Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 83 din  4 mai 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 61/1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice, republicata, cu modificarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 381 din 15 august 2000


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Laurentiu Cristescu    - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 61/1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice, republicata, exceptie ridicata de Adrian Macovei in Dosarul nr. 8.678/1999 al Judecatoriei Sectorului 2 Bucuresti.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, autorul exceptiei, Adrian Macovei, si Ministerul de Interne, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata, aratand ca sustinerea autorului exceptiei in sensul ca prin dispozitiile criticate a fost incalcat principiul liberului acces la justitie, consfintit de art. 21 din Constitutie, nu este fondata, deoarece contravenientul are posibilitatea de a contesta in instanta procesul-verbal de constatare a contraventiei. Totodata, se mai arata ca nu au fost incalcate nici dispozitiile art. 23 alin. (2) din Constitutie, care prevad ca retinerea sau arestarea unei persoane este permisa numai in cazurile si conditiile prevazute de lege, intrucat textul acestuia nu face distinctie intre dispozitiile cuprinse in Codul de procedura penala, care prevad luarea masurii arestarii, si dispozitiile cu acelasi caracter cuprinse in legi speciale. Se apreciaza, de asemenea, ca nu au fost incalcate nici dispozitiile art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie, intrucat prin prevederile art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, s-a urmarit sanctionarea faptelor prin care se incalca regulile de convietuire sociala, iar nu realizarea unor venituri la bugetul de stat.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 20 aprilie 1999 Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 61/1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice, republicata, exceptie ridicata de Adrian Macovei in Dosarul nr. 8.678/1999 al acelei instante.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, contravine dispozitiilor art. 21 alin. (1) si (2), ale art. 23 si ale art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutia Romaniei, aratand ca "unul din principiile de baza ale desfasurarii procesului civil este contradictorialitatea, or, in actiunea intentata de organele de politie de transformare a unei amenzi neachitate in inchisoare contraventionala, cetateanul amendat care nu achita amenda in termenul prevazut de lege are doua posibilitati, fie achitarea amenzii, fie executarea unui numar de zile de inchisoare contraventionala, fara a avea dreptul de a pune in discutie legalitatea si temeinicia procesului-verbal, de a solicita si administra probe in contradictoriu cu cealalta parte".
    Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti, exprimandu-si opinia cu privire la exceptia de neconstitutionalitate, a apreciat ca art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, nu contravine art. 21 alin. (1) si (2), art. 23 si art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie. Astfel, cu privire la incalcarea dispozitiilor art. 21 alin. (1) si (2) din Constitutie, se considera ca art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, nu contravine principiului liberului acces la justitie, intrucat procedura de transformare a amenzii in inchisoare contraventionala este o procedura derogatorie de la dreptul comun in materie contraventionala, care asigura totusi respectarea contradictorialitatii, prin aceea ca art. 16 alin. 3 din aceeasi lege dispune citarea contravenientului. Totodata, art. 17 din Legea nr. 61/1991, republicata, prevede ca, in completarea acestei legi, sunt aplicabile prevederile Legii nr. 32/1968, care, prin art. 17 alin. 3 teza ultima, prevede posibilitatea constatarii, chiar din oficiu, de catre instanta de judecata a nulitatii absolute pentru vicii a procesului-verbal de constatare a contraventiei. Pe de alta parte, conform art. 8 din Legea nr. 61/1991, republicata, impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei prin care s-a aplicat sanctiunea amenzii se poate face plangere in termen de 15 zile de la comunicare. Referitor la incalcarea dispozitiilor art. 23 alin. (2) din Constitutie, se apreciaza ca, intrucat textul nu distinge in privinta legii care prevede cazurile si procedura arestarii, aceasta putand fi atat Codul de procedura penala, cat si orice alta lege care contine dispozitii referitoare la libertatea persoanei (asa cum este cazul Legii nr. 61/1991), nu se poate retine incalcarea textului constitutional. In ceea ce priveste incalcarea dispozitiilor art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie, instanta retine ca amenda aplicata conform dispozitiilor Legii nr. 61/1991, republicata, reprezinta sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice, prin calificarea acestor fapte ca fiind contraventii si prin instituirea de sanctiuni corespunzatoare, urmarindu-se de catre legiuitor nu realizarea de creante bugetare, ci reprimarea unor atitudini ce contravin ordinii si linistii publice.
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei ridicate.
    Presedintele Camerei Deputatilor, in punctul sau de vedere, arata ca prevederile art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, sunt conforme dispozitiilor constitutionale. In esenta, in motivarea acestui punct de vedere se sustine ca intreaga procedura prevazuta de textul criticat pentru neconstitutionalitate "se desfasoara in cadrul unui control judiciar", in virtutea caruia "instanta competenta examineaza intrunirea conditiilor legale care determina convertirea sanctiunii contraventionale". In cadrul procedurii prevazute la art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, instanta judecatoreasca "nu realizeaza, pur si simplu, convertirea amenzii in inchisoare contraventionala", ea avand la dispozitie "o paleta de solutii aplicabile in functie de situatia personala a contravenientului". Astfel, instanta poate acorda contravenientului un termen de gratie sau poate esalona plata amenzii intr-un interval de cel mult 3 luni. De asemenea, art. 16 alineatul ultim prevede ca "instanta va inceta actiunea de transformare a amenzii in inchisoare contraventionala, in situatia in care contravenientul achita amenda pana la pronuntarea hotararii". Totodata, se mai arata ca prin efectul Legii nr. 82/1999 contravenientul poate beneficia de inlocuirea sanctiunii inchisorii contraventionale cu sanctiunea obligarii sale la prestarea unei activitati in folosul comunitatii. In aceste conditii persoana vinovata de savarsirea unei contraventii "are asigurata - in etapa procesuala a executarii amenzii contraventionale - posibilitatea de a se adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime". Pe de alta parte, atat Legea nr. 61/1991, cat si Legea nr. 82/1999, "se subordoneaza exigentelor formulate de art. 23 alin. (2) si (9) din Constitutie, reglementand in mod strict cazurile, conditiile si procedura prin care se adopta o masura privativa de libertate, subsecventa savarsirii unei contraventii". Referitor la invocarea, in motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, a dispozitiilor art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie, se apreciaza ca aceasta "nu este pertinenta, deoarece nu rezulta o conexiune intre procedura reglementata de art. 16 din Legea nr. 61/1991 si obligatia statului de a proteja interesele nationale in activitatea economica, financiara si valutara".
    Guvernul, in punctul sau de vedere, arata ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Astfel, conform art. 18 din Legea nr. 61/1991, republicata, dispozitiile acestei legi se intregesc cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, lege care prevede la art. 31 posibilitatea pentru persoana sanctionata sa faca plangere in termen de 15 zile impotriva procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, care se solutioneaza de instanta competenta. Totodata, conform art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, instanta este cea care dispune transformarea amenzii in inchisoare contraventionala sau munca in folosul comunitatii, in cazul in care contravenientul nu achita amenda, acesta avand posibilitatea sa invoce atat nulitatea absoluta a procesului-verbal de constatare a contraventiei, cat si aplicarea sanctiunii, astfel ca nu este fondata critica de neconstitutionalitate a art. 16 din lege in sensul ca ar fi incalcat principiul liberului acces la justitie consacrat de art. 21 din Constitutie. Sub aspectul incalcarii dispozitiilor art. 23 din Constitutie, Guvernul considera ca textul art. 23 alin. (2), care prevede ca retinerea sau arestarea unei persoane este permisa numai in cazurile si cu procedura prevazute de lege, nu este cu nimic nesocotit, intrucat textul constitutional nu distinge intre Codul de procedura penala si legile speciale, ci statueaza pentru ambele categorii de legi. Pe de alta parte, in legatura cu restrangerea exercitiului unor drepturi prin aplicarea sanctiunii inchisorii contraventionale, Guvernul arata ca "art. 49 alin. (1) din Constitutie prevede ca exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune printre alte cauze enumerate limitativ, pentru apararea ordinii, sanatatii sau moralei publice", astfel ca "sanctiunea are pe deplin un suport constitutional". In sfarsit, referitor la critica de neconstitutionalitate intemeiata pe incalcarea art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie, Guvernul sustine ca "in cadrul procesului contraventional nu este vorba despre o activitate economica, ci de activitatea judiciara de infaptuire a actului de justitie, astfel incat nu poate fi retinuta nici o corelatie intre textele art. 16 din Legea nr. 61/1991 si art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie".
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor si Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei il constituie dispozitiile art. 16 din Legea nr. 61/1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 9 din 24 ianuarie 1997, text de lege care are urmatorul continut: "Contravenientul are obligatia sa achite amenda si sa depuna recipisa de achitare a acesteia la organul constatator, in termen de 30 de zile de la ramanerea definitiva a sanctiunii.
    Daca amenda nu a fost achitata in acest termen, organul din care face parte agentul constatator va sesiza instanta de judecata pe raza careia s-a savarsit contraventia, in vederea transformarii amenzii in inchisoare contraventionala.
    Instanta fixeaza termen de urgenta, cu citarea contravenientului, procedand la transformarea amenzii in inchisoare contraventionala.
    Pentru motive temeinice, in mod exceptional, instanta poate acorda un nou termen de plata de cel mult 30 de zile sau poate dispune esalonarea platii intr-un termen de cel mult 3 luni.
    Daca amenda nu a fost achitata pana la expirarea termenului fixat, instanta va dispune transformarea acesteia in inchisoare contraventionala, tinand seama de partea din amenda ramasa neachitata.
    Transformarea amenzii in inchisoare contraventionala se va face socotind o zi de inchisoare pentru 10.000 lei, fara a putea depasi maximul special al inchisorii contraventionale prevazute ca sanctiune alternativa la contraventia savarsita.
    Pentru contraventiile savarsite de minorii care au implinit 16 ani, maximul inchisorii contraventionale, rezultat prin transformarea amenzii, nu poate depasi 3 luni.
    Instanta va inceta actiunea de transformare a amenzii in inchisoare contraventionala in situatia in care contravenientul achita amenda pana la pronuntarea hotararii."
    Articolul 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, a fost modificat implicit prin art. 12 din Legea nr. 82/1999 privind inlocuirea inchisorii contraventionale cu sanctiunea obligarii contravenientului la prestarea unei activitati in folosul comunitatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 228 din 21 mai 1999. Art. 12 din Legea nr. 82/1999 are urmatorul continut: "(1) Executarea amenzii neachitate cu rea-credinta se face potrivit procedurii executarii silite.
    (2) Daca contravenientul nu plateste amenda si nici nu exista posibilitatea executarii silite, judecatoria in a carei raza teritoriala s-a savarsit contraventia, la sesizarea unitatii de care apartine agentul constatator, dispune inlocuirea amenzii cu sanctiunea inchisorii contraventionale sau, daca exista consimtamantul contravenientului, cu sanctiunea obligarii acestuia la prestarea unei activitati in folosul comunitatii."
    De asemenea, prin Legea nr. 2 din 17 ianuarie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 16 din 18 ianuarie 2000, au fost aduse unele modificari Legii nr. 61/1991, republicata, intre care si alineatelor 5 si 6 ale art. 16, care au, in prezent, urmatorul cuprins:
    "Daca amenda nu a fost achitata de catre contravenient pana la expirarea termenului fixat si se constata ca acesta se sustrage cu rea-credinta, instanta va dispune transformarea acesteia in inchisoare contraventionala, tinand seama de partea din amenda ramasa neachitata.
    Transformarea amenzii in inchisoare contraventionala se va face socotind o zi de inchisoare pentru o suma stabilita si reactualizata prin hotarare a Guvernului, fara a se putea depasi maximul special al inchisorii contraventionale prevazute ca sanctiune alternativa la contraventia savarsita."
    Autorul exceptiei considera ca prin dispozitiile art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, au fost incalcate urmatoarele texte constitutionale:
    Art. 21, privind accesul liber la justitie:
    "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    Art. 23, privind libertatea individuala:
    "(1) Libertatea individuala si siguranta persoanei sunt inviolabile.
    (2) Perchezitionarea, retinerea sau arestarea unei persoane sunt permise numai in cazurile si cu procedura prevazute de lege.
    (3) Retinerea nu poate depasi 24 de ore.
    (4) Arestarea se face in temeiul unui mandat emis de magistrat, pentru o durata de cel mult 30 de zile. Asupra legalitatii mandatului, arestatul se poate plange judecatorului, care este obligat sa se pronunte prin hotarare motivata. Prelungirea arestarii se aproba numai de instanta de judecata.
    (5) Celui retinut sau arestat i se aduc de indata la cunostinta, in limba pe care o intelege, motivele retinerii sau ale arestarii, iar invinuirea, in cel mai scurt termen; invinuirea se aduce la cunostinta numai in prezenta unui avocat, ales sau numit din oficiu.
    (6) Eliberarea celui retinut sau arestat este obligatorie, daca motivele acestor masuri au disparut.
    (7) Persoana arestata preventiv are dreptul sa ceara punerea sa in libertate provizorie, sub control judiciar sau pe cautiune.
    (8) Pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti de condamnare, persoana este considerata nevinovata.
    (9) Nici o pedeapsa nu poate fi stabilita sau aplicata decat in conditiile si in temeiul legii.";
    Art. 134, privind economia, sub aspectul prevederilor cuprinse in alin. (2) lit. b):
    "Statul trebuie sa asigure: [...]
    b) protejarea intereselor nationale in activitatea economica, financiara si valutara."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate a art. 16 din Legea nr. 61/1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice, republicata, Curtea constata ca aceasta este neintemeiata.
    1. Prin Legea nr. 61/1991 au fost prevazute faptele care constituie contraventii la normele de convietuire sociala, la ordinea si linistea publica, stabilindu-se totodata sanctiunile cu amenda si, in unele cazuri, alternativ, sanctiunea amenzii sau a inchisorii contraventionale, procedura de constatare a contraventiilor si de aplicare a sanctiunii, precum si posibilitatea transformarii amenzii in inchisoare contraventionala.
    2. Textul art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, nu incalca principiul liberului acces la justitie consacrat la art. 21 alin. (1) si (2) din Constitutie, intrucat procedura transformarii amenzii contraventionale in inchisoare contraventionala, in conditiile legii, se desfasoara in instanta de judecata, cu citarea contravenientului, care deci are posibilitatea sa se apere in justitie, in fata unui judecator impartial si independent, in deplina concordanta cu prevederile art. 21 din Constitutie si ale art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    Referitor la sustinerea autorului exceptiei ca procesul in fata instantei nu respecta principiul contradictorialitatii, intrucat organul care a constatat contraventia si a aplicat sanctiunea nu se citeaza, este de observat ca procedura de transformare a amenzii in inchisoare contraventionala, prevazuta la art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, priveste faza de executare a sanctiunii contraventionale, in eventualitatea in care amenda nu a fost platita, deci o faza ulterioara celei in care contravenientul se poate plange impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei, faza in care el isi poate face orice aparare, in drept si in fapt, in legatura cu constatarea contraventiei si cu sanctiunea aplicata prin procesul-verbal. Aceasta posibilitate este prevazuta la art. 9 din Legea nr. 61/1991, republicata, potrivit caruia plangerea impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei se solutioneaza de judecatorie. Totodata, conform prevederilor art. 18 din Legea nr. 61/1991, republicata, dispozitiile acestei legi se intregesc cu cele ale Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, care stabilesc prin art. 37 (astfel cum a fost modificat si completat prin Ordonanta Guvernului nr. 12/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 21 din 25 ianuarie 1994, aprobata, cu modificari, prin Legea nr. 65/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 188 din 22 iulie 1994), obligativitatea citarii atat a contravenientului, cat si a organului care a constatat contraventia si a aplicat sanctiunea amenzii, ca si a oricaror alte persoane in masura sa contribuie la rezolvarea justa a cauzei.
    3. Curtea mai constata ca nici critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, prin care se sustine incalcarea art. 23 din Constitutie privind libertatea individuala, nu este intemeiata.
    Autorul exceptiei nu a motivat nici in actul scris depus la dosarul instantei, nici in cadrul dezbaterilor consemnate in incheierea instantei judecatoresti care a sesizat Curtea Constitutionala in ce ar consta incalcarea prevederilor art. 23 din Constitutie in cazul dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata. Curtea observa insa ca nu s-ar putea pune in discutie decat prevederile alin. (2) al art. 23 din Constitutie, care prevad ca "Perchezitionarea, retinerea sau arestarea unei persoane sunt permise numai in cazurile si cu procedura prevazute de lege". Avand in vedere ca textul constitutional nu face nici o distinctie intre Codul de procedura penala si o lege speciala care ar reglementa in continutul sau procedura luarii unei asemenea masuri care afecteaza libertatea individuala, nu se poate retine nici un motiv de neconstitutionalitate a art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, intemeiat pe incalcarea dispozitiilor art. 23 din Constitutie.
    4. Se mai constata ca motivul de neconstitutionalitate invocat de autorul exceptiei, in sensul ca prin textul criticat ar fi fost incalcate dispozitiile art. 134 alin. (2) lit. b) din Constitutie, nu poate fi retinut, intrucat nu exista nici o legatura intre textul constitutional invocat, care prevede obligatia statului de a proteja interesele nationale in activitatea economica, financiara si valutara, si textul art. 16 din Legea nr. 61/1991, republicata, care reglementeaza posibilitatea si procedura transformarii in inchisoare contraventionala a amenzii contraventionale care nu poate fi achitata de contravenient.
    5. De altfel, Curtea Constitutionala a mai fost sesizata cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 61/1991 in totalitatea sa, pe care a respins-o prin Decizia nr. 59 din 14 mai 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 325 din 5 decembrie 1996, solutie mentinuta prin Decizia nr. 116 din 8 octombrie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 325 din 5 decembrie 1996, prin care a fost respins recursul formulat de autorul exceptiei impotriva primei decizii. Prin ambele decizii Curtea Constitutionala a retinut ca dispozitiile Legii nr. 61/1991 sunt constitutionale.
    Solutia pronuntata anterior si considerentele celor doua decizii isi pastreaza actualitatea, intrucat nu au intervenit elemente noi de natura sa modifice jurisprudenta Curtii.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1, 2, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 61/1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice, republicata, cu modificarile ulterioare, exceptie ridicata de Adrian Macovei in Dosarul nr. 8.678/1999 al Judecatoriei Sectorului 2, Bucuresti.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 4 mai 2000.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Laurentiu Cristescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 83/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 83 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 83/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu