Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 208 din  5 iulie 1976

privind evaluarea pagubelor aduse avutului obstesc prin lipsuri sau degradari de bunuri

ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 63 din  5 iulie 1976


SmartCity3


               EXPUNERE DE MOTIVE
    Prin Decretul nr. 220/1960 s-a stabilit, de principiu, ca evaluarea pagubelor aduse avutului obstesc se face luandu-se ca baza preturile cu amanuntul legal stabilite pentru bunurile in cauza, pentru cele care nu au stabilite preturi cu amanuntul evaluarea facandu-se prin aplicarea unor coeficienti, stabiliti prin Hotararea Consiliului de Ministri nr. 532/1963, asupra preturilor de livrare.
    Ca urmare a diversificarii productiei, aparind o gama mai larga de produse, aplicarea acestor coeficienti nu mai exprima in mod real diferenta dintre pretul de livrare si pretul cu amanuntul.
    Pentru a elimina aspectele de mai sus a fost emis alaturatul decret al Consiliului de Stat privind evaluarea pagubelor aduse avutului obstesc prin lipsuri sau degradari de bunuri.
    In noua reglementare se diferentiaza modul de evaluare a pagubei in cazul in care raspunderea urmeaza a fi stabilita in conditiile Codului muncii de situatia in care paguba este urmarea unei infractiuni sau a unui delict civil.
    Pentru cazurile in care raspunderea se stabileste conform Codului muncii, se pastreaza principiul evaluarii pagubei produse prin lipsuri de bunuri pe baza pretului cu amanuntul.
    In cazul lipsurilor de bunuri care nu au pret cu amanuntul, pentru evaluarea pagubei se prevede luarea in calcul a pretului de livrare, la care se aplica coeficientul de 1,05 pentru acoperirea cheltuielilor de aprovizionare. Pentru bunurile la care pretul de livrare este egal cu pretul de productie, coeficientul care se aplica este de 1,25. Daca bunurile nu au preturi cu amanuntul si nici preturi de livrare, evaluarea pagubei se face, pentru fiecare caz in parte, de unitatea pagubita, eventual pe cale de expertiza.
    In cazul degradarilor de bunuri, evaluarea pagubei se face pe baza cheltuielilor efective, daca bunurile se pot repara sau reconditiona; in caz contrar se ia in calcul pretul de cost sau cheltuielile facute pentru procurarea bunurilor.
    Daca paguba a fost produsa prin infractiune sau delict civil, la suma stabilita ca mai sus se adauga suma reprezentand folosul de care a fost lipsita unitatea pagubita.
    Prevederile decretului alaturat nu se aplica in cazul pagubelor pentru care evaluarea se face potrivit unor dispozitii legale speciale.

    Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania  decreteaza:

    Dispozitii generale
    Art. 1
    Evaluarea pagubelor aduse avutului obstesc prin lipsuri sau degradari de bunuri, pentru care raspunderea sau obligatia de restituire se stabileste potrivit Codului muncii sau care sunt provocate prin fapte care constituie delicte civile ori infractiuni, se face potrivit prezentului decret.
    Prevederile prezentului decret nu se aplica in cazul pagubelor pentru care evaluarea se face potrivit unor dispozitii legale speciale.
    Art. 2
    Evaluarea pagubelor se face luandu-se in consideratie preturile in vigoare la data procedurii pagubei. In cazul in care nu se poate determina data producerii pagubei, se vor lua in considerare preturile in vigoare la data constatarii ei.

    CAP. 1
    Evaluarea pagubelor pentru care raspunderea sau obligatia de restituire se stabileste potrivit Codului muncii

    A. Lipsuri de bunuri
    Art. 3
    Pentru bunurile constatate lipsa, care au preturi cu amanuntul legal stabilite, evaluarea pagubelor se face luandu-se ca baza aceste preturi. Cand pentru unul si acelasi bun sunt stabilite preturi cu amanuntul diferentiate, se va lua ca baza de calcul pretul cu amanuntul aplicabil pentru unitatea socialista pagubita. Daca, in cadrul unei gestiuni, se aplica preturi cu amanuntul diferentiate, se ia ca baza de calcul pretul cel mai mare.
    Prin exceptie de la prevederile alineatului precedent, pentru lipsurile de bunuri care se vand prin alimentatia publica, evaluarea pagubelor se face pe baza pretului la care bunurile respective au fost inregistrate in gestiunea in care s-a constatat lipsa, dar nu mai putin decat pretul cu amanuntul la care se vand in sectorul alimentar.
    Art. 4
    Pentru bunurile care nu au preturi cu amanuntul stabilite potrivit dispozitiilor legale, dar au stabilite preturi de livrare, evaluarea pagubei se face luandu-se ca baza aceste preturi, la care se aplica coeficientul de 1,05.
    Acelasi coeficient se aplica si la diferenta valorica in minus, rezultata din compensarea, in conditiile legii, a bunurilor lipsa cu cele in plus, daca bunurile lipsa si cele in plus sau unele dintre acestea nu au preturi cu amanuntul.
    In cazul in care pretul de livrare este egal cu pretul de productie, coeficientul care se aplica potrivit alin. 1 si 2, este de 1,25; la vesela, tacimurile si ambalajele folosite in comert se aplica coeficientul de 1,05.
    Art. 5
    Pentru bunurile care nu au stabilite preturi cu amanuntul si nici preturi de livrare, evaluarea pagubei se face, pentru fiecare caz in parte, de unitatea pagubita, pe baza unei analize temeinice si documentate, astfel incat sa fie asigurata acoperirea pagubei.
    In cazul in care, pentru situatiile prevazute la alineatul precedent, in vederea evaluarii pagubei este necesara o expertiza, aceasta se va efectua prin persoane de specialitate, aplicandu-se corespunzator dispozitiile legale privind expertizele.
    Art. 6
    Pentru bunurile care formeaza productie neterminata, evaluarea pagubelor se face pe baza tuturor cheltuielilor efectuate potrivit evidentelor, valoarea materiilor prime si materialelor calculindu-se potrivit prevederilor art. 3 sau 4, dupa caz.
    A. Degradari de bunuri
    Art. 7
    In cazul degradarilor de bunuri, evaluarea pagubelor se face astfel:
    a) daca bunurile pot fi reparate sau reconditionate pentru a fi repuse in starea anterioara, se iau in calcul cheltuielile efectuate in acest scop;
    b) daca bunurile degradate pot fi potrivit dispozitiilor legale, valorificate ca atare cu preturi reduse, se ia in calcul diferenta dintre pretul bunului respectiv si pretul ce se obtine prin valorificare;
    c) daca prin reparare sau reconditionare de obtine un bun de calitate inferioara, la cheltuielile prevazute la lit. a) se adauga diferenta de pret dintre pretul bunului respectiv si pretul bunului reparat sau reconditionat;
    d) daca bunurile degradate se utilizeaza ca materie prima pentru producerea altor bunuri, se ia in calcul diferenta de pret dintre pretul bunului si pretul materiei prime pe care a inlocuit-o;
    e) daca bunurile nu pot fi reparate, reconditionate sau valorificate, in cazul cand au fost produse in unitatea pagubita se ia in calcul pretul de cost, iar in cazul cand au fost cumparate se iau in calcul toate cheltuielile facute pentru procurarea bunurilor.
    La aplicarea prevederilor de la lit. b), c) si d) se ia in calcul pretul stabilit potrivit prevederilor art. 3 sau 4, dupa caz.

    CAP. 2
    Evaluarea pagubelor cauzate prin fapte care constituie delicte civile sau infractiuni

    Art. 8
    In cazul in care paguba a fost produsa prin fapte care, potrivit legii, constituie delicte civile sau infractiuni, evaluarea pagubei se va face adaugandu-se, la suma rezultata din aplicarea prevederilor art. 3 - 7, suma reprezentand folosul de care a fost lipsita unitatea pagubita.
    Daca suma rezultata din aplicarea prevederilor alineatului precedent nu acopera costul bunurilor respective, se ia in calcul costul bunurilor, in cazul cand acestea au fost produse in unitatea pagubita, iar in cazul cand bunurile au fost procurate, se iau in calcul toate cheltuielile facute in acest scop.

    CAP. 3
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 9
    La evaluarea pagubelor se va tine seama si de gradul de uzura a bunului respectiv, stabilit pe baza de probe legale. In cazul cand gradul de uzura nu poate fi stabilit, paguba este egala cu valoarea integrala a bunului respectiv, asa cum rezulta din aplicarea prevederilor articolelor precedente.
    Art. 10
    Dispozitiile prezentului decret, in masura in care sunt mai favorabile persoanei raspunzatoare decat cele anterioare, se aplica pentru pagubele pricinuite pana la data intrarii in vigoare a decretului de fata, numai daca pana la aceasta data nu a fost constituit un titlu definitiv privind recuperarea pagubei.
    Art. 11
    Prezentul decret intra in vigoare la 30 de zile se la data publicarii in Buletinul Oficial. Pe aceeasi data se abroga:
    - Decretul nr. 220/1960 privind stabilirea valorii pagubelor cauzate avutului obstesc, publicat in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 22 din 20 octombrie 1960;
    - Hotararea Consiliului de Ministri nr. 532/1963 privind modul de stabilire a valorii pagubelor cauzate avutului obstesc, pentru bunurile care nu au preturi cu amanuntul legal stabilite, publicata in Colectia de hotarari si dispozitii ale Consiliului de Ministri nr. 24 din 26 iulie 1963;
      Hotararea Consiliului de Ministri nr. 368/1975 pentru completarea listei anexa la Hotararea Consiliului de Ministri nr. 532/1963 privind modul de stabilire a valorii pagubelor cauzate avutului obstesc, pentru bunurile care nu au preturi cu amanuntul legal stabilite, publicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 42 din 6 mai 1975.

                                                  


SmartCity5

COMENTARII la Decretul 208/1976

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 208 din 1976
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decretul 208/1976
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu