Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 864 din 28 noiembrie 2006

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 12 alin. (1) lit. b) si c) si art. 13 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 45 din 22 ianuarie 2007



Ioan Vida                               - preşedinte

Nicolae Cochinescu               - judecător

Acsinte Gaspar                      - judecător

Aspazia Cojocaru                  - judecător

Kozsokar Gabor                    - judecător

Petre Ninosu                         - judecător

Ion Predescu                         - judecător

Viorel Şerban Stănoiu           - judecător

Tudorel Toader                     - judecător

Ion Tiucă                               - procuror

Gabriela Dragomirescu          - magistrat-asistent-şef

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 12 alin. (1) lit. b) şi c) şi art. 13 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, excepţie ridicată de Societatea Naţională Radiocomunicaţii - S.A. prin Direcţia Radiocomunicaţii Timişoara în Dosarul nr. 5.815/59/2006 al Curţii de Apel Timişoara - Secţia comercială şi de contencios administrativ.

La apelul nominal se constată lipsa părţilor, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ridicate, întrucât apreciază că dispoziţiile de lege criticate nu contravin dispoziţiilor constituţionale şi convenţionale, invocate ca fiind încălcate.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

Prin Incheierea din 12 septembrie 2006, pronunţată în Dosarul nr. 5.815/59/2006, Curtea de Apel Timişoara - Secţia comercială şi de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 12 alin. (1) lit. b) şi c) şi art. 13 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, excepţie ridicată de Societatea Naţională Radiocomunicatii - S.A. prin Direcţia Radiocomunicatii Timişoara într-o cauză având ca obiect obligaţia de a face.

In motivarea excepţiei de neconstitutionalitate se susţine că „prin formularea textuală şi din interpretarea coroborată" a art. 12 alin. (1) lit. b) şi c) şi art. 13 din legea criticată „se nasc contradicţii în primul rând cu Legea fundamentală şi apoi cu alte acte juridice internaţionale sau tratate la care România este parte". Contradicţia constă în aceea că dispoziţiile de lege menţionate instituie obligaţia imperativă de a se declara disponibile toate activele neutilizate de societăţile naţionale şi de a proceda la vânzarea sau leasing-ul obligatoriu al acestora; or, activul disponibil trebuie determinat prin voinţa proprietarului său, iar nu „fiindcă legea impune acest lucru". Se încalcă astfel, „în mod flagrant, principiul libertăţii contractuale prevăzut de art. 942 Cod civil" şi de art. 480 din acesta, părţile neputându-şi exprima liber acordul de voinţă asupra transmiterii proprietăţii activelor, şi se goleşte de conţinut protecţia conferită dreptului de proprietate prin art. 44 şi art. 136 din Constituţie. Potrivit reglementării ce face obiectul excepţiei, societăţile naţionale nu au dreptul de dispoziţie asupra proprietăţii lor, „sunt puse evident într-o poziţie de inferioritate faţă de ceilalţi proprietari ce se pot bucura de toate atributele dreptului lor de proprietate" şi transformă „o obligaţie de negociere într-o obligaţie de transfer al proprietăţii", ceea ce „înseamnă a expropria peste voinţa proprietarului, fără o justă şi prealabilă despăgubire". Arată că, într-o situaţie similară, în lipsa acordului proprietarului, art. 8 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 prevede trecerea bunurilor societăţii comerciale în domeniul public prin procedura exproprierii pentru cauză de utilitate publică şi după o justă şi prealabilă despăgubire.

Un alt aspect de neconstituţionalitate constă în aceea că art. 12 alin. (1) „fixează cadrul general de acces al întreprinderilor mici şi mijlocii la activele disponibile ale societăţilor naţionale" prin trimitere la prevederile Legii nr. 213/1998, potrivit cărora, însă, bunurile proprietate publică sunt inalienabile, imprescriptibile şi insesizabile şi nu pot fi vândute chiar dacă sunt disponibile în sensul legii speciale. In consecinţă, consideră că atât timp cât „regula de mai sus este susceptibilă de a fi aplicată independent de domeniul căruia îi aparţine bunul, protecţia proprietăţii private este în pericol".

Autorul excepţiei apreciază că pentru argumentele expuse sunt încălcate şi prevederile art. 53 din Constituţie, referitoare la restrângerea exerciţiului unor drepturi.

Invocă în sensul celor arătate „jurisprudenţa abundentă pronunţată în materia proprietăţii, inclusiv în cauze în care a fost condamnată România, în Corneliu Liviu Popescu - Hotărârile Curţii Europene a Drepturilor Omului pronunţate împotriva României (1998 - 2002), AllBeck, 2003, pag. 5, 26, 79, 162 etc".

Curtea de Apel Timişoara - Secţia comercială şi de contencios administrativ, constatând că nu sunt îndeplinite condiţiile de inadmisibilitate a excepţiei ridicate, astfel cum sunt acestea prevăzute de Legea nr. 47/1992, apreciază că prevederile art. 12 alin. (1) lit. b) şi c) şi art. 13 din Legea nr. 346/2004 „nu aduc atingere drepturilor constituţionale ale părţii care a invocat excepţia, întrucât măsurile pe care acestea le dispun vizează drepturile pe care statul le are în calitatea sa de acţionar majoritar la diverse regii autonome, societăţi sau companii naţionale şi societăţi comerciale şi, pe de altă parte, transferul dreptului de proprietate asupra activelor disponibile din patrimoniul acestora în patrimoniul întreprinderilor mici şi mijlocii solicitante are loc ca urmare a perfectării unui contract de vânzare-cumpărare, încheiat în condiţiile legii".

In conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

Avocatul Poporului apreciază că art. 12 alin. (1) lit. b) şi c) şi art. 13 din Legea nr. 346/2004 nu aduc atingere dreptului de proprietate privată, întrucât măsurile pe care acestea le dispun privesc proprietatea statului în calitatea sa de acţionar majoritar la diverse regii autonome, societăţi/companii naţionale şi societăţi comerciale, iar transferul dreptului de proprietate asupra activelor disponibile din patrimoniul acestora în patrimoniul întreprinderilor mici şi mijlocii solicitante are loc ca urmare a perfectării contractului de vânzare-cumpărare încheiat în condiţiile legii. In acest sens menţionează Decizia Curţii Constituţionale nr. 444/2005. Consideră că art. 53 din Constituţie, invocat ca fiind încălcat, nu pune în discuţie restrângerea exerciţiului unor drepturi sau libertăţi fundamentale.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile reprezentantului Ministerului Public, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională constată că a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie art. 12 alin. (1) lit. b) şi c) şi art. 13 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004.

Textele de lege criticate prevăd:

- Art. 12 alin. (1) lit. b) şi c): „(1 ) Intreprinderile mici şi mijlocii au acces la activele disponibile ale regiilor autonome, societăţilor/companiilor naţionale şi societăţilor comerciale cu capital majoritar de stat, cu respectarea dispoziţiilor legale privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, precum şi a drepturilor contractuale ale creditorilor ale căror creanţe sunt garantate cu ipotecă, gaj, privilegiu asupra activelor respective sau asupra cărora este instituit sechestru asigurător, în următoarele condiţii:[...]; b) activele disponibile utilizate de întreprinderile mici şi mijlocii în baza contractului de închiriere, a contractului de locaţie de gestiune sau a contractului de asociere în participaţiune, încheiate cu regiile autonome, societăţile/companiile naţionale, precum şi cu societăţile comerciale cu capital majoritar de stat vor fi vândute, la solicitarea locatarului sau asociatului, la preţul negociat, stabilit pe baza raportului de evaluare întocmit de un expert acceptat de părţi, după deducerea investiţiilor efectuate în activ de către locatar/asociat. In cazul contractelor de locaţie de gestiune şi asociere în participaţiune, asociatul/locatarul, întreprindere mică sau mijlocie, poate solicita şi încheierea unui contract de leasing imobiliar cu clauză irevocabilă de vânzare, în aceleaşi condiţii. In cazul depunerii unei solicitări exprese privind cumpărarea activului sau încheierea unui contract de leasing imobiliar cu clauză irevocabilă de vânzare de către beneficiarii prezentelor dispoziţii, care utilizau activul în baza unui contract de închiriere, cu cel puţin 60 de zile înainte de expirarea contractului de închiriere, locatorul nu va putea refuza prelungirea contractului de închiriere cu o perioadă considerată de părţi suficientă pentru rezolvarea formalităţilor legate de încheierea contractului de vânzare-cumpărare, respectiv leasing imobiliar cu clauză irevocabilă de vânzare;

c) contractul de închiriere, la solicitarea locatarului, va fi transformat în contract de leasing cu clauză irevocabilă de vânzare la preţul negociat, stabilit pe baza raportului de evaluare întocmit de un expert acceptat de părţi";

- Art. 13: „(1) In contextul prezentei legi, prin active se înţelege unităţi de producţie, subunităţi, secţii, spaţii comerciale, spaţii de cazare ori alte bunuri de acelaşi gen din patrimoniul unei regii autonome, societăţi/companii naţionale, precum şi al unei societăţi comerciale cu capital majoritar de stat, ce pot fi organizate să funcţioneze independent.

(2)   In înţelesul prezentei legi, se consideră active disponibile activele care îndeplinesc oricare dintre următoarele condiţii:

a)  nu sunt utilizate de regiile autonome, societăţile/ companiile naţionale sau de societăţile comerciale cu capital majoritar de stat care le deţin pentru o perioadă de cel puţin 3 luni;

b) se află în conservare pentru o perioadă mai mare de un an;

c) activele închise operaţional, numai în cazul prevăzut la art. 12 alin. (1) lit. e).

(3) Desfăşurarea procedurii de vânzare a activelor închise operaţional este supusă prevederilor prezentei legi în situaţia în care o solicitare privind cumpărarea activului din partea unei întreprinderi mici şi mijlocii este făcută în interiorul termenului prevăzut de art. 326 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările şi completările ulterioare.

(4)  Regiile autonome, societăţile/companiile naţionale, precum şi societăţile comerciale cu capital majoritar de stat sunt obligate să stabilească şi să întocmească liste cuprinzând activele disponibile, pe care le vor reactualiza lunar. Listele vor fi transmise la camerele de comerţ şi industrie judeţene şi a municipiului Bucureşti, la organizaţiile patronale, asociaţiile profesionale prin Agenţia Naţională pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie.

(5) Listele cuprinzând activele disponibile au caracter public şi vor fi afişate la sediile camerelor de comerţ şi industrie judeţene şi a municipiului Bucureşti, ale organizaţiilor patronale şi asociaţiilor profesionale, precum şi pe pagina de Internet a acestora. Acestea vor anunţa prin intermediul presei locale unde este afişată lista cuprinzând activele disponibile.

(6) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi ministerele de resort vor transmite lunar Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie situaţia activelor utilizate de întreprinderile mici şi mijlocii, respectiv a contractelor de vânzare-cumpărare, închiriere, leasing şi concesiune, încheiate în condiţiile prezentei legi.

(7) Activele pot fi retrase de pe lista cu active disponibile, cu excepţia situaţiilor în care au fost depăşite termenele prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. e) şi alin. (2), în oricare dintre următoarele cazuri:

a)  declanşarea procedurii de administrare specială în perioada de privatizare;

b)  declanşarea procedurii de dizolvare voluntară şi lichidare;

c)   declanşarea procedurii reorganizării judiciare şi falimentului".

Textele constituţionale, în ordinea invocării ca fiind încălcate, sunt: art. 44 referitor la „Dreptul de proprietate privată", art. 136 privind „Proprietatea" şi art. 53 în legătură cu „Restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertăţi". Se mai invocă şi încălcarea art. 1 - „Protecţia proprietăţii" - din Primul Protocol adiţional la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, precum şi art. 480 şi art. 942 din Codul civil.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate ridicată, Curtea reţine următoarele:

I. In esenţă, autorul excepţiei consideră că art. 12 alin. (1) lit. b) şi c) din legea criticată încalcă „în mod flagrant" principiul libertăţii contractuale prevăzut de art. 942 şi art. 480 din Codul civil şi goleşte de conţinut protecţia dreptului de proprietate conferită prin art. 44 şi art. 136 din Constituţie, punând „societăţile naţionale" într-o poziţie de inferioritate faţă de ceilalţi proprietari, care se bucură de toate atributele acestui drept, precum şi că proprietarul este expropriat „peste" voinţa sa şi fără o justă şi prealabilă despăgubire, deşi într-o situaţie similară art. 8 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 prevede aceasta. Pentru aceleaşi argumente, autorul excepţiei consideră că sunt încălcate şi prevederile art. 53 din Constituţie, referitoare la restrângerea exerciţiului unor drepturi. De asemenea, consideră că art. 12 alin. (1) din lege este neconstituţional şi pentru că, trimiţând la prevederile Legii nr. 213/1998 potrivit cărora bunurile proprietate publică sunt inalienabile, imprescriptibile şi insesizabile şi nu pot fi vândute chiar dacă sunt disponibile în sensul legii speciale, înseamnă că această regulă „este susceptibilă de a fi aplicată independent de domeniul căruia îi aparţine bunul, protecţia proprietăţii private este în pericol".

Analizând această excepţie, Curtea constată că dispoziţiile art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii au mai făcut obiectul controlului de constituţionalitate într-o cauză în care, în esenţă, formulându-se critici asemănătoare, se invoca încălcarea art. 44 din Constituţie. Cu acel prilej, Curtea, respingând excepţia de neconstituţionalitate prin Decizia nr. 444 din 15 septembrie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 din 28 septembrie 2005, a constatat că aceste dispoziţii „reprezintă măsuri strategice de reformă economică menite a accelera procesul de privatizare prin stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, statul având obligaţia, în virtutea art. 135 din Constituţie, să asigure «crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de producţie», «protecţia concurenţei loiale», precum şi «protejarea intereselor naţionale în activitatea economică»". Totodată, prin aceeaşi decizie, constatând că art. 12 alin. (1) lit. b) şi alin. (2) din Legea nr. 346/2004 a preluat soluţia legislativă cuprinsă în art. 12 alin. (1) lit. a) şi alin. (2) din Legea nr. 133/1999, abrogată, şi cu privire la care Curtea se pronunţase prin Decizia nr. 83 din 25 februarie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 17 aprilie 2003, s-a mai statuat că „statul, în calitate de acţionar majoritar, urmăreşte vânzarea activelor disponibile deţinute de regii autonome, societăţi/companii naţionale şi societăţi comerciale către diferiţi agenţi economici, întreprinderi mici şi mijlocii care au utilizat aceste active în baza unor contracte. Activele se oferă spre vânzare cu respectarea drepturilor creditorilor şi doar în măsura în care acestea nu aparţin proprietăţii publice şi asupra lor nu este instituit sechestru asigurător. Contractul de vânzare-cumpărare parcurge etapele specifice unei asemenea tranzacţii, cu singura deosebire, justificată, de altfel, prin specificul de reglementare al Legii nr. 346/2004, că operaţiunile trebuie finalizate în termen de 90 de zile de la data depunerii cererilor de către întreprinderile mici şi mijlocii", precum şi că „textele legale atacate nu aduc atingere dreptului de proprietate privată, întrucât măsurile pe care acestea le dispun privesc proprietatea statului în calitatea sa de acţionar majoritar la diverse regii autonome, societăţi/companii naţionale şi societăţi comerciale. Pe de altă parte, transferul dreptului de proprietate asupra activelor disponibile din patrimoniul regiilor autonome, societăţilor/companiilor naţionale şi societăţilor comerciale cu capital majoritar de stat în patrimoniul întreprinderilor mici şi mijlocii solicitante are loc ca urmare a perfectării contractului de vânzare-cumpărare încheiat în condiţiile legii, şi nu ca efect al exproprierii, aşa cum susţine autorul excepţiei de neconstituţionalitate".

Considerentele expuse sunt valabile şi pentru respingerea criticilor formulate, în prezenta cauză, cu privire la constituţionalitatea prevederilor lit. c) alin. (1) art. 12 din Legea nr. 346/2004. Aceasta, deoarece lit. c), ca şi lit. b) a aceluiaşi alineat, dispune tot cu privire la condiţiile în care întreprinderile mici şi mijlocii au acces la activele disponibile ale regiilor autonome, societăţilor/companiilor naţionale şi societăţilor comerciale cu capital majoritar de stat.

Intrucât nu au intervenit elemente noi care să justifice schimbarea jurisprudenţei, cele statuate prin Deciziile nr. 444/2005 şi nr. 83/2003 îşi menţin valabilitatea şi în prezenta cauză.

Pentru aceleaşi argumente Curtea constată că nu sunt încălcate nici prevederile art. 136 din Constituţie şi nici cele ale art. 1 din Primul Protocol adiţional la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, precum şi că prevederile constituţionale ale art. 53 nu sunt incidente în cauză.

In legătură cu invocarea încălcării art. 480 şi art. 492 din Codul civil, Curtea constată că, potrivit art. 2 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, sunt neconstituţionale prevederile legilor, tratatelor internaţionale, regulamentelor Parlamentului şi ale ordonanţelor Guvernului „[...] care încalcă dispoziţiile sau principiile Constituţiei". Aşadar, Curtea nu efectuează control de constituţionalitate prin raportare la prevederile altor acte normative.

II.    In prezentul dosar, obiect al excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie şi prevederile art. 13 din Legea nr. 346/2004, cu privire la care, însă, autorul excepţiei nu formulează critici de neconstituţionalitate distincte faţă de cele privind art. 12 alin. (1) lit. b) şi c) din aceeaşi lege, adică consideră că sunt încălcate dispoziţiile art. 44, art. 136 şi art. 53 din Constituţie, precum şi cele ale art. 1 din Primul Protocol adiţional la Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale şi ale art. 480 şi art. 492 din Codul civil.

Analizând aceste susţineri, Curtea constată că prevederile art. 13 din Legea nr. 346/2004 definesc ce se înţelege prin active, ce active se consideră disponibile, precum şi desfăşurarea procedurii de vânzare a activelor ce intră sub incidenţa legii. Aşadar, având în vedere cuprinsul reglementării textului de lege criticat, Curtea constată că dispoziţiile constituţionale, convenţionale şi legale invocate nu sunt incidente în cauză.

III.   In sprijinul susţinerilor de neconstituţionalitate a textelor de lege criticate, autorul excepţiei face trimitere şi la jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului în materia protecţiei proprietăţii pronunţate în cauzele împotriva României.

Examinând jurisprudenţa invocată, şi anume cauzele Vasilescu contra României, Brumărescu contra României, Anghelescu contra României şi Nagy contra României, Curtea constată că ele nu sunt relevante. Aceasta, deoarece în cauzele enunţate constatarea încălcării privea dreptul de proprietate privată al unor cetăţeni români asupra unor bunuri mobile sau imobile ce le fuseseră confiscate ilegal sau expropriate. Or, în cauză, aşa cum s-a arătat, măsurile pe care textele de lege criticate le dispun privesc proprietatea statului în calitatea sa de acţionar majoritar la diverse regii autonome, societăţi/companii naţionale şi societăţi comerciale, iar transferul dreptului de proprietate asupra activelor ce fac obiectul reglementării în patrimoniul întreprinderilor mici şi mijlocii solicitante are loc ca urmare a perfectării contractului de vânzare-cumpărare, iar nu ca efect al exproprierii.

Faţă de cele de mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 12 alin. (1) lit. b) şi c) şi art. 13 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, excepţie ridicată de Societatea Naţională Radiocomunicaţii S.A. prin Direcţia Radiocomunicaţii Timişoara în Dosarul nr. 5.815/59/2006 al Curţii de Apel Timişoara - Secţia comercială şi de contencios administrativ.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 28 noiembrie 2006.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent-şef,

Gabriela Dragomirescu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 864/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 864 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 864/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu