Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Decizia Nr.859 din 19.12.2016

pentru aprobarea modului de calcul şi de respectare a mediei preţurilor în cadrul punctelor comerciale din incinta penitenciarului şi a procedurii privind închirierea spaţiilor din sistemul administraţiei penitenciare
ACT EMIS DE: Administratia Nationala a Penitenciarelor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 25 din 10 ianuarie 2017



SmartCity1

Potrivit prevederilor art. 151 alin. (3) din Regulamentului de aplicare a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 157/2016, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 756/2016 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu completările ulterioare,directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor emite prezenta decizie. Articolul 1Se aprobă modul de calcul şi de respectare a mediei preţurilor în cadrul punctelor comerciale din incinta penitenciarului şi procedura privind închirierea spaţiilor din sistemul administraţiei penitenciare, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta decizie. Articolul 2(1) Scopul prezentei decizii îl constituie:a)stabilirea unui cadru unitar pentru reglementarea de principiu a etapelor ce trebuie parcurse în scopul încheierii contractului de locaţiune pentru închiriere spaţiu punct comercial, spaţiu amplasare distribuitoare automate pentru băuturi calde şi reci şi gustări de tip snack; b)stabilirea responsabilităţilor în procesul de întocmire, avizare şi aprobare a documentelor aferente procedurii de atribuire a contractelor de locaţiune privind închirierea spaţiilor din incinta Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi a unităţilor subordonate; c)înfiinţarea punctului comercial în incinta unităţilor penitenciare, crearea unor condiţii care să asigure deţinuţilor accesul la o gamă diversificată de bunuri şi produse la care aceştia au dreptul, conform legislaţiei în vigoare. (2) Punctul comercial deserveşte şi personalul unităţilor penitenciare. Articolul 3Închirierea spaţiilor din sistemului administraţiei penitenciare se face prin procedură de licitaţie publică „cu strigare". Articolul 4În sensul prezentei decizii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)operator economic - orice persoană fizică sau juridică română, care are calitatea de comerciant sau prestator de servicii, potrivit legii; b)licitaţie publică „cu strigare" - licitaţia publică care se desfăşoară într-o singură şedinţă la care poate participa un număr nelimitat de ofertanţi, care au intrat în posesia documentaţiei descriptive şi care au achitat garanţia de participare, iar adjudecarea se face la cel mai mare preţ obţinut prin supralicitare; c)preţul de adjudecare - preţul cel mai mare obţinut în urma licitaţiei publice „cu strigare", după 3 strigări succesive, făcute la intervale de timp care să permită opţiuni şi supralicitări; în cazul unui singur ofertant, preţul este format din preţul de pornire la care se adaugă cel puţin un pas de licitare; d)preţul de pornire - preţul de la care începe licitaţia publică „cu strigare", care se determină pornind de la nivelul tarifelor în lei/lună practicate de unitatea administrativ-teritorială în baza hotărârii consiliului local; e)punctul comercial - este locaţia în care un operator economic desfăşoară activităţi de comercializare cu amănuntul de produse alimentare şi nealimentare către deţinuţi şi personalul unităţii penitenciare; f)spaţiul pentru prestări de servicii - spaţiul destinat prestării unor servicii către persoanele fizice sau juridice; g)„zi" sau „zile" sau orice referire la zile reprezintă zile lucrătoare dacă nu se specifică în mod diferit. Articolul 5Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile subordonate duc la îndeplinire prevederile prezentei decizii. Articolul 6La data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă orice dispoziţii contrare. Articolul 7Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, Marius Vulpe ANEXA Nr. 1MODUL DE CALCUL ŞI DE RESPECTARE a mediei preţurilor practicate în cadrul punctelor comerciale din incinta unităţii penitenciare Articolul 1Directorul unităţii penitenciare numeşte, prin decizie, o comisie care urmăreşte, semestrial sau de câte ori există o sesizare, ca nivelul preţurilor produselor comercializate prin punctul comercial să se încadreze în media preţurilor produselor identice din magazinele similare de pe piaţa locală. Articolul 2Comisia prevăzută la art. 1 stabileşte lista de produse pentru care se obţin preţurile de pe piaţa locală, altele decât cele prevăzute în „Lista produse", anexă la caietul de sarcini. Articolul 3(1) În vederea determinării preţului mediu se obţin cel puţin 3 preţuri de vânzare ale produselor identice cu cele comercializate prin punctul comercial, luând în considerare tipul produsului, unitatea de măsură şi caracteristicile de calitate.(2) Preţul mediu al produselor identice de pe piaţa locală se determină ca medie aritmetică a preţurilor obţinute, calculat pentru fiecare produs în parte.(3) Preţul mediu determinat conform alin. (2) se compară cu preţul de vânzare practicat de operatorul economic care administrează punctul comercial. Articolul 4(1) Comisia întocmeşte un proces-verbal de analiză comparativă între preţurile medii determinate conform art. 3 alin. (2) şi preţurile produselor comercializate prin punctul comercial şi evidenţiază, dacă este cazul, produsele la care s-au constatat diferenţe în plus la preţurile practicate de operatorul economic.(2) Comisia comunică, în scris, operatorului economic lista cu produsele la care s-au constatat diferenţe în plus, solicitând retragerea acestora de la vânzare până la reducerea corespunzătoare a preţurilor, urmărind şi realizarea efectivă a acestei măsuri.(3) În condiţiile în care operatorul economic nu respectă prevederile alin. (2), atunci devin incidente prevederile pct. 6 „Controlul punctului comercial" din caietul de sarcini. ANEXA Nr. 2PROCEDURA privind închirierea spaţiilor din sistemul administraţiei penitenciare Articolul 1

Etapa 1 - Întocmirea documentelor
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1. Elaborarea referatului de necesitate şi a notei privind stabilirea preţului minim de pornire, inclusiv a pasului de licitare Referatul de necesitate se aprobă de către directorul unităţii penitenciare. Se anexează o schiţă a planului locaţiei destinată înfiinţării şi funcţionării unui punct comercial. Preţul de pornire se stabileşte pornind de la nivelul tarifelor în lei/lună practicate de unitatea administrativ-teritorială în baza hotărârii consiliului local. Pasul de licitare se stabileşte procentual sau în progresie aritmetică. Compartimentul achiziţii publice în colaborare cu Compartimentul cazarmare elaborează nota privind stabilirea preţului minim de pornire, inclusiv pasul de licitare. La data demarării procedurii Compartimentul achiziţii publice în colaborare cu Compartimentul cazarmare Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice
Etapa 2 - Elaborarea documentaţiei descriptive
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1. Elaborarea caietului de sarcini Acesta trebuie să conţină cel puţin informaţiile despre: suprafaţa de închiriat, datele tehnice privind racordarea la utilităţile unităţii penitenciare, preţul de pornire, valoarea pasului de licitare, conform datelor menţionate în anexa nr. 1 la procedură. Până la data demarării procedurii Structura logistică Structura economică şi compartimentul de specialitate Director Compartimentul achiziţii publice
2. Elaborarea clauzelor contractuale Se ataşează modelul de contract, conform anexei nr. 2 la procedură. Până la data demarării procedurii Compartimentul achiziţii publice în colaborare cu consilierul juridic Structura economică Director economic Consilier juridic Director Compartimentul achiziţii publice
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
3. Stabilirea condiţiilor de calificare a operatorilor economici Documentele menţionate în documentaţia descriptivă Până la data demarării procedurii Compartimentul achiziţii publice Compartimentul de specialitate Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice
4. Completarea documentaţiei descriptive (anexa nr. 3 la procedură) Completarea documentaţiei descriptive trebuie să conţină cel puţin informaţiile despre: datele de identificare ale unităţii, documentele de calificare solicitate, garanţia de participare şi de bună execuţie. Până la data demarării procedurii Compartimentul achiziţii publice Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice
5. Stabilirea formularelor şi modelelor care se vor ataşa documentaţiei descriptive Documentaţia descriptivă cuprinde formularele pentru participarea la procedură. Până la data demarării procedurii Compartimentul achiziţii publice Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice
Etapa 3 - Transmiterea spre publicare a anunţului
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1 Redactarea şi aprobarea anunţului de închiriere Anunţul de închiriere trebuie să conţină cel puţin informaţiile despre datele de identificare ale unităţii: suprafaţa spaţiului de închiriat, valoarea minimă a salturilor de licitare, garanţia de participare, data şi ora de desfăşurare a procedurii. Data desfăşurării licitaţiei va fi cel mult la 30 de zile de la data publicării anunţului. În termen de 5 zile de la data aprobării documentaţiei descriptive Compartimentul achiziţii publice Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice
2. Publicarea anunţului de închiriere Anunţul de închiriere se va publica într-un cotidian central şi un ziar local, va fi postat pe pagina de internet a unităţii şi afişat la sediul unităţii administrativ-teritoriale (consiliul local) şi la sediul unităţii organizatoare. După aprobarea anunţului de închiriere Publicarea este responsabilitatea Compartimentului achiziţii publice şi a Compartimentului informatic al unităţii penitenciare. Compartimentul achiziţii publice
Etapa 4 - Numirea comisiei de evaluare
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1. Emiterea deciziei de numire a comisiei de licitaţie privind închirierea spaţiului Comisia de evaluare va fi formată din preşedinte, minimum 2 membri titulari şi 2 membri de rezervă. Membrii comisiei de evaluare sunt nominalizaţi, de regulă, din cadrul structurilor economice, juridice şi tehnice. Cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice Structura economică Consilier juridic Director Compartimentul achiziţii publice
2. Modul de lucru al comisiei de evaluare Preşedintele comisiei de evaluare a ofertelor stabileşte modul de lucru, de comun acord cu membrii acesteia. Până la data deschiderii ofertelor Compartimentul achiziţii publice Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice
Etapa 5 - Perioada de aşteptare
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1. Înregistrarea adreselor privind solicitări de clarificări şi/sau vizitarea spaţiilor Înregistrarea solicitărilor/adreselor se face la secretariatul unităţii organizatoare şi acestea vor fi anexe la dosarul achiziţiei publice. În momentul primirii solicitării Secretariatul unităţii Compartimentul achiziţii publice Structura economică Compartimentul achiziţii publice
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
2. Transmiterea adreselor privind răspunsurile la solicitările de clarificări şi/sau posibilitatea vizitării spaţiilor către toţi operatorii economici care au obţinut documentaţia descriptivă Unitatea organizatoare are obligaţia de a răspunde în mod clar, complet şi fără ambiguităţi. Răspunsul la clarificări se transmite, înainte de data-limită de depunere a documentelor de calificare solicitate, către toţi operatorii economici care au obţinut documentaţia descriptivă. Vizitarea spaţiilor ce urmează a fi închiriate de către operatorii economici interesaţi Înainte de data-limită de depunere a ofertelor Compartimentul achiziţii publice Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice
Etapa 6 - Punerea la dispoziţia operatorilor economici a documentaţiei descriptive şi primirea documentelor
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1. Unitatea organizatoare are obligaţia de a pune la dispoziţia operatorului economic documentaţia descriptivă cât mai repede posibil La solicitarea operatorilor economici, unitatea are obligaţia de a pune la dispoziţia acestora documentaţia descriptivă. La solicitarea operatorilor economici Compartimentul achiziţii publice Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice
2. Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi altele asemenea trebuie să se transmită în scris. Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii şi în momentul primirii acestuia. Documentele scrise pot fi transmise prin e-mail, poştă sau fax. În momentul transmiterii/primirii Secretariatul unităţii penitenciare Compartimentul achiziţii publice Director Compartimentul achiziţii publice
3. Primirea documentelor Documentele se depun la sediul unităţii organizatoare. Acestea se înregistrează, imediat, la secretariatul unităţii, consemnându-se ora, data sosirii şi modalitatea de depunere (curierat, persoana care le-a depus, după caz). În cazul în care acestea nu se depun de reprezentantul legal al operatorului economic, atunci documentele se depun cu împuternicire (delegaţie). Întocmirea listei cu ofertanţi, înregistrarea datei şi a orei când au fost depuse acestea Nu se admit oferte transmise prin e-mail sau fax. În momentul sosirii Secretariatul unităţii penitenciare Compartimentul achiziţii publice Director Compartimentul achiziţii publice
Etapa 7 - Desfăşurarea şedinţei de licitaţie
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1. Completarea de către fiecare membru al comisiei de licitaţie a declaraţiilor privind confidenţialitatea şi conflictul de interese, înainte de deschiderea documentelor de calificare depuse de operatori Se completează declaraţia de confidenţialitate şi imparţialitate de către membrii comisiei referitoare la: - inexistenţa relaţiilor de rudenie sau de afinitate până la gradul al IV-lea faţă de reprezentanţii operatorilor economici participanţi la procedură; - păstrarea confidenţialităţii asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricăror altor informaţii prezentate de către ofertanţi. Înainte de începerea şedinţei de licitaţie Membrii comisiei de licitaţie Preşedintele comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1.1. În cazul apariţiei conflictului de interese, se ia decizia modificării comisiei de licitaţie şi se modifică decizia de numire a comisiei. Directorul unităţii organizatoare, care a numit comisia de licitaţie, va dispune modificarea componenţei acestei comisii. În momentul apariţiei conflictului de interese Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice
2. Plicurile cu documentele ofertanţilor se deschid la data, ora şi locul precizate în documentaţia descriptivă Documentele se deschid de către comisia de licitaţie. Şedinţa licitaţiei cu strigare Membrii comisiei de licitaţie Preşedintele comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
2.1. Participarea ofertanţilor şi numărul acestora 1. Prezenţa acestora se consemnează în procesul-verbal al şedinţei. La procedură pot participa un număr nelimitat de participanţi, dar nu mai puţin de 2. În caz contrar, procedura se reia în termen de 10 zile lucrătoare. 2. Dacă şi după a doua şedinţă organizată conform prevederilor de mai sus nu se prezintă decât un singur operator economic, atunci comisia de evaluare îi atribuie acestuia contractul, la preţul de adjudecare format din preţul de pornire la care se adaugă cel puţin un pas de licitare, preţ care nu va fi mai mic decât nivelul tarifelor de închiriere în lei/mp/lună, practicate de unitatea administrativ-teritorială în baza hotărârii consiliului local. Şedinţa licitaţiei publice cu strigare Membrii comisiei de licitaţie Preşedintele comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
2.2. În cadrul şedinţei de licitaţie cu strigare a ofertelor, comisia de licitaţie verifică modul de respectare a regulilor formale de depunere şi prezentare a documentelor. Se verifică dacă acestea sunt conform specificaţilor prevăzute în documentaţia descriptivă. Şedinţa de licitaţie cu strigare Membrii comisiei de licitaţie Preşedintele comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
3. Plicurile vor fi deschise de către preşedintele comisiei de licitaţie. Acesta are obligaţia de a anunţa următoarele informaţii: denumirea (numele) ofertanţilor; modificările şi retragerile de oferte; existenţa garanţiilor de participare; documentele de calificare solicitate, inclusiv preţul de pornire; saltul/pasul de licitare; orice alte detalii şi precizări pe care comisia de licitaţie le consideră necesare. În cazul în care oferta este retrasă după deschiderea plicurilor şi înainte de adjudecarea licitaţiei, operatorul economic pierde dreptul de recuperare a sumei depuse ca garanţie de participare. Şedinţa licitaţiei publice cu strigare Preşedintele comisiei de licitaţie Preşedintele şi comisia de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
3.1. Nicio ofertă nu poate fi respinsă în cadrul şedinţei de licitaţie cu strigare. Excepţia de la această regulă o fac ofertele întârziate şi ale celor care nu fac dovada constituirii garanţiei pentru participare. Şedinţa licitaţiei publice cu strigare Membrii comisiei de licitaţie Preşedintele comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
4. Examinarea şi evaluarea documentelor Comisia de licitaţie are obligaţia de a desfăşura activităţile de examinare şi evaluare numai la sediul autorităţii contractante. Şedinţa licitaţiei publice cu strigare Membrii comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
5. Verificarea documentelor Verificarea de către comisia de licitaţie a condiţiilor menţionate în documentaţia descriptivă, inclusiv a eligibilităţii participanţilor la licitaţie, conform anexei nr. 3.6 la documentaţia descriptivă. Şedinţa licitaţiei publice cu strigare Membrii comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
5.1. Orice decizie a comisiei de licitaţie trebuie să întrunească votul a cel puţin 2/3 dintre membrii săi. Membrii comisiei de licitaţie care nu sunt de acord cu decizia adoptată au obligaţia de a-şi prezenta punctul de vedere în scris, elaborând în acest sens o notă individuală care se ataşează la procesul-verbal al şedinţei. Imediat după încheierea şedinţei licitaţiei publice cu strigare Membrii comisiei de licitaţie Preşedintele comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
6. Desfăşurarea licitaţiei cu strigare Operatorilor economici li se înmânează taloane cu numere de ordine. În cursul şedinţei de licitaţie, operatorii economici confirmă şi acceptă, prin ridicarea talonului de participare, valoarea anunţată de preşedintele comisiei de licitaţie. Licitaţia se desfăşoară prin strigare pentru fiecare pas de licitare. Preşedintele comisiei declară începerea supralicitării şi solicită oferte cel puţin egale cu preţul de pornire. Odată ce unul dintre ofertanţi a oferit o sumă, niciun alt ofertant nu va putea oferi aceeaşi sumă, ci doar o sumă mai mare, cu respectarea pasului de licitare. După anunţarea fiecărei oferte, preşedintele comisiei strigă de 3 ori oferta făcută. Dacă la a III-a strigare nu este anunţată o ofertă mai mare, este declarat câştigător cel care a făcut ultima ofertă. Ofertele care nu respectă pasul de licitare precizat (..... lei) sau multiplu al acestuia nu sunt acceptate în cadrul procedurii de licitaţie. Şedinţa licitaţiei publice cu strigare
7. Stabilirea operatorului câştigător Comisia de evaluare are obligaţia de a stabili operatorul câştigător, pe baza aplicării criteriului stabilit în documentaţia descriptivă. După anunţarea verbală a câştigătorului de către preşedintele comisiei de licitaţie, licitaţia se declară închisă. Şedinţa licitaţiei publice cu strigare Membrii comisiei de licitaţie Preşedintele comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
8. Comisia de licitaţie va întocmi un proces-verbal al licitaţiei. Procesul-verbal al licitaţiei trebuie să includă informaţiile anunţate de către preşedintele comisiei. Preţul adjudecat se va specifica în cifre şi în litere. Şedinţa licitaţiei cu strigare Membrii comisiei de licitaţie Preşedintele comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
8.1. Semnarea procesului-verbal al licitaţiei Procesul-verbal va fi semnat de către membrii comisiei de licitaţie şi de către reprezentanţii operatorilor economici care sunt prezenţi la licitaţie. Se înmânează o copie a procesului-verbal al şedinţei de licitaţie cu strigare fiecărui participant la şedinţă. Şedinţa licitaţiei cu strigare Membrii comisiei de licitaţie Preşedintele comisiei de licitaţie Director Compartimentul achiziţii publice
9. Contestaţii - depunere şi soluţionare În termen de 3 zile de la data comunicării procesului–verbal, participanţii la licitaţie pot formula contestaţii referitoare la organizarea şi desfăşurarea procedurii. Directorul unităţii poate stabili soluţionarea contestaţiei de către aceeaşi comisie de licitaţie sau de o altă comisie, care va analiza şi soluţiona eventualele contestaţii în termen de două zile lucrătoare de la înregistrarea acestora la sediul autorităţii organizatoare. După soluţionare acestora se comunică în scris fiecărui operator economic rezultatul contestaţiei. În termen de 3 zile Membrii comisiei Preşedintele comisiei de licitaţie Compartimentul achiziţii publice
9.1. Elaborarea procesului-verbal final al procedurii, după caz Procesul-verbal trebuie să includă informaţiile privind contestaţiile depuse şi modul de soluţionare a acestora. În situaţia în care nu au existat contestaţii, la expirarea termenului de depunere a acestora, procesul-verbal al comisiei de licitaţie devine proces-verbal final al procedurii În termen de două zile Membrii comisiei de licitaţie Preşedintele comisiei de licitaţie Director Compartimentul achiziţii publice
9.2. Anularea procedurii, dacă dacă este cazul Procedura se anulează atunci când: - niciun operator economic nu îndeplineşte condiţiile de calificare; - la prima licitaţie se prezintă un singur operator economic; - operatorul economic declarat câştigător refuză încheierea contractului de locaţiune, i se reţine valoarea garanţiei de participare depusă şi acesta nu va mai participa pe o perioadă pe 1 an la procedurile din sistemul penitenciar; - abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura sau este imposibilă încheierea contractului etc. Cât mai curând posibil Membrii comisiei de evaluare Preşedintele comisiei de licitaţie Director Compartimentul achiziţii publice
Etapa 8 - Transmiterea comunicării privind rezultatul procedurii de licitaţie
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1. Informarea operatorilor economici Unitatea organizatoare are obligaţia de a informa participanţii despre deciziile referitoare la participarea Cât mai curând posibil Compartimentul achiziţii publice Preşedintele comisiei de licitaţie Director Compartimentul achiziţii publice
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
acestora la licitaţia cu strigare sau, dacă este cazul, despre anularea procedurii şi eventuala iniţiere ulterioară a unei noi proceduri. În comunicarea către operatorul economic declarat câştigător se specifică locul şi data la care este invitat acesta pentru încheierea contractului. Dacă acesta refuză încheierea contractului, operatorului economic i se reţine garanţia de participare şi nu va mai participa la proceduri în sistemul penitenciar pe o perioadă de un an. În această situaţie, unitatea va invita operatorul economic clasat pe locul 2 pentru încheierea contractului. Dacă şi acesta refuză, i se reţine garanţia de participare şi nu va mai participa la proceduri în sistemul penitenciar pe o perioadă de un an. În aceste condiţii se organizează o nouă procedură de licitaţie.
1.1. Comunicarea şi transmiterea rezultatului licitaţiei Comunicarea rezultatului licitaţiei se realizează în scris, prin email, poştă, fax. Maximum 3 zile Compartimentul achiziţii publice Preşedintele comisiei de licitaţie. Director Compartimentul achiziţii publice
Etapa 9 - Semnarea contractului
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1. Finalizarea atribuirii contractului de locaţiune Procedura se finalizează prin semnarea contractului de locaţiune. Contractul va cuprinde clauze privind data şi modul de plată a chiriei, a utilităţilor, utilizarea, întreţinerea şi restituirea bunului închiriat, respectarea regulilor de protecţie militară, păstrarea secretului, accesul şi ordinea interioară, a normelor de prevenire şi stingere a incendiilor, de protecţie a muncii şi a mediului, în ceea ce priveşte penalităţile de întârziere, şi faptul că spaţiul nu poate fi înstrăinat, subînchiriat sau dat în folosinţă altor persoane, obligaţia încadrării în media preţurilor practicate pe piaţa locală, precum şi condiţiile în care contractul poate fi reziliat şi durata acestuia. La data semnării contractului Compartimentul achiziţii publice Structura economică Consilier juridic Viză Control financiar preventiv propriu (CFPP) Director Compartiment achiziţii
2. Încheierea contractului de locaţiune Contractul de locaţiune se încheie în formă scrisă, în două exemplare, şi se semnează de către directorul unităţii şi operatorul economic câştigător, fiind avizat de directorul economic, consilierul juridic, (vizat de CFPP). 5 zile de la comunicarea rezultatului procedurii Compartimentul achiziţii publice Consilier juridic Structura economică Consilier juridic Director Compartimentul achiziţii publice Structura economică
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
3. Cuprinsul contractului de locaţiune Fac parte din contractul de locaţiune: a) caietul de sarcini; b) documentaţia descriptivă; c) procesul-verbal de predare-primire; d) anexa nr. 1 la Decizie - Modul de calcul şi de respectare a mediei preţurilor practicate în cadrul punctelor comerciale din incinta unităţii penitenciare, verificate semestrial sau de câte ori există o sesizare. Compartimentul achiziţii publice Structura economică Consilier juridic Director Compartimentul achiziţii publice
Etapa 10 - Definitivarea dosarului procedurii de licitaţie şi arhivarea documentelor
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1. Definitivarea dosarului licitaţiei publice Dosarul cuprinde toate activităţile desfăşurate în cadrul procedurii de licitaţie, respectiv toate documentele necesare pentru derularea procedurii. După finalizarea licitaţiei Compartimentul achiziţii publice Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice
Etapa 11 - Constituirea garanţiei de bună execuţie
Nr. crt. Descrierea activităţilor Acţiuni desfăşurate Interval de timp Elaborează Verifică Aprobă Arhivează
1. Constituirea garanţiei de bună execuţie 1. Se solicită constituirea garanţiei de bună execuţie, care poate fi sub mai multe forme: - scrisoare de garanţie bancară; - depunerea în contul locatorului; sau - depunerea de numerar la casieria unităţii; - alte instrumente de garantare conform legii. 2. Garanţia de bună execuţie poate fi reţinută în următoarele situaţii: - locatarul nu îşi îndeplineşte în tot sau în parte obligaţiile contractuale sau le îndeplineşte în mod necorespunzător; - locatarul solicită rezilierea contractului sau reducerea perioadei de valabilitate a contractului, înainte de expirarea duratei pentru care a fost încheiat acesta. Odată cu încheierea contractului Compartimentul achiziţii publice Structura economică Director Compartimentul achiziţii publice

Articolul 2Dispoziţii finale(1) Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din Procedura privind închirierea spaţiilor din sistemul administraţiei penitenciare. (2) La demararea procedurii, unitatea penitenciară va solicita consiliului local comunicarea tarifului de închiriere a spaţiilor de pe raza de acţiune a acesteia, în .... lei/mp/lună. În cazul în care tariful nu este actualizat, acesta va fi actualizat în conformitate cu indicele preţului de consum („IPS") pentru servicii publicat pe pagina Institutului Naţional de Statistică. (3) În cazul în care tariful de închiriere a spaţiilor nu este stabilit de către unitatea administrativ-teritorială de pe raza căreia se află unitatea penitenciară, atunci aceasta, la început de an, va solicita în scris consiliului local/judeţean comunicarea cuantumului lunar de închiriere. Potrivit Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, consiliile locale şi judeţene au atribuţii referitoare la stabilirea tarifelor de închiriere bunuri proprietate publică.(4) Documentaţia descriptivă, caietul de sarcini şi contractul de locaţiune se adaptează condiţiilor unităţii organizatoare, existând posibilitatea particularizării clauzelor contractuale de către unitate. ANEXA Nr .1la procedură CAIET DE SARCINI 1. Oportunitatea Înfiinţarea punctului comercial în incinta sistemului administraţiei penitenciare urmăreşte crearea unor condiţii care să asigure deţinuţilor accesul la o gamă diversificată de bunuri şi produse la care aceştia au dreptul, conform legislaţiei în vigoare; punctul comercial deserveşte şi personalul unităţilor penitenciare. Obiectivele înfiinţării punctului comercial sunt: realizarea unui sistem de aprovizionare accesibil şi avantajos, capabil să pună la dispoziţia deţinuţilor, pe bază de cerere sau în mod direct, articole de îmbrăcăminte, alimente, articole sanitare de uz personal, bunuri de larg consum de primă necesitate permise în incinta unităţii penitenciare;

crearea posibilităţii deţinuţilor fără familie sau nevizitaţi să îşi procure bunurile de care au nevoie pe timpul detenţiei;

apropierea de standardele Uniunii Europene.2. Descrierea spaţiului Spaţiul cu destinaţia de punct comercial pentru vânzarea de produse alimentare şi nealimentare către deţinuţi şi personalul unităţii penitenciare ................ are o suprafaţă totală de ...... m2 şi este structurat astfel: 1 încăpere cu suprafaţa de .... mp (cu destinaţie de spaţiu desfacere bunuri şi produse);

1 încăpere cu suprafaţa de ...... mp (cu destinaţie de spaţiu depozitare);

1 grup sanitar cu suprafaţa de ..... mp (dotat cu chiuvetă şi vas WC);

1 vestiar cu suprafaţa de ..... mp, dotat cu cuier pentru haine. Punctul comercial în cauză este racordat la utilităţi astfel: alimentarea cu energie electrică se face din sistemul energetic naţional;

alimentarea cu apă se face din reţeaua de apă a unităţii;

sistem de canalizare;

încălzirea este asigurată de centrala termică a unităţii.3. Obligaţiile operatorului economic Operatorul economic declarat câştigător trebuie să deţină toate avizele şi/sau autorizaţiile necesare derulării acestei activităţi, unitatea penitenciară nerăspunzând în faţa instituţiilor cu atribuţii de control despre activitatea desfăşurată sau de natura mărfurilor depozitate în spaţiile închiriate. Orice întârziere în începerea derulării contractului de închiriere datorată culpei operatorului economic va fi amendată prin plata chiriei corespunzătoare perioadei de întârziere. În situaţia în care, din vina operatorului economic, întârzierea dării în folosinţă a spaţiului depăşeşte 7 zile lucrătoare, de la data semnării contractului, acesta va putea fi reziliat unilateral de către unitatea penitenciară, fără necesitatea unei notificării prealabile, iar operatorul economic este obligat la plata chiriei pentru întreaga perioadă scursă de la data semnării contractului. Depozitarea bunurilor şi a produselor aprovizionate trebuie să se efectueze în condiţii igienico-sanitare care să asigure menţinerea caracteristicilor de calitate specifice. Operatorul economic se obligă: a)să nu subînchirieze spaţiul care face obiectul contractului de închiriere; b)să întrebuinţeze, pe toată durata închirierii, bunul imobil ca un bun locatar, cu bună-credinţă şi potrivit destinaţiei care rezultă din contract, purtând răspunderea pentru toate pagubele produse din culpa sa; c)să efectueze plata impozitului pe clădiri aferent folosirii spaţiului închiriat în conformitate cu prevederile art. 455 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare; d)să suporte, pe toată durata închirierii, cheltuielile referitoare la utilităţile consumate pentru folosinţa bunului imobil închiriat, respectiv cheltuielile cu energia electrică, termică şi de apă, stabilite de unitatea penitenciară, aferentă spaţiului închiriat; e)să execute la timp lucrările de întreţinere şi reparaţii, în vederea menţinerii bunului imobil închiriat în bune condiţii; f)să plătească chiria lunară la termenul stipulat în contract; plata contravalorii chiriei şi a cheltuielilor cu energie electrică, termică şi apă se face până la ..... ale lunii în curs; g)să răspundă pentru distrugerea totală sau parţială a bunului imobil închiriat, care s-ar datora culpei sale; h)să permită autorităţii contractante să controleze modul în care este utilizat bunul imobil închiriat şi starea acestuia; i)să nu aducă modificări bunului imobil închiriat decât cu acordul prealabil, în scris, al autorităţii contractante şi cu respectarea legislaţiei în vigoare, respectiv obţinerea autorizaţiei de construcţie; j)să restituie bunul imobil la expirarea/încetarea contractului în bune condiţii, conform procesului-verbal de predare-primire, luându-se în considerare gradul normal de uzură; k)să utileze şi să doteze spaţiul comercial cu mobilierul, echipamentele şi instalaţiile necesare desfăşurării şi asigurării condiţiilor optime de depozitare, conservare şi comercializare a bunurilor materiale şi produselor alimentare; l)să deţină casă de marcat omologată de organele fiscale şi care să asigure eliberarea de bonuri fiscale pe care să se imprime denumirea produsului cumpărat, marca şi, după caz greutatea/volumul, preţul şi valoarea; m)să deţină cântar electronic verificat metrologic; n)să încheie contract cu societatea abilitată care să asigure în penitenciar softul programului necesar pentru facturare, iar toate echipamentele adiacente sunt în sarcina locatarului; o)să asigure unităţii penitenciare posibilitatea verificării, în orice moment, a modului de formare a preţului de vânzare şi să prezinte documentele privind autorizaţiile de funcţionare ale magazinului, certificatele metrologice şi carnetele de sănătate ale angajaţilor; p)să respecte prevederile anexei la prezentul caiet de sarcini şi să comercializeze toată gama de produse solicitate la care au dreptul deţinuţii; de la punctul comercial să fie achiziţionate şi produse dintre cele prevăzute de normele în vigoare privind categoriile de bunuri ce pot fi primite, cumpărate, păstrate şi folosite de persoanele aflate în executarea pedepselor privative de libertate direct sau pe bază de solicitare scrisă, în cazul bunurilor de folosinţă îndelungată sau al celor care nu se regăsesc printre cele comercializate în mod curent; să nu comercializeze pentru o perioadă de 6 luni produsele cuprinse în lista anexată caietului de sarcini la preţuri ce depăşesc media preţurilor comunicate de autoritatea contractantă; q)să aibă expuse la vedere preţurile pe produs, certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, autorizaţiile de funcţionare, precum şi adaosul comercial pe care îl practică; r)să respecte prevederile anexei nr. 3.5 la documentaţia descriptivă; s)să angajeze personal (vânzători/persoane care asigură aprovizionarea punctului comercial) care să respecte prevederile anexei nr. 3.5 la documentaţia descriptivă şi care să aibă efectuate analizele medicale conform prevederilor legale; pe cât posibil, operatorul economic va menţine personalul angajat, evitând fluctuaţia acestuia, iar acesta se va supune regulilor de acces, control şi securitate stabilite de către unitatea penitenciară; ş)să efectueze periodic, conform prevederilor legale incidente în această materie, operaţiuni de dezinsecţie/ dezinfecţie/deratizare, precum şi ori de câte ori se impune, iar ulterior să prezinte locatorului dovada efectuării acestor operaţiuni; t)să respecte normele de protecţie a mediului, protecţia muncii, P.S.I. şi să asigure curăţenia în incinta spaţiului închiriat; ţ)preţurile practicate în cadrul punctelor comerciale din incinta penitenciarului nu pot fi mai mari decât media preţurilor practicate de magazine similare de pe piaţa locală; la timbre şi plicuri va practica adaos comercial 0, iar la ţigări preţul de vânzare nu poate depăşi preţul de vânzare cu amănuntul în vigoare la momentul vânzării, conform art. 343 alin. (10) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Prin magazine similare de pe piaţa locală se înţelege operatorii economici „similari" ca specific de activitate şi rulaj care funcţionează în localitate sau zonele limitrofe şi care comercializează produse identice cu cele comercializate prin punctul comercial, din punctul de vedere al tipului, al unităţii de măsură şi al caracteristicilor de calitate; u)personalul unităţii penitenciare nu poate fi implicat direct în activitatea de încărcare-descărcare a mărfurilor, a bunurilor şi a produselor destinate comercializării;v)deţinuţii pot fi folosiţi la activităţi de încărcare-descărcare a mărfurilor destinate comercializării mărfurilor la punctul comercial cu condiţia încheierii unui contract de prestări servicii între operatorul economic şi unitatea penitenciară.4. Reguli privind comercializarea Operatorul economic trebuie să asigure aprovizionarea cu o gamă cât mai diversificată din produsele prevăzute de normele în vigoare. Bunurile şi produsele destinate comercializării vor fi însoţite în permanenţă de documente justificative privind provenienţa, calitatea şi termenele de valabilitate ale acestora, precum şi de certificatele de garanţie pentru bunurile de folosinţă îndelungată. Pentru fiecare operaţie comercială efectuată se emite bon fiscal. Bonul fiscal trebuie să cuprindă denumirea produsului, cantitatea, preţul unitar şi valoarea tuturor produselor cumpărate, plus cuantumul TVA. Se interzice comercializarea către deţinuţi a bunurilor şi produselor alimentare care nu se regăsesc în normele în vigoare, a produselor alimentare care necesită încălzire, coacere, fierbere sau alte tratamente termice în vederea consumului, cu excepţia cafelei, ceaiului şi laptelui; de asemenea se interzice comercializarea către deţinuţi a lămâilor şi derivate ale acestora. Programul de funcţionare al punctului comercial se stabileşte de comun acord cu conducerea unităţii. Unitatea penitenciară asigură accesul şi însoţirea deţinuţilor la punctul comercial, în funcţie de programul stabilit, cel puţin o dată pe săptămână. 5. Procedura de cumpărare Săptămânal, deţinuţii au dreptul de a cumpăra de la punctele comerciale din incinta penitenciarului, în limita a 3/4 din valoarea salariului minim brut pe economie, alimente, fructe, legume, apă minerală, băuturi răcoritoare, ţigări şi alte bunuri de natura celor permise să fie primite. Materialele necesare exercitării drepturilor de petiţionare, la corespondenţă şi la convorbiri telefonice pot fi cumpărate de la punctele comerciale din incinta penitenciarului fără a afecta limita de 3/4 din valoarea salariului minim brut pe economie, conform art. 151 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 157/2016, cu modificările şi completările ulterioare. Procedura de folosire a dreptului de cumpărare de bunuri şi produse de către deţinuţi are următoarele particularităţi: se urmăreşte ca acesta să prezinte documentul justificativ, pentru verificarea soldului disponibil pentru cumpărături; fiecare deţinut este obligat să ridice bonul fiscal.6. Controlul punctului comercial Activitatea punctului comercial se controlează periodic şi ori de câte ori este nevoie de persoanele desemnate de către directorul unităţii ori, după caz, de reprezentanţii Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi de alte structuri de control abilitate. Rezultatele controlului se consemnează în registrul de control constituit la nivelul punctului comercial şi în procesele-verbale sau notele de control. Verificarea preţurilor din magazin raportat la cele din listă se face săptămânal de o comisie aprobată de conducerea unităţii penitenciare, constituită din 3 membri, din care unul să fie nominalizat preşedinte, astfel: un reprezentant al structurii medicale care va verifica, în principal: condiţiile de igienă, autorizaţiile de funcţionare, carnetele de sănătate ale angajaţilor; achizitorul unităţii; un reprezentant al structurii operative. Achizitorul şi reprezentantul structurii operative au ca atribuţii principale: verificarea preţurilor din listă cu cele ale produselor expuse la vânzare, verificări metrologice, termenul de valabilitate, existenţa cantităţilor/stocurilor raportat la cererea deţinuţilor. Rezultatele verificării efectuate la punctul comercial se trec într-un proces-verbal, care împreună cu toate documentele procedurii de închiriere se clasează la dosarul contractului de închiriere, gestionat de persoana desemnată în acest sens. Totodată, un exemplar al procesului-verbal se va înmâna locatarului (chiriaşului). Lunar, în consiliul de conducere al unităţii se analizează activitatea comisiei şi respectarea preţurilor din listă. Pentru restul produselor care nu se regăsesc în lista cu preţurile maximale, verificarea se face semestrial sau de câte ori există o sesizare, prin compararea preţurilor din magazin cu media preţurilor produselor de la magazinele similare, de pe piaţa locală. Verificarea se face de către aceeaşi comisie menţionată mai sus, iar rezultatele se trec într-un proces-verbal. În situaţia în care se constată depăşiri ale preţurilor la operatorul economic, acesta va fi notificat de conducerea unităţii penitenciare, menţionând faptul că se încalcă clauzele care reglementează raporturile juridice dintre piaţă şi astfel de cazuri. Locatarul are obligaţia de a retrage de la vânzare respectivele produse în ziua primirii notificării de la unitatea penitenciară şi de a modifica în termen de 3 zile lucrătoare preţurile, pentru a se încadra în limita medie a preţurilor practicate de magazinele similare de pe piaţa locală. Până la modificarea preţurilor, operatorul economic nu comercializează produsele menţionate în notificarea scrisă primită de la unitate. În caz contrar, contractul va putea fi considerat reziliat unilateral de plin drept de către unitatea penitenciară, cu informarea scrisă a operatorului economic, fără intervenţia instanţei de judecată, iar acesta este obligat la plata chiriei până la data menţionată în cuprinsul notificării de reziliere, fiindu-i reţinută, de asemenea, ca urmare a nerespectării clauzelor contractuale, şi garanţia de bună execuţie. În situaţia sus-menţionată, locatarul este obligat să continue activitatea încă o perioadă de timp, în aceleaşi condiţii precizate în contract, urmând ca rezilierea să fie realizată efectiv cu data semnării unui nou contract cu alt operator. Unitatea penitenciară are obligaţia ca în termen de 15 zile de la transmiterea notificării către locatar să iniţieze o nouă procedură de selecţie pentru alt operator economic. După caz, unitatea penitenciară poate cere şi daune-interese, concomitent cu notificarea de reziliere, cu precizarea justificării lor. 7. Reguli de acces în unitate Locatarul trebuie să respecte regulile de acces în unitate prezentate mai jos, precum şi orice alte reguli stabilite în acest sens prin acte normative sau prin hotărârea conducerii unităţii sau a Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor: a)locatarul trebuie să comunice în scris unităţii o situaţie cu numărul de înmatriculare al autovehiculului şi cu numele delegaţilor şi şoferilor care vor efectua aprovizionările; b)personalul locatarului nu are acces în unitate cu telefoane mobile, reportofoane, aparate/camere foto şi alte aparate de înregistrare video şi audio, precum şi alte bunuri interzise menţionate în legislaţia sistemului administraţiei penitenciare; c)personalului locatarului nu îi este permis să ia legătura cu deţinuţii în alte scopuri decât cele strict necesare desfăşurării activităţii şi să înmâneze acestora bunuri sau alimente, cu excepţia celor comercializate prin punctul comercial, în limita sumei aflate la dispoziţie şi a cuantumului legal; d)locatarul va folosi în interiorul spaţiului de detenţie un singur mijloc de transport pentru transportul mărfurilor la punctul comercial; e)la intrarea/ieşirea în/din unitate, atât personalul locatarului, cât mijlocul de transport al acestuia se supun controlului efectuat în toate punctele de control ale unităţii; f)personalul locatarului este obligat să respecte un anumit traseu prestabilit până la punctul comercial al unităţii; mijlocul de transport al locatarului cu care acesta face aprovizionarea se deplasează pe un traseu prestabilit până la locul de descărcare şi înapoi; g)în cazul în care locatarul sau angajaţii acestuia nu respectă indicaţiile enumerate mai sus, contractul va putea fi considerat reziliat unilateral de plin drept de către unitatea penitenciară, fără intervenţia instanţei de judecată, iar operatorul economic este obligat la plata chiriei până la data menţionată în cuprinsul notificării de reziliere, fiindu-i reţinută, de asemenea, ca urmare a nerespectării clauzelor contractuale, garanţia de bună execuţie şi vor fi sesizate, după caz, organele de poliţie.8. Dispoziţii finale (1) Unitatea penitenciară are obligaţia de a verifica până la deschiderea ofertelor, pe portalul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în secţiunea dedicată, dacă operatorul economic figurează în baza de date, ca având interdicţie de a participa la proceduri.(2) Dacă operatorul economic declarat câştigător refuză încheierea contractului de locaţiune, acestuia i se reţine valoarea garanţiei de participare depuse şi nu va putea participa la proceduri similare, în sistemul penitenciar, pe o perioadă de un an de zile, începând cu data .........; unitatea are obligaţia de a completa datele operatorului economic în anexa nr. 3.6 la documentaţia descriptivă, în termen de 3 zile de la incidentul care determină înscrierea în această evidenţă. În această situaţie, unitatea va invita operatorul economic clasat pe locul 2 pentru încheierea contractului. În cazul refuzului ocupantului locului 2, procedura de licitaţie se reia.(3) În cazul în care se constată un fals în declaraţii/angajamente, pe parcursul procedurii de licitaţie, operatorul economic este exclus din procedură, iar dacă falsul este constatat după semnarea contractului, acesta va putea fi considerat reziliat unilateral de plin drept de către unitatea penitenciară, cu informarea scrisă a operatorului economic, fără intervenţia instanţei de judecată, iar acesta este obligat la plata chiriei până la data menţionată în cuprinsul notificării de reziliere, fiindu-i reţinută, de asemenea, ca urmare a nerespectării clauzelor contractuale, şi garanţia de bună execuţie.(4) În cea din urmă situaţie (constatarea falsului ulterior semnării contractului), locatarul este obligat să continue activitatea încă o perioadă de timp, în aceleaşi condiţii precizate în contract, urmând ca rezilierea să fie realizată efectiv cu data semnării unui nou contract cu alt operator, conform notificării de reziliere.(5) După caz, unitatea poate cere şi daune-interese, concomitent cu notificarea de reziliere, cu precizarea justificării lor.(6) Unitatea penitenciară are obligaţia ca în termen de 10 zile să demareze o nouă procedură pentru închirierea spaţiului.(7) În toate cazurile de interdicţie, unitatea penitenciară are obligaţia de a încărca datele operatorului pe portalul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, conform tabelului prezentat în anexa nr. 3.6. la documentaţia descriptivă, în termen de 3 zile de la incidentul care determină înscrierea în această evidenţă. ANEXĂla caietul de sarcini LISTĂ PRODUSE

Nr. crt. Denumirea produsului Preţ/U.M. Preţ
1. Cafea Preţ/kg
2. Apă Preţ/l
2.1. Apă plată minerală Preţ/l
2.2. Apă plată Preţ/l
2.3. Apă minerală carbogazoasă Preţ/l
2.4. Apă carbogazoasă (tip „sifon") Preţ/l
3. Băuturi răcoritoare Preţ/l
3.1. Băuturi răcoritoare carbogazoase Preţ/l
3.2. Băuturi răcoritoare necarbogazoase Preţ/l
Nr. crt. Denumirea produsului Preţ/U.M. Preţ
4. Zahăr Preţ/kg
5. Ulei Preţ/l
6. Oţet Preţ/l
7. Smântână Preţ/kg
7.1. Smântână (12% grăsime) Preţ/kg
7.2. Smântână (20% grăsime) Preţ/kg
8. Brânză Preţ/kg
8.1. Telemea vacă Preţ/kg
8.2. Telemea oaie Preţ/kg
9. Iaurt (3-3,5% grăsime) Preţ/l
10. Caşcaval Preţ/kg
11. Unt (65-80% grăsime) Preţ/kg
12. Lapte (1,5-3,5% grăsime) Preţ/l
13. Mezeluri Preţ/kg
13.1. Parizer Preţ/kg
13.2. Cârnaţi Preţ/kg
13.3. Crenvurşti Preţ/kg
13.4. Salam Preţ/kg
13.5. Şuncă Preţ/kg
13.6. Şuncă presată Preţ/kg
14. Fructe Preţ/kg
14.1. Mere Preţ/kg
14.2. Banane Preţ/kg
14.3. Portocale Preţ/kg
15. Legume Preţ/kg
15.1. Roşii Preţ/kg
15.2. Castraveţi Preţ/kg
15.3. Ardei gras Preţ/kg
15.4. Ceapă Preţ/kg
15.5. Varză Preţ/kg
15.6. Usturoi Preţ/kg
16. Ghiveci de legume Preţ/kg
17. Conserve carne Preţ/kg
18. Conserve peşte Preţ/kg
19. Ciocolată Preţ/kg
20. Biscuiţi Preţ/kg
21. Biscuiţi cu cremă (tip „Eugenia") Preţ/kg
22. Săpun solid semitoaletă Preţ/kg
23. Pastă dinţi (100 ml) Preţ/100 ml
24. Spumă ras Preţ/100 ml
25. Hârtie igienică (2 straturi) Preţ/rolă
26. Aparat de ras unică folosinţă (2 lame) Preţ/buc.

NOTĂ: Lista cu produse este obligatorie pentru toate unităţile penitenciare, excepţie făcând unităţile penitenciare atipice, care în funcţie de specificul unităţii şi al persoanelor custodiate o pot completa cu un număr de produse, specifice acestora. Se consideră unităţi penitenciare atipice: unităţile penitenciare care au secţii de femei, centrele care custodiază minori şi tineri, penitenciarele-spital şi Şcoala Naţională de Pregătire a Agenţilor de Penitenciare Târgu Ocna. La demararea procedurii de licitaţie publică „cu strigare" achizitorul unităţii îndeplineşte următoarele atribuţii: 1. Se deplasează la 3 magazine similare de pe piaţa locală. 2. Întocmeşte pentru fiecare magazin similar câte o listă cu preţul produselor, conform tabelului de mai sus, fără a lua în calcul preţurile promoţionale, ofertele şi alte tipuri de reduceri care au loc la anumite intervale de timp sau cu anumite ocazii. 3. Stabileşte preţul final al produselor din listă, care se determină ca medie aritmetică a preţurilor comercializate în cele 3 magazine, calculat pentru fiecare produs în parte. 4. După stabilirea preţurilor din listă, achizitorul întocmeşte un proces-verbal. 5. Lista produselor cu preţurile medii ale produselor centralizată este valabilă pe o perioadă de 6 luni de la încheierea contractului. 6. După stabilirea preţurilor medii care devin preţuri maximale pentru operatorul economic, lista de produse se anexează caietului de sarcini înainte de derularea procedurilor de licitaţie publică „cu strigare", iar operatorul economic are obligaţia să o respecte în următoarele 6 luni. Lista de produse cuprinde preţurile maximale la comercializare, pe care operatorul nu le poate depăşi, având însă posibilitatea de a le comercializa şi la preţuri mai mici. 7. Periodic, la 6 luni, până la expirarea contractului, achizitorul reia activităţile mai sus menţionate, lista de produse fiind revizuită şi actualizată. Prin excepţie, la legume şi fructe, verificarea preţurilor se face lunar la magazinele similare, în funcţie de sezon. Prin magazin similar de pe piaţa locală se înţelege orice magazin care se situează în aceeaşi categorie, care desfăşoară activitatea economică şi funcţionează în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. ANEXA Nr. 2la procedură Model CONTRACT DE LOCAŢIUNE I. Părţile contractante 1.1. Unitatea ........ ................ ................ ........ .............., cu sediul social în ........ ................, str. ........ ................ ............ (localitatea) nr. .........., judeţul/sectorul ........ ............, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului ........ ................ ........ ........ cu nr. ........ ............. din ........ .........., cod fiscal nr. ........ ............ din ........ ........ ........., având contul nr. ........ ........., deschis la ........ ................, reprezentată de ........ ................ ................ ........ ............, cu funcţia de ........ ................ ................ ........ ..............., în calitate de locator, pe de o parte, şi 1.2. S.C. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ - S.N.C./S.C.S./S.A./S.R.L., cu sediul social în ........ ........ ........., str. ........ ................ ........ nr. ........ ........ ........., bl. ............., sc. ..........., et. ........, ap. ........ ........, (localitatea) judeţul/sectorul ........ ........., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului ........ ........ .......... cu nr. ............... din ........ ........ ............., cod fiscal nr. ........ ................ ............... din ........ ................ ........., având contul nr. ........ ................, deschis la ........ ................, reprezentată de ........ ................ ........ ............., cu funcţia de ........ ................ ................ ........ ..............., în calitate de locatar, pe de altă parte, au convenit să încheie prezentul contract de locaţiune cu respectarea următoarelor clauze: II. Obiectul contractului 2.1. Locatorul dă în locaţiune/folosinţă locatarului ................ ........ ................ ................ ................ ................ ................ . 2.2. Bunurile ce constituie prezentul contract sunt ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ . III. Obligaţiile părţilor 3.1. Obligaţiile locatorului sunt următoarele: a)să predea bunul în locaţiune la termenul convenit de părţi şi la locul unde se găsea în momentul contractării; b)să efectueze reparaţiile necesare în tot timpul locaţiunii; c)să se abţină de la orice fapt personal, care ar avea drept consecinţă tulburarea locatarului în folosinţa bunului; d)să răspundă pentru evicţiune şi viciile ascunse ale bunului care îi împiedică întrebuinţarea.3.2. Obligaţiile locatarului sunt următoarele: a)să plătească chiria lunară de ............. lei/lună în condiţiile stabilite; b)să folosească în perioada locaţiunii bunurile care constituie obiectul prezentului contract, ca un posesor de bună-credinţă, purtând răspunderea pentru toate pagubele produse din culpa sa; c)să restituie la sfârşitul locaţiunii bunurile care fac obiectul prezentului contract în starea în care le-a preluat consemnată în procesul-verbal de predare-primire; d)să acorde asistenţă tehnică pentru exploatarea normală a ........ ........ ..............; e)în cazul în care în exploatarea ........ ........ ............. apar defecţiuni tehnice din culpa locatarului, locatorul este îndreptăţit să pretindă şi să i se plătească despăgubiri; f)să garanteze restituirea bunurilor în starea în care s-au preluat printr-un contract de garanţie accesoriu contractului de locaţiune; g)să respecte prevederile din: caietul de sarcini, documentaţia descriptivă şi modul de calcul şi de respectare a mediei preţurilor practicate în cadrul punctelor comerciale din incinta unităţii penitenciare, verificate semestrial sau de câte ori există o sesizare. IV. Durata contractului Durata locaţiunii este de ........ .............., începând cu data de ........ ............ până la data de ........ ........ ............ . V. Preţul contractului 5.1. Părţile au convenit ca locatarul să plătească o chirie de ........ .............. lună (lei). 5.2. Factura se va emite în ............ zile lucrătoare ale lunii în curs pentru luna anterioară, iar plata chiriei se va efectua în cel mult ........ zile de la data facturării. 5.3. Părţile au convenit ca locatarul să achite locatorului contravaloarea utilităţilor lunar. Factura se va emite în...... zile lucrătoare ale lunii în curs pentru luna anterioară, iar plata se va face în cel mult ........... zile de la data facturării. 5.4. Preţul contractului nu se ajustează pe toată perioada derulării acestuia. Prin excepţie, în situaţia prelungirii duratei contractului, valoarea lunară a chiriei se va indexa, la data semnării actului adiţional, cu indicele de inflaţie comunicat de Institutul Naţional de Statistică. VI. Garanţia de bună execuţie a contractului 6.1. Locatarul va constitui garanţia de buna execuţie în valoare de ........ lei (în cuantum de 3 chirii lunare la preţul adjudecat în urma procedurii de licitaţie publică „cu strigare"), prin: a)virament bancar în contul unităţii/depunerea în contul locatorului deschis la Trezoreria ..............., nr. cont ........ ........; b)scrisoare de garanţie bancară, cu valabilitate pe toată durata contractului, care va fi depusă în original la sediul locatorului în termen de maximum 15 zile calendaristice de la semnarea contractului; c)depunere de numerar la casieria unităţii; d)alte instrumente prevăzute de lege.6.2. Garanţia de bună execuţie poate fi reţinută în următoarele situaţii: a)locatarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale sau le îndeplineşte în mod necorespunzător; b)locatarul solicită rezilierea contractului sau scurtarea perioadei de valabilitate a contractului înainte de expirarea duratei pentru care a fost încheiat acesta.VII. Încetarea contractului Contractul de locaţiune încetează prin: a)acordul de voinţă al părţilor; b)denunţare unilaterală; c)expirarea termenului; d)pieirea bunului; e)desfiinţarea titlului locatorului.VIII. Sancţiuni În cazul întârzierii plăţii chiriei şi utilităţilor de către locatar, locatorul va percepe penalităţi de întârziere, conform prevederilor legale, pentru fiecare zi calendaristică de întârziere, începând cu prima zi de la expirarea termenului de plată până la executarea obligaţiei de plată. IX. Forţa majoră 9.1. Nici una dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen şi/sau executarea în mod necorespunzător - totală sau parţială - a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră aşa cum este definită de lege. 9.2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi în termen de ........ ........... zile/ore producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui. 9.3. Dacă în termen de ........ .......... zile/ore de la producere evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese. X. Notificări 10.1. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzut(ă) în partea introductivă a prezentului contract. 10.2. În cazul în care notificarea se face pe cale poştală, ea va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire (A.R.) şi se consideră primită de destinatar la data menţionată pe confirmare de oficiul poştal primitor. 10.3. Dacă confirmarea se trimite prin telex sau telefax, ea se consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată. 10.4. Notificările verbale nu se iau în considerare de niciuna dintre părţi, dacă nu sunt confirmate, prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la punctele precedente. XI. Litigii În cazul în care rezolvarea neînţelegerilor nu este posibilă pe cale amiabilă, ele vor fi supuse spre soluţionare instanţei de judecată competente. XII. Clauze finale 12.1. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante. 12.2. Prezentul contract împreună cu anexa care face parte integrantă din cuprinsul său reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui. 12.3. În cazul în care părţile îşi încalcă obligaţiile lor, neexercitarea de partea care suferă vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea întocmai sau prin echivalent bănesc a obligaţiei respective nu înseamnă că ea a renunţat la acest drept al său. 12.4. Caietul de sarcini, documentaţia descriptivă, modul de calcul şi de respectare a mediei preţurilor practicate în cadrul punctelor comerciale din incinta locurilor de deţinere aflate în sistemul administraţiei penitenciare şi procesul-verbal al licitaţiei sunt părţi integrante ale contractului. 12.5. Prezentul contract a fost încheiat într-un număr de .......... exemplare, din care ................, astăzi, ........ .........., data semnării lui ........ ............. . Locator, ........ ................ ........ ........ Proprietar, ........ ................ ........ ........ Unitatea, ........ ................ ........ ........ Director, ........ ................ ........ ........ Şef Serviciu economico-administrativ, ........ ................ ........ ........ Consilier juridic, ........ ................ ........ ........ Vizat CFPP ........ ................ ........ ........ Locatar, ........ ................ ........ ........ Chiriaş, ........ ................ ........ ........ S.C. ........ ................ ................ ........ ........ ANEXĂla Contractul de locaţiune nr. ........ .......... Model PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRIMIRE Încheiat astăzi, ........ ................ ........, în momentul predării-primirii spaţiului în suprafaţă de .... mp, cu destinaţie comercială, care este amenajat cu următoarele bunuri: uşă metalică; ferestre cu geam termopan; gresie şi faianţă; calorifer; comutator; priză dublă ST cu CP; lampă fluorescentă; etc. ........ ........ ........... .Acestea sunt în stare de funcţionare în momentul predării. Am predat Penitenciarul ........ ........ ............. Director, ........ ................ ........ ........ Director/Şef serviciu economico-administrativ, ........ ................ ........ ........ Am primit S.C. ........ ................ ........ ........ ANEXA Nr. 3la procedură DOCUMENTAŢIA DESCRIPTIVĂ I. a) Autoritatea organizatoare

Denumire: Ministerul Justiţiei Administraţia Naţională a Penitenciarelor/Unitatea penitenciară ........ ................ ........
Adresă: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .........
Localitate: ........ ................ ........ ........ Cod poştal: ........... Ţara: ROMÂNIA
Persoană de contact: ........ .............. Telefon: ........ ........
E-mail: ........ ................ ........ ............ Fax: ........ .............
Adresa/Adresele de internet: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........

I. b) Principala activitate sau activităţi ale autorităţii organizatoare

 ministere ori alte autorităţi publice centrale, inclusiv cele subordonate la nivel regional sau local  ordine publică/siguranţă naţională
Alte informaţii şi/sau clarificări pot fi obţinute:
□ la adresa mai sus menţionată
Date-limită de primire a solicitărilor de clarificări Data: ........ ......... Ora-limită:........... Adresa: ........ ................ ................ ......... Data-limită de transmitere a răspunsului la clarificări: ........ ........ ........

II. Obiectul contractului II.1. Descriere

II.1.1. Denumire:
Contract având ca obiect: Închirierea unui spaţiu în incinta Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor/Unităţii penitenciare ........ ........... cu destinaţia de punct comercial.
II.1.2. Locaţia: Perioada în care poate fi vizitată locaţia: după achitarea taxei de participare.
II.1.3. Procedura se finalizează prin: încheierea unui contract:  Contractul se va semna cu un singur operator economic.
II.1.4. Durata contractului: de până la 2 ani cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional până la finalizarea următoarei proceduri, care se va iniţia obligatoriu cu 30 de zile înainte de data expirării contractului.
II.1.5. Ofertele alternative sunt acceptate: NU 

III. Procedură

III.1. Procedura selectată: licitaţie publică „cu strigare"
III.2. Legislaţia aplicată - Legea nr. 254/2013, Hotărârea Guvernului nr. 157/2016, Legea nr. 213/1998, Hotărârea Guvernului nr. 1.228/1990, Hotărârea Guvernului nr. 1.389/2000

IV. Documente de calificare Documentele de calificare, stabilite prin documentaţia descriptivă, vor fi prezentate într-un plic închis, lipit şi ştampilat pe zona de închidere. La acesta se ataşează originalul documentului care atestă plata garanţiei de participare, împreună cu o adresă de înaintare. Nu se admit documente transmise prin e-mail sau fax. Documentele depuse după termenul-limită conduc la respingerea operatorului economic de a participa la şedinţa de licitaţie publică „cu strigare".

V.1. Situaţia personală a candidatului/ofertantului
Declaraţie Solicitată  Fişă de informaţii generale Solicitată  Declaraţie pe propria răspundere că operatorul economic nu are datorii faţă de instituţiile din sistemul administraţiei penitenciare Solicitată  Declaraţie Solicitată  Solicitat  Solicitat  Completare formular anexa nr. 3.1 la documentaţia descriptivă Completare formular anexa nr. 3.2 la documentaţia descriptivă În situaţia în care unitatea penitenciară constată că operatorul economic are datorii neachitate în termen faţă de unităţile din sistemul administraţiei penitenciare, acesta va fi exclus din cadrul procedurii respective. Completare formular anexa nr. 3.5 la documentaţia descriptivă, din care să reiasă inexistenţa relaţiilor de rudenie sau afinitate de până la gradul IV sau relaţii de orice altă natură între reprezentanţii operatorului economic, asociaţii sau personalul angajat al acestuia şi conducerea unităţii penitenciare şi deţinuţii, în care se desfăşoară licitaţia Certificat fiscal eliberat de Compartimentul impozite şi taxe locale al unităţii administrativ-teritoriale pe raza căreia societatea are sediul social, care să ateste că societatea ofertantă nu se înregistrează cu debite la bugetul local, valabil la data deschiderii ofertelor, original sau copie legalizată (Prezenţa debitelor impune eliminarea din cadrul licitaţiei.) Certificat de atestare fiscală eliberat de organul de administrare fiscală al unităţii administrativ-teritoriale pe raza căreia societatea are sediul social privind plata obligaţiilor la bugetul general consolidat, valabil la data deschiderii ofertelor (original sau copie legalizată), emis cu maximum 30 de zile înainte de data şedinţei de licitaţie publică (Prezenţa debitelor impune eliminarea din cadrul licitaţiei.)
Declaraţie pe propria răspundere din partea operatorului economic Solicitată  Certificat de participare la licitaţie cu ofertă independentă Solicitat  La licitaţia desfăşurată în sistemul administraţiei penitenciare nu poate participa, pe o perioadă de 1 an, persoana fizică autorizată sau juridică aflată în una dintre situaţiile: a) a avut litigii cu o unitate penitenciară în privinţa unui contract de locaţiune având destinaţie de punct comercial şi s-a stabilit culpa locatarului prin hotărâre judecătorească definitivă în sistemul căilor de atac; termenul curge de la data rămânerii definitive a hotărârii sus-menţionate; b) a prezentat documente falsificate pentru înscrierea la licitaţiile anterioare organizate de o unitate penitenciară; termenul curge de la data rămânerii definitive a hotărârii de constatare a falsului; c) a participat la alte licitaţii publice desfăşurate în sistemul administraţiei penitenciare, a adjudecat, dar a refuzat încheierea contractului de închiriere; termenul curge de la data la care era obligat să semneze contractul; d) a deţinut un contract de închiriere pentru spaţiu într-o unitate penitenciară şi a renunţat la acesta pe perioada derulării contractului; termenul curge de la data când contractul iniţial ar fi încetat la expirarea termenului convenit la încheierea lui. La licitaţie nu sunt admise persoanele juridice ai căror asociaţi unici sau majoritari deţin sau controlează entităţi ce se încadrează la lit. a)-d) precizate mai sus. De asemenea, la licitaţie nu pot participa persoanele juridice ai căror asociaţi majoritari sunt entităţi care, potrivit documentaţiei de atribuire, nu au vocaţia să participe în nume propriu la această procedură, datorită interdicţiilor stabilite. La licitaţia publică cu strigare, pentru închirierea unui spaţiu, nu pot participa societăţi, entităţi deţinute sau controlate de aceeaşi persoană. Completare formular anexa nr. 3.4 la documentaţia descriptivă

V.2. Capacitatea de exercitare a activităţii profesionale (înregistrare)

Persoane juridice/fizice române Solicitat  Solicitat  - Certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerţului de pe lângă Ministerul Justiţiei (valabilitate: cu maximum 30 de zile înainte de data licitaţiei) - original sau copie legalizată, din care să rezulte informaţii de identificare, sediul social, administratorii, domenii de activitate - cel puţin comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun, durata societăţii, asociaţi, capital social, puncte de lucru, precum şi faptul că ofertantul nu se află în oricare din următoarele situaţii: stare de faliment sau lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecător-sindic sau activităţile sale comerciale sunt suspendate ori fac obiectul unui aranjament cu creditorii sau este într-o situaţie similară cu cele anterioare sau că ar face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situaţiile enumerate/autorizaţie de funcţionare sau autorizaţie de funcţionare. - Certificat de înregistrare fiscală (CUI), copie conformă cu originalul, semnată şi ştampilată
Persoane juridice/fizice străine Solicitat  Pentru a-şi demonstra capacitatea de exercitare a activităţii profesionale operatorul economic va prezenta documente edificatoare prin care să dovedească forma de înregistrare ca persoană fizică sau juridică. Documentele vor fi prezentate în traducere legalizată.

V.3. Situaţia economico-financiară

Informaţii privind situaţia economico-financiară Solicitate  - Scrisoare de bonitate din partea unei bănci - în original, emisă cu maximum 30 de zile înainte de data şedinţei de licitaţie publică „cu strigare"

V.4. Capacitatea tehnică şi/sau profesională

Informaţii privind capacitatea tehnică Solicitate □ - Lista cu utilajele şi personalul de care dispune operatorul economic pentru a putea susţine activitatea comercială în spaţiul licitat Prezentarea tuturor documentelor de calificare solicitate este obligatorie. Omisiunea unui document duce la excluderea din procedura de supralicitare.

VI. Desfăşurarea procedurii

VI.1. Garanţie de participare Solicitată □ - Cuantumul total al garanţiei de participare: cotă procentuală de 2% din valoarea contractului de locaţiune pe un an stabilită la preţul de pornire al licitaţiei - Perioada de valabilitate a garanţiei de participare: până la semnarea contractului de locaţiune - Forma de constituire a garanţiei de participare: • scrisoare de garanţie bancară, prevăzută în anexa nr. 3.3 la documentaţia descriptivă, în original, în favoarea autorităţii organizatoare; • virament în contul autorităţii organizatoare; • depunere în numerar în casieria unităţii. Garanţia de participare, indiferent de forma de constituire, trebuie să fie prezentată cel mai târziu până la ora de începere a procedurii de licitaţie publică cu strigare. Întreprinderile mici şi mijlocii nu pot beneficia de o reducere cu 50% a garanţiei de participare. Garanţia de participare depusă de câştigătorul licitaţiei i se restituie acestuia după constituirea garanţiei de bună execuţie, iar celelalte garanţii se restituie depunătorilor după adjudecare. În cazul în care oferta este retrasă după deschiderea plicurilor şi înainte de adjudecarea licitaţiei, ofertantul pierde dreptul de recuperare a sumei depuse ca garanţie de participare.
VI.2. Deschiderea plicurilor cu documentele de calificare/desfăşurarea procedurii În data de ............, ora .........., la sediul autorităţii organizatoare Preţul de pornire al licitaţiei este de ....... lei/mp/lună, iar saltul de supralicitare este de ....... . Pentru adjudecare se vor parcurge minimum două salturi de supralicitare obligatorii. După deschiderea plicurilor ofertanţilor şi vizualizarea documentelor de calificare prezentate, comisia de licitaţie stabileşte ofertanţii care vor intra în şedinţa de supralicitare. Modul de desfăşurare a procedurii va fi consemnat într-un proces-verbal întocmit de comisia de licitaţie, document care va fi pus la dispoziţia participanţilor. În termen de 3 zile lucrătoare de la data comunicării procesului-verbal, participanţii la licitaţie pot formula contestaţii referitoare la organizarea şi desfăşurarea procedurii. Directorul unităţii poate stabili soluţionarea contestaţiei de către aceeaşi comisie de licitaţie sau o altă comisie, care va analiza şi soluţiona eventualele contestaţii în termen de două zile lucrătoare de la înregistrarea acestora la sediul autorităţii organizatoare. După expirarea termenului de depunere a contestaţiilor şi de soluţionare a eventualelor contestaţii, se comunică în scris fiecărui ofertant calificat rezultatul procedurii. În termen de 5 zile de la data comunicării rezultatului procedurii de licitaţie publică, ofertantul declarat câştigător va fi invitat la sediul locatorului în vederea încheierii contractului de închiriere a spaţiilor comerciale.
NOTĂ: Prezenţa reprezentanţilor ofertanţilor este obligatorie, sens în care vor prezenta împuternicire semnată şi ştampilată de reprezentantul legal şi cartea de identitate.

VII. Criterii de atribuire

Preţ adjudecat - preţul (lei/mp/lună) cel mai mare obţinut în urma licitaţiei cu strigare

VIII. Atribuirea contractului

VIII.1. Ajustarea preţului contractului NU □ • Preţul va fi ferm în lei pe toată durata de valabilitate a contractului.
VIII.2. Garanţia de bună execuţie a contractului DA Se constituie la momentul semnării contractului de locaţiune în cuantum de 3 chirii lunare la preţul adjudecat în urma procedurii de licitaţie publică „cu strigare", prin formele: - scrisoare de garanţie bancară; - depunerea în contul locatorului; sau - depunerea de numerar la casieria unităţii; - alte instrumente de garantare conform legii.
Prenumele şi numele Funcţia Compartimentul Data Semnătura
............... Şef serviciu logistic
........ .......... Compartiment achiziţii logistic

ANEXA Nr. 3.1la documentaţia descriptivă Operator economic ........ ................ ......... (denumirea/numele) DECLARAŢIE Subsemnatul, ........ ................ ........ ............, reprezentant împuternicit al ........ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........, (denumirea/numele şi sediul/adresa operatorului economic) declar pe propria răspundere, sub sancţiunea excluderii din procedură şi sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii/fals material în înscrisuri, că în ultimii 5 ani nu am fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti pentru săvârşirea de infracţiuni. Subsemnatul declar că informaţiile furnizate sunt complete şi corecte în fiecare detaliu şi înţeleg că autoritatea organizatoare are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor, orice documente doveditoare de care dispunem. În cazul în care, pe perioada derulării contractului, voi fi condamnat definitiv pentru săvârşirea de infracţiuni, indiferent de pedeapsa aplicată, mă oblig să anunţ unitatea despre acest lucru în termen de 3 zile de la luarea la cunoştinţă a soluţiei instanţei. De asemenea îmi asum faptul că, în situaţia arestării mele pentru săvârşirea de infracţiuni şi încarcerării în unitatea în care funcţionează acest punct comercial, precum şi în cazul condamnării mele definitive la o pedeapsă privativă de libertate cu executare, conform normelor legale, în unitatea în care funcţionează acest punct comercial, contractul va fi putea fi reziliat unilateral de către unitatea penitenciară, printr-o simplă notificare, fără alte formalităţi şi fără intervenţia instanţei de judecată. Data completării ........ ............. Operator economic, ........ ................ ......... (semnătura autorizată) ANEXA Nr. 3.2la documentaţia descriptivă Operator economic ........ ................ ......... (denumirea/numele) Operator economic ........ ................ ......... (denumirea/numele) INFORMAŢII GENERALE 1. Denumirea/Numele: 2. Codul fiscal: 3. Adresa sediului central: 4. Telefon: Fax: Telex: E-mail: Cont ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............., Trezoreria ........ ................ ................ ........ ........... 5. Certificatul de înmatriculare/înregistrare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... (numărul, data şi locul de înmatriculare/înregistrare) 6. Obiectul de activitate, pe domenii: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. (în conformitate cu prevederile din statutul propriu) 7. Birourile filialelor/sucursalelor locale, dacă este cazul: ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............. (adrese complete, telefon/fax, certificate de înmatriculare/înregistrare) 8. Principala piaţă a afacerilor: 9. Cifra de afaceri pe ultimii 3 ani:

Anul Cifra de afaceri anuală la 31 decembrie (mii lei) Cifra de afaceri anuală la 31 decembrie (euro)
1.
2.
3.

Operator economic, ........ ................ ......... (semnătura autorizată) ANEXA Nr. 3.3la documentaţia descriptivă Banca ........ ........ ............ (denumirea) SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂ pentru participare la procedura de închiriere spaţiu pentru ........... Către ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... (denumirea autorităţii contractante şi adresa completă) Cu privire la procedura pentru atribuirea contractului ........ ................ ................ ................ ................ ................ ..........., (denumirea contractului) noi ........ ................ ................ ................ ................ ........ .........., având sediul înregistrat la ........ ................ ................ ............., (denumirea băncii) (adresa băncii) ne obligăm faţă de ........ ................ ................ ................ ........... să plătim suma de ........ ................ ................ ................ ........., (denumirea autorităţii contractante) (in litere şi în cifre) la prima sa cerere scrisă şi fără ca aceasta să aibă obligaţia de a-şi motiva cererea respectivă, cu condiţia ca în cererea sa autoritatea contractantă să specifice că suma cerută de ea şi datorată ei este din cauza existenţei uneia sau mai multora dintre situaţiile următoare: a)ofertantul ........ ................ ................ ................ ................ ......... şi-a retras oferta în perioada de valabilitate a acesteia; (denumirea/numele) b)oferta sa fiind stabilită câştigătoare, ofertantul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... (denumirea/numele) nu a constituit garanţia de bună execuţie în perioada de valabilitate a ofertei; c)oferta sa fiind stabilită câştigătoare, ofertantul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... (denumirea/numele) a refuzat să semneze contractul de achiziţie publică în perioada de valabilitate a ofertei. Prezenta garanţie este valabilă până la data de ........ ................ ................ ............ . Parafată de Banca ........ ................ ........ ......... în ziua ........ luna .......anul ..... ..... ........ ................ ......... (semnătura autorizată) ANEXA Nr. 3.4la documentaţia descriptivă CERTIFICAT de participare la licitaţie cu ofertă independentă I. Subsemnatul/Subsemnaţii, ........ .........., reprezentant/reprezentanţi legal(i) al/ai ........ ................, întreprindere/asociere care va participa la procedura de licitaţie cu strigare organizată de ........ ................ ........ .............., în calitate de autoritate organizatoare, din data de ........ ................ ..............., certific/certificăm prin prezenta că informaţiile conţinute sunt adevărate şi complete din toate punctele de vedere. II. Certific/Certificăm prin prezenta, în numele ........ ................, următoarele: 1. persoana prezentă la licitaţie are drept de semnătură pe toate documentele aferente licitaţiei, fără a modifica termenii şi condiţiile prezentate în ofertă; 2. oferta prezentată nu conţine elemente care derivă din înţelegeri între concurenţi, indiferent de natura lor; 3. detaliile prezentate în ofertă nu au fost comunicate, direct sau indirect, niciunui concurent înainte de momentul oficial al deschiderii publice, anunţată de unitatea organizatoare; 4. consimt/consimţim descalificarea mea/noastră de la procedura de licitaţie cu strigare în condiţiile în care cele declarate se dovedesc a fi neadevărate şi/sau incomplete în orice privinţă. III. Sub rezerva sancţiunilor prevăzute de legislaţia în vigoare, declar/declarăm că cele consemnate în prezentul certificat sunt adevărate şi întru totul conforme cu realitatea. Data ........ ................ ............ Ofertant, ........ ................ ........ ............... Reprezentant legal/Reprezentanţi legali, ........ ................ ........ ............... (semnături) ANEXA Nr. 3.5la documentaţia descriptivă DECLARAŢIE Subsemnatul(a), ........ ................ ................ .............., născut(ă) în localitatea ........ ........ .......... la data de ........ ............., fiul (fiica) lui ........ ............. şi al/a ........ ............, asociat(ă)/angajat(ă) al/a ........ ........ ............ în funcţia de ........ ........ ............, cu domiciliul în localitatea ........ ................ ............. str. ................, nr. ......., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap......, judeţul/sectorul ......, declar următoarele: Am luat cunoştinţă de dispoziţiile legale cu privire la categoriile de bunuri ce pot fi primite, cumpărate, păstrate şi folosite de deţinuţi. Mi s-a adus la cunoştinţă, prin intermediul caietului de sarcini, faptul că deţinuţii pot achiziţiona bunurile prevăzute de art. 151 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 157/2016, cu modificările şi completările ulterioare, numai în baza cererilor aprobate de către persoanele competente (excepţie de la această regulă făcând bunurile prevăzute de pct. 4 din anexa nr. 1 la procedură), precum şi faptul că bunurile şi produsele care sunt oferite la vânzare prin punctul comercial trebuie să respecte condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare şi de deciziile directorului unităţii. Cunosc faptul că, în conformitate cu prevederile art. 185 din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările ulterioare, introducerea, în mod ilicit, de telefoane mobile şi alte mijloace de comunicare la distanţă, cartele SIM, dispozitive de tip GPS, modemuri de internet, medii de stocare a datelor şi alcool într-un penitenciar, centru de reţinere şi arestare preventivă, centru de arestare preventivă, centru educativ şi centru de detenţie, în scopul folosirii lor de către deţinuţi, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă, precum şi faptul că tentativa se pedepseşte. Cunosc de asemenea faptul că, în conformitate cu prevederile art. 186 din Legea nr. 254/2013, cu modificările şi completările ulterioare, introducerea în mod ilicit de bunuri şi obiecte interzise prevăzute de regulamentul de aplicare a acestei legi, precum şi a obiectelor şi bunurilor permise a fi primite, folosite şi păstrate de persoanele supuse pedepselor şi măsurilor privative de libertate, în penitenciar, centru de reţinere şi arestare preventivă, centru de arestare preventivă, centru educativ şi centru de detenţie, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei. Mă angajez să respect regulile de acces şi să mă supun controlului de specialitate şi antiterorist, ori de câte ori este necesar. Declar că atât eu, cât şi ceilalţi asociaţi/administratori/personal angajat din cadrul societăţii nu avem soţul/soţia, rude/afini până la gradul IV inclusiv, pe linie directă sau colaterală, în rândul conducerii unităţii penitenciare ....... în care se desfăşoară licitaţia şi totodată în rândul deţinuţilor încarceraţi în unitatea în care se desfăşoară licitaţia. Existenţa oricărei relaţii din cele menţionate conduce la imposibilitatea participării/excluderea de la procedură. Mă angajez ca, pe timpul derulării contractului, să anunţ orice schimbare a situaţiei menţionate anterior, în termen de 3 zile de la momentul luării la cunoştinţă despre producerea sa, administraţiei Penitenciarului/CE/CD/Penitenciarului-Spital .........., sub sancţiunea rezilierii unilaterale a contractului, prin intermediul unei simple notificări, fără intervenţia instanţei de judecată sau orice altă formalitate, cu despăgubirea locatorului pentru prejudiciile produse prin acest fapt. Dacă în perioada derulării relaţiei contractuale se constată că atât eu, cât şi asociaţii/administratorii/personalul angajat avem soţul/soţia, rude/afini până la gradul IV inclusiv, pe linie directă sau colaterală, în rândul conducerii unităţii penitenciare şi totodată în rândul deţinuţilor încarceraţi, în care se desfăşoară licitaţia, unitatea va putea rezilia unilateral contractul, fără intervenţia instanţei de judecată, printr-o simplă notificare, locatarul având obligaţia să asigure funcţionarea punctului comercial conform obligaţiilor contractuale şi să achite chiria stabilită, până la încheierea unui nou contract cu alt operator economic. Mă angajez ca, după semnarea contractului de locaţiune cu destinaţie de punct comercial pentru deţinuţi, personalul civil care va deservi punctul comercial să îşi asume, prin semnare, un angajament de confidenţialitate privind nedivulgarea datelor la care are acces în îndeplinirea sarcinilor de serviciu (date despre deţinuţi, despre locuri sau momente vulnerabile din unitate, despre cadre sau personal contractual, în măsura în care intră în posesia acestor date), precum şi un angajament pe propria răspundere, similar prezentului, din perspectiva legăturilor, directe sau colaterale, cu deţinuţi încarceraţi în unitatea în care îşi desfăşoară activitatea. În situaţia în care voi fi contactat(ă), prin orice modalitate, de către persoane încarcerate sau aparţinătorii acestora, indiferent de obiectul solicitării lor, voi informa de îndată administraţia locului de deţinere şi voi depune toate diligenţele în vederea prevenirii oricăror încălcări ale prevederilor legale. În situaţia în care voi lua cunoştinţă despre săvârşirea unor infracţiuni sau a altor abateri de la normele în vigoare, îndeosebi cu privire la faptele de corupţie, voi informa de îndată directorul unităţii. Nu voi contacta conducerea unităţii penitenciare înainte de semnarea contractului, pe parcursul procedurii de licitaţie şi nici pe durata existenţei relaţiilor contractuale. Mă angajez să nu intermediez sau să facilitez stabilirea de legături prin orice mijloace între persoanele încarcerate sau între acestea şi aparţinătorii ori apărătorii lor. Sunt conştient(ă) că, în cazul în care voi încălca obligaţiile asumate prin prezentul angajament, voi răspunde, potrivit legii, administrativ, material, civil ori penal, în raport cu gravitatea faptei. Data ................ Semnătura ........ ................ Dat în prezenţa ........ ................ ........ .............., (gradul, numele şi prenumele) Semnătura ........ ........ ............ ANEXA Nr. 3.6la documentaţia descriptivă TABEL cu operatorii economici care nu mai participă la procedura de închiriere spaţii din sistemul administraţiei penitenciare pentru o perioadă de 1 an de la data excluderii/incidentului (Portal ANP)

Nr. crt. Unitatea penitenciară Denumirea operatorului economic Datele de identificare şi adresa operatorului economic Motivul excluderii/ incidentului Numele şi prenumele asociatului/ asociaţilor/ administratorului Data excluderii/ incidentului Observaţii



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 859/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 859 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 859/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu