E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Articolul 1 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 2 din actul Decretul 199 1955 abrogat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 3 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 5 din actul Decretul 199 1955 abrogat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 4 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 6 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 9 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 10 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 11 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 12 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 13 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Articolul 14 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 16 din actul Legea 117 1999
Decretul 199 1955 modificat de articolul 13 din actul Ordonanţa 12 1998
Articolul 6 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 30 din actul Legea 146 1997
Articolul 1 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 30 din actul Legea 146 1997
Articolul 3 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 30 din actul Legea 146 1997
Articolul 9 din actul Decretul 199 1955 abrogat de articolul 30 din actul Legea 146 1997
Articolul 12 din actul Decretul 199 1955 abrogat de articolul 30 din actul Legea 146 1997
Articolul 13 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 30 din actul Legea 146 1997
Articolul 3 din actul Decretul 199 1955 modificat de articolul 12 din actul Legea 105 1997
Articolul 6 din actul Decretul 199 1955 modificat de Ordonanţa 4 1996
Decretul 199 1955 in legatura cu articolul 1 din actul Ordonanţa 15 1992
Articolul 12 din actul Decretul 199 1955 abrogat de articolul 4 din actul Decretul 27 1970
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 199 din 20 mai 1955

asupra taxelor de timbru

ACT EMIS DE: MAREA ADUNARE NATIONALA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 14 din  5 iunie 1955


SmartCity3


    Art. 1
    Sunt supuse taxelor de timbru:
    a) actiunile si cererile introduse la instantele judecatoresti, cererile pentru exercitarea cailor de atac impotriva hotararilor judecatoresti, cum si eliberarea copiilor de pe acte, la cerere, de catre instantele judecatoresti;
    b) cererile privind solutionarea litigiilor, inclusiv cele precontractuale, ce se introduc la organele Arbitrajului de Stat, cererile de suspendare a executarii hotararilor si de rearbitrare adresate Primului Arbitru de Stat sau arbitrilor sefi ai organelor Arbitrajului de Stat de pe langa comitetele executive ale sfaturilor populare, cum si eliberarea copiilor de pe acte, la cerere, de catre organele Arbitrajului de Stat;
    c) actele de notariat, serviciile prestate de catre birourile Notariatului de Stat, inclusiv traducerile;
    d) autentificarea actelor de catre comitetele executive ale sfaturilor populare, precum si certificatele eliberate de aceste comitete executive;
    e) inregistrarea, rectificarea si reconstituirea, la cerere, a actelor de stare civila, eliberarea duplicatelor certificatelor constatatoare a starii civile si inregistrarea schimbarii numelui sau prenumelui;
    f) viza buletinelor de identitate, eliberarea, extinderea si prelungirea pasapoartelor, eliberarea certificatelor de calatorie, viza pasapoartelor strainilor, eliberarea si prelungirea autorizatiilor de sedere in tara pentru cetatenii straini si pentru cei care nu au cetatenie, precum si acordarea cetateniei romane sau renuntarea la aceasta cetatenie, la cerere;
    g) eliberarea autorizatiilor de functionare pentru exercitarea meseriilor, carausiei, comertului si altor ocupatiuni pentru care legea prevede obligatia posedarii unei autorizatii de functionare;
    h) eliberarea permiselor de vanatoare si a permiselor de pescuit.
    Art. 2
    Taxele de timbru se datoreaza de institutii, intreprinderi si organizatii de orice fel, cum si de populatie.
    Art. 3
    Sunt scutite de taxe de timbru:
    a) actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, introduse de muncitori si functionari in litigiile referitoare la dreptul lor de salariu si orice alte drepturi ce decurg din raporturi de munca;
    b) actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, introduse de membrii gospodariilor agricole colective si ai intovarasirilor agricole de tarani muncitori pentru cultivarea in comun a pamantului, in litigiile privind plata in bani in natura a zilelor munca sau a drepturilor ce au de primit din intovarasire;
    c) actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, introduse de membrii cooperativelor de productie mestesugareasca, de productie mixta agricola-mestesugareasca, de invalizi, de prestatiuni de servicii si de transporturi, in litigiile privind plata muncii lor in cadrul cooperativei;
    d) actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, in litigiile privind plata drepturilor de autor si a sumelor cuvenite pentru inventii, inovatii, rationalizari sau pentru opere de arta;
    e) actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, precum si actele notariale privind pensiile de intretinere si despagubirile pentru vatamari corporale;
    f) actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, introduse de organele asigurarilor sociale, in litigiile referitoare la restituirea de catre institutii, intreprinderi sau organizatii a sumelor acordate de aceste organe drept pensii sau ajutoare celor accidentati in munca;
    g) actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, precum si actele notariale in legatura cu acordarea de ajutoare mamelor cu mai multi copii si in materie de infiere, tutela si curatela;
    h) actiunile si cererile, inclusiv cele pentru exercitarea cailor de atac, in litigiile privind;
    - impozitele si taxele de stat si locale, precum si alte venituri bugetare;
    - asigurarile obligatorii de Stat;
    - colectarile si achizitiile;
    - muncile prestate de statiunile de masini si tractoare;
    - amenzile de orice fel.
    i) actiunile si cererile pentru exercitarea cailor de atac in cauze penaleinclusiv actiunile si cererile referitoare la pretentiile civile, introduse la instantele penale;
    j) cererile de indreptare, formulate de Procurorul General al R.P.R. sau de Presedintele Tribunalului Suprem, precum si recursurile introduse de organele Procuraturii;
    k) cererile de suspendare a executarii hotararilor arbitrale si de rearbitrare ori de anulare sau de modificare a hotararilor arbitrale, introduse la Consiliul de Ministri al R.P.R. sau la comitetele executive ale sfaturilor populare;
    l) certificatele eliberate organelor financiare de catre notariatele de Stat, cu privire la vacanta unei succesiuni;
    m) certificate eliberate de comitetele executive sau de sectiunile comitetelor executive ale sfaturilor populare pentru a servi armata, pentru scoli, pentru obtinerea asistentei sanitare, pentru stabilirea drepturilor de pensie, pentru obtinerea ajutoarelor de stat;
    n) inregistrarea nasterii, casatoriei, mortii, infierii, recunoasterii sau hotararii judecatoresti de stabilire a filiatiei;
    o) eliberarea certificatelor originale constatatoare a starii civile;
    p) eliberarea, extinderea si prelungirea pasapoartelor cetatenilor romani, precum si viza pasapoartelor cetatenilor straini care pleaca sau vin in tara in misiuni oficiale, in interes de serviciu, pentru studii, congrese sau manifestari, culturale ori sportive.
    Art. 4
    Ministerul Finantelor poate acorda si alte scutiri de taxe de timbru, in afara celor prevazute in prezentul Decret, precum si reduceri, esalonari sau amanari de plata a taxelor de timbru.
    Art. 5
    Lista actelor si faptelor supuse taxelor de timbru potrivit prezentului Decret, precum si tariful taxelor de timbru se stabilesc prin hotarare a Consiliului de Ministri.
    Art. 6
    Taxele de timbru se platesc prin virament, in numerar sau prin aplicarea si anularea de timbre mobile, conform instructiunilor Ministrului Finantelor.
    Timbrele mobile pot fi folosite pana la valoarea de 100 lei si vor fi anulate in momentul primirii sau eliberarii actului.
    Emisiunea de timbre mobile fiscale si modelarul timbrelor se stabileste de Ministerul Finantelor.
    Taxele de timbru vor putea fi incasate si de institutiile care primesc, intocmesc sau elibereaza acte sau presteaza servicii supuse taxelor de timbru, in conditii stabilite de Ministerul Finantelor.
    Taxele de timbru se platesc anticipat.
    Art. 7
    Partile sunt solitar obligate la plata taxelor de timbru pentru conventii, cu exceptia celor incheiate de catre institutii, intreprinderi si organizatii socialiste, in care caz fiecare raspunde de plata partii sale.
    Taxa pentru efectuarea procedurii succesorale se datoreaza de fiecare mostenitor, in raport cu partea sa de mostenire.
    Art. 8
    In activul succesoral asupra caruia se aplica taxa de timbru, nu se cuprind:
    a) mobilierul din casa de locuit si obiectele de uz casnic sau personal pana in valoare de 5000 lei in total;
    b) partile sociale la cooperative, depunerile, dobanzile si castigurile la C.E.C. si la casele de ajutor reciproc, precum si titlurile imprumutate de stat;
    c) sumele cuvenite drept plata a muncii, pensie, asigurari sociale si drepturi de ajutor ale defunctului.
    Art. 9
    Taxele de timbru se restituie numai in urmatoarele cazuri:
    a) cand cererea se restituie ca gresit introdusa la Arbitrajul de Stat, ori cand cererea introdusa la Arbitrajul de Stat este retrasa inainte de a se fi inceput pregatirea rezolvarii litigiului;
    b) cand se refuza autentificarea unui act;
    c) cand plata in plus s-a facut dintr-o gresita interpretare a legii;
    d) cand plata s-a facut fara titlu;
    e) cand se refuza eliberarea pasaportului. In acest caz se restituie numai 90% din taxa.
    Taxele platite prin aplicarea si anularea de timbre mobile nu se restituie nici in cazurile aratate la lit a-e de mai sus.
    De asemenea, nu se restituie taxele platite pentru servicii prestate de notariatele de stat.
    Art. 10
    Conducatorii institutiilor care primesc, intocmesc si elibereaza acte sau presteaza servicii supuse taxelor de timbru, cum si organele superioare sunt obligate sa supravegheze si sa verifice corecta percepere a  taxelor de timbru.
    Art. 11
    Organele financiare sunt obligate sa efectueze verificari documentare in ceea ce priveste justa percepere a taxelor de timbru la instantele judecatoresti de orice fel, la Arbitrajul de Stat, la notariatele de stat, la comitetele executive si la celelalte organe care percep taxe de timbru.
    Art. 12
    Persoanelor care in exercitarea atributiunilor lor de serviciu se fac vinovate de a fi primit sau eliberat acte sau efectuat fapte fara ca taxa de timbru, datorata potrivit dispozitiilor legale, sa fi fost achitata, precum si celor care nu au varsat sumele incasate, in termenul legal, la Banca de Stat, li se aplica o amenda administrativa pana la 150 lei.
    Amenzile se aplica de sefii sectiunilor financiare.
    Art. 13
    Ministrul Finantelor va da instructiuni pentru aplicarea prezentului Decret si a Hotararii Consiliului de Ministri privind stabilirea listei actelor si faptelor supuse taxelor de timbru, precum si a tarifului taxelor de timbru.
    Art. 14
    Pe data punerii in aplicare a prezentului Decret se abroga Legea nr. 6, publicata in Monitorul Oficial nr. 1 din 1 ianuarie 1949, pentru taxele si impozitele de timbru si Decretul nr. 2, publicat in Monitorul Oficial nr. 1 din 1 ianuarie 1949, pentru stabilirea tarifului taxelor de timbru cu toate modificarile si completarile ulterioare, precum si dispozitiile cu privire la timbru cuprinse in Decretul nr. 179, publicat in Buletinul Oficial al R.P.R. nr. 59 din 13 iulie 1950, cu completarile ulterioare, in Decretul nr. 306, publicat in Buletinul Oficial al R.P.R. nr. 45 din 6 septembrie 1952 si in  art. 21 din Decretul nr. 79, publicat in Buletinul Oficial al R.P.R. nr. 31 din 31 martie 1950.
    Scutirile de taxe si impozite de timbru, acordate prin hotarari ale Consiliului de Ministri, anterior publicarii prezentului Decret, se confirma.
    Art. 15
    Prezentul  Decret se pune in aplicare pe data de 1 iulie 1955.



SmartCity5

COMENTARII la Decretul 199/1955

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 199 din 1955
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decretul 199/1955
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu