;
    iii) impozitul pe venitul personal obtinut din exercitarea activitatii agricole;
    iv) impozitul pe venitul personal obtinut din activitatii economice;
    v) impozitul pe venitul personal obtinut din activitati profesionale;
    vi) impozitul pe redeventele obtinute din drepturi de autor, patente si inovatii tehnice;
    vii) impozitul pe venitul obtinut din avere si din drepturi asupra averii;
    viii) impozitul pe avere;
    ix) impozitul pe venitul total al cetatenilor;
    x) impozitul pe venitul persoanelor straine angajate in activitati economice si profesionale;
    xi) impozitul pe beneficiul obtinut de o persoana straina din investitiile efectuate intr-o organizatie iugoslava de munca asociata;
    xii) impozitul pe beneficiul din activitatea de transport obtinut de o persoana straina care nu are agentie pe teritoriul Republicii Socialiste Federative Iugoslavia
    (mai jos denumite impozit iugoslav).
    b) In Romania:
    i) impozitul pe veniturile din retributii;
    ii) impozitul pe veniturile din lucrari de litere, arta si stiinta;
    iii) impozitul pe veniturile din colaborari la publicatii, expertize si din alte asemenea surse;
    iv) impozitul pe veniturile din colaborari la spectacole, radio, televiziune sau cinematografie;
    v) impozitul pe veniturile obtinute din Romania de persoanele fizice si juridice nerezidente;
    vi) impozitul pe beneficiile societatilor constituite in Republica Socialista Romania cu participare romana si straina;
    vii) impozitul pe veniturile din activitati creative, cum ar fi meseriile, profesiile libere, precum si din intreprinderi altele decit cele de stat;
    viii) impozitul pe veniturile din inchirieri de cladiri si terenuri;
    ix) impozitul pe veniturile realizate din activitati agricole
    (mai jos denumite impozit roman).
    4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite de natura identica sau analoaga care, dupa data semnarii conventiei, se vor adauga celor existente sau le vor inlocui. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante aduse legislatiilor lor fiscale.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii:
    a) Termenul Iugoslavia inseamna Republica Socialista Federativa Iugoslavia si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Iugoslaviei si o suprafata dincolo de marea teritoriala a Iugoslaviei, in cadrul careia Iugoslavia poate, pe baza legislatiei interne si in conformitate cu dreptul international, sa exercite drepturi explorare si exploatare a resurselor naturale, biologice si minerale aflate in apele marii, solul si subsolul acesteia.
    b) Termenul Romania inseamna Republica Socialista Romania si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei si o suprafata dincolo de marea teritoriala a Romaniei, in cadrul careia Romania poate, pe baza legislatiei interne si in conformitate cu dreptul international, sa exercite drepturi de explorare si exploatare a resurselor naturale, biologice si minerale aflate in apele marii, solul si subsolul acesteia.
    c) Termenii un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Iugoslavia sau Romania, dupa cum cere contextul.
    d) Termenul national inseamna:
    i) in cazul Iugoslaviei, orice persoana fizica avind nationalitatea Republicii Socialiste Federative Iugoslavia, in conformitate cu legislatia iugoslava;
    ii) in cazul Romaniei, orice persoana fizica avind cetatenia Republicii Socialiste Romania, in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
    e) Termenul persoana inseamna o persoana fizica si orice persoana juridica.
    f) Termenul societate inseamna:
    i) in ce priveste Iugoslavia, o organizatie de munca asociata si orice alta persoana juridica supusa impozitarii;
    ii) in ce priveste Romania, orice persoana juridica, inclusiv o societate mixta constituita conform legislatiei romane si orice entitate considerata persoana juridica in vederea impozitarii.
    g) Termenii intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna:
    i) in ce priveste Iugoslavia, o organizatie de munca asociata si alte organizatii si comunitati autoconduse, oameni ai muncii care desfasoara individual activitati independente si o intreprindere constituita in afara teritoriului Iugoslaviei, care este condusa de un rezident iugoslav;
    ii) in ce priveste Romania, o intreprindere condusa de un rezident roman.
    h) Termenul baza fixa inseamna un loc permanent in care se desfasoara activitati profesionale.
    i) Termenul trafic international inseamna orice transport efectuat cu o nava, aeronava, vehicul feroviar sau rutier exploatat de o intreprindere care isi are sediul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului cind nava, aeronava, vehiculul feroviar sau rutier este exploatat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant.
    j) Termenul autoritate competenta inseamna:
    i) in ce priveste Iugoslavia, Secretariatul Federal pentru Finante sau reprezentantul sau autorizat;
    ii) in ce priveste Romania, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat.
    In aplicarea prezentei conventii de un stat contractant, orice termen care nu este definit mai sus va avea sensul care i se atribuie prin legislatia acelui stat referitoare la impozitele asupra carora se aplica conventia.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, conform legislatiei acelui stat, este subiect de impunere in acel stat datorita domiciliului, rezidentei, sediului conducerii sau oricarui alt criteriu de natura analoaga.
    2. Cind, potrivit dispozitiilor paragrafului 1 al acestui articol, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau va fi rezolvat astfel:
    a) va fi considerata rezidenta a statului in care dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa. Daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state, ea va fi considerata rezidenta a statului cu care legaturile sale personale si economice sint mai strinse (centrul intereselor sale vitale);
    b) daca statul in care are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca nu are o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre state, va fi considerata rezidenta a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca locuieste in mod obisnuit in ambele state sau daca nu locuieste in mod obisnuit in nici unul dintre ele, va fi considerata rezidenta a statului al carui national este;
    d) daca este un national al ambelor state sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor transa problema de comun acord.
    3. Cind, potrivit dispozitiilor paragrafului 1 al acestui articol, o persoana, alta decit o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, va fi considerata ca rezidenta a statului in care este situat sediul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, termenul sediu permanent indica un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi exercita in total sau in parte activitatea sa.
    2. Termenul sediu permanent cuprinde, indeosebi:
    a) un sediu de conducere;
    b) o sucursala;
    e) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier si
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Un santier de constructii sau de montaj constituie un sediu permanent numai daca dureaza mai mult de 24 de luni.
    4. Prin derogare de la prevederile paragrafelor 1, 2 si 3 ale prezentului articol, termenul sediu permanent nu include:
    a) folosirea de instalatii in scopul exclusiv al depozitarii, expunerii sau livrarii produselor sau marfurilor apartinind intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinind intreprinderii in scopul exclusiv al depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinind intreprinderii in scopul exclusiv de a fi prelucrate de o alta intreprindere;
    d) produsele sau marfurile apartinind unei intreprinderi expuse la un tirg sau expozitie si care sint vindute de catre intreprindere dupa inchiderea tirgului sau expozitiei respective;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri in scopul exclusiv de a cumpara produse sau marfuri ori pentru a stringe informatii pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri in scopul exclusiv de a face reclama, de a furniza informatii, pentru cercetari stiintifice sau activitati analoage care au un caracter preparator sau auxiliar pentru intreprindere;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri numai pentru orice combinatii din activitatile mentionate la subparagrafele de la a) la f), cu conditia ca intreaga activitate a sediului stabil de afaceri rezultind din aceasta combinatie sa aiba caracter preparator sau auxiliar.
    5. Prin derogare de la prevederile paragrafelor 1 si 2, cind o persoana - alta decit un agent cu statut independent caruia i se aplica paragraful 6 - activeaza in numele unei intreprinderi si dispune de imputernicire, pe care o exercita in mod obisnuit intr-un stat contractant, de a incheia contracte in numele intreprinderii, acea intreprindere se va considera ca are un sediu permanent in acel stat cu privire la orice activitati pe care acea persoana le desfasoara pentru intreprindere, in afara de cazul cind activitatile unei asemenea persoane sint limitate la cele mentionate la paragraful 4 care, daca ar fi exercitate printr-un loc fix de afaceri, n-ar constitui un sediu permanent conform prevederilor acelui paragraf.
    6. Nu se considera ca o intreprindere a unui stat contractant are un sediu permanent in celalalt stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea in acest celalalt stat prin intermediul unui curtier (broker), al unui comisionar general sau al oricarui alt intermediar cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate rezidenta a celuilalt stat contractant sau care exercita activitatea in celalalt stat contractant (printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este prin el insusi suficient pentru a face din oricare din aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Venitul obtinut de un rezident al unui stat contractant din bunuri imobile (inclusiv venitul din exploatari agricole sau forestiere) situate in celalalt stat contractant poate fi impus in acel celalalt stat.
    2. Termenul bunuri imobile va avea intelesul prevazut in legislatia statului contractant in care bunurile respective sint situate. Navele, vapoarele si aeronavele nu sint considerate ca bunuri imobile.
    3. Dispozitiile paragrafului 1 al acestui articol se vor aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea sub orice alta forma a bunurilor imobile.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 ale prezentului articol se vor aplica, de asemenea, veniturilor provenind din bunurile imobile ale unei intreprinderi si veniturilor din bunurile imobile folosite la exercitarea unor servicii personale independente.
    Art. 7
    Beneficiile intreprinderilor
    1. Beneficiile unei intreprinderi a unui stat contractant sint impozabile numai in acest stat, in afara de cazul cind intreprinderea exercita activitatea sa in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent aflat in acel stat. Daca intreprinderea exercita activitatea sa in acest mod, beneficiile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai in masura in care acestea sint atribuibile acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cind o intreprindere a unui stat contractant exercita activitate in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat in acel stat, se va atribui in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, beneficiile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata exercitind activitati identice sau analoage, in conditii identice sau analoage si tratind cu toata independenta cu intreprinderea al carui sediu permanent este.
    3. La determinarea beneficiilor unui sediu permanent se vor acorda ca deducere cheltuielile facute pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, efectuate fie in statul contractant in care se afla sediul permanent, fie in alta parte.
    4. Beneficiile de atribuit sediului permanent vor fi determinate pe baza registrelor tinute separat de sediul permanent. Daca aceste registre nu constituie o baza corespunzatoare pentru determinarea beneficiilor sediului permanent, atunci aceste beneficii se vor determina pe baza repartizarii beneficiilor totale ale intreprinderii intre diversele ei parti componente. Metoda repartitiei adoptata trebuie, totusi, sa fie astfel stabilita incit rezultatele sa concorde cu principiile cuprinse in acest articol. Daca apare necesar, autoritatile competente din statele contractante se vor stradui sa cada de acord asupra metodei de repartizare a beneficiilor intreprinderii.
    5. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, beneficiile de atribuit unui sediu permanent se vor determina in fiecare an prin aceeasi metoda, afara de cazul cind exista motive valabile si suficiente pentru a proceda altfel.
    6. Nici un beneficiu nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    7. Orice beneficiu obtinut in Iugoslavia de un rezident al Romaniei din investitiile sale intr-o organizatie de munca asociata poate fi impus in Iugoslavia, dar impozit nu va depasi 10 la suta din asemenea beneficiu.
    8. Cind beneficiile cuprind elemente de venit tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, dispozitiile acelor articole nu vor fi afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi internationale si transporturi pe cai navigabile interioare
    1. Beneficiile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor, vehiculelor rutiere si feroviare vor fi impuse numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Beneficiile obtinute din exploatarea ambarcatiunilor angajate in transportul pe cai navigabile interioare vor fi impuse numai in statul contractant in care situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    3. Daca locul conducerii efective a intreprinderii de transporturi maritime sau a unei intreprinderi de transport pe cai navigabile interioare este situat la bordul unei nave sau ambarcatiuni, atunci se va considera ca acestea se afla in statul contractant in care este situat portul de armare a navei sau ambarcatiunii, sau, daca nu exista un atare port de armare, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava sau ambarcatiunea.
    4. Prevederile paragrafului 1 al acestui articol se vor aplica, de asemenea, beneficiilor din participarea intr-un pool, la o exploatare in comun sau printr-o agentie internationala.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    Atunci cind:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, sau
    b) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si a unei intreprinderi a celuilalt stat contractant,
    si, fie intr-un caz, fie in celalalt, intre cele doua intreprinderi s-au stabilit ori impus conditii in relatiile lor comerciale sau financiare care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci orice beneficii care ar fi revenit uneia dintre intreprinderi daca n-ar fi fost acele conditii, dar datorita acelor conditii nu i-au mai revenit, pot fi incluse in beneficiile acelei intreprinderi si impuse in mod corespunzator.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a Romaniei unui rezident al Iugoslaviei se impun in Iugoslavia.
    2. Totusi, aceste dividende pot fi impuse in Romania, unde societatea platitoare de dividende este rezidenta, potrivit legislatiei Romaniei, dar impozitul astfel stabilit nu va depasi 5 la suta din suma bruta a dividendelor.
    Prevederile acestui paragraf nu vor afecta impozitarea societatilor pentru beneficiile obtinute din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende folosit in acest articol indica beneficiile distribuite de societatile mixte romane subscriitorilor de capital.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se aplica daca beneficiarul dividendelor, fiind rezident al Iugoslaviei, desfasoara activitati in Romania in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau exercita in Romania profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si detinerea pachetului de actiuni pe baza caruia sint platite dividendele este legata in mod efectiv de un astfel de sediu permanent sau baza fixa. In astfel de situatii se vor aplica, dupa caz, prevederile art. 7 sau 15 din prezenta conventie.
    5. Cind o societate rezidenta a Iugoslaviei obtine beneficii sau venituri din Romania, Romania nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, decit in masura in care astfel de dividende sint platite unui rezident din Romania sau in masura in care detinerea pachetului de actiuni in virtutea caruia sint platite dividendele este legata in mod efectiv de un sediu permanent sau de o baza fixa situata in Romania, nici sa supuna beneficiile nedistribuite ale societatii vreunui impozit chiar daca dividendele platite sau beneficiile nedistribuite reprezinta, in total sau in parte, beneficii sau venituri provenind din Romania.
    Art. 11
    Dobinzi
    1. Dobinzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant sint impozabile in acel celalalt stat.
    2. Totusi, dobinzile mentionate la paragraful 1 al acestui articol pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si in conformitate cu legislatia acelui stat, dar impozitul astfel stabilit nu poate depasi 7,50 la suta din suma bruta a dobinzilor. Autoritatile competente ale statelor contractante vor stabili de comun acord modul de aplicare a acestei limitari.
    3. Termenul dobinzi, asa cum este folosit in acest articol, indica venituri din efecte publice de stat, din titluri de obligatiuni, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la beneficii si din creante de orice natura, precum si alte venituri asimilate, de legislatia fiscala a statului din care provin veniturile, cu alte venituri din imprumuturi.
    Penalitatile pentru plata cu intirziere nu vor fi considerate dobinzi in sensul acestui articol.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se aplica daca beneficiarul dobinzilor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati in celalalt stat contractant din care provin dobinzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si creanta generatoare de dobinzi este efectiv legata de un astfel de sediu permanent sau baza fixa. In astfel de situatii se vor aplica prevederile art. 7 sau 15 din conventie, dupa caz.
    5. Dobinzile vor fi considerate ca provin dintr-un stat contractant cind platitorul este un rezident al acelui stat.
    6. Prin derogare de la prevederile paragrafului 5 al acestui articol, dobinzile vor fi considerate ca provin din statul contractant in care platitorul de dobinzi isi are sediul permanent sau o baza fixa de care imprumutatul pe baza caruia se platesc dobinzile este efectiv legat si este purtator de dobinzi, chiar daca platitorul dobinzilor este sau nu rezident al statului contractant.
    7. Daca, pe considerentul unor relatii speciale existente intre platitor si primitor sau intre ambii si o alta persoana, suma dobinzilor platite, tinind cont de creanta pentru care s-a platit aceasta, depaseste suma care ar fi fost convenita de platitor si primitor in lipsa unei astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va ramine impozabila conform legii fiecarui stat contractant, tinindu-se cont de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Redeventele mentionate in paragraful 1 al acestui articol pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si in conformitate cu legislatia acestui stat, insa impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10 la suta din suma bruta a redeventelor. Autoritatile competente ale statelor contractante vor stabili de comun acord modul de aplicare a acestei limitari.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol indica platile de orice natura primite pentru folosirea sau concesionarea folosirii oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv filmele cinematografice si filmele sau benzile magnetice destinate televiziunii sau radiodifuziunii, oricarui brevet de inventie, marca de fabrica, desen sau model, plan, formula sau procedeu secret ori pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui echipament industrial, comercial sau stiintific sau pentru informatii cu privire la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se vor aplica daca beneficiarul redeventelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate in celalalt stat contractant din cale provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, si dreptul sau bunul pentru care sint platite redeventele este efectiv legat de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. Intr-un astfel de caz se vor aplica prevederile art. 7 sau art. 15, dupa caz.
    5. Redeventele vor fi considerate ca provin dintr-un stat contractant cind platitorul este un rezident al acelui stat contractant.
    6. Prin derogare de la prevederile paragrafului 5 al acestui articol, redeventele vor fi considerate ca provin din statul contractant in care platitorul redeventelor isi are sediul permanent sau o baza fixa in legatura cu care s-a stabilit obligatia de plata a redeventelor si care sint purtatoare de redevente, chiar daca platitorul redeventelor este sau nu rezident al statului contractant.
    7. Daca, pe considerentul unor relatii speciale intre platitor si primitor sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor platite, tinind seama de utilizarea, dreptul sau informatia pentru care acestea sint platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiar in lipsa unei asemenea relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor ramine impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinind seama si de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind din Romania si platite unui rezident al Iugoslaviei pot fi impuse in Iugoslavia.
    2. Cu toate acestea, astfel de comisioane pot fi impuse in Romania, in conformitate cu legislatia Romaniei, dar impozitul astfel stabilit nu va depasi 10 la suta suma comisioanelor.
    3. Termenul comisioane, asa cum este folosit in acest articol, inseamna o plata facuta unui intermediar, unui reprezentant comisionar general sau oricarei alte persoane asimilate, de catre legislatia fiscala a Romaniei, unui astfel de intermediar sau reprezentant.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca primitorul comisioanelor, fiind rezident al Iugoslaviei, are in Romania un sediu permanent de care este legata efectiv activitatea care genereaza comisioanele. In asemenea caz se vor aplica prevederile art. 7.
    5. Comisioanele vor fi considerate ca provin din Romania cind platitorul este rezident al Romaniei. Cind, totusi, persoana care are de platit comisioanele indiferent daca este sau nu rezidenta a Romaniei, are in Romania un sediu permanent de care sint legate activitatile pentru care este facuta plata si aceste comisioane sint suportate de acel sediu permanent, atunci comisioanele vor fi considerate ca provin din Romania, unde este situat sediul permanent.
    6. Cind, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si primitor sau intre acestia si o alta persoana, suma comisioanelor platite, tinind seama de activitatile pentru care se platesc, depaseste suma pe care fi convenit-o platitorul si primitorul in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma. In acest caz partea excedentara a platilor va ramine impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinindu-se cont de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 14
    Cistiguri din capital
    1. Cistigurile obtinute de un rezident al unui stat contractant din instrainarea bunurilor imobile aflate in celalalt stat contractant sint impozabile in acel celalalt stat.
    2. Cistigurile provenind din instrainarea bunurilor mobile facind parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a bunurilor mobile tinind de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unor profesii independente, inclusiv cistigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a unei asemenea baze fixe, sint impozabile in acel celalalt stat.
    3. Prin derogare de la prevederile paragrafului 2 al acestui articol, cistigurile obtinute din instrainarea navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere exploatate in trafic international, ambarcatiunilor angajate in transportul pe cai navigabile interioare sau a bunurilor mobile tinind de exploatarea unor asemenea nave, aeronave, vehicule feroviare sau rutiere sau ambarcatiuni vor fi impuse numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Cistigurile provenind din instrainarea oricaror bunuri, altele decit cele mentionate la paragrafele 1, 2 si 3 ale acestui articol, sint impozabile numai in statul contractant al carui rezident este cel care instraineaza.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de catre un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii libere sau a altor activitati cu caracter independent vor fi impuse numai in acel stat, in afara de cazul cind:
    a) are o baza fixa la dispozitia sa in celalalt stat contractant in scopul desfasurarii activitatii; in acest caz, numai partea de venit atribuibila acelei baze fixe poate impusa in acel celalalt stat contractant; sau
    b) sederea sa in celalalt stat contractant este pe o perioada sau perioade in suma de sau depasind in total 183 zile in anul fiscal vizat; in acest caz, numai partea din venit care este obtinuta din activitatea sa desfasurata in acel celalalt stat contractant poate fi impusa in acel celalalt stat.
    2. Expresia profesii libere cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a activitatii de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 18, 19 si 21 din prezenta conventie, retributiile, salariile si alte remuneratii similare pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate exercitata ca angajat sint impozabile numai in acest stat, daca activitatea nu este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea remunerata este exercitata in acest fel, remuneratiile primite acolo pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Prin derogare de la prevederile paragrafului 1 al acestui articol, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant vor fi impozabile numai in primul stat contractant, daca:
    a) primitorul ramine in celalalt stat o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 zile in cursul anului calendaristic vizat, si
    b) remuneratiile sint platite de catre sau in numele unei persoane care nu este rezidenta a celuilalt stat, si
    c) remuneratiile nu sint suportate de catre un sediu permanent sau de o baza fixa pe care persoana o are in celalalt stat.
    3. a) Remuneratiile platite de un stat contractant sau o subdiviziune politica, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane vor fi impuse numai in acel stat.
    b) Remuneratiile platite de un stat contractant sau o subdiviziune politica, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice vor fi impuse numai in celalalt stat contractant daca beneficiarul, care a desfasurat o munca in acel celalalt stat, este un rezident al acelui stat si care:
    i) este un national al acelui stat; sau
    ii) nu a devenit rezident al acelui stat numai in scopul de a presta o munca.
    4. Remuneratiile obtinute de o persoana fizica pentru munca prestata in legatura cu o activitate desfasurata de un stat contractant sau o subdiviziune politica, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala vor fi impuse in conformitate cu prevederile paragrafelor 1 si 2 ale prezentului articol.
    5. a) Remuneratia obtinuta de un rezident al Iugoslaviei angajat in cadrul reprezentantei comerciale mixte a Iugoslaviei si Federatiei de turism iugoslave va fi impusa numai in Iugoslavia.
    b) Remuneratia obtinuta de un rezident al Romaniei angajat in cadrul Agentiei comerciale a Romaniei si Oficiului roman de turism va fi impusa numai in Romania.
    6. Prin derogare de la dispozitiile precedente ale acestui articol, remuneratiile pentru activitatea salariata exercitata la bordul unei nave, aeronave, vehicul feroviar sau rutier exploatat in trafic international sau la bordul unei ambarcatiuni angajate in transportul pe cai navigabile interioare pot fi impuse in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 17
    Venituri obtinute din participarea in consiliile de administratie (tantieme)
    1. Tantiemele si alte venituri similare obtinute de un rezident al Iugoslaviei, in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati rezidente in Romania, pot fi impuse in Romania.
    2. Tantiemele si alte venituri similare obtinute de un rezident al Romaniei, in calitatea sa de membru al consiliului mixt de administratie al unei societati rezidente in Iugoslavia, pot fi impuse in Iugoslavia.
    Art. 18
    Artisti si sportivi
    1. Prin derogare de la prevederile art. 15 si 16 ale prezentei conventii, veniturile obtinute de artistii de teatru, film, radio si televiziune, muzicienii, sportivii, precum si de alti profesionisti de spectacole din activitatea lor personala desfasurata in aceasta calitate, sint impozabile in statul contractant in care aceste activitati sint exercitate.
    2. Cind veniturile in legatura cu activitatile practicate de un profesionist de spectacole sau sportiv, care sint mentionate in paragraful 1 al acestui articol, nu revine acestui profesionist insusi sau sportivului, ci altor persoane, prin derogare de la prevederile art. 7, 15 si 16 ale acestei conventii, acele venituri sint impozabile in statul contractant in care se desfasoara activitatea artistilor sau sportivilor.
    3. Prin derogare de la prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol, veniturile obtinute in legatura cu activitatile mentionate in paragraful 1 al acestui articol, in cadrul programelor de schimburi culturale si sportive aprobate de ambele state contractante, vor fi scutite de impozit in statul contractant in care se desfasoara aceste activitati.
    Art. 19
    Pensii
    1. Pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca desfasurata in trecut ca angajat vor fi impozabile numai in statul contractant al carui rezident este primitorul pensiei.
    2. Prin derogare de la prevederile paragrafului 1 al acestui articol:
    a) orice pensie platita de un stat contractant sau de o subdiviziune politica, o autoritate locala sau unitate administrativ-teritoriala a acestuia in afara bugetului sau a fondurilor speciale, oricarei persoane fizice, va fi impusa numai in acel stat.
    b) totusi, astfel de pensii vor fi impuse numai in celalalt stat contractant, daca beneficiarul este un national sau un rezident al acelui stat.
    3. Orice pensie obtinuta de o persoana fizica pentru munca prestata in legatura cu orice activitate industriala sau comerciala desfasurata de unul dintre statele contractante sau de o subdiviziune politica, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala a acestuia va fi impusa numai in statul contractant in care persoana fizica este rezidenta.
    Art. 20
    Studenti
    1. Sumele pe care le primeste pentru intretinere, educare sau instruire un student, un practicant sau un stagiar, care este sau a fost, imediat anterior venirii sale intr-un stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat numai in scopul educarii sau instruirii sale, nu vor fi impuse in acel stat, cu conditia ca astfel de sume sa provina din surse din afara acelui stat.
    2. In legatura cu alocatiile, bursele scolare si remuneratiile din munca salariata necuprinse in paragraful 1, un student, un practicant sau un stagiar la care se refera paragraful 1 va fi in plus indreptatit, pe durata educarii si instruirii, la aceleasi scutiri, usurari si reduceri de impozite care se acorda rezidentilor statului contractant in care studiaza.
    Art. 21
    Profesori
    1. O persoana fizica care soseste intr-un stat contractant in scopul predarii sau al desfasurarii de cercetari stiintifice la o universitate, scoala sau alta institutie educationala recunoscuta in acel stat contractant si care este sau a fost imediat anterior sosirii sale rezident al celuilalt stat contractant va fi scutita de impozit in primul stat contractant mentionat pentru remuneratia aferenta unei astfel de activitati de predare sau stiintifice, pe o perioada care sa nu depaseasca 2 ani de la data primei sale sosiri in acel scop.
    2. Prevederile paragrafului 1 al acestui articol nu se aplica asupra venitului din cercetare, daca astfel de cercetare nu este intreprinsa in interesul general, ci in primul rind in interesul personal al uneia sau mai multor persoane determinate.
    Art. 22
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, de oriunde provin, care n-au fost mentionate in mod expres in articolele precedente ale prezentei conventii, sint impozabile numai in acel stat.
    2. Prevederile paragrafului 1 al acestui articol nu se aplica asupra venitului, altul decit venitul din bunurile imobile, daca beneficiarul unui astfel de venit, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati in celalalt stat contractant, printr-un sediu permanent situat acolo sau exercita in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si dreptul sau bunurile pe baza carora se plateste venitul sint efectiv legate de un astfel de sediu permanent sau baza fixa. In astfel de situatii se vor aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    Art. 23
    Averea
    1. Averea constituita din bunuri imobile detinuta de un rezident al unui stat contractant si situata in celalalt stat contractant se impoziteaza in acel celalalt stat.
    2. Averea constituita din bunuri mobile facind parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau din bunuri mobile tinind de o baza fixa la dispozitia unui rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant, in scopul exercitarii unei profesii libere, este impozabila in acel celalalt stat.
    3. Navele, aeronavele, vehiculele rutiere si feroviare exploatate in trafic international, ambarcatiunile angajate pe cai navigabile interne si bunurile mobile tinind de exploatarea unor astfel de nave, aeronave, vehicule rutiere si feroviare si ambarcatiuni sint impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective al intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente de avere ale unui rezident al unui stat contractant sint impozabile numai in acel stat.
    Art. 24
    Metode de evitare a dublei impuneri
    1. In Iugoslavia, dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    1) cind un rezident al Iugoslaviei obtine venituri sau detine avere care, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, sint impuse in Romania, Iugoslavia, sub rezerva prevederilor subparagrafelor 2) si 3) ale acestui paragraf, va scuti de impozit astfel de venituri sau avere;
    2) cind un rezident al Iugoslaviei obtine venituri care, in conformitate cu prevederile art. 10, 11 si 12 din prezenta conventie, pot fi impuse in Romania, Iugoslavia va acorda ca scadere din impozitul pe venitul acelui rezident o suma egala cu impozitul platit in Romania. O astfel de scadere nu va depasi, totusi, acea parte a impozitului, asa cum a fost calculat inainte ca scaderea sa fie acordata si care este atribuibila venitului obtinut din Romania;
    3) cind, in conformitate cu orice prevedere a conventiei, venitul obtinut sau averea detinuta de un rezident al Iugoslaviei este scutita de impozit in Iugoslavia, Iugoslavia poate aplica, in calcularea impozitului pe venitul sau averea ramasa unui astfel de rezident, o cota de impozit care ar fi fost aplicabila daca venitul sau averea scutita nu ar fi fost astfel scutita.
    2. In Romania, dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    1) cind un rezident al Romaniei obtine venituri sau detine avere care, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, sint impuse in Iugoslavia, Romania, sub rezerva prevederilor subparagrafelor 2) si 3) ale acestui paragraf, va scuti de impozit astfel de venituri sau avere;
    2) cind un rezident al Romaniei obtine venituri care, in conformitate cu prevederile art. 11 si 12, pot fi impuse in Iugoslavia, Romania va acorda acelui rezident ca scadere din impozitul pe venit si din varsamintele din beneficii efectuate de intreprinderile de stat din Romania la bugetul de stat o suma egala cu impozitul platit in Iugoslavia. O astfel de scadere nu va depasi, totusi, acea parte a impozitului, asa cum a fost calculat inainte ca scaderea sa fie acordata si care este atribuibila unui asemenea venit obtinut din Iugoslavia;
    3) cind, in conformitate cu orice prevedere a conventiei, venitul obtinut sau averea detinuta de un rezident al Romaniei este scutita de impozit in Romania, Romania poate aplica in calcularea impozitului pe venitul sau averea ramasa unui astfel de rezident o cota de impozit care ar fi fost aplicabila daca venitul sau averea scutita nu ar fi fost astfel scutita.
    Art. 25
    Nediscriminarea
    1. Rezidentii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari sau obligatii legate de impunere diferita sau mai impovaratoare decit impunerea sau obligatiile la care sint sau pot fi supusi rezidentii acelui stat aflati in aceeasi situatie.
    2. Impozitarea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu se va face in acel celalalt stat in conditii mai putin avantajoase decit impozitarea intreprinderilor acelui celalalt stat desfasurind aceleasi activitati. Aceasta prevedere nu se va interpreta ca obligind un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant nici un fel de inlesniri, reduceri sau deduceri personale pentru impozitare, pe baza statutului civil sau a responsabilitatilor familiale, pe care le acorda propriilor rezidenti.
    3. Cu exceptia cazurilor cind se aplica prevederile art. 9, paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 7 al art. 12 din prezenta conventie, dobinzile, redeventele si alte sume platite de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant, in scopul determinarii beneficiului impozabil al unei astfel de intreprinderi, vor fi scazute in aceleasi conditii ca atunci cind ar fi fost platite unui rezident al primului stat mentionat. In mod similar, orice datorii ale unei intreprinderi a unui stat contractant fata de un rezident al celuilalt stat contractant vor fi scazute, in vederea determinarii averii impozabile a unei astfel de intreprinderi, in aceleasi conditii ca atunci cind ar fi fost contractate fata de un rezident al primului stat mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este, in totalitate sau in parte, detinut sau controlat direct sau indirect de unu sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat mentionat la nici un impozit sau obligatie legata de impunere care sa fie diferita sau mai impovaratoare decit acelea la care sint sau ar putea fi supuse intreprinderile de acelasi fel ale acestui prim stat mentionat.
    5. Prevederile prezentului articol se vor aplica impozitelor la care se refera art. 2 al prezentei conventii.
    Art. 26
    Procedura amiabila
    1. Cind un rezident al unui stat contractant apreciaza ca masurile luate de unul sau de ambele state contractante ii atrag sau ii vor atrage o impozitare care nu este conforma cu prezenta conventie, el poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia nationala a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului al carui rezident este.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa aduca o rezolvare satisfacatoare, sa solutioneze problema pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este conforma cu prezenta conventie.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultind din interpretarea sau aplicarea prezentei conventii. Ele pot, de asemenea, sa se consulte in vederea evitarii dublei impuneri in cazurile neprevazute de prezenta conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele in scopul realizarii unei intelegeri in sensul paragrafelor 1, 2 si 3 ale acestui articol. Cind, pentru a se ajunge la o intelegere, apare ca fiind recomandabil un schimb verbal de opinii, un atare schimb poate avea loc in cadrul unei comisii compuse din reprezentantii autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 27
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de astfel de informatii in masura in care este necesar pentru aplicarea dispozitiilor prezentei conventii sau ale legilor interne ale statelor contractante referitoare la impozitele vizate de prezenta conventie, in masura in care impozitarea pe care ele o prevad este conforma cu prezenta conventie. Orice informatie astfel schimbata va fi considerata ca secret si va fi divulgata numai persoanelor sau autoritatilor implicate in stabilirea sau incasarea impozitelor vizate de prezenta conventie.
    2. In nici un caz prevederile paragrafului 1 al acestui articol nu vor fi interpretate ca impunind autoritatilor competente ale unuia dintre statele contractante obligatia:
    a) de a dispune masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui stat contractant sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care ar putea fi obtinute pe baza legislatiei sau in cadrul practicii sale administrative normale sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar divulga orice secret comercial sau oficial sau procedeu comercial sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 28
    Functionari diplomatici si consulari
    Nici o prevedere din prezenta conventie nu va afecta privilegiile fiscale ale membrilor misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare acordate conform regulilor generale ale dreptului international sau in baza prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 29
    Intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi ratificata si instrumentele de ratificare vor fi schimbate la Bucuresti.
    2. Prezenta conventie va intra in vigoare in a 30-a zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare si dispozitiile sale vor fi aplicabile cu privire la impozitele pe venit si pe avere aferente oricarui an fiscal incepind cu sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic urmator celui in care s-au schimbat instrumentele de ratificare.
    3. La data cind aceasta conventie intra in vigoare, Conventia dintre Romania si Iugoslavia privitoare la suprimarea dublei impuneri si reglementarea asistentei administrative in materie de impozite directe, semnata la Belgrad la 30 ianuarie 1933, isi inceteaza aplicabilitatea.
    Art. 30
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramine in vigoare pe o durata nedeterminata.
    Totusi, fiecare stat contractant poate sa denunte conventia, inainte de a 30-a zi a lunii iunie a fiecarui an calendaristic, incepind dupa al cincilea an urmator celui intrarii in vigoare a conventiei, prin transmiterea notei de denuntare pe cai diplomatice.
    In acest caz, conventia inceteaza de a mai avea efect cu privire la impozitele pe venit si pe avere pentru orice an fiscal incepind pe sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic urmator aceluia in care s-a transmis nota de denuntare.
    Drept care, subsemnatii, fiind autorizati in buna si cuvenita forma, am semnat prezenta conventie.
    Facuta in Belgrad la 29 aprilie 1986, in doua exemplare originale in limbile romana, sirbo-croata si engleza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretarea dispozitiilor acestei conventii, textul in limba engleza are precadere.

                Pentru Guvernul
                Republicii Socialiste Romania,
                Petre Gigea

                Pentru Consiliul Executiv
                Federal al Republicii
                Socialiste Federative Iugoslavia,
                Vlado Klemencici


                              ACORD
intre Republica Socialista Romania si Republica Turcia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere

    Guvernul Republicii Socialiste Romania si Guvernul Republicii Turcia,
    dorind sa incheie un Acord pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere si in vederea promovarii si intaririi relatiilor economice dintre cele doua tari, au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezentul acord se aplica persoanelor care sint rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezentul acord se aplica impozitelor pe venit si pe avere stabilite in numele fiecarui stat contractant sau al unitatilor sale administrativ-teritoriale ori al autoritatilor sale locale, indiferent de modul in care sint percepute.
    2. Sint considerate impozite pe venit si pe avere toate impozitele stabilite pe venitul total, pe averea totala sau pe elementele de venit sau de avere, inclusiv impozitele pe cistigurile provenind din instrainarea bunurilor mobile sau imobile, impozitele pe suma totala a salariilor platite de intreprinderi, precum si impozitele pe cresterea valorii averii.
    3. Impozitele existente carora li se aplica acordul sint, in special:
    a) In cazul Republicii Socialiste Romania:
    i) impozitul pe veniturile obtinute de persoanele fizice si juridice;
    ii) impozitul pe beneficiile societatilor mixte constituite cu participarea unor organizatii economice romane si a unor parteneri straini;
    iii) impozitul pe venitul realizat din activitati agricole
    (denumite mai jos impozit roman).
    b) In cazul Republicii Turcia:
    i) impozitul pe venit;
    ii) impozitul pe societati;
    iii) impozitul pentru sustinerea industriei de aparare
    (denumite mai jos impozit turc).
    4. Acordul se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau analoage care se vor institui ulterior, in plus sau in locul celor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante isi vor comunica reciproc orice modificari importante aduse legislatiilor lor fiscale respective, la care se refera acest acord.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentului acord, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) i) termenul Romania inseamna Republica Socialista Romania si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, platoul continental si o zona dincolo de marea teritoriala in cadrul careia Romania poate, pe baza legislatiei interne si in conformitate cu dreptul international, sa exercite drepturi suverane de explorare si exploatare a resurselor naturale, biologice si minerale existente in apele marii, pe fundul si subsolul acesteia;
    ii) termenul Turcia inseamna Republica Turcia si, cind este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Turciei in care legislatia Turciei este in vigoare, precum si platoul continental asupra caruia Turcia are, in conformitate cu dreptul international, drepturi suverane de a explora si de a exploata resursele sale naturale;
    b) termenii un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Turcia, dupa cum cere contextul;
    c) termenul impozit indica impozitul roman sau impozitul turc, dupa cum cere contextul, si cuprinde, de asemenea, orice impozit la care se refera art. 2 al acestui acord;
    d) termenul persoana include o persoana fizica, o societate si orice alta grupare de persoane;
    e) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata persoana juridica in vederea impozitarii si include, de asemenea, societatile mixte constituite in conformitate cu legislatia statelor contractante;
    f) termenul sediu inregistrat inseamna sediul central legal, inregistrat in conformitate cu codul comercial turc sau cu legislatia romana;
    g) termenul nationali inseamna:
    i) cu privire la Romania, orice persoana fizica care poseda cetatenia romana si orice persoana juridica, societate de persoane si asociatie care isi dobindeste statutul juridic in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania;
    ii) cu privire la Turcia, orice persoana fizica care poseda nationalitatea turca conform Codului turc al nationalitatii si orice persoana juridica, societate de persoane si asociatie care isi dobindeste statutul juridic in conformitate cu legislatia in vigoare in Turcia.
    h) termenii intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    i) termenul autoritate competenta inseamna:
    I) in Romania, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    II) in Turcia, ministrul finantelor si vamilor sau reprezentantul sau autorizat;
    j) expresia beneficiar efectiv indica un rezident al unui stat contractant sau al celuilalt stat contractant. Aceasta expresie nu include un rezident al unui stat tert si acest rezident nu va fi indreptatit sa beneficieze de prevederile acestui acord.
    2. Pentru aplicarea prevederilor prezentului acord de catre un stat contractant, orice termen care nu este altfel definit are sensul ce i se atribuie de catre legislatia acelui stat contractant care reglementeaza impozitele ce fac obiectul prezentului acord, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita.
    Art. 4
    Domiciliu fiscal
    1. In sensul prezentului acord, termenul rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, in virtutea legislatiei acelui stat, este subiect de impunere in acel stat datorita domiciliului sau, rezidentei, sediului legal (sediu inregistrat), locului conducerii efective sau oricarui alt criteriu de natura analoaga.
    2. Cind, conform dispozitiilor paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau va fi determinat in conformitate cu urmatoarele reguli:
    a) persoana va fi considerata rezidenta a statului contractant in care dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa. Daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state contractante, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sint cele mai strinse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul contractant in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca aceasta persoana nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre statele contractante, atunci ea va fi considerata rezidenta a statului contractant in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau daca nu locuieste in mod obisnuit in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este un national al ambelor state contractante sau daca nu este un national al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor transa problema de comun acord.
    3. Cind, potrivit dispozitiilor paragrafului 1, o societate este rezidenta a ambelor state contractante, autoritatile competente ale statelor contractante vor transa problema de comun acord, in conformitate cu prevederile art. 25.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentului acord, expresia sediu permanent indica un loc fix de afaceri prin care intreprinderea exercita, in total sau in parte, activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent cuprinde, indeosebi:
    a) un sediu de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) o mina, un put petrolifer sau de extractie a gazelor, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale;
    g) i) un santier de constructii, de montaj sau un proiect de instalatii, dar numai daca un astfel de santier sau proiect continua pe o perioada mai mare de 6 luni;
    ii) prestarea de servicii, inclusiv servicii de consulting, de o intreprindere prin intermediul salariatilor sau al altui personal angajat de intreprindere in acest scop, dar numai cind activitatile de aceasta natura continua (pentru acelasi santier sau pentru un altul legat de aceasta) in tara, pe o perioada sau perioade care depasesc in total 6 luni in cadrul oricarei perioade de 12 luni.
    Statele contractante au dreptul ca, in conformitate cu legislatia lor interna, sa aplice impozitul la sursa din incasarile brute sau sa efectueze impunerea pe venitul net.
    3. Prin derogare de la prevederile precedente ale prezentului articol, se considera ca expresia sediu permanent nu cuprinde:
    a) folosirea de instalatii in scopul exclusiv al depozitarii, expunerii sau livrarii produselor sau marfurilor apartinind intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinind intreprinderii in scopul exclusiv al depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinind intreprinderii numai in scopul de a fi prelucrate de o alta intreprindere;
    d) mentinerea unui loc fix de afaceri in scopul exclusiv de a cumpara produse sau marfuri ori de a stringe informatii pentru intreprindere;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri in scopul exclusiv de a desfasura, pentru intreprindere, orice alte activitati cu caracter preparator sau auxiliar, de a stringe informatii ori pentru cercetari stiintifice sau pentru activitati analoage;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv pentru desfasurarea de activitati combinate din categoria celor mentionate la subparagrafele a) la e), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri rezultata din aceasta combinatie sa aiba un caracter preparator sau auxiliar.
    4. Prin derogare de la prevederile paragrafelor 1 si 2, atunci cind o persoana - alta decit un agent cu statut independent caruia i se aplica paragraful 6 - actioneaza intr-un stat contractant in numele unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, acea intreprindere se considera ca are un sediu permanent in primul stat contractant mentionat, in legatura cu orice activitate pe care acea persoana o desfasoara pentru intreprindere, daca o asemenea persoana:
    a) dispune de puteri pe care le exercita in mod obisnuit in acel stat, care ii permit sa incheie contracte in numele intreprinderii, in afara de cazul cind activitatile acestei persoane sint limitate la cele mentionate paragraful 3, care, daca ar fi exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu ar face din acest loc fix de afaceri un sediu permanent conform dispozitiilor acelui paragraf; sau
    b) nu dispune de asemenea puteri, dar mentine in mod obisnuit in primul stat mentionat un stoc de produse sau marfuri din care livreaza, in mod obisnuit, produse sau marfuri in numele intreprinderii.
    Totusi, daca o persoana mentine ocazional, in primul stat mentionat, un stoc de produse sau de marfuri din care livreaza rareori produse sau marfuri in numele intreprinderii, acea persoana nu constituie un sediu permanent pentru acea intreprindere.
    5. Prin derogare de la prevederile paragrafelor 1 si 2, expresia sediu permanent se considera ca nu cuprinde vinzarea produselor sau marfurilor apartinind intreprinderii, expuse, in cadrul unui tirg sau expozitii temporare ocazionale, numai la acel tirg sau expozitie.
    6. Nu se considera ca o intreprindere a unui stat contractant are un sediu permanent in celalalt stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea in acel celalalt stat prin intermediul unui curtier, al unui comisionar general sau al oricarui alt agent cu statut independent, daca aceste persoane actioneaza in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de catre o societate rezidenta a celuilalt stat sau care exercita activitatea sa in acel celalalt stat (printr-un sediu stabil sau in alt mod) nu este prin el insusi suficient pentru a face din una dintre aceste societati un sediu stabil al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri imobiliare
    1. Veniturile din bunuri imobile (inclusiv veniturile din agricultura sau silvicultura) sint impozabile in statul contractant in care aceste bunuri sint situate.
    2. Termenul bunuri imobile se defineste in conformitate cu legislatia statului contractant in care bunurile in cauza sint situate. Termenul va cuprinde, in orice caz, toate accesoriile bunurilor imobile, inventarul viu si mort al exploatarilor agricole si forestiere, drepturile asupra carora se aplica dreptul comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul bunurilor imobile si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, a izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, ambarcatiunile si aeronavele nu sint considerate ca bunuri imobile.
    3. Dispozitiile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a bunurilor imobile.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din bunurile imobile ale unei intreprinderi si veniturilor din bunurile imobile folosite la exercitarea unei profesii libere.
    Art. 7
    Beneficiile intreprinderilor
    1. Beneficiile unei intreprinderi a unui stat contractant sint impozabile numai in acel stat, in afara de cazul cind intreprinderea exercita activitati in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent aflat in acel stat. Daca intreprinderea exercita activitati in acest mod, beneficiile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai in masura in care sint atribuibile, direct sau indirect, acelui sediu permanent. Beneficiile provenind din tranzactiile in care este implicat sediul permanent sint considerate ca atribuibile sediului permanent in masura corespunzatoare rolului jucat de sediul permanent in acele tranzactii. Beneficiile vor fi atribuibile in acest fel, chiar daca contractul sau ordinul referitor vinzare sau comanda de produse ori pentru prestarea serviciilor sint facute direct cu sediul central din strainatate al intreprinderii in mai mare masura decit cu sediul permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cind o intreprindere a unui stat contractant exercita activitati in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat in acel stat, se atribuie in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, beneficiile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitind activitati identice sau analoage, in conditii identice sau analoage si tratind cu toata independenta cu intreprinderea al carui sediu permanent este.
    3. La determinarea beneficiilor unui sediu permanent sint admise ca deduceri cheltuielile facute pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla sediul permanent sau in alta parte. Totusi, nici o asemenea deducere nu va fi acordata cu privire la participarea la cheltuielile si pierderile intreprinderii insasi sau ale altui sediu permanent situat in strainatate, altele decit restituirea cheltuielilor efectiv ocazionate.
    4. Nici un beneficiu nu va fi atribuit unui sediu permanent numai pentru faptul ca acel sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    5. In cazul cind beneficiile includ elemente de venit care sint tratate separat in alte articole ale prezentului acord, dispozitiile acelor articole nu sint afectate de prevederile prezentului articol.
    6. Beneficiile unei societati a unui stat contractant care desfasoara activitati in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, dupa ce au fost impozitate in conformitate cu acest articol, pot fi impozitate in statul in care este situat sediul permanent asupra sumei ramase si in conformitate cu legislatia fiscala a acelui stat, insa impozitul astfel stabilit nu va depasi 15 la suta.
    7. Prin derogare de la dispozitiile precedente ale acestui articol, platile efectuate unui intermediar, unui comisionar general sau oricarei alte persoane asimilata unui astfel de intermediar sau comisionar de catre legislatia fiscala a statului contractant din care provine o asemenea plata, pot fi impuse in acel stat, insa impozitul astfel stabilit nu va depasi 6 la suta din suma bruta a comisioanelor. Totusi, cind beneficiarul efectiv al comisionului, fiind rezident al celuilalt stat contractant, are in primul stat mentionat un sediu permanent de care este legata in mod efectiv activitatea generatoare de comisioane, dispozitiile precedente ale acestui paragraf nu vor fi aplicate. In acest caz se vor aplica celelalte dispozitii ale acestui articol.
    Art. 8
    Intreprinderi de transport
    1. Beneficiile obtinute de o intreprindere a unui stat contractant din exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor sau a vehiculelor rutiere sint impozabile numai in acel stat.
    2. Expresia trafic international inseamna orice transport efectuat cu o nava, aeronava sau vehicul rutier de catre o intreprindere romana sau turca, cu exceptia situatiei cind nava, aeronava sau vehiculul rutier sint exploatate numai intre puncte situate pe teritoriul Romaniei sau Turciei.
    3. Dispozitiile paragrafului 1 se vor aplica, de asemenea, beneficiilor obtinute din participarile intr-un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Atunci cind:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa direct sau indirect la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, sau
    b) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si a unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si cind, fie intr-un caz fie in celalalt, intre cele doua intreprinderi s-au stabilit sau impus conditii, in relatiile lor comerciale sau financiare, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci orice beneficii care, daca nu ar fi fost acele conditii, ar fi revenit uneia dintre intreprinderi, dar datorita acelor conditii nu i-au revenit ca atare, pot fi incluse in beneficiile acelei intreprinderi si impuse in mod corespunzator.
    2. Atunci cind un stat contractant include in beneficiile unei intreprinderi a acelui stat - si impoziteaza in mod corespunzator - beneficiile unei intreprinderi a celuilalt stat contractant care au fost impozitate in acel celalalt stat, iar beneficiile astfel incluse sint beneficii care ar fi trebuit sa revina intreprinderii primului stat mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost cele care s-ar fi stabilit intre intreprinderi independente, atunci acel celalalt stat va modifica corespunzator suma impozitului stabilit acolo asupra acelor beneficii, daca acel celalalt stat considera modificarea justificata. La determinarea unei asemenea modificari se va tine cont si de celelalte prevederi ale prezentului acord, iar, daca este cazul, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant catre un rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi, aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse si in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 15 la suta din suma bruta a dividendelor.
    3. Termenul dividende, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din actiuni, din actiuni sau titluri de folosinta, parti de fondator sau alte drepturi care nu sint creante, din participarea la beneficii, precum si veniturile din alte parti sociale care sint supuse aceluiasi regim de impunere ca si veniturile din actiuni de catre legislatia statului a carui rezidenta este societatea distribuitoare si veniturile obtinute dintr-un fond de investitii sau societate de investitii. In acest context, beneficiile distribuite de societatile mixte romane subscriitorilor de capital sint considerate dividende.
    4. Sub rezerva prevederilor paragrafului 6 al art. 7, cind o societate rezidenta a unui stat contractant obtine beneficii sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de societate, cu exceptia cazului cind aceste dividende sint platite unui rezident al acelui celalalt stat sau cind actiunile pentru care se platesc dividendele sint in mod efectiv legate de un sediu permanent sau de o baza fixa situata in acel celalalt stat, nici sa supuna beneficiile nedistribuite ale societatii unui impozit pe beneficiile nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau beneficiile nedistribuite sint compuse, in total sau in parte, din beneficii sau din venituri provenind din acel celalalt stat.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica in cazul cind beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara in celalalt stat contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, activitati prin intermediul un sediu permanent situat acolo si actiunile pentru care se platesc dividendele sint in mod efectiv legate de acel sediu permanent. In acest caz se aplica prevederile art. 7.
    Art. 11
    Dobinzi
    1. Dobinzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi, aceste dobinzi pot fi, de asemenea, impuse si in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobinzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10 la suta din suma bruta a dobinzilor.
    3. Prin derogare de la prevederile paragrafului 2 dobinzile provenind din:
    a) Romania si platite Guvernului Turciei sau Bancii Centrale a Turciei sint scutite de impozitul roman;
    b) Turcia si platite Guvernului Romaniei sau Bancii Nationale a Republicii Socialiste Romania sint scutite de impozitul turc.
    4. Termenul dobinzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna venituri din efecte publice, din titluri de obligatiuni, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la beneficii, din creante de orice natura, penalitati datorate pentru plata cu intirziere, precum si orice alte venituri asimilate veniturilor din sume imprumutate de legislatia fiscala a statului din care provin veniturile.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dobinzilor, rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati in celalalt stat contractant, din care provin aceste dobinzi, printr-un sediu permanent situat acolo si creantele in baza carora se platesc dobinzile sint in mod efectiv legate de acel sediu permanent. In acest caz se aplica prevederile art. 7.
    6. Dobinda va fi considerata ca provenind dintr-un stat contractant cind platitorul este chiar acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat. Cind, totusi, persoana platitoare a dobinzii, fie ca este sau nu rezidenta a unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent in legatura cu care a fost contractata creanta pentru care se plateste dobinda si aceasta dobinda este suportata de acel sediu permanent, atunci acea dobinda va fi considerata ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent.
    7. Cind, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si terte persoane, suma dobinzilor, tinind cont de creanta pentru care ele sint platite, excede suma asupra careia ar fi convenit debitorul si creditorul in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va ramine impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinindu-se cont si de celelalte dispozitii ale prezentului acord.
    8. Cind un rezident al unui stat contractant vinde produse sau marfuri unui rezident al celuilalt stat contractant, iar platile aferente acestor vinzari sint efectuate intr-o perioada determinata de timp dupa livrarea acestor produse sau marfuri, atunci orice element al acestor plati nu va fi considerat ca dobinda in sensul prezentului articol. In acest caz se aplica prevederile art. 5 si 7.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi, aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse si in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor impozitul astfel stabilit nu va depasi 10 la suta din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna sumele de orice natura primite pentru folosirea, concesionarea folosirii sau vinzarea oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv a filmelor cinematografice si a inregistrarilor pentru radio si televiziune, a oricarui brevet de inventie, a unei marci de fabrica, a unui desen sau model, a unui plan, a unei formule sau procedeu secret sau pentru informatii referitoare la experienta cistigata in domeniul industrial, comercial sau stiintific sau pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui echipament industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, si dreptul sau bunul in legatura cu care se platesc redeventele este in mod efectiv legat de acel sediu permanent. In acest caz se aplica prevederile art. 7.
    5. Redeventele sint considerate ca provenind dintr-un stat contractant cind platitorul este chiar acel stat, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat. Cind, totusi, persoana platitoare a redeventelor, fie ca este sau nu rezidenta a unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent de care este legat in mod efectiv dreptul sau bunul generator de redevente si aceste redevente sint suportate de acel sediu permanent, atunci aceste redevente vor fi considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent.
    6. Cind, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si terte persoane, suma redeventelor platite, tinind cont de folosirea, dreptul sau informatia pentru care ele sint platite, excede pe aceea asupra careia s-ar fi convenit de platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va ramine impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant tinindu-se cont si de celelalte dispozitii ale prezentul acord.
    Art. 13
    Cistiguri din capital
    1. Cistigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea bunurilor imobile mentionate la art. 6 si situate in celalalt stat contractant sint impozabile in acel celalalt stat.
    2. Cistigurile provenind din instrainarea bunurilor mobile facind parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a bunurilor mobile apartinind unei baze fixe de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant in scopul exercitarii unei profesii independente, inclusiv cistigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a unei asemenea baze fixe, sint impozabile in celalalt stat.
    Totusi, cistigurile unei intreprinderi a unui stat contractant provenind din instrainarea navelor, aeronavelor sau a vehiculelor rutiere exploatate in trafic international si a bunurilor mobile tinind de exploatarea acestor nave, aeronave sau vehicule rutiere sint impozabile numai in acel stat.
    3. Cistigurile provenind din instrainarea oricaror bunuri, altele decit cele mentionate la paragrafele 1 si 2, sint impozabile in statul contractant al carui rezident este cel care instraineaza.
    Totusi, cistigurile din capital mentionate in alineatele precedente si realizate din celalalt stat contractant sint impozabile in celalalt stat contractant daca perioada de timp dintre achizitie si instrainare nu depaseste un an.
    Art. 14
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii libere sau a altor activitati cu caracter independent sint impozabile numai in acel stat. Totusi, aceste venituri pot fi, de asemenea, impuse in celalalt stat, daca aceste profesii sau activitati sint exercitate in acel celalalt stat si daca acesta:
    a) are o baza fixa in mod regulat la dispozitia sa in acel celalalt stat in scopul exercitarii acelor profesii sau activitati; sau
    b) este prezent in acel celalalt stat in scopul exercitarii acelor profesii sau activitati pe o perioada sau perioade care insumeaza in total 183 de zile sau mai mult, in orice perioada continua de 12 luni.
    In aceste situatii, poate fi impusa in acel celalalt stat numai partea din venit care este atribuibila acelei baze fixe sau este realizata din profesiile sau activitatile exercitate in timpul prezentei sale in acel celalalt stat, dupa caz.
    2. Expresia profesii libere cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiei de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil si alte activitati care necesita o pregatire profesionala specifica.
    Art. 15
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18, 19, 20 si 21, retributiile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata vor fi impozabile numai in acel stat, daca activitatea nu este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel desfasurata, remuneratia obtinuta de acolo poate fi impusa in acel celalalt stat.
    2. Prin derogare de la prevederile paragrafului 1, remuneratia obtinuta de un rezident al unui stat contractant, pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant, va fi impozabila numai in primul stat mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pe o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in anul calendaristic vizat, si
    b) remuneratia este platita de catre sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat, si
    c) remuneratia nu este suportata de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza le are in celalalt stat.
    3. Prin derogare de la dispozitiile precedente ale acestui articol, remuneratiile pentru munca salariata prestata la bordul unei nave, aeronave sau vehicul rutier exploatate in trafic international vor fi impozabile numai in statul contractant al carui rezident este intreprinderea.
    Art. 16
    Tantieme
    Tantiemele si alte remuneratii similare primite de un rezident al unui stat contractant, in calitate de membru al consiliului de administratie al unei societati rezidente in celalalt stat contractant, sint impozabile in acel celalalt stat.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Prin derogare de la prevederile art. 14 si 15, veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant ca profesionist de spectacole, cum ar fi un artist de teatru, cinema, de radio sau televiziune ori interpret muzical, precum si de un sportiv din activitatea lui personala desfasurata in aceasta calitate in celalalt contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Cind veniturile din activitatile exercitate personal de un artist sau sportiv in aceasta calitate nu revin artistului sau sportivului insusi, ci unei alte persoane, acele venituri pot fi impuse, prin derogare de la prevederile art. 7, 14 si 15, in statul contractant in care sint exercitate activitatile artistului sau sportivului.
    3. Totusi, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant din astfel de activitati desfasurate in celalalt stat contractant vor fi scutite de impozit in celalalt stat, daca activitatile sint desfasurate in cadrul unui acord cultural sau unei alte intelegeri incheiate intre statele contractante.
    Art. 18
    Pensii
    Sub rezerva prevederilor paragrafului 1 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata prestata in trecut sint impozabile numai in acel stat.
    Aceasta prevedere se aplica, de asemenea, anuitatilor pe viata platite unui rezident al unui stat contractant.
    Art. 19
    Functii guvernamentale
    1. Remuneratiile, inclusiv pensiile platite de un stat contractant, o unitate administrativ-teritoriala sau o autoritate locala a acestuia, din fonduri constituite de acestea, unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat, unitati sau autoritati a acestuia, la retragerea dintr-o functie guvernamentala, sint impozabile in acel stat.
    2. Dispozitiile art. 15, 16 si 17 se aplica remuneratiilor si pensiilor referitoare la serviciile prestate in legatura cu o activitate comerciala exercitata de un stat contractant, o unitate administrativ-teritoriala sau o autoritate locala a acestuia.
    Art. 20
    Studenti
    1. Sumele pe care un student sau un practicant, care este un national al unui stat contractant si care prezent in celalalt stat contractant numai in scopul educarii sau specializarii sale, le primeste in scopul intretinerii, educarii sau specializarii sale nu vor fi impuse in acel celalalt stat pe o perioada care depaseste 6 ani, cu conditia ca astfel de sume sa provina din surse aflate in afara acelui celalalt stat.
    2. Remuneratiile pe care un student sau un practicant, care este un national al unui stat contractant, le realizeaza din munca salariata pe care o presteaza in celalalt stat contractant, pe o perioada sau perioade care nu depasesc 183 de zile intr-un an calendaristic, in scopul cistigarii de experienta practica cu privire la educarea si formarea sa, nu vor fi impuse in celalalt stat.
    Art. 21
    Profesori
    1. Remuneratiile obtinute de un profesor sau de un invatator, care este un national al unui stat contractant si care este prezent in celalalt stat contractant cu scopul principal de a preda sau pentru cercetari stiintifice pe o perioada sau perioade care nu depasesc doi ani, vor fi scutite, in acel celalalt stat, de impozitul asupra remuneratiilor din activitatea de predare sau cercetare, cu conditia ca sumele respective sa provina din surse aflate in afara acelui celalalt stat.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 nu se vor aplica veniturilor din cercetare, daca lucrarile de cercetare nu sint intreprinse in interes general, ci in primul rind in interesul personal al uneia sau mai multor persoane determinate.
    Art. 22
    Alte venituri
    Elementele de venit provenind dintr-un stat contractant si care nu au fost mentionate in mod expres in articolele precedente ale acestui acord pot fi impuse in acel stat.
    Art. 23
    Averea
    1. Averea constind din bunuri imobile mentionate la art. 6, detinuta de un rezident al unui stat contractant si situata in celalalt stat contractant, poate fi impusa in acel celalalt stat.
    2. Averea constind din bunuri imobile care fac parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau din bunuri mobile care apartin unei baze fixe folosita de un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant, in scopul exercitarii unei profesii independente, poate fi impusa in acel celalalt stat.
    3. Averea constind din nave, aeronave sau vehicule rutiere exploatate in trafic international si din bunuri mobile afectate exploatarii unor astfel de nave, aeronave sau vehicule rutiere este impozabila numai in statul contractant al carui rezident este intreprinderea.
    4. Toate celelalte elemente ale averii unui rezident al unui stat contractant se impun numai in acel stat.
    Art. 24
    Evitarea dublei impuneri
    Dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    1. In cazul Romaniei, impozitele platite in Turcia de rezidentii romani asupra veniturilor realizate sau averii detinute, care in conformitate cu prevederile acestui acord pot fi impuse in Turcia, vor fi scazute din impozitele datorate statului roman.
    Aceasta scadere nu va depasi, totusi, acea parte a impozitului pe venit calculata in Romania inainte ca scaderea sa fie acordata si care este corespunzatoare venitului ce poate fi impus in Turcia.
    Beneficiile varsate de intreprinderile de stat romane bugetului de stat vor fi considerate ca impozit roman.
    2. In cazul Turciei, cind un rezident al Turciei obtine venituri care, in conformitate cu prevederile acestui acord, pot fi impuse in Romania, Turcia va acorda ca scadere din impozitul pe venit al acelei persoane, sub rezerva prevederilor legislatiei fiscale turce privind creditarea impozitelor straine (care nu va afecta principiile generale ale acestui acord), o suma egala cu impozitul pe venit platit in Romania.
    Aceasta scadere nu va depasi, totusi, acea parte a impozitului pe venit calculat in Turcia inainte ca scaderea sa fie acordata si care este corespunzatoare venitului ce poate fi impus in Romania.
    Art. 25
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari sau obligatii legate de impunere care este diferita sau mai impovaratoare decit aceea la care sint sau pot fi supusi nationalii acelui celalalt stat aflati in aceeasi situatie.
    2. Sub rezerva dispozitiilor paragrafului 6 al art. 7, impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in acel celalalt stat in conditii mai putin avantajoase decit impozitarea intreprinderilor acelui celalalt stat care desfasoara aceleasi activitati.
    3. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este in totalitate sau in parte, direct sau indirect, detinut sau controlat de catre unu sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat nici unei impozitari sau obligatii legate de impunere care este diferita sau mai impovaratoare decit impozitarea sau obligatiile legate de impunere la care sint sau pot fi supuse intreprinderile de acelasi fel din primul stat mentionat.
    4. Aceste dispozitii nu vor fi interpretate ca:
    a) obligind un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant orice inlesnire, reducere sau scutire de impozit cu caracter personal la plata impozitului, in functie de situatia sau de sarcinile familiale pe care le acorda propriilor sai rezidenti;
    b) o discriminare, daca un stat contractant limiteaza aplicarea unor inlesniri, reduceri sau scutiri elaborate in scopul incurajarii investitiilor, pentru persoanele celuilalt stat contractant.
    Art. 26
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor schimba informatiile care sint necesare pentru aplicarea dispozitiilor prezentului acord sau cele ale legislatiei interne ale statelor contractante privitoare la impozitele vizate de acord, in masura in care impozitarea pe care ele o prevad nu este contrara acordului. Orice informatie primita de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi fel ca informatiile obtinute in conformitate cu legislatia interna a acelui stat si va fi divulgata numai persoanelor sau autoritatilor, inclusiv instantelor sau organelor administrative insarcinate cu stabilirea, incasarea, aplicarea, urmarirea sau solutionarea contestatiilor referitoare la impozitele vizate de acord. Aceste persoane sau autoritati vor folosi informatiile respective numai in acest scop.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 nu vor fi in nici un caz interpretate ca impunind unuia dintre statele contractante obligatia:
    a) de a lua masuri administrative in contradictie cu propria legislatie sau cu practica administrativa a unuia sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu ar putea fi obtinute pe baza legislatiei sau in cadrul practicii administrative normale a unuia sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar divulga orice secret comercial, industrial, profesional sau procedeu comercial sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 27
    Asistenta administrativa
    1. Statele contractante se angajeaza sa-si acorde reciproc sprijin si asistenta in scopul instiintarii si incasarii in special a majorarilor de intirziere, dobinzilor, cheltuielilor si amenzilor care nu au caracter penal si a impozitelor vizate de art. 2.
    2. La solicitarea autoritatii competente a unui stat contractant, autoritatea competenta a celuilalt stat contractant va asigura, in ultimul stat, in conformitate cu prevederile legislatiei si reglementarilor aplicabile instiintarii si incasarii impozitelor sus-mentionate, instiintarea si incasarea drepturilor fiscale prevazute la primul paragraf si care revin primului stat. Aceste cereri nu vor beneficia de vreun privilegiu in statul solicitat, iar acesta nu este obligat sa aplice mijloace de executare care nu sint prevazute de legislatia si reglementarile statului solicitant.
    3. Solicitarile prevazute la paragraful 2 vor avea la baza copii oficiale ale documentelor de urmarire, insotite, atunci cind este cazul, de copiile oficiale de pe sentintele judecatoresti definitive.
    4. Cu privire la drepturile fiscale care pot fi contestate, autoritatea competenta a unui stat contractant poate, in scopul apararii drepturilor sale, sa solicite autoritatii competente a celuilalt stat contractant sa ia masurile de protejare prevazute de legislatia ultimului stat; asupra acestor masuri se aplica in mod reciproc prevederile paragrafelor 1 la 3.
    5. Prevederile art. 26 paragraful 1 se aplica, de asemenea, tuturor informatiilor aduse la cunostinta autoritatii competente a statului solicitant, in scopul aplicarii paragrafelor anterioare ale prezentului acord.
    6. Nationalii unui stat contractant care desfasoara activitati dependente in celalalt stat contractant pot solicita sprijinul, in rezolvarea contestatiilor legate de impunere, unor delegati trimisi de o agentie autorizata a statului lor de origine. Imputernicirile si competentele acestor agentii si delegati vor fi stabilite in conformitate cu prevederile care reglementeaza imputernicirile si competentele agentiilor si delegatilor similari ai celuilalt stat contractant.
    Art. 28
    Procedura amiabila
    1. Cind un rezident al unui stat contractant apreciaza ca masurile luate de unul sau de ambele state contractante ii atrag sau ii vor atrage o impozitare care nu este conforma cu prezentul acord, el poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia nationala a acelor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa dea o solutie satisfacatoare, sa rezolve problema pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este conforma cu acordul.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve, pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii cu privire la interpretarea sau la aplicarea acordului. Ele pot, de asemenea, sa se consulte in vederea evitarii dublei impuneri in cazurile neprevazute de acord.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele in vederea realizarii unei intelegeri, asa cum se prevede in paragrafele precedente. Cind, pentru a se ajunge la o intelegere, apare ca fiind recomandabil un schimb de vederi oral, un atare schimb poate avea loc in cadrul unei comisii compuse din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 29
    Functionari diplomatici si consulari
    Dispozitiile acestui acord nu afecteaza privilegiile fiscale de care beneficiaza functionarii diplomatici sau consulari acordate fie in virtutea normelor generale ale dreptului international, fie in baza prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 30
    Intrarea in vigoare
    1. Prezentul acord va fi ratificat si instrumentele de ratificare vor fi schimbate cit mai curind posibil.
    2. Acordul va intra in vigoare la schimbarea instrumentelor de ratificare si prevederile sale isi vor produce efectul in Romania si Turcia pentru impozitele aferente fiecarui an fiscal, care incep la sau dupa 1 ianuarie al anului urmator celui in care acordul a intrat in vigoare.
    Art. 31
    Denuntarea
    Prezentul acord va ramine in vigoare pina la denuntarea lui de catre unul dintre statele contractante. Oricare dintre statele contractante poate denunta acordul pe cale diplomatica, dupa 1 ianuarie al celui de al 5-lea an de la intrarea in vigoare a prezentului acord, transmitind in acest sens o nota de denuntare cu cel putin 6 luni inainte de sfirsitul anului calendaristic. In acest caz, acordul va inceta sa se aplice in Romania si in Turcia pentru impozitele cu privire la fiecare an de impunere care incepe la sau dupa 1 ianuarie al anului urmator celui in care s-a dat nota de denuntare.
    Drept care, subsemnatii plenipotentiari am semnat prezentul acord.
    Incheiat la Bucuresti in 1 iulie 1986, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana, turca si engleza, cele trei texte fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretarea prevederilor prezentului acord, textul englez are precadere.

                Pentru Guvernul
                Republicii Socialiste Romania,
                Petre Gigea,
                ministrul finantelor

                Pentru Guvernul
                Republicii Turcia,
                Abdullah Tenekeci,
                ministru de stat



SmartCity5

COMENTARII la Decretul 331/1986

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 331 din 1986
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decretul 331/1986
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu